Половината фирми отпаднаха от конкурса за ремонт на улиците в София

Компаниите, които сега кърпят дупките, почти сигурно остават още четири години

Десет от 20-те кандидати да ремонтират улиците на София са отпаднали още на първата фаза на конкурса - отваряне на общите оферти. В Столичната община вчера бяха отворени ценовите предложения на допуснатите до втория етап компании. Кърпенето на дупките е бизнес за поне 30 млн. лв. годишно, които плаща общината. Победителите ще подпишат 4-годишни договори.


"Причината половината от кандидатите да отпаднат е несъответствие на подадените от тях документи с изискванията на конкурса", обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. "Във всяка ценова оферта има по около 160 позиции и тези данни ще се обработват десет дни от моите служители, след което ще излезем с решение кой печели", уточни той.


Фирмите и консорциумите, които кандидатстваха за уличните ремонти, бяха предимно български. Включи се и държавната "Транспортно строителство и възстановяване", както и австрийската "Щрабаг" (виж каретата).




И двете компании обаче отпаднаха още на първия етап. В конкурса участват и дружествата, които в момента правят уличните ремонти - "Главболгарстрой-Инфраструктурно строителство", "Пътностроителна техника", която е свързана с "Нове холдинг" на Васил Божков, и "Пътища и съоръжения", собственост на "Елаците мед". И трите продължават напред и имат голям шанс да останат.


Повечето отпаднали компании отказаха вчера да коментират решението на общината. "Когато се запознаем с мотивите, ще можем да коментираме", каза Николай Калоянов от "Балканстрой" АД - Разлог, която строи метрото. Общината изпраща мотивите, след като конкурсът приключи окончателно. Възможно е някои от фирмите да обжалват процедурата.


При отварянето на 20-те подадени оферти в средата на май някои от участниците в конкурса коментираха, че конкурентите им са посочили много ниски ставки за заплащане на работниците и нереално малък процент печалба.


Предложенията на повечето кандидати за заплащане на работниците бяха между 2.50 и 3.50 лв. на час, а нормата на печалба - между 4-7%. Повечето компании декларираха още в началото на конкурса, че ще използват подизпълнители, за да отговорят на изискванията на общината за нови технологии при кърпенето на дупките.


Процедурата, обявена от кметството, предвижда пътните ремонти в София да бъдат разделени на шест зони. Всяка фирма има право да кандидатства само за една. Ако всичко в ценовата оферта на "Главболгарстрой" е наред, компанията със сигурност ще прави ремонтите на улиците в шеста зона - кварталите "Младост", "Студентски", "Изгрев" и с. Панчарево, защото единствено тя подаде оферта за тях. "Пътища и съоръжения" (на "Елаците мед") пък е останала единствен кандидат за четвърта зона, която включва районите "Оборище", "Сердика", "Подуяне" и "Нови Искър".


"Пътностроителна техника" ще се съревновава с консорциума "Гарант Строй Асфалт Бетон" (с водещ партньор "Гарант строй комплект") за втора зона, в която влизат "Овча купел", "Красно село", "Красна поляна" и "Банкя".


Фирмите и консорциумите, които спечелят този конкурс, ще подпишат четиригодишни договори с общината. Споразуменията с трите компании, които в момента пълнят дупките, изтичат в края на лятото.



Отпаднали


"Щрабаг" ЕАД
"Балканстрой" АД
ДП "Транспортно строителство и възстановяване"
"Пътища София 2010"
"Тера груп" ООД
"Сердика" ДЗЗД
"Кос Алфа" ООД
Обединение "София 2010"
"Софстрой" АД
"Проектстройинженеринг ТП" ООД


Продължават


Обединение "Трейс инжект"
Консорциум "Иса 2000" и "Бакс 99"
"Пътностроителна техника" ЕАД
Консорциум "Гарант Строй Гарант Бетон"
"Рамекс груп"
"СК-13 Пъстрой" АД
"Пътища и съоръжения" ЕАД
"Автомагистрали" ЕАД
Консорциум "Инмат-ПС"
"ГБС-Инфраструктурно строителство" АД

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1719 Неутрално
  2. 2 Профил на Вера Су
    Вера Су
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    Мерната единица за запалащане на работник е час???
    Нормално, гоним всичко друго, освен качество...

  3. 3 Профил на werginija
    werginija
    Рейтинг: 426 Весело
  4. 4 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 470 Неутрално

    "При отварянето на 20-те подадени оферти в средата на май някои от участниците в конкурса коментираха, че конкурентите им са посочили много ниски ставки за заплащане на работниците и нереално малък процент печалба."

    Китайците го правят правилно. Първо виоко заплащане за работниците( китайци) е второстепенен критерий(плаща се по-висок ДОД), крайна цена, времетраене на строене и време на гаранция за пътя. Крайната цена не е важна, ако все още имаме кадърни икономисти в България да изчислят всичко.

    Могат да задължат фирмите да закупуват строителни материали само от България, само български граждани като работещи, гаранция за построеното от 2-5 години. Но България, най-бедната държава в ЕС, търси най-евтиното, понеже българската държава няма пари и може скоро да обяви държавен фалит. Мога да подпомогна, вече има обявявания за фалит на Гърция след 3 години с коефицент 1,4, на България сигурно, не знам, коефицент 1,2

    Es muß Geld fließen!
  5. 5 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    Е, фирмите на негово величество Черепа винаги трябва да стигат до края, нормално е останалите да отпадат...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  6. 6 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 477 Весело

    160 точки ??????

    Добре, че не са 1000, пък фирмите ще наемат 100 човека да могат да напишат една оферта!

    Евала. Много ефективен начин да остраниш малките фирми!

    Не може да има условие да се наемат само българи, защото евросъюза ще ни разнесе.

  7. 7 Профил на nsova
    nsova
    Рейтинг: 213 Разстроено

    Съжалявам за Щрабаг. Допада ми качеството на работата им.

  8. 8 Профил на Musashi
    Musashi
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Както твърдят злите езици, София се управлява не от "Московска" 33, а от "Московска" 47! Но, това сигурно не е проблем, защото все е на "Московска"!

  9. 9 Профил на arissto
    arissto
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Стига!! Napravete konkurs, firma ,kartel ot firmi da napravi patishtata v Sofia! V ramkite na garanzziata /firmata,koyato dava sled izpalnenieto/ podpisvayte dogovori za poddarjane,ne za remonti!!! Ako ne znaete kak..?? - kakvo li vi otvriam ocite..,bez pari...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK