Такситата в София ще имат таван на тарифите

Такситата в София ще имат таван на тарифите

© Юлия Лазарова



Максимални цени за извършването на таксиметрови превози ще бъдат въведени след приемането на предлаганите от транспортното министерство промени в Закона за автомобилните превози. Това съобщи зам.-кметът по транспорта на София Любомир Христов, цитиран от БТА. Определянето на максимални тарифи за такситата ще стане само с постигнато съгласие с основните таксиметрови превозвачи в града, уточни Христов.


Преди две седмици Комисията за защита на конкуренцията се произнесе по повод на изменението в закона, като го определи като неприемливо. Според антимонополната комисия въвеждането на праг на цените ще наруши конкуренцията в сектора и ще накара повечето компании да работят на максимални цени.


Предложението на транспортното министерство е общинските съвети да определят максимални цени за таксиметров превоз на пътници за един километър пробег за територията на съответната община, където е издадено разрешението. Цените трябва да се актуализират най-малко веднъж годишно или по искане на министъра на транспорта.




Според Христов таванът на цената на таксиметровите услуги ще се определя с формула, която ще включва всички компоненти на превоза - от амортизациите на автомобила, през претеглената стойност на горивата до възнаграждението на водача. По думите му специалистите от транспортния отдел на Столичната община вече работят върху варианти, за да има готови предложения при приемането на законопроекта от Народното събрание. 


В София в момента се движат над 5 хил. таксита, които са с редовна регистрация в Столичната община и с издадени разрешителни, за които годишно плащат по 50 лева. В законопроекта за промени в Закона за автомобилните превози е предвидена глоба от 3 хил. лв. за такситата, които возят на цени по-високи от въведените максимални цени.

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на незнайния войн
    незнайния войн
    Рейтинг: 627 Неутрално

    принципно съм против пряката намеса в пазара от страна...въпроса е, че тук не се цели регулация на цената - а предпазване българските и най-вече чуждестранните граждани от една ОТКРОВЕНА ИЗМАМА. За мене няма никаква разлика между боклуците, които подвикват от другата страна на стоянката на централна гара и телефонните измамници. Така че съм ЗА.

    П.П. Чудя се на момчетата от ОК Супертранс, след като са толкоз много защо не се съберат и да им теглят един бой (може и хуй) на тия цървули. В края на краищата те оищетяват и тях самите.

    "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered." George Best
  2. 2 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 804 Любопитно

    ...формула, която ще включва всички компоненти на превоза - от амортизациите на автомобила, през претеглената стойност на горивата до възнаграждението на водача...

    Без да съм "бакшиш", бих искал да я видя такава формула...

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  3. 3 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    2,
    За "ОК Автотранс" и т.н. се говореше, че реално ги управлява шеф в ДАИ и затова никоя компания не смее да ги пипа. Също така и мутрите пазят бая сериозно тия с високите цени и получават солиден дял от парите. Не е толкова лесно, иначе едва ли нямаше да има набити пирати, дела за дублиране на чужда търговска марка и т.н.

  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Това е тъпо. Като се качвам в таксито винаги поглеждам тарифата. И си правя сметката. Това че някой е достатъчно прост да не го прави - е лично негов проблем. Пък и не виждам как тавана на цените ще пребори шмекерите с "помпи" които манипулират самия апарат? Те могат да си напишат отвън и 1ст. на километър и да ви цакат с левче и по новите правила.

    Пазара е пазар и не трябва да му се пречи. Всъщност всеки със съъъъъъвсем мъничко мозък би трябвало да се сети какво ще се случи - обявената като максимална цена всъщност веднага ще стане тотална - т.е. всички таксита ще возят на нея, даже и някой преди това да са били на по ниска, сега ще я вдигнат защото няма вече полза да си правят дъмпинг едни на други.

    Всяка намеса в пазара в крайна сметка води до преебаване на потребителя - под една или друга форма накрая той плаща сметката.

  5. 5 Профил на mickmick
    mickmick
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Според мен идеята трябва да се разшири и малко промени: Според мен всяка една професионална организация трябва да може, под контрола на общините да създава стандарти за обслужване и да изисква от всички занимаващи се в общината с тази дейност да ги спазват. И даже и изпити може да има. За това ето - ако искаш да си такси - максимална цена, вид на колата и т.н. Познаване на града. Или пък за водопроводчик - не трябва да може всеки да се нарече така, а само тези които имат документ за издържан изпит пред съответната професионална организация. И за майсторите - също. Щото сега се навъдиха всякакви - завил две гайки и автомонтьор се пише.

  6. 6 Профил на mickmick
    mickmick
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#4] от "niakoi_si":

    "Всяка намеса в пазара в крайна сметка води до преебаване на потребителя " - Идеята на стандартите е да предпази потребителите от всякакви самозванци.

  7. 7 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    5,
    Идеята ти е лоша за потребителите, защото съсловните организации най-често са създавани с цел ограничаване на достъпа на нови хора в даден бизнес и подържане на високи цени. Ако не може всеки да е зидар, а трябва да е член на организация, то той би бил ограничен в това да дава ниски цени, в същото време клика от 100 човека би държала да не се допускат нови майстори, даже да има нужда от 1000, защото гладът за хора би им вдигал цената. Всяка регулация освен чисто пазарната е принципно лошо нещо, което ограничава конкуренцията. Ако си открил кафене през 90те, си почнал с една кафе машина в гараж. Днес се искат куп разрешителни, преустройства и т.н. и вече ти трябват примерно 50000, за да почнеш. Така изведнъж не може всеки да пробва да открие кафене. По правило самият пазар би отхвърлил мизерните дупки, та е тъпо да се следи чак толкова. Но пък нали по този начин обикновен човек, останал без работа, не би могъл да сатен конкуренция на заелите пазара, а това е политиката на регулациите в ЕС. Отдавна основно борбата е разни лобита да си гарантират монопола при уж свободен пазар, а чиновниците да имат нови и нови занимавки, та да си гарантират щатовете.

  8. 8
    ****

    Този коментар беше изтрит в 14:34 на 23/09/2010 от неговия автор.

  9. 9 Профил на mickmick
    mickmick
    Рейтинг: 671 Неутрално

    атанас - Никой не е казал, че трябва да има само една съсловна организация. Въпросът е да са добре различими. И когато някой каже аз съм майстор имам свидетелство от еди коя си организация, да не се чуди човек има ли такава или не.

    Щото сега, да си намериш читав майстор си е направо печалба от тотото, ще ти вземат много много пари и ще ти изпокъртят навсякъде. Всеки уж с ниски цени, а то дефакто е обратното.

  10. 10 Профил на Desolater
    Desolater
    Рейтинг: 518 Гневно



    "Такситата в София ще имат таван на тарифите"......

    А извън София ???

  11. 11 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#4] от "niakoi_si":

    значи на теория си прав. в една бяха държава, където има поне заченки на пазарна икономика, това е така. само дето в булгаристан тия неща не минават, и всеки гледа да те мине както може, затова бой по канчето на алчния прост бакшиш и тва е.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  12. 12 Профил на Bluesky
    Bluesky
    Рейтинг: 458 Неутрално

    В европейските столици няма такова скубане от такситата, има фискирана цена, човек знае колко ще му струва от точка А до точка Б в зависимост от километрите, без значение на какво такси ще се качи.
    Това трябваше отдавна да се промени у нас. Не стига че обслужването е лошо, вони в такситата на пот, цигари и какво ли не, ами и накрая като плащаш- дърво. Много ама много сме зле в това отношение, ама много.
    Много познати са били жертва на измама, аз също, това, което изпитвам, ползвайки софийско такси може да се нарече с една дума- отвращение. Сестра ми дори я обидил някакъв таксиметров, когато забелязала, че е жертва на измамник и побързала да напусне таксито. Нагрубена, измамена, с багаж за летището, позвъняла на някакъв телефон, за да поръча друго такси, но и отказали да я вземат от шосето, където е слязла, защото не дава точен адрес!
    Друг случай- от хотела поръчвам такси и ме питат имам ли багаж, отговорих, че имам. С 2 куфара съм и шофьорът като ме видя моментално се сгърчи, приведе, като се хвана за кръста, имал ревматизъм, да съм си качвала сама куфарите. Съжалих, че не ползвах градски транспорт.
    Когато се въведе таван на тарифата, тогава ще се подобри обслужването. Всеки ще се старае да привлече повече клиенти, вместо да стават измами. Този модел функционира в Ервопа. Защо да не може и у нас???

  13. 13 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Стига сте се излагали. В София такситата са сменшно евтин транспорт на фона на една Германия например. И не става въпрос само за съотношение заплати-цени, едно такси в малко градче на Германия вози на 3-4 евро на километър. т.е. 6-8 лева!!! Вярно че таксито е мерцедес, вярно че шофера е учтив и спретнат. Но накрая пак те закарва от А до Б, само дето на 10 пъти по висока цена от София.

    Там е пълно с всевъзможни регулации и такситата естествено са скъпи. Аз честно казано си предпочитам нашенския вариант. Достатъчно мозък имам за да чета какво пише на табелките, както и да си поръчвам такси от големите фирми. Но знам че пътувам евтино.

    Друг е въпрос ако някой без мозък се върже на ония боклуци пред гарата. Ама като е прост някой що трябва да приемаме закон да го пазим от простотията му?

  14. 14 Профил на SeoKungFu
    SeoKungFu
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Очаквайте блокаж на парламента от жълти автомобили...

    ╠╩╦═╬♥∩♥{(::○::SeoKungFu::○:::)}♥∩♥╬═╦╩∞
  15. 15 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 717 Неутрално

    До коментар [#14] от "SeoKungFu":

    Глупости, самите таксиджии го искат това Поне тия от големите фирми нямат нищо против, защото то не бърка в техния бизнес, а им премахва конкуренцията. Да не мислиш че цените щр ги определиш ти. Те ще ги определят и ще ги запишат в наредбата

    Следващата крачка е да се въведе максимален брой таксита на глава от населението. И такива мераци имат. И от там крачката до високите цени и превръщането на таксито в лукс е въпрос на време.....

  16. 16 Профил на Bluesky
    Bluesky
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#13] от "niakoi_si":

    Защото не е редно един да те превози за 5 лева, а друг за 30 затова. Защото тези хора които наричаш без мозък, са мои приятели, туристи, които идват в бг и стават жертва на измама. В Германия цената на тази услуга е фиксирана така, както тази на градския транспорт. Разликата в различните общини варира, но общо взето можеш да си направиш сметка, колко ще платиш. Изобщо как може да сравняваш нашите таксита с тези в Германия? Това в БГ е измама, този манталитет на цифромания в сметката на такси от София съм го виждала само в арабските страни, това си е чиста измама!

  17. 17 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Весело

    До коментар [#13] от "niakoi_si":

    мамин, покажи ми немско такси което вози на повече от 2.50???
    значи, по твоята собствена логика, ти си тъп и прост, щом се возиш в германия на таксита за по 4 евра, нали така !!!

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  18. 18 Профил на buceva
    buceva
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ПРОТИВ СЪМ ЗА ТАКАВА МЯРКА.ДА СЛАГАШ ФИКСИРАНИ ЦЕНИ!!!САМО НЯКОИ СТОКИ И УСЛУГИ В БЪЛГАРИЯ ИМАТ ФИКСИРАНИ ЦЕНИ ,РЕГЛАМЕНТИРАНО СЪС ЗАКОН.ТРЯБВА ДА СЕ РАБОТИ ПО ЛИНИЯ НА ЗАКОНА ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ И СЪС СЪСЛОВНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ/КАМАРИ/НА ТАКСИМЕТРОВИТЕ УСЛУГИ.КОЙ Е ТОЗИ ЧИНОВНИК ,КОЙТО ЩЕ МИ РЕГЛАМЕНТИРА С КАКВИ РАЗХОДИ ЩЕ СИ РЕАЛИЗИРАМ ПРИХОДИТЕ.???КОЯ Е ТАЗИ ФОРМУЛА НЕКА МИ Я ПОКАЖАТ.???ТОВА Е НАПРАВО МНОГО СМЕШНО И ИЗДАВА БЕЗСИЛИЕТО ,НЕКОМПЕТЕНТНОСТТА НА НЯКОИ ЧИНОВНИЦИ И НАГЛОСТТА И ЛОБИЗМА НА НЯКОИ СОБСТВЕНИЦИ НА ТАКСИМЕТРОВИ ФИРМИ.ТРЯБВА ДА ИМА КОНТРОЛ , А НЕ ФИКСИРАНИ ЦЕНИ.ПАЗАРЪТ ЩЕ ОПРЕДЕЛИ ЦЕНАТА СТИГА ВЕЧЕ СА НИ НАТРАПВАЛИ НЕПАЗАРНИ /АДМИНИСТРАТИВНИ/МЕРКИ!!!!ИСКАМ ПРАВАТА МИ КАТО ПОТРЕБИТЕЛ НА ТЕЗИ УСЛУГИ ДА БЪДАТ ЗАЩИТЕНИ ПО ДРУГ НАЧИН!!!!

  19. 19 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1729 Неутрално

    До коментар [#4] от "niakoi_si":
    Тия приказки за напълно свободния пазар да ги заебеш ! Нали видя как се докарва световна криза при липса на контрол. Има съществена разлика между свобода и анархия. Лани стана скандал, защото един свободен таксиджия взе 200 лева на една чужденка от летището до Раковска. Оправдаха го с това ,че бил посочил тарифа от 10 лв на километър на предното стъкло. Да, ама никой не се сети , че от летището до Раковска са 10 км и фактически я е цакал по 20 лв на км.

  20. 20 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1729 Неутрално

    До коментар [#16] от "rasnoa79":
    Не знам за кои арабски страни споменаваш, ама май е по литературни данни от 19 век. Живял съм и в трите страни на Магреба и твърдя ,че законите и цените им са по-добре регулирани от нашите. Там шофьорите си хранят семействата , а тук искат за забогатеят.

  21. 21 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Любопитно

    До коментар [#18] от "buceva":

    по кой начин бе госпожа???
    по начина с малки буквички??
    или начина на изписване на 0,99 ли???
    или по начина по който на морето такси под 5 кинта лятото няма???
    или по начина като го фанеш в измама полицията дига рамена, а като откажеш да платиш бакшиша вика 5 колеги с бухалки ли бе???
    аман от криво разбрана демокрация !!!

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  22. 22 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1729 Неутрално

    До коментар [#18] от "buceva":
    Ти не защитаваш права на потребител , а на предложител. Таксиджийка ли си , от копърките , както и онзи някой си ?

  23. 23 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    Браво на правителството! Откога се надяваме някой да ни оттърве от пазарната икономика и частната собственост. Разбира се, че трябва да има регулация. Например хляба представяте ли си сега, че някой може да реши да продава хляб по 10 лв!? Това си е спекула и трябва да се забрани. Това беше много добре уредено преди 1991 г. и браво на Бойко Борисов и г-н Симеон Дянков, че пак въвеждат ред в страната.

  24. 24 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1729 Неутрално

    Г-жо Бучева , слизам на летище София. Гледам внимателно и избирам такси с означена цена 0.6 лв/км. Много пъти съм мерил същото разстояние с моя кола и знам, че е 10 км. Добре, ама като слязох машинката му показваше 12.5 лв. Такава пазарна икономика ли защитавате ?

  25. 25 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    До коментар [#17] от "beatles":

    Бе не че човеко е прост, само дето е верващ пазарник. Чел е некакви книжки и после почва всяко второ изречение с "пазарите туй, пазарите онуй"

    То затуй България е последна дупка на кавала в Европа, щото има дефицит на правещи нещо, и изобилие от верващи. Не могат нищо да направят , но изтънко обясняват как требело да стане.

    Едно време имаше само верващи комунисти, сега има разнообразие от верващи - верващи царисти, верващи демократи, верващи фесове , верващи пазарници и така нататъка.

  26. 26 Профил на argbln
    argbln
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Боже мой, каква колосална глупост...

    Не мога да разбера, защо непрекъснато трябва да се опитваме да се върнем в средновековието. Съгласен съм, нека има регулация, изпити за таксиметрови шофьори, хубаво, технически прегледи на колите, изисквания за сигурност... Хубаво.

    Но защо по дяволите трябва да се пипат цените? Жестоко се съмнявам, че има гений, който да може да обхване всички детайли на пазара във формула. А направо съм сигурен, че дори да го има, той не се намира в столичната община!

    С какво право някой ще решава вместо мен колко искам да дам за такси. Ако си изпускам самолета може да съм съгласен да дам и по 5 лева на км, или повече... И предпочитам да ги дам, вместо да го изпусна, защото не мога да намеря свободно такси поради загрижеността на общината аз да не плащам прекалено много! Откъде на къде някакъв общинар ще определя вместо мен каква стойност да определям аз за тази услуга?????

  27. 27 Профил на iron_cross
    iron_cross
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#24] от "ahasver":

    Има значение откъде и КОГА минаваш примерно преди 3 г. от халите до сградата на Нова ми излезе около 8 лв. през деня щото докато се изнижем до орлов мост.... 12.50 е като за поне едно сериозно задръстване

  28. 28 Профил на iron_cross
    iron_cross
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#26] от "argbln":

    Не знам дали умишлено или от незнание, но говориш пълни глупости, С-Експрес и Окея идват за броени минути или поне 100% сигурно по-бързо отколкото да търсиш някое менте за 5 лв. на улицата

  29. 29 Профил на Milen Ivanov
    Milen Ivanov
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Бас ловя, че поне 95% от ползващите такси никога не са се качвали на тарифа, по-висока от МИНИМАЛНАТА. (Т.е. стандартната за няколкото нормални фирми.)

    Тази мярка ще защити някои от гостите на столицата поради което може да се приветства. (Който е живял в София повече от година, и се е гепнал, значи е шаран и си е заслужавал урока )

    Обаче ме притеснява - като знам как се получават нещата у нас - че ще доведе до увеличаване на цените.

    Гледайте новия сериал "Сюнет за Сергюн".
  30. 30 Профил на Milen Ivanov
    Milen Ivanov
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#15] от "niakoi_si":

    "Следващата крачка е да се въведе максимален брой таксита на глава от населението. И такива мераци имат. И от там крачката до високите цени и превръщането на таксито в лукс е въпрос на време..... "

    Да... и аз такива работи чувам.

    Гледайте новия сериал "Сюнет за Сергюн".
  31. 31 Профил на argbln
    argbln
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#28] от "iron_cross":

    Мда, страхотно, и докато това е така ще избирам тях, а ментетата ще стоят празни. Но защо трябва да пречим на шофьори, които искат по-високи цени да го правят?? Ако има търсене, нека искат и по 100 лв на километър... Къде е проблемът?

    Ако сега тарифите не са изписани достатъчно ясно и има хора, които без да искат се качват в таксита с високи цени, добре, да направят стикерите още по-големи и с червени букви, ако трябва.

    Виж, това, че нарочно се опитват да те преметнат разни таксита, които изглеждат като Окей и т.н. е съвсем друга работа и може да се реши по други начини! Даже се учудвам, че големите фирми не ги съдят за нелоялна конкуренция...

    Но в този случай да определяш максимална цена е като да стреляш с топ по муха и нарушава правото на свободно договаряне!

  32. 32 Профил на ras16377431
    ras16377431
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#6] от "mick":

    Цената не е стандарт. Стандартите засягат качеството на стоката/услугата, а не тяхната цена. Пример за стандарт при такситата би било наличието на багажник от минимум едиколкоси литра, климатик, допълнителна застраховка за пътника, колани за задните седалки и тн. Та държавата изисква да покриеш тези стандарти, за да си такси, но не (бива да) ти казва колко пари ще искаш накрая - това си е твоя работа като предприемач.

    Да не говорим колко е лесно когато имаш законова МАКСИМАЛНА цена, тя бързо да стане ЕДИНСТВЕНАТА цена - т.е. всички таксита да карат на нея, на практика реализирайки картел с благословията на държавата. А гарантирам, че вписаната в закона максимална цена ще е по-висока от сегашната средна.

    gradinko.bg
  33. 33 Профил на Bob
    Bob
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не разбирам тези от Вас, които са против регламентираните цени, след като бранша сам не може да се разбере.
    Нима някой нещо е загубил от пределните цени на роаминг услугите при мобилните оператори. Но понеже това се налага от ЕС никой потребител в БГ не рева.
    Ако направите паралел между тези две регулации, ще видите много прилики, които са в полза само на потребителите.
    Конкуренцията при такситата трябва да не е само в тарифите, а в обслужването и качеството на услугата.
    Аз лично подбирам в кое такси да се кача, дори и да са на една и съща цена.

  34. 34 Профил на bisserk
    bisserk
    Рейтинг: 8 Любопитно

    А вместо да се слага таван и да се нарушава свободната конкуренция, защо не сложат ценови нива или прагове. И в зависимост от ценовия диапазон на тарифата, таксито да е маркирано в различен цвят. Да речем различен цвят на табелата с цените... Идея просто - може да е нещо по-практично и лесно различимо.
    И пак да има солени глоби за нарушаване. По този начин и вълкът сит - и агнето цяло...

  35. 35 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 717 Неутрално

    До коментар [#32] от "gradinko":

    Абсолютно. Хората си мислят, че ще гласуват някаква максимална цена от например 1,20лв. на километър и всички ще са доволни освен ония дето досега са возлили на 10лв. на километър.

    Да ама не. Това което ще стане е че ще сложан таван от да кажем 1.20. Автоматически всички таксита ще станат по 1.20, независимо че преди това заради повишената конкуренция са били на 70-80 ст. Така нормативно ще узаконят повишението на цените, а баламурниците ще си мислят, че държавата ги "пази" от измамници.

    Както казах, след това някой ще каже - ама те такситата са прекалено много, дайте да ги ограничим до някаква бройка на база жител. И ще утепат съвсем конкуренцията. Ще останат 3 големи фирми, ще возят на 2лв. на километър и въобще ще станем като в останалата част от Европа, където ТАКСИТО Е ЛУКС! Даже и при ония доходи е ненормално скъпо.

  36. 36 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 717 Неутрално

    И всичко това само защото някой си "турист" не прочел точно какво пише на табелката и после вика "излъгаха ме"....

    По добре да направят по големи цифрите с цената Или както предложиха по горе да ги разделят през някакви нива и да им нахакат цветова маркировка - зелен (евтин), жълт(скъп), червен (кожодер). Ама тогава пак ще писнат някой, че далтонистите можели да ги преметнат.

    Пак ви казвам, всички тия глупости с таван на цените, не променят нищо в случая когато таксиджията манипулира апарата и навърта повече километрите. Което е всъщност най-честата измама. Всички са се вторачили в това че някой возил на 10лв./км. Ами като не искаш да те вози - не се качвай.

  37. 37 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1729 Неутрално

    До коментар [#26] от "argbln":
    Пак ги бъркаш нещо. Кой ти пречи , ако бързаш , като влезеш в колата при фиксирана цена да му кажеш : Сто лева , ако стигнеш навреме !
    Нали така беше : Лордът се качва в колата и казва " Джон, след десет минути трябва да съм на гарата !" А Джон отговаря " Не се безпокойте ,сър ! Жив или мъртав ще Ви закарам !".

  38. 38 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    Ами България лека полека ще става като Европа. Там таксито служи за изхранване, и не е лесно да станеш таксиджия. Там също се позволяват определен брой заведения от даден тип, за да може да храни хората, които са развили бизнеса. А тук всеки, който иска, става таксиджия, и всеки, който иска, наема някакво помещенийце и прави магазин.

    И да, возил съм се на над 3.5 лв на километър от летището в 12 през нощта, защото не знаех къде стоят обикновените таксита. И да, видях преди няколко седмици от един автобус такси с нормални тарифи, НО с изключение на последната - престоя, която беше на 1.80 на минута!!!!. Тоест супер хитринка - останалите тарифи са ОК, кой ще ти гледа последната, само дето 1.80 на минута в тия задръствания са манна небесна

  39. 39 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    До някой си :
    ами естествено, че не гледат. Хората очакват да са в белия свят и да има нормална цена на таксито. Аз съм съгласен и 2 лева да дам за такси, но да знам, че всичко е ок, а не като отида на стоянка да обикалям като цветарка, или пък като махам за такси да не знам какво ще ми спре. Еле пък през нощта нали се сещаш как се вижда.

  40. 40 Профил на ras16377431
    ras16377431
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#33] от "rvpopov":

    Таван при мобилните оператори има, защото няма голяма конкуренция - естеството на услугата е, че може да се доставя само от огилопол (монопол от няколко фирми), както и електричеството, примерно. Затова има известен смисъл да ограничим законово цените - защото пазарът сам няма как да ги ограничи. При такситата у нас обаче конкуренция има предостатъчно - именно затова бакшишите си правят устата за ограничаване на броя таксита на глава от населението. При конкурентен пазар е глупаво да регулираш цените - мисля, достатъчно години пробвахме да регулираме всички цени и знаем до какво води.

    gradinko.bg
  41. 41 Профил на Bob
    Bob
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#36] от "niakoi_si":

    "И всичко това само защото някой си "турист" не прочел точно какво пише на табелката и после вика "излъгаха ме".... "

    Това може да го каже само някой, който никога не е бил турист.
    Естесвенно че туриста си е виновен, че не знае Български и не може да разбере какво пише на табелката!!!! Да не говорим, че той дори не знае, че такава табелка съществува за да се опита поне да я разбере.

  42. 42 Профил на argbln
    argbln
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#37] от "ahasver":

    Благодаря за въпроса... Но ако трябва да правя така, къде отива смисълът от фиксираната цена?? Няма ли да е нарушение от страна на шофьора да приеме по-висока от максималната цена?

    Аз не виждам никаква полза от това да играем такива театри, да не говорим, че както вече някой каза по-горе такава регулация може да улесни картелирането на големите фирми, ако е достатъчно висока. Ако пък се окаже достатъчно ниска, ще откаже част от шофьорите да и ще увеличи търсенето. Това някой го наричат дефицит... и ще се изрази в чакащи таксита хора... Супер картинка.

    Освен това на теб какво ти пречи като спреш такси и не се съгласиш с цената да му кажеш, че не, благодаря, и да вземеш друго?

  43. 43 Профил на ras16377431
    ras16377431
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#38] от "rainbou1":

    A fool and his money are easily parted. Или на български - балъците ги скубем. Да си българин и да ревеш, че бакшиш-мошеник те е оскубал е като да чакаш онзи нигерийски принц в изгнание да ти прати обещаните милиони. Айде, на чужденците им е простено първия път, но ако за тях сме притеснени има и по-премерени начини - например листовка за всеки на митницата.

    gradinko.bg
  44. 44 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4292 Неутрално

    КОГАТО СЪМ В СОФИЯ (В БГ) ИЗПОЛЗВАМ САМО "ОК-СУПЕРТРАНС"!!!ГОРЕЩО ПРЕПОРЪЧВАМ НА ВСЕКИ ДА ГИ ИЗПОЛЗВА,ЗАЩОТО ДРУГИТЕ СА МЕНТАЦИ(ГАДНИ КОПЪРКИ)!!!ЛЯТОТО НА 2008ГОД. ,КОГАТО СЕ ПРИБИРАХ ОТ ПОРЕДНИЯТ МИ ГУРБЕТ,НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ ПОПАДНАХ НА ЕДНА ДОЛНА ИМИТАЦИЯ НА ГОРЕСПОМЕНАТА ФИРМА!!!ДОБРЕ ,ЧЕ БЪРЗО СЕ УСЕТИХ,ЧЕ ЩЕ МЕ ИЗДОЯТ!!!ПО ТОВА ВРЕМЕ ОК-СУПЕРТРАНС ВОЗЕХА НА ОКОЛО 70 СТ. КИЛОМЕТЪР,А ТЕЗИ МЕНТАЦИ(ОК -ВАЛАТРАНС) ВОЗЕХА САМО ЗА "ЕДНИ " 3,8 ЛВ. НА КМ.НАГЛИЯТ БАКШИШ ВЗЕ ДА МИ РАЗВИВА ТЕОРИЯ,ЧЕ АЗ НЕ СЪМ ЗНАЕЛ КАКВО СТАВА В БГ(ВСЕ ЕДНО,ЧЕ ЯМ ДОМАТИТЕ С КОЛЦИТЕ)!!!ТОЗИ ИДИОТ ЗАСЛУЖАВАШЕ ДА БЪДЕ ПРЕБИТ КАТО КУЧЕ,ЗАЩОТО СИ МИСЛИ ,ЧЕ НИЕ (ЕМИГРАНТИТЕ) РИНЕМ ПАРИТЕ НАВЪН С ЛОПАТИ....А ВСЕКИ ,КОЍТО Е ИЗВЪН БГ ЗНАЕ ,КОЛКО Е ТРУДНО ПОНЯКОГА ,ДА ЗАДЕЛИШ НЕЩО И ДА ИЗПЛУВАШ НАГОРЕ!!!

  45. 45 Профил на Bluesky
    Bluesky
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#20] от "ahasver":

    Говоря за Египет. Но с тях ли ще се сравняваме? Колкото и да си приличаме по манталитет, само дето не го знаем. Една масова екскурзия до там трябва, за да видим до кои страни сме по-близо, до европейските или до арабските. Никакви европейци не сме. Идете и вижте нашите сродни души къде се намират.

  46. 46 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 571 Неутрално

    мангали сме, да. И 20 години след Голямата промяна - пак нямаме нищо подобно на пазарна икономика и затова всичко ни е скъкпо, пък заплатите ни са тъпи. Мутрите единствено интернет доставките не проумяха и това е един от малкото сектори, дето са читави и има свободен пазар. Всичко останало - ток, вода, храни, коли, обществени поръчки, телефони, алкохоли, наркотици - е на неприемливо висока цена. Щем не щем - балъците ги скубят и всички сме в казана.

  47. 47 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    До коментар [#33] от "rvpopov":

    Ами просто някой от нас помнят времето когато цените на такситата се определяха от държавата и да бяха по евтини, но определено не беше добре. Както попитах по долу, по каква логика ще определяме цените на такситата, а на хляба не и някой може да реши да го продава по 10 лв? Примерът с роумингът не е добър, защото честотния спектър е естествен монопол на държавата, а и нещо друго май трябва да престанем да повтарям в транс "ама така е в ЕС", глупости има навсякъде и в ЕС и в САЩ и в Русия, ЕС отдавна не е пример за икономически растеж и конкурентна икономика.

  48. 48 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    До коментар [#5] от "mick":

    Оха, каква бюрокрация и какво гушене на рушвети си ни намислил.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  49. 49 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    До коментар [#11] от "beatles":

    И понеже сме малоумни, дай да въвеждаме малоумни закони... а какво стана с мисленето в перспектива?

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  50. 50 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    До коментар [#14] от "SeoKungFu":

    Това е в техен интерес и на практика лобизъм за тях. Такситата в София се държат от двама души, които както niakoi_si обясни, само се чудят как да вкарат регулации, за да изхвърлят малките и да се лепнат за тавана на цените без конкуренция. Преди опитаха да ограничат броя на колите. Понеже не мина, сега се опитват малко по-фино, а пожарникара е приятел на всички и такива схеми са прекалено сложни за него да ги проумее.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  51. 51 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    До коментар [#16] от "rasnoa79":

    Малко по-малко емоции и повече мисъл в такива спорове няма да ти навреди. А ако ти не си казал на твоите приятели как да си хващат такси, да го бяха прочели в списанието на самолета или кой да е туристически гид или уебсайт. Няма нужда цяла София да страда за това, че има хора, които просто не искат да мислят и няма как някой тарикат да не ги надуши, че имат повече пари отколкото могат да харчат разумно.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  52. 52 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    До коментар [#21] от "beatles":

    То не е проблема в пазара, а в регулацията. Ако омажеш регулацията още повече, не помагаш нито на потребителите, нито на пазара. Ама явно на дървени философи им трябва да се опарят сами, за да им влезе нещо в главата.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  53. 53 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    До коментар [#19] от "ahasver":

    Явно много я разбираш световната икономика, щом от дълговата криза стигна до цените да такситата, и то без да види проблем във фиксирания курс на юана.

    Експерт като теб със сигурност ще оцени един филм, който дава малко светлина за това как и защо парите доминират икономиката:
    http://video.pbs.org/video/1174144492/

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  54. 54 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    До коментар [#23] от "svoboden":

    Дянков няма нищо общо. Това е работа на ония шанаджия Александър Цветков, дето Бойко си го храни още от общината.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  55. 55 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    До коментар [#24] от "ahasver":

    Първо: на Летище София има организирана опашка и гише за резервации.

    Второ: в случая не става дума за цена, а за измама с таксиметров апарат.

    Ма кой ти прави разлика, дай да храним, що да мислим...

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  56. 56 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    До коментар [#33] от "rvpopov":

    Примера с мобилните оператори е много добър. Защото заради картела, подкрепян от държавата, България има най-високи цени в Европа.

    И тук си идваме на думата. Проблемът не е в измамниците на пазара, а в това, че държавата им съдейства. Ако такситата и мобилните оператори не ви убеждават в това, вижте ДКЕВР и как нон-стоп излиза, че всички злоупотреби на пазара са одобрени от тях.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  57. 57 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    До коментар [#44] от "bat_plamen":

    Явно Цеко от Алеко ти е доста близък да му правиш такава реклама. Аз пък се старая да избягвам всичко възможно, свързано с ПИБ, защото техните инвестиции обикновенно са свързани със злоупотреби, както в Банско и на Витоша, така и в София. А той е собственик и на ОК и на Едно евро.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  58. 58 Профил на mickmick
    mickmick
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#32] от "gradinko":

    Цената , заедно с останалите белези жълта кола, надпис такси , начин на обслужване - всичко може да влиза в стандарта. Къде пише, че цената не може да бъде фиксирана или да бъде в определени граници за определен период от време, например година?

    Който иска да има друга цена , значи не трябва да има жълта кола с надпис такси. Ами например взима си една кола фирмена, слага надпис на стъклото СЛУЧАЕН ПРЕВОЗ да речем и слага каквато иска цена. Както е и сега.

    Просто който иска да използва надписа ТАКСИ и колата да е жълта, трябва да спазва и другата част от стандарта. Разбира се това не означава, че трябва да се дава възможност, заради криворазбрана пазарна икономика, на коли с надписи ТАККСИ или нещо подобно и с леко различен нюанс на жълтото да нарушават стандарта.

  59. 59 Профил на mickmick
    mickmick
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Както може да се запази дадена дума за Trade Mark, така би трябвало да може да се запазят и комбинации от външни белези. Например жълтия цвят + надпис ТАКСИ. И за да ги сложиш трябва да се съобразиш със държателят на марката. А той може да си наложи някакъв стандарт + да му се плаща А ако това е някаква асоциация на таксиметровите шофьори нещата биха се наредили добре.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK