Плевнелиев: Няма да има плажове за богати

Плевнелиев: Няма да има плажове за богати

© Анелия Николова



Плажове за бедни, плажове за богати не може и няма как да има, защото конституцията в България ги забранява. Това заяви Росен Плевнелиев, министър на регионалното развитие и благоустройството, по Би Ти Ви.


В случая с комплекс "Русалка" ще се сезира прокуратурата, ако има някакво нарушение. Регионалното министерство има експертна група, която работи по тези въпроси, поясни още министърът. Целта е да се запазят дюните, защото не е ясно дали те са плаж или не, а проблемите се появяват там, където има неохраняеми плажове или плажове под наем. Според Плевнелиев все пак няма нищо лошо в това да има неохраняеми плажове.


Никой не може да ограничи достъпа на хората, но никой не е казал, че достъпът на хората трябва да минава през частни дворове, каза министърът на въпрос за построени частни вили, които препречват достъпа на хората. Трябва да бъде проверен устройственият план на мястото, смята обаче той. В момента проверките текат отгоре-надолу и ще бъдат обобщени в края на септември.


Запитан за това кой протака събарянето на "Златна перла", Плевнелиев обясни, че в момента, в който съдът се произнесе, багерите ще са там. Ситуацията по Черноморието тази година е по-добра от миналата, съборили сме над стотина сгради тази година, допълни той.

Коментари (70)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 847 Неутрално

    Отново празни приказки от "отличника".

    Никога повече мутри начело на България.
  2. 2 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Първо поздравления за дневник щото май пак единствени от медиите се сетиха за трагедията в Бяла и се надявам по-нататък през деня като информират за първата копка да припомнят трагедията преди 4 години и как верно с 4 години закъснение но все пак държавата реагира и мостът убиец вече няма да го има!

    Второ мнението ми за този човек го знаете! Не случайно е единственият министър похвален от най-голямата международна обществена организация специализирана в борбата срещу корупцията - "трансперънс интернешънъл" и от друга от още по-голямата институция поне за територията на Б-я - хиената или тигъра Сашо Диков!

    Журналистът беше уникално слаб! Не попита когато стартират лотовете за Марица! Щото от 3-те обещани магистрали за 2012 Люлин и Тракия вече всичко се строи но за Марица мисля септември стартират нещата!?

    Не попита за магистралата София-Калотина и за Хемус има ли възможност да се направи по-рано няма ли???

    Повече инфо за южната дъга която ще е по ОП Регионално развитие от спестените доколкото разбирам средства от други търгове??? Въобще един куп въпроси дето не се попита! Да се надяваме вестник дневник или сайта да вземат скоро интервю те са умни и компетентни и ще питат за всичко това!

  3. 3 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 838 Неутрално

    пс Апропо в сайта на днес се разгоря дискусия трябва ли да има такива плажове или не:

    http://www.dnes.bg/politika/2010/08/25/plajove-za-bedni-i-bogati-absurd-reche-plevneliev.97279

    Ето едно от мненията за(не е мое):

    Беден на море ходи ли бе?Какви са тия глупости?Както има затворени квартали и други не се допускат така ще има и частни плажове.Ако не днес то след години така ще е.И с болниците и с всичко ще стане така.Ще има държавно за бедните и частно за богатите.От 1990 сме на класи вече проумейте го,свърши уравновиловката.Вече не караме жигулки и москвичи всички и бедни и богати.Защо обаче някои се правят на кьорави не знам.Капитализма си е див и ,който си е беден беден си остава.Няма равни права пари има!

  4. 4 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Вече няма да има плажове за бедни - това е сигурно.

  5. 5 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 727 Неутрално

    български предприемач
    Започва да развива собствен бизнес още през 1990 г., когато основава и започва да развива фирмата си „Ирис Интернешънъл” АД, първата строителна фирма в България със сертификат ISO 9001, получен през октомври 1999 г. Фирмата работи на повече от 80 строителни обекта в Германия, както и някои знакови проекти в България: реконструкция на хотел Шератон в София, изграждане на централен офис на БНП Париба в София, център на Даймлер-Крайслер в София, Бизнес парк София и др.
    През 1994 г. основава и управлява „Линбългария” OOД, фирма, специализирана в сухо строителство. След 1998 г. участва в управлението на българските подразделения на германската компания Линднер (Линднер Ирис Имобилиен, Ирис Интернешънъл, Линднер България, Линднер Имобилен Мениджмънт), работеща в областта на разработване, управление и инвестиции в недвижими имоти. Той ръководи най-големия проект на компанията в страната, Бизнес парк София. Той е започнат през 1999 г. и е най-големият частно финансиран проект в областта на недвижимите имоти в България и един от най-големите бизнес паркове в Югоизточна Европа. През 2003 година е започнат и проекта Резиденшъл парк София, жилищен комплекс в близост до Бизнес парк София.
    От 2007 г. е член на управителния съвет на „Конфедерация на работодателите и индустриалците в България”. През следващата 2008 г. става член на борда на директорите на „Американска търговска камара” и член на настоятелството на фондация „За нашите деца”.

  6. 6 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#4] от "latcho59":

    Хм, абе в интерес на истината чисто популистки звучи добре но като гледам как се разгаря дискусията и аз почвам ад се замислям. Примерно №7 Пич хубаво си пита:

    А защо да няма плажове за бедни и богати, не разбирам нещо ?! Аз примерно не искам до мен да седят някакви мангали, да плющат семки и да праскат карти. И да слушам подвиквания от сорта - "Ейй чччшшш, донеси една бира".

    И кой въобще определя кои са бедни и кои богати? Човек като отива на почивка отделя сериозна сума пари и се предполага че дори може да отдели от така наречените плажове за богати които се предполага че са чистички, с добро обслужване и т.н. Тоест инвеститора поема някакви ангажименти срещу които ще очаква определена възвращаемост! А не некви луди блъсканици и грозни гледки. Не знам. Но със сигурност българското общество не е готово за такова нещо и позицията на Плевнелиев е правилната!

  7. 7 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1287 Любопитно

    Намери се един Министър в това правителство, който да обуздае апетитите на новобогаташите у нас. За разлика от него, бургаския областен губернатор Константин Гребенаров, имаше поръчка да се прокара Закон за частни плажове пред хотелите, вилите и имотите на настанилите се през последните години по нашето черноморие. Радвам се, че това НЕ стана. Поздравления за Министъра!

  8. 8 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 847 Неутрално

    До коментар [#2] от "merkel":

    Спри да го хвалиш тоя, не са умрели всички циганки.

    Марица отдавна стартира и половината е готова, но любимецът няма никакъв принос за това.
    От Тракия са готови пък 3/4 и пак никакъв принос на отличника. За 1 г. направи три търга, голяма работа.
    А Люлин е върхът. Любимецът ти увеличи цената с още 80 млн. и тя пак няма да стане в срок.
    А с новата отсечка от 2 (ДВА) км от южната дъга ще надмине всички рекорди - прогнозна стойност 67.2 млн. лв.

    Никога повече мутри начело на България.
  9. 9 Профил на Alien
    Alien
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#6] от "merkel":

    Тук не става въпрос за това. Говорим за "заграждане" на плаж от частни имоти, като по този начин реално се ограничава достъпа до него и той де факто става "частен", което е забранено от закона (плажовете са публична собственост и могат да се отдават на концесия, но не и да се продават на частни лица). Разни "богаташи" се опитват по този начин да заобикалят закона и да си "приватизират" плажове, защото слага ограда на неговия имот, и казва "Не може да минавате през моята собственост", и така плажът си става негов. Никой не говори за дадените на концесия плажове, където достъпът е свободен, стига да си платиш.

  10. 10 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#6] от "merkel":
    И кой въобще определя кои са бедни и кои богати? – Парите.
    Любовта може много, но парите могат всичко. – Японска поговорка
    Парите са обектите, приемани като плащане за стоки и услуги или като разплащане за дълг в дадена страна или даден обществено-икономически контекст. Парите изпълняват няколко основни функции - служат като средство за размяна, разчетна единица и запас от стойност. „Най-важното качество на парите е тяхното количество.“
    А защо да няма плажове за бедни и богати, не разбирам нещо ?! - В тълкувателно Решение № 11 от 25 септември 1997 г. по к.д. № 4 от 1997 г. съдът е приел, че обектите и ресурсите, посочени в чл. 18, ал. 1 в Конституцията , се характеризират с два белега: а) публичноправна значимост; и б) всеобща полезност. От своя страна публичноправната значимост е изяснена в тълкувателно Решение № 19 от 21 декември 1993 г. по к.д. № 11 от 1993 г. , а именно, че за обектите на публичната собственост е от значение не само видът на вещите, но и тяхното предназначение "да служат на обществени интереси, които не се удовлетворяват от собствеността на гражданите и юридическите лица". Публичноправната значимост и всеобща полезност е универсално понятие и се отнася до всички обекти и ресурси, посочени чл. 18, ал. 1 от Конституцията .


  11. 11 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Да ви питам - има ли ски писти за бедни?

    Аз не знам такива. Самата цена на услугата определя потребителите и. Един ходи на фризьор за 200лв, друг се подстригва сам вкъщи... Никой не ходи редовно на плаж, който е над възможностите му. Като искаш без пари - отиваш на Централния във Варна, дето е известен с "чистотата" си.

    От друга страна направи плажа лъскав, та да дрънка, и автоматично ще му качиш стандарта на посетителите. Хората с кеф ще си дават парите и ще им е густо... И няма да има роми да цакат карти наблизо...

    Но НЕ МОЖЕ да заграждаш плажната ивица като частен имот. Тя е изключителна!!! държавна собственост.

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  12. 12 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1907 Неутрално

    Искам да си купим едно парче/ една дължина по границата.... Че си построиме КПП, че пускаме тирове, че го направиме заден двор на републиката............

  13. 13 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Е аз съм от тези които имаха уникалната възможност да живеят и през соца.Като махнем някой недостатъци това да не можеш да отидеш на море и да има частни плажове за богати беше фантастика.Да имаше недостатъци но всеки можеше да почива на море почти безплатно или на ски в планината,това безработица явлението беше непознато.Циганите имаха работа и хляб и не крадяха а живееха нормално.Не бих искал отново да живея както тогава но бих искал да живея в нормална държана както на запад.Това нашето не е капитализъм а едно блато в което само алигаторите са добре,и става все по зле.Корупция ,мафия убийства нисък морал едно болно общество в което крадеца на едро е на уважение.Липсва равенство пред закона

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  14. 14 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#6] от "merkel":
    Това не е позицията на Плевнелиев и е правилната, а силата на непосредственото действие на чл. 18, ал. 1 от Конституцията на Републиkа България, че цялата kрайбрежна морсkа плажна ивица има статут на изkлючителна държавна собственост.Конституцията е върховен закон и другите закони не могат да й противоречат.Всички граждани са равни пред закона.Гражданите са длъжни да спазват и изпълняват Конституцията и законите. Те са длъжни да зачитат правата и законните интереси на другите.


  15. 15 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#7] от "Дедо Либен":

    Не знам дали знаеш но Бургарският областен управител така нареченият Гребенаров си е КОМУНИСТ и си беше от БСП дори е бил ченге от ДС май но не съм сигурен и Иван Костов беше твърдо срещу назначаването му. Сега се вижда за ков иде реч!

    Апропо той онзи ден имаше обширна статия в защита на тезата си. И осве ннего са и варненският областен управител и още един областен....от Добрич май. И тримата са от ГЕРБ!

  16. 16 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#9] от "Alien":

    Тогава съм съгласен с теб и тезата ти!

  17. 17 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#14] от "latcho59":

    Тоест областният на Бургас комуниста Гребенаров плюс областните на Варна и Добрич не знаят конституцията така ли? Щом дори няма и такъв вариант. А той не само по БТВ ами и онзи ден в 24 чака имаше обширна статия ей сега мога да я намеря в защита на предложението си!

  18. 18 Профил на boniperti
    boniperti
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Хубаво, но ония с паркинга на Силистар като ти искат пари за да отидеш до плажа, каква е разликата с Банев? На Аркутино също си плащаш, за да стигнеш до плажа. Това плащане е замаскирано като такса за паркиране. Е, поне от това, което гледах по ТВ на Русалка никои не ти забранява да влезеш, стига да си платиш. Къде е разликата?

  19. 19 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1287 Весело

    До коментар [#10] от "latcho59":

    Драги приятелю, има една френска поговорка, която гласи, че Апетитът идва с яденето. да допуснем, че се приеме такъв закон. Каква ще бъде следващата стъпка на заинтересованите лица? След време те ще поискат тази собственост да се разпростре и върху 12 или 18 милната зона от континенталния шелф на морето, с право на собственост върху природните богатства и археологическите находки. Излизайки до международни води, те стават СОБСТВЕНИЦИ НА ДЪРЖАВНА ГРАНИЦА. Понимаеш? Такова чудо все още няма по света, но като се има предвид, че имахме ЦАР за Премиер и КОМУНИСТ за Президент, защо пък не, а?

  20. 20 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Ето я въпросната статия на тоя Гребенаров:

    Плажове има достатъчно и за всички

    ИДЕЯТА за категоризация на плажовете не е само моя, тя се поддържа и от областните управители на Варна и Добрич и от браншовите организации.
    http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=583701

  21. 21 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1391 Неутрално


    Трабва да се изглади нормативната база, за да няма противоречия между комплексите ол инклузив и свободно плажуващите, но батака в нормативната база е пословичен ..
    .
    БАТАКА на ГАГУЗОВ по плажовете и прилежащите зони беше мълчаливо толериран, за да се правят заменки, концесии на плажове от "сливенски фирми на брадатия козел" .. АНАТЕМА !!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  22. 22 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#19] от "Дедо Либен":
    В чл. 18, ал. 1, 2 и 3 от Конституцията са изброени изчерпателно обектите, които са изключителна държавна собственост или спрямо които държавата упражнява суверенни права. Конституционният съд със свое тълкувателно Решение № 2 от 6 февруари 1996 г. по к.д. № 26 от 1995 г. е приел, че обектите на изключителна държавна собственост са изчерпателно изброени в чл. 18, ал. 1 на Конституцията . Поради това разширително тълкуване на същата конституционна разпоредба е недопустимо. Понятието "бряг" е по-широко от "плаж". Основният закон обявява за изключителна държавна собственост не цялата крайбрежна ивица, а само нейната плажна част. При приемане на чл. 18, ал. 1 от Конституцията във Великото Народно събрание са обсъждани двете тези - за изключителна държавна собственост да се обяви цялата крайбрежна ивица или само плажната й част. Прието е, че изключителна държавна собственост ще бъде само плажната ивица. За останалата част от крайбрежието не трябва да има конституционна забрана да бъде обект на частна собственост. Конституционният законодател се е съобразил с обстоятелството, че по време на приемане на Конституцията има земи край морето, които са частна собственост и се ползват за стопански и други нужди, а целта на тази конституционна разпоредба не е да се национализира цялата земя по крайбрежието. Конвенцията за териториалното море и прилежащата зона и Конвенцията за континенталния шелф, които са в сила за България от 1964 г., както и Конвенцията на ООН по морско право (1982 г., в сила от 1994 г.) не третират въпросите за собствеността върху терените от сушата, граничещи с водата, както и на пристанищата, изградени върху тези терени. За да се установи ширината на териториалното море (12 морски мили), на прилежащата зона (24 морски мили), на изключителната икономическа зона (до 200 морски мили) и на континенталния шелф (до 200 морски мили), в посочените конвенции е прието, че измерването се прави от изходните линии, а за такива служат линията на най-големия отлив от брега или правите линии, съединяващи двете крайни точки на заливите, съответно най-издадените в морето постоянни пристанищни съоръжения. За морското право бреговата ивица има значение за определяне изходната линия, от която се измерва ширината на различните зони в морето. Режимът на собственост върху сушата, която граничи с водата, се определя суверенно от крайбрежните държави, на което се дължи голямото разнообразие на възприетите от тях решения. Така във Франция и Хърватска пристанищата са само държавни, а в Англия, Германия и Турция има възможност и за съществуване на пристанища, които са частна собственост. Поради това разпоредбите на морското право не могат да се ползват при изясняване съдържанието на чл. 18, ал. 1 от Конституцията в частта му, която обявява крайбрежната плажна ивица за изключителна държавна собственост.

  23. 23 Профил на hmm
    hmm
    Рейтинг: 0 Неутрално

    ей
    мислех че въпроса е не дали плажовете да са чисти добре устроени и приятни а дали да бъдат достъпни за всички

    може ли да има ограничен достъп до държавната територия наречена плажове?
    същото е като .....
    може ли морето да бъде заградено?
    може ли дунава да бъде частна собственост?
    може ли държавния въздух да бъде платен и таксуван?
    може ли слънцето да бъде купено от частни лица и за светлината му да се плаща данък?

    естествено че е възможно
    не виждам пречка слънчето луната и цялата галактика да бъдат частна собственост

    www.burgas1.org
  24. 24 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1391 Весело

    Червените мутри отдавна са хвърлили око и на плажовете ..При това , те са най- разнокалибрени : сик, вис, женита живкови, ани пенчеви,мутри -обикновени, а сега -и червените мутри-областни от ГЕРБ..) Конституцията е налице , но не само това..
    Ние НЕ сме Италия, САЩ или дори Гърция- с няколко ХИЛЯДИ километра плажни ивици..Нашата е къса, а плажовете-още по- къси))
    Плевнелиев да НЕ се прави на ампе , ами да ДЕЙСТВА ..НЕ се спазва ЗАКОНА - по "плановете" на местни гаулайтери- се заобикаля и НЕ се допускат свободно граждани -до плажовете..:))) Скоро, съобразно наглия апетит на другарите-няма да има свободни плажове..Комунист-насищане на имоти , пари - НЯМА ..) Интересите на мафията - не могат да са НАД интересите на всички граждани в една държава..
    А в САЩ , например , има огромни , частни , ПРАЗНИ плажове, в които МОЖЕШ да си плажуваш и никой не тии обръща внимание-дори и да си българин..Отзад дори , къшата е празна- и през лятото.) Милионерите БАЧКАТ..) ФАКТ- дори и по крайбрежието на КЕЙП КОД /Бостон / ..Но това е друга тема - ИМАТ си МНОООГО плажове ..)) А ние - НЕ ...:)
    ТУК, у нас - скоро лужковци / Камчия /,женита областни от ГЕРБ- муцуни , петолъчки, се готвят да се изпикаят и на Закона, и на Конституцията..Свикнали са..)
    Едно е да има мнооого плажове и някои да са частни , друго е да НЯМА много плажове и почти всияки да са частни ..-Това е бъдещето в България- страната на мутрите и областните копелета..КОЙ е правил плановете , така , че няма достъп до плажа ?? ТОВА законова държава ли е ?? Изобщо, скоро и до плажовете няма да ни допускат..Т.Е. като едно време - САМО за чужденци , а втората категория хора - граждани - българи- да вървят по дяволите...
    Както се казваше при социализЪма : ЗА българи и кучета-ЗАБРАНЕНО !!!

    BIG AL
  25. 25 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 514 Неутрално

    В Италия съм бил на плажове, където ти е гарантирано и лично пространство, и минимум условия. Заплащат се 15 евро, това е за цял ден. Срещу тях получаваш два шезлонга, тента над тях и 4 броя напитки по избор. Целият този платен плаж е на площ около 300 х 100 метра, заграден е с въженце. Пясъкът се чисти периодично и е съвсем чист, няма хартийки, семки от плодове и прочие. Негри - амбуланти търговци, които са иначе напаст, там не се допускат. Разстоянието от теб до съседните шезлонги и тенти е 7-8 метра. Плажът е охраняем, със спасител и т.н.

    Обществените плажове там по правило са неохраняеми. Както в България, всеки си носи за там кърпи, чадъри и прочие. Доста е гъчкано, а негрите само гледат да отмъкнат нещо или да досаждат.

    В Турция сте ходили всички и знаете как е. На градските плажове се тълпят всички, там е безплатно. Хотелите си имат големи частни плажове, там е невъзможно да ходят хора, които не са гости на хотела. На тези плажове гостите се хранят и поят постоянно, това си им е част от почивката и цената.

    В Гърция може да ползваш хотелските плажове дори и да не си гост на хотела. За всичко обаче си плащаш. Затова и там хората, които не са гости на даден хотел просто си ходят на диви, неохраняеми плажове, които са наистина много добри - и с хубав пясък, и с невероятно чиста вода, и което е и най-важното - без други хора. Доколкото знам, специални закони там гарантират запзаването на тези плажове в техния чудесен вид - те не могат да се ползват като къмпинги, не можеш да продаваш стоки близо до тях, не може да строиш наоколо, не можеш да палиш огън, да пиянстваш и да мяташ бутилките наоколо... Прсто идваш, къпеш се, лежиш, почиваш и си отиваш.

  26. 26 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Ужас , днес ще слагат категории на плажовете и ще ограничават достъпът . А утре ще сложат категоризация и на нас хората . Интересно ми е , аз в коя категория ще попадна?2ра или 3та ? Защото със сигурност няма да съм в 1ва . Там ще са олигарсите , политическият елит ........

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  27. 27 Профил на mickmick
    mickmick
    Рейтинг: 729 Неутрално

    Трябва да има плажове с ограничен достъп под наем за 5 години макс, но не и частни. И там наемът да е доста висок, така че все пак да остане и плаж за свободен достъп.

  28. 28 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 1013 Весело

    Ами *дедо Либен* го казва много точно!Само да не забравят другарите терористи-комунисти,че техният куршум ще бъде наистина,ама наистина техен,личен,неприкосновен и обгрижен с голяма,всенародна обич.

  29. 29 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#11] от "NK":

    да, има ски писти, които не са добре поддържани и са доста по-евтини, но никой не загражда ски пистите, както и плажовете

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  31. 31 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#26] от "ARRI":

    да, и аз мисля, че е вече прекалено

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  33. 33 Профил на napbon
    napbon
    Рейтинг: Неутрално

    до Омбрето
    Ти от Марс ли падаш бе човек? Как да е нямало затворени плажове през комунизма? Слънчев Ден на Дружба беше на ЦК на БКП, Ривиерата на Златните беше на Мин. Съвет. Заградени и охранявани от УБО. . В Ривиера почиваха всяко лято разни жоржмаршета, берлингуери, алварокуняли и др. подобни отрепки. Понеже във Фрнция, Италия, Португалия плажовете и хотелите са кофти, идваха тука. Имаше и сума други резиденции, само за Тато. Ти да си го виждал на плаж някъде?

    А как да стигна до плажа на Евксиноград, знае ли някой? Ако ида с лодка, ша ли ме пуснат?

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на napbon
    napbon
    Рейтинг: Весело

    Де факто, входът за Русалка не е ограничен. Плащаш куверта и влизаш. Има ол инклузив. Като изпиеш каса бира, като омааш половината шведска маса, даже ги вкарваш в масраф.

  36. 36 Профил на KOBA_STALIN
    KOBA_STALIN
    Рейтинг: 1280 Весело

    До коментар [#13] от "омбре":

    Уважаеми другарю омб, драги ре,
    И аз си спомням времето, за което говорите. Проблемът тогава беше, че еднта много малка част от българите ходеха на море. Болшинството ходеха "на муре", ако ме разбирате какво искам да кажа. За нуди плажове пък да не говорим, милицията бдеше и глобяваше. Добре, че едно лято в компанията имаше една мацка - преводач, която беше старши лейтенант в Държавна сигурност. Благодарение на нея милиционерите ни оставиха на мира.

  37. 37 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#29] от "bette":

    Именно!!!

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  38. 38 Профил на chiqui
    chiqui
    Рейтинг: 63 Весело

    Хареса ми коментара на Омбе/13/.И аз казвам винаги,че съм имала уникалната възможност да живея в "соца"защото всеки опит-положителен или отрицателен е полезен.Интуицията и импровизацията научени от "онзи" свят за ме спасявали в "другият". И аз родената в централна София,учила в елитна гимназия и не усетила много дефицита на стоки до 24 години мислех като Омбе.Но когато през '84 отидох да работя по разпределение видях другата действителност.Не всички ходеха на море,циганският ми участък тънеше в кал и мизерия, от работническите квартали не караха ски,а плажовете на министерски съвет,политбюро.......бяха добре заградени.Та явно нещата не са се променили.
    Чета в друг коментар-аристократ потомствен,не искал да му чоплят семки,ами на обществените плажове има хора всякакви,както и в метрото има хора дето миришат на пот.И това не се оправя със забрани и ограждения а с възпитание.
    За който пък е толкова богат и префърцунен винаги остава Sain Trorez,Deauville,Marbella,Lido,Ravello.Bora-Bora.........та така могат и да си врътнат и едно интелектуално разговорче при завръщането.
    20 години по-късно/звучи като заглавие/миналата година
    посетих черноморието от Слънчев браг до Турската граница.Плажовете изчезнали,строителството хаотично-без стил,едни хотели като партийният дом завършващи обаче не със звезда а с кулички като от барокови замъци.На много места се опитаха да ме спрят на бреговата линия едни типове каквито съм виждала само на вратите на дискотеките по света с думите "забранено минаване".На въпроса защо?-Отговор-разкарай се!Разказвам го весело, но е тъжно.


  39. 39 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#33] от "napbon":
    Ми сега няма ли ги бре тъпунгер ,да не би да имаш възможност да ходиш на правителственните резиденций а но има и друга категория митю очите рапона, баретата и тям подобни.Тия бетонни купчини които бетонираха черноморието кой ги построй и с кви пари.Къде е чистото черно море и неговите девственни плажчета.Крадци бол и чукащите тук минуси също.На мен обаче не ми дреме.Споменах вече миналото имаше доста отрицателни страни и не бих искал да се връща,но успяхме ли да съсздадем по добра държава,мисля че не.Дано нещата се изчистят ,закона да се прилага,мафията да се намали но едва ли просто съм песимист най отрицателната страна на човека е отприщена-алчноста . Катафалката обаче багажник няма.

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  40. 40 Профил на KOBA_STALIN
    KOBA_STALIN
    Рейтинг: 1280 Весело

    До коментар [#39] от "омбре":
    Катафалката обаче багажник няма

    Има другарю, има. Опашката от опечалените роднини е багажника и този багажник дъно няма. Защото както правилно казвате "най отрицателната страна на човека е отприщена-алчноста . "

  41. 41 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 546 Неутрално

    До коментар [#23] от "hmm":
    "може ли държавния въздух да бъде платен и таксуван? "
    Може, и той е. Първо, въздухът не е държавен, поне в Конституцията не е записан. Въздухът е едно от свободните блага, което всички живи същества ползват безплатно. В същото време той е ограничен, особено в големите градове поради замърсяването. Просто не става за дишане. Замърсителите са принудени по закон за заплащат за вредните емисии, които замърсяват въздуха и пречат на останалите да го ползват или да правят скъпи инвестиции за да ограничат вредните емисии.
    Пъпросът за плажовете май е поставен неправилно. Плажовете са различни и това се определя от наредбаата за категоризация на туристическите обекти. Концесионерите на държавните плажове са задължени да подадат заявление за категоризация, без която не могат да експлоатират плажа. Категориите са А,В и С и се определят от услугите, които се предлагат. "Богатите" могат да ползат плажовете с повече и по-скъпи услуги, но на всеки плаж най-малко 50% от територията е за безплатно ползване. "Бедният" или който се изживява като такъв може да забие чадърчето си и на територията за свободно ползване и на най-скъпия плаж, като ще може да ползва, медицинско обслужване и спасител. За другото се плаща. Сиренето е с пари.
    Ако дебатът е да се убие лятната скука и да се запълни работното време, добре. Иначе е безпочвен.

    ATX
  42. 42 Профил на Penyo Nikolov
    Penyo Nikolov
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#26] от "ARRI":

    Според мен ще си в 17 категория. кат ти гледам умственния багаж...

  43. 43 Профил на 1984
    1984
    Рейтинг: 699 Неутрално

    я да отиде на Св.Св. Константин и Елена и да види как е застроен и заграден плажа. И само там да е.

    BG e мини империя на злото.
  44. 44 Профил на Penyo Nikolov
    Penyo Nikolov
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#39] от "омбре":

    Омбре ++++++++++++++

  45. 45 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Има и ще има плажове за бедни и богати. Не там е въпросът. И драма няма в това. Въпросът е ще се ограничи ли достъп до плажовете физически (не финансово). Понеже сме се напатили от доста време как се заобикалят законите, сме в правото си да се вълнуваме.
    Тази година забелязах промяна към добро по морето. Да се надяваме, че догодина ще е още по-добре. Стига държавата да си свърши работата.
    Но мен ме беспокои друго - ние какви ги вършим. Бях на язовир Белмекен... от едно време, когато бях спортист, обичам това място. Бях ужасен от мръсотията, която оставят след себе си рибари, почиващи, къмпингари. Достъпът там е ажсолютно свободен! Бих се съгласил на някакви ограничения, ако стане по-чисто... Ужасно е на фона на прекрасната планина и язовир да има толкова много боклуци. И на други места е така, ама не контрастира чак толкова.

  46. 46 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1391 Весело

    2015 година ..Плажове, български..На входа:
    Другари, да си носим ли джапанки, а бухалки ?? Другари, само владеещите руски ли пускате ? Другари, да се изкъпем ли със сапун- за да не нацапаме плажа пред хотелите ви ? Другари,само с НЕ- български ли лични карти ще пускате ?? Другари , колко лева струва да се потопим в морето - за 5 минути ?? Другари , ако си поръчам 16 пържоли и 94 сладоледа-ще мога ли да си потопя краката в морето, пред вашия хотел ?? Другари, откъде са ви МИЛИОНИТЕ ??.)))
    Другари , мога ли да плувам пред грозната жени живкова и вилата и в Лозенец- без бански ?? Другари, Путин разписа ли ви нотРиалния акт за територията на България ??..)))))

    BIG AL
  47. 47 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#41] от "MB":Позицията ти може да се оприличи на онази бабичка, която хвърлила съчки на кладата на Ян Хус, като мислела, че там гори дяволът. Но за теб не могат да се отнесат думите на този мъченик, защото съм убеден, че нямаш нейната простота, нито твоята простота е свещена. Ян Хус, чийто съзнателен живот преминал в защита на бедните, произнесъл: "О, свещена простота."

  48. 48 Профил на InmoInvestments
    InmoInvestments
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Какво значи бедни и богати ? Бедните по света не ходят по плажовете или където и да е. Просто защото са си бедни. Богатите имат специални места за отдих ( България не е сред тях ) по целия свят, където има ограничения, предимно ценови, за обикновения посетител. Не е въпроса в заграждането на плажовете, а в поставяне на ценови бариери, каквато е нормалната световна практика. По този начин всеки си знае мястото.

    You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone. Al Capone
  49. 49 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#7] от "Дедо Либен":неусетно за теб влезе в ролята на бай Ганьо, който произнесе великата фраза: „Ако някой целуне министър на друго място, аз ще го целуна на още по-друго място…

  50. 50 Профил на KOBA_STALIN
    KOBA_STALIN
    Рейтинг: 1280 Весело

    До коментар [#48] от "InmoInvestments":
    поставяне на ценови бариери, каквато е нормалната световна практика. По този начин всеки си знае мястото

    Прав сте другарю,
    Проблемът е, че някой път в историята местата се пообъркват. Френската аристокрация не е мислела, че един ден мястото и ще е под гилотината, а колкото до руската аристокрация след 1917-та - голяма част от нея мечтаеше да е на мястото на френската. Та от мен да го знаете - запазено място има само в театъра, но и там стават грешки. Понякога разбира се.

  51. 51 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#34] от "АНТИПАТ":
    Ало, модераторите - спите ли?
    Правила за коментиране и модериране
    Модераторите на сайта имат право да скриват или изтриват мнения, когато те съдържат:
    - нецензурни или вулгарни изрази, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа;
    - призиви към расова дискриминация, етническа и религиозна нетърпимост, сексуална дискриминация или насилие;
    - обидни описания на физически, интелектуални или морални качества на конкретни личности;
    - порнографско съдържание или съдържание, нарушаващо авторските права;
    - лични данни според Закона за защита на личните данни.



  52. 52 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#48] от "InmoInvestments":

    абе какво значи всеки си знае мястото, аман от снобарщини, на мен пък повече ми е харесвал централния плаж на варна или както там му викат пред разните изкълчвания на златни пясъци. някои хора като се видят с пари и не знаят вече на кой свят са, какво толкова ви пречат и семките и бедните, и не знам и аз какво. егати аристократите, а цървулите си ги държите у мазата (както се казва)

  53. 53 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 782 Неутрално

    и то поне да имаше някаква разлика, а у нас реално селянията си една и съща, само дето едната се именува елитарна и кръщава колите си (разни спортни и не знам кви) овчар и секви подобни

  54. 54 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Ами да, пак направихме темата в черно и бяло. Бедни и богати. Според мен добрата бизнес стратегия в туризма ни е да има ниша за всички групи хора с различните им предпочитания. От всичко може да се правят добри пари, не само от луксозни хотели и ресторанти. Ако напраскаш навсякъде лукс ще загубиш - няма да увеличиш клиентите, които обичат лукса и могат да си го позволят, по-вероятно ще загубиш част от тях и със сигурност ще загубиш хората, които предпочитат да се движат, които обичат тихи места и повече природа, които предпочитат къмпинга, не защото са бедни, а защото това харесват.

  55. 55 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Най-хубавата ми почивка беше деветдневен преход на кон от Триград до Мелник, смесена група повечето англичани. Излезе ми по 100 лв. на ден. Това лукс ли е? Едва ли на мнозина от вас ще се хареса, но за мен това беше върхът! Жалко, че вече не мога да си го позвлоя по здравословни причини

  56. 56 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#55] от "1_naum":Нямаше да коментирам но не се сдържах да споделя -Най хубавата ми почивка беше на Малдивите по 1000 евро на ден но това беше на сън .Немога да си го позволя обаче поради здравословни причини на джоба ми хо хо хо хо

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  57. 57 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1287 Весело

    До коментар [#49] от "latcho59":

    Браво пич, изкефи ме! Това за Ганя не го знаех, но нали знаеш - който търси - намира.

  58. 58 Профил на ktire
    ktire
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#41] от "MB":
    Не е баш "безпочвен". В момента маса народ, морски строителен предприемач, е потънал до гуша в кредити и се надява, че ако успеят да пробият системата и изкрънкат възможност част от плажовете, особено на юг, да станат част от затворените комплекси руснаците ще им бороят луди мангизи.
    Въобще не е случайна партенката на Гребенаров по повода.
    Ако обществото се разсея и прокарат "категоризацията" за месец-два, айде половин година все до ще има терена по брега на юг от Бургас става частно, заградено с кучета и мрежи, пазванти с калашници и пр. Ще оставят за простолюдието по един по два големи плажа и по един градски в Царево и Ахтопол и селата.
    Не по 50лв, за 5000 няма да имаш възможност да влизаш, както сега никой не може да ползва стая в "хотела" на Догановата фондация в Бояна.
    Понимаети ли за кво става въпрос?
    Ама щели да им цапат и люпят семки? Ами като са ти дали право да събираш пари от чадъри и продаваш с надценка на плажа - ще чистиш бе. Те цапат - ти чистиш. Пазиш, охраняваш.
    Ама ти не искаш така. Само на самуна мекото, а другото - карай да върви. Слагаш табела с правила на плажа и който не ги спазва пазвантина ти ходи и му прави забележка.
    Само че най-големите на рушители на правилата са концесионерите, дето за 50лв са способни да пуснат и петгодишно русначе на джета, ако и да има риск да направи касапница на пясъка.

  59. 59 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    омбре харесва ми чувството ти за хумор. Иди на Триград тогава.

  60. 60 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#59] от "1_naum":благодаря,предпочитам да ям пасти.

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  61. 61 Профил на napbon
    napbon
    Рейтинг: Неутрално

    До Омбрето
    От кое село пък си ти бе оли? Хем си признаваш лъжата, хем се съгласяваш с мен, че затворени плажове при соца имаше, хем обиждаш. Тия маниери ги пази за моабетите ти с другите хамали на сточна гара, а тук се опитвай да се изразяваш прилично. Не е лесно, ама опитвай.
    ======================
    Щели били да обсъждат някаква категоризация, журналистката сложила провокиращо заглавие, за повече атрактивност и папагалите се хванаха.
    Ама дали такива плажове въобще има, дали някой някога ще им разреши да има, не е важно. Коментират ги, като да са факт.

    Ако ходех на плаж, щеше да ме дразни съвсем друго. Много по-масово и ограничаващо. Чадърите, дето заемат 3/4 от повечето плажове с концесии. А не някакви плажчета от 20м2, дето са в Русалка.

  62. 62 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#57] от "Дедо Либен":
    Qui quaerit, reperit - Който търси, намира.
    Qui scribit, bis legit - Който пише, два пъти чете.

  63. 63 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#61] от "napbon": Х а ха потомствен пловдивчанин съм но и да съм от село пак щях да ти го кажа.Такива креатури и карикатури като теб в прехода се извъдиха и то доста.За тях всичко ненормално е нормално.Схващаш ли .

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  64. 64 Профил на munchо
    munchо
    Рейтинг: Любопитно

    Абе толкова е СМЕШНО, довчерашните келнери, посредствени спортисти, комсомолски секретари неработили един ден в живота си и малоумното поколение на горните - все хора едва завършили осми клас, за които културата се свежда до Сашка Васева, натрупали малко пари от източване на банките, бандитска приватизация, контрабанда, проституция и търговия с наркотици, неплатили един лев данъци, да се пишат някакъв ЕЛИТ и да искат да са отделени от "простолюдието"..

  65. 65 Профил на maratonkov
    maratonkov
    Рейтинг: 8 Гневно

    Така е нали във фермата на Оруел , някои свине са равни , а други по равни ...ама де !

  66. 66 Профил на napbon
    napbon
    Рейтинг: Весело

    Нормално си е да има ненормални. Тая ти мисъл е вярна. Самокритиката си я запомнил от соца

  67. 67 Профил на Хесапов
    Хесапов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Няма угодия...уфффф!

    Хесапов - герой на нашето време
  68. 68 Профил на vlad_m1
    vlad_m1
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#50] от "KOBA_STALIN":както винаги - казано на място и по същество.Аплодицменти.

  69. 69 Профил на pagan
    pagan
    Рейтинг: 506 Гневно

    Г-н министър,

    Докато проверявате "Русалка", моля не пропускайте и "Дюни"!
    Миналата година ни бе поискано по 70лв на човек само за да влезем в комплекса, понеже бил "ол инклузив".
    Такова нещо като частен бряг, не може и не бива да съществува в България! (Поне по конституция).
    Ако толкова държат на такъв, да си купят остров. Гърците продават, доколкото ми е известно.
    Аман от мутри и хора готови да отстъпят правата си безгласно.

  70. 70 Профил на Ivan Petrov
    Ivan Petrov
    Рейтинг: 775 Неутрално

    А стига 'бе, а Бургас-Александрополис и него ли няма да го има... ...смешници...

    "Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" Vankata




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK