БДЖ разработи е-система за поръчка на билети, но без да спестява опашките

БДЖ разработи е-система за поръчка на билети, но без да спестява опашките

© Надежда Чипева



БДЖ разработи нова полуавтоматична система за продажба на билети он лайн, която обаче не изключва личния контакт между пътниците и служителите, стана ясно от изказване на изпълнителния директор на компанията Пенчо Попов, който представи новата разработка на дружеството.


Чрез специална програма всеки бъдещ клиент на компанията може да запита за билет по избрани от него дестинации. В рамките на два работни дни служители на международното бюро "Рила" трябва да отговорят на запитването. След това клиентът може да плати билета по интернет. Той обаче не може да пътува с него , а трябва да отиде лично до някое от 12-те бюра на "Рила", за да си го вземе. Друг вариант е да поръча доставка по пощата. Това обаче ще струва допълнително около 4.80 лв. Към сумата за поръчка на билетите се добавя и таксата за банково обслужване.


Системата е достъпна по интернет и извън България, но засега доставката на билетите е само в пределите на станата. От компанията обещават, че това ще се промени до края на годината. "В момента издаваме билет по образец, одобрен от финансовото министерство, за електронен ще трябва отново съгласието на ведомството", обясни Стефчо Събчев, изпълнителен директор на "Пътнически превози" - дъщерно дружество на БДЖ.




В бюро "Рила" за интернет отговорите ще отговарят четирима служители, назначени в две смени по двама. Затова именно е поставен срок от два работни дни, в които те трябва да отговорят на питането ви за билет.
Дружеството е платило около 30 хил. лв. за разработката. "Нейни автори са програмисти на компанията, затова толкова се гордеем с нея",  каза още Събчев.


До месец БДЖ ще обяви обществена поръчка за изграждане на цялостна автоматизирана система. Тя ще позволява покупката на истински електронни билети. Тя ще струва на компанията около 1.1 млн. лв. Средствата ще се осигурят от приходите на "Пътнически превози", допълни Събчев.


От БДЖ очакват през този летен сезон броят на пътниците в страната да се увеличи с около 5-6% спрямо миналата година. В момента натовареността на най-оборотните влакове на компанията - уикенд експресите до Варна и Бургас, е около 50%. "Очакваме в началото на туристическия сезон броят на пътниците да се повиши, но няма да пускаме допълнителни влакове до морето, ако се наложи, ще добавяме вагони", каза Попов. Шефовете на компанията са предлагат спирките на двата експреса да се увеличат и влаковете да спират на още три гари. Уикенд експреса до Варна може да спира и в Мездра и в Шумен, а този до Бургас - в Стара Загора.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK