Строителството на метрото затвори част от бул. "Патриарх Евтимий"

Метрото от надлез "Надежда" до бул. "Патриарх Евтимий" се строи със специална машина, която прокопава тунел под земята. Метростанциите обаче се правят по открит способ и това затруднява движението.

© Надежда Чипева

Метрото от надлез "Надежда" до бул. "Патриарх Евтимий" се строи със специална машина, която прокопава тунел под земята. Метростанциите обаче се правят по открит способ и това затруднява движението.



Част от софийските бул. "Патриарх Евтимий" и от бул. "Витоша" ще са затворени за движение от днес до 30 май заради строителството на метрото, съобщиха от Столичната община. Това ще затрудни трафика в района на НДК.


Забранява се влизането на коли по западното платно на бул."Витоша" между бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Гургулят", както и по двете пътни ленти на южното пътно платно на бул. "Патриарх Евтимий" след бул. "Витоша" в посока Руски паметник.


Забранява се и паркирането нa северната страна на бул. "Патриарх Евтимий" между бул. "Витоша" и ул. "Цар Асен".

Ключови думи към статията:

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на NPaine
    *****
    Неутрално

    Абе хрумна ми тази ма6ина на снимката собственост на об6тината ли оства след това?
    Нали веднъж бе6е произведена една таква която японците ползваха за метрото до стадиона, какво стана с нея? За6то трябва да се купува нова за всеки у4астък от метрото?

  2. 2 Профил на До 1
    *****
    Неутрално

    До колкото четох не е собственост на общината а на турската фирма, като ние плащаме амортизационни или наем. Тази има диаметър 9.5 метра, а другата която се използва за 1-ви метродиаметър е 4 метра в диаметър.

  3. 3 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1191 Любопитно

    Машината е собственост на турската компания която строи участъка на метрото. След като приключат тунела ще си я разглобят и ще я използват на други подобни обекти! Цената на машината е включена в цената която ще бъде платена о ЕС и България за метрото.

  4. 4 Профил на Sir Humphrey
    Sir Humphrey
    Рейтинг: 697 Неутрално
  5. 5 Профил на ссс
    *****
    Неутрално

    До коментар [#1] от "NPaine":
    Тя е направена за точно този район, в който ще копае. Всеки район си има определени геоложки особености. Практиката е такива машини да се проектират и строят за конкретен обект с конкретна дължина и геоложки условия. След като си свърши работата има два варианта. Единят е машината да ходи за скрап, другият е да се рециклира. Все пак машината се амортизира за извършената работа, 2 години да бачка денонощно, как е? Под рециклиране имам предвид, че се използва каквото може от инсталациите, мотори, хидравлика, а самият щит едвали ще е годен за последваща употреба.

  6. 6 Профил на stoli4anin
    stoli4anin
    Рейтинг: 233 Неутрално

    до №1
    пич, тая която ползваха японците беше 1та от 2те, с които е правен тунела под Ламанша и още преди това най-големия и най-дълъг тунел, който е в Япония между 2 острова - Хоншу и Хокайдо, може и да бъркам
    за какво й е на общината таз машина, хахахахаха
    естествено , че фирмите си ги купуват машините, а ние плащаме наем и/или амортизация.
    100 % сега се копае по-плитко и затова е взета тази машина , защото преди това копаеха под сградите в центъра, а сега под самите булеварди, така че нема нужда да е толкова дълбоко

  7. 7 Профил на Влади
    *****
    Неутрално

    До №6 Столичанин:

    Хе, доста ме поразсмя, приятел. Тунелът под ламанша е правен с доста повече от две тунелопробивни машини, но онези отдавна са на скрап.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK