Два пъти повече фирми ще кърпят дупките в София

Шест фирми ще правят текущите ремонти на улиците в София в следващите четири години. Те ще бъдат избрани с обществена поръчка, която беше обявена вчера от общината.


Сега дупките се пълнят от "Главболгарстрой", "Пътища и съоръжения" (собственост на "Елаците мед") и "Пътностроителна техника" (собственост на "Холдинг Пътища"), чиито договори изтичат през юни.


За последните три години всяка от компаниите е получила средно 30 млн. лв. от общината за текущи и аварийни ремонти, показва справка в бюджета.




В новата обществена поръчка градът е разделен на шест зони, в които влизат от три до пет района. Всеки участник ще може да кандидатства само за една от позициите и така ще има по-голяма конкуренция. Не е посочена стойност на договорите. Тя ще зависи от заложените в бюджета на общината пари за текущи ремонти. Тази година те са 26 млн. лв.


Кандидатите трябва да имат техника за прилагане на т.нар. инжекционен метод за кърпене, при който не се налага рязане на асфалта. Изисква се и използване на нови технологии, като не е уточнено какви.


Трябва обаче да се опише екологичният ефект от прилагането им като намаляване на шума, на оставащите отпадъци, отделяне на по-малко вредни емисии от машините. Техническите показатели съставят 42% от оценката при избора на изпълнител, останалите 58% ще зависят от цената.


Според цените на трите фирми, които сега поддържат улиците на града, запълването на един кв. метър дупка струва средно 80 лв.


Използва се традиционният метод с изрязване на асфалта и след това кърпене с нов. Зам.-кметът Любомир Христов обясни, че гаранцията за работата е една година и ако в този период отново се появят дупки в ремонтирания участък, фирмите не получават пари от общината.


Кандидатите за новата поръчка трябва да имат опит в пътните ремонти. До конкурса ще се допускат само фирми, които разполагат със собствена или наета асфалтова база, както и с диспечерски пункт за реагиране при аварийни ситуации. Оферти се подават до 17 май. Изпълнителите трябва да са ясни към края на юни.



Общината търси строител на ново сметище


Столичната община обяви обществената поръчка за строителството на последния елемент от системата за третиране на отпадъците - депото край село Яна. В новото сметище ще се складира това, което остава след обработката на отпадъците в завода за смет. Сега всички боклуци, изхвърляни от столичани, се трупат в Суходол. Поръчката е с прогнозна стойност 34 млн. лв. без ДДС. Депото ще има две клетки, както и пречиствателна станция. Изискване в търга е кандидатите да са строили сметище и пречиствателна станция - условие, на което отговарят много малко български фирми. Спечелилият кандидат обаче може да наеме местни подизпълнители. 

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Сега -шест.
    След три години -шестнайсет.
    След 5-шейсет.
    Пълненето на дупките само увеличава броя на дупките.
    Броя на дупките е винаги недостатъчен за апетита на корумпираните общинари. Повече дупки-повече подкупи. Повече подкупи-повече-дупки.
    Порочен кръг, който трябва да бъде разкъсан, преди улиците ни да станат дупки.

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  2. 2 Профил на Сергей Доганов Първанов II
    *****
    Весело

    Не е важно дали ще са 2 пъти повече фирми, важното е да се закърпят 2 пъти повече дупки с 2 пъти по-добро качество на 2 пъти по-добра цена.

  3. 3 Профил на Борис Костов Сидеров
    *****
    Неутрално

    А някой автори пишат, че кмет на столицата е бил не друг, а самият богоравен апохиопс(иска да рече апотеоз, ама не знае, как се изговаря), другарю СДП от коментар № 2. Та, по негово време дупките в София се пълнеха за 70 кинта кв. метър, приблизително на цена като гранитогрес - да ви имам тлъстата пица.

  4. 4 Профил на gar4aviq
    *****
    Любопитно

    Според мен това решение може да е опит за създаване на конкуренция между фирмите?

  5. 5 Профил на Конкуренция, да бе да...
    *****
    Неутрално

    До коментар [#4] от "gar4aviq":

    Каква конкуренция, при положение че една фирма може да кандидатства само за 1 район? По-скоро прилича на разпределение на корупцията между различни фирми.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Katzo
    *****
    Неутрално

    Всъщност дупките се явяват доходен бизнес. Не се правят да държат, размножават се и изкискват нови грижи. Няма сметка да се елиминират, хранят много хора, включително и авто-къ
    щите

  8. 8 Профил на ari
    *****
    Неутрално

    Ремонтите у нас са некачествени-всяка година кърпим дупките колкото да вземем парите.Гледах филм на немска тв как се запълват дупки на магистралите- издълбават засегнатото място,пълнят с качествен материал/асфалт/, след което разтапят сместта с гореща струя-така заливат цялата площ,а не както е у нас-само в краищата и след първия дъжд-пак дупка. С нашата технология се пълнят не дупките, а банковите сметки на инвеститори и изпълнители!!!

  9. 9 Профил на софиянец
    *****
    Гневно

    Фирмите, които кърпят на много места изрязват там където няма никаква нужда от изразване и по този начин създават изкуствено предпоставки за нови дупки догодина, а и си надписват работа. Местата, които фирмите ще режат и кърпят ПРЕДВАРИТЕЛНО СЕ МАРКИРАТ С ЯРЪК ЦВЕТЕН СПРЕЙ от възложителя, поне такава е практиката в другите големи градове в Европа, и след това има почти 100% отчетност за изразходваните средства! Освен това не се оставят изрязани и незапълнени дупки! Стига простотии и измами!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK