Борисов нареди екшън за магистрала до Сърбия

Българският участък от магистралата София - Ниш трябва да е готов, преди сърбите да стигнат до нашата граница. Това е наредил вчера премиерът Бойко Борисов на среща с министри, областни управители и кметове.


За целта е сформирана работна група, която трябва да изготви екшън план за строителството. Този път си остана неизпълнено обещание на няколко правителства от двете страни на границата.


Едновременно с отсечката София - Калотина ще се строят и участъци от Околовръстното шосе на столицата. Общата прогнозна стойност е 380 млн. евро, каза главният архитект на София Петър Диков. Средствата ще дойдат от оперативната програма "Транспорт".




"Убедихме Брюксел в необходимостта тези проекти да бъдат финансирани с европейски средства. Железният аргумент беше, че по северната скоростна тангента на София минават три европейски коридора", обясни Божидар Йотов, шеф на управителния съвет на пътната агенция. От Еврокомисията попитали за сметка на кои проекти ще се строи пътят до Калотина. Отговорихме им, че не се отказваме от никой, защото целта ни е да усвоим всяко евро, каза Диков.


Проектът е разделен на три части. Едната е отсечката от Калотина до София (49 км). Другата е западната част на Околовръстното шосе - от магистрала "Люлин" до северната скоростна тангента (9.6 км), а третата е самата северна тангента (16.5 км).


По-бързо ще се осъществи участъкът от магистрала "Люлин" до бул. "Сливница", защото има готов технически проект, влезли в сила подробен устройствен и регулационен план. Решени са и въпросите с ВиК и високото напрежение по трасето, каза Диков. По план отсечката трябва да е готова най-късно до средата на 2012 г. Строителството ще глътне около 50 млн. евро и няма да е необходимо да искаме разрешение от Брюксел, което също ще ускори работата, посочи Диков.


Другите участъци са разработени идейно с карти от времето на Тодор Живков. По план магистралата до Ниш трябва да е готова най-късно през септември 2014 г. Тя няма да минава през граничния пункт Калотина, а встрани от него. Опитът ми показва, че докато построим магистралата, Сърбия вече ще е член на ЕС и затова няма да е необходим граничен пункт, твърди Диков.

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на rimohit
    rimohit
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Тя няма да минава през граничния пункт Калотина, а встрани от него. Опитът ми показва, че докато построим магистралата, Сърбия вече ще е член на ЕС и затова няма да е необходим граничен пункт
    Дали дотогава Сърбия ще е член на евро съюза или не ,не толкова важно,дали дотогава евро съюза няма да се разпадне също не е кой знае колко голямо значение.
    Най важното е да се направи първокачествена асвалтова настилка да може да издържа на климатичните условия, а не се разбие на втората година и да започнат кръпките.Както по горе в събитието се споменаваше,че удоволствието ще стува около 50млн.евро,винаги ще се намери някой да ги прегъне.

  2. 2 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    БРАВО НА БОРИСОВ !!!

    ПРЕДИ 5 ГОДИНИ
    БСП СПЕЧЕЛИ ИЗБОРИТЕ С ПРЕДИЗБОЕНА т.1
    "спиране строителството на магистрала Тракия"

    ТОВА ГО НЯМА ДОРИ В СЕВЕРНА КОРЕЯ ....
    НУЖНО Е НАПОМНЯНЕ - НАЛИ .. ???!
    МАГИСТРАЛИ И ИНФРАСТРУКТУРА !
    БОЙ ПО МУТРАФОНИТЕ И ШМЕКЕРИТЕ - АМА ЯКО

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  3. 3 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 688 Весело

    Какъв микс пи,та си в такава еуфория? Сподели.Ще е от полза, ако няма наркотици в него!?Лошото е,че често го ползваш.

  4. 4 Профил на hhss
    hhss
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "От Еврокомисията попитали за сметка на кои проекти ще се строи пътят до Калотина. Отговорихме им, че не се отказваме от никой..."
    Браво!! Това е в моя топ3 за най-добри изказвания до момента.

  5. 5 Профил на hhss
    hhss
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "От Еврокомисията попитали за сметка на кои проекти ще се строи пътят до Калотина. Отговорихме им, че не се отказваме от никой..."
    Браво!! Това е в моя топ3 за най-добри изказвания до момента.

  6. 6 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Какъв опит на гл. арх. Диков му подсказва.... ? Н.Значка , нали София заприлича на Токио (само като гъстота на застрояване) Пфу

  7. 7 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 688 Неутрално

    английската дума "action", която в превод означава "действие" ...
    "действие" ..."действие" ..."действие" ... поради що се срамиш да се наречеш българин и не четеш и не говориш на свой език! ... Глупаците се учат от своите грешки, а мъдрите - от грешките на другите.

  8. 8 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#5] от "hhss":..докато построим магистралата, Сърбия вече ще е член на ЕС и затова няма да е необходим граничен пункт, твърди Диков. Браво!!! Това е в моя топ2 за най-добри изказвания до момента.

  9. 9 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#4] от "hhss":":..докато построим магистралата, Сърбия вече ще е член на ЕС и затова няма да е необходим граничен пункт, твърди Диков. Браво!!! Това е в моя топ2 за най-добри изказвания до момента.


  10. 10 Профил на helo
    helo
    Рейтинг: Неутрално

    КАК сте ги стигнем сърбите!!
    нема стигане. те обновиха напално яътя то Ниш по4ти до Калотина за година и малко като в това вклю4ва и разширияване на 13 тунела, б БГ немогат да направат Магистрала Люлин за 3 години ве4е.

  11. 11 Профил на Bro
    Bro
    Рейтинг: 524 Весело

    До коментар [#7] от "latcho59":

    "Дела, дела и само дела!" Кой го беше изрекъл?

    "Only a government that is rich and safe can afford to be a democracy" - Mark Twain
  12. 12 Профил на kony
    kony
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Ами какво става с магистрала Хемус - съвсем я забравихте и малкото построено почна да се руши! Цяла Северна България е откъсната, по-бързо стигаш със самолет до Лондон, отколкото с кола от София до Варна.

  13. 13 Профил на dobrudjanec
    dobrudjanec
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Цяла североизточна България е откъсната от Столицата и света.
    Нека се оправи около София, а за нас" когато му дойде времето"...

  14. 14 Профил на Гражданин Н
    Гражданин Н
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Южната дъга на Околовръстното я правят вече трийсе години и краят не се вижда ,а е само 15 километра.А тук някои участъци са на идейно ниво от времето на социализма!!?? Тия по лакърдии задминаха Нейчо Неев.Той поне бе прочут с оня лаф: Еба си държавата ,дето аз съм и вицепремиер. Но какво може да каже Диков,дето само грандомански приказки приказва,а една трета от София е на помийни ями.Скоро от ЕС ще ни почнат и за това.

  15. 15 Профил на Георги Кузманов
    Георги Кузманов
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Доколкото знам от проекто-плана на Божурище магистралата за Калотина минава не по бул. Сливница/ Европа/ а продължава по Околовръстното и след това завива покрай ж.п. линията за Драгоман. Не знам как ще се придвижваме ние от запад и онези от Европа ако се използува стария път за Калотина, за да се превърне в магистала. Жална ни майка - 4 години ще се пътува по два три часа за 10 км. То и сега доста често опашката от автомобили е от Метро до Околовръстното.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK