Строителството на метрото спира трамваите по столичния бул. "Витоша"

Тунелът на метрото от надлез "Надежда" до бул. "Патриарх Евтимий" се копае със специална подземна машина. В района на НДК обаче тя ще излезе над земята, тъй като там трасето на железницата е близо до повърхността.

© Надежда Чипева

Тунелът на метрото от надлез "Надежда" до бул. "Патриарх Евтимий" се копае със специална подземна машина. В района на НДК обаче тя ще излезе над земята, тъй като там трасето на железницата е близо до повърхността.



Трамваите по пешеходната част на софийския бул. "Витоша" от днес отново спират да се движат заради строителството на метрото. Мотрисите по маршрутите 1 и 7 ще вървят само до НДК. Преди няколко месеца трамваите по бул. "Витоша" бяха спрени, но за кратко. Сега промяната в организацията на движението ще важи до края на годината.


Освен промяна в маршрутите на градския транспорт ще бъдат затворени и части от булевардите "Патриарх Евтимий" и "Витоша". Това ще затрудни движението през кръстовището на двата булеварда. Ще бъде премахната и синята зона за платено паркиране в района на строежа.


"Промените са заради строителството на тунела на метрото от ул. "Хан Аспарух" до НДК. Там е плитко и не може да се копае под земята, а освен това трябва да се направи и вестибюлът на бъдещата метростанция", обясни директорът на общинската фирма "Метрополитен" Стоян Братоев.




Освен скъсен маршрут трамваите вероятно ще се движат и по-рядко, тъй като се намалява броят на мотрисите по двата маршрута. Пътниците на трамвай 7 ще се возят само в седем мотриси, а маршрут 1 ще се обслужва от два трамвая. Идеята на общината беше да отклони двата трамвая по новопостроено трасе на бул. "Скобелев", по което те да стигат до бул. "Христо Ботев" и оттам да се движат по маршрута си. Общината похарчи 1.25 млн. лв., за да направи новата линия. От "Московска" 33 обаче промениха първоначалния си план заради протести на живеещите в района на новото трасе. Затова сега то ще се използва само като сервизно - по него ще минават трамваи сутрин и вечер, за да стигнат до НДК, откъдето да тръгнат по новия си по-къс маршрут.


За да се реши проблемът с обръщането на движението при НДК, ще се движат по две "слепени" мотриси и ватманът ще се мести от кабината на едната в кабината на другата при смяна на движението. Според зам.-кмета по транспорта Любомир Христов намаленият брой трамваи по маршрутите няма да доведе до затруднения за пътниците. "Броят е изчислен от Центъра за градска мобилност. Ако се окаже, че мотрисите не могат да поемат пътниците или минават много на рядко, ще пуснем още", добави той.


Заради строежа се променя и маршрутът на трамваите 4 и 6. Първият ще върви от бул. "Христо Ботев" надясно по бул. "Мария Луиза", ляв завой по ул. "Козлодуй" до кв. "Орландовци" двупосочно. Трамвай 6 ще се движи от бул. "Христо Ботев" до бул. "Мария Луиза", бул. "Рожен", ул. "Ген. Н. Жеков" до жк "Обеля" двупосочно.


Изцяло се спира и движението на коли по бул. "Витоша между ул. "Хан Аспарух" и бул. "Патриарх Евтимий". Само по една лента ще се движат колите по бул. "Витоша" от ул. "Гургулят" до бул. "Патриарх Евтимий" (в посока към булеварда). По бул. "Патриарх Евтимий" между ул. "Христо Белчев" и на 20 м след кръстовището с бул."Витоша" ще се минава по две ленти.


Вторият лъч на метрото от надлез "Надежда" до кв. "Лозенец" трябва да е готов през 2012 г.

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 4ardafon
    4ardafon
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Решението със седмицата и единицата ми се вижда не по-малко гениално от построените по Скобелев и зае.ани линии. Ако мотрисата се движи напред-назад, как ще бъдат пуснати 7 мотриси по линията на седмицата? Сигурно пътниците ще се прекачват на всеки 4 спирки на друга мотриса? По тази невероятна общинска логика могат да обяват, че пускат гондоли по Витошка и да наемат хора на операта за гондолиери.

  2. 2 Профил на bogi173
    bogi173
    Рейтинг: 1114 Любопитно

    До коментар [#1] от "4ardafon":

    Слагат стрелка и при обръщане на движението мотрисата си минава по десните релси. Припомни си как е измислено обръщането на метрото.

  3. 3 Профил на Pivoley
    Pivoley
    Рейтинг: Неутрално

    Сега седмицата се движи по-често от преди, но пък пътниците в нея са намалели с над 50%, щото не им върши никаква работа.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK