Протестиращите полицаи: Нека спрем да се заяждаме с Цветанов, да седнем на една маса

Двама гайдари поведоха протестното шествие на полицаите от МВР до Министерския съвет.

© Анелия Николова

Двама гайдари поведоха протестното шествие на полицаите от МВР до Министерския съвет.



Тук няма много хайдути, само воеводи сме. Събрали сме се, да занесем лично писмо с исканията ни до премиера. Пратихме го преди месец, но се съмняваме че се е загубило. Искаме да седнем на една маса с него и с Цветан Цветанов и да се разберем професионално и мъжки, а не да се заяждаме по медиите". Така зам.-председателят на Синдикалната федерация на служителите в МВР Галентин Грозев се обърна към близо 200 полицаи, които протестираха, за да получат по-добри условия за работа.


След като се върна от сградата на Министерския съвет, той заяви, че го посрещнал служител от приемната на кабинета на Бойко Борисов, който му казал, че писмото вече е получено при първото му изпращане. "Ако до 7 ноември диалогът не е започнал, ще се съберем в по-разширен състав. Благодаря ви за участието", каза Грозев, с което протестът на полицаите завърши около 13.30 часа.


Час и половина по-рано недоволните служители на МВР, предимно от участъци от Югозападна България, се бяха събрали на малки групички и тихо разговаряха в градинката до министерството в София. В протеста се включиха и надзиратели и представители на офицерска легия "Раковски". Час по-късно Галентин Грозев поведе протестното шествие към Министерския съвет, развявайки знамето на синдикалната организация под съпровода на две гайди.




Както преди седмица, полицаите поискаха социална сигурност, пари за униформи и гориво и реално изпълнение на обещаните им промени. Преди няколко седмица кабинетът отпусна 16 млн. лв. на МВР за униформи и обезщетения на пенсиониращите се служители.


"Знаем, че от тази работа няма да забогатеем, да си купим скъпи къщи и коли. Искаме просто да си вършим работата", каза Грозев. "Горивото ни стига само от бензиностанцията до местостоянката, няма пари да сменим летните гуми със зимни, нито пък за принтери", добави той

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  2. 2 Профил на Riker
    Riker
    Рейтинг: 458 Весело

    "Искаме да седнем на една маса с него и с Цветан Цветанов и да се разберем професионално и мъжки, а не да се заяждаме по медиите"

    "професионално и мъжки"
    Момчета та вие сте полицаи. Нито едно от горе изброеното не можете да го направите.

  3. 3 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Весело

    Даскалите са много добре, затова не протестират....

  4. 4 Профил на asterix
    asterix
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Както виждаме протестират предимно полицаи от райони с по-нисък трафик в градовете или от по-малки населени места, където всички се познават и някак си рушветите стигат само до шефа на РПУ-то. Колегите им от София си траят - или са гузни или са доволни от рекета, който ежедневно прибират, за да си затварят очите.

  5. 5 Профил на asterix
    asterix
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не знам с материалната база как са, но със знанията за касаещата ги нормативна база са сто пъти по-зле. За контрол и прозрачност на това, което вършат съвсем не може да се говори. Аз не мога да разбера въобще как не ги е срам да ходят по улиците. То е пълно с нарушения от всякакъв характер, като се започне от неправилно паркиралите коли, та се стигне до дребните хулигански прояви, да не говорим за простотиите на търговците, които правят каквото си поискат. Дежурното обяснение е, че има "вратичка в закона и не можели да направят нищо". Ами дайте я да я видим каква е тая „вратичка”, кажете я, да я „затворим”, та да може да си вършите работата?! Защо не протестирате за това?

    Ето ви един прост пример, за това, как с промяна в закона се дава възможност да се утвърди една корупционна практика и да се възмезди искането за повишаване на заплатите на патрулиращите полицаи по втория начин.

    Спрели ми двама хубавци преди няколко дни с патрулната кола в зелените площи до кръстовището на България и Гешов и чакат на гюме. Обаждам се на 112 и по номерата на колата се разбира, че това е патрул на 4-то районно, които се правят на катаджии. Съмнявам се, че въобще нещо се случило след това, защото докато бях там единия излезе да си погледне номерата на патрулната кола и най-невъзмутимо си се прибра без да се поместят и на сантиметър от зелените площи.

    И нищо чудно, че с цената на нарушение на обществения ред бяха решили да поработят имено с водачите на МПС. Основния източник на доходи за едни полицаи е водачът на движещо се превозно средство или по-скоро възможността да се спекулира с неговите документи.

    От години се знае, че пътна полиция има огромна притегателна сила за кадрите на МВР. Убеден съм, че повечето от тях са готови да работят там дори без заплащане. Но тъй като няма как цялото МВР да е КАТ се даде право на обикновените патрулиращи полицаи да спират коли и да заработват „дребни” суми, за да се намали вътрешното напрежение в системата. Да, обаче остава огромно количество несвършена работа, а изглежда никой не отговаря за това. 20м по-нагоре по улицата е пълно с неправилно паркирали автомобили, които правят черен живота на всички пешеходци. Но какво от това, те са празни, което намалява в пъти възможността да се вземе „нещо за почерпка” от водача! Така и полицаите доволни и шефовете доволни от статистиката, която се води. Събираемостта на санкции от водачи на МПС е много висока, докато за друг вид, при които трябва да се стига до районния съдия нещата не са съвсем така. Защото поради незнанието на нормативната база полицаите постоянно допускат значителни грешки и актовете падат в съда, а статистиката се влошава. Така хем патрулиращите остават без рушвети, хем шефовете стават уязвими.

    Така че не виждам особен ресурс за протести на полицаите, при условие, че всички сме вдигнали ръце от тяхната, некомпетентност, корумпираност и липса на мотивация. Съжалявам, но първо покажете, че можете да работите качествено и след това искайте пари!

  6. 6 Профил на nanrico
    nanrico
    Рейтинг: 571 Гневно

    Що за наглост демонстрират тези шапкари ?

    Цял ден люпят семки , преместват се от " буза на буза " в автомобилите с кафе в ръка , като решат да свият някоя десетачка започват да се заяждат с шофьорите за какво ли не и накрая питат "И сега какво правим?" , за да си прибератг поредната двайсетачка , ако мине номера ...

    Искали промени , милиционерите !...

    Тъй като и без това са най-много на глава от населението в ЕС предлагам следните реформи :

    ---От заплатите си от 800 , че и повече лева понастоящем, да си плащат здравните и социалните осигуровки .
    ------Да се пенсионират на 60 години
    ----------Да не им се изплащат по 20 заплати при пенсиониране

    Така ще се разбере кой от тях е отишъл в МВР само заради голямата заплата и финансовите облаги и привелегии и кой , за да върши работа като полицай , а нве да стои като дембел на щата .

    На който не му се харесва при тези условия - да се разкара !

    Така по естествен път ще се отслоят мързеливите дембели- лапачи от тези, които действително си заслужават заплатата !

    Писна ни да хрантутим нахални и протестиращи за още привелегии дембели !

    „Свестните у нас считат за луди” http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=236324
  7. 7 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    За полицаите трябва да е ясно - повече пари ще имат, когато бъдат посъкратени! Така направи генерал Аньо Ангелов в армията!....И нека ние не им плащаме осигуровките!!!

  8. 8 Профил на asterix
    asterix
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Малко извадки от ЗДП и Правилника, които регламентират паркирането върху тротоарите. Използвал съм копията качени на страницата на МВР.

    ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА
    В сила от 01.09.1999 г.
    Отразена деноминацията от 05.07.1999 г. Обн. ДВ. бр.20 от 5 Март 1999г., изм. ДВ. бр.1 от 4 Януари 2000г., изм. ДВ. бр.43 от 26 Април 2002г., изм. ДВ. бр.76 от 6 Август 2002г., доп. ДВ. бр.16 от 18 Февруари 2003г., доп. ДВ. бр.22 от 11 Март 2003г., изм. ДВ. бр.6 от 23 Януари 2004г., изм. ДВ. бр.70 от 10 Август
    2004г., изм. ДВ. бр.85 от 28 Септември 2004г., изм. ДВ. бр.115 от 30 Декември 2004г., изм. ДВ. бр.79 от 4 Октомври 2005г., изм. ДВ. бр.92 от 18 Ноември 2005г., изм. ДВ. бр.99 от 9 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.102 от 20 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.103 от 23 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.105 от 29 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.30 от 11 Април 2006г., изм. ДВ. бр.34 от 25 Април 2006г., изм. ДВ. бр.61 от 28 Юли 2006г., изм. ДВ. бр.64 от 8 Август 2006г., изм. ДВ. бр.82 от 10 Октомври 2006г., изм. ДВ. бр.85 от 20 Октомври 2006г., изм. ДВ. бр.102 от 19 Декември 2006г., изм. ДВ. бр.22 от 13 Март 2007г., изм.
    ДВ. бр.51 от 26 Юни 2007г., изм. ДВ. бр.97 от 23 Ноември 2007г., изм. ДВ. бр.109 от 20 Декември 2007г., изм. ДВ. бр.36 от 4 Април 2008г., изм. ДВ. бр.43 от 29 Април 2008г., изм. ДВ. бр.69 от 5 Август 2008г., изм. ДВ. бр.88 от 10 Октомври 2008г., изм. ДВ. бр.102 от 28 Ноември 2008г., изм. ДВ. бр.74 от 15 Септември 2009г., изм. ДВ. бр.75 от 18 Септември 2009г., изм. ДВ. бр.82 от 16 Октомври 2009г., изм. ДВ. бр.93 от 24 Ноември 2009г.

    Чл. 94. (3) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) За престой и паркиране в населените места пътните превозни средства се спират възможно най-вдясно на платното за движение по посока на движението и успоредно на оста на пътя. Допуска се престой и паркиране на моторни превозни средства с допустима максимална маса до 2,5 тона върху тротоарите, само на
    определените от собствениците на пътя или администрацията места, успоредно на оста на пътя, ако откъм страната на сградите остава разстояние най-малко 2 метра за преминаване на пешеходци.

    Чл. 167.
    (2) Служби за контрол, определени от кметовете на общините:
    1. (доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) контролират в населените места изправността и състоянието на пътната настилка, пътните съоръжения, пътната маркировка, средствата за организация и регулиране спазването на правилата за паркиране от водачите на пътни превозни средства, на правилата за движение от пешеходците и на правилното използване на алармените инсталации, монтирани в пътни превозни
    средства за тяхната охрана;

    Това което се изисква от общините е да "контролират в населените места” „средствата за организация и регулиране спазването на правилата за паркиране”, т. е. знаците и съоръженията, а самото паркиране се контролира от полицията.

    Чл. 183.
    (2) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Наказва се с глоба 20 лв. водач, който:
    1. неправилно престоява или е паркирал неправилно;
    2. нарушава правилата за разположение на пътно превозно средство върху платното за движение;
    Същия член:
    (3) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Наказва се с глоба 30 лв. водач, който:
    2. неправилно паркира върху тротоара;

    Кое е вярното?

    8. неправилно престоява или паркира в зоната на пешеходна пътека, спирка за обществен превоз на пътници или кръстовище;
    9. престоява или паркира като втори ред в активна лента за движение до
    спрели моторни превозни средства по посока на движението;

    Допълнителни разпоредби

    § 6. По смисъла на този закон:
    6. "Тротоар" е изградена, оградена или очертана с пътна маркировка
    надлъжна част от пътя, ограничаваща платното за движение и предназначена само за движение на пешеходци.

    § 10. Подзаконовите актове по прилагането на отменения Закон за
    движението по пътищата запазват действието си, доколкото не противоречат на този закон.


    ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО
    ПЪТИЩАТА
    В сила от 01.06.1996 г. Приет с ПМС№ 36 от 05.03.1996 г. Обн. ДВ. бр.25 от 22 Март 1996г., попр. ДВ. бр.72 от 23 Август 1996г., изм. ДВ. бр.32 от 18 Април 2006г., изм. ДВ. бр.46 от 12 Юни 2007г., изм. ДВ. бр.34 от 1 Април 2008г., изм. ДВ. бр.44 от 9 Май 2008г., изм. ДВ. бр.53 от 10 Юни 2008г., изм. ДВ. бр.45 от 16 Юни 2009г.

    Глава петнадесета.
    СПИРАНЕ, ПРЕСТОЙ, ПАРКИРАНЕ
    Чл. 95.
    (3) За престой и паркиране в населените места пътните превозни средства се спират възможно най-вдясно на платното за движение, по посока на движението и успоредно на оста на пътя. Допуска се спиране за престой и паркиране на моторни превозни средства с максимално допустима маса до 2,5 т върху тротоарите, успоредно на оста на пътя, ако откъм страната на сградите остава разстояние най-малко 1,5 м за преминаване на пешеходци.

    Има разлика от 0.5м в сравнение с закона, но тъй като закона е акта с по-голяма тежест се взема предвид това което пише в него, т. е. 2м.

    Надявам се ако има адвокати, четящи форума, да коментират казуса „паркиране”.

  9. 9 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    Момчета, вие сядайте на масата и почвайте белота, па Цв.Цв я дойде , я -не .

  10. 10 Профил на open_position
    open_position
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Докато надувате гайдите така ще е. Не стига, че ви дават все повече пари, а няма кой да ви направи правилно разпределението за да ви ситигат. Има места на които се КРАДЕ. Има разпределение несъответстващо на целите и задачите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK