Българският участък от магистралата София - Ниш трябва да е готов, преди сърбите да стигнат до нашата граница. Това е наредил вчера премиерът Бойко Борисов на среща с министри, областни управители и кметове.
За целта е сформирана работна група, която трябва да изготви екшън план за строителството. Този път си остана неизпълнено обещание на няколко правителства от двете страни на границата.
Едновременно с отсечката София - Калотина ще се строят и участъци от Околовръстното шосе на столицата. Общата прогнозна стойност е 380 млн. евро, каза главният архитект на София Петър Диков. Средствата ще дойдат от оперативната програма "Транспорт".
"Убедихме Брюксел в необходимостта тези проекти да бъдат финансирани с европейски средства. Железният аргумент беше, че по северната скоростна тангента на София минават три европейски коридора", обясни Божидар Йотов, шеф на управителния съвет на пътната агенция. От Еврокомисията попитали за сметка на кои проекти ще се строи пътят до Калотина. Отговорихме им, че не се отказваме от никой, защото целта ни е да усвоим всяко евро, каза Диков.
Проектът е разделен на три части. Едната е отсечката от Калотина до София (49 км). Другата е западната част на Околовръстното шосе - от магистрала "Люлин" до северната скоростна тангента (9.6 км), а третата е самата северна тангента (16.5 км).
По-бързо ще се осъществи участъкът от магистрала "Люлин" до бул. "Сливница", защото има готов технически проект, влезли в сила подробен устройствен и регулационен план. Решени са и въпросите с ВиК и високото напрежение по трасето, каза Диков. По план отсечката трябва да е готова най-късно до средата на 2012 г. Строителството ще глътне около 50 млн. евро и няма да е необходимо да искаме разрешение от Брюксел, което също ще ускори работата, посочи Диков.
Другите участъци са разработени идейно с карти от времето на Тодор Живков. По план магистралата до Ниш трябва да е готова най-късно през септември 2014 г. Тя няма да минава през граничния пункт Калотина, а встрани от него. Опитът ми показва, че докато построим магистралата, Сърбия вече ще е член на ЕС и затова няма да е необходим граничен пункт, твърди Диков.
rimohit
Рейтинг: 448 НеутралноТя няма да минава през граничния пункт Калотина, а встрани от него. Опитът ми показва, че докато построим магистралата, Сърбия вече ще е член на ЕС и затова няма да е необходим граничен пункт
Дали дотогава Сърбия ще е член на евро съюза или не ,не толкова важно,дали дотогава евро съюза няма да се разпадне също не е кой знае колко голямо значение.
Най важното е да се направи първокачествена асвалтова настилка да може да издържа на климатичните условия, а не се разбие на втората година и да започнат кръпките.Както по горе в събитието се споменаваше,че удоволствието ще стува около 50млн.евро,винаги ще се намери някой да ги прегъне.
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1316 ЛюбопитноБРАВО НА БОРИСОВ !!!
=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!ПРЕДИ 5 ГОДИНИ
БСП СПЕЧЕЛИ ИЗБОРИТЕ С ПРЕДИЗБОЕНА т.1
"спиране строителството на магистрала Тракия"
ТОВА ГО НЯМА ДОРИ В СЕВЕРНА КОРЕЯ ....
НУЖНО Е НАПОМНЯНЕ - НАЛИ .. ???!
МАГИСТРАЛИ И ИНФРАСТРУКТУРА !
БОЙ ПО МУТРАФОНИТЕ И ШМЕКЕРИТЕ - АМА ЯКО
чобанмахала
Рейтинг: 688 ВеселоКакъв микс пи,та си в такава еуфория? Сподели.Ще е от полза, ако няма наркотици в него!?Лошото е,че често го ползваш.
hhss
Рейтинг: 8 Неутрално"От Еврокомисията попитали за сметка на кои проекти ще се строи пътят до Калотина. Отговорихме им, че не се отказваме от никой..."
Браво!! Това е в моя топ3 за най-добри изказвания до момента.
hhss
Рейтинг: 8 Неутрално"От Еврокомисията попитали за сметка на кои проекти ще се строи пътят до Калотина. Отговорихме им, че не се отказваме от никой..."
Браво!! Това е в моя топ3 за най-добри изказвания до момента.
Tademan
Рейтинг: 766 НеутралноКакъв опит на гл. арх. Диков му подсказва.... ? Н.Значка , нали София заприлича на Токио (само като гъстота на застрояване) Пфу
Гневник
Рейтинг: 688 Неутралноанглийската дума "action", която в превод означава "действие" ...
"действие" ..."действие" ..."действие" ... поради що се срамиш да се наречеш българин и не четеш и не говориш на свой език! ... Глупаците се учат от своите грешки, а мъдрите - от грешките на другите.
Гневник
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#5] от "hhss":..докато построим магистралата, Сърбия вече ще е член на ЕС и затова няма да е необходим граничен пункт, твърди Диков. Браво!!! Това е в моя топ2 за най-добри изказвания до момента.
Гневник
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#4] от "hhss":":..докато построим магистралата, Сърбия вече ще е член на ЕС и затова няма да е необходим граничен пункт, твърди Диков. Браво!!! Това е в моя топ2 за най-добри изказвания до момента.
helo
Рейтинг: НеутралноКАК сте ги стигнем сърбите!!
нема стигане. те обновиха напално яътя то Ниш по4ти до Калотина за година и малко като в това вклю4ва и разширияване на 13 тунела, б БГ немогат да направат Магистрала Люлин за 3 години ве4е.
Bro
Рейтинг: 524 ВеселоДо коментар [#7] от "latcho59":
"Only a government that is rich and safe can afford to be a democracy" - Mark Twain"Дела, дела и само дела!" Кой го беше изрекъл?
kony
Рейтинг: 217 НеутралноАми какво става с магистрала Хемус - съвсем я забравихте и малкото построено почна да се руши! Цяла Северна България е откъсната, по-бързо стигаш със самолет до Лондон, отколкото с кола от София до Варна.
dobrudjanec
Рейтинг: 217 НеутралноЦяла североизточна България е откъсната от Столицата и света.
Нека се оправи около София, а за нас" когато му дойде времето"...
Гражданин Н
Рейтинг: 426 НеутралноЮжната дъга на Околовръстното я правят вече трийсе години и краят не се вижда ,а е само 15 километра.А тук някои участъци са на идейно ниво от времето на социализма!!?? Тия по лакърдии задминаха Нейчо Неев.Той поне бе прочут с оня лаф: Еба си държавата ,дето аз съм и вицепремиер. Но какво може да каже Диков,дето само грандомански приказки приказва,а една трета от София е на помийни ями.Скоро от ЕС ще ни почнат и за това.
Георги Кузманов
Рейтинг: 374 НеутралноДоколкото знам от проекто-плана на Божурище магистралата за Калотина минава не по бул. Сливница/ Европа/ а продължава по Околовръстното и след това завива покрай ж.п. линията за Драгоман. Не знам как ще се придвижваме ние от запад и онези от Европа ако се използува стария път за Калотина, за да се превърне в магистала. Жална ни майка - 4 години ще се пътува по два три часа за 10 км. То и сега доста често опашката от автомобили е от Метро до Околовръстното.