ДСБ с алтернатива срещу задръстванията в София

ДСБ с алтернатива срещу задръстванията в София

© Георги Кожухаров



ДСБ излезе с план за изход от транспортната криза в София, който ще предложи на кмета на столицата Йорданка Фандъкова.


Партията е изготвила осем предложения към кмета, съобщиха на пресконференция днес лидерът на ДСБ - София, Атанас Атанасов и общинския съветник Ивайло Йонков, цитирани от БТА.


От ДСБ предлагат да се премахнат режимите за паркиране "Синя зона" и "Служебен абонамент" от  улиците с градски транспорт, да се изградят ленти за движение на автобуси в освободените по този начин пътни платна, да се забранят спирането, престоят и паркирането в лентите за движение на  автобуси.




Другите идеи са за доизграждане на т.нар. джобове за всички видове препятствия в лентите за движение на автобусите като контейнери за смет, стоянки за таксита. Предлага се въвеждането на  забрана за спиране, престой и паркиране по тротоарите на улиците с масов градски транспорт.


От ДСБ смятат, че за решаването на проблема ще спомогне изграждането на физически обособени  трасета за релсовия транспорт, така че трамваите да нямат контакт с останалите участници в  движението.


Целта на мерките е да се повиши средната скорост на градския транспорт, която в момента е около 11 километра в час, посочи Атанасов.


Общинските съветници от ДСБ очакват да продължи изграждането на алеите за движение на велосипеди, както и да се осигури достъп за детски колички и велосипеди до превозните средства на  градския транспорт и метрото.

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    Бе те хубаво са го измислили, ама кой да го направи?

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  2. 2 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Атанасов има и проблясъци, но в този случай малко се е поизхвърлил заедно с Иво Йонков.
    Кви джобове, те тротоарите и сега не можеш да се разминеш, а те предлагат още свиване.
    Що не предложихте премахване на всички обекти от тротоари, премахване на сергиите на славейков, защо не предложихте еднопосочното движение по Раковска ами говорите глупости?
    Фанали се двама човека, няма дискусия, няма нищо, дори вътре в партията си не го обсъдили и вече се подписали като ДСБ.
    Ама моля ви се, в тая партия не се подписване така. Ние сме индивидуалисти и под всичко се подписване първо като личности и после в качеството си в организацията.
    Баш вие би трябвало да знаете най-добре.

    Инак ето пълната новина.
    http://www.dsb.bg/?page=press&id=1726

    Само не разбирам кой ще следи за не-паркирането? ЩЕ сложим полицай на 50 м ли?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  3. 3 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    Проблемът е, че от такива препоръки няма смисъл, освен ако не предложиш конкретен списък с промени, които трябва да се направят, колко ще струват и откъде ще дойдат парите.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  4. 4 Профил на Павел Лазаров
    Павел Лазаров
    Рейтинг: 524 Весело

    Много хубави предложения!

    Към тях аз бих добавил и спирането на автомобилния трафик в центъра в един ден от месеца (като начало). Ето още подсказвания в един анализ на човек разбиращ и от управление и от урбанистика --> http://probujdane.com/statii/chetivo.htm

    Там между другото се казва "Как да построим един град и да организираме живота в него? Това е един от големите дебати на нашето време, в който не съществуват верни или грешни отговори. Въпреки това, последиците от днешния ни избор могат да предизвикат застой или стабилна конкурентоспособност, загуба на идентичност или нормално самочувствие, насилие или мирно съвместно съществуване. ...
    За да дефинираме един градски модел, най-напред трябва да уточним как желаем да живеем - градът, в края на краищата, е инструмент за реализиране на житейските ни планове. Аз мисля, че е желателно да живеем в градска среда, която позволява да срещаме познати (съседи например) и непознати в обществени пространства непосредствено до домовете си, вместо в един централен квартал с перфектно поддържани частни градини, но със запуснати публични пространства."

    Навсякъде, където има проблем, има нещо прекалено голямо.
  5. 5 Профил на Кептн
    Кептн
    Рейтинг: 701 Весело

    супер .... фандъкова, дейставие моля

  6. 6 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    А дали пък...

    Задръстванията в столицата са печеливш бизнес за група хора. С част от печалбите се финансира съботирането на всякакви мерки за отпушване на движението. Така от обявените шест естакади за осъществяване пресичане на две нива и разтоварване на най-натоварените кръстовища , ще се строи евентуално една и то не се знае кога.

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  7. 7 Профил на blue_sky
    blue_sky
    Рейтинг: Неутрално

    абе то трамвайте са си калпави, набират и спират като танкери, отидете в чужбина да видите кво са трамвай

    а кучетата докога да ги тьрпим, кьде го има това, в Холандия до 2 седмици ако не си прибереш кучето т.е. ако няма собственик го приспиват, ама ние сме по европейци от най-либералните европейци

    и малките партии се обадят да си направят ПР малко и това е

  8. 8 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1639 Неутрално

    До коментар [#2] от "Десен":

    За паркирането и спирането е лесно. Една камера покрива доста. И предвид родните навици се изплаща бързо. Еле ако някой събира глобите.
    А ДСБ или лично г-н Атанасов ще обясните ли защо назначихте Ал. Петров в НСС?

  9. 9 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 868 Неутрално

    "Предлага се въвеждането на забрана за спиране, престой и паркиране по тротоарите на улиците с масов градски транспорт."

    Ще е голям фън по бул. "Сливница" където има адски много магазини, складове и т.н. и т.н.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  10. 10 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Паяците и скобите са груба форма на разправа с хората в мутрески стил. Паяци трябва да се използват само ако колата пречи на движението или пешеходците. Глобите за неправилно паркиране да са с фиш. Синята зона е рекетьорска проява на общината. След себе си води ненужни служители и корупция. Колко човека обслужват един ПАЯК? Шофьор, скобар и ченге и администрацията(големите лапачи). Къде отиват парите от синята зона и глобите? Част от тия пари отиват в нечии джобове. Зонирането да се премахне! Да се събират глоби само от неправилно паркиране, пресичане...Начина на действие на Б. Борисов е нецивилизован, силов. Трябва да се работи по закон, а не по измислени на тъмно наредби.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  11. 11 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#8] от "Цецо":

    А да чете новината тука че само 1 от 5-ма отива на връчена призовка?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  12. 12 Профил на kikot
    kikot
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Очевидно, ДСБ, са "вдянали" нещо от посещенията си в цивилизована чужбина! Там тия техни "идеи" ги има отдавна в действие! Те по-добре да дадат идея, как ще отърват ДСБ и България, от черната мутра, която им е начело на партията!

  13. 13 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 810 Весело

    До коментар [#12] от "kikot":

    Два плюса от мен!!

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  14. 14 Профил на Димитров
    Димитров
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Браво, добри идеи са дали. Всъщност, всеки един кмет, ако искаше, можеше да сложи в ред градската среда за много по-малко от един мандат. Но маршрутките и синята зона са източник на мръсни пари и следователно, никой кмет не иска да ги махне. А да поговорим за рекламите на пътя? А всевъзможните будки на всеки ъгъл по няколко?

  15. 15 Профил на бай Петко
    бай Петко
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Боже опази !! Костов крадеца ще оправя София. Ами че той вече 20 години я оправя, резултатът е виден за всички.

  16. 16 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1212 Любопитно

    От ДСБ си правят неадекватен ПР. Да накараш хората които са си замъкнали дупетата в софия да печелят пари и да си купят автомобил да се возят на автобус е абсурд! Ние тук сме турбо гъзари и имаме повече луксозни коли на глава от населението от всяка държава в ЕС. И не обичаме някой да ни качва на автобуси, траввай или влакове! Народопсихология!

  17. 17 Профил на georgedailiev
    georgedailiev
    Рейтинг: 180 Неутрално

    До коментар [#15] от "бай Петко":

    Човек само като ти види аватара и му става ясно, че в главата ти е само Ленин, Сталин, петилетки и някой бръмбар!

    До коментар [#16] от "Варненски":

    Щом са толкова ГЪЗАРИ та да са с коли и не им се ползва градски транспорт ще плащат по 50 лв такса за преминаване през центъра, както е в Лондон и няма проблеми !

  18. 18 Профил на B-dot
    B-dot
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Според предложението, на улиците, където има джобове, за да не се пречи на градския транспорт, няма да може да се паркира по тротоарите - следователно ще има достатъчно място да се ходи по тротоара. Глобите по принцип много лесно могат да се събират - по същия начин както сега слагат скобите като паркираш в синята зона. Разхожда си се един човек по улиците и залепя фишове по колите. Дори и камери не са необходими. Но проблема е, че... ако всичките тези места се освободят, как хората ще си вършат работата, ако няма къде да паркират? И за това трябва да се помисли...

    Успех е колко на високо ще отскочиш след като удариш дъното.
  19. 19 Профил на Jivago
    Jivago
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ако преминем на тридневна работна седмица, задръстванията в София рязко ще намалеят.

  20. 20 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#6] от "mi6osp":

    Може да измислиш четвърти принцип на термодинамиката
    "Зад всяко действие стои причина".
    Прав си.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  21. 21 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1444 Весело

    До коментар [#19] от "Jivago":

    И знаеш ли защо? Защото софиянци си отиват по родните места.
    Иначе верно ако икономиката респективно населението се разпределят равномерно по градовете - проблема ще изчезне.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  22. 22 Профил на silent step
    silent step
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Със забрани нищо не става. Трябва да се направят паркинги на няколко нива, ама къде никой не знае и не се наема ,че то не остана място. Другото са бошлаф приказки.

  23. 23 Профил на arch_
    arch_
    Рейтинг: 810 Неутрално

    И по-лошо ще става. Според новия градоустройствен план на Диков целовкупния център става офис-зона. Което ще натовари инфраструктурата до степен на откат. Това че новите сгради ще имат паркоместа съвсем не означава, че ще има паркинг за посетители, обществени паркинзи или въобще някаква алтернатива за паркиране. Да не говорим че тесните, недостатъчни и неоразмерени за потока улици ще се запушат окончателно. Това малоумно градоустройствено решение седи в абсолютно противоположния полюс в сравнение с европейската практика подобни проблематични зони да се изместват от ядрото на града към места, където има място да се изгради нормална поддържаща структура за тях. Оправданието на Диков е, че предприемачи искали така. Това е като да повярваш на алкохолик че 200 грама водка са нещото, което ще му оправи живота.

  24. 24 Профил на myvoice
    myvoice
    Рейтинг: 383 Весело

    До коментар [#3] от "mapto":

    Популизъм. Айде на минусите, другари

  25. 25 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 606 Неутрално

    тия дребни нововъведения ще струват доста малко пари и ще имат не по-малък ефект от огромните инфраструктурни проекти на герб.
    проблемът е, че е евтино и няма да има кой да се облажи.

  26. 26 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    Синята зона е единственото работещо средство против трафика. Поне пренасочи шофьорите да ползват градския транспорт. Всякакви фантазии относно ленти за автобуси ЗАБРАНЕНИ за ползване от частни автомобили са сметка без кръчмаря. Това си е мъртво родено, познаваме си се.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  27. 27 Профил на bigdick
    bigdick
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    ДСБ да подкрепи гей парада в София на 26 юни!

  28. 28 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2408 Неутрално

    Идеите са като цяло добри, но детайлът ще е в приложението им. Имам и предвид 2-3 конкретни улици, които плачат за такава промяна: това е целият бул. "Евлоги Георгиев" от НДК до Орлов мост, това е целият "Патриарх Евтимий" между графа и нататък до Руски паметник. Наистина е досадно, цял рейс със 150 души вътре да се заседне и да чака някой автоталибан да изфорсира "тротоарО", или пък да слиза от него на заден ход. Но специално за "Евлоги Георгиев" автоталибаните и сега се позбиват редовно за паркомясто, камо ли да им отнемеш всичките. Тогава предричам такъв бунт, все едно в Столипиново са влезли да отчитат водомерите. Със сигурност ще се оформи някаква миниинтифада от брадясали, вулгарни типове, която ще трябва да бъде смазана от частите за борба с масовите безредици.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  29. 29 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2408 Неутрално

    Другата опропастена стара софийска улица, обърната на долопробен тротоаропаркинг, е "Любен Каравелов". Там обаче ако речеш да изгониш паркиралите по тротоара, частите за борба с безредиците няма да се справят с тази задача. Евентуално бронетанкови подразделения, но в комбинация с употребата на огнепръскачки и химическо оръжие

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  30. 30 Профил на kikot
    kikot
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Най-добрто решение на този въпрос е, да се изнесе правителствената и делова администрация на страната на север от града!

  31. 31 Профил на schutzengel
    schutzengel
    Рейтинг: Неутрално

    ДСБ са пропуснали най-ефективната мярка за решаване на проблема. И тя е да се въведе принципа по софийските улици да се движат с автомобили единствено членовете и симпатизантите на въпросната партия. Те тогава да видите ще мернете ли автомобил по софийските улици.
    Вече сериозно- след като ДСБ пледложиха свои антикризисни мерки и никой от ГЕРБ не ги чу, на какво разчитат днес като предлагат нещо, иначе нелишено от разум, по един далеч по-маловажен проблем ? Или по-късно ще стане ясно, че активитета им е продиктуван повече от предстоящите избори, отколкото от загриженост за градската среда и проблемите на милион и кусур софиянци.

  32. 32 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2408 Неутрално

    Не, kikot, решението е голяма част от учрежденията да се изнесат извън София. Така и никой не разбра, какво търси в София Агенцията по морско плаване, Институтът по фуражите, Институтът по почвознание или Агенция Пристанищна Администрация. Примерите са стотици.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  33. 33 Профил на arch_
    arch_
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#32] от "cinik":

    Така е, но също офисите трябва да се изнесат от центъра на София. Изобщо смесването на офисни и жилищни зони е ужасно куца приумица. Особено на място където няма ама никаква инфраструктура за тях.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK