Парламентът ще ореже 8 млн. лева от заплати и ще разпродава старите си коли

Парламентът ще ореже 8 млн. лева от заплати и ще разпродава старите си коли

© Асен Тонев



Народното събрание ще съкрати с около 8 млн. лв. средствата във фонд "Работна заплата" за 2010 г., съобщи съпредседателят на групата на ГЕРБ Красимир Велчев, цитиран от БТА. Мартин Димитров (СДС) уточни, че съкращението ще е от разходи за депутатски командировки. Фонд "Работна заплата" включва и администрацията на Народното събрание, командировките, заплащане за работа за събота и неделя, както допълнителни възнаграждения, напомни Димитров.


Как да се съкратят разходите на автопарка на Народното събрание обсъдиха шефовете на парламентарните групи на сбирка на председателския съвет. Депутатите разполагат със 116 автомобила.


Според Красимир Велчев идеята е да се продадат най-старите 20-30 коли - "Мерцедес" С класа от 1996 г. Продажбата няма да донесе печалба, но ще се спестят пари за ремонти и поддръжка. "Трябва да се продадат. Няма европейска практика да се използват толкова стари автомобили, на толкова години, на толкова километри, това касае и сигурността на народните представители, и разходите", допълни Велчев. И допълни, че депутатите искат да дадат пример как институциите трябва да работят в криза.




Обсъдени са различни варианти - част от автомобилите да се бракуват, да се дарят на друга институция или да се продадат на търг. Не е изключено да се стигне и до решение за ограничаване на използването на автомобилите, без да се продават. Депутатите ще вземат решение, след като получат справка от главния секретар на Народното събрание за разходите и пробега на автомобилите в делнични и в почивни дни.


Мартин Димитров също заяви, че самата продажба на 20-те остарели автомобила няма да донесе много приходи, но ще бъдат ограничени разходите на парламента за поддръжката на автопарка. Според него звучи разумно идеята да бъдат ограничени пътуванията на депутатите със служебни коли в събота и неделя. През уикенда може да се ходи с личните автомобили при избирателите, а в работните дни - със служебните, допълни той.


Попитан как ще се придвижват депутатите, като намалеят колите, Димитров отговори пред "Дарик радио": "Премиерът ни призова за колела, но не каза каква марка. Чакаме премиерът да се намеси по-решително в този разговор. Освен това не сме видели министри на колело още след неговия призив."


"Много е здравословно депутатите да ходят с колело на работа. Друга тема е, че основно задължение на депутатите е да бъдат из страната, в своите избирателни райони, да се срещат с хората. И там ли трябва да ходят с колело?" Така лидерът на БСП Сергей Станишев коментира идеята за съкращаване на автопарка на Народното събрание. Той определи като смешна идеята за разпродажба на част от автомобилите. "Кой ще ги купи и за каква цена? Това няма да реши проблемите на бюджета. Същинският проблем на това правителство е, че не е предложило досега мерки, които да са в подкрепа на реалната икономика", заяви той.

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Lost
    Lost
    Рейтинг: 233 Неутрално

    "Трябва да се продадат. Няма европейска практика да се използват толкова стари автомобили, на толкова години, на толкова километри, това касае и сигурността на народните представители, и разходите".
    Само да не ревнете за нови след нпкой и друг месец. Иначе най-голямата заплаха са ви шофьорчетата от НСО.
    До др. Станишев. Ами ползвайте обществения транспорт тъкмо ще сте по-близо до електората и ще почувствате проблемите му. Може и народната любов да усетите.

  2. 2 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Питат радио Булгаристан:

    - Какво е хамелеон?
    - Ми това е милиционер станал полицай после мутра след това бизнесмен и накрая депутат.

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  3. 3 Профил на schutzengel
    schutzengel
    Рейтинг: Неутрално

    В една Германия, един умен човек седнал преди няколко години и направил една проста сметка. От нея станало видно, че автопарка на Бундестага е излишно скъп и оттогава немския парламент няма собствени автомобили. Направили са си търг за доставчик на транспротни услуги и днес няколко таксиметрови фирми обслужват немските депутати на повикване. Просто и евтино решение.

  4. 4 Профил на Крали Марко
    Крали Марко
    Рейтинг: 74 Неутрално

    240 депутата са много.

    Кнесет (ивр. כנסת‎ в буквален превод «събрание») е законодателният орган на властта в Израел, неговият парламент. Броят на членовете му е 120, които се избират по партийни списъци.

    България = 7 576 751 души
    Израел = 7 465 000 души

    Всичко е от Уикипедия България

  5. 5 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    При разпродажбата ще имат предимство депутатитеи техни братчеди и затова ще са почти без пари като макар и старички са с перфектна подръжка!

  6. 6 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#3] от "schutzengel":

    в германия нещата стават по един начин - у нас по друг. трябва да се имат предвид локалните особености, които са важни в случая

  7. 7 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    ЦИНИЗЪМ!!! Да се продават "стари" мерцедеси и БМВ-та на по 10 г, при положение че поне 3/4 от българите карат коли втора ръка на 10, 20 че и 25 години и отгоре. Цинизъм е да продавате тези коли, след като след някоя друга година ще купувате нови!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  8. 8 Профил на gelada55
    gelada55
    Рейтинг: 254 Неутрално

    "Трябва да се продадат. Няма европейска практика да се използват толкова стари автомобили, на толкова години, на толкова километри, това касае и сигурността на народните представители, и разходите"

    В Европа няма практика депутатите да имат служебни коли. Ще си карате своите коли бе, хрантутници. Ако щете с велосипед, ако щете пеша.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK