БСК: Няма качествени кадри, заетите са неефективни

БСК: Няма качествени кадри, заетите са неефективни

© Цветелина Николаева



В България продължават да липсват квалифицирани кадри, а заетите хора не са ефективни за икономиката. Oбразователната система сериозно се отдалечава от реалните потребности на икономическите сектори. Това са част от данните на изследване на Българската стопанска камера (БСК), което е част от проект по оперативна програма "Развитие на човешките ресурси". За анализа е изследвана  статистическа информация, предоставена от Националния статистически институт, Евростат, ЮНЕСКО, НОИ.


Най -често срещаните професии са продавачи и снабдители (23%), шофьори (11%), сервитьори и бармани (11%), охранители и пазачи  (10%), счетоводители (9%) и учители (8%). Данните показват още, че въпреки растящия брой завършващи висше образование в периода 2005–2009 г. по брой на дипломираните висшисти България е все още под средното равнище в ЕС. Страната ни изостава от страни като Ирландия, Люксембург, Кипър, Белгия, Финландия и Естония.


В България все по-малко хора учат за докторска степен. Анализът  показва, че връзката между броя и специалностите на новоприетите и обучаващите се студенти с потребностите на бизнеса е все по-слаба и не отразява реалните нужди от кадри в отделните отрасли и производства.




Според анализа свидетелство за засилването на тази деформация през последните години е нарастващият брой на новоприетите студенти в програми с академична ориентация, особено силно изразено през 2009 г.
Най-висок и изключително преобладаващ е процентът на новоприетите студенти в направление стопански науки и администрация.


Ниският процент на новоприетите студенти и от двете степени в направление аграрни науки може да се окаже сериозна причина отрасълът да не се развива с необходимите темпове, пише още в изследването.

Ключови думи към статията:

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    С тези високи прагове за осигуровки така ще е.
    Другото е - отиват навън,в цивилизацията.

  2. 2 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Повечето кадърни забегнаха, навън има и по-добри заплати, и по-добър мениджмънт и по-добри условия на живот.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  3. 3 Профил на spoko
    spoko
    Рейтинг: 594 Любопитно

    Ами до 89г. всичко си беше точно!А сега реформи,реформи,
    реформи...!

  4. 4 Профил на Светослав
    Светослав
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Добро утро!

    Продължавайте да обяснявате как в България заплатите са ниски и как няма как да бъдат по-различни от това и после се чудете защо младите и квалифицирани хора дори не се опитват да работят тук. Директно напускат страната.

  5. 5 Профил на GRUBO
    GRUBO
    Рейтинг: 515 Весело

    Е-е-е Стопанската камара, много сте се разбързали - изчакайте 3 години Пернишкио да започне да бълва свръх специалисти и тогава да видите какво качество на образованието, какъв потенциал, какъв синхрон с потребностите на икономиката ... въх

  6. 6 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 754 Весело

    А, не! Не е верно че няма качествени кадри!
    БГ кадри - висшисти има достатъчно качествени!
    Номера е че работят по света, а не в БГ.
    Я обявете едни годишни заплати от поне 50 000 евро за БГ и вижте какво ще се обади!?
    За 2-3000 евро на година - толкова, колкото е!
    Никой не се връзва вече на "светло бъдеще"!
    Както казват англичаните - "като сложиш фъстъци, ще си хванеш маймуни!"
    Айде много поздрави!!!
    ПП: А на някои, дето ще ревнат за сравнения - нека видят заплатите на някои "мениджъри" в БГ и парите на "честните частници" - екс ДКМС и БКП!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  7. 7 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    За съжаление това е световен проблем - на младежите не им се учи а ко все пак се излъжат да поучат(= подремят в висше учебно заведения някоя година) държат да е в някоя безумна хуманитарна специалност.
    Не им се учи инжинерство и техника пък за земеделие и подобни непрестижни специалности какво да кажем. Малко изключение са модните "компютърни науки" и то защото търсенето създаде голям ръст на заплатите. Но и там качеството на завършващите е леле-мале.
    Но няма лошо, и сега заплатите на техничарите не са лоши но очевидно ще дойде време качествен човек с техническа компетенция да бъде златен .

  8. 8 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#6] от "The Core":

    Абе вие наемали ли сте хора въобще че ги говорите тия глупости ?!?
    Давам ви конкретен пример - заплата 800лв чисти + социален пакет + премия. Това е оферта за начинаещ ИТ специалист като има само две изисквания - говорим англиийски и базови познания по компютърни науки - ниво втори курс примерно.
    И след 10'тина СВ'та няма един да става !!!

  9. 9 Профил на simo_simov
    simo_simov
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Оферта за работа от предприемач:"Изисквания:
    отлично владеене на френски език - писмено и говоримо;
    отлични умения с MS Office и най-вече Excel;
    предимство е владеенето на английски език;"
    Преложено възнаграждение:"400 BGN на Месец ".
    Предполагам, че наплива от качествени кандидати е огромен. За съжаление такива са повечето оферти на бизнеса в Бг.

  10. 10 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#6] от "The Core":

    как да им обявя 50000 евро като те работа за толкова не свършват ?!?. И защо мислите че някъде по света има такива заплати за некомпетентни безделници ?!?.

  11. 11 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 808 Неутрално

    В България все по-малко хора учат за докторска степен.

    ============

    Аз исках да правя докторска степен в БАН, ама като ми казаха 400 лв заплата, при положение, че аз тогава взимах над 1000 и не съм софианец, т.е. трябва да живея под наем/на ипотека, Нямаше как да стане просто.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  12. 12 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 654 Неутрално

    БСК се притеснява от липсата на нови,млади кадри в аграрния сектор.Аграрната ни наука преди 1989г. беше водеща в Европа и света.Научно-изследователските институти,разработващи технологии за аграрния сектор,бяха водещи и с големи успехи.Ще посоча само институтите в Кнежа,Генерал Тошево.Основната задача на първото "демократично" правителство на СДС беше да разгроми селското стопанство и това беше извършено с "успех".Над 30,000 висококвалифицирани агрономи бяха изхвърлени на улицата.А във всяко АПК работеха екипи от агрономи полевъди,по трайни насаждения,растителна защита.Сегашните пишман фермери и арендатори имат ли нужда от такива специалисти?Нужда имат,но мислят,че ще минат без науката.Кому се сърдиме?Защо младите натискат повече към юридическите факултети,мениджърски науки,политологии,а бягат от аграрните науки?Те и при другите науки не намират приложение на знанията си,та в селското ли стопанство!

  13. 13 Профил на Milva
    Milva
    Рейтинг: 798 Неутрално

    До коментар [#6] от "The Core":
    Не съм съгласна.
    Аз завърших преди няколко години. Обучението беше смешка. Ще визирам само най-фрапантния случай. През 2003 г (в първи курс) учихме компюърна програма, чието име ми убягва в момента. Трикът беше, че въпросната програма бе създадена през 1995 г. Вървеше само на 95. По това време повечето домашни компютри вече бяха на ХР.

    За да си я запише човек, му бяха нужни 2 дискети, а такива по магазините вече бяха кът. Курсовата си работя я написах и качих на диск. Голяма грешка! Само на една машина имаше ром и той беше повреден. Върнаха ме вкъщи посред изпитния ден да я сложа на дискета...

    Цялото ни образование като цяло въобще не е в час с изискванията на работодателите. Учим си разни неща от преди 6-7 години без капка практическа насоченост.

    I don't want to believe. I want to know.
  14. 14 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    Искат да кажат няма балъци учили и можещи да блъскат за 500лв.
    А на всички по горе дето материала им е некачествен- когато имате успешен бизнес модел и произвеждате конкурентен продукт(услуга) ще можете да плащате високи заплати и ще печелите от труда на работниците. У нас всеки взел по едно магазинче и чака да убие рибата.

    колкото повече,толкова повече
  15. 15 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#12] от "molesan2":

    чак пък водеща - едва ли. Имало е няколко института където са се опитвали да правят нещо може. Но дори да е било так - това се случва преди 20 години. Тия специалисти са вече пенсионери.

  16. 16 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 754 Любопитно

    До коментар [#10] от "m17":
    Ами Вие въобще имате ли работа като за 5000 евро?
    Съмнявам се!
    Ако работата Ви е като за 400 евро - такива хора си търсете, но не се оплаквайте!
    Не разбрахте ли че единствения начин да бъдете конкурентни в бизнеса е да си намерите и конкурентна (т.е - платена като по света) работна ръка?
    При Вашия вариант просто паразитирате върху ниските заплати и вероятно се оплаквате че нямате пазари!
    А за онези - по света, не се притеснявайте! Те си знаят за какво плащат!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  17. 17 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#16] от "The Core":

    Аз се оплаквам че не мога да си намеря адекватни хора да свършат елементрна работа въпреки съвсем приличното заплащане което се предлага.Но за сметка на това всички са с една безумни претенции.
    Разберете че за да се дадат големи заплати трябва първо да бъдат спечелени тия пари. За което трябват компетентни и отговорни хора които да вършат работата си качествено.

    Междо другото, българските работници имат едни от най-лошите работни навици , може би само индийците ни конкурират в това. Не се заблуждавайте, ако работят така в САЩ ще бъдат изхвърлени за 1 ден. Дори в европа няма кой да ги търпи да се мотат цял ден и да мрънкат за заплати.

  18. 18 Профил на да защитим животните
    да защитим животните
    Рейтинг: 541 Весело

    Ало БСН, к,вит сте "работодателите" такива са ви и кадрите !На манифактури стил 18-19 век и 7 клас им е много.

    Да защитим животнитe !
  19. 19 Профил на hihi
    hihi
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#15] от "m17":като ти гледам писанията дано нито един човек независи от твоите мърляви 800 лв и добавки , за човек който знае английски и има компютърна грамотност.Абе каиш като човек знае английски само в Америка и Англия (да не изброявам почти всички развити държави) ще изкарва повече от втоето подаяние .Аман от некадърни шефове и комплексирани менаджери.Като искаш нешо да ти се преведе ми има преводачески услуги , като искаш някой да е закара ,вземи си такси ,като трябва да се мъкне нещо наеми си докер, не 1 човек да прави всичко и да му се радваш ...

    взе парите, после диря няма ;трябва да се преърти рубикона
  20. 20 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#16] от "The Core":

    Мечтата на повечето "работници" в българия - да работя както тук си знаем пък да получавам колкото на запад. Е няма как да стане. Призовавам всеки който си го мечтае да се хване с частен бизнес и да се пробва да го постигне. И ако успее да напише книга - първи ще си я къпя че да се науча как се взимат добри пари без здраво бачкане.

  21. 21 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#19] от "hihi":

    айде пак типичния неудачник - нищо не може, нищо не знае ама иска голяма заплата. И разбира се си остава с искането и се върти из разни мърляви фирмички цял живот щото няма кой да даде добри пари на бездарник.

  22. 22 Профил на Milva
    Milva
    Рейтинг: 798 Неутрално

    До коментар [#17] от "m17":
    По отношение на работодателите виждам един основен проблем в нежеланието да се инвестира в обучение. Почти не се срещат фирми, които искат да вземат един кадър без опит, да вложат 6 месеца да го нагодят за своите нужди, а искат да е дошъл готов научен. Точно така се печелят най-лоялните служители - като дадеш шанс на онези, които дават надежди. Затова има пробен период в трудовите договори. Общо взето месец - два са достатъчни да стане ясно този ще го бива за тази работа или не.

    I don't want to believe. I want to know.
  23. 23 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    До коментар [#17] от "m17":

    Това че ти липсват ръководни умения или заплащането не може да привлече квалифицирани и мотивирани кадри си е твой личен проблем.

    колкото повече,толкова повече
  24. 24 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1779 Неутрално

    А какво е мнението на БСК за нивото на работодателите? как да не си спомня един дет ривеше, че му требели патенти (изобщо). А вие какво направихте по въпроса? Ай да не питам. Искат да му кацне некой, който да му свърши туй дет му требе. Без сам да знае какво му требе.
    Отделно, че образованието е далеч от всякакви изисквания. Ма и как да бъде като болшинството работодатели са на това ниво? Ай че се сетих как в центъра на София, в големио банков салон ме питаха за стотинки. Че нямали завалиите. Да не минавам през магазините дето световнио работодател не ги зарежда с дребни. И да не навлизам в подробности.

  25. 25 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1779 Неутрално

    До коментар [#20] от "m17":

    Стига рива бре. Предлагал 400 евро и се сравняваш със ивропата. Колкото и да се мота пак ще ти ги изкара. С печалбата ти. А като искаш да ти бачкат като топ специалист из ивропата не предлагай под помощта за безработни. Или акъла ти стига дотолкова?

  26. 26 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 754 Любопитно

    До коментар [#20] от "m17":
    Уважаеми, аз коментирам най-напред заглавието на статията - справка, моля!
    Съгласен съм с вас че:
    1. Има много калпазани и некадърници!
    2. Качеството на образованието е лошо!
    Но:
    1. Давате ли си сметка, че човек с английски , дори и без много компютърни познания би се хванал на работа в Англия за... примерно поне 4-5 паунда на час! Къде е тук вашата конкуренция като работодател? (фъстъците и маймуните, а?)
    2. Имате ли смелост, след като наемете човек да му сложите "клауза за представяне" в договора и на всеки 12 месеца примерно да му преразглеждате заплатата, с оглед представяне, а не мъглявите Ви "пакети"?
    3. Обяснете им че "мрънкане за заплата" по договор няма! Но добрите договори изискват доста и от работодателите май???
    4. А онова - за големите пари и заплати... Вярвате ли си сам в светлото бъдеще??? Слагате май каруцата преди коня?

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  27. 27 Профил на Toj e
    Toj e
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Бе коя е тая фирма дето търси тия специалисти ве или само си чешът езиците пак, то ясно че всичко в БГ но е посредствено, но най-посредствени са ни собствениците на фирми, там проблема е хроничен и ни трябва масов фалит и някой нови собственици с прогресивно мислене, те ще си намерят хора и ще си обучат кадри, уви такива дирма са много много малко

  28. 28 Профил на aircraft_carrier
    aircraft_carrier
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Алоуууууууууууу работодателите я се погледнете бе вие какви умения имате и какво и къде сте учили.магнаурската школа в Симеоново и ВИФ Г.Димитров.Бащите ви бяха партийни номенклатури шофьори и келнери доносници на ДС.Да ви таковам у бизнесмените.Та ако може да дойде някой да ви влачи на гръб за 400лв айде нема нужда.Не ми трябва вашата работа и заплати.Винаги се оправям сам.

  29. 29 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 648 Любопитно

    В България продължават да липсват квалифицирани работодатели, а заетите милиционери не са ефективни за икономиката.

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  30. 30 Профил на hihi
    hihi
    Рейтинг: 8 Любопитно

    До коментар [#21] от "m17":каде видя в коментара ми искане пари за заплата??????

    взе парите, после диря няма ;трябва да се преърти рубикона
  31. 31 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#22] от "Milva":

    Да, това се е проблем но си има причина - в българия нямаме понятие "лоялност". Типичен случай - взимаш човек , не знае ама поне има желание да учи. Влагаш маса време ( и пари ) да го понаучиш. То като му липсват базови университетски познания никога няма да вникне в дълбочина на нещата ама поне върчи простите неща горе-долу правилно. И в момента в който се понаучи, решава че вече е много велик. И почва да те изнудва за пари и почва да се мота по цял ден като не му ги дадеш.
    Повечето дори не спвзват елементарно приличие да си завърша текущич проект преди да станата "велики".
    Е как да инвестираш в такива хора ?!?

  32. 32 Профил на hihi
    hihi
    Рейтинг: 8 Неутрално

    като видя някой да кара джип 2010 и работника му взема 1000 лв няма как да го виня ,за липса на лоялност....

    взе парите, после диря няма ;трябва да се преърти рубикона
  33. 33 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 648 Любопитно

    До коментар [#31] от "m17":
    В клуба по интереси др. Ал.Лилов и В.Дърева не те ли научиха как да станеш "работодател" а не робовладелец.

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  34. 34 Профил на pyn
    pyn
    Рейтинг: 460 Неутрално

    До коментар [#22] от "Milva":

    Именно. Що, кат му трябват "качествени кадри", "бизнесът" не благоволи да си ги обучи, или поне да спонсорира специалностите, които му трябват, да дава стипендии. Тц, искат държавата да плаща за обучението ( с почти нулев вече бюджет за образование) и те да си избират. Нахалници.

  35. 35 Профил на pyn
    pyn
    Рейтинг: 460 Неутрално

    "Това са част от данните на изследване на Българската стопанска камера (БСК), което е част от проект по оперативна програма "Развитие на човешките ресурси". "

    И ти глей само отде цоца парички фамозната БСК. Абе, серсеми, не можахте ли да отстъпите поне тези парички именно за "развитие за човешките ресурси". Вместо пари за развитие, пари за философстване върху развитието, гиди крадливи "анализатори"...

  36. 36 Профил на Curb Your Enthusiasm
    Curb Your Enthusiasm
    Рейтинг: 623 Весело

    Червените мутри, назначените бизнесмени, реват че липсват качествени кадри. Ами вие ги изгонихте.

    Образованите и интелигентни българи не искат да живеят в червен турски кенеф и да работят за червени мутри. На вас ви трябва мат'рял, да го лъжете и те да гласуват за вас.

    То ако в България имаше истинска пазарна икономика и свободна конкуренция, и квалифицираните хора си работеха в родината, тези т.нар. работодатели сега нямаше да са работодатели, а бедни и безработни понеже са некъдърни и не стават за нишо.

  37. 37 Профил на heineken
    heineken
    Рейтинг: 701 Неутрално

    България изобщо няма нужда от БСК.

  38. 38 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#33] от "Schnee-Eule":

    Аз съм достатъчно млад за да не ми се налагало да членувам дори в комсомола. А на мениджирски умения съм се учил (2 години) в швейцария където се практикуват доста "десни" иконономически възгледи.
    И очевидно такова дясно мислене не се понася добре в България

  39. 39 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 754 Любопитно

    До коментар [#38] от "m17":

    Уважаеми, не видях опит за отговор на 4-те въпроса които Ви загатнах в по-горния си постинг...# 26
    Всъщност, имам и пети - тук в преразказ:
    В една БГ фирма, при наемане на работа на мой познат му бяха задали МНОГО смислен въпрос (личен състав):
    "Бихте ли имали проблем, ако осъзнаете че Вашият шеф не Ви превъзхожда умствено"?
    ...Човека си намери работа на друго място...
    Не мога да преценя доколко Ви е дясно (1) мисленето (2).
    Но според разсъжденията Ви за лоялността - липсва Ви ниво!
    В съвременния свят всеки работи за пари!
    Лоялността е израз на взаимен договор и съответното му спазване! Социалистическият ентусиазъм се е изчерпал някъде между Хаинбоаз и Димитровград!
    Ако "имате гащи" за бизнес на европейско ниво - не би трябвало да имате какъвто и да е проблем с лоялност - тя просто се купува.
    Но все ми се струва че бизнес-плановете Ви са много "на дребно".
    Поздрави!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  40. 40 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#39] от "The Core":

    За ваше сведение, социализма в българия свърши и сега и тук, както навсякъде по света има пазар, включително и на труда. Съответно понятия като "би могъл", "заслужава", "трябва да получава","експлоатир работниците" и т.н. са напълно безпредметни.
    Справедливата цена на труда е тази която се достига на пазара. Ако няма кандидати с необходимите умения цената се покачва и обратното - ако има много желаещи цената пада.
    Така че конкретно на въпросите ви:
    1. има си пазар на труда => заплатат е каквато се договори.
    2. разбира се, има обаче и изпитателен срок 6 месеца - ако човека не става а такива са много - просто изчезва.
    3. свестните фирми са напълно законни, другите са мърлячи всякакви и не ме интересуват
    4. в какво вярвам си е мой проблем

  41. 41 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#39] от "The Core":

    А междо другото лоялността е въпрос на лични разбирания и не се купува с пари. Аз лично винаги съм бил лоялен с работодателя си - въпреки че съм сменил доста никога не съм си позволявал да пренебрегна интересите му.
    Само за сведения - при последния си работодател направих 2 часа извънаредни последния ми ден за да съм сигурен че съм предал проекта коректно.
    И за ваша изненада това винаги е било оценявано по един или друг начин.

  42. 42 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 754 Любопитно

    До коментар [#40] от "m17":
    До коментар [#41] от "m17":
    Да, благодаря за сведението за кончината на БГ социализма!
    Би трябвало да се досетите, че този факт ми е известен!
    Също, би трябвало да предположите, че вероятно имам повече житейски опит от Вас!
    Понятията, които поставяте в кавички по-горе, все още ли ви "тормозят"? Защо ги споменавате?
    Очевидно Вие не успявате да се справите с "пазара на труда и цената" - именно това ме провокира да Ви пиша.
    Защото е най-лесно, но контра-продуктивно да се оплаквате и вменявате вината другаде!
    По отношение лоялността - също. Ако човек търси работа, той е готов на лоялност, но се предполага че трябва да е взаимна. Друга просто не съществува!
    По-горе някой беше писал за "Джип 2010 и 1000 лева заплата"..
    "4.... в какво вярвам си е мой проблем " Наистина е проблем!
    Очевидно е от коментарите Ви, че се опитвате в нещо, за което може би не сте "дорасъл". Не се оплаквайте, а се опитайте да си решите проблемите.
    Вероятно сте бил съвестен работник!
    Ако в момента се опитвате да бъдете работодател - определено не Ви е силна страна! Липсва Ви стил и характер, израза Ви не е на ниво, подхода Ви към хората е вероятно погрешен.
    Поздрави!


    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  43. 43 Профил на mioist
    mioist
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В България няма качествени кадри? Да видим сега....магистър по международна търговия (преди това бакалавър по международни икономически отношения) с два чужди езика (английски и немски) на ниво Ц2 от общоевропейската езикова рамка (най-високото).....вече сума месеци не получавам дори покана за първо интервю, камо ли предложение за работа. Някои ще кажат, че ми липсва практически опит......как обаче да придобия такъв опит, ако непрекъснато ме отхвърлят. После нямало кадри.........





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK