София вече ще има тролеи с климатик

София вече ще има тролеи с климатик

© Георги Кожухаров



Първите тролейбуси с климатична система ще тръгнат в градския транспорт на София през следващия месец, съобщи БТА, като се позова на "Столичен електротранспорт".


Превозните средства пристигнаха в София на 6 юли. В София са пет от общо 30-те тролейбуса, които бяха купени от общинското дружество със заем от Европейската банка за възстановяване и развитие. Цената на едно превозно средство е 451 645 евро, а единичните тролейбуси са произведени от "Skoda Electric a.s.", която спечели обществената поръчка.


През следващия месец, когато се очаква да пристигнат още пет нови тролейбуса, превозните средства ще бъдат пуснати по линия номер 11.


От дружеството подготвят от септември 30 автобуса в гараж "Земляне", които ще работят вече с основно гориво - природен газ. Станцията за зареждане със синьото гориво в гаража вече е с акт 16 и разрешение за ползване. В момента 79 са превозните средства, които използват като основно гориво метан. Девет от тях са закупените преди две години автобуси за обслужване на линия номер 9. Превозните средства са с фабрични метанови уредби, които са единственият тип гориво, с което работят. Според статистиката на "Столичен автотранспорт" разходът на гориво на превозно средства пада с 35-40 процента месечно, след като премине на алтернативния тип гориво.

Ключови думи към статията:

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Сгугню
    Сгугню
    Рейтинг: 628 Весело

    А на останалите да свалите предните стъкла.

  2. 2 Профил на obscene
    obscene
    Рейтинг: 217 Весело

    Ако ви се струва невероятно и изглежда невероятно.. значи е невероятно

  3. 3 Профил на Licho
    Licho
    Рейтинг: 374 Любопитно

    В автобус 114 имаше климатик или поне на колата, на която се качих онзи ден. Интересно защо 204 няма климатик, а там би имало определено нужда, както и от по-големи автобуси.

  4. 4 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 961 Весело

    баси... сега като почнат едни настинки...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  5. 5 Профил на anonimen
    anonimen
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Че в тоз 11 почти никой не се вози.

  6. 6 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 763 Неутрално
  7. 7 Профил на minimala
    minimala
    Рейтинг: 426 Неутрално

    За левче за билетче определено трябва да има климатик във всяко превозно средство. Както и отопление през зимата. На фона на цялото потребление на гориво, включването на климатика от 10 сутринта до 5-6 след обяд няма да навреди толкова много на бюджета, още повече че метанът и LNG са евтини. А в тролеите и трамваите няма никаква причина да няма климатроник, който работи постоянно. Така или иначе мрежата е правотокова и каквото не се употреби от тролея/трамвая, просто се губи.

    Amicus cognoscitur amore, more, ore, re.
  8. 8 Профил на The 8
    The 8
    Рейтинг: 845 Неутрално

    451 645 евро? За един? Е*ах ти и Шкодите! На цената на 4 такива тролея можеше да построите завод да такива и да ги правим после за половината от тази стойност, че и да изнасяме!

    451 645 евро? Сериозно ли бе?!

    Събуди се, българино! В противен случай ще изчезнеш безславно ...и то сравнително скоро :( НАУЧИ СЕ ЗАДРУЖНО И ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ДА ОТСТОЯВАШ ПРАВДАТА!
  9. 9 Профил на amilo
    amilo
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#8] от "The 8":

    Абсолютно си прав да питаш и да се чудиш. Това не са малко пари, макар и тролейбусите да са истинско "технологично чудо", та чак и с климатик...брей. И да, в крайна сметка за тези няколко милиона, които са дали и предвиждат да дадат могат да създадат производство тук и по лиценз/джойнт-венчър на Шкода или на някой друг да ги сглобяват/произвеждат/оборудват.
    Ама то да създадеш нещо не е като да "претакаш" някой друг милион евро народна пара и да си прибереш комисионната. В крайна сметка главоболията са по-малко...

    c'est ceux qui en parlent - et qui glissent +
  10. 10 Профил на richardmanfred
    richardmanfred
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#8] от "The 8":

    И на мен ми се стори висока цената, затова проверих.
    150 тролейбуса за 1,5 млрд чешки крони = около 60 млн евро, което прави 0,4 млн евро на тролейбус
    http://www.skoda.cz/en/skoda-electric/news/skoda-electric-wins-one-of-the-biggest-trolleybus-contracts-in-europe-aid1366.html


    20 СЪЧЛЕНЕНИ тролейбуса за 600 млн чешки крони = 24 млн евро = 1,2 млн евро на тролейбус
    http://www.skoda.cz/en/skoda-electric/news/skoda-electric-will-supply-hinged-trolleybuses-to-plzen-aid2783.html

    За сравнение преди 1 година в Стара Загора общината закупи 6 украински тролейбуса за 2 млн лв. Ако някой разбира от тролейбуси, нека да даде обяснение с какво Шкодите са по-добри от LAZ-овете. (като изключим климатика)

  11. 11 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 1061 Весело

    до 10

    е как с какво
    с комисионната

    Pure Chewing Satisfaction
  12. 12 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1316 Весело

    В София ще има тролеи с климатик, които, според новия план за спестяване на средства на Общината, ще минават само сутрин и вечер. През останалото време софиянци няма да се нуждаят от градски транспорт, по мнението на кметицата.

  13. 13 Профил на proxim
    proxim
    Рейтинг: Неутрално

    вземете си по една кола и не се занимавайте с глупости.
    или си ходете потни и вонящи, екоталибани - ето еленко тъкмо е пуснал ревю на дезодорантче за ърбънери

  14. 14 Профил на SeoKungFu
    SeoKungFu
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Следващата велика новина би била "БДЖ изми и дезинфекцира всички пътнически вагони, и вече има вода и сапун в тоалетните"...

    ╠╩╦═╬♥∩♥{(::○::SeoKungFu::○:::)}♥∩♥╬═╦╩∞
  15. 15 Профил на м
    м
    Рейтинг: 535 Весело

    Тролейбус да струва, колкото 37 чисто нови Тойоти Корола от тази година (при около 12 хиляди Евро препоръчителна ритейлърска цена)?

    Хах, и на всичкото отгоре 13,549,350 Евро ще се търкалят между Сточна Гара и Дружба-1?! Защо не 5-цата, маршрутът й е някак по-централен?

  16. 16
    ****

    Този коментар беше изтрит в 20:55 на 16/07/2010 от неговия автор.

  17. 17 Профил на sensey
    sensey
    Рейтинг: 636 Неутрално

    ако се сложат ключалки на капачките на резервоарите та шофьорите на автобуси да спрат да точат гориво, разходите може и с 50% да паднат...

  18. 18 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2242 Неутрално

    Наистина цената е убийствено висока. Явно има европейски монопол и ние сме се натресли в него. Обратното при автобусите - в момента страниците за автобуси 2-ра ръка са пълни с 3-5 годишни нископодови мерцедеси ситаро по 60-80 хиляди евро. С цената на 1 такъв тролей можеше да изстреляме цели автобусни линии 30 години напред във времето.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  19. 19 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2242 Неутрално

    ПС. В Стара Загора се возих на ЛАЗ-ка - екстра, но той май няма европейска хомологизация и не може да се минат по кредит или програма на ЕС. Във всеки случай по-добре да бяхме взели повече ЛАЗ-ки, отколкото последни модели тролебус на фона на цялата цигания. Поддръжката също няма да им е евтина. Евала на община Ст. Загора, че е заобиколила европейския монопол по някакъв незнаен начин.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  20. 20 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#7] от "minimala":

    Като се качиш в превозното средство, колко според теб си дупчат билети и колко са с карти. Като махнем Пенсионерите, децата и "Братята Роми" кой според вас плаща за транспорт...
    Столичният градски транспорт ми мяза повече на Бременските музиканти...
    Един луд и останалите на аванта.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  21. 21 Профил на alderweireld
    alderweireld
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#15] от "м":

    Отговори си на въпроса, колко души ще превозят на ден 37 Тойоти и колко 1 тролейбус.

  22. 22 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 950 Весело

    Хмм, добитъкът вече ще се превозва охладен. Така ще се запазва за по-дълго. Ако въведат и душ-кабини на спирките за задължителното му изкъпване преди да влезе в превозното средство, ще живнем.

    «Enjoy yourself. It’s later than you think.» - chinese proverb
  23. 23 Профил на Brickleberry
    Brickleberry
    Рейтинг: 740 Весело

    Да не се окаже, че имаме същия случай като с газЪТ от Газпром. Те ни го давали за 330 €/m³, а до крайния потребител стигал за 510 €/m³ (може и да бъркам точните цифри, за което се извинявам - цитирам по памет). Та и тука - кво пречи цената да е примерно 250 хилки, а после се намешват посредниците. Еееех, навсякъде посредници - или узаконени, или с протекции (сиреч, почти същото). Докога така ще я караме бе, мама му стара?

    "Не е важно какво е казал, все е вярно каквото и да е казал" by shileto @ 11:18; 18 ное, 2015
  24. 24 Профил на myvoice
    myvoice
    Рейтинг: 367 Весело

    Ох колко Убаво. На кой да мерсим - на г-н Борисов или на лелчето?

  25. 25 Профил на Karla Miyagi
    Karla Miyagi
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#10] от "Емил Попов":

    Със същото , с което шкодите са по-добри от ладите и мановете от кразовете - европейски са. А и парите за покупката идват от ЕС. Излезте от селото в главите си най-после бе хора! Това , че сме в ЕС е наистина , мислете по-широко! Испания усвоява 57 милиарда европейски пари и искат още и никой не се оплаква , че му била скъпа магистралата или метрото , гърците взима(ха) 30 милиарда и се видя , че са им малко , а на нас ни се свидят 4 милиона за по-човешки тролеи...

    Klaatu Barada Nikto!
  26. 26 Профил на м
    м
    Рейтинг: 535 Весело

    До коментар [#21] от "пламен":

    Като не броим шофьорите - 148, при 150 (110 правостоящи и 40 седящи) места за тролея.

  27. 27 Профил на м
    м
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#25] от "My Plague":

    На теб "заем" говори ли ти нещо?

  28. 28 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1493 Неутрално

    25,
    В Испания път за 15 милиона евро на километър няма(Доколкото съм чел в нета е 2 до 3 милиона с всички тунели и т.н. планинска магистрала.), никакъв шанс няма такъв да пропадне при първия дъжд седмица след пускането си и преди издаването на акт за пускане(т.е. при нас АКТ 16). Затова и не мрънкат за цената на пътищата си, автобусите и т.н. Просто се краде, ама не по нашенски, а по малко, та да няма недоволни.
    Правилно те пита 27 и за това дали си чувал какво значи заем.

  29. 29 Профил на Unanimitas
    Unanimitas
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ако говориме за украинския ЛАЗ, няма как да ни изпълни поръчката, в момента са заети с държавната поръчка от украинското правителство: за евро-2012 трябва да направят за градовете-домакини 1500 автобуса и 500 тролея... нашата поръчка как да се изпълни?
    Иначе си имат всички европейски сертификати и си продават в ЕС (Румъния е най-големия европейски пазар за тях)

  30. 30 Профил на Unanimitas
    Unanimitas
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Всъщност, може и да греша, могат да ипълнят и нашата поръчка, ако някой я направи новината от 3 март: Скопие купува 84 автобуса ЛАЗ, като първите ще пристигнат през май месец, ншкой ходил ли е до Скопие да подтвърди това? )))

  31. 31 Профил на Биг Дик
    Биг Дик
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Не знам за вас, но според мен цена от близо половин милион евро за един тролейбус е "малко" стръмничка! За тези пари можеш да си купиш точно 5 чисто нови малки САМОЛЕТА като този Cessna Skycatcher:

    http://www.cessna.com/single-engine/skycatcher/skycatcher-overview.html

    За тази цена може да си купиш и съвсем прилична "лодчица" за забавления.

    Нямам идея как се формира тази цена, но както и да го смятам не мога да измисля комбинация от производствени разходи и сиолидна печалба, които да оправдават подобна цена за един тролей.
    Виж ако тролеят беше с кожен салон и лети джанти и вървеше в промоция с един от гореспоменатите Skycatcher-и ...Хм
    Ама знам ли, може и аз да съм крив нещо с цените...

  32. 32 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1493 Неутрално

    31,
    Емил Попов е пуснал цена на подобна поръчка. Тя е, вярно, не за 30, а за 150 тролея, но е с ок. 50 000 евро по-ниска на бройка. Цените на камиони, тролеи, автобуси за градски транспорт и т.н. са си бая различни от тия на колите. За всеки случай, ако се види какви са екстрите в поръчката за 150 тролея и тази за София сигурно освен 50 000 на бройка може да лъснат още 20-30 000 на всеки плюс някаква разлика от условията за текуща подръжка примерно. 1,5-2 000 000 евро за България при подобни поръчки даже е малко да се покрият, та сме на някакъв "плюс".

  33. 33 Профил на VitaminX
    VitaminX
    Рейтинг: 531 Весело

    Wow, климатик, това не може да бъде, че даже и цяла линия ще бъде с климатици. Днес не сме първи април?

    Missão dada é missão cumprida!
  34. 34 Профил на kikot
    kikot
    Рейтинг: 8 Весело

    Колко "революционно"!!!

  35. 35 Профил на Boriaz
    Boriaz
    Рейтинг: 845 Весело

    До коментар [#18] от "cinik":

    Ами чакай руските фонодове тогава да ти дадат пари за любимите ти ЛАЗ-ове!

    Искането няма мярка- даването има КРАЙ!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK