Адвокати ще отказват служебна защита, защото държавните пари са свършили

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (111)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xmm
    ****

    Този коментар беше изтрит в 11:11 на 09/08/2010 от неговия автор.

  2. 2 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Добра новина за циганите.
    Сега не само в затвора, но и в съда не могат да ги вкарат.

    Попътен вятър в главите!
  3. 3 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Да припомня - съдебната власт взе 13 и 14 заплата на обща стойност 24 млн. лв. за миналата година! А това освен кризисна година, беше и годината на скандала с Красьо. И никой да не ми излиза с лафа, че и свестни съдии са получили премия. Само ако може поименно и с точни суми да подкрепи твърдението си!

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  4. 4 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    До коментар [#3] от "Музар":

    Нали знаеш кой е луд? Тоя дето дава зелника. Известен като СД, накратко дебилчето. Когато през декември актуализира бюджета забрави да ореже този на съдебната система. Поради тъпотия, инат и самовлюбеност.
    Ай да не разправям колко, дори и в този форум, се изприказва за резервните защитници. И колко лесно може да се реши проблема, при това без набутване на държавни средства. Но поради горе изброените причини некои не искаха да чуят.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  5. 5 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2080 Неутрално

    До коментар [#4] от "Цецо":

    Не си прав да обиждаш г-н Дянков, той е изключително полезен за страната. Нека припомним, че цяло лято заедно с Божо Димитров разнасят кокалите и зъба на Йоан Предтеча из Созопол. Досега България не е имала министър на финансите, който да разнася мощи на светец и трябва всички да покрепим тази промяна.

  6. 6 Профил на ++
    ++
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ебати правосъдието, ебати държавата.

  7. 7 Профил на neutral2
    neutral2
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До "Музар":
    за твое сведение бюджета на съдебната власт няма нищо общо със служебната защита!!! Така че не заблуждавай хората, без да си проверил...
    За служебна защита заплаща Национално бюро за правна помощ, което е на издържка на държавата и е с отделен бюджет...
    От бюджета на съдебната власт се заплащат само назначените от съда експертизи, заплатите на магистратите (съдии, прокурори и следователи), съдебните служители и съдебните заседатели по наказателни дела, и други разноски - като пътни за пътуващи свидетели например, и разходи за консумативи и т.н.
    Бюджетът на съдебната власт не заплаща правната помощ, осъществена чрез служебна защита ...

  8. 8 Профил на neutral2
    neutral2
    Рейтинг: 409 Неутрално

    иначе правосъдието е скъпа държавна дейност и държавата следва да осигури достатъчен финансов ресурс за нейното обезпечаване - не толкова за заплатите е въпроса, колкото за вещите лица и техните експертизи, които понякога са доста скъпи, и за заплащане на правна помощ, която при служебна защита ако подсъдимият няма пари - се покрива от държавата, а ако иска служебен защитник, но има пари - подсъдимият трябва да възстанови парите на НБПП...
    въпрос на приоритети - увеличават бюджета на МВР
    но не пипат, даже го намаляват, този на бюрото за правна помощ, а само преди 3 месеца гласуваха да има резервен защитник, който да се определя по правилата на Закона за правната помощ, т.е. както служебната защита, но сега орязват ресурса за служебна защита ...
    Трябва да се знае и че служебна защита е възможна и по граждански дела, не само по наказателни ...

  9. 9 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#7] от "neutral2":

    Бюджетът на съдебната власт харчи пари на данъкоплатеца.
    Аз само сравнявам сумата. Премиите са 5 ПЪТИ повече пари от целия бюджет за тази правна помощ. Нещо не се връзва.

    Проблемите с правораздаването са навсякъде, независимо от разделението на властите и разпределението на ролите. И засягат всички ни, не само през данъците, а най-вече с общата ситуация у нас мафията да си има държава. Вече и без кавички го пиша.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  10. 10 Профил на yoss
    yoss
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Доста тъпо - решаваш, че ще има служебни защитници, но не даваш пари, с които да им се плаща. Не знам каква новина е това, че парите за тази година свършили. Като има адвокати, които и за миналата година не са си получили парите, пък камо ли за тази. Да видим кой ще излезе крив сега? Адвокатите, че не искат да работят без пари ли?

  11. 11 Профил на Song
    Song
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Адвокати. В т.н. свободни професии най-добре платеното съсловие, което в повечето случаи работи на "чекмедже". Определени адвокатски кантори защитават определени мутри и никой не знае какви пари се плащат "под масата". Не случайно някои следователи и прокурори станаха адвокати.
    В борбата срещу престъпността адокатите печелят "битките" заради калпавите закони ,правени също от адвокати ,не без помощта на корумпирани съдии и прокурори.
    Държавата и обществото са безсилни да реформират съдебната система и "победителите" в съдебните процеси продължават да са адвокатите и техните протежета от престъпния контингент подкрепяни тихомълком от определени съдии и прокурори.
    В много случаи адвокати и съдии играят комбина в даден съдебен процес, както и адвокати и прокурори . Затова съдебните дела се влачат с години и всички се уморихме да им гледаме "театъра" който ни разиграват.

    Чудото - това е събитие,описано от хора,чули за него от други,които не са го видели.
  12. 12 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Повече от година и половина следя този форум и просто се учудвам на невъзможността или нежеланието на някои от постоянните участници в него да не могат да разберат елементарни понятия от конституционното устройство на държавата ни,особено когато стане на въпрос за съдебната система.Тук в главите на някои е пълна каша.Адвокатите не са държавни служители.Адвокатите не са в съдебната система.Адвокатите са на свободна практика.Адвокатите като всички други граждани с определени конституционни права имат право да искат заплащане на труда си.Адвокатите не са виновни за издънките на полицията,на прокуратурата при събирането на доказателства.Адвокатите не са виновни за слабостите в правораздаването.Адвокатие нямат нищо общо с Висшия съдебен съвет.Те няматг нищо общо и с Красю Черния.Не съм адвокат,не псъм техен защитник,но съм един от тези 5%,които внимателно са чели Конституцията.

  13. 13 Профил на Dwight Schrute
    Dwight Schrute
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Вещите лица също не си получават парите. Малка, постна пица - това я онагледява за тези, които не разбраха какво се случва от месеци насам. Така ще е и догодина, а може и после. Държавата спира да си изпълнява задълженията до пълна мизерия, за да може изпълнителната власт да се бие в гърдите, че видиш ли овладяла бюджетния дефицит...честито на печелившите!

  14. 14 Профил на smuten
    smuten
    Рейтинг: 230 Любопитно

    До коментар [#12] от "molesan2":

    Абсолютно си прав.
    Веднъж гласуван, бюджета на съдебната власт е неприкосновен и бонусите си ги раздават в рамките на същия този бюджет.
    През декември не имало актуализация!!! - както се беше изцепил някой.
    Ако заради този спестен милион някой миризлив циганин остане без служебна защита и после вземе да си потърси правата на едно по-високо място, кой ще отговаря - Дянков ли?
    Друг път! Не е лошо от време на време да се мисли.

  15. 15 Профил на danakoplatec
    danakoplatec
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Абе, време е да се каже, че царят е гол! Не само в тази област е така - така е в цялата държава. Пари няма за нищо или поне "държавните мъже" не дават. Плащаш, плащаш /данъкоплатците/, а насреща нищо. Не виждате ли, че държавата е блокирала всички плащания. Така ли се излиза от криза? Само с глоби и актове не става. Политика не се прави с изнудване на бизнеса и хората, трябва ум и интелект. Парите трябва да се въртят, а ние плащаме и за какво? Здравни услуги ли получаваме, хубави пътища ли имаме, пенсии ли ще доживеем и т.н. и т.н.

  16. 16 Профил на peterpan111
    peterpan111
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#11] от "Song":

    Най-големия театър го разиграва изпълнителната власт. Проблемът не е, че адвокатите играят в комбина със съда (не, че го няма - има го вероятно, но е по-скоро изключение). Проблемът им е, че съда отказва да играе комбина с полицията. А може би трябва да заиграе, за да спрете по форумите да пишете глупости за съдебната система.

  17. 17 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    Ами, отрязаха плащанията към болниците и заплати от няколко месеца се бавят или се плащат частично, а лекари бягат от НЗОК, скоро и последните сестри ще са напуснали(Винаги е имало глад, защото на 400лв заплата при тяхната работа в болница често е по-удачно да станат продавачки на чорапи.), в разни учреждения се бавят заплатите, държавата не си плаща задълженията и извива ръце да се откажат кредиторите й от част от тях, бавят се плащания за майчинство и детски, пътищата са в дупки, но нямало пари за частта финансирана от държавата(Това са 80 милиона или по-малко от спортната зала, а реално залата покрива и културата без Лувъра и примерно този бюджет за служебна защита!)... Сега какво да се чудим на поредната простотия? Бюджетът явно издиша, а никой не иска да промени харчовете за търтеите или поръчки, чиято основна цел са комисионните и пъчене на гърди, че ще се говори някой ден как по твое време е построено съвсем ненужно нещо(Май се връща избиването на комплекси по примера на соц величията.). Явно е по-лесно да се режат нещата, които се връщат при данъкоплатците въпреки събирането на много от вноските точно за дадена дейност(Винетките и пътният данък са за пътища, ЗО са за здравеопазването и т.н.). Абе, да дерем кожата на пълнещите кацата, да им орязваме права(Съответно е чудно кога ще почнат дела за орязване на правото на здравеопазване, служебна защита...), ама да не съкратим част от най-голямата полиция на глава от населението в Европа, сакън ченге да остане с намалена заплата или да си поеме само осигуровките, ама как да не се пенсионира с 20 заплати и 20 години по-рано, ама как да съкратят реално чиновници(а не да режат кухите щатове), как да намалят заплатите им кризисно. Та така ще си върви с Дянков. Той ще прави щуротии, хората все повече ще крият данъци и бюджетът ще се дъни, а лекари, адвокати и т.н. ще бягат от работа с държавата и ще взимат кеш. Ще плащаме разни обезщетения години напред по дела за неспазени права, но на кой ли чиновник му пука? Кой се замисля колко време се връща излязла в черната икономика фирма в официалната, колко време няма да има приходи от такава?

  18. 18 Профил на Song
    Song
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#16] от "peterpan111":

    За българския съд доказатествата са винаги и по принцип недостатъчни. Тази недостатъчност е параван зад който се крие или корупция по дадено дело ,или липса на мъжество и бягане от отговорност. Съдиите стоят над закона и никой не може да им държи сметка за техните действия и бездействия. ВСС е най-голямото недоразумение в системата , който се е превърнал в катализатор на корупцията. Срам и позор е за всяка съдебна система някакъв Красьо Черния да кадрува , но за българката това е нещо нормално.
    Срам и позор за съда е делото "Борилски" ,например, или мутрите Маргините за които също няма достатъчно доказателства за някои съдии, или Марио Николов ,който си пече задника някъде на плаж,вместо да обжалва присъдата си от затвора, а неговите авери в Германия отдавна търкат наровете. Срам за системата е варненската съдийка бивш шеф на административния съд хваната с подкуп - пълно мълчание по случая. Или онази пияна съдийка ,която преди няколко години прегази и уби човек с джипа си - пълно мъчание по случая. Да не изреждам съдиите и прокурорите - хотелиери и техните "крайно нуждаещи се" деца .
    Съдебната система в България няма как сама да се прочисти от корумпираните защото повечето са обвързани в т.н. "конфликт на интереси". Това е каста ,която живее в друго измерение ,далеч от реалните поблеми на обществото.

    Чудото - това е събитие,описано от хора,чули за него от други,които не са го видели.
  19. 19 Профил на liksen
    liksen
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Тази шефка на бюрото добре се изцепила, но кой да я чуе?! Тук министърката на правосъдието трябва да обясни ЗАЩО е предложила да се намалят парите, а в същото време се увеличават ЗАПЛАТИ на НЯКОИ служители в министерството!!!

  20. 20 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 431 Неутрално

    правния,историческия и икономическите факултети да се закрият! всичкото е паразитлък и вършене на безобразия и АНТИработа...вредна работа!
    ганьо цари в България,НЕНОРМАЛНА страна..без чистка не става!!
    инак ще продължи това съжителство НЕНОРМАЛНО и престъпно на паразити и гостоприемници!!

  21. 21 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    18,
    За Борилски си прав. Но пък и това показа на нашите съдии, че ги следят от ЕС, та сигурно им е натресло малко страх. За Маргините видял ли си какви са доказателствата? Да ти ги кажа? Свидетелски показания на наркоман, който чрез тях иска да си намали присъдата, се пускат, като той бива обявен за "защитен свидетел", нищо че се размята името му навсякъде. Същият по време на процеса казва, че се отказва от показанията си, защото е бил принуден да ги даде насила. По това ти би ли осъдил за конкретното престъпление и по процедурата, която работи само с текущите обвинителен акт и доказателствен материал? За последните две акции има даже открита подигравка на съдиите със следствието- нещо от рода на това, че в трети курс в правен факултет се учи как се оформя доказателствен материал и какво се води валиден такъв. В тези решения няма нищо освен анализ на доказателствения материал и негодността му. Няма едно отказано да се вземе под внимание валидно доказателство заради широкия обществен интерес и наблюдението отвън. При килърите само едно е признато- намерено е оръжие, има рецидив, човекът остава в затвора за това нарушение. Другото е 100% невалидно- някакви хвърчащи справки, становища, че сигурно човекът е виновен, защото бил приличал на психолог на престъпник... Е, тук съдът е прав. И какво чепкаме съда, като темата на статията е поредната издънка на бюджета и рязането на пари за нещо, което по конституция държавата е длъжна да осигури, но не и на други харчове? Адвокатската колегия какво общо има със съда и корупцията в него в частта на това какво й плаща Дянков? Адвокатът не е съдия, не е и държавен служител, не е подчинен на МС, в случая се говори за това, че държавата има договорни отношения, по които му заплаща услуга, а сега спира плащанията.

  22. 22 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 652 Неутрално

    До коментар [#15] от "danakoplatec":

    Мисля, че си много прав за блокиралата държава. Ако за последната година може да се открие някаква последователна политика на това правителство, то тя е точно тази - блокиране на държавата и държавността. И, за съжаление, това не е резултат толкова на некадърност и липса на ум и интелект, колкото на болния стремеж да се заменят институциите с непогрешимостта на вожда. Стил на това управление е да се нарушават правилата с необоримия аргумент, че правилата обслужват лошите. (Завчера, на заседанието на МС на 04.08., А. Ангелов, очевидно абсолютно съзнателно внася предложение с думите, че то не нарушава Конституцията и законите, а САМО ЕДИН правилник.)

    А конкретния случай с парите за служебните защитници само потвърждава това. Вероятно се касае за 1-2-3 млн. лв., което просто не са сериозни пари, когато става въпрос за финансирането на така шумно рекламирания "приоритет" - ускоряване на правораздаването.
    Царят очевидно е гол и целта не е реформа на правораздаването в европейския смисъл. Налагат се мутренски стил и практики във функционирането на държавата. Държавата става оръдие за преразпределяне на мутренски бизнес, предствяно като "борба с престъпността", с мутренски методи и инструменти, налагани като реформа в правораздаването. На мутрата не му трябва държава.

    На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  23. 23 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    20,
    Какво общо има професията на адвокатите с темата за заплащането за извършена от тях услуга? Не ти знам професията, но нека си монтьор на коли. Идват от агенция Х и ти казват да им оправиш автомобил. След това не искат да ти платят за това. По твоята логика трябва да се ЗАКРИЯТ ВСИЧКИ МЕХАНОТЕХНИКУМИ И ТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТИ, защото ти:
    - си изедник, който дере хората със скъпи ремонти
    - на някой си пропуснал да забележиш повреда или твой колега умишлено е правил мизерии на клиентите си
    - си искаш парите за свършената работа и отказваш да работиш на същия клиент нещо, докато не ти плати
    Нека на спирка чакат 20 човека да им дойде бусче, което от агенцията ти докарват за ремонт, а ти не искаш да го приемеш. Да те псуват и да закриват училището, където си учил? Да искат закриване на всички автосервизи?
    Представи си ситуацията и тогава коментирай.

  24. 24 Профил на peterpan111
    peterpan111
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#18] от "Song":

    Със сигурност не знаеш какво означава изразът "достатъчно доказателства", защото познанията ти, свързани с правото вероятно се изчерпват с това, да сключваш договори за покупко-продажба на дъвки, хляб и шпеков салам (т.е. да си купуваш туй-онуй от магазинчето под вас).
    Ти най-вероятно никога не си влизал в съд, нито ти е ясно как функционира съдебната система.
    Всичко което си написал си е творчеството на ранния Борисов и късния Цветанов - те затова и творят - за да бъдат думите им подхващани от идиоти-малоумници, без способности за самостоятелно мислене, които като вятър да ги разнасят по-форуми и вестници.

    Липсата на доказателства не е параван зад която се крие корупция и липса на мъжество - тя е конституционната гаранция, че няма някой невинен да прокапе в затвора... защото ако си мислиш, че ти не си направил нищо и полицията няма да дойде у вас, то най-вероятно не си съвсем наясно как точно действа българската полиция и нейният министър.
    НАПРОТИВ - проява на мъжество е да пуснеш човек при липса на доказателства, когато си напълно наясно с последствията от това - че журналистите ще те налапат и за дни ще се превърнеш от най-оплюваноте хора в държавата - да, това е мъжество. Всеки съдия може да тикне човек в затвора - нищо мъжествено и нищо сложно няма в това, не се заблуждавай.
    2. Съдиите не стоят над закона - те го прилагат. Биха се поставили над закона, когато започнат да служат разните му пожарникарчета и физкултурници и в тяхна изгода да осъждат когото им бъде наредено да осъдят. Съдиите не са мразени от изпулнителната власт, защото не си вършат работата, а защото не я слушат, останалото са само приказки и политика.
    3. Наистина - Красьо Черния и скандалът в Приморско са безобразие и аз искрено се надявам виновните за това бързо да намерят пъта вън от съдебната система, а някой от тях вече го намериха. Искам само да знаеш, че в тефтерчето на Красьо има няколко стотицителефона на политици, и висши държавни служители, и само около 30 на съдии и прокурори. В приморско са получили парцели около 400 души - бизнесмени и политици и само 5 съдии - да, това е безобразие, но то се върши повсеместно, а само съдебната система е предприела някакви действия, за да реши проблема.
    4. Марио Николов ще влезе в затвора тогава, когато му влезе в сила присъдата. Полиция и прокуратура не са поискали неговото задържане, когато е бил обвинен преди години - сега по закон единственият начин да бъде задържан е да не се яви в съда, а той се явява. Ако малко се беше позаинтересовал, преди да започнеш да пишеш глупости щеше да го знаеш, сигурен съм. А съучастниците му в Германия са в затвора (е, само единия, защото другият е осъден на пробация) защото са сключили споразумение с прокуратурата (онова, срещу което пискате, да). А дори и той вече не е там, защото прокуратурата е поискала само няколко месеца затвор за него, които отдавна изтекоха.

  25. 25 Профил на Song
    Song
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#21] от "атанас":

    Знам ,че говорим за адвокатите но се отплеснах. Процесите ,които набюдаваме в съдебната система години наред и резултатите от нейната работа говорят красноречиво.

    Чудото - това е събитие,описано от хора,чули за него от други,които не са го видели.
  26. 26 Профил на caravagqio
    caravagqio
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#11] от "Song":

    А ти можеш ли да ДОКАЖЕШ твърдението си : "... В много случаи адвокати и съдии играят комбина в даден съдебен процес, както и адвокати и прокурори ... " ?
    Или я караш по КЛЮКИ по " герберски " ?!
    Войнстващото невежество е най-страшното нещо. Чул-недочул, разбрал-недоразбрал...
    Виждаме колко са "годни" сегашните закони , " правени " от нотариуси , прокурори и ... шлосери от ПУЦ-а !...
    Хайде да не спорим по въпроси, от които си нямаш и понятие !
    Просто законотворчеството НЕ Е ЗА ВСЯКА УСТА ЛЪЖИЦА !!

    Нали въведоха служебната защита ?
    Нали въведоха резервния служебен защитник ?
    " Гениално " !
    Някои си въобразяват, че могат с гол гъз таралежи да мачкат! НЯМА ДА СТАНЕ !
    Сега, като няма пари за защита- няма да има защита ! защото адвокатите не са благотворително дружество !...
    Но със сигурност ще има осъдителни решения в Страсбург, които пак от общото ще плащаме , вместо да ги платят тъпоумниците !
    Може да се хрантутят 150 000 държавни служители , 280 000 чиновници на трудов договор , 30 000 излишни МВР служители , 25-30 000 излишни даскали , 15 000 излишни военни , а за защита на КОНСТИТУЦИОННИТЕ ПРАВА пари няма !
    Още повече, че в тази милиционерска държава с нейните " грешки " , без изобщо да се вслушвам в малоумния , свински вой на тълпата , не е нужно да си бандюга, за да те сгази милиционeрщината , както това не веднъж се е случвало !!!
    Това се доказа и в последните седмици...
    И тогава, питам такива плюещи адвокатите "умници" като тебе, КОЙ ЩЕ ТЕ ЗАЩИТАВА ?
    Сигурно любимият ти фюрер- пожарникар или шофьорчето-физКУРтурник ?
    Ами да ти е честито !
    Само дано не ти се налага чрез тях да доказваш , че нямаш сестра , а и че сестра ти не е курва !
    Ще бъде безкрайно безперспективно ...
    Със сигурност !!


  27. 27 Профил на peterpan111
    peterpan111
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#18] от "Song":

    Забравих да кажа - и престани да си биеш плюсове, че ставаш смешен!!!

  28. 28 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1441 Весело

    Едни шибано правителство-сегашното .-се приближава плътно до най- шибаното ни правителство до сега- предното ..)) Шибаната разлика става все по- малко, шибана..))

    BIG AL
  29. 29 Профил на caravagqio
    caravagqio
    Рейтинг: 466 Разстроено

    До коментар [#25] от "Song":

    Пак пробутваш свинския екстаз на тълпата и свободните съчинения на ББ и ЦвЦв !
    Вероятно добре ти плащат за това ... Ако ли не - просто си скаран с мисловната дейност, както ти каза и peterpan111 по горе !

  30. 30 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    24,
    Браво за написаното. Много добре си изложил нещата. Аз бих допълнил за Топлото и Мургина- единият няма как да бъде осъден да върне пари заради "пропуск на прокуратурата"(при върнат иск да се оправи точно в тази част), т.е. ще лежи в затвора сигурно, но парите ще са си негови, другият не се чува да ходи на съд за ония 1.5 милиарда, а съдът сам не пуска обвинителни актове.

  31. 31 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1441 Весело

    Интересно , българският народ става все по -ШИБАН , когато ДС-ШИБАНЯЦИ го наричат в ЛИЦЕТО – че е шибан народ ..!!???
    Май времето да се маха цялата тази про- руска ,ШИБАНА банда – от властта- идва..)

    BIG AL
  32. 32 Профил на Song
    Song
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Човек като няма аргументи за да води диалог или спор започва да нервничи и обижда. Не съм тук за да се карам с някой, а да си казвам мнението и няма да сляза до нивото на махленските кавгаджии във форума.

    Чудото - това е събитие,описано от хора,чули за него от други,които не са го видели.
  33. 33 Профил на peterpan111
    peterpan111
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#32] от "Song":

    Аз аргументи имам - и ги излагам. Но ти очевидно нямаш, защото само чухме как преповтаряш думите на твоите ВОЖДОВЕ!!! Нищо ново и нищо умно не чухме да казваш. Тогава просто не говори!!!

  34. 34 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#23] от "атанас":
    Напълно съм съгласна с Вашия коментар. Нека всеки,който поства тук мнение, за момент си представи, че работи не по подписан трудов договор по КТ,осигуряващ му определена заплата всеки месец на съответното число, а като лице със свободна професия. Може би тогава,когато се позамисли как ще си направи месечния бюджет с предполагаеми, а не с разполагаеми приходи, които изобщо не са сигурни,ще започне да разбира позицията на колегите.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  35. 35 Профил на grubo
    grubo
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Задължително участие на защитник

    Чл. 94. (1) Участието на защитник в наказателното производство е задължително, когато:
    1. ...........
    2...................
    3.................
    ...................................
    9. обвиняемият не е в състояние да заплати адвокатско възнаграждение, желае да има защитник и интересите на правосъдието изискват това.

    .....................................
    (3) Когато участието на защитник е задължително, съответният орган назначава за защитник адвокат.

    (4) (Изм. - ДВ, бр. 32 от 2010 г., в сила от 28.05.2010 г.) Извън случаите по ал. 1, по дела за тежки престъпления прокурорът или съдът по реда на Закона за правната помощ може да назначи на обвиняемия резервен защитник, независимо от упълномощаването на защитник, когато това е от изключително значение за провеждане на наказателното производство в разумен срок.

    (5) (Нова - ДВ, бр. 32 от 2010 г., в сила от 28.05.2010 г.) В случаите по ал. 1 назначеният защитник продължава участието си в наказателното производство като резервен защитник, когато обвиняемият упълномощи друг защитник или се откаже от защитник, ако са налице условията по ал. 4.

    (6) (Нова - ДВ, бр. 32 от 2010 г., в сила от 28.05.2010 г.) Резервният защитник се запознава с делото, прави необходимите извлечения и присъства при провеждане на процесуални действия с участието на обвиняемия. Другите права по чл. 99, ал. 1 упражнява по искане или със съгласие на обвиняемия, а без такова съгласие - когато защитата е задължителна и упълномощеният защитник, редовно призован, не се явява по неуважителни причини.

    Отказ на защитника от приетата защита

    Чл. 95. Защитникът не може да се откаже от приетата защита, освен ако стане невъзможно да изпълнява задълженията си по независещи от него причини. В последния случай той е длъжен да уведоми своевременно обвиняемия и съответния орган.

    ..............................................

    Както виждате текстовете в НПК относно защитниците са доста ясни и императивни. В случая адвокатите се възползват от правото си по чл.95. Опасността е голяма, защото при отказ на цели колегии да се явяват ще се блокира работа на съда по наказателни дела - просто няма да могат да осъдят мангала, ако е заявил, че иска защитник, а такъв не може да му се назначи ...

  36. 36 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    35,
    Какво право по чл. 95? Членът е за вече прието задължение да се защитава. В случая адвокатите отказват да приемат такова, а законът не казва, че участието като служебен защитник е задължително. Казва се "съдът назначава", но това е до идеята, че се избира някой от заявилите, че искат да бъдат назначавани. Не виждам никъде задължение член на колегия да трябва да поема дела, ако не го иска сам.
    Иначе си прав, че съдебната система просто би блокирала. Всеки задържан над 72 часа би съдил МВР(Без адвокат и при заявено искане за служебна защита няма как да мине процедура по разглеждане на мярката за неотклонение и след 72 часа вече как да те държат още?), бързо производство не би могло да има, та хванат циганин би бил пуснат и иди го гони след месеци, защото в срок няма как да се пусне дело. Хванат убиец би заявил, че иска служебна защита, би чакал да минат 72 часа без намерен адвокат, няма как да мине през съда решение за оставане в ареста и забрана на напускане на страната, пускат го, на летището полицаите блеят и го пускат да се качи в самолета...

  37. 37 Профил на usin
    usin
    Рейтинг: 0 Весело

    Ебати и шибаната държава.
    Даже и престъпници да станем ,тези шибаняци управляващите не могат да ни осъдят щот нямат пари в шибаният си бюджет.
    ХА ХА ХА ,Бойко върви си бе човек,ошибахте се от всякъде.

  38. 38 Профил на stobom
    stobom
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Както накой беше писал скоро; "Единственият изход от ситуацията за нормалният човек в България е летище София "

  39. 39 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#38] от "stobom":
    ......Терминал 2 с еднопосочен билет и осигурена кантора и жилище в европейска държава

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  40. 40 Профил на Гневник
    ****

    Този коментар беше изтрит в 20:20 на 09/08/2010 от неговия автор.

  41. 41 Профил на peterpan111
    peterpan111
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#38] от "stobom":

    Хе хе, помня го този коментар.
    Единият изход от ситуацията - Летище София
    Другият - Е-79.

    Някъде из темите наоколо беше

  42. 42 Профил на stobom
    stobom
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#41] от "peterpan111":

    Точно така Смятам да послушам съвета на човека и вече съм подал документи. Комичното в ситуацията е ,че червените не успяха да ме изгонят , а ме изгониха тези за които гласувах уж да се оттървем от тройната ламя.

  43. 43 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#40] от "latcho59":
    До коментар [#40] от "latcho59":
    ЗАКОН ЗА АДВОКАТУРАТА изм. ДВ. бр.53 от 13 Юли 2010г...........
    Чл. 44. (Изм. - ДВ, бр. 79 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) (1) Адвокат, който е вписан в Националния регистър за правна помощ, е длъжен да осъществява правна помощ по реда на Закона за правната помощ, когато е определен за това.
    (2) Адвокатът е длъжен да води възложеното дело, по което осъществява правна помощ по реда на Закона за правната помощ, със същата грижа, както ако е бил упълномощен от клиента.
    ЗАКОН ЗА ПРАВНАТА ПОМОЩ изм. ДВ. бр.32 от 27 Април 2010г.
    Чл. 1. Този закон урежда правната помощ по наказателни, граждански и административни дела пред всички съдебни инстанции.
    Чл. 2. Правната помощ по този закон се осъществява от адвокати и се финансира от държавата.
    Чл. 3. Целта на закона е да гарантира равен достъп на лицата до правосъдие чрез осигуряване и предоставяне на ефективна правна помощ.
    Чл. 4. Средствата за правна помощ се осигуряват от републиканския бюджет
    Чл. 6. (1) Министърът на правосъдието разработва, координира и провежда държавната политика в областта на правната помощ.

    (2) Правната помощ се организира от Националното бюро за правна помощ (НБПП) и адвокатските съвети.

    (3) Националното бюро за правна помощ е независим държавен орган - юридическо лице, на бюджетна издръжка - второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на правосъдието, със седалище в София.
    (4) Националното бюро за правна помощ има самостоятелен бюджет, който се съставя, изпълнява, приключва и отчита от него. Приходната и разходната част на бюджета на НБПП се съставят по класификацията на приходите и разходите на държавния бюджет.

    Чл. 13. Член на НБПП може да бъде български гражданин, който:
    1. има висше юридическо образование и юридическа правоспособност;
    2. има юридически стаж не по-малък от 5 години
    3. не е осъждан на лишаване от свобода за умишлени престъпления от общ характер, независимо дали е реабилитиран;
    4. (изм. - ДВ, бр. 42 от 2009 г.) не заема длъжност или не извършва дейност по чл. 19, ал. 6 от Закона за администрацията.
    Чл. 18. Адвокатските съвети организират предоставянето на правна помощ в съответния съдебен район, като:

    1. изготвят становище по заявленията на адвокатите от колегията за вписване в Националния регистър за правна помощ;
    2. изготвят и поддържат списък на дежурните адвокати;
    3. съгласно чл. 25, ал. 4 и 5 определят адвокат от колегията, вписан в Националния регистър за правна помощ, за осъществяване на правната помощ, като съобразяват професионалния опит и квалификацията на адвоката с вида, фактическата и правната сложност на случая, други назначения по реда на този закон и степента на неговата ангажираност;
    4. осъществяват контрол за предоставянето на правна помощ от адвокатите от колегията;
    5. заверяват отчетите на адвокатите, предоставили правна помощ, и изготвят предложение за заплащане на възнаграждение в рамките на определените размери с наредбата по чл. 37.
    Чл. 19. За осъществената дейност по администриране на правната помощ адвокатските съвети получават възнаграждение от бюджета на НБПП
    Чл. 37. (1) Заплащането на правната помощ е съобразно вида и количеството на извършената дейност и се определя в наредба на Министерския съвет по предложение на НБПП.
    (2) За недобросъвестно или некомпетентно извършена правна помощ, независимо от други санкции, адвокатът не получава възнаграждение по конкретния случай.
    Изводите са Ваши.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  44. 44 Профил на Гневник
    ****

    Този коментар беше изтрит в 18:56 на 09/08/2010 от неговия автор.

  45. 45 Профил на Salutte
    ****

    Мненията на потребителя Salutte бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.

  46. 46 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#43] от "dqdomart":МОТИВИ към проекта на Закон за адвокатурата (№ 254-01-116 от 20.12.2002 г.)
    МОТИВИ
    Действащият Закон за адвокатурата е приет от Великото народно събрание на 27.IX.1991 г., два месеца след приемането на Конституцията на Република България. Той е изграден при спазването на конституционните принципи на свобода, независимост, самоуправление и самоиздръжка при упражняване на адвокатската професия. С този закон бе разрешен важния проблем за организацията на адвокатурата в правовата държава, осигуряваща нейното функциониране, самоуправление и самоконтрол.
    Наред с това действащият закон бе приет в момент на въвеждане на множество демократични промени в държавата и обществото, и бе изработен доста прибързано, без достатъчно да се познава и заимства опита на демократичните държави в организацията на адвокатската професия.
    От това бе обусловен и по-свободният достъп на всеки правоспособен юрист до професията. Този на практика неограничен достъп, без изискване за наличието на каквито и да било критерии при вписване на кандидата в адвокатската колегия, позволи в адвокатската професия да влязат юристи с недостатъчна квалификация, подготовка и компетентност - безусловно необходими предпоставки за осъществяване отговорните цели на адвокатската професия.
    Изработването на нов закон за упражняване на адвокатската професия е повече от наложително с оглед осигуряването на бързо и ефективно правораздаване. Други важни съображения във връзка със създаването на нов закон за адвокатурата са изграждането на по-добре функционираща организация в условията на функционираща пазарна икономика и осигуряване на синхрон с извършващата се реформа на съдебната власт. Предлаганите промени са многобройни и важни. Те не могат да бъдат въведени в обективното право чрез изменение и допълнение на сега съществуващия Закон за адвокатурата
    Без добра адвокатура доброто правосъдие е трудно достижимо. Адвокатската професия гарантира конституционното право на защита на всеки и следва да се упражнява от висококвалифицирани и добре подготвени специалисти, с чувство за отговорност при осъществяване защитата правата и интересите на физическите и юридически лица.
    Приемането на България за член на Европейския съюз налага съобразяване, синхронизиране и хармонизиране на правната уредба на българската адвокатура с европейското законодателство в областта на упражняване на адвокатската професия.
    Проектозаконът съдържа нови разпоредби от гледна точка на съществуващите правила за упражняване на адвокатската професия, които отговарят на новите обществени отношения, като въвежда:
    1. Принципите за осъществяване на адвокатската професия. Между тях се подчертава и извежда и принципа на изключителност, което означава, че единствено адвокат може да извършва дейностите, описани в чл. 23 от проектозакона.
    2. Детайлни правила за придобиване на права на адвокат. В глава Втора от проектозакона подробно са разписани изискванията, абсолютните и относителните ограничения за приемането на адвокати. Редът и процедурата за приемане на адвокати представлява гаранция, че в адвокатските колегии ще членуват само висококвалифицирани юристи, които при това притежават необходимите нравствени и професионални качества за издигане на нивото на професията. Въвежда се изпит като условие за вписване в регистъра на съответната адвокатска колегия. Недопускането до изпит може да се обжалва от кандидата. С оглед на традицията и приемствеността, признатите специалисти от други юридически професии ще имат възможността да кандидатствуват за приемане без полагане на изпит, при определените в закона условия и предпоставки.
    3. Изискването за най-малко две годишен юридически стаж, предхождащ встъпването в адвокатска професия. Преди навършването на този стаж, юристите могат да упражняват професията на помощник-адвокат по реда, условията и ограниченията, предвидени в проектозакона. Чрез тази част от проектозакона, въвеждащ института на помощник-адвоката, се постига необходимата синхронизация със Закона за съдебната власт.
    4. Условията и предпоставките, при които чуждестранни адвокати могат да се явяват пред български съдебни органи, както адвокати от страни-членки на ЕС, така и от страни, които не членуват в ЕС, при спазване на принципа на взаимност. Тази законова възможност подсигурява и правото на български адвокати да се явяват като защитници на български граждани пред чуждите съдилища. При подготовката на Глава трета от проектозакона, уреждаща правата на чуждестранните адвокати, са взети предвид Директива 77/249/ЕИО и Директива 98/5/ЕС. Предвидено е, че тези разпоредби ще влязат в сила шест месеца след приемането на България за член на Европейския съюз.
    5. Изчерпателно и в съответствие със законодателната практика на развитите европейски държави са уредени правата и задълженията на адвоката при упражняване на адвокатската професия, включващи правото и задължението за повишаване на квалификацията; задължението за съдействие от страна на органите на съдебната власт, юрисдикциите, държавните и общински органи и служби; правата на достъп на адвоката до преписки и правото да получава сведения от органите на съдебната и изпълнителната власт; правото на адвоката да заверява преписи от документи, неприкосновеността на адвокатските книжа, документи, компютърна техника и досиета, кореспонденцията и разговорите с клиентите; правата на свиждане със задържани лица, възможностите за отказ от защита, правото на адвоката на възнаграждение за положения труд и неговите рамки; възможностите за принудително изпълнение за адвокатските хонорари; безплатната адвокатска помощ и възможността на адвоката да открие и поддържа клиентска сметка. Особено място в проектозакона е отделено на основните задължения на адвоката, като: упражняване на адвокатската професия с дължимата грижа, която между другото включва добросъвестното упражняване на професията, забраната да си служи с непозволени средства и похвати, съобразяване с решенията на Висшия адвокатски съвет и органите на адвокатската колегия. Предвижда се адвокатите да се явяват в съдебно заседание с тоги, по същия начин както това бе въведено като задължение за съдии и прокурори. За първи път се урежда задължението на адвоката да има кантора, която трябва да отговаря на определени условия. Задължението за кантора е условие и за вписване в регистъра на съответната адвокатска колегия на кандидат за адвокат. Въведена е като абсолютна забрана използуването на посредници. Уредени са изрично всички съществени случаи на конфликт на интереси. За първи път се урежда изрично и отговорността за вреди на адвоката за виновно неизпълнение на задълженията му, детайлно уредени в проектозакона. Въведени са забрана за реклама, опазване на професионалната и лична тайна на клиентите, задълженията на адвоката като служебен защитник, задълженията за внасяне на дължимите суми към адвокатския съвет и Висшия адвокатски съвет и задължението за застраховка на професионалната дейност на адвоката.
    6. В Глава десета от законопроекта се предлага изрична уредба на адвокатските сдружения в следните форми - чрез договор за сътрудничество, чрез договор за съвместна дейност и чрез адвокатско дружество - юридическолице. Адвокатското дружество не е търговско дружество и има съществени отлики от последното. То е вид професионално сдружение, чиято нормативна уредба в страните от европейския съюз и Организацията за икономическо сътрудничество и развитие е обединена в единен законодателен акт за професионалните сдружения за всички свободни професии. Общото за професионалните сдружения е, че те формират финансов резултат по схемата за търговските дружества, който за целите на облагането се разпределя и облага в лицето на всеки участник в това професионално сдружение. Във всички аспекти проектозаконът за адвокатурата се придържа към общите принципи, върху които в обозримо бъдеще следва да бъде изградена и общата нормативна уредба на професионалните сдружения в България. В проектозакона детайлно са уредени правата и задълженията на индивидуалния адвокат във връзка с участието му в адвокатско дружество, ограниченията за участие на трети лица, които не са адвокати, формата и съдържанието на дружествения договор, наименованието на адвокатското дружество и ограниченията във връзка с това, разпоредбите относно седалището и адреса, учредяването на адвокатското дружество и вписването му в нарочен регистър на съответния адвокатски съвет; отношенията между съдружниците, вноските, участието в управлението, органите на дружеството и основанията за прекратяването му. Уреден е обхватът на отговорността на съдружниците в адвокатското дружество, обжалването и прехвърлянето на практиката. Предвидено е, че всички спорове между адвокати във връзка със сдружаването им и извършването на съвместна дейност ще се разглеждат от адвокатски помирителен съд.
    7. В Глава четиринадесета от законопроекта е уредена организацията на адвокатската колегия като специфична организация на адвокатите от съдебния район на един окръжен съд. Детайлно са уредени органите на адвокатската колегия - общо събрание, адвокатски съвет, контролен съвет и дисциплинарен съд. При изграждането на уредбата е взет предвид както досега действуващия закон за адвокатурата, така и анализите на единадесет годишната практика по прилагането му. Усъвършенствувана е системата на установяване на дисциплинарните нарушения на адвокатите и налагането на дисциплинарни наказания.
    8. В Глава петнадесета са уредени структурата и организацията на Висшите органи на българската адвокатура - общото събрание на адвокатите в страната, Висш адвокатски съвет, Висш контролен съвет и Висш дисциплинарен съд.
    9. В отделна глава (глава седемнадесета) е уредено създаването на единните адвокатски регистри, които ще се водят при Висшия адвокатски съвет.
    10. Предвижда се създаването на Етичен кодекс на адвоката. Неговото създаване и свързването му с определени последици ще има важно морално-психологическо значение за повишаване на качеството на адвокатската защита и за отговорността при изпълнението на задълженията на адвоката при осъществяване на неговата професионална дейност.
    11. В допълнителните разпоредби са предвидени значителни санкции за упражняване на адвокатска професия без вписване в регистъра на адвокатската колегия, както и за упражняване на адвокатска дейност от търговско дружество.
    Проектозаконът за адвокатите е съобразен с Европейската конвенция за правата на човека, с Препоръка Р (2000) 21 (възприети са шестте принципа на препоръката), с Директива 77/249/ЕИО и с Директива 98/5 ЕС, с Етичен кодекс на Съвета на европейските адвокатски съвети (ССВЕ)
    С приемането му ще се достигне до по-високо ниво на съответствие на законодателството в областта на съдебната власт с изискванията към страните, които са в процес на присъединяване към Европейския съюз.
    Предложеният проект на Закон за адвокатурата няма да се отрази негативно на бюджетните приходи. Тъкмо обратното, предложената правна уредба ще съдействува за подобряване на фискалната дисциплина както на индивидуалните адвокати, така и на адвокатските сдружения. Предложените промени в областта на данъка върху добавената стойност, корпоративното подоходно облагане, облагането на доходите на физическите лица, социалното и здравно осигуряване съответствува на правната уредба в страните от Европейския съюз и Организацията за икономическо сътрудничество и развитие. Поради тези съображения, вносителите на проекта считат, че общият очакван финансов ефект от приемането на закона ще е подчертано положителен.
    Източник: Народното събрание
    Вносител/и:
    Група народни представители
    Борислав Ралчев
    МОТИВИ към проекта на Закон за адвокатурата (№ 354-01-61 от 04.07.2003 г.)
    МОТИВИ
    Представеният проект представлява изцяло нов закон, който регламентира организацията и реда на дейността на адвокатурата. Правното основание за неговото приемане е чл. 134, ал. 2 от Конституцията на Република България. Сега действащият Закон за адвокатурата , независимо от безспорните си достойнства, не отговаря в пълна степен на развитието на обществените отношения, свързани с дейността и организацията на адвокатурата и осъществяването на ефективна правна защита на правата и законните интереси на гражданите. В редица отношения действащият закон е изостанал в сравнение с развитието на практиката през повече от десетте години от неговото приемане. Съвременната българска действителност показва бурно развитие на адвокатурата, нейното разрастване, като последица от демократичните и пазарни процеси, специализация на адвокатите в определени области, наемането от адвокати на помощници в тяхната дейност, както и ясна тенденция към съвместно упражняване на адвокатска дейност, като последица от специализацията на отделните адвокати, усложняването на законодателството, повишаващите се изисквания към квалификацията на адвоката и неговата конкурентноспособност. От значение за регламентацията на дейността на адвокатурата е и необходимостта от приемане на правила за дейност на чуждестранни адвокати.
    Предлаганият законопроект обхваща всички аспекти на дейността по оказване на правна защита и съдействие на гражданите и юридическите лица от страна на адвокатите. В максимална степен е гарантирана свободата, независимостта и самоуправлението на адвокатурата.
    Новите моменти в регламентацията са в няколко насоки:
    Дефинира се понятието "адвокат" - чл. 3 от проекта, изрично е посочено, че само лице, което е член на адвокатска колегия може да използва названието "адвокат". Посочени са и основните гаранции за независимостта на адвоката и доверието в неговата дейност, които по-нататък са детайлно регламентирани Глава осма .
    Поставят се нови по-високи изисквания за вписването в адвокатска колегия. Това ще става при наличието на две години юридически стаж и след провеждането на изпит.
    Създава се специален ред, по който чуждестранни адвокати могат да осъществяват адвокатска дейност на територията на Р България. Законът въвежда диференциран подход спрямо лица, придобили адвокатска правоспособност в държави - членове на ЕС. С това се изпълняват изискванията на Европейското общностно законодателство - Директива 77/249/ЕИО на Съвета за улесняване ефективното упражняване на свободата на предоставяне на адвокатски услуги и Директива 98/5 ЕС на Европейския парламент и на съвета за улесняване постоянното упражняване на адвокатска професия в държава членка, различна от държавата в която е придобита квалификацията.
    Детайлно са уредени правата и задълженията на адвоката, като целта е да се постигне по-висок престиж на адвокатурата. Въвеждат се по-високи изисквания към лицата, осъществяващи адвокатска дейност. Новост е и задължението за явяване с тога в съдебна зала. С оглед максимална защита на клиентите се въвежда задължителна застраховка на професионалната дейност и клиентска сметка. Въвеждат се принципно нови моменти при осъществяване на дейността на адвокатите. Законът регламентира както самостоятелното осъществяване на адвокатска дейност, така и възможност за работа в съдружие чрез създаване на адвокатски дружества. Този модерен подход е доказал своята ефективност в държавите от Европейския съюз и други високо развити държави. Регламентацията дава възможности за нова качествена промяна при осъществяване на адвокатската дейност и повишаване качеството на правната защита и съдействие. Уреден е статусът на помощник-адвокат и адвокатския сътрудник.
    Подробно е регламентирано устройството на адвокатурата чрез уреждане статуса на отделните органи и процедурите за тяхното конституиране. Изчерпателно са предвидени дисциплинарните нарушения и наказания и процедурите за тяхното налагане. Запазена е традицията част от актовете на Висшите органи на адвокатурата да се обжалват пред Върховния касационен съд. За осигуряване на максимална прозрачност в дейността на адвокатурата се предвижда създаването на Единни адвокатски регистри.
    Предлаганият законопроект има за цел да създаде нормативната база за дейността на една модерна и ползваща се с авторитет адвокатура, която е неотменима част на всяко модерно и демократично общество и в този смисъл може да се разглежда и като елемент от реформата, насочена към усъвършенстване на съдебната система, тъй като една модерна и ефективна съдебна система е немислима без добре функционираща, модерна и независима адвокатура. Едновременно с това проектът е съобразил традициите в регламентацията на устройството и дейността на адвокатурата в България.
    Източник: Народното събрание
    Вносител/и:
    Група народни представители
    Камелия Касабова


  47. 47 Профил на Логика
    ****

    Този коментар беше изтрит в 20:27 на 09/08/2010 от неговия автор.

  48. 48 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    44,
    Ти четеш ли, че ти пускат законовото основание, по което се води правната помощ? Общо взето то казва, че:
    - адвокат, който иска да бъде служебен защитник, се регистрира в НБПП. Има си и условие за 5г юридически стаж за регистрация към бюрото.
    - регистрираният в НБПП не може да отказва да оказва помощ, докато е регистриран там, като държавата му заплаща труда по поетите към НБПП дела
    От тук натакък е ясно, че просто в един момент адвокат може да подаде заявление, че не иска да води дела като служебен защитник(т.е. се отказва от регистрацията си в НБПП по подобие на лекарите, които се отказаха от договорите си с НЗОК.) и няма кой да го пипа, защото регистрацията в адвокатска колегия и правоспособността са съвсем отделно нещо.

  49. 49 Профил на Логика
    ****

    Този коментар беше изтрит в 20:27 на 09/08/2010 от неговия автор.

  50. 50 Профил на Логика
    ****

    Този коментар беше изтрит в 20:28 на 09/08/2010 от неговия автор.

  51. 51 Профил на inn
    ****

    Този коментар беше изтрит в 17:43 на 09/08/2010 от неговия автор.

  52. 52 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    Законът за правната помощ (въвежда що е това служебна защита) е приет от Народното събрание. Наредбата за заплащането на правната помощ (публикувана ДВ, бр. 5/2006 г.) е приета с Постановление на Министерския съвет. С тези нормативни актове, както и НПК и ГПК се въвеждат задължения самият дознател или съдия да назначи служебен защитник. Правната помощ се плаща в размери, определени също със закон.

    Вярно, че на никого не му харесват задълженията за плащане. Но ако самата държава откаже да спазва законите, които самата тя е приела...

    А и при по-внимателен поглед се знае, че с механизма на правната помощ бюджетът в крайна сметка харчи по-малко по делата, отколкото без правна помощ. Не на последно място самият закон предвижда, че платеното от бюджета на служебния защитник, след това се дължи на държавата от лицето /обвиняем, подсъдим/, на когото такава е била оказана /ако е признат за виновен, ако е невинен, естествено нищо не дължи/.

  53. 53 Профил на Nordmann
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:27 на 10/08/2010 от неговия автор.

  54. 54 Профил на Гневник
    ****

    Този коментар беше изтрит в 18:55 на 09/08/2010 от неговия автор.

  55. 55 Профил на LifeGiving
    ****

    Този коментар беше изтрит в 14:14 на 10/08/2010 от неговия автор.

  56. 56 Профил на Гневник
    ****

    Този коментар беше изтрит в 18:55 на 09/08/2010 от неговия автор.

  57. 57 Профил на maratonkov
    maratonkov
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Че то отдавна няма пари за вещите лица !Особенно тези които изготвят експертизи за икономически престъпления в МВР!За да си получиш парите се чака по 6-7 месеца и то ...ако има пари !Така ,че настъпва рая за престъпниците /дребните / в повечето случаи цигани !!!

  58. 58 Профил на Гневник
    ****

    Този коментар беше изтрит в 21:16 на 09/08/2010 от неговия автор.

  59. 59 Профил на Гневник
    ****

    Този коментар беше изтрит в 18:55 на 09/08/2010 от неговия автор.

  60. 60 Профил на Логика
    ****

    Този коментар беше изтрит в 20:28 на 09/08/2010 от неговия автор.

  61. 61 Профил на Гневник
    ****

    Този коментар беше изтрит в 18:55 на 09/08/2010 от неговия автор.

  62. 62 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    Шопът го е казал: „Е па моа да работам, моа и да не работам!”.

    При това положение толкова ли са лоши Адвокатските колегии?

  63. 63 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 592 Неутрално

    За всички поствали по-горе (с малки изключения).
    Темата не е за съда, прокуратурата, адвокатите или престъпниците.
    Темата е, че пицата не е посна, просто кутията е празна - няма пица.
    Погледнете статията с изявленията на лекарския съюз - същия проблем.
    Овцата се стриже всяка година, но се дере веднъж.
    Великият финансист от световна величина реши с фантазии да влезе в еврозоната като изнуди бизнеса с 10 % и одра овцата. Сега действията на правителството са като при циганите - да вземем без да дадем. В скоро време няма да има от кого да вземат защото бизнеса ще стане като циганите - няма да има какво да му вземат.
    След като се издуха фискалния резерв, а след това и заема (който няма да вземаме) може би идва ред на печатането и връщането в 1997г.

    pastor
  64. 64 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#62] от "inn":
    Хммм, заслужава се да се помисли над въпроса, който поставяте - до сега, честно казано, не бях убедена, че срещу ежемесечните 20 лева за членство в адвокатска колегия получавам дори и елементарна защита на професиналните си права...

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  65. 65 Профил на Гневник
    ****

    Този коментар беше изтрит в 20:01 на 09/08/2010 от неговия автор.

  66. 66 Профил на Логика
    ****

    Този коментар беше изтрит в 20:29 на 09/08/2010 от неговия автор.

  67. 67 Профил на Гневник
    ****

    Този коментар беше изтрит в 18:58 на 09/08/2010 от неговия автор.

  68. 68 Профил на Nordmann
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:28 на 10/08/2010 от неговия автор.

  69. 69 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    До коментар [#64] от "dqdomart":

    Адвокатските колегии получават /ако не се лъжа/ 10% от средствата, платени от бюджета за служебни защити. Адвокатските съвети се избират от самите общи събрания - каквито са избранниците, такава и защита дават на колегите си. Затова и най-мъдър ми изглежда принципът, че делото на давещия се, е в ръцете на самия давещ се. Ако има помощ от съответните съвети - добре, ако няма - пак добре...

  70. 70 Профил на Логика
    ****

    Този коментар беше изтрит в 20:29 на 09/08/2010 от неговия автор.

  71. 71 Профил на Гневник
    ****

    Този коментар беше изтрит в 19:32 на 09/08/2010 от неговия автор.

  72. 72 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#69] от "inn":
    Честно казано, плащам си чинно 20тте лева ежемесечно и понеже не съм вписана в Националния регистър за правна помощ, не съм проявила по- задълбочен интерес към НРПП. Преди време прецених, че е безсмислено вписването ми в него и от тогава не съм променялка становището си по този въпрос. Но имам колега,който се беше вписал преди години и имаше коментираните в статията проблеми с получаване на заплащането си. Помня,че той споменаваше за дъъъълги опашки от колеги и изплащане едва след 6- 8 месеца на дължимите към него суми- и това още преди 4 години

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  73. 73 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#70] от "dqdomart":
    На жената се прощава всичко.

  74. 74 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#64] от "dqdomart":
    членския внос за месец е в размер на 10 лева за адвокатската колегия и още толкова за Висшия адвокатски съвет и ...

  75. 75 Профил на Логика
    ****

    Този коментар беше изтрит в 20:29 на 09/08/2010 от неговия автор.

  76. 76 Профил на Логика
    ****

    Този коментар беше изтрит в 20:29 на 09/08/2010 от неговия автор.

  77. 77 Профил на Логика
    ****

    Този коментар беше изтрит в 20:29 на 09/08/2010 от неговия автор.

  78. 78 Профил на Гневник
    ****

    Този коментар беше изтрит в 21:17 на 09/08/2010 от неговия автор.

  79. 79 Профил на Гневник
    ****

    Този коментар беше изтрит в 21:17 на 09/08/2010 от неговия автор.

  80. 80 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#77] от "dqdomart"
    Тълкувателно решение № 4 от 19.02.2010 г. на ВКС по тълк. д. № 4/2009 г., ОСНК, докладчик съдията Евелина Стоянова
    чл. 189, ал. 3 НПК във вр. с
    чл. 2,
    чл. 4 ЗПП
    Подсъдимият, който е признат за виновен, на основание чл. 189, ал. 3 НПК следва да заплати адвокатско възнаграждение на служебния защитник в полза на Националното бюро за правна помощ във всички случаи на задължителна защита.



  81. 81 Профил на LifeGiving
    ****

    Този коментар беше изтрит в 14:14 на 10/08/2010 от неговия автор.

  82. 82 Профил на Гневник
    ****

    Този коментар беше изтрит в 21:17 на 09/08/2010 от неговия автор.

  83. 83 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#79] от "latcho59":
    "....Социално слабите хора, които не могат да си позволят адвокат, са заплашени да останат без служебна защита. Това ще доведе до истинска блокада на съдебната система, която ще се случи още есента. След края на съдебната ваканция десетки служебни адвокати ще спрат да се явяват по делата, тъй като не си получават парите от държавата, алармира пред „Новинар” председателят на Националното бюро за правна помощ Вася Илиева. Цяла България е заплашена да остане без служебни защитници, предупреди тя. Парите, които отпуска държавата за служебни адвокати, са свършили и цели адвокатски колегии ще престанат да предоставят безплатната услуга" - Ето това са истинските проблеми- държавата не може да предостави безплатна правна помощ на своите социално слаби граждани,но пък им събира данъците нали? А от същите тези данъци би следвало да има отделени пари за безплатна държавна правна помощ и то в нормално количество .....

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  84. 84 Профил на Логика
    ****

    Този коментар беше изтрит в 20:30 на 09/08/2010 от неговия автор.

  85. 85 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    Не знам какво има, какво няма, но имам да получавам пари от местния районен съд за една изготвена от мен експертиза от февруари месец. Досега не се намериха пари в касата да ми ги изплатят. Сумата не е голяма, но все няма и няма. Бах таз каса, бах таз съдебна система...

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  86. 86 Профил на Логика
    ****

    Този коментар беше изтрит в 20:30 на 09/08/2010 от неговия автор.

  87. 87 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#85] от "Athanatos":
    Безсмъртни, лошо.... Това затормозява и работата на колегите,които не са вписани в НРПП, защото така се отлагат доста дела....Впрочем, все още затруднение от такъв вид не срещам в момента, но нищо не може да ми гарантира,че ако поема процесуална защита по гражданско дело след месец-два,няма да се озова пред проблема да не може да се намери вещо лице за изготвяне на ССЕ или СИЕ и да се отлага ен брой пъти делото....

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  88. 88 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#86] от "dqdomart":
    "За да научиш повече за пътя пред теб, питай тези, които се връщат." Китайска поговорка -
    а "Мир е времето между две войни."

  89. 89 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#88] от "latcho59":
    Предпочитам Сун Дзъ " Изкуството на войната". Живеем в интересно време...Но все още няма сняг по върховете на планината

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  90. 90 Профил на Гневник
    ****

    Този коментар беше изтрит в 21:18 на 09/08/2010 от неговия автор.

  91. 91 Профил на Гневник
    ****

    Този коментар беше изтрит в 21:18 на 09/08/2010 от неговия автор.

  92. 92 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#90] от "latcho59":
    Е, може и да останат колеги, оказващи служебна защита, но те ще са малко и свръхангажирани, а и те ще се откажат в един бъдещ момент поради неизплащане на дължимите им възнаграждения навреме.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  93. 93 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#91] от "latcho59":
    Хахахаха...Проблема не е във ферарито и ролекса....все пак ако човек не получи парично възнаграждение за труда си навреме или го получи след 1 календарна година, защо изобщо да се вписва в НРПП

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  94. 94 Профил на rosko70
    rosko70
    Рейтинг: Неутрално

    ,,Днес, 03.08.2010 г., бяха изплатени останалите 200 отчета от постъпилите през м. януари, както и около 1000 отчета от тези, постъпили в Бюрото през м. февруари 2010 г.".- От сайта на НБПП.

  95. 95 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    @latcho59:
    Проблемът не е в моите неполучени пари. Проблемът е, че аз като вещо лице съм задължен да си внасям осигуровки като свободна професия. И като не ги внеса, дължа тези пари с доста сериозна лихва и още по-солена глоба. А не ги внасям, защото съдът не ми е изплатил възнагражденията. И когато ми ги изплати след 7-8-10 месеца, не ми изплаща и стотинка лихва върху тях. Имам писмено разпореждане от съдията да ми се изплати съответната сума. Касиерката обаче като го видя, каза: "ми да ти ги плати съдията от джоба си, в касата пари НЯМА."
    Справедливост в България?!? Вервайте си!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  96. 96 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#93] от "dqdomart":
    Реформирането на системата за правна помощ и в частност подобряването на достъпа до правна помощ е един от показателите за готовността на Република България за членство в Европейския съюз в частта, отнасяща се до съдебната реформа.
    В ревизираното Партньорство за присъединяване за България, прието през май 2003 г., целта на което е да се подпомогнат българските власти в усилията им да изпълнят критериите за присъединяване, е заложено изискването за цялостно изпълнение на фундаменталните права в наказателните производства, особено във връзка с правната помощ, както и за осигуряване на изпълнение и достатъчно бюджетни ресурси за осигуряване на достъп до правосъдие и правна помощ.
    Редовният доклад на Европейската комисия от 2004 г. за напредъка на България в процеса на присъединяване отчита ограничено подобрение в достъпа до правна помощ, като е отбелязан значителният брой подсъдими, които все още се съдят без адвокатска защита, както и лисата на самостоятелен бюджет за правна помощ, отделен от бюджета на съдебната власт. Влизането в сила на планираните изменения на законодателството, уреждащо правната помощ, е посочено като един от приоритетите, чието изпълнение ще помогне за решаването на основните въпроси, обхванати от глава 24 "Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи".
    Задължението за осигуряване на адекватен достъп до правна помощ произтича от чл. 6, ал. З, т. "с" от Европейската конвенция за защита на правата на човека и основните свободи (ЕКЗПЧОС). По силата на чл. 5, ал. 4 от Конституцията на Република България нормите на ратифицираните, обнародваните и влезли в сила международни договори имат предимство пред националните норми, които им противоречат. Конституцията в чл. 30, ал. 4 прогласява правото на адвокатска защита като едно от основните права на човека.
    Директива 2003/8/ЕС за подобряване на достъпа до правосъдие при трансгранични спорове установява минимални общи правила, свързани с правната помощ по такива спорове. Към 1 януари 2007 г. тази директива трябва да бъде хармонизирана изцяло, като за постигане на пълно съответствие в българското законодателство следва да се уредят основните положения от нея.
    Предвид посочените аргументи може да се обобщи, че по силата на Конституцията и ЕКЗПЧОС Република България е длъжна да осигури ефективна, качествена и достъпна правна помощ.
    Един от основните приоритети на Актуализираната стратегия за реформа на съдебната система, приета с Решение N 260 на Министерския съвет от 2003 г., предвижда осигуряването на равен достъп до правосъдие на всички граждани. Реалното постигане на този приоритет ще бъде резултат не само от промяна на материалноправните норми, предвиждащи задължение за назначаване на служебна защита, но и от осигуряването на ефективна организация на предоставянето на безплатна адвокатска помощ.
    Действащата в момента в страната система за назначаване на служебна защита е неефективна и зле управлявана. Посредством нея българската държава не може да изпълни задължението си за предоставяне на равен достъп до правосъдие на всички граждани.
    Основните недостатъци на системата са многократно посочвани от правозащитни организации и от Европейския съюз:
    - висока е степента на изключване от достъпа до защита;
    - бюджетът за предоставяне на служебната защита се управлява от различните органи на съдебната система и от Министерството на вътрешните работи;
    - липсва информация за финансирането на системата и за нейната ефикасност;
    - липсва контрол за качество на предоставяната услуга;
    - липсва достоверна статистическа информация, необходима за правилното планиране и управляване на системата;
    - адвокатите, предоставящи служебната защита, се избират и назначават при неясно установени критерии и процедури и са зле мотивирани за предоставяне на качествена услуга;
    - заплащането на адвокатите не съответства на законовите изисквания;
    - бюджетът на Висшия съдебен съвет и на Министерството на вътрешните работи за служебна защита не е обособен като самостоятелно перо, което не позволява планиране и анализ на разходите.В противоречие със същността на правната помощ, която според константната практика на Европейския съд за правата на човека е задължение на изпълнителната власт на държавата, в България правната помощ се финансира чрез бюджета на съдебната власт.
    В бюджета на съдебната власт не съществува отделно перо за разходи за правната помощ, което прави трудно или невъзможно планирането на обема и обхвата на правната помощ и създава възможност за неефикасно разходване на обществените средства, предназначени за правна помощ.
    Създаването на самостоятелен орган по същество е единственият начин държавата да гарантира публичния интерес при предоставянето на правна помощ, заплатена с обществени средства.
    Със създаването на орган за правна помощ ще бъдат стриктно регламентирани, от една страна, реалните административни разходи за управление на системата за правна помощ, и, от друга - на средствата за осъществяване на самата правна помощ, които и към момента се осигуряват по бюджета на съдебната власт. Този орган трябва да бъде подпомаган от администрация. Всеки подход за реформиране на системата за правна помощ в Република България задължително ще изисква и осигуряване на разходи за администрирането й. Действащата в момента система също има своите административни разходи, които обаче в настоящата уредба са "скрити" или разпределени в множество различни пера. Това прави невъзможен анализа на фиксираните и нефиксираните разходи за правна помощ. Предложеният подход е гаранция за намиране на механизми за тяхното оптимизиране.
    Същността на най-важните нови положения в законопроекта се свеждат до следното:
    Урежда се системата за предоставяне на правна помощ по наказателни, граждански и административни дела, която се осъществява от адвокати и се финансира от държавата. Разширяването на обхвата на правната помощ освен по наказателни дела - и по отношение на граждански и административни дела, се основава на релевантните актове на Европейския съюз в тази област.
    Създава се орган за правна помощ - Национално бюро за правна помощ (НБПП), който е независим държавен орган, създаден със закон - юридическо лице, второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на правосъдието. Националното бюро за правна помощ има самостоятелен бюджет, който се съставя, изпълнява, приключва и отчита от него. Приходната и разходната част на бюджета на НБПП се съставят по класификацията на приходите и разходите на държавния бюджет.
    Органи за управление на НБПП са:
    1. председателят;
    2. Съветът за правна помощ.
    Съветът за правна помощ се състои от петима членове - председателят и заместник-председателят на НБПП, които се определят от Министерския съвет, и трима членове, които се определят от Висшия адвокатски съвет.
    Законопроектът урежда изчерпателно правомощията на НБПП и на неговите органи, както и взаимодействието му с Висшия адвокатски съвет и с адвокатските съвети.
    Според законопроекта правната помощ се изразява в:
    1. консултация с оглед постигане на споразумение преди започване на съдопроизводството или за завеждане на дело;
    2. подготовка на документи за завеждане на дело;
    3. процесуално представителство;
    4. представителство при задържане по чл. 70 от Закона за Министерството на вътрешните работи.
    В обхвата на правната помощ се включват случаите, при които по силата на закон се предвижда задължителна адвокатска защита, както и всички случаи, когато лицето не разполага със средства за заплащане на адвокат, желае да има такъв и интересите на правосъдието изискват това.
    Законопроектът регламентира реда за предоставяне на правна помощ.
    Предвидено е Националното бюро за правна помощ да води Национален регистър на адвокатите, определени да осъществяват правна помощ, който е публичен.
    В отделна глава законопроектът урежда особеностите при предоставянето на правна помощ при международни спорове в съответствие с основните положения на Директива 2003/8/ЕС от 27 януари 2003 г.
    Предложените разпоредби на глава осма са в съответствие с поетите ангажименти за въвеждане в закона на Директива 2003/8/ЕС от 27 януари 2003 г. "За усъвършенстване на достъпа до правосъдие при трансгранични спорове чрез установяване на минимални общи правила, отнасящи се до правната помощ за такива спорове."
    Разпоредбите на тази глава се прилагат при предоставяне на правна помощ по международни спорове с граждани на държава - членка на Европейския съюз, както и с други физически лица, законно пребиваващи в държава - членка на Европейския съюз, по граждански и търговски дела пред всички съдебни инстанции.
    Влизането в сила на разпоредбите на глава осма гарантира уеднаквяване на минималните стандарти за предоставяне на правна помощ при трансграничните спорове със стандартите на страните - членки на Европейския съюз, и това е предвидено да стане от 1 януари 2007 г. - с приемането на България в Европейския съюз.


  97. 97 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    Държавата ни е ФАЛИРАЛА по много направления.
    Жълтурите и комунягите се хвалеха колко много излишък имало в бюджета. Строяха паметници и селски чешми (една е в моето село), изпращаха баби през зимата на море (вместо бабата разбира се замина нейната внучка - моя близка позната), а пари ни за учителите, ни за съдебната система, ни за образование се намериха. Това не е от сега, но се продължава и от това ЧЕРВЕНО герберско правителство.
    Увеличава се събираемостта на данъците, а всъщност се пускат държавни институции в неплатени отпуски.
    Пътищата ни са под всякаква критика, въпреки замяната на 20-левовия пътен данък с 70-левови винетки.
    Плащате ли си осигуровките?
    Плащайте, плащайте!
    Да има какво да яде населението на Родината ни след 20 години. 7 от всеки 10 новородени са цигани. Нищо против тях нямам, но си помислете, като дойде време да се пенсионирате, кой ще плаща вашите пенсии (защото сегашните ни вноски отиват за издръжка на сегашните пенсионери, че и не стигат).
    Смеем се на гърците, но те, въпреки че са фалирали тотално и имат 300 милиарда външен дълг, взеха още 100 милиарда и пак живеят по-добре от нас. А ние сме в пъти, много пъти по-зле от тях, държавата е фалирала отдавна и това рано или късно ще лъсне.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  98. 98 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#95] от "Athanatos":ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 324 на МС от 30.12.2009 г. за изпълнението на държавния бюджет на Република България за 2010 г.
    Разпределение на ведомствените и администрираните разходи по програми за 2010 г.
    Програма 4 „Равен достъп до правосъдие“
    Издръжка по Закона за правната помощ - 5 000 000


  99. 99 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Министерството на правосъдието: Няма проблем с парите -
    Радой Ралин "Сит търбух - за наука и правосъдие глух"

  100. 100 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#96] от "latcho59":
    Надявам се, правите разликата между реалност и добри намерения Още повече, добрите намерения от 2003г. не са се превърнали в реалност през 2004, нито през 2010г. Вече 3 години сме държава-членка на ЕС. То беше хармонизация,хармонизация....Дори не ми се коментира....Все още е лято - време за домашен ремонт и почивка.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK