
© Анелия Николова
Сметната палата е констатирала нарушения при възлагането на обществените поръчки в Агенцията по вписванията, съобщиха от палатата.
В агенцията е извършен одит за периода от 1 януари 2008 г. до 31 декември 2009 г., а част от доклада по него е изпратена на прокуратурата, уточнява БТА. През този период по сключени договори с изпълнители на обществени поръчки Агенцията по вписванията е изплатила общо 12 195 313,87 лв. без ДДС. Констатирани са много нарушения при възлагането на обществените поръчки, в резултат на което публичните средства са изразходвани неикономично, посочват от Сметната палата.
Нарушенията се състоят в определянето на неясни и необосновано завишени изисквания към участниците. Нарушаван е принципът на равнопоставеност. На формално основание са отстранявани кандидати, за да се стигне до единствен участник в процедурите, който е избиран за изпълнител.
Крайният резултат е сключване на договор по цена, определена без конкуренция и в повечето случаи завишена спрямо прогнозната стойност на поръчката. Агенцията, която е към Министерството на правосъдието, е сключвала договори с различни външни изпълнители за извършването на еднакви или сходни дейности, осъществявани през един и същи период от време, с което е допуснато дублиране на изразходване на публични средства.
В Агенцията по вписванията не са идентифицирани рисковете при отделните етапи на процедурите за възлагане на обществени поръчки и контролните дейности не са действали постоянно и ефективно през целия одитиран период. Създадени са предпоставки за финансова необезпеченост по сключени договори, тъй като е намален размерът на предоставените средства за капиталови вложения спрямо първоначално утвърдените бюджетни средства.
Един от изводите на Сметната палата е, че като мотив системно са използвани недостатъчните капацитет и квалификация на персонала за осъществяването на процедури, свързани с информационните технологии. При част от констатациите има данни за престъпление.
С решение на Сметната палата тези части от одитния доклад са изпратени на прокуратурата. Докладът - в частта му за нарушенията на нормативните актове в областта на обществените поръчки, е изпратен на министъра на финансите и на изпълнителния директор на Агенцията по обществени поръчки. Сметната палата е дала пет препоръки на изпълнителния директор на Агенцията по вписванията и две препоръки на министъра на правосъдието за отстраняване на слабости и за подобряване на дейността.
Dimov
Рейтинг: 413 НеутралноБрей, брей...Можело да се задействат контролни механизми. Остава следващите по веригата (прокуратура, инспекторати и т.н.) да свършат работата до край.
VDПавел Лазаров
Рейтинг: 479 ВеселоДобра новина!
Навсякъде, където има проблем, има нещо прекалено голямо.leshii
Рейтинг: НеутралноТова е хубаво, лошото е, че подобни доклади касаят винаги дейността на предишния кабинет.
Луд Общественик
Рейтинг: 835 ГневноДо коментар [#3] от "leshii":
Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/homeда те таковам бе глупак! Прочети статията - 1 януари 2008г. до 31 декември 2009г. Как да проверят 2010 - като не е свършила, а? Кажи ми бе комунист сплескан?
Да проверят назад до 2000г, но повечето по давност и изпраност, не можеш да ги докажеш.
Мълчи и не си излизах от дупката...
българи юнаци
Рейтинг: 583 ГневноКрайно време бе да се започне с това гнездо на оси - Агенцията по вписванията. Да се запитат екс министърката Меглена Тачева, екс зам. министърката Илонка Райчинова, бившата изп. директорка на Агенцията -Даниела Митева и цялата останала кохорта как избраха сградата на Службата по вписванията в София към Агенцията по вписванията? Как решиха, че част от жилищна сграда е най-подходящото място да се съхранява целия архив със собствеността на София. Как решиха, че преустроен ресторант и гаражи в административна част от жилищна сграда е точното място.............!!! Как в разгара на кризата платиха по 2000 евро кв.м за част от сграда в кв. Гео Милев на забележителната улица «Елисавета Багряна» дето с нищо не можеш да стигнеш освен с такси. Гаврата е отвратителна, комисионните вероятно огромни! Крайно време е в тази държава всеки да си плати за алчонстта, безхаберието и гаврата с българите.
stoiank
Рейтинг: 1173 НеутралноНе знам какво става с АВ, но в момента е в пъти по зле от преди. Първо държавата изпоглоби сума ти фирми, че не са подали годишните си финансови отчети в срок до 30.06. Но като си подадеш отчета в срок на същата тази държава и трябва 3-4 месеца поне да го обработи. Говоря за документи подадени с електронен подпис, тоест на държавата не и трябва публичност, основата заложена в ТР, а глоби, такси и т.н. Наистина всеки сгазил закона трябва да се наказва, за да си заслужава да си коректен, но презумцията е държавата да е коректна с теб, а при нас тотално в повечето сфери това го няма.
emopeev
Рейтинг: 217 ГневноВреме беше! И друго да проверят - как стана така че изведнъж само адвокати могат да подават с ел.подпис?
Адвокатско лоби или .....
Иван K
Рейтинг: 1806 Неутрално"процедури, свързани с информационните технологии"
подписАз съм от този бранш. Изискванията към кандидатите са безумни, но дори и безумните се подкрепят от чужденци консултанти. Имам усещането, че тази далавера е измислена в западните страни, а нашите ДС наследници първи се ориентираха.
Най-често връх на безумието е изискване за голям оборот и печалба в предишни години. Оборотите са атестация за търговци, но за разработка на софтуер оборотът е по-скоро загатване да получиш част от оборота.
Например за да вземеш проект за 1 милион в България трябва преди това да си имал проект за 2 милиона в България.
rayo
Рейтинг: 583 НеутралноАгенцията, която е към Министерството на правосъдието, е сключвала договори
un buen dia empieza con un solo rayo----------------------------------------------
Уффф, като чуя за това "правосъдие" и ми настръхва косата... аман от шмекери, дето са облякли роби на благоверни и само пискат, че ние не разбираме как добре си вършат работата
rayo
Рейтинг: 583 НеутралноАма ми се ще да видя, че всяко ощетяване на държавата с пари на данъкоплатците се възместява от личните средства разпоредилите се неправилно с предоставените им задължения.
un buen dia empieza con un solo rayoПо друг начин няма да се научат
VM
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#7] от "emopeev":
Подаването с ел. подпис не е достъпно само за адвокати, а и за собственици и управители, в зависимост какви актове се обявяват.
Десен
Рейтинг: 426 НеутралноВсичкото дебили в тая агенция трябва да ги изкарат пред сградата и с един откос - наред.
The biggest risk in life is not taking one.Няма друга държавна институция изтъкана от повече безхаберие, лоши и тромави административни процедури и безотговорност от тях.
xmm
Рейтинг: 1054 НеутралноА като си представя,че там работят само юристи....
demolisher
Рейтинг: 415 НеутралноКога най-после ще отговарят персонално хора за собствените си умишлени грешки?
Да започнат да плащат от джоба си за това, че са ощетявали държавата и съответно, нас. Когато това се случи, тогава и тези статии ше са излишни.
Музар
Рейтинг: 1316 ГневноАз да си изокам и моята болка:
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдВ АВ, по-специално имотните регистри, са изработени така, че да са възможни няколко записа за един и същи имот. Това е проблем на самата база от данни. Обикновено един имот има серия от идентификационни номера, като най-отляво е ЕКАТТЕ на селището, след неко е местния номер за район, номерът на имота и после следват разни по-специфични номера. Всеки от тези идентификатори би трябвало да има точно определера дължина и да се отделят един от друг с еднакъв и постоянен разделител - интерва, запетая, точка... Видях имот с разделител точка и запетая, като всичките идентификатори са били записани в едно от полетата - за номер на имот. Разбрах го, използвайки различните критерии за търсене на сайта и просто в това поле ми се появи пълната серия с номерца. Същевременно потърсих и по-общ критерии и получих списък, в който отделянето на един идентификатор от друг беше правено с различни разделители. Всичко това направих с акаунт на приятел (той си влезе, не знам паролата му), аз само щраках по "опциите". Няма да коментирам изпълнението, щото е ясно че четири пети от дивотиите се дължат на заданието - вижда се от пръв поглед. Освен това базата с данни за имотите (имотен регистър) е съвсем отделна работа от изработката на сайта.
skara
Рейтинг: 1128 ВеселоДо коментар [#13] от "xmm":
Прави каквото трябва, да става каквото ще.Стига, не ставай смешен. Работят едни "лелки" дето ги е страх да не ги "ухапе" клавиатурата. Да не говорим за монитора и способноста да ти правят снимка през него.
skara
Рейтинг: 1128 ВеселоДо коментар [#15] от "Музар":
Прави каквото трябва, да става каквото ще.Точно на Възложителя!
Но пък тестването е дадено в ръцете на потребителя - а това е по-страшно от Калашник в ръцете на луд! Може да обърка всяка система. Проверено!
Музар
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#17] от "skara":
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдВиж, скара, всичкото работа по такива системи включва и сериозен модул "дуракоустойчивост". Не съм програмист, но ми е писнало да опявам на програмисти, че програмата освен да си свърши основната задачка, трябва да осигури и среда за работа без грешки на потребителите! (нека да е с минимални грешки) Има куп неща, които могат да се предвидят. И те просто са известни, знаят се и се наричат "добри производствени практики".
Освен всичко друго гадно, знам, че у нас програмистите НЕ учат изобщо и въобще подобни неща - нито в ТУ, нито в СУ, нито където и да е било другаде на бг-територията.
Еле па у Перник
Музар
Рейтинг: 1316 НеутралноДопълвам коментар [#18] от "Музар":
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдНа всичко отгоре прегледах и законовите текстове за създаването на тази система - на пръв поглед изглеждат в ред (и за лаик като мен). Имат си записани доста изисквания, дори специално по този въпрос. А той е възлов. Да, ама работата на програмиста не е да чете закона, а да чете заданието - то му определя какво ще свърши.
Крайно време е да се премахне фактическата неуязвимост на държавните поръчители и да почнат да носят ЛИЧНА МАТЕРИАЛНА отговорност. Най-малкото да не могат да заемат държавна службица. Това им стига, при тяхната пълна олигофрения (по диагнозата на доктора от ИСУЛ).
skara
Рейтинг: 1128 ВеселоДо коментар [#19] от "Музар":
Прави каквото трябва, да става каквото ще.Да, така е.
Но има фрапиращи случаи на неизчистване на буфер (или както му казват спИциалистите) дето се получават веселби в резултатите
То софтуера е по-благодатен от намиране на грешки в Ръководство на потребителя.
Но това не оправдава некадърниците, съгласували конкретния договор! Некадърници!
Музар
Рейтинг: 1316 ВеселоДо коментар [#17] от "skara":
В 99% го правех неволно, по интуиция. Но поне в половината случаи можех да и кажа къде се "чупи". На прима виста, без специална подготовка. А тези ~50% отгатнати от мен са чист брак! Нищо друго, освен несвършена работа.
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдГлей сия! Нито съм луд, нито пък имам Калашник. А как ми се иска! В комплект с няколко Рамбовци да ми носят и подават лентичките с бум-бум
Но пък системи сривам всякакви! Имах един период, когато буквално тестваха не само софтуера, но и асемблирането като ме помолят 5-10 минути да "погледам" и "пощракам".
Музар
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#20] от "skara":
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдСкара, в случая аз залагам че не са некадърници, а измамници!
Статията е за счетоводното офрмление, но аз си изоках и за програмното изпълнение. Определено дефектът идва от Възложителя! При това не мисля, че е неволно. Можеше просто да препише законовия текст буквално и точно този проблем щеше да е избегнат. Като добавим и интереса (май в криминалистиката има друга дума), просто не остава място за съмнение.
action
Рейтинг: 426 ЛюбопитноМирослав Найденов пръсна 6 млн. лв. за PR
Дата: 21-09-2010 22:53
300 000 лв. от тях е получила пиарката на „Лукойл“ Диана Дамянова. Нейната фирма D&D, която е обслужваща пиар агенция на агроведомството, е изготвила цялостна концепция за информационната кампания на Програмата за развитие на селските райони. 1 880 000 лв. лв.от 6 - те милиона са били дадени за публикации в печатните медии. За външна реклама са похарчени 335 000 лв.
6 млн.лв. за PR е похарчил министърът на земеделието и горите Мирослав Найденов. Огромната сума е дадена на медиите за създаване на положителен образ на министъра, прочул се с аферата с 20-годишното заразено ирландско месо в предишното правителство. 300 000 лв. от тях е получила пиарката на „Лукойл“ Диана Дамянова. Нейната фирма D&D, която е обслужваща пиар агенция на агроведомството, е изготвила цялостна концепция за информационната кампания на Програмата за развитие на селските райони.
1 880 000 лв. лв.от 6 - те милиона са били дадени за публикации в печатните медии. За външна реклама са похарчени 335 000 лв. "Производство, тиражиране на магнитен носител и разпространение чрез национален всекидневник" е струвало 250 000 лв. Дискът излезе във в. "Стандарт". За видеоклипове са отишли други 250 000 лв., 245 000 лв. - за рубрики в регионални радиостанции, а изложения и конференции из провинцията са попили още 200 000 лв. 615 000 лв. предстои да се налеят в изработването на 5-минутни рубрики по телевизията. Общо 42 млн. лв. са предвидените средства за информационна кампания по Програмата за равзитие на селските райони. С тях трябва да се финансират медийните изяви на Найденов, семинарите на министерството, както и изготвянето на дискове.
Раздаването на милионите обяснява натрапващото се присъствие на министъра във вестниците и сутрешните блокове на телевизиите. Чрез парите, силно съмнителните акции на министъра в сферата на месопреработваването, са представяни като "борба" за чистота на хранителните продукти. Опитът на предшествениците му Кабил и Цветанов обаче е показал, че информационният комфорт е временно явление, който след време се връща като бумеранг върху опитващия се да корумпира медиите. И Кабил и Цветанов бяха "любимци" на журналистите преди година, което не им пречи сега да са подсъдими за корупция.
skara
Рейтинг: 1128 ВеселоДо коментар [#23] от "action":
Прави каквото трябва, да става каквото ще.Е и?
Голями яйца!
Бих се учудил на 30 млн. - ма не би!
skara
Рейтинг: 1128 ВеселоДо коментар [#23] от "action":
Прави каквото трябва, да става каквото ще.Бе какво ще се занимавам се теб - мацето земала има няма 5% от цитираните пари и според теб СЕНЗАЦИЯ!
Ми за теб ще бъде сензация, че бабата на Лили Иванова е ЖИВА! Верно!
skara
Рейтинг: 1128 ВеселоДо коментар [#22] от "Музар":
Прави каквото трябва, да става каквото ще.Бе нали съм виждал и двете страни: едните не знаят как да прикрият дребна далавера; другите не са чували за произволно натискане на клавиши!
Пълен смях.
И после: Ама що така не работи? Ми няма!
какво си поискал, какво са направили, а пък да не говорим: Плати ли на разработчика? И удивителна!
коритаров
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#2] от "Павел Лазаров":
Всеки иска но не всеки можеРазбирам какво искаш да кажеш с "добра новина", но се замисли до къде я докарахме да се радваме на подобни неща!
Когато това стана "лоша новина", значи сме минали няколко крачки напред!
tonitod
Рейтинг: 1159 ЛюбопитноЗакон за обществените поръчки е направен с безброй вратички, които дават възможност за различно тълкование. Всеки малко по-добър юрист може без проблем да изготви тържната документация така, че да спечели този, който трябва.
А това с недостатъчния капацитет и квалификация на персонала е само оправдание. Почти навсякъде има назначени системни администратори /ако не - имат право на консултантски услуги/, които могат да участват в изготвянето на количествено-стойностната спецификация, от която тръгва процедурата.