Столичната община ще вдигне глобите и цените за външна реклама

Столичната община ще вдигне глобите и цените за външна реклама

© Надежда Чипева



Столичната община ще увеличи глобите за незаконна реклама и ще увеличи цените за някои видове външна реклама. За целта главният архитект Петър Диков и зам.-кметът Минко Герджиков са внесли два доклада в Столичния общински съвет за промени в наредбата за местните данъци и такси и наредбата за външната реклама.


Предложението на Герджиков ще бъде обсъждано и гласувано на сесията на общинския съвет този четвъртък и предвижда да се увеличи таксата за фирмените информационно-указателни табели и временните информационни елементи. В момента за тях се плаща само "Такса за технически услуги" от 50 лв., като за фирмените табели таксата се плаща всяка година, а временните могат да бъдат поставяни за 14 дни.


Герджиков предлага таксата за фирмените табели да стане 50 лв. на месец на квадратен метър информационна площ, а за временните елементи (хоругви) - 1 лв. на ден за брой. Мотивите му са, че в момента в София има огромен брой информационни елементи.




Промените в общинската наредба за външна реклама, внесени от архитект Диков, предвиждат увеличаване с около 10 пъти на санкциите за незаконно поставена външна реклама, сергия или друг преместваем обект в София. От сегашните 100 до 5 хил. лв. санкциите ще станат от 1000 до 50 хил. лв., ако общинският съвет гласува промените в наредбата. За повечето нарушения като поставени билбордове, информационни табели и павилиони без разрешение глобата за физическите лица е от 1000 до 5000 лв., а за фирмите - от 2000 до 50 хил. лв.


Промените в наредбата за външна реклама са качени на сайта на общината на 13 октомври и трябва да минат поне 14 дни, преди да бъдат гласувани от общинския съвет. За заседанието в четвъртък Диков е внесъл предложение за конкурс за външната реклама върху общинските терени. Общинският съвет веднъж вече гласува документацията за конкурсите за външна реклама, но тя беше оспорена от рекламна агенция в КЗК и сега се чака и решението на Върховния административен съд (ВАС). В новата документация са променени текстовете, които бяха определени като дискриминационни, каза за "Дневник" Петър Диков.


В момента всички рекламни елементи върху общински терени са незаконни, напомни кметът на София Йорданка Фандъкова в интервю пред Би Ти Ви днес. Договорите няма да бъдат продължавани повече, докато не бъдат проведени конкурсите, предупреди Фандъкова. Фирмите са предупредени да свалят сами билбордовете си до края на годината, а после ще бъдат свалени принудително, допълни тя.


От Българската асоциация за външна реклама (БАВР), която е един от жалбоподателите, обявиха, че ще изискат от членовете си сами да премахнат билбордовете си от общинските терени, за да не харчи общината пари, които няма. "Ние повече от общината искаме да има ред, но искаме също конкурсът да бъде проведен както трябва", каза председателят на асоциацията Георги Ненков. Асоциацията оспори в съда гласувана от общинския съвет документация за конкурса, защото според тях в нея има много противоречиви и неясни текстове.


"Относно предложението за увеличаване на глобите имаме възръжение срещу това, че за рекламни елементи са предвидени много по-високи санкции, отколкото за незаконно поставени преместваеми обекти", коментира Георги Ненков. До четвъртък БАВР ще излезе със становище за новата конкурсна документация, предложена от Петър Диков.

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1134 Любопитно

    Това...в помощ на бизнеса в условия на криза ли е?

  2. 2 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1134 Любопитно

    Питам,защото рекламата на курортите я плащаме всички - с малка помощ от ЕС - пък другата,дребната....всеки сам,с глоби?

  3. 3 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1793 Неутрално

    С телефонните "кабинки" на БТК как ще процедираме?

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  4. 4 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1134 Весело

    До коментар [#3] от "cinik":

    Реклама на БТК?

  5. 5 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    "Фирмите са предупредени да свалят сами билбордовете си до края на годината, а после ще бъдат свалени принудително, допълни тя."

    Тоест напролет не би трябвало да има тараби (захранвани с общински ток, впрочем, който се плаща от населението) из улиците? Защо ли си мисля, че няма да стане. Или общината ще мрънка, че няма пари да демонтира боклуците или "собствениците" на железата ще дадат рушвет където трябва.

    «Enjoy yourself. It’s later than you think.» - chinese proverb
  6. 6 Профил на BlackLabel
    BlackLabel
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не е виновна Фандъкова, тя е лесна за манипулиране, а и Диков си е лисичка

    Абе дали всички фирми са си плащали наемите на тея билбордове към Общината? За да тръгнат да демонтират явно някой има интерес от това да влезе с нови фирми и имена, а някой да бъде навътрен, иначе излишен разход по време на криза, някак си намирисва ми тая

    Значи Рек. Агенции които са си плащали ще ги шкартират, та даже и ще ги глобят

    София бъка от незаконна реклама, а някой иска 5-6те % законната да мине в сиво, сигурно го е страх от регулация

    Факт: 11 000 - 12 000 реклами в София, само 700-900 законни

    Ех Диков, Диков





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK