Общината дава под наем голям паркинг в центъра

Това е входът на подземния паркинг при метростанция "Стадион "Васил Левски", който се дава под наем. Сега отпред се паркира безплатно

© Георги Кожухаров

Това е входът на подземния паркинг при метростанция "Стадион "Васил Левски", който се дава под наем. Сега отпред се паркира безплатно



Столичната община обяви конкурс за отдаване под наем на две нива от подземния паркинг при метростанция стадион "Васил Левски" с общо 180 места. Всяко от нивата се предлага поотделно, като началната конкурсна цена е съответно 6110 лв. и 6155 лв. на месец без ДДС. Крайният срок за подаване на документи е 20 юли. Победителят ще получи паркинга за пет години.


Наемателят ще трябва и да постави за своя сметка осветление и вентилация, уточни главният архитект на София Петър Диков. Първото ниво от паркинга вече е дадено на Българското национално радио (БНР) срещу ангажимент за довършване на строителните работи, напомни Диков. БНР не плаща наем и също има 5-годишен договор.


Досега изградените към метрото подземни гаражи не се използват, тъй като всички са на груб строеж и общината няма пари да ги довърши. Според Диков най-лошият вариант е "Московска" 33 да е стопанин на съоръженията и те трябва да бъдат отдадени под наем.




На подземните паркинги към метрото от години се разчита да разтоварят трафика към центъра. Идеята е например човек от кв. Горна баня да отиде с колата си до метростанция в "Люлин", да остави там автомобила и да се придвижи до центъра с метрото. Този план може да се осъществи най-рано догодина, казаха от общината.


В момента единственият паркинг в района около стадион "Васил Левски" са алеите около съоръжението, които се използват безразборно за безплатно спиране. Първият опит на общината да построи подземен паркинг в центъра чрез публично-частно партньорство се провали. Нито един кандидат не се яви в конкурса за право на строеж на две съоръжения около ЦУМ.


Тази година Столичната община ще започне да строи и кръстовищата на две нива, обяви преди дни кметът Йорданка Фандъкова. Финансирането - 68 млн. евро, е от заем от Европейската банка за възстановяване и развитие.


Общината има намерение да направи на две нива кръстовищата при Лъвов мост, при бул. "Иван Гешов" и "Георги Софийски", при Бакърена фабрика, при бившата телевизионна кула и при бул. "Андрей Ляпчев" и "Андрей Сахаров". Избраните места на бъдещите естакади предизвикаха много спорове, тъй като архитекти и урбанисти твърдяха, че ще затруднят допълнително трафика, вместо да го отпушат.


Предвиден е и ремонт на Петте кьошета, като там вероятно трамвайната линия ще бъде качена на по-високо ниво, а отдолу ще преминават колите и тролеите. В бъдеще трамваите ще бъдат отклонени или по бул. "Скобелев", или по бул. "Патриарх Евтимий", за да стане бул. "Витоша" чиста пешеходна зона.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK