ДПС иска анкетна комисия да изясни изтичането на информация за матурата по български

ДПС иска анкетна комисия да изясни изтичането на информация за матурата по български

© Красимир Юскеселиев



ДПС иска да се обмисли възможността за създаване на парламентарна анкетна комисия, която да изясни обстоятелствата около матурата по български език и литература, коментира заместник-председателят на ДПС Лютви Местан.


Истината трябва да излезе наяве и парламентът да се ангажира с този проблем, който засяга почти всяко българско семейство, посочи Местан. Според него такава комисия е необходима, тъй като в момента проверката по случая се извършва от самото образователно министерство и МВР, което означава, че изпълнителната власт проверява сама себе си. Лютви Местан смята, че анкетната комисия трябва да отговори дали е изтекла наистина информация и кои са отговорни за това, както и какви действия ще се възприемат спрямо виновните.



По информация на "Дневник" министерството на образованието се е обърнало към вътрешния министър с молба да съдейства за разкриване самоличността на хората, които публикуваха информация за търговията с теми във форума на "Дарик". От образователното министерство са поискали МВР да използва процедурите по Закона за електронните съобщения. Юристи коментираха пред "Дневник", че в случая едва ли е налице каквото и да е било престъпление, още по-малко тежко (каквото е изискването за разкриване на подобна информация), че да се прибягва до подобни действия."



Той постави и въпросите нормално ли е пет души да знаят предварително темата, кои са те и имат ли близки и роднини зрелостници. Проверката трябва да изясни и работят ли системите за вътрешен контрол в министерството на образованието, младежта и науката, посочи Местан. Трябва да се изяснят и причините министерството да не може да изпълнява дори рутинните си функции и, вместо да търси вината някъде извън министерството, не е ли време министърът да помисли дали всичко това не е резултат от провалената нова структура на министерството и от неудачните кадрови решения, каза заместник-председателят на ДПС.


В същото време обаче Местан подчерта, че не трябва да се поставя под съмнение проведената матура. Това би означавало заради евентуален малък брой привилегировани да узнаят темите преди зрелостния изпит, да бъде нарушен интересът на десетки хиляди ученици, които са си изкарали заслужено оценките, както и на техните учители, смята Местан.


Според него целта на исканата от ДПС проверка е превенция на риска случаят да не се повтаря по отношение на следващите зрелостни изпити. Местан смята, че, ако се потвърдят съмненията за изнасяне на предварителна информация за държавните зрелостни изпити от Министерството на образованието, това ще е най-големият гаф в образованието за последните 20 години. С този скандал образователният министър Сергей Игнатов е на път да дискредитира създадената преди неговото идване нагласа оценките от матурите да послужат за вход във висшите училища, така че този гаф ще има отражение и върху кандидат-студентската кампания, отбеляза Местан. Сега върху тези оценки ще тегнат съмнения, което е обидно преди всичко за честния труд на десетки хиляди учители и ученици, които за разлика от други, не са имали привилегията да знаят предварително темите по български език и литература, коментира той.


Сигнали за предварителното изтичане на информация за темата на матурата се появи още в деня на провеждането й - 14 май. МВР вече обяви, че прави проверка на случая, а министърът на образованието Сергей Игнатов заяви, че резултатите от изпита няма да бъдат анулирани при никакви обстоятелства.

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Dex
    Dex
    Рейтинг: 217 Весело

    Хехехе
    Това се знае, че го има от време оно, само че, тогава нямаше интернет форуми в които някой да се изпусне, че са му подшушнали темата

    За да победиш останалите трябва да надвиеш първо себе си.
  2. 2 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    А за изтичане на милиярди левове в ДПС-джобове комисия ще има ли?

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  3. 3 Профил на Рижия
    Рижия
    Рейтинг: 628 Весело

    Явно децата на електората им са се издънили на матурата. Иначе добре е че от ДПС се занимават с нещо което засяга цялата нация а не само както до сега 99% само с етническите религиозните проблеми на своя електорат.

  4. 4 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    KOBOLD 2

    Такива "идеи" произлизащи от дпс имат за цел да НЕ стане точно това, което питаш. Да се фокусира вниманието навсякъде другаде, но не и към кражбите на "дпс ООД".

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  5. 5 Профил на scythe
    scythe
    Рейтинг: Гневно

    А откога създаването на парламентарна комисия е оправяло даден проблем. Имам следните въпроси:
    1) Колко комисии има в момента?
    2) Кога се разформирова комисия? При 'решение' на проблем, или при тоталната невъзможност от решението му? Какво е КПД-то на комисиите?
    3) Защо ни са комисии, когато имаме ББ?

  6. 6 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 827 Весело

    Всъщност "изтече" информация, че това са пълни глупости за разлика от предходни години, а целта смятам е ясна и на малките деца- да го отнесе министъра. Каква изгода би имал той да и какви средства би получил от подобна афера е смешно да се коментира.

  7. 7 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 637 Неутрално

    Искаме и анкетна комисия, която да разследва терористичната дейност на ДПС.

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  8. 8 Профил на dimo 58
    dimo 58
    Рейтинг: 112 Весело

    Браво ДПС! Най после и вие да поискате нещо което да доведе до спазването на законите. Щото иначе до сега вие все газехте законите с цел далаверка.
    Чудно ми е как така се получи, че турците които за мене са почтени хора имат такава крадлива политическа върхушка и не можаха да излъчат да ги представят честни хора. Между тях има много такива.

    Пътят е целта! Конфуций
  9. 9 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    Изцепка на ДПС. На това му се вика всичката мара втасала.

    Сигурно както винаги някой чиновник е подшушнал темата на роднинско дете и така от там нататък... Ама неможели министерствата сами да се разследват та сега ще правим парламентарна комисия. Като че ли става дума за някакъв политически гаф или за държавни пари изтекли в депесарски джобове. Да я дадат на Доган тази комисия та белким тръгне на работа.

    Заглавие в Дневник: ДБ са килимчето на което БСП стъпи за да се върне на власт
  10. 10 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 493 Весело

    Нашите братя оттатък океана казваха нещо от този род: "Ако искате една работа да не бъде свършена, създайте комисия."

    Damnant quod non intellegunt.
  11. 11 Профил на Hristo'o
    Hristo'o
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Откъде накъде... пък и дпс с обществени изисквания.. в защита на обществото.. да бе да. ВЪОБЩЕ нямате никакво право да се обаждате за каквото и да било а и да съществувате (мене ако питате) като организация, долни, мръсни лицемери, гнусни престъпници!
    А това с изтичането си е работа на полицията да я разследва. Престъпление е и точка. Няма повече какво да се обсъжда.

  12. 12 Профил на Aman
    Aman
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Абсолютна "партенка" е т.нар. изтичане на информация. Мобилните оператори могат да сканират всички смс-и и да прихванат подалия и получилия въпросния смс.

    "Европа свършва там, където започват да ядат шкембе чорба" Уинстън Чърчил
  13. 13 Профил на lbq26502948
    lbq26502948
    Рейтинг: 636 Неутрално

    А, тия останаха назад. Информацията е изтекла от хора, извън обръчите и печалбата не е стигнала до ДПС-то. Сега искат комисия, разбира се. От къде на къде и в чий джоб влязоха парите. А доскоро Доган разпределяше - кой ще направи язовир, кой черен път, кой канал, кой ще вземе матурата и т.н. Това сега на какво прилича. Аз съм ЗА! Ама аз съвсем бях забравил за Доган. Като прочетох горе ДПС иска анкетна комисия .... помислих, че става дума за детска педагогическа стая и ми стана интересно, че се зачетох, а то каква била работата ...

  14. 14 Профил на Кептн
    Кептн
    Рейтинг: 642 Любопитно

    игнатов е от най-стабилните министри бтв. а за любопитните ходи на моя фитнес - много скромен и културен човек е

  15. 15 Профил на obscene
    obscene
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Турчолята се обадиха за БЪЛГАРСКИЯ език..

  16. 16 Профил на Миша
    Миша
    Рейтинг: 790 Весело

    За да няма изтичане на информация ДПС да предложи да има матура по турски език, вместо по български.

    Миша
  17. 17 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    а мазното Лютфи не иска ли да хване Цецо Цветанов за "матурите"?

    РЕФОРМИ !
  18. 18 Профил на phuket
    phuket
    Рейтинг: 5 Любопитно

    А дали пък проблемът на Лютви Местан не е че темата беше свързана с Левски?

  19. 19 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 217 Неутрално


    Игнатов е предупреден писмено и бяга от оптговорност.

    До г-н С. Игнатов,
    Министър в МОМН
    Бул. „Дондуков” 2

    Копие: Гл. секретар, г-н K. Вълчев


    Покана за разговор-консултация

    Формат: Прием при министъра


    Application for a meeting
    with Mr Ignatov,
    Minister of Education of Rep. of Bulgaria

    Meeting format: Visit to the Ministry




    Относно: Наблюдения и изследване на системата от извращения в контролната дейност в МОН. Проблеми на умственото възпитание на дл. лица в МОН / МОМН и негово РИО. Техники в наказателните акции на МОН (МОМН) и РИО . Симулации на реформи.

    Subject: Observations and examination on the system of perversions used in control departments of the national Ministry of Education (MOMN) and its Inspectorate for the city of Sofia (RIO). Typical cases of mental education problems of the experts in MOMN and RIO. Regular technics of inadmissible punitive and chase practices of MOMN. Reform simulations.

    ЦЕЛ: Първоначален разговор, чрез споделяне и обсъждане на натрупан независим от МОМН експертен опит в изледване на стряскащи обществото проблеми в работата на министерството да се помогне да се ограничат и по-възможност спрат напълно по-нататъшните сериозни поражания, които то причинява в подготовката и възпитанието на децата и работата на учителите с определени свои административни подходи и методи на работа. Да се помогне на ръководството на министерството и да се насочи Министъра към търсене на незабавна промяна на правилата вътре в МОМН, отсраняване на паралелното управленско ядро от служители, манипулиращи министрите през годините, и изработване на по-ефективен работен процес.

    For a résumé on the goal of the meeting in English, see Addendum 2.

    Уважаеми г-н Министър,

    Настоящето по същество е покана от мен до Вас за първоначален разговор във връзка с липсата на заявено публично намерение за сериозна реформа в работата на самото МОМН. Ако такава все пак се прави, нейната дискретност вече я компрометира.

    Предистория с г-жа Налбант: Тя „дойде на власт” преди време при подобни обстоятелства: Явен парашутист, след провали на контролна организационна единица на МОН (наречаена ХХХ или както и да е), пак беше симулирано „преструктуриране”, „преименуване” на УУУ (ККСО), един – двама служители бяха уволнени, жалбоподаватели за пореден път бяха излъгани, че са взети мерки, малък брой кадри си размениха столовете (професионално неадекватната Пенка Николва например след провала и беше „сложена” в друга стая, въпреки че бе изчезнал в МОН констативен протокол на проверка по жалба изготвена от прочут адвокат по тежки углавни и др. престъпления и тя трябваше да бъде изхвърлена незабавно от МОН), а останалите просто си останаха там, където бяха. Никой не понесе истинска отговорност за нищо конкретно. С плахата намеса на „дърпащата се” от отговорност полиция, принудена практически със заплахи към дежурните полицаи веднага да дойдат и последваща жалба, подобен спектакъл бе наблюдаван с главна роля на началника на правния отдел, М. Йорданова. Полиция принуди Началник РИО да признае, че преписката е в МОН, т.е и двете са лъгали преди това. Оперативен работник на РПУ от гореописания случай по-късно видя глупостите на тогавашен главен секретар на МОН (преди настоящия), оплакващ се, че някой пречи с мейли на служителите да работят (чудесни учебници са „изработили”, нали?). А той вече знаеше, че когато в МОН се лъже, то е по много: Той лично бе „арестувал” преди началника на РИО, и я бе накарал да пише втори обяснения след очевадна лъжа в първите.

    „Купуването” на Налбант: Мълчанието на Налбант още в началото мигновено тогава бе „спечелено” от МОН и РИО, с подходящо насочване на нейно дете „законно” в НУКК, a също и други екстри.

    Утвърди се практиката в МОМН, независимо от Министъра и несменяемо с години управленско ядро, заварено(!) от Налбант в МОН, да си избира някакво жертвено агне по единичен детайл в работата му, а за всичко друго да се премълчава. Сега бе употребена и пожертвана г-жа Налбант, утре ще е някой друг.

    В този смисъл е по-скоро лъжа, че в момента се прави реформа и по съществото на проблемите..

    Препоръчвам Ви да осигурите техническа възможност за аудиозапис или стенограма на разговора ни, ако такъв се състои, по-които запис след това да може се взъстанови протокол. Практиката при протокола Фенерски - зам.-министър Наков показа, че диктуващата Болашъкова преразказва репликите, губеше се част от смисъла в изказванията и динамиката на разговора, поради което се налагаше да диктувам дори запетайки в моите изказвания, за да и попреча да манипулира. Напротив, точността на стенограмата при изслушването в Комисията за защита от дискриминация доведе до обвиняването и осъждането на Начаник РИО без последващо обжалване (Приложение 1 касае този казус. То е пример за това как се предотвратяват извращения в работата на РИО, прикривани в Дирекция ККСО).

    Със или без нов закон, при запазване на начина на работа и особено на определен кръг служители и йерархията им в МОМН, провалът на следващата реформа е предвидим. Неумеещият или неискащия да мисли служител в МОН няма да разбере реформата, какъвто и нов закон да му напишете. Ако е началник, ще се огради със лица с подобни умения. Той не може да търси същия смъсил, какъвто евентуално виждате Вие в този закон, защото му липсват елементарни аналитични умения и експертни качества. Това е реален и мултиплициращ се проблем, с десетилетно наслагване. Ако след 4 години Вие бъдете „махнат”, а този служител в МОМН „остане” (обикновено става така), пораженията стават още по-големи в неговите напъвания да обяснява, че Вие не сте взел някакви мерки, както сега ще се опитват да формулират за Вас, и ще трябва да подписвате. Оказа се, че г-жа Фандъкова вече е подписвала писма-индулгенции.

    За съжаление това се видя в поведението си Милка Коджабашиева в предаването Сутрин с ББТ, на 8 март т.г. Тя не показа да има представа от това, как се гради система от знания. Препоръчвам Ви да го изгледате преди срещата ни. Не стана ясно, защо нямаше синхрон в констатациите на депутата от ГЕРБ и заместник-министъра при управлението на ГЕРБ. Заместничката Ви не отговори на нито един педагогически въпрос по същество, а се криеше в препратки към сегашния и бъдещия закони.

    Вие в момента се намирате в условията на пораженията от две последователни катастрофални симулации на „реформи”: на Веселин Методиев и на Атанасов/Вълчев.

    Предриетите стъпки за Вашето информиране чрез Главен Секретар и Министър Председател целят да се очаретае ясно невъзможност Министър (който и да е той) да излъже впоследствие, че не сте знаел. Съжалявам за директността, но имам основания, на базата на преписки на предходни министри, и на такива на граждани с г-жа Фандъкова, че не е изключено дори без да знаете, да подпишете отговори с неверно съдържание. Това е честа практика в МОМН и РИО.

    Тази „особеност” и терминология се налагат от действаща от години в МОН технология за симулиране на контролна дейност в министреството вкл. чрез умишлено добавяне на давност и по ред други начини.

    Нито Вие, а ще по-малко г-жа Фандъкова, показахте на обществото ясно, че изобщо знаете за съществуването на посочени проблеми именно със служителите си, а не някъде в системата изобщо. Фактът, че при обявяване на проблема с учебниците Вие говорите в медиите от свое име, без да реферирате длъжностните лица в МОН, които имат функции в тази област се тълкува, че не търсите на никого конкретна отговорност, а г-ж Коджабашиева косвено го потвърди.

    Това е ясен знак за обществото: Можете да се оплаквате, но внимайвайте, те са си тук, в МОМН, и както и предната Ви жалба, пак ще я чете същия човек или негов „проятел”, в „новата” дирекция.

    Професионалано полуграмотната М. Налбант бе само удобен параван. Нейната явна неадекватност за поста бе успешно използвана от анонимни и неанонимни служители в своя полза. Поздравявам Ви с освобождаването на М. Налбант. За съжаление, ако спрете дотук, тази стъпка е почти безсмислена по начина по който е направена. Практиката е показала, че такова действие на Министър, направено като формалност, без анализ и търсене на отгвороност, не води до никакви промени в стила на работата на останалите служители, а само до усложнения и нови нерегламентирани зависимости и тайни в МОМН.

    Вие ръководите министерство, в което при продължаващ и досега кадрови колапс в Прокуратурата и Съда, са били изхвърляни, крити или манипулирани по друг начин десетки документи, изготвяни от учители, родители, адвокати, журналисти с вложен труд, измерим в хиляди часове, и касаещи сериозни непроверявани документни измами, прикривани от полицаи и прокурори, чрез просто изхвърляне на документи там. За съжаление още при Главен Секретар на МВР г-н Бойко Борисов Полицията и Прокуратура прикриваха ставащото.

    Не е възможно Министър да застане пред учителската колегия и да каже: Ето г-н/г-жа Х. ще провежда реформа, ако за него/нея се знае, че е крил/а преписки и е лъгал/а в работата си! Уважаващ себе си специалист няма да Ви довери идеите си, след като те бъдат хвърлени в коша или откраднати, а всеки опит по сериозне за критика системно преследван и наказван, каквато е системната практика на РИО и прикирващото го МОМН.

    МОМН е доказало, че чрез назначаване на професионално полуграмотни лица умее да генерира сериозен поток за задръстване на съдебната система и като бумерангов ефект – още по-разюздени упраленски симулации години наред, възползвайки се от забавянето там, причинено именно от институции с такива методи на работа.

    В частна западна фирма служител предизвикал 1-2 дела за качеството на продукцията просто се освобождава. Никой не чака положителни решения на съда. Просто няма право да предизвиква дела, затова се поддържа щат юристи – и по правило няма дела без реална нобходимост, наложена отвън, а не произтичаща от организацията.

    В системата, контролирана от МОМН и самото МОМН, съдебни дела се генерират системно, а начина на контролна дейност на МОМН допринася за цинична разюзденост в генерирането на такива на по-ниски нива (РИО, училища). Вместо да бъдат наказвани служители, защото са работили некачествено, и са давали неподходящи мнения, се чака друга система (власт), за която е общоизвестно, че работи зле.

    Това е вторият бумерангов ефект: Съдебното решение може да даде някому някакво право, но не и педагогическо решение на педагогически проблем по същество. Така съдебната система често генерира фиктивен авторитет на експерти на МОМН, който често няма никаква връзка с техните действителни качества и умения и тези хора връщат в съда нови дела. Така съдебната система се самозадрсъства. В повереното Ви министерство е развито до виртуозност умението да се възползват от ситуацията.

    ТЕМИ ЗА СРЕЩАТА-РАЗГОВОР :

    • СПОДЕЛЯНЕ НА ОБОБЩЕН ОПИТ НАЛАГАЩ ИЗВОДИ ЗА ТЕЖКИ ПРОБЛЕМИ В УМСТВЕНОТО ВЪЗПИТАНИЕ НА ОТГОВОРНИ ДЛЪЖНОСТНИ ЛИЦА В МОН И РИО НА МОН, СОФИЯ-ГРАД.

    ЗУБРАЧЕСТВОТО И ТРЪШКАНЕТО ПРИ ЕКСПЕРТИ НА МОМН И РИО, ПРОФЕСИОНАЛНАТА НЕЗРЯЛОСТ - КЛЮЧОВ КАДРОВИ ПРОБЛЕМ.

    • СПЕЦИФИЧНИ ЕЛЕМЕНТИ НА ТЕХНОЛОГИЯ НА НАКАЗАТЕЛНИТЕ АКЦИИ НА МОН И РИО, ГАРАНТИРАЩИ УСПЕХ НА НАКАЗАТЕЛНИТЕ АКЦИИ НЕЗАВИСИМО ОТ ПОЛИТИКИТЕ, ПРОКАРВАНИ ОТ МИНИСТЪРА ,

    • КОЛКО „ЛОШО НАПИСАН” И КОЛКО ДЪЛГО МОЖЕ ДА ОСТАНЕ ЕДИН УЧЕБНИК „ЛОШО НАПИСАН” И КОГА И КАК ТРЯБВА ДА СЕ ПОПРАВИ?

    • ВРЪЗКА МЕЖДУ ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И СЪДБНАТА РЕФОРМА. НАБЛЮДЕНИЯ ВЪРХУ РАБОТАТА НА СЪДИИ И ПРОКУРОРИ В ДЕЛА НА МОН И МС. КАК С ПРОСТИ ПРОМЕНИ В ПРАВИЛАТА НА МОМН МОЖЕ ДА СЕ ДОПРИНЕСЕ ЗА СЪДЕБНАТА РЕФОРМА.

    • „ОКТОПОДЪТ” МОН – РИО – СДВР – ГЛАВЕН ПРОКУРОР – ПРЕЗИДЕНТ - НУКК – БУДАПЕЩА –ПРЕЗ ГОДИНИТЕ.

    Примерите тук са средство за анализ, а не материал за първична проверка от МОН. Обект на коментар са методите на работа и показваната квалификацията на служителите, а не потенциално ново оплакване на жалбоподавателите.

    Следва малък брой примери, елементи от които ще бъдат коментирани с цел илюстрация на темите:

    1. Давността като мощен инструмент на манипулиране на и от Министъра. Амнистията „Фандъкова” в периода на относително безвластие в МОН. Техника на амнистиране (а-ла-„подпишете това тук”). Продължаваща практиката на подмяна на предметите на преписките.

    2. Роля на Катя Стефанова Никова в изпирането на биографии и замазване на случай с побой над дете. Разпространение на пособия (напр. по ЗИП 1-клас БЕЛ) с подмяна на воля на родителите и учители, симулиране на „одобрение” от страна на училищата, фиктивни обществени обсъждания. Участие на Никова чрез нарочно включване в проверки за туширане на протести, на директори и родители и прикриване на провали в Полицията в паралелни преписки там (вкл. при Началник СДВР Румен Стефанов Стоянов) и Прокуратурата.

    3. Изпиране на биографията на Е. Христов и Р. Парцова, 81 СОУ, София, чрез командировки в българското училище в Будапеща, обслужване на Гоце, от Инспекторат и правен отдел, както и и във връзка с цитирания по-горе побой, отказ на МОН да изпълни решение на Комисия на НС за Жалбите и др.

    4. Частично изпиране на биографията на Директор НУКК от Началник РИО, оргексперт РИО, Л.Кошарска РИО, Христова РИО и Е.Костадинова - директор на дирекция в МОН - експерти от МОН по поръчка за прочута компрометирана директорка на училище. Липса на познания за елементарна професионална етика у тези служители.

    5. Докъде стигна прокурорската проверка, по преписка, заведена от Главен Секретар на МОН срещу външен експерт. Кой всъщност пречеше на служителите в МОН и на какво?

    6. Участието на Коджабашиева в ББТ на Сутрин с ББТ излъчено на 8 март.:„... ще направим проверка....” Може ли да „провери” себе си? Защо гост депутат очевидно непрекъснато контрираше позицията, представена от член на собственото и правителство?

    7. Осъждането на Началник РИО на МОН в Комисията за защита от дискриминация. Мащабни проблеми в умственото възпитание на Л. Кошарска. Участие на Кошарска в наказателни акции.
    8. Случаят Д. Вълчев – Ян Фигел. Недопустими недоразумения с ЕК.

    Типът чиновник, към който се отнася заместника Ви (към него безусловно се отнася и сегашния началник РИО, чрез МОМН обикновено се назначават себеподобни) е рисков фактор за всяка реформа. Назначен за ръководител, това значи, че ще формира поведение у подчинените, поне докато следващия Министър не реши друго, ако забележи....

    Настоящето се основава на дългогодишен експертен опит, наблюдения и изледване на конкретни преписки на МОН и РИО, Съд, Прокуратура, Полициия, две комисии на НС, вкл. за всеки от цитираните служители. Наблюденията ми върху работата на заместничката Ви не започват с предаването по ББТ.

    Пожелавам Ви крепко здраве и успех.

    София, 25 март 2010
    С уважение: ..............
    Петко Фенерски [email protected]

    1345 София,
    ул.Кукуш 1, бл.58, ет.6, ап.28

    Приложение 1
    Addendum 1

    Финално експертно мнение, внесено в Kомисия за защита от дискриминация, прикрепен отделен документ (106/2006 г.).

    Separate document attached.

    Приложение 2
    Addendum 2
    Резюме на английски и български
    Résumé in English
    The request for a meeting with the Minister refers to experience gained in local Bulgarian independent expertise during the last decade. The expert reports have shown a drastic difference in the facts and the conclusions on them from those, formulated by the Ministry control departments. Multiple document frauds and manipulations have been revealed. In almost 100% of the cases Police, Prosecution and Court have covered the deeds in the Ministry and its Inspectorate for Sofia by substituting the criminal deeds with physical documents and the pedagogical problems and expertise described in them by administrative issue reformulated and “controlled” on their own causing in this way further problem escalations and perversions.

    It is proposed to the Minister to go deeper in the not obvious elements of the Ministry internal life and control activity, including an additional management core existing during the last 10-15 years and having blocked all the previous attempts for changes in the control departments and base reforms in education, replacing them by reform simulations.

    Résumé in Bulgarian
    Молбата за среща с Министъра се отнася за натрупан в десетгодишна независима от МОМН експертна практика с драстична разлика в констатциите с тези на МОН и системни манипулации и документни измами на това минситерство. В почти 100% от случайте, чрез подмяна на криминалното естество (кражби/унищожаване/времено криене на документи) и педагогическата същност в тях, с преформулирани удобни административни фрази, прикриваните от Полиция, Прокуратурата и Съд институциите МОН и РИО съгласувано прикриваха редица нерегламентирани зависимости на лица в различни институции.

    Основен извод, който се налага е, че поради системното назначаване на кадри с неадекватна квалификация, се е стигнало до положение, в което всяка следваща реформа ефективно може ще бъде провалена, защото освен че се намираме в достатъчно достоверна хипотеза за корумпираност, тя е комбинирана с явни и доказани прояви на елементарна професинална необразованост на експерти на високопоставени служители в МОМН и РИО.

    Системното подменяне на професионалното педагогическа същност на материята, регулирана от МОМН и РИО, с правни характерситики и желанието за всеки педагогически възможен проблем да се създаде отделна явна правна норма е следствие и в затворен кръг отново води до цялостно и завършено тълкуване на работат на учителя като администратор и разглеждане на много въпроси само и единстено откъм хипотетична административна страна. Това е следствие от необходиността от самозащита на служителите в МОМН и РИО, които осъзнавайки своята уязвимост и слабост, системно използват правния си отдел за „лични” нужди и успешно заблуждават Минситъра относно същността на възникналите проблеми.

    На Министъра се предлага да се запознае с неочевидни факти от обстановката в повереното му министерство, информира са за белези на втори управленски център, саботиращ контролната дейност в Министерството и му се предлага да направи промени.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK