Над 300 души са загинали при катастрофи в България от началото на 2010 година

Над 300 души са загинали при катастрофи в България от началото на 2010 година

© Асен Тонев



От началото на 2010 г. до края на юни 342 души са загинали при пътнотранспортни произшествия в България, обяви вътрешният министър Цветан Цветанов по време на парламентарния контрол. Цветанов отчете мерките, които МВР взима за намаляване на катастрофите в летния сезон, в отговор на депутата от "Атака" Калина Крумова.


В сравнение със същия период на 2009 г. жертвите по пътищета в България през 2010 г. са с 52 по-малко, но като цяло най-много загинали има в резултат на катастрофи с леки коли - от всичките 342 жертви 250 са пътували в такива автомобили, уточни министърът.



Цветанов отчете още, че от февруари до март с разполагането на 15 видеокамери по пътищата са регистрирани 28 хиляди нарушения, предимно свързани със завишаване на ограниченията за скоростта. Използването на техническите средства води до възможност за по-голяма събираемост на пари, с което нарушителите се превръщат в инвеститори за подобряване на инфраструктурата и обученията на водачите, обясни министърът. Той даде за пример работата на камерите по "Цариградско шосе" в София, с което по думите му бус лентата вече е освободена. За нарушения там вече има глобени 500-600 души и за момента концентрацията на допълнителна физическа сила в този участък не е нужна, обясни министърът.



Още от февруари МВР прилага план, свързан с безопасността по пътищата през летните месеци, обясни още Цветанов. Създадена е организация за разполагане на допълнително служители по пътищата във връзка с предстоящия пик на транзитно преминаващи турски граждани на територията на България от и за държави от ЕС. Най-натоварен в това отношение е пътят между Карнобат и "Петолъчката", отчете министърът.


По-рано днес Цветанов обясни, че се наблюдава намаляване на тежките пътнотранспортни произшествия (ПТП), но като цяло делът на жертвите остава голям. За голямо съжаление това, което наблюдаваме през последните няколко дни с наближаващите летни месеци, сочи, че се запазва тенденцията, при която загиналите и ранените са постоянна величина, заяви вътрешният министър на заседание на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението.


Той посочи, че с началото на активния летен сезон от 1 юли натоварването по магистралите и по някои пътища се увеличава. "Колегите от КАТ работят по план за създаване на алтернативни трасета при голямото натоварване през летните месеци там", каза Цветанов.


На заседанието днес председателят на Българския Червен кръст Христо Григоров предостави като дарение на министъра на вътрешните работи Цветан Цветанов 300 оборудвани санитарни чанти за оказване на първа долекарска помощ, предназначени за КАТ "Пътна полиция". 900 са обучените служители на КАТ "Пътна полиция" по програми на БЧК за бърза реакцията при катастрофи с ранени.

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Ами сменете катаджиите с видеороботи и всичко ще се оправи за 2 месеца, след като полвината България остане без книжки заради превишена скорост.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  2. 2 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Около 300?

    Е, представям си информационния бюлетин на МВР, когато станат точно 300 - с едно-единствено изречение:
    "ДИС ИС СПАРТА-А-А-А"...

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  3. 3 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 773 Неутрално

    До коментар [#1] от "abadobata":

    Ние за национален треньор по футбол нямаме пари (според официалната версия), ти за камери искаш да даваме... Кощунство! Как тогава ще браним традицията да сме "скъпи на триците, евтини на брашното"?...

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  4. 4 Профил на rotos
    rotos
    Рейтинг: 535 Неутрално

    "Около 300 души са загинали при катастрофи в България от началото на 2010 година"

    В Афганистан колко беха?

    Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.
  5. 5 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1345 Любопитно

    А колко умират от лобизма, анархията, мутрокрацията, апатията, отчаянието и беззаконието в България?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  6. 6 Профил на rotos
    rotos
    Рейтинг: 535 Неутрално

    А между другото има съвсем елегантно решение на проблема: когато забележиш проблемна кола на пътя да се обадиш на тел.112 и от там не да почнат да те разпитват за номера на обувките, а да обадят директно на (щех да кажа "на КАТ", но размислих).
    Е, нема решение на проблема.

    Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.
  7. 7 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1316 Весело

    Какво каза на 22.01.2010, Социалният ни "президент", по призвание дребен тарикат от селски тип:

    "Според Първанов енергийните проекти са много добра инвестиция в икономиката, "много по-добра, отколкото инвестициите в пътната инфраструктура"

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/01/22/846171_investiciite_v_energetika_sa_po-dobri_otkolkoto_v/

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  8. 8 Профил на drachan
    drachan
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Има още един много важен въпрос-подготовката на водачите. Куцо и сакато се е качило на автомобил.

  9. 9 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1365 Неутрално

    До коментар [#1] от "abadobata":

    Големият проблем на България не е превишената скорост. Проблемът е в това, че едно 90% от шофьорите не стават и за управление на мотокар, а за съжаление им е дадено правото да карат машини над един тон. Обърни внимание в трафика колко шофьори са адекватни и колко просто сменят лентите без мигачи, не спазват пътната маркировка, правят забранени маневри и каквото още се сетиш... Защото на извънградски дали ще караш с 90 или със 110 при насрещен удар разликата не е особено голяма, след като вече си ебал мамата на ситуацията като си тръгнал да изпреварваш на абсурдно място. Проблемът е в липсата на култура, а не в бързото каране. Лично мнение, естествено, но съм навъртял бая километри в щатите и там не се кара много по-бавно по магистралите (дори и вътрешноградските), но катастрофите са изключителна рядкост главно заради културата на шофьорите. Едва в щатите се научих преди да направя ляв завой на кръстовище първо да видя дали пешеходци не прсичат там, откъето трябва да мина и ако пресичат вместо да ги притеснявам или да преча пътя на идващите насреща, просто изчаквам. Тук никой не се замисля за подобно нещо. Просто културата ни е ниска.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  10. 10 Профил на izumena
    izumena
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Стига вече с тая култура. Културата на пътя се създава само от глоби, които разбира се, се събират, а не се уреждат чрез лелята на чичото на съседа от другия блок. Когато знаеш, че за всяко от изброените нарушения в поста на Пловдивски ще си прецакан поне с 50 лв. и то при голям късмет, а при закъснение с двойна глоба, а при натрупване на нарушения вече ще си престъпник, осъден по бързо производство, изобщо няма да мислиш за културата, а ще си караш кротко по правилника. Това се вижда от случая с камерите по големите кръстовища в София-където ги има, всички карат кротко. Толкоз за т.нар. култура. П.С. Естествено навсякъде има неспасяеми случаи, но те са нищожен процент.

  11. 11 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1365 Неутрално

    До коментар [#10] от "izumena":

    Не си противоречим, съгласен съм, че КАТ е абсолютна порнография и са може би най-безполезния орган у нас. Проблемът е, че и хората нямат самосъзнание. И аз нямам страх от КАТ, но това не ми пречи да карам както трябва.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  12. 12 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    Ако просто започнат да вземат книжките+солидна глоба на всички цървули, които:
    - карат като джигити в населени места
    - не спират на пешеходни пътеки
    - карат пили
    - изпреварват като невидели - на неподходящи места
    1-2 месеца ще трябват за да се опомнят шоферите. После колкото и да реват, нещата бързо ще влезат в релси. Като изгърмят няколко хиляди човека и статистиката постоянно се оповестява по медиите, може и да се замислят останалите.

    Пак се размечтах...

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  13. 13 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#6] от ".dru":

    За това си много прав.Те наистина само за номера на обувките ти не питат!Ама и ние не сме цвете за мирисане,защото колко от нас поне си правят труда да звъннат на 112?Проблема е в това,че нямаме добре развито гражданско общество.Не осъзнаваме,че като видиш някой да кара бързо,обаждайки се на 112 може да спасиш нечий живот...А ние само му теглим една до 9-то коляно и си караме по пътя!

  14. 14 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 773 Неутрално

    До коментар [#10] от "izumena":

    Каква полза единствено и само от глоби, когато на много шофьори изначално и трайно им липсва т.нар. timing?
    Пловдивски има право...
    П.П.
    В една java-игра на мобилния ми телефон едно от напътствията гласи "timing and patience are your keys to survive the slicers"... За съжаление е твърде приложимо и същевременно неизползваемо от мнозина участници в движението по пътищата у нас...

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  15. 15 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 479 Неутрално

    НЕ НА БИЛБОРДОВЕТЕ КОИТО СА НЕ САМО МЕХАНИЧНА ПРЕЧКА ,ТЕ ОТВЛИЧАТ ВНИМАНИЕТО НА ВОДАЧИТЕ ОТ ПЪТНАТА ОБДТОНОВКА.НЕ НА СВЕТОДИОДНИТЕ И ДРУГИ СВЕТЕЩИ ПАНА ОКОЛО СВЕТОФАРНИТЕ УРЕДБИ,КОЙТО В НЕ ПО МАЛКА СТЕПЕН ОТВЛИЧАТ ВНИМАНИЕТО НА ВОДАЧИТЕ.

  16. 16 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#9] от "Пловдивски":

    Ами аз съм на мнение, че кучето скача според тоягата.

    Тоягата в САЩ е в хиляти пъти по-стегната от колкото в България. Точно за това и аз призовавам - стриктен контрол на нарушенията и с течение на времето хората ще се образоват и култивират.

    Без контрол няма да стане.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  17. 17 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 773 Неутрално

    До коментар [#15] от "4i4e":

    На кривата ракета Космосът ли й пречи?
    Ако само това изчерпваше нещата...

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  18. 18 Профил на izumena
    izumena
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#11] от "Пловдивски":
    Не ме разбрахте. Единственото самосъзнание, което имат шьофьорите тук е че правилникът е за всички останали, а не за тях самите и не бива да ги обвинявате в това (признавате, че вие самият сте го правил). И това е факт, защото непрекъснато се правят нарушения и остават без последствия, поради което се всява чувството че ще "ти се размине" . Идеята тук не е просто да се страхувате от КАТ, а да знаете, че няма да ви се размине, ако сгафите. И това не се създава с някаква имагинерна култура, а с доказателства за санкции, както ги е изборил дгд. Това е по-успешна стратегия, си мисля аз.

  19. 19 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Куките да не влизат да лупат само минуси, че наистина само камери ще решат проблема. Камери и глоби. Това е.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  20. 20 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Лоша пътна инфраструктура, лоша организация на движението, лоша настилка, лошо отводняване, лоши катаджии и лоши шофьори.

    До коментар [#8] от "drachan":
    "Куцо и сакато се е качило на автомобил."

    Що да не се качи? Ти ли си тоя който ще казва кой да се качи и кой не?

    До коментар [#1] от "abadobata":
    " след като полвината България остане без книжки заради превишена скорост."
    Еми то тя и сега е без книжки 1/2 България, но пак си кара.

    The biggest risk in life is not taking one.
  21. 21 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#9] от "Пловдивски":

    Пловдивски. И в САЩ не е толкова безопасно. Виж статистиката, за САЩ 2008 мисля че бяха 122 на 1млн. жертвите, в БГ са 150 на 1 млн.

    Разликата едва ли се дължи на по малко катастрофи. Просто в САЩ се карат доста по нови и сигурни автомобили и това занижава броя на жертвите.

    Ако има от кого да се учим това са скандинавските държави. Но всичко опира до манталитет. Те са северна нация, ние южна. Тук сме диваци. Иди в Гърция, Италия, Турция.... същите малоумници по пътищата, всичко е осеяно с надгробни камъни и паметници.

    Единствената оправия е тотално елиминиране на човешкия фактор в контрола. Т.е. купуваш 100 камери и ги разхвърляш из цялата страна и махаш партизаните със слъчногледите от пътя. И драконовски глоби. Няма ли хора, няма корупция. Но никой управник не го иска това, щото са на хранилката.

  22. 22 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 998 Неутрално

    Никой не се сеща, че и липсата на нормални пътища също допринася за негативната статистика. Но казвам "допринася", не че е причина.

  23. 23 Профил на mind_twist
    mind_twist
    Рейтинг: 479 Гневно

    А смотаните пътища, идиотските знаци, недомислените кръстовща, и други маоумни "конструкторски" решения за пътищата, нокой не обръща внимание. Че рекламите блокират видимостта на знаците, че има светофар зад знак или зад дърво, това не е от значение.

    Дори внимателното шофиране не помага, когато пътищата така са направени, че постоянно действа елемента на изненадата, ха дупка, ха нарязан път стоящ със седмици за "ремонт".

  24. 24 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#22] от "redguy":

    Напротив, някои дето имаме повече от 2 ганглия се сещаме че не само допринася ами е и именно причина.
    Не може по цял свят да ти е ширината 3,80, а тука да ти е 3 и 10 ширината.
    Не може стандарт за товарносимост в ЕС и САЩ да е поне 40 тона, а у нас да се 10.
    Не може да крадат от ИААА който се сети и да няма жертви и еиднствената причина да е че куцо и сакато се качило на коли.
    За 20 години - само рушвети и кражби и това е резултата.

    The biggest risk in life is not taking one.
  25. 25 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 583 Гневно

    Драстични законови и изпълнителни мерки. Както каза сутринта проф. Константинов за тиквата Дражев - не може да се напиеш като свиня, да дигнеш 100км/ч, да претрепеш 2 или 3-ма души и да получиш 2 години. За това трябва минимума да е 10 годинки. За да ти държи влага.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  26. 26 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    "...във връзка с предстоящия пик на транзитно преминаващи турски граждани на територията на България от и за държави от ЕС. Най-натоварен в това отношение е пътят между Карнобат и "Петолъчката", отчете министърът..."

    На министъра явно му куца географията на родината му. Що ще щат турските граждани в отсечката Петолъчката-Карнобат, не ми е ясно. Обикновено посоката на турските гастарбайтери е от Свиленград през Хасково и Пловдив към София и Калотина.

    Иначе, ако си мислите, че в другите държави, където и пътищата са по-хубави, и колите са по-нови, загиналите на 1 милион население са по-малко - жестоко се лъжете.
    Ей на тая карта се вижда, че сме около средата.
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/Road_traffic_accidents_world_map_-_Death_-_WHO2004.svg
    С много повече жертви на пътя са Словакия, Унгария, Чехия, Полша, Италия дори... САЩ.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  27. 27 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    Ето и една интерактивна карта за 2009 година:
    http://www.up2maps.net/maps/marco%20polo/World/road_traffic_deaths_per_100-000_population.html

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  28. 28 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#21] от "niakoi_si":

    Само като допълнение на коментара ти - мой познат - полицай, ското сподели, че една наскоро инсталирана камера на междуградски път е "взела" книжките на над стотина шофери. За разлика от многото патрули на КАТ.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  29. 29 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    До коментар [#21] от "niakoi_si":

    САЩ са с повече жертви на милион от повечето европейски държави. За 2009 например:
    България: 132 / 1 млн.
    САЩ: 139 / 1 млн.
    Гърция: 149 / 1 млн.
    Полша: 147 / 1 млн.
    Словакия: 151 / 1 млн.
    Литва: 224 / 1 млн.
    Словения: 146 / 1 млн.
    Русия: 252 / 1 млн.
    Белгия: 102 / 1 млн
    Холандия: 48 / 1 млн (най-малко в Европа)
    Швейцария: 49 / 1 млн
    Норвегия: 50 / 1 млн
    Швеция: 52/ 1 млн

    А това са данни за 2009, през която в България загинаха близо 1000 човека. През тази половин година на 2010 са загинали само 342, за останалите 6 месеца ако загинат още толкова, ще станат 684 или под 100 жервти / 1 млн население.

    От друга страна, от доклад на ООН за безопасността по пътищата (намира се в нета, не ми се търси сега, имам го на ПДФ), се вижда, че алкохола е причина за 5% от смъртните ПТП-та у нас, докато в САЩ този процент е 40 !!!!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  30. 30 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    От чисто прагматична гледна точка, предотвратяването на такива човешки жертви има същото значение, като например борбата срещу политическите репресии или срещу войните. Във всички тези случаи главният резултат е спасяването на човешки живот. Ако става въпрос за политически убийства - всички (или почти всички) са против. Парадоксално е, че когато става въпрос за спасяване на живота на 342 души в дадена година, никой не би се съгласил това да стане с цената на някакъв вид ограничаване на автомобилното движение (на количеството на пътуванията, на скоростта или някакво друго ограничение).

    Само преди около 250 години Ж.-Ж. Русо е изминал разстоянието от Женева до Париж за двадесетина дни, вървейки пеша (и дори е препоръчвал този вид пътуване, защото според него така е видял повече неща и се е запознал с повече хора). Или друг пример - семейство Моцарт при концертните си турнета са обиколили половин Европа с конски коли.

    И най-интересното е, че не би могло да се каже, че са живели по-малко интензивно от нас, които пътуваме с автомобили, скоростни железници, самолети и т.н. (друг въпрос е, че в наше време вероятно щяха да правят като нас - дори и Русо).

    Между другото, като стана дума за железници - инвестициите за една скоростна ж.п. линия са горе-долу от един порядък с инвестициите за една магистрала. А според статистиките жертвите са няколко пъти по-малко - дори ако се сравнява скоростна железница в южноевропейска страна с магистрала в скандинавска страна. Разбира се, има страни, които имат и едното, и другото. Дори и в САЩ, където хората предпочитат автомобилния транспорт, започват вече няколко проекта за скоростни железници. Ако има такива проекти и у нас, това би могло да спаси живота поне на 100 души годишно. А при това се пътува и комфортно

  31. 31 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    "...Само преди около 250 години Ж.-Ж. Русо е изминал разстоянието от Женева до Париж за двадесетина дни, вървейки пеша (и дори е препоръчвал този вид пътуване, защото според него така е видял повече неща и се е запознал с повече хора)..."

    Много бих се учудил, ако беше препоръчал пътуване със самолет, влак или автомобил. Преди 250 години

    Алтернативата на пешеходното вървене е била конски впряг, при който ако конете са уморени скоростта е дори по-ниска от пешеходната.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  32. 32 Профил на инж. Филип
    инж. Филип
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Цифрата не е голяма благодарим Ви ББ и ЦЦ.

    Гледам доста народ се ориентира към летищата днешно време. Пожелавам им успех!
  33. 33 Профил на nabljudatel222
    nabljudatel222
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Абе как да няма култура на движението? културно си карам с 180-200 км/ч. Културно ме спира КАТ и се представя. Културно отивам до колегата в опелчето. Той куртурно ми гледа документите и ме разпитва (аджеба да не съм някакъв проверяващ инспектор!). Куртурно му казвам, че бързам и вадя 20 лв. Той културно ми казва да я пусна от прозореза вътре и тя културно пада някъде между вратата и седалката. Той културно ми връща документите и ме предупреждава къде има негови колеги по пътя. Всичко е много културно. За последните 20 години имам само един акт за превишена скорост, но тогава катаджиите куртурно ми се извиниха и обясниха, че "ДНЕС ИМ Е ДЕН ЗА АКТОВЕ, ако беше вчера или утре..."
    Всичко е културно, нали?

  34. 34 Профил на rolex
    rolex
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#26] от "Athanatos":

    Друже,

    за много хора всичко в България минава през София.

    Но от Дунав мост към Капитан Андреево/Лесово има огромен трафик на турски ТИР-ове и автомобили. Една голяма част минават от тях минават през Петолъчката... А там поради тесния път движението е изключително натоварено.... Това не значи, че минават най-много коли в минута, а че трафикът е напрегнат и се създават много ситуации...

  35. 35 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 2970 Неутрално

    Ако за половин година има 342 жертви, то до края на годината ще са около 700. Не че са малко, Бог да прости загиналите, но миналата година бяха около 900 и бяха най-малкия брой загинали в последните 30 г. Тоест тази година ще е с рекордно малък брой убити по пътищата.
    Явно все пак това, че в последните години автопаркът в БЪлгария се обнови в значителна степен, дава резултат. Нямам друго обяснение, защото шофьорите не са станали по-дисциплинирани, нито пък пътищата са се подобрили.

    Gunter glieben glauchen globen
  36. 36 Профил на stojan_savov
    stojan_savov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Колегите от КАТ работят по план за създаване на алтернативни трасета при голямото натоварване през летните месеци там", каза Цветанов

    Да неправят пътностроителна фирма ???

  37. 37 Профил на ndsbg
    ndsbg
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#9] от "Пловдивски":

    "Проблемът е в липсата на култура, а не в бързото каране. " грешиш двете заедно правят тая статистика да мрат като мухи толкова хора. Щото аз съм виждал пенсионери шофьори липсва им знанията за правилника, но карат като бабички и са си живи и здрави и стигат там където са тръгнали. А това че вчерашен пикльо взел кола и се мисли за шумахер и като стане някоя ситуация и неможе да я овладее колата мре, ама кофтито е че покрай него умират и невинни. Иначе са прави като пишат слагаш ли им солени глоби СЪБИРАШ ли си ги навреме (в рамките на месец примерно не повече) да видиш как 50% от турбо гъзарите ще се кротнат.

  38. 38 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Стига мазохисти, дето търсят някой да ги шляпа по пръстите. Просто си спазвайте сами правилата и се противопоставяйте на тези които не ги спазват.
    Проблема не е във възпитанието, а във това че единици "недоразумения на природата" вдигат адреналина на всички по пътищата. Това е като при стадото овце, като заблее една и всички подир нея... Борете се срещу блеещите овце и още по-просто разграничете се от овцете!

  39. 39 Профил на freedom
    freedom
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#33] от "nabljudatel222":

    Цялата тази ситуация, която описваш, е супер жалка. Жалко е, че това нещо се случва. Защото днес си плащаш, утре си плащаш и се създава чувството за безнаказост. Това да не ти е писта да караш с 200??? Ако искаш да се самоубиваш, недей отнема живота на другите!!!

  40. 40 Профил на nabljudatel222
    nabljudatel222
    Рейтинг: 374 Неутрално

    freedom, не се тревожи. Това го правя разумно - на магистрала или хубав широк път без дупки, без трафик или насрещен такъв и веднага намалявам, като наближа друг участник в движението, защото не му знам реакцията - много обичат да изпреварват пред мен, без да се съобразяват, че аз съм за части от секундата зад него. Освен това, вече от година не карам така и установих, че от София до Бургас отивам само за 20 мин повече без рисково каране. Какво да правя като обичам скоростта...

  41. 41 Профил на mano
    mano
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Аз смея да трърдя, че основният проблем е в манталитета на хората. Може би този манталитет е формиран чрез множество забрани и глоби, но наистина това е проблема.
    Не може да има камера на всеки ъгъл и на всеки метър междуградки път. Колкото и да са солени глобите не може да се глобят 90% от шофьорите, практически не може.
    Не става и въпрос само за нарушители а за най-обикновенни недомислия. Пример : на междуградски път в Германия всеки кара с 90км/ч. Няма такива които са ан 130 няма и такива дето са на 50. В България ги има и от двата типа. Друг пример : магистрала в Белгия - една лента за камиони които карат 110, една лента коли каращи на 130 и една лента за изпреварване(и за гъзари). В България на магисталата : една лента на която през километър има някои дето е на 90 и една лента за гъзарите с по 180-200. И нормално каращите с 130 им се налага постоянно да минават от лента в лента.
    В България е сбъркан модела на поведение, но за съжаление на нас така ни харесва, харесва ни да можем лесно да си платим 30-40 лв ако караме пили, харесва ни да може да платиш ако си превишил скоростта ... всеки говори, че иска промяна но реално никой не иска това да се случи.
    Полицаят който ни спира и си иска пари ще спре да го прави ако никой не му дава. Всичко е в нас самите.

  42. 42 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До g_t (коментар 35):

    "Нямам друго обяснение, защото шофьорите не са станали по-дисциплинирани, нито пък пътищата са се подобрили."

    Другото възможно обяснение е, че е намалял броят на пътуванията. За това може да се съди например по намалените продажби на транспортни горива (ако не греша нещо, в едно интервю преди 2-3 месеца премиерът спомена за 30% намаление на консумацията на течни горива в резултат на кризата, или нещо такова беше).

    Изобщо, цитираните във форума статистики са за брой жертви на милион жители. А от гледна точка безопасност на движението, има значение и колко са автомобилите на тези жители, и колко км изминават тези автомобили. За километрите статистика не би могло да има, затова пък би могло да се сравнява отношението на броя на катастрофите спрямо консумацията на автомобилни горива. И пак няма да е точно сравнението - защото нищо не пречи на един лек автомобил, камион или автобус да премине през България без да зарежда у нас.

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  44. 44 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1387 Гневно

    Какво сте ревнали повечето "глоби", та "глоби"?
    Защо трябва да има ограничения на скоростта на прав път само защото някой си е направил някаква барака и продава кафета? Като е "бизнесмен" да го накарат да си направи отбивка, асфалта е по 25 лева квадрата?
    Или когато някоя пияна свиня излети от някой завой - тутакси се туря ограничение, нищо че завоят е най-обикновен?
    Пример от пътя Русе - Бяла: спускане и завои, през зимата (нали само се ръси пясък, без луга) редовно се обръщат тирове. Решението? Ремонт на пътя, редовно поддържане?
    Неееее, много е сложно.
    Ограничение 40 км/час, включително и за леките автомобили, няма и снежинка да указва, че важи само при снеговалеж, нищо че има три ленти, едната от които за изпреварване.....
    И естествено - катаджиите са точно там, дебнат из храсталаците, а покрай тях си минават камиони без светлини, каруци, индобългари на тумби до средата на платното..... Тия работи обаче не им правят впечатление, само "превишената скорост"!
    За култовата "несъобразена скорост" въобще не ми се говори....
    Когато карам в Германия никога не опревишавам скоростта с повече от 10 км/час, ЗАЩОТО ЗНАМ, че за ограничението има конкретна причина на пътя и то е сложено за моя безопасност, а не за да ме скубят помияри с униформи или шефовете им да симулират дейност.

    Знанието е сила, информацията - власт
  45. 45 Профил на freedom
    freedom
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#40] от "nabljudatel222":

    Разумен човек не би могъл да нарече карането с 200км/ч "разумно".

  46. 46 Профил на brasnarq
    brasnarq
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Доста по-малко от 2008, тогава около 1000. Може би заради по-скъпия бензин и кризата се кара по-малко. Надали намалението иде от подобрено шофиране. Българинът не е добър шофьор. Той даже улица не знае как се пресича.

  47. 47 Профил на makarena
    makarena
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Новината всъщност можеше да бъде интерпретирана позитивно и да бъде нещо от рода на: "С 1/3 са намалели загиналите в катастрофи за първите 6 месеца на 2010 в сравнение със същия период на 2009 г."

  48. 48 Профил на Кака Пена от голямото село
    Кака Пена от голямото село
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Бате Цецо не го интересуват жертвите, а събираемостта на глобите.
    Както писа по-горе пловдичанчето, в САЩ имат по-малко жертви. Така е, защото там освен глоба, провинилите ги наказват и с обществено полезен труд.

    В нашата мила родина има толкова нагли шофьори, най-вече защото си знаят, че могат да се отърват с пари - глоба или рушвет. Ако провинилите ги наказват с обществено полезен труд, например за превишение на скоростта с 20 км/ч наказанието да е 20 часа в оранжевия гащеризин да чисти боклуците край пътя, да подрязва храстите и др., съответно за 50 км/час превишение на скоростта - 50 часа труд, да видим дали ще си позволяват да карат "културно" с 200 км/ч.
    Също трябва да се въведат и строги наказания за корумпираните ченгета. В момента наказанията са само административни.

    Истинският софиянец се отличава с това, че си затиска киселото зеле в мазето с жълто паве.
  49. 49 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    До коментар [#34] от "rolex":

    Дори и така да е, коридорът Дунав мост - Лесово - Одрин пак не минава по участъка Петолъчката - Карнобат, а по участъка Петолъчката - Ямбол. Който, уверявам те, не е никак натоварен. Знам това, защото съм от Ямбол.
    Което с нищо не променя това, което съм писал по-горе.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  50. 50 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1340 Гневно

    Да, пътищата са ужасни. Но я ми кажете пътищата ли пречат на шофърите да спират на пешеходни пътеки, а малкото, които спират да рискуват или да ги ударят или да ги изпреварят и да отнесат пешеходеца.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  51. 51 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1085 Гневно

    Да се чуди човек колко са малко спрямо начина на каране в цялата държава.Пиеш си караш си сигурна нова кола и нети пука какво ще стане с другите и да утрепаш някой айде една година условно и толкова не е само др. Б Великов

  52. 52 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3414 Неутрално

    Това със драконовските мерки и едва ли не доживотен затвор за прекрачване на стоп линията например ми се струва твърде елементарен поглед върху нещата. В последните 4 години глобите се качиха до 50 пъти, а резултата е нулев - всяка година 1000 човека си отиват. Проблема е другаде. МВР като силово министерство е едно от най-важните. КАТ, като негова служба има един сигурен начин, за да получава голям бюджет - като има голям проблем. За големите проблеми се дават големи пари, затова от КАТ редовно се стремят проблема с войната по пътищата да е голям, иначе ще си останат без работа и няма да има какво да симулират. А и многобройните катастрофи дават основания за увеличаване на глобите, което не води до приходи в бюджета, но води до увеличени рушвети.

    Ако на кретените в униформи им направят заплатите по 5 000 например, но за всяка катастрофа на техен район им взимат по 100 кинта ще ги видим как тичат, предпазват и как най-после са научили какво означава превантивност.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  53. 53 Профил на RingRoad
    RingRoad
    Рейтинг: 692 Любопитно

    Струва ми се, че ненужно се противопоставят съзнанието и контролът, а те, според мен взаимно се допълват. Когато повечето хора спазват закона защото смятат, че така е по-добре, то контролирането на нарушители е много по-лесно защото те са сравнително малко. Съзнанието работи, даже когата контрол отсъствува! Разумно е пропагандирането на идеята, че закона за движение по пътищата е в наш интерес и ни помага да оцелеем, в буквалния смисъл. Съгласене съм с повечето предложения за засилване на контрола. Също така си мисля, че може да се създаде фондация, раздаваща награди на шофьори с уважителино и съпричастно поведение. Може даже да се направи седмично шоу! Ама и аз нещо се размечтах като №12

    "I try to get it across to my players that working hard is a quality." Sir Alex Ferguson
  54. 54 Профил на RingRoad
    RingRoad
    Рейтинг: 692 Любопитно

    До коментар [#29] от "Athanatos":
    Подобна информация следва да се допълва също така с изминат пробег за да разбере човек за какво става дума. В САЩ той е минимум 18 000 км, а за България по непроверена информация е 2000 км,
    България: 132 / 1 млн / 2000 = 0.066
    САЩ: 139 / 1 млн / 18000 = 0.0077. Правете си изводите...

    "I try to get it across to my players that working hard is a quality." Sir Alex Ferguson
  55. 55 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#9] от "Пловдивски":

    Я да видим...
    Според Айнщайн Е=м*v*v/2
    В първия случай имаме Е=90*90*м/2=8100*м/2
    Във втория случай Е=110*110*м/2=12100*м/2

    или енергията на удара е с 50% повече.

    п. п. Аз шофирам с 90 извънградско... е на отбивките дет има "60" минавам с "75"(просто връщам газта).

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  56. 56 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#52] от "Тони!":

    Точно така! И в допълнение ще кажа че прасетата в униформи нямат какъвто и да е интерес да ти остганат точки, защото колкото по-рано останеш без такива - толкова по-скоро ще започнеш да им плащаш подкупи.
    Грешно е да се смята че КАТ БДИ за сигурността по пътя, защото ако беше така нямаше да ги е срам и да крият информацията колко конкретно акта са написали на общините и ИА "АА" за скапани пътища.

    The biggest risk in life is not taking one.
  57. 57 Профил на ggte
    ggte
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#3] от "Дон Пенсио де Комуняго":

    "Г-н началник, поради тежко материално положение на семейството ми, моля да ми бъде зачислен радар"
    (молба на катаджия до началника му)

  58. 58 Профил на ggte
    ggte
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#21] от "niakoi_si":

    защото само така компенсират липсата на нормално заплащане на полицията, идиотизъм - полицаите превърнати в престъпници по принуда

  59. 59 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#21] от "niakoi_si":

    "И в САЩ не е толкова безопасно... 2008 мисля че бяха 122 на 1млн. жертвите, в БГ са 150 на 1 млн."

    Ааа, хитряга, забравил си, че в САЩ има 250 млн регистрирани коли, които, освен това, навъртат повече км! У нас са 2 млн, по твоите данни: 146 сещу 570 загинали на 1 млн коли. Значи вероятността да загинеш на пътя в САЩ е поне 4 пъти по-малка, отколкото в Кенефистан!

  60. 60 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Разликата с Германия е още по брутална - там са под 4000 убити при 50 млн коли и повече км.
    Пълни индианци сме, няма какво да се обсъжда.

  61. 61 Профил на др. Ивaнов
    др. Ивaнов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    За да се въведе ред по пътищата, а и не само там- трябва здрава ръка! Здрава- полицейска ръка!
    Приветствам опитите на Цветанов и Борисов в това отношение!

    Смеем се на Германия, ама като отидем там сме по- тихи и от водата! Затова и са добре гората в Западна Европа!

    Полицията трябва с ВСЯКАКВИ средства да неутрализира цялата измет, и да остави нормалните хора да живеят нормално!!!

    Ако не го направи- ще си стоим на нивото на пияните руснаци!!!

    Гласувай за ГЕРБ, спаси България!
  62. 62 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3414 Неутрално

    Иванов, я сметни каква част от пътищата на Германия са магистрали, и ще си обясниш защо имат по-малко катастрофи извън градовете.
    После прегледай вътрешноградските обществени транспортни услуги, и ще си обясниш защо имат по-малко катастрофи и вътре в градовете.
    Първо се създават условията и алтернативите, и тогава идва твърдата ръка. Иначе се наслаждаваме на безмисленото съществуване на ЦЦ и ББ.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  63. 63 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Дивите селяни от управата на ГЕРБ решили да пуснат др. Иванов менте.

    Нещастници жалки, учили в раб.факове и милиционерски училища, колко пъти съм ви казвал, че щом сте се родили тъпи, това е завинаги.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  64. 64 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 583 Весело

    До коментар [#40] от "nabljudatel222":

    "...много обичат да изпреварват пред мен, без да се съобразяват, че аз съм за части от секундата зад него..."

    НЕСЛУЧАЙНО максималната скорост на магистралата е 130км/ч. За да се ограничат подобни малоумия, някой да ти се залепи за багажника за части от секундата. В подобни случаи много обичам да се изнасям бавно - все пак Е-класата тежи 1,8 т.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  65. 65 Профил на Lyubomir
    Lyubomir
    Рейтинг: 374 Неутрално

    ДО номер 9 Пловдивски:
    Бедата е в тъпата ни, корумпирана държава, а тя идва от празноглавието и безотговорноста на българския тарикат.
    За всичко това грижата е на ДЪРЖАВАТА.
    ДЪРЖАВАТА делегира права на фирмите, които обучават шофьорите. Държавните служители влизат в корупционни схеми с фирмите, за да продават книжки, дори и на лица, които те не са виждали изобщо. Държавата не упражнява никакъв контрол върху качеството на обучението. Няма "точкова система", примерно, за да се оценява качеството на обучението на фирмите, които подготвят шофьорите. Корупционните схеми действат без притеснение. Има ли статистика за това в кои фирми са получили обучението си и кои полицаи са били изпитващи на хората, които предизвикват тежките ПТП? Защо след като някои фирми съберат определен брой "черни точки" не им се отнема лиценза. Това е много апетитен бизнес и тогава ще започнат да се замислят и треперят, за това което вършат. От тук ще се започне реална работа с курсистите. Те ще бъдат обучавани добре и ще бъде изключително трудно да се купуват книжки. Санкциите да са "солени". Малко по-късно ще дойде и културата на движение. Не може, например 95% от шофьори да не знаят, какво е лента за ускоряване и да се мотаят по "детелините" и местата за включване в по-широк и бърз път. Не може 95% от шофьорите да не знаят, че "престрояващите се преди кръстовище са със ПРЕДИМСТВО" и да освиркват и псуват всеки, който се опитва да се престрои пред техните коли. Да не изброявам повече фрапиращи случки. След като ЗДвП и ППЗДвП не са в главите им, от къде да се вземе цялата логика на адекватно поведение и движение по пътищата и в последствие да се появи култура и толерантност. ДЪРЖАВАТА Е ВИНОВНА ЗА ЦЕЛИТЕ ХАОС И ВОЙНА ПО ПЪТИЩАТА.

  66. 66 Профил на immunitas
    immunitas
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Решението на проблема е много по просто и бързо осъществимо.
    Предлагам да се приеме в Правилника за движение по пътищатата нов предупредителен пътен знак:"Внимание-Вие сте потенциален донор на органи".Можете да го слагате навсякъде по пътищата.ПовЕрвайте ми-ефекта от него ще бъде 99% по ниска статистика.

  67. 67 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 531 Любопитно

    Редовно събираните глоби е решението на проблема по целия свят.

    Да се знае, че има дори само 5 (!!!!) скрити камери в София, които си сменят местоположението всеки ден. Да се знае, че, ако те сгащят така, получаваш писмо със снимката си и тлъста глоба напр. 100-1000лв. за дребно нарушение и директно дело за по-сериозно, после да знаеш, че няма смисъл да шикълкавиш, ако не платиш, тъй като ще изгубиш със сигурност делото за 2 месеца макс. и ще му плащаш и разноските. Всичко това ще има огромен ефект. Самият страх, че няма мърдане, ще накара комплексарите зад волана да намалят темпото, да спират на пешеходни и на жълто по светофарите....

    Но в България няма 21г. политическата воля за реформи на закон, съд и полиция в това (а и много други) отношения - така де, дали ще умират 1000 души на година или не, не носи пара...

    Ако искаме нещо да се оправи, трябва да имаме будно гражданско съзнание и да реагираме остро при всеки, дори малък, политически провал или липса на воля. Това е решението, друго няма. Доказателство за думите ми са последните десетилятия, в които статистиката за жертвите си е една и съща всяка година!

    Боян Р.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK