Братле искам да ти кажа че това не са глупости. Ако не разбираш нещата може да попиташ някого или да се поровиш да видиш за какво става въпрос. Първо историята на църквата не е измислица а е истина! И второ това тотално е променило световната история.Дано да разбереш че Бог е добър и това с църквата се е случило за да може хората да са свободни и да живеят добър живот, защото Бог те обича както обича всички.
Как може нещо свързано с вярата да бъде глупост???
Ето заради това мюсюлманксия свят става все по-силен и в часност присъствието му в Българиа.
Срам!!!
Говориш глупости. Петдесетница е Християнски общобългарски празник. Ако не уважаваш българската вяра, то ти не уважаваш и българската нация и държава. Между другото си си сложил снимка на ДЯКОН Игнатий (Васил Левски)
Честит рожден ден на Христовата църква на всички българи!
Супер уместна статия, Дневник ! Благодаря най-искрено за избора и начина по който е написана - кратко, информационно. Много от нас оценяват по достойнство такова късче познание за вярата, която не биваше да вземаме сериозно, защото ни пробутваха насила калпавите си идеологии. Не е нужно да си религиозен или голям вярващ, за да оцениш това което е крепяло векове поколения хора и им е давало сила и светлина в тъмницата на живота . Ако днес имаме друг поглед върху нещата и можем да хвалим и критикуваме същевременно, то е и благодарение на Христовата вяра и църква.
А един BIGDICK няма как да измисли нещо по-свястно да каже, именно защото е BIGDICK по начина си на мислене (айде да не превеждам за тези които не знаят какво значи на български, че не му е мястото тук
" Бъдете промяната, която искате да видите в света" М.Ганди
Запалете една свещ или спрете да говорите глупости!Д нес е църковен празник и толкова. Никой не ви кара насила нито да чете
за него, нито иска мнението ви. Той си съществува и ще съществува. Ти ще изчезнеш един ден. Но празникът ще остане.
Запалете една свещ или спрете да говорите глупости!Д нес е църковен празник и толкова. Никой не ви кара насила нито да чете
за него, нито иска мнението ви. Той си съществува и ще съществува. Ти ще изчезнеш един ден. Но празникът ще остане.
Добре казано и на място.
До коментар [#1] от "bigdick":
Освен, че пишеш обидни неща за всички, много, ама много те моля да махнеш снимката на Левски от обозначението си - той остана истински дякон до края на живота си.
На Петдесетия ден от Господното възкресение Дух Свети слязъл над апостолите във вид на огнени езици и ги обдарил с благодатните дарове.
Празникът се нарича Петдесетница, защото това събитие е станало в деня на старозаветния празник Петдесетница, който отбелязвали петдесет дни след юдейската Пасха. Руската православна Църква го нарича Ден на светата Троица.
За старозаветните Петдесетница бил един от трите велики празника. Първоначално празникът отбелязвал завършването на жътвата на ечемика. Празнувал се с приношение на хляб и жертвени животни като ден на радост и благодарност, припомнящ странстванията в пустинята и освобождението от Египет. В по-късни времена на този ден се отбелязвало получаването на Синайското законодателство, петдесет дни след излизането на евреите от Египет. Празникът бил тържествен и радостен, в Ерусалим се стичало голямо множество хора, за да принесат в благодарност на Бога установената от закона жертва.
За апостолите денят бил двойно свят, защото е денят на Възкресението - неделния ден. Събрани в Сионската горница, където пребивавали в постоянна молитва след Възнесението на Христос, сред тях била и св. Богородица, и други вярващи - всичко сто и двадесет души.
В десет часа сутринта (третия час по еврейско време), настанал голям чул шум от небето. Като че ли вихрушка се спуснала над къщата, дето били събрани. И "явиха им се езици като огнени, които се разделяха, и седна по един на всеки от тях. И те всички се изпълниха със Светия Дух" (Деян. 2:2-3). Това бил видим знак на благодатните дарове на Светия Дух. Бидейки безтелесен, Светият Дух избрал чувственото знамение. "Но никой не бива да си мисли - поучава св. Лъв Велики, - че в това, което било видимо за телесните очи, се е явило Божественото същество на Светия Дух. Човешкият взор, както не може да вижда Отца и Сина, така не може да види и Светия Дух".
Още щом божественият огън пламнал в душите на апостолите, изпълнени с даровете на Духа те започнали да прослявят величието на Бога, като заговорили на разни, непознати за тях дотогава чуждоземни езици.
Тъй простите галилейски рибари били умъдрени, духовно просветени в разбиране на истините на вярата. Това им дало бодрост, сила и мъжество да идат по всички краища на света за проповед на Евангелието, с готовност да отдадата и живота си за вярата Христова.
Шумът от небето привлякъл към къщата множество юдеи "и всички се чудеха и маеха" (Деян. 2:7). Послучай празника в Иерусалим на тоя ден са се били събрали хора от най-различни народности. И всеки чувал на своя си език думи, прославящи Бога.
Като не могли да си обяснят това необикновено чудо, мнозина от насъбралите се помислили, че апостолите са просто пияни от сладкото вино, въпреки ранния час.
Тогава свети апостол Петър произнесъл първата християнска проповед. Пояснил на множеството, че апостолите не са пияни, а изпълнени от Дух Свети, и ги приканил към покаяние. Думите му проникнали в сърцата на слушащите го юдеи. В този ден приели вярата в Христа, кръстили се и се присъединили към първата християнска общност около три хиляди души (Деян. 2:1-41).
Трикратно Иисус Христос дарил на учениците Си Светия Дух: преди страданията - неявно (Мат. 10:20), след възкресението Си, духвайки върху тях - явно (Йоан 20:22) и в този момент, когато им Го изпраща съществено.
След този ден апостолите установили празника Петдесетница и наставили християните да възспоменават Светия Дух всяка година. През ІV век св. Василий Велики съставил коленопреклонни молитви, които се четат и до днес на празничната служба.
На Св. Петдесетница вечерната служба се съединява с утринното богослужение (след св. Литургия се извършва вечерня), защото молитвите за изпросване даровете на Светия Дух са коленопреклонни, а до Петдесетница в знак на духовна радост, на богослужението не се коленичи. В молитвите на този ден измолваме сущо Господ да помене всички починали наши родители и братя. На Великия прокимен: "Кой Бог е велик като нашия Бог? Ти си Бог, Който вършиш чудеса." - от олтарните двери се хвърля орехова шума към богомолците. Шумата напомня за огнените езици над главите на апостолите. Вярващите отнасят тази шума по домовете Си за благословение.
Денят на Светата Петдесетница от древни времена се смята за рожденият ден на Христовата Църква, създадена не от суетата на човешки тълкувания и размисли, но по Божествена благодат.
Следващият ден, понеделник след Петдесятница е празникът на Светия Дух. Този празник Църквата е установила заради величието на Пресветия и Животворящ Дух, Единосъщен с Бог Отец и Синът Божий. Чрез Него ни се дарява всяка мъдрост, живот, движение, Той е източникът на всичко живо.
Светите отци казват, че Светият Дух не е създаден от Отца, не е сътворен, не е роден, но произлиза от Него. Тази Божествена тайна Православната църква не се решава да подложи на разсъждение, защото смята, че Господ открива на човека само толкова, колкото му е необходимо за неговото спасение и много тайни остават за нас зад непроницаема завеса.
Светият Дух обогатява човека с духовни дарове и плодове духовни, украсява човека и с многообразни добродетели, прави го дърво добро, плодоносно, създаващо добри плодове (Мат. 7:17).
Плодовете на Духа, по думите на апостол Павел, са: любов, радост, мир, дълготърпение, благост, милост, милосърдие, вярност, кротост, себеобуздание (Гал. 5:22-23).
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
bigdick
Рейтинг: 1002 Неутралнотова новина ли е ? това не е сайт на някаква църква.
bigdick
Рейтинг: 1002 Неутралноа самата статия е лелелеле.....глупости........гл пости, как може сериозен вестник да пише такива простотий?????
yu22
Рейтинг: 1107 НеутралноДо коментар [#2] от "bigdick":
мнoгoниковият турист, имам 3-4 акаунта и 22 НИКА......Вярата ни е запазила,като народ 500 години...!!!Вземи да прочетеш книгата "Време разделно"..!
Jivko Jeliazkov
Рейтинг: НеутралноБратле искам да ти кажа че това не са глупости. Ако не разбираш нещата може да попиташ някого или да се поровиш да видиш за какво става въпрос. Първо историята на църквата не е измислица а е истина! И второ това тотално е променило световната история.Дано да разбереш че Бог е добър и това с църквата се е случило за да може хората да са свободни и да живеят добър живот, защото Бог те обича както обича всички.
B_OT
Рейтинг: 217 НеутралноКак може нещо свързано с вярата да бъде глупост???
B.DЕто заради това мюсюлманксия свят става все по-силен и в часност присъствието му в Българиа.
Срам!!!
Warior
Рейтинг: 8 ГневноДо коментар [#1] от "bigdick":
Da go duhat bednite / Neizvesten Rimski senator/До коментар [#2] от "bigdick":
Като са глупости. НЕ ГИ 4ЕТИ.
Преспанец
Рейтинг: 479 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "bigdick":
Говориш глупости. Петдесетница е Християнски общобългарски празник. Ако не уважаваш българската вяра, то ти не уважаваш и българската нация и държава. Между другото си си сложил снимка на ДЯКОН Игнатий (Васил Левски)
Честит рожден ден на Христовата църква на всички българи!
КУМЧО ВЪЛЧО
Рейтинг: 530 НеутралноЧестито.
"Казвам ви, че ако тия млъкнат, камъните ще завикат".А утре е Деня на Свети Дух и Ден на Българската просвета и култура и на славянската писменост.
Варна
Рейтинг: 897 НеутралноСупер уместна статия, Дневник ! Благодаря най-искрено за избора и начина по който е написана - кратко, информационно. Много от нас оценяват по достойнство такова късче познание за вярата, която не биваше да вземаме сериозно, защото ни пробутваха насила калпавите си идеологии. Не е нужно да си религиозен или голям вярващ, за да оцениш това което е крепяло векове поколения хора и им е давало сила и светлина в тъмницата на живота . Ако днес имаме друг поглед върху нещата и можем да хвалим и критикуваме същевременно, то е и благодарение на Христовата вяра и църква.
" Бъдете промяната, която искате да видите в света" М.ГандиА един BIGDICK няма как да измисли нещо по-свястно да каже, именно защото е BIGDICK по начина си на мислене (айде да не превеждам за тези които не знаят какво значи на български, че не му е мястото тук
plamen2299
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#3] от "yu22":
Кенефа е място, дето мухите се аргасват.Той не е от читающите!
4o4o
Рейтинг: 8 НеутралноЗапалете една свещ или спрете да говорите глупости!Д нес е църковен празник и толкова. Никой не ви кара насила нито да чете
pipi i kukuза него, нито иска мнението ви. Той си съществува и ще съществува. Ти ще изчезнеш един ден. Но празникът ще остане.
4o4o
Рейтинг: 8 НеутралноЗапалете една свещ или спрете да говорите глупости!Д нес е църковен празник и толкова. Никой не ви кара насила нито да чете
pipi i kukuза него, нито иска мнението ви. Той си съществува и ще съществува. Ти ще изчезнеш един ден. Но празникът ще остане.
noshtna_straja
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#9] от "Варна":
Добре казано и на място.
До коментар [#1] от "bigdick":
Освен, че пишеш обидни неща за всички, много, ама много те моля да махнеш снимката на Левски от обозначението си - той остана истински дякон до края на живота си.
Иво
Рейтинг: 3637 ВеселоЧестит празник на всички миряни!!!
zhni/Petdesetnica/index.htm
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36На Петдесетия ден от Господното възкресение Дух Свети слязъл над апостолите във вид на огнени езици и ги обдарил с благодатните дарове.
Празникът се нарича Петдесетница, защото това събитие е станало в деня на старозаветния празник Петдесетница, който отбелязвали петдесет дни след юдейската Пасха. Руската православна Църква го нарича Ден на светата Троица.
За старозаветните Петдесетница бил един от трите велики празника. Първоначално празникът отбелязвал завършването на жътвата на ечемика. Празнувал се с приношение на хляб и жертвени животни като ден на радост и благодарност, припомнящ странстванията в пустинята и освобождението от Египет. В по-късни времена на този ден се отбелязвало получаването на Синайското законодателство, петдесет дни след излизането на евреите от Египет. Празникът бил тържествен и радостен, в Ерусалим се стичало голямо множество хора, за да принесат в благодарност на Бога установената от закона жертва.
За апостолите денят бил двойно свят, защото е денят на Възкресението - неделния ден. Събрани в Сионската горница, където пребивавали в постоянна молитва след Възнесението на Христос, сред тях била и св. Богородица, и други вярващи - всичко сто и двадесет души.
В десет часа сутринта (третия час по еврейско време), настанал голям чул шум от небето. Като че ли вихрушка се спуснала над къщата, дето били събрани. И "явиха им се езици като огнени, които се разделяха, и седна по един на всеки от тях. И те всички се изпълниха със Светия Дух" (Деян. 2:2-3). Това бил видим знак на благодатните дарове на Светия Дух. Бидейки безтелесен, Светият Дух избрал чувственото знамение. "Но никой не бива да си мисли - поучава св. Лъв Велики, - че в това, което било видимо за телесните очи, се е явило Божественото същество на Светия Дух. Човешкият взор, както не може да вижда Отца и Сина, така не може да види и Светия Дух".
Още щом божественият огън пламнал в душите на апостолите, изпълнени с даровете на Духа те започнали да прослявят величието на Бога, като заговорили на разни, непознати за тях дотогава чуждоземни езици.
Тъй простите галилейски рибари били умъдрени, духовно просветени в разбиране на истините на вярата. Това им дало бодрост, сила и мъжество да идат по всички краища на света за проповед на Евангелието, с готовност да отдадата и живота си за вярата Христова.
Шумът от небето привлякъл към къщата множество юдеи "и всички се чудеха и маеха" (Деян. 2:7). Послучай празника в Иерусалим на тоя ден са се били събрали хора от най-различни народности. И всеки чувал на своя си език думи, прославящи Бога.
Като не могли да си обяснят това необикновено чудо, мнозина от насъбралите се помислили, че апостолите са просто пияни от сладкото вино, въпреки ранния час.
Тогава свети апостол Петър произнесъл първата християнска проповед. Пояснил на множеството, че апостолите не са пияни, а изпълнени от Дух Свети, и ги приканил към покаяние. Думите му проникнали в сърцата на слушащите го юдеи. В този ден приели вярата в Христа, кръстили се и се присъединили към първата християнска общност около три хиляди души (Деян. 2:1-41).
Трикратно Иисус Христос дарил на учениците Си Светия Дух: преди страданията - неявно (Мат. 10:20), след възкресението Си, духвайки върху тях - явно (Йоан 20:22) и в този момент, когато им Го изпраща съществено.
След този ден апостолите установили празника Петдесетница и наставили християните да възспоменават Светия Дух всяка година. През ІV век св. Василий Велики съставил коленопреклонни молитви, които се четат и до днес на празничната служба.
На Св. Петдесетница вечерната служба се съединява с утринното богослужение (след св. Литургия се извършва вечерня), защото молитвите за изпросване даровете на Светия Дух са коленопреклонни, а до Петдесетница в знак на духовна радост, на богослужението не се коленичи. В молитвите на този ден измолваме сущо Господ да помене всички починали наши родители и братя. На Великия прокимен: "Кой Бог е велик като нашия Бог? Ти си Бог, Който вършиш чудеса." - от олтарните двери се хвърля орехова шума към богомолците. Шумата напомня за огнените езици над главите на апостолите. Вярващите отнасят тази шума по домовете Си за благословение.
Денят на Светата Петдесетница от древни времена се смята за рожденият ден на Христовата Църква, създадена не от суетата на човешки тълкувания и размисли, но по Божествена благодат.
Следващият ден, понеделник след Петдесятница е празникът на Светия Дух. Този празник Църквата е установила заради величието на Пресветия и Животворящ Дух, Единосъщен с Бог Отец и Синът Божий. Чрез Него ни се дарява всяка мъдрост, живот, движение, Той е източникът на всичко живо.
Светите отци казват, че Светият Дух не е създаден от Отца, не е сътворен, не е роден, но произлиза от Него. Тази Божествена тайна Православната църква не се решава да подложи на разсъждение, защото смята, че Господ открива на човека само толкова, колкото му е необходимо за неговото спасение и много тайни остават за нас зад непроницаема завеса.
Светият Дух обогатява човека с духовни дарове и плодове духовни, украсява човека и с многообразни добродетели, прави го дърво добро, плодоносно, създаващо добри плодове (Мат. 7:17).
Плодовете на Духа, по думите на апостол Павел, са: любов, радост, мир, дълготърпение, благост, милост, милосърдие, вярност, кротост, себеобуздание (Гал. 5:22-23).
http://www.pravoslavieto.com/calendar/feasts/podvi