Строителят на софийския завод за боклук - почти избран

Фаворит е консорциум между българска фирма, изграждаща метрото, и компания от групата на "Щрабаг"

Строителят на софийския завод за боклук - почти избран

© Юлия Лазарова




7 от 9-те кандидата са дисквалифицирани


Фаворит е консорциум между българска фирма, изграждаща метрото, и компания от групата на "Щрабаг"

Заводът за оползотворяване на боклука на София вероятно ще струва около 209 млн. лв. и ще се строи от консорциум между българската фирма "Станилов" ЕООД и германската "Хайлит", част от групата "Щрабаг". Обединението, регистрирано като "Хут-Станилов", даде най-ниската цена за изграждането на съоръжението и най-ниските разходи за експлоатацията му, а тези два компонента са решаващи при избора.


Ценовите предложения на компаниите бяха отворени вчера. До крайната фаза комисията на Столичната община допусна само две от девет дружества - "Хут-Станилов" и обединението между гръцката "Хелектор" и германската "Хохтийф".




Останалите седем кандидата бяха декласирани заради пропуски в административните и техническите документи. "Хут-Станилов" предлагат да построят завода за 208 808 700 лв., а годишните разходи за работата му ще са 9 427 949 лв. Офертата на гръцко-германското обединение е 240 614 029 лв. за строителство и 9 828 899 лв. оперативни разходи.


След отварянето на офертите представителят на "Хелектор" Димитрис Граматас възнегодува срещу избора на строител само по цената и обясни по-скъпото предложение на фирмата си с използването на по-качествени машини.


Зам.-кметът по екологията Мария Бояджийска обаче отговори, че кандидатите предварително са се съгласили с условията на общината и те не могат да се променят. От фаворита за поръчката "Станилов" отказаха коментар преди крайното класиране, което трябва да е факт до 15 юни. Едноличен собственик и управител на компанията, която участва в строежа на метрото, както и в изграждането на Водното огледало в Кърджали, е Георги Станилов.


Подписването на договор обаче може да се забави доста след средата на юни, тъй като някои от дисквалифицираните участници вече обявиха, че почти сигурно ще обжалват процедурата. Според Бояджийска това ще отложи началото на строителството с 2-3 месеца, които ще се прибавят към вече натрупаното закъснение от около година.


Така в най-добрия случай заводът, който трябва да реши проблемите на София с отпадъците, ще бъде готов през есента на 2012 г. Заради липсата му Европейската комисия започна наказателна процедура срещу България, която вече е в съдебна фаза.

Ключови думи към статията:

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Колко почти? Щото все това слушаме и все газим боклуците.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  2. 2 Профил на LifeGiving
    LifeGiving
    Рейтинг: 604 Неутрално

    "Почти бременна"-това вече сме го чували.

  3. 3 Профил на Туриста
    Туриста
    Рейтинг: 402 Неутрално

    веднага изниква въпроса:

    какви ще са приходите от завода?

    подобен завод "произвежда" бали алуминий, хартия, велпапе, полиетилен, певеце. също така натрошено стъкло годно за претопяване или ползване като пълнеж в строителството.
    тези вторични суровини ще се купуват ако разходите по транспорт са изгодни, тоест ако заводите които могат да ги усвоят са на малко разтояние.
    има ли проучване кой ще купува балите, колко ще струват ако завода работеше днес?

    или заводът ще се построи с огромни раходи и мислене в стил: "дайте да дадем"?

  4. 4 Профил на rotos
    rotos
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#3] от "Туриста": "тези вторични суровини ще се купуват ако разходите по транспорт са изгодни, тоест ако заводите които могат да ги усвоят са на малко разтояние."

    Заводът за боклук е един, а заводите, които евентуално ще изкупуват нещо от него са много. Т.е. изискването "да са на малко разстояние" не се връзва.

    Местоположението на такъв завод се избира спрямо обекта (населеното место), който същия ще обслужва.


  5. 5 Профил на naso
    naso
    Рейтинг: 458 Гневно

    Млъкнете негативници!Нищо не може да ви зарадва.

  6. 6 Профил на борко
    борко
    Рейтинг: 1078 Любопитно

    Ей, вярно, че се предвиждаше и такъв завод! Бях забравил вече...

    If you want to kiss the sky, better learn how to kneel.
  7. 7 Профил на Туриста
    Туриста
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#4] от "rotos":
    важното е не дали има завод а какво върши по точно.
    трябва да се види кои ще изкупуват, за колко и какво количество.
    както казваш, заводъдт се строи за да обслужа София. транспортните разходи са важни при определяне цената на балите.
    въпросът тук е какъв оборот ще има завода за да се види колко ще плащат данъкоплатците. или може би завода ще е на печалба.
    да не се окаже че някои лапат милиони а други плащат за нищо.

  8. 8 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 627 Весело

    Снимката показва, защо София стана Кофия. Дано завод по-бързо. Ако може - 2.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  9. 9 Профил на reg0506
    reg0506
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Има време да стане наполовина, после на 3/4 и т.н ... важно е да има спам... толкова се спами че къ се вика ако спама беше ток щеше да има за цяла България!

  10. 10 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    До коментар [#5] от "naso":"Млъкнете негативници!Нищо не може да ви зарадва"
    -------------
    Аз се радвам. Хубаво е, че в 21-ви век България най-сетне ще има завод за боклук. Досега боклукът се правеше наръка от разни аматьори.


    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  11. 11 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 892 Неутрално

    Важно е участието на чужда фирма. Ако може и завода да е на чужденци. Че ако не храним и тях, току виж сме им стигнали стандарта. А ако сме равни, те как ще се чустват богати и надути? Няма да имат база за сравнение. Проста човешка психология. Почти като в училище. Ако имаш 4а, а останалите 3а - значи си по добре от тях. Ама иначе погледнато - всички едва минавате. Но в училище знаеш каква е максималната и минималната оценка, докато в живота можеш да определиш положението си единствено спрямо другите. Колкото те са по-зле, значи толкова по-добре си ти.

  12. 12 Профил на т
    т
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Тези Щрабаг са много активни на българския пазар. При все, че имаше скандали с тяхната дейност по летището. Все им се появява името за този или онзи проект. Сигурно няма да е зле някой да ги погледне по отблизо. Дано пък да са читави.

  13. 13 Профил на myspam
    myspam
    Рейтинг: 477 Любопитно

    А кой е Георги Станилов?

  14. 14 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Щрабак е руска фирма, регистрирана в Австрия и може би с австрийски мениджъри, но с руски капитали и собственици.

  15. 15 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Ако си спомняте, летище София го срои Щтрабак с много скандали и голямо закъснение, с допълнителни пари от нашия джоб, а накрая козирката се срути на първия месец, както и част от тавана. трябвало е да не я допускат до конкурса.

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  17. 17 Профил на myvoice
    myvoice
    Рейтинг: 395 Весело

    До коментар [#13] от "myspam":

    My voice says... my spam; why do you always have to copy (the names of) great people?

  18. 18 Профил на kp
    kp
    Рейтинг: 233 Весело

    спокойно, когато магистрала "тракия" бъде завършена(започната края на 60-те на миналия век), тогава и завод. не може всичко на веднъж. бавно но славно. разказаха и играта на тази България!!!!!

    И едните и другите са маскари!!!!
  19. 19 Профил на Туриста
    Туриста
    Рейтинг: 402 Неутрално

    въпрос №2

    какъв ще бъде капацитетът на този завод струващ 209 милиона лева? (тона/ден)

    подобен завод построен 2004 с капацитет 1400 тона на ден е струвал на Сан Франциско $34 милиона.


  20. 20 Профил на bat johnny
    bat johnny
    Рейтинг: 402 Весело

    Това ми звучи като "тъкмо да и го (цензура), и тя не дойде"

    Дюнери пробирам, ЕГН-та си набирам....
  21. 21 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 533 Любопитно

    До коментар [#19] от "Туриста":

    Има доста неизвестни около завода за бокука. Например участници в процедурата се дивяха защо е заложен такъв огромен капацитет, след като София не изхвърля и една трета от това количество. Възможните отговори варират от това, че договорите за продажбата на полученото гориво вече са сключени с циментовите заводи и че трябва да се оправдаят получените пари. Друга възможност е да се прикрие факта, че столичани плащат огромни пари за почистване, а реално такова не се върши. Сами можете да се досетите защо в центъра на Столицата на всеки ъгъл има по три кофи, а реално се пълнят една или две. Плаща се на вдигната кофа, ако не знаете Трето, изхвърленият от софиянци боклук няма заложената калоричност. За да се постигне в него следва да се мелят и полиетиленовите и всякакви други производни на нефта отпадъци. Представете си след това как това гориво се гори от циментовите заводи и за какво замърсяване става въпрос. Четвърто, избраната технология е меко казано странна. Запознати с процеса на третиране на отпадъци ми казаха, че ако се изгради така както е предвидено в зададения от общината проект ще се получи невъобразима смрад на амоняк, която няма като как да бъде неутрализирана.
    Въобще кметицата Бояджийска, ако и да е доста ловка в административните хватки, може да се изправи доста скоро пред възможността да отговаря на редица доста неудобни въпроси

  22. 22 Профил на concept
    concept
    Рейтинг: 740 Весело

    с "почти избран" явно има загатване за наличието на евентуална теоретична възможност за идея за избор

  23. 23 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1521 Весело

    почти.....

    15.02.1989 - 07.02.2018
  24. 24 Профил на rara avis
    rara avis
    Рейтинг: 523 Гневно

    http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=344567

    Датата на първата копка е 3 април 2009 г. На 9 юни 2010 г. все още не е избран изпълнител на проекта, а какво да говорим за реални строителни дейности. Срокът за изпълнението на проекта през 2009 г. е бил 2011 г. Е, вече трябва да се молим да стане по някое време през 2013 г. Толкова за управленските способности на Мутрата, ГЕРБ и све.

    Който щади лошите, вреди на добрите
  25. 25 Профил на ganiubalkanski
    ganiubalkanski
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#14] от "Roza":

    Щрабаг е само едната мила роза! Актор също! Даже от миналата година са се хвалили че Бойко Борисов им е обещал една част от магистралата и те за това са тук! Странно получиха едно парче от тортата...............

    Света се ръководи от мафия! Много по-голяма от италианската, американската,японската и китайската взети заедно! Казва се РУСКА!!!

  26. 26 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1629 Весело

    Мдам, сега остава и почти да го построят

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  27. 27 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#25] от "ganiubalkanski":

    Ми не точно. Че е силна руската мафия - силна е. Ама ръководи само третокласния свят, към който за съжаление спадаме и ние.

  28. 28 Профил на barcelona
    barcelona
    Рейтинг: 233 Весело


    ЗАВОД ЗА ЧЕРВЕНИ БОКЛУЦИ ИСКАААМ !!!!

    ЦЕХ "серГЕЙ" - за употребявани презервативи и
    ДАМСКИ превръзки

    ЦЕХ "ГОЦЕ" - за употребявана тоалетна хартия
    и развалена звукозаписваща техника

    ЦЕХ "ДОГАН" - за употребявани потури и
    шалвари

    ЦЕХ "БСП" - Р.Овч. Р.Петк. Гъ.Заяков-Пирин. Тъ. Донч,
    И. Йот. Дъ. Иван.

    ЦЕХ "ГРАМ'ФОН" - Андрей Райч.

    ПРЕХОДА СВЪРШИ - РАЙЧЕВ ПРИДОБИ ГОЛФ-ИГРИЩЕ ........... ......


    <>>>>><><><><><> BARCELONSKI <><>>>><<<<<<<<< >>>>>><><> ДОЛУ СОЦ.-ПРОСТАЩИНАТА <><><<<<<<<<<< >> ДОЛУ ПЪРВАНОВЩИНАТА <=> ДОЛУ ДЕПЕСАРЩИНАТА <<
  29. 29 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 805 Неутрално

    До коментар [#11] от "bobix":

    Е как без чужди фирми, като у нас никой си няма представа от завод за боклук? Нали евентуална чисто българска би купувала техника, лицензи и консултации пак отвън и би струвало и повече.
    Иначе ти що не си хвърлиш немската кола и корейския телевизор и не си сковеш едни твои си?
    Псевдородолюбивият протекционизъм води само до мизерия!

  30. 30 Профил на marinka84
    marinka84
    Рейтинг: Неутрално

    "Едноличен собственик и управител на компанията, която участва в строежа на метрото, както и в изграждането на Водното огледало в Кърджали, е Георги Станилов."

    Доган е навсякъде просто.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK