"Скъпи ученици"

"Скъпи ученици"

© Дневник



Деца на двора, непрестанно жужене. Така изглежда едно училище в междучасието. Но освен време за разговори със съучениците това е и време за покупки - закуски, напитки, нещо сладко, химикал или тетрадка, както и за показване на новите дрехи.


Завръщането на учениците в класните стаи и тази година раздвижи бизнеса на търговците. Голямото пазаруване за училище започва още преди 15 септември и продължава до към края на октомври, когато студентите започват лекции.


С тичането по магазините за тетрадки, химикали, помагала, компютри започва и борбата на търговците за привличане на клиенти. Хватките са най-различни - намалени цени, масирана рекламна кампания, комбинирани оферти, допълнителни подаръци към основната покупка. Особено агресивна тази година беше кампанията за първия учебен ден на новата за България верига хипермаркети "Карфур".




"Винаги сме се стремели да отговорим на очакванията на потребителите и да им осигурим най-изгодни цени и най-голям избор", коментира целта на кампанията маркетинг мениджърът на веригата Диана Борлакова. Според нея "Карфур" е успял да се пребори с конкуренцията не само на пазара на ученически пособия, но и в предлагането на компютърна техника, като е изпреварил дори специализираните вериги.


Борлакова не коментира с колко са се повишили продажбите по време на училищното пазаруване, но заяви, че резултатът е надминал очакванията многократно. Освен това хората, които са влезли в някой от магазините, за да купят тетрадки или флумастри на децата почти сигурно са купили и храна от съседния щанд, което допълнително е увеличило продажбите, отчитат и от други големи магазини.


"Резултатите от кампанията ни "Обратно в джунглата" бяха потресаващи", каза и маркетинг мениджърът на веригата за офис техника и консумативи "Office one" Марина Георгиева. За поредна година фирмата направи специални предложения за ученици, учители и училища. "Office one" са насочили кампанията си към децата, защото "като си наумят нещо, не мирясват, докато не го получат".


Привличат клиентите и с ниски цени. Всъщност това е новата политика на веригата. В момента тече ребрандиране на магазините и преориентирането им от средния към по-ниския ценови сегмент. От "Office one" залагат и на създаването на лоялност у клиентите чрез инициативата "Подкрепи своето училище". При нея 5% от всяка покупка отиват по сметка на училище, посочено от клиентите.


Началото на годината в училищата и университетите предизвиква оживление и в магазините за компютри. Официални данни дали и с колко се увеличават продажбите им няма, но със сигурност има сезонно раздвижване на пазара. Заради това и търговци, които не са специализирани в продажбата на техника, включват в каталозите си оферти за първия учебен ден.


Покрай студентите добър оборот направиха онлайн магазините за техника, където цените са чувствително по-ниски, показа проверка на "Дневник". И тази година се купуват много повече лаптопи, като една от "житейските" причини са малките стаи в Студентски град, където няма място за три настолни компютъра.


Според родители, читатели на "Дневник", най-скъпо излизат езиковите курсове за учениците - около 900 лв. годишно. Освен това средства се отделят и за извънкласните дейности. В тях се включват различни занимания по спорт, музика или друго хоби.


Сред учениците в София няма силно изразено финансово неравенство - нито според джобните, нито според месечните разходите на родителите, показа допитване до тях. Доколкото сред децата все пак има и по-заможни, тъкмо те най-често стават обект на кражби, агресия или изкушения като алкохол и наркотици. Това бяха част от изводите на изследване на институт "Отворено общество" от 2009 г.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на elady
    elady
    Рейтинг: Неутрално

    Верно е - Сред учениците в София няма силно изразено финансово неравенство. Само дето едни носят обувки за 10лв., други за 1000; едни имат по 100лв. дневни, други хич нямат...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK