Проектът за част от магистрала "Хемус" ще се преправя заради раздадени концесии

Министър-председателят Бойко Борисов и министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев дадоха официалното начало на работата по разширението на Околовръстния път между кварталите "Симеоново" и "Младост"

© Анелия Николова

Министър-председателят Бойко Борисов и министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев дадоха официалното начало на работата по разширението на Околовръстния път между кварталите "Симеоново" и "Младост"



Работата по връзката на магистрала "Хемус" с Околовръстния път на София ще се забави с около месец, тъй като проектът трябва да бъде променен. Това заяви министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев по време на първата копка на разширението на Южната дъга на Околовръстния път в участъка от кв. Симеоново до кв. "Младост".


Плевнелиев и премиерът Бойко Борисов обясниха преправянето с това, че на пътя на магистралата при село Яна има три концесии за кариери. Те уточниха, че проектът за връзката от 8.5 км е направен по времето на кабинета "Станишев", който е позволил и разработването на кариерите. "Казах си: "Е, нещо хубаво и те са направили", но знаете ли какво са направили. Казвам го, за да се изсмеете. На терена на трасето са дали 3 концесии за кариера и като отидохме, се оказа, че има вече по 10-20 метра огромни ями и сега трябва да проектираме мостове", заяви Борисов. Той добави, че другият вариант за решаването на проблема е "да платим за отчуждаването на тези кариери".


За връзката между Околовръстния път и магистралата са осигурени 23 млн. лв. от държавния бюджет.




Наскоро Плевнелиев заяви, че ще се търси финансиране от еврофондовете за довършването на магистралата между София и Варна. Това обаче може да стане през следващия програмен период, който започва през 2014 г. Условие за включването на проекта в предстоящите оперативни програми е трасето да стане част от европейски пътен коридор. В противен случай "Хемус" трябва да бъде построена с публично-частно партньорство, като един от вариантите е концесия. Според Плевнелиев обаче проектът е твърде скъп, а приходите от него ще са малко заради слабия трафик.


Днес министърът на регионалното развитие каза, че до края на годината ще бъдат изплатени над 300 млн. лв. по оперативната програма "Регионално развитие", а амбицията на министерството е до края на 2011 г. сумата да нарасне с още 600 млн. лв. "Предишното правителство за две години и половина е платило 27 млн. лв. Ние разплащаме 15 пъти по-бързо", каза Плевнелиев.

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Lord
    Lord
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Наистина ли е толкова слаб трафика по "Хемус"? Би било интересно някой някога да покаже цифри, защото дотук чувам само общи приказки.

  2. 2 Профил на nuts
    nuts
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Бе направо направете метро до Варна, нема да се занимавате с разните му там концесии и отчуждавания, подземието е все още ничие, освен от Пъкъла ако не предявят претенции..

  3. 3 Профил на krasi_99
    krasi_99
    Рейтинг: 466 Весело

    Боко стой до Плевнелиев, че да имаш възможностда влезеш в новините покрай нещо свършено. Иначе проблемите с които трябва да се занимаваш лично, вървят все по на зле и по на зле. Чуждестранните инвестиций спряха да идват, не само заради кризата, но заради непредвидимостта и разнопосочните сигнали които излъчваш към бизнеса. Усвояването на еврофондовете е на такова ниво, че в момента внасяме три пъти повече като вноски, отколкото усвояваме, т.е. превърнахме се на донори на ЕС. За година време изхарчихме финансовите си резерви. Нито една реформа не можа да отпочне, а "Прозрачност без граници" обяви в последното си изследване, че нивото на корупция в момента е по-високо от предходните години. Между впрочем, това за корупцията започнахме и ние да го осъзнаваме, покрай разкритията за имотите на "ковчезника" на ГЕРБ, Цв. Цветанов и дясната му ръка от общинския съвет-Иванов.

  4. 4 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    До коментар [#1] от "Lord":

    За съжаление няма публикувани официални данни. По всеобщо мнение в специализираните форуми за инфраструктурно строителство трафикът от Ябланица до Бяла или Велико Търново е значим, но след това до Шумен е значително по-малък. Проблемът е най-вече в този участък от около 130 километра.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  5. 5 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 818 Неутрално

    До коментар [#4] от "Югозомби":

    Вярно е. Между Шумен и В.Търново трафикът е слаб. Но защо не строят между Ябланица и Търново и защо не построят само 5-10 километра при Шумен за да разделят още от магистралата пътищата за Букурещ/Русе и София. Там е и отбивката за Силистра, а и за Рижкия и Върбишки проходи и движението е страшно натоварено. Пресичат се много пътища, а магистралата от Варна свършва малко преди това. Всяко правителство пускаше по някой-друг километър от Хемус, а само това не прави обсолютно нищо. 2014 може би. Подигравка!

  6. 6 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    Тая магистрала няма да я бъде до 2050 година поне.
    Иначе от Шумен до Белокопитово (разклона Русе/София) са не повече от 10 км, които е СРАМОТА да не се довършат. Зимно време не знам как е, но през лятото е традиционния ТИР трафик + талази румънски коли. Същото е и Бяла - Ябланица.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  7. 7
    ****

    Този коментар беше изтрит в 17:30 на 31/10/2010 от неговия автор.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на mnodulgaregforma
    mnodulgaregforma
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#8] от "qjtemikyraaaa":

    Те да покажат цифри, па ти ги интерпретирай как ти е удобно

  10. 10 Профил на The 8
    The 8
    Рейтинг: 925 Неутрално


    "обаче проектът е твърде скъп, а приходите от него ще са малко заради слабия трафик."


    Трафикът бил слаб - бе тея у ред ли са?! Да не говорим, че по-трудната - планинската част от магистралата - СЪщЕСТВУВА!! И други сме работили по пътни проекти, господа министерстващи!

    Някои люде си мислят, че като направят Тракия, хората ще тръгнат по нея от Сф за Варна дори! Някой да се сеща, че освен връзката с Букурещ, Хемус ще обира товарите от Пристанища като Варна и Русе? Ще обира пътуващите от Силистра, Добрич, Шумен, Велико Търново, Габрово дори, Плевен, Ловеч и др. по-малки населени места, ще им даде шанс да пътуват ПО-БЕЗОПАСНО, НОРМАЛНО!

    Събуди се, българино! В противен случай ще изчезнеш безславно ...и то сравнително скоро :( НАУЧИ СЕ ЗАДРУЖНО И ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ДА ОТСТОЯВАШ ПРАВДАТА!
  11. 11 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 813 Неутрално

    До коментар [#10] от "The 8":

    Ами всъщност въпросът е, ако не се строи с европейски пари, ще може ли Хемус да се изплати и да излезе на печалба. Това би било условие да се привлече частно финансиране, тъй като е ясно, че държавата сама няма пари сама да строи тази магистрала.

    Това, че се виждат много коли на определен участък, не значи, че пътните такси от тези коли ще са достатъчни, за да се изплати инвестицията.

  12. 12 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    До коментар [#4] от "Югозомби"

    Прав си,че участъка е пробле.Често ми се налага да пътувам и най-ужасно е,че като слезеш от магостралата,на налколко километра след това има село,в което е забранено изправарването цели 3 километра.Като уцелиш 2-3 ТИР-а,в следващите 20 километра колоната не може да се разреди.Пътя е тесен и с малко учаетъци за изпреварване!

  13. 13 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 752 Гневно

    Трафика до Бяла е значим, да! След Шумен отново е значим! Защо ли? Голямата му част в Северна България е за и от Русе. Европейски коридор 9, господа управленци. Погледнете на картата. Ето ви трасе за което ще получите веднага еврофинансиране. Направете нормален 4-лентов път че се итрепа народа!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK