Дянков планира дефицит под 2.7% догодина

Дянков планира дефицит под 2.7% догодина

© Надежда Чипева



Правителството възнамерява да свие бюджетния дефицит под 3 % от БПВ за 2011 г. Това обясни финансовият министър Симеон Дянков в отговор на въпрос как ще отговори на препоръката от Европейската комисия държавата да овладее дефицита в допустимите граници.


Ние приветстваме тази препоръка, нашите намерения са същите, обясни Дянков и посочи, че Еврокомисията иска бюджетен дефицит от 2.7 - 2.8% през 2011 г., а правителството е заложило дори по-ниск в изготвената вече макрорамка, която ще бъде оповестена идната седмица.

Ключови думи към статията:

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на toi
    toi
    Рейтинг: Весело

    Все някога трябва и да познае

  2. 2 Профил на popai
    popai
    Рейтинг: 114 Неутрално

    БРАВО НА ДЯНКОВ! ПАРИ ЗА БЕЛЕНЕ ОТ БЮДЖЕТА НЕТ!!!!

    ИЛИ ДАНЪК БЕЛЕНЕ ДА НАЛОЖАТ НЕ ПЕНСИОНЕРИТЕ ОТ ПЕНСИИТЕ ИМ И ТЕ ДА СИ ГО ПЛАЩАТ!

    И въобще всички комунисти да плащат данък БЕЛЕНЕ!

  3. 3 Профил на popai
    popai
    Рейтинг: 114 Неутрално

    пс Дневник, това е ексклузивна новина защо не е водеща???

  4. 4 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 935 Неутрално
  5. 5 Профил на Jivago
    Jivago
    Рейтинг: 8 Весело

    Защо не отворят една публична сметка и русофилите да съберат сумата с волни пожертвувания.

  6. 6 Профил на raydenu
    raydenu
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#2] от "popai":

    попай що си толкова прост бе,
    дянков като борисов си сменя мнението всеки път
    днес не, утре не, и другата седмица ще каже да, няма къде да мърда, колкото пове4е мърда толкова по навътре ще му влиза

  7. 7 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#5] от "Jivago":Аз отдавна съм предложил направо акции да им дадат!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  8. 8 Профил на danakoplatec
    danakoplatec
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Планирал бил! То от искането до моженето има голяма разлика! Досега видяхме как се опосква събрания резерв; как няма приходи в държавата, а разходите се разрастват; как всички са се юрнали с глоби къде ли не да оправят бюджета на държавата! Евала, бе Дянков, голяма работа си!

  9. 9 Профил на moreto
    moreto
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Дянков отговори, че държавата няма да го осигури...
    Ето тази реакция очаквах след изцепката на ББ. Сега вече русняшките ще има да се чудят, какви са тези византийски номера от бълХарите.

  10. 10 Профил на konanvarvarina
    konanvarvarina
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#5] от "Jivago":
    Я съберат 100-тина лева я не съберат. На тия само гюрултията им е голяма.



  11. 11 Профил на vg
    vg
    Рейтинг: 535 Любопитно

    Защо не попитахте Малоумника Дянков НЕК ще тегли ли банков заем, за да плати за оборудване 280 млн. евро през септември?

  12. 12 Профил на popai
    popai
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#11] от "vg":

    НЕ НЯМА! Който иска Белене ще си плаща данък Белене!
    10-20 лева на месец за следващите 10 години примерно!

  13. 13 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 488 Неутрално

    махайте го тоя малоумник бе.

  14. 14 Профил на Jivago
    Jivago
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#7] от "BBC":
    До коментар [#10] от "konanvarvarina":

    Като стана дума русофилите да дават пари, извадиха картечницата с минусите. Когато е да се взема - първи са. Когато е да се дава - не ги търси. Така са си свикнали. някой друг да заплаща за безумните им и тъпи проекти.

  15. 15 Профил на debneshtiya
    debneshtiya
    Рейтинг: 8 Гневно

    Той Невдянков доста нещапланира досега но колко са се оправдали. Тоя определено си няма идея кво прави
    Махнете Невдянков - спасете България

  16. 16 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    Правителството възнамеряваше да е с балансиран бюджет през 2009 г. Правителството беше сигурно, че ще завърши 2010 година с балансиран бюджет, когато го прие, правителството е с намерения да е ..
    Упссс...
    Ква стана тя?
    Дори и през 2011 година бюджетът на най-отвореният икономически дебил ще бъде с дефицит.
    Днес SOFIX успя да стигне заветните 360 пункта, а до края на седмицата ще се опита да се върне на нивата от юли 2009 година. Оценката на инвеститорите е, че се занимават с най-малоумното управление в цяла Централна и Източна Европа. Поне според графиката на местния водещ индекс.

    Ecrasez l’infâme
  17. 17 Профил на SeoKungFu
    SeoKungFu
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#16] от "Graf":

    ...А както знаем, подобни индикатори оценяват доста обективно...

    ╠╩╦═╬♥∩♥{(::○::SeoKungFu::○:::)}♥∩♥╬═╦╩∞
  18. 18 Профил на moreto
    moreto
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Защо от горния материал изезна коментара на Дянков, че държавата няма да осигуру 280 милиона евро за реактора на Белене??????

  19. 19 Профил на VBT
    VBT
    Рейтинг: 381 Неутрално

    А за тази???
    Може би го е срам да произнесе -4.8%

    VBT
  20. 20 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Nе доумявам защо цялата злоба в държавата се изсипва към Дянков. Тоест доумявам - българите са с доста пътвосигнално мислене и идеалът им за политик е или мутра или партиен секретар.
    Вярно е че Дянков е обратното на харизматичен и че често говори повече от колкото трябва, но и по този фактор стои далеч зад любимеца на масите Борисов. (Само дето той не се прави на мъжага-супермен или на кръстника, което явно обаче е най-важното у нас за да бъдеш оценен).
    Но по темата: На всеки мислещ е ясно, че именно Дянов натиска за реформите и че ако беше на него до сега щяха и пенсионната и здравната да са в ход, както и че дефицитът за тази година щеше да е далеч по малък, защото нямаше да плаща субсидий на тютюнотурци и тем подобни, досега вече държавните лежачи сами щяха да си плащат осигуровките, и щеше да има съкращения и в силовите министерства и на много други места. А спирачката на всички тези реформи е именно любимеца на всички Борисов, който угажда на всеки който "му дойде на крака и му се примоли". Все пак трябва да се гледа обективно на нещата.
    А що се отнася до бюджетния дефицит, все още сме твъро сред страните с нисък такъв в ЕС. Дори Германия ще има по-висок дефицит тази година (5.5%-планирани). Но такива данни се променят винаги в движение. Погледнете само какво става в унгария, където в момента никой не може да прогнозира с колко ще са на минус тази година.
    Все пак трябва да гледаме полужението и на съседите и партньорите ни от ЕС когато критикуваме нашето правителство, че се справя зле. Всичко е относително.

    П.П. Само за сравнение Германия актуализира бюджета си 2009 година 3!!! пъти, първият от които още през февруари.

  21. 21 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    до 20 антикомунист
    Когато се научиш, че не се пише "субсидий", а субсидии, тогава наистина ще ти повярваме.

  22. 22 Профил на Jivago
    Jivago
    Рейтинг: 8 Гневно

    До коментар [#18] от "moreto":
    Защо от горния материал изезна коментара на Дянков, че държавата няма да осигуру 280 милиона евро за реактора на Белене??????

    По същата причина, по която изчезват много бързо статиите със сериозни и компрометиращи теми. Тръгнат ли коментарите в по-неудобна посока и хоп - материалът изчезва.


  23. 23
    ****

    Този коментар беше изтрит в 16:20 на 07/07/2010 от неговия автор.

  24. 24 Профил на Jivago
    Jivago
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#21] от "Roza":
    Когато се научиш, че не се пише "субсидий

    Възможно е да го схваща, като собствено име от времето на Римската империя. Нещо като, Гай Субсидий, например.

  25. 25 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#21] от "Roza":

    Да, наистина. Пиша бързо и затова допускам някои грешки.
    А нещо по темата да кажете?

  26. 26 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#20] от "antikommunist":кви реформи бе човек,тоя дигна акциза за цигарите и напрови седемстотин милиона дупка у бюджета .ТАВА ЛИ СА РЕФОРМИТЕ АЙДЕ МЕРСИ.ДИГНА ОБЛАГАЕМИЯТ МИНИМУМ И ОТКАЗА КУПИЩА НАРОД ДА СЕ САМОУСИГУРЯВАТ.ЕДИСТВЕННОО КОЕТО ПРАВИ Е ДА ПОЛИЦЕЙСТВА, ЛОВИ КОРАБИ,ПОСТОЯННИ ПРОВЕРКИ ПО ЗАВЕДЕНИЯТА,ТО КЪДЕ НЕМА КЛИЕНТИ КЪДЕ ХОРАТА КАТО ВИДАТ ТУМБИТЕ ПОЛИЦИЯ МИ МНОГО ЯСНО ЧЕ ЩЕ СИ ТРЪГНАТ.за да вземе тридесет милиона дето уж крили магазинерита,щел да ги накара да си турат за сто милиона оборудване джипиеси.

  27. 27 Профил на MiroN
    MiroN
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#16] от "Graf":
    А когато Софикс беше 1982 (ноември 2007) каква беше оценката на инвеститорите за правителството? Същия въпрос за 257,6 (март 2009) и 514,67(ноември 2009).
    Не е ли прекалено да се правят генерални заключение за икономиката по индекс който първо е слабо търгуван и второ не е представителен за икономиката, защото в него а и на цялата борса не присъстват повечето от големите български предприятия.
    Впрочем последните дни доста от борсовите индекси по света направиха минимуми или са близко до тях.

  28. 28 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    до 25 антикомунист

    "По делата им ще ги познаете". Е, на Дянков му видяхме делата за една година, а всеки ден му слушаме менящите се обещания. Мисля толкова лоши неща за него, че е по-добре да си ги премълча.

  29. 29 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#26] от "4i4e":

    чакайте сега да се разбереме: плащането на данъци и осигуровки не е някакво доброволно деяние или благотворителност в полза на държавата а е задължение за всеки. И в този смисъл аз като гражданин който си плаща данъците и се осигурява на нормалната си заплата твърдо подкрепям контролът и проверките от страна на правителството. (Между другото полицейските акции не ги прави Дянков а Цветанов)
    В България всеки втори крие данъци и осигуровки, макар че са най-ниските в Европа. Това никоя нормална държава не може да го допусне. Ако искате пробвайте в Германия.
    Впрочем минималния осигурителен праг засяга реално малцина у нас. А че 2/3 се осигуряват на него говори само за себе си. А покрай вдигането на този праг имаше и едно намаляване на осигуровките с 2% за които никой не говори.

  30. 30 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#26] от "4i4e":

    А, и ако си мислите, че дупката в бюджета идва от вдигането на акциза на цигарите сте наивник. А впрочем контрабандата не може да е аргумент срещу акциза. Тя трябва да се преследва точно по начина срещу който вие негодувате. (Но трябва и на много по-ниско нво да го подхванат, като на женския пазар например)

  31. 31 Профил на toi
    toi
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#30] от "antikommunist":
    По мое скромно мнение, без да съм специалист,дупката в бюджета е в следствие на неправилно планиране, както на приходите, така и на разходите!

  32. 32 Профил на fafafa
    fafafa
    Рейтинг: 8 Весело

    Каквото каже екземпляра това става, досега никога не се е отмятал, всичко се е сбъдвало, думата му на две се недели !

    Привет от ловешката политгимназия

  33. 33 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#27] от "MiroN":

    Влизаш тук:http://www.investor.bg/indexes/index/235/17.html
    Намираш подобна на графика из другите борси и се връщаш да ми обясниш защо няма такава..
    Ето из тия:
    RTS, BET, BUX, ISE 100, PXI, WIG
    Става ли?

    Ecrasez l’infâme
  34. 34 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#27] от "MiroN":

    За да не обяснявам повече. Ползвам го индекса ни само като индикатор. Нищо повече.

    Ecrasez l’infâme
  35. 35 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1341 Весело

    Дянков прогнозира...
    Дянков планира...
    Я да ни остави Дянков
    на мира!!!
    Да му гледаме сеира!

    www.berbenkov.hit.bg
  36. 36 Профил на Third World Good Looking
    Third World Good Looking
    Рейтинг: 440 Неутрално

    и какво точно и е уникалното на графиката, която ни показа? борсов индекс, който е паднал 1.3% за деня? такива дни и такива индекси колкото щеш по света...

  37. 37 Профил на MiroN
    MiroN
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#33] от "Graf":
    До коментар [#34] от "Graf":
    Подобна в какво графика? И на какъв времеви интервал?
    Тя графиката на нашата борса беше уникална и до есента 2007 година с ръстовете си - това значи ли че сме имали най-доброто правителство в Източна европа или в света. А спадът след това до март 2009 значи че сме имали най-малоумното правителство? Странното само е че в този период правителството беше едно и също и нямаше фундаментална промяна на политиката в края на 2007 година .
    Неотричам че има връзка между доверието на инвеститорите в правителството и графиката на Софикс. Ама има и други фактори, които оказват влияние. Ако след няколко месеца Софикс стане 600 ще значи ли това че правителството е супер . Просто борсата ни е прекалено малка и лесно се влияе от спекулативен капитал - така че са трудно може да се разглежда като индикатор на цялата икономика.

  38. 38 Профил на vlad76
    vlad76
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До сега Дянков позна за всичко . Само че кога ще спрат дедесарите?Много ми е интересно какво ще стане в САЩ ако излезне анализ че се крадат няколко стотин милиона от данъци?

  39. 39 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#16] от "Graf":


    то по книгите не пише ли, че 2-3% дефицит е здравословно.

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  40. 40 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#20] от "antikommunist":

    Дянков не е политик - той е експерт!

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  41. 41 Профил на mrivanoff
    mrivanoff
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#16] от "Graf":

    Ох ти намери какво да дадеш за пример.
    Ако си ипотикираш апартамента ще събереш повече пари от дневния оборот на борсата.

  42. 42 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    Засега планира... ама нещо е влязъл в 'свредел' и скоро от базата няма да го чуват и ще го водят изчезнал от радара, а планирането изглежда ще завърши със свободно падане 9.8m/s . Да се готвят наземните служби...

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  43. 43 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 594 Весело

    Правилно - всички, които искат да станем "енергиен център на Балканите" - да подкрепим братската совецка АЕЦ в Белене - нека да я подпомогнем СЪС СОБСТВЕНИ СРЕДСТВА и след 10-20 години ще станем мултимилионери като другарите Първанов, Овчаров, Масларова и пр.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  44. 44 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#29] от "antikommunist":ял си риба братчед тричленки им викат нап мвр и съвета или само нап с малко полиция в събота вечер за да ловат незаконни работници,идиотщини изцяло по идея на тоя дебил.ТУКА ИМА ХОРА ДЕТО РАБОТЯТ ПО ЗАВЕДЕНИЯТА АКО РЪСЯ ПРОСТОТИИ ТЕ ПЪРВИ ЩЕ ТИ ГО КАЖАТ

  45. 45 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#30] от "antikommunist":човече икономисти ти го казват седемстотин милиона,ти ако се отнасяше за твоя бизнес би ли надул цените до небесата ако знаеше че ще претърпиш тия загуби.а че хората ще се тровят с ментета
    тоя въпрос изобщо няма да го поставям.

  46. 46 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1788 Любопитно

    Вирусът Дянков планира единствено и само собствената си паника. Пардон той и това не може да планира.
    Изобщо, вероятно си мисли, че сме април, кризата е свършила и е време за първоаприлските шеги.
    И всичко това на дванадесетия месец от управлението му. След един издънен бюджет и след една "заблуда" към ПАРЛАМЕНТА за едни "скрити" договори. Дреболия за 2 млрд. лв.
    Вместо да планира глупости по-добре да се напъне да планира правилните си отговори за отговорността си.
    Време е да бъде запитан твърдо. И на топло.

  47. 47 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1368 Весело

    Стига бе! Толкова ли сме зле? Тази прогноза беше за Юни 2010.
    Само да не извади някой скрит договор за 2 млрд и всичко да се оплеска.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  48. 48 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1447 Весело

    До коментар [#39] от "мищопи":


    До коментар [#40] от "мищопи":

    Що ли великия Дебил разправяше, че иска балансиран? И ако не е тайна по какво точно е експерт, та да се възползваме от експертизата (ех, че хубава булгарска дума) му? Явно от бюджет и макроикономика не разбира.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  49. 49 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Гоце се развилня! Ако не го спрем, тази есен Дянков си заминава!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  50. 50 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    До коментар [#20] от "antikommunist":
    Сложих Ви плюс на изказването, но да доуточня - г-н Дянков демонстрира как само с добри намерения и експертност не става. Малко повече е необходимо да бъде политик. Да дава по-малко материал за критика на хората, които са против реформите. Иначе напълно Ви подкрепям в аргументираната позиция - вижте какво става в други държави. Нашата макро-рамка далеч не е лоша. Супер добре е, че не вдигат данъците. Маалко още да ни дадат стимули - на нас обикновените данъкоплатци - да си избираме: пенсионни фондове, здравно-осигурителни фондове, доставчици на ток и газ ... Е, и да си плащаме за паркинга!

    Никола Йорданов
  51. 51 Профил на dgn
    dgn
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Дано натиска от Европейската комисия да е достатъчен и другите министри да започнат да си вършат работата и да направят необходимите реформи. За реформи трябва воля от цялото правителство.

  52. 52 Профил на dgn
    dgn
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#20] от "antikommunist":

    Подкрепям мнението ви. Бих добавил, че министър Плевнелиев също добре си върши работата. Но както казах и по-горе, и другите министри трябва сериозно да се заемат с реформите си. В България така и така една партия два управленски мандата няма да вземе скоро, така че трябва смело и силно да се действа.

  53. 53 Профил на caliostro
    caliostro
    Рейтинг: 480 Весело

    До коментар [#52] от "dgn":

    извинявам се но бих искал да попитам :

    вие в българия ли живеете или не?!

    задавам ви този въпрос защото говорите за някакви министри , за успехи за някакви реформи....
    за коя държава става дума?!
    с тези орязани бюджети тези министри нищо не могат да направят колкото и да са умни ,красиви, и работливи.

  54. 54 Профил на reg0506
    reg0506
    Рейтинг: 8 Неутрално

    положението в момента е толкова зле, че ми е през долу подписания... ко ми са фали предварително... те такива мудни реформи се правят, че ша са оправим 2222...

  55. 55 Профил на caliostro
    caliostro
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#54] от "reg0506":

    сега сме добре.
    като свърши резерва и дръпнеме заем ела да видиш как ще се правят реформите за нула време.
    но ще е късно.
    за съжаление.
    започвам да си мисля в последно време че като че ли точно към това се стремиме :

    - да се изхарчи резерва
    -да теглиме кредити

    и изключително добре се справяме.

  56. 56 Профил на dgn
    dgn
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#53] от "caliostro":

    Аз точно имах предвид, че реформите не вървят, и че към тях трябва да се подходи по-агресивно за да може да се спестяват пари и от там. В случая не мисля че има избор дали да са високи бюджетите или не, защото въпреки постния бюджет тази година излизаме с по-голям дефицит от желателния. А позитивно се изказвам за министър Дянков, защото да се държат разходите под контрол в кризисната обстановка изисква постоянство и дисциплина, и той засега успява да прави това без да вдига данъците, което ако успее да се задържи, мисля, че би помогнало на България по-бързо да излезе напред щом общия климат се подобри и инвестициите в България се покачат.

  57. 57 Профил на caliostro
    caliostro
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#56] от "dgn":

    орязаните бюджети водят до стагнация първоначлно а после до катастрофа.
    спират се проекти,няма договири за бизнеса ,няма приходи в хазната.
    простичко е.
    държавата с едната ръка трябва да дава а с другата да прибира.
    в момента държавата не дава.
    оправданието е - реформи.
    погрешно е да се смята че може да се прави реформа без пари.
    сега е колапс а вървиме към агония.

  58. 58 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#56] от "dgn":

    Това казвам и аз. Трябва да гледаме какво става в страните с които можеме да се сравняваме. В Румъния намалиха бюджетните заплати с 25% и вдигнаха ДДС с 5%. В Гърция също. А за балтийските държави да не говориме.
    Не че тук всичко е мед и масло. Но като се има пред вид общоевропейската ситуация, и не правенето на нищо у нас (тоест не-вдигането на данъци и не-съкращаването на заплати) си е голямо постижение. Съседите ни направиха всички тези неща и въпреки това имат доста по-голям дефицит от нас.
    Така де, преди много обичаха да казват колко по-добре било в Румъния или не знам си къде, заради това и онова, но сега не съм чул някой да каже колко е добре тук защото няма вдигане на данъци и т.н.

  59. 59 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#57] от "caliostro":

    И вие явно сте от тези които чакат държавата да изведе икономиката ни от кризата... Само че проблемът у нас е че предприятията ни не саконкурентноспособни на свободния пазар. И докато не станат такива всяко изкуствено поддържане от държавата би било само удължаване на агонията.
    И между другото това важи и за инистерствата и администрацията ни. Докато те не се реформират така че да работят ефективно, не бива да се наливат никакви пари там. Това е равно на стимулиране на корупцията.

  60. 60 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#37] от "MiroN":

    "Ако след няколко месеца Софикс стане 600 ще значи ли това че правителството е супер...?
    Лично аз не виждам особенни причини SOFIX да стигне нивата 600 "след няколко месеца". Даже напротив. Лошите новини заливат пазара, а играчите на него нямат желание да експериментират с парите си.
    "Тя графиката на нашата борса беше уникална и до есента 2007 година с ръстовете си - това значи ли че сме имали най-доброто правителство в Източна европа или в света."
    Нищо подобно. SOFIX започва 2004 с 454.52, а най-високата му точка е през ноември 2007 - 1952.40. Ръст от близо 430%.
    Пражкия индекс започва от 2004 с 662 и завършва през ноември(преди спада на всички борси) с 1925 пункта. Ръст от 290%. Борсата в Прага е с 6 години по-стара от българската, което позволява да се укроти "инвеститорската" лудост. Истината е, че до средата на 2009 година SOFIX е "вързан" с движенията на другите борси. Съвсем нормално за капиталов пазар. SOFIX обаче се "отвързва" от останалите пазари през септември 2009 и има "собствено мнение" вече близо година. Ако всички пазари около нас очертават типичната V образна линия, то SOFIX чертае тъжното L. Тук вече трябва да търсим вътрешни причини. Единствената разумна причина за такова движение на индекса, която намирам, е че инвеститорите не виждат никакъв смисъл в "усилията" на икономическия екип на кабинета. Между другото, точно SOFIX е най-тежкото опровержение на тезите на менторите от ИПИ, Индъстри уоч и останалите кресливи либертарианци, които твърдяха, че разумната фискална политика(стиснатата) е условие и предпоставка за доверие на инвеститорите. Цъ. Очевидно, техният господ - пазарът, има друго мнение по въпроса. Само че, идеолозите на либертарианството, както всички идеолози между другото, са на позицията, че ако фактите не коренспондират с теорията то толкова по-зле за фактите..

    Ecrasez l’infâme
  61. 61 Профил на MiroN
    MiroN
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#60] от "Graf":
    Не разбрах, до 2009 СОФИКС ръсте по бързо от PRAGUE STOCK EXCH INDEX щото сме по-млада борса нали? Ама ние и сега сме по-млада ( и по-малка и с малки компании) - но това няма връзка с това че спада ни е по-голям, само правителството е виновно
    Твърдите че при другите борси графиката била V а при нас L. Май не сте гледал скоро графики , щото ако на Чехия графиката е V бих казал, че е едно много разтеглено на дясно V, не го е докарало до L чак ама малко му остава .Това на 5 годишна графика.
    А случайно да сте виждали графиката на Хърватия(CROBEX) за последната година - едно към едно с българската. А на на Словакия 25% постоянен спад последната една година. Но това е сигурно влиянието на нашето правителство нали са по-близо до нас от Чехия
    Така че графики различни , причини за това също. Повтарям - не отричам че има спад на доверието на инвеститорите и че част от тоя спад се дължи на правителството. Но само с графиката на Софикс - трудно ще ме убедите че това е основната причина.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK