Строителството на метрото ще затрудни и движението около НДК

Тунелът на метрото от надлез "Надежда" до бул. "Патриарх Евтимий" се копае със специална подземна машина. В района на НДК обаче тя ще излезе над земята, тъй като там трасето на железницата е близо до повърхността.

© Надежда Чипева

Тунелът на метрото от надлез "Надежда" до бул. "Патриарх Евтимий" се копае със специална подземна машина. В района на НДК обаче тя ще излезе над земята, тъй като там трасето на железницата е близо до повърхността.



Части от софийските булеварди "Патриарх Евтимий" и "Витоша" ще бъдат затворени за движение заради строителството на втория лъч на метрото. Това ще затрудни движението през кръстовището на двата булеварда. Скъсява се и маршрутът на трамваите 1 и 7, които ще се движат само до НДК. Промените в движението ще са валидни от утре до 30 декември. Ще бъде премахната и синята зона за платено паркиране в района на строежа.


"Промените са заради строителството на тунела на метрото от ул. "Хан Аспарух" до НДК. Там е плитко и не може да се копае под земята, а освен това трябва да се направи и вестибюлът на бъдещата метростанция", обясни директорът на общинската фирма "Метрополитен" Стоян Братоев. Дружеството отговаря за изграждането на метрото. Братоев допълни, че входовете на подлеза на НДК ще са входове и на метростанцията.


Заради строежа изцяло ще бъде спряно движението на коли по бул."Витоша между ул."Хан Аспарух" и бул. "Патриарх Евтимий". Само по една лента ще се движат колите по бул. "Витоша" от ул. "Гургулят" до бул. "Патриарх Евтимий" (в посока към булеварда). По бул. "Патриарх Евтимий" между ул. "Христо Белчев" и на 20 м след кръстовището с бул."Витоша" ще се минава по две ленти.




Трамваите 7 (от жк "Борово") и 1 (от жк "Иван Вазов") ще се движат само до НДК, като ще се намали и броят на мотрисите по линиите. Пътниците по маршрут 7 ще се возят само в седем мотриси, а маршрут 1 ще се обслужва от два трамвая. Идеята на общината беше да отклони двата трамвая по новопостроено трасе на бул. "Скобелев", по което те да стигат до бул. "Христо Ботев" и оттам да се движат по маршрута си. Общината похарчи 1.25 млн. лв., за да направи новата линия. Сега обаче от "Московска" 33 съобщиха, че трамваите няма да минават по нея и ще ходят само до НДК.


По-късно заместник-кметът по транспорта Любомир Христов уточни пред "Дневник", че заради протестите на живеещите в района на новото трамвайно трасе то ще се ползва само като сервизно. "Трамваите ще минават по него сутрин и вечер, за да стигнат до маршрута си", каза Христов. Той добави, че за да се реши проблемът с обръщането на движението при НДК ще се движат по две "слепени" мотриси и ватманът ще се мести от кабината на едната в кабината на другата при смяна на движението. Според Христов намаленият брой трамваи по маршрутите няма да доведе до затруднения за пътниците. "Броят е изчислен от Центъра за градска мобилност. Ако се окаже, че мотрисите не могат да поемат пътниците или минават много на рядко, ще пуснем още", добави зам.-кметът.


Променя се и маршрутът на трамваите 4 и 6. Първият ще върви от бул. "Христо Ботев" надясно по бул. "Мария Луиза", ляв завой по ул. "Козлодуй" до кв. "Орландовци" двупосочно. Трамвай 6 ще се движи от бул. "Христо Ботев" до бул. "Мария Луиза", бул. "Рожен", ул. "Ген. Н. Жеков" до жк "Обеля" двупосочно.


Вторият лъч на метрото от надлез "Надежда" до кв. "Лозенец" трябва да е готов през 2012 г.

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на fccf
    fccf
    Рейтинг: 237 Неутрално

    а баш кога трябват "инфографики" ниакви ги няма..

  2. 2 Профил на query
    query
    Рейтинг: 546 Неутрално

    За какво бяха похарчени парите за тм-трасето по "Скобелев" тогава?
    Обяснения и поемане на отговорност!!!

  3. 3 Профил на snafuracer
    snafuracer
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Е то и сега е трудно движението ... каквото беше, беше през Август - София се връща и септември ще бъде май ...

  4. 4 Профил на Nwabudake Morgan
    Nwabudake Morgan
    Рейтинг: 239 Неутрално

    Някой в общината трябва да поеме отговорност за изграждането на релсов път по Скобелев в нарушение на нормативната уредба.

    Също така, вместо сега да правят глупости като навързване на мотриси, трябва да пуснат автобуси по бул. България и да реконструират намиращото се в ужасно състояние трамвайно трасе!

  5. 5 Профил на $ 100
    $ 100
    Рейтинг: 466 Разстроено

    голяма безумица, изградено трасе да не се ползва ?! ами те тези ,които протестират срещу трасето, утре ще протестират ,че няма с какво да се предвижат от НДК към съдебната и към гарата... Хайде сега извадете релсите и го преасфалтирайте ще лапнете още някоя комисионна. Същата работа беше с Ломско шосе, миналото лято се сменяха релси и се асфалтира цялото (друг е въпроса за качество) , а 6 месеца по-късно се затвори за да се изгражда метрото. Защо се харчат пари за изграждане на неща ,които или се не ползват или след 6 месеца се разрушават, ЯСНО Е ЗА КОМИСИОННИ

  6. 6 Профил на ivanpeevstyle
    ivanpeevstyle
    Рейтинг: Неутрално

    ако го нямаше това трасе нямаше откъде да минат мотрисите от и за депо... така че дори и да не се ползва за линия то е задължително

  7. 7 Профил на 4ardafon
    4ardafon
    Рейтинг: 638 Неутрално

    От всички промени на траймвайните маршрути досега няма нито една обмислена разумно, обаче тук идиотизмът на столичните общинари бележи нови сияйни върхове. И аз бих попитал сега кой ще възстанови парите за работата и релсите по Скобелев. Обаче по-важно е как хората от южната част на София ще се придвижват до центъра и гарата.

  8. 8 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Дневник този път ме разочарова! Обикновено обяснява ясно и точно кои са обединенията от кои фирми и т.н. а тая път нещо проспа за южната дъга и трябваше от фокус да търся но там нямат такава пълан о полезна информация като дневник!

    №1 - 14,30 / 23.08.2010 г. - „Хохтиф", гр. София;
    №2 - 15,30/23.08.2010 г. - „Трейс Груп Холд", гр. София;
    №3 - 15,35 / 23.08.2010 г. - Сдружение СОП - Южна дъга;
    №4 - 16,00 / 23.08.2010 г. - Обединение Южна дъга- АМ Хемус -Инжстройининженеринг";
    №5 - 16,15 / 23.08.2010 г. - „ИСА 2000" ЕАД, гр. София;
    №6 - 16,20 / 23.08.2010 г. - Обединение Минстрой- Филипос;
    №7 -16,30/ 23.08.2010 г. -ГБС Инфраструктурно;
    №8 - 16,35 / 23.08.2010 г. - Консорциум СД Ринг Роуд 2010;
    №9 - 16,45 / 23.08.2010 г. - Ринг Щтрасе обединение - Младост;
    №10 - 16,50 / 23.08.2010 г. - „Алпине Бау Гмбх, Гр.София
    №11 - 16,55 / 23.08.2010 г. - Сдружение „АБСКИ - ЛОТ 31.

    пс Надявам се да оправят порупска си ако не са във ваканция топ журналистите!

  9. 9 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 804 Весело

    6 от 7 души (без умния #6)тук си мислят, че метрата в другите градове (от Москва до Мелбърн - да кажем) са станали за 1 нощ. Просто жителите са легнали без метро, събудили се и са се качили на влакчето. Нямало е шум, кал, ограничения, а и никакви пари не са се харчили. И грешки е нямало. Това става в приказките уважаеми съфорумци.
    В живота е точно обратното. Като не знаете - гледайте поне Дискавъри, Н.Г. и пр. как се строят големите неща по света. И с какви жертви от хората - вкл. и с човешки...
    И още - нормалните по света се радват, като нещо се построи или строи - особено ако нещото се ползва от много хора. Някой от пишещите да е писал "браво на София" за Метролиния 1? Някой да се радва, че се строи М.Л. 2 и се проектира М.Л.3?.
    Някой да писа похвални думи?
    Не - мрънкането е нашият национален спорт. И търсенето на кусури. И съмненията. И политиката, разбира се - "те, онези, дето...". И отрицанието: 100 души писнали, че щяло да им бъде шумно (5-6 месеца) щото трамвая минавал 20 см. по-близо от нормата до блока им. И стана м/ународен скандал и спряха трамвая. А че и те ще "спечелят" от метрото, че ще имат още един транспорт, че София ще стане още по-удобна и красива - не - важното е те да спят спокойно, а удобството на 10,000 + съграждани кучета ги яли.
    Ето за това не ни обичат позитивните хора по цял свят, ако не сте го разбрали...

    Поздрави
  10. 10 Профил на Sir Humphrey
    Sir Humphrey
    Рейтинг: 742 Разстроено

    Като имаме предвид това:
    "за да се реши проблемът с обръщането на движението при НДК ще се движат по две "слепени" мотриси и ватманът ще се мести от кабината на едната в кабината на другата при смяна на движението."

    ми е чудно как ще се осъществи реално това:
    "Пътниците по маршрут 7 ще се возят само в седем мотриси,"
    а още повече пък това:
    "Ако се окаже, че мотрисите не могат да поемат пътниците или минават много на рядко, ще пуснем още"
    ?????

    А това:
    "намаленият брой трамваи по маршрутите няма да доведе до затруднения за пътниците"

    Е ПЪЛНА ТЪПОТИЯ!!!!!!!!!!

  11. 11 Профил на Sir Humphrey
    Sir Humphrey
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#9] от "Starec":

    Старец, ударила те е деменцията очевидно.

  12. 12 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 805 Неутрално

    До коментар [#9] от "Starec":
    6 от 7 души (без умния #6)тук си мислят, че метрата в другите градове (от Москва до Мелбърн - да кажем) са станали за 1 нощ.

    Всъщност това не са 6 души, а един двама, които пишат с по няколко имена. Направили са по 5-6 регистрации и скачат по комунистически - много сме, силни сме.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  13. 13 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 524 Неутрално

    залудо сте затворили едни там улици,други пък за ремонт и тех сте ги затворили,ГОЛЕМИ ПРОБЛЕМИ ПРЕДВИЖДАМ ЗА ПРЕДВИЖВАНЕТО НА ХОРАТА ТАЯ ЗИМА.

  14. 14 Профил на 4ardafon
    4ardafon
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#9] от "Starec":

    Драги ми Старец, нямам толкова глобален поглед, че да знам дали има друга столица, в която целият обществен транспорт е тотално объркан заради строителството на метро. Сещам се за една съседна столица, която строи метро, свързващо два континента, и това няма да го разбереш по калта, шума и задръстванията, а само по изникващите нови спирки на метрото.

    Бих се примирил с някои неудобства, например с толкова честата смяна на маршрутите на градския транспорт, че в последната година не съм сигурен дали трамваят, с който ежедневно пътувам, няма да поеме в съвсем друга посока. Но нямам никакво намерение да ръкопляскам на общината за заровените на Скобелев грешни пари, нито за недомислията. Когато закриха трамвай № 9, не пуснаха допълнителни мотриси по линията на шестицата, въпреки че от Хемус до площад Македония това остана единствена линия. Наблъскаха всички трамваи по Алабин, а не затвориха улицата за личните коли и движението в натоварените месеци е ужасно. Сега оставят две линии до НДК, но за да се прехвърлиш на трамвай за Женския пазар или гарата, трябва да извървиш 500 метра до Петте кьошета. А ако си трудно подвижен и си за Св. Неделя или до кръстовището на Патриарха и Витошка, как ще се придвижиш?

  15. 15 Профил на $ 100
    $ 100
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#9] от "Starec":
    мий си краката и ходи си лягай , че те е напекло слънцето





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK