СДС предложи мерки срещу хаоса с паспортите

СДС написа писмо на вицепремиера и вътрешен министър Цветан Цветанов, в което поиска акция "Документи". Това обяви лидерът на партията Мартин Димитров. От СДС предлагат пет стъпки, с които МВР да оптимизира работата си и да спести време и нерви на гражданите.


След "Лапачите" и "Наглите" искаме акция "Документи", обяви Димитров, а евродепутатът Надежда Нейнски посочи, че поводът са зачестилите оплаквания на граждани.


От партията отбелязаха, че предложенията им  ще доведат до по-добра организация, липса на опашки и изнервени граждани, добра публична услуга и повече приходи за МВР, защото за някои от услугите министерството може да въведе такси.




Безкрайни опашки, сривове в системата, хаос, изнервени граждани и отложени пътувания - това предизвика подмяната на личните документи, която МВР започна да прави от началото на април.


Системата, изградена от "Сименс", не успяваше да обработи подаваните данни, а заради претоварване и софтуерни проблеми служителите на МВР не можеха да обслужват гражданите и дори се наложи да връщат пари за неизпълнени експресни поръчки на паспорти.


Вътрешният министър води поредица разговори с представители на "Сименс" в Мюнхен и в София, а от компанията увериха, че системата ще заработи нормално.



Идеите


1. Запазване на дата и час по интернет и изпращане на готовите лични документи по куриер. Всеки, който е взимал виза за САЩ, знае че човек си запазва дата и час за интервю в посолството по интернет и ако получи виза, тя му се изпраща заедно с паспорта по куриер.


2. Извънработно време. МВР да се организира така, че да работи и в извънработно време и събота и неделя. В момента човек трябва да избяга от работа или да си вземе болничен, за да си извади нови лични документи.


3. Плащания с банкови карти. Всички поделения на МВР да се снабдят с ПОС терминали и таксите за лични документи да се плащат чрез банкова карта. Това, освен че е по-удобно, е и по-евтино за гражданите - тъй като няма банкова такса при плащането с банкова карта.


4. Електронни услуги. Хората да могат да си попълнят формулярите по интернет с електронен подпис, за да не губят време в МВР.


5. Препоръчителни срокове. МВР може да изпрати писмо на всички граждани и да им определи препоръчителен период за смяна на документите за самоличност. При неспазване на сроковете да се заплаща по-висока такса.

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Thomas Anderson
    Thomas Anderson
    Рейтинг: 270 Неутрално

    В някои неща има добри идеи в други откровени глупости:

    1. Запазване на дата и час по интернет и изпращане на готовите лични документи по куриер

    Тук става въпрос за 6 милиона човека - а не за няколко хиляди годишно. А това с куриера е малко пресилено - още една такса от 5-6 лева поне... Да е като опция може би, да ...

    2. Извънработно време.

    Това са допълнителни разходи за администрация... криза е все пак. Иначе е добра идея.

    3. Плащания с банкови карти. Всички поделения на МВР да се снабдят с ПОС терминали и таксите за лични документи да се плащат чрез банкова карта. Това, освен че е по-удобно, е и по-евтино за гражданите - тъй като няма банкова такса при плащането с банкова карта.

    Евала ! Бравос... ама трябва желание да се откажат тия от СИБанк май от косвения данък от 2-3 лева на документ!

    4. Електронни услуги. Хората да могат да си попълнят формулярите по интернет с електронен подпис, за да не губят време в МВР.

    Тъпо - няма много хора с лични подписи - то няма читави услуги за тях... Какво остава да попълваш данните по интернет, а и трябва пак да отидеш и да се снимаш в МВР... Не става.

    5. Препоръчителни срокове. МВР може да изпрати писмо на всички граждани и да им определи препоръчителен период за смяна на документите за самоличност. При неспазване на сроковете да се заплаща по-висока такса.

    Ай сиктир - утре ще ми препоръчат и кога и къде да пикая. Да ми напомнят добре (макар че нямат информация къде освен по пощата да ми пратят напомняне - а това пак са пари). Ама чак и таксата да променят - това са пак едни пари за промяна в софтуера

    Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
  2. 2 Профил на Mda
    Mda
    Рейтинг: 796 Неутрално

    4. Електронни услуги. Хората да могат да си попълнят формулярите по интернет с електронен подпис, за да не губят време в МВР.

    Тъпо - няма много хора с лични подписи - то няма читави услуги за тях... Какво остава да попълваш данните по интернет, а и трябва пак да отидеш и да се снимаш в МВР... Не става.



    Не си прав, много от банките предлагат интернет банкиране с включено издаване на електронен подпис. Хората, които искат/могат да се възползват от услугата няма да са 1-2

  3. 3 Профил на tralala2010
    tralala2010
    Рейтинг: 571 Неутрално

    "Извънработно време. МВР да се организира така, че да работи и в извънработно време и събота и неделя. В момента човек трябва да избяга от работа или да си вземе болничен, за да си извади нови лични документи."

    Какво извънработно време, те и сега работят два дни и почиват пет.

  4. 4 Профил на bigdick
    bigdick
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Добри идеи, особено номер 3!!!

  5. 5
    ****

    Мненията на потребителя Щутгарт бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.

  6. 6 Профил на blue_sky
    blue_sky
    Рейтинг: Неутрално

    за подмяна на шофиорски книжки сьщо ли има опашки, някой знае ли

  7. 7 Профил на Thomas Anderson
    Thomas Anderson
    Рейтинг: 270 Неутрално

    До коментар [#6] от "blue_sky":

    точно за книжките има някви безумни опашки в КАТ щото ги мързи да сложат един надпис, че документи за новите книжки могат да се подават и в РПУ-тата, а не само в КАТ София. Само получаването е в КАТ.

    но пак повтарям, както ВИНАГИ ГИ МЪРЗИ един надпис да сложат на видно място. На служителите в КАТ НЕ ИМ ПУКА, че хората си губят времето... нали тяхното раб. време тече...

    Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
  8. 8 Профил на Thomas Anderson
    Thomas Anderson
    Рейтинг: 270 Неутрално

    ето и статия по въпроса с книжките в КАТ София и "организацията" - http://sofia.dir.bg/2010/05/25/news6448240.html

    Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
  9. 9 Профил на blue_sky
    blue_sky
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#8] от "Але":

    мерси

    наистина мислех 4е до КАТ се ходи чак

  10. 10 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    Мога да допълня идеите с:
    6. Да се монтират устройства за издаване на талончета с пореден номер във всички паспортни служби, като тези в банките и КАТ София (доколкото знам). С това да се избегне съставянето на безумни списъци от самите чакащи...
    7. Да се пренасочат хората от паспортни служби с големи опашки към такива без опашки. В паспортната служба в Ямбол например опашки няма. Отиваш и за по-малко от час си приключил с всичко.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  11. 11 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Весело

    това ,че ги мързи е верно ама като не могат да пишат завалиите До коментар [#7] от "Але":





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK