Споразумение сложи край на преговорите за пенсионната реформа

Споразумение сложи край на преговорите за пенсионната реформа

© Георги Кожухаров



След едномесечни многочасови преговори в съвета за тристранно сътрудничество синдикатите, работодателите и премиерът подписаха национално споразумение за пенсионната реформа.


В него е записано, че от 1 януари 2012 г. стажът ще се вдига с по четири месеца, докато за мъжете стигне 40 години а за жените – 37. Това ще стане през 2020 г.


От 2021 г. ще започне увеличаване на пенсионната възраст с по 6 месеца на година. В края на нарастването жените ще могат да се пенсионират на 63 години, а мъжете – на 65.




До края на 2014 г. Националният осигурителен институт ще продължи да плаща срочните пенсии на работниците от първа и втора категория, докато те навършат общата пенсионна възраст. След това изплащането на ранните пенсии ще се поема от професионалните пенсионни фондове.


Синдикатите, които до вчера заплашваха с безсрочни стачки, ако правителството приеме увеличение на стажа преди 2015 г., днес заявиха, че са доволни и благодариха на премиера за решението.


Споразумението е добър компромис и решава по-добре проблемите на пенсионната система от предишния вариант на промените, заяви и.д. президентът на КНСБ Пламен Димитров. Работодателите също приветстваха решението на премиера.


Министърът на труда Тотю Младенов каза, че още утре ще запознае депутатите с промените в Кодекса за социално осигуряване, за да може те да бъдат бързо приети.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (64)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на danakoplatec
    danakoplatec
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Колко ли пари са гушнали синдикатите? До вчера стягаха протести, а днес приемат на драго сърце! Хора, разбрахте ли, че всички пърдят в едно гърне и всичко е цирк за замазване на очите на хората! Младите да се спасяват и да заминават навън. Всяка една друга държава ще е много по-добра за тях, отколкото нашата с нашите крадливи политици! Който може да спестява от осигуровки за черни дни, защото, повярвайте ми, такива ще има! Ще бъдем принудени накрая на трудовия си живот, останали без работа и доходи, да се чудим как да вържем двата края. А тези, горе, нямат наяждане и ако мислите, че този пенсионен фонд някога ще се напълни, жестоко се лъжете! Щом тези двама пенсионери Младенов и Митрева и малоумника Дянков ще ми казват докога ще работя, втасахме я тогава! Тези пенсионери си цоцат два пъти от държавната софра - и пенсиите си, и заплатите за това как ще накарат хората да работят до гроб!

  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    Новината е по-скоро добра. Решението има трески за дялане, но като новина за икономиката ще бъде еднократно изконсумирана и оттам нататък ще се надяваме, че за някакъв обозрим период няма да изникват нови простотии. Също така няма да е зле, зимбабвийският софтуер на НАП спешно да се преработи, за да не плащат малките фирми преводни такси колкото 20% от сбора на вноските, нито пък да се налага да плащаш стари задължения от по 10 лева с 4 пачки платежни

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  3. 3 Профил на sir__lanselot
    sir__lanselot
    Рейтинг: 426 Гневно

    Синдикатите ОТНОВО ПРЕДАДОХА интересите на работниците !!!
    И отново доказаха, че са ЦОЦОЛИЗАЧЕСКА групировка, която брани интереса на бюрократичната олигархия , милиционерите и "зелените чорапки " на Аню ...

    СРАМ и ПОЗОР за БЪЛГАРСКИТЕ СИНДИКАТИ !!!

  4. 4 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    До коментар [#3] от "sir__lanselot":

    Ти да не си се осланял на синдикатите да ти защитават интересите, че сега се чувстваш предаден?

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  5. 5 Профил на Един Градинар
    Един Градинар
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    То бе любов, то бе раздяла, то беше чудо... Айде мир да има вече, че ми писна от измислени драми синдикално-работодателско-медийни!

    Small scale, decentralised, decriminalised, sustainable, responsible biz ASAP!
  6. 6 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1694 Любопитно

    До коментар [#1] от "danakoplatec":

    виж сега - където и да отидеш стажа си около 40 години и в случая на американската система - пенсийката дето получават от държавата им стига може би да живеят в старчески дом или да я карат на кучешка храна!
    Който не си е спестявал сам - не ми се мисли какво става с него! Така че не може да се чака на една държава да ни оправя живота и да ни осигурява старините! Както виждаме какво става на Запад - социалната държава е мъртва и всеки се спасява както може! Просто няма друг начин - не може и не трябва да се чака някой друг да ни оправя било държавата било друга държава!
    Номера е да се вдигне производителноста на труда и доходите на хората - само така те ще могат да спестяват за достойни старини!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  7. 7 Профил на Мисисипски
    Мисисипски
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#3] от "sir__lanselot":

    Какви синдикати бе човек. КНСБ : Кръстьо Петков,човекът със "замразено" членство в БКП.Не си спомням да го е размразявал.След него Желязко Христов ,държавна сигурност,че и отгоре.
    Подкрепа: Тренчев си е направо от КГБ.
    Ти ми говориш за синдикати.

  8. 8 Профил на danakoplatec
    danakoplatec
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#6] от "Пешката":

    Стажът може да е 40 години, но заплатите не са по 200-300 лв., нали? Навсякъде другаде ще е по-добре финансово, отколкото тук! Тук работа няма, като гледам нищо не се прави по въпроса; държавата е вдигнала ръце от всички свои задължения. Младите имат шанс да работят и да получават реални възнаграждения за своя труд, а не да блъскат тук /ако има къде,естествено/ за тези смешни пари! Така, че както и да го погледнете, сто пъти по-добре ще са другаде, освен тук!

  9. 9 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 640 Неутрално

    А какво ли стана с военните и пожарникарите? Те пак ли на 45 ще се пенсионират?

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  10. 10 Профил на пасъм
    пасъм
    Рейтинг: 539 Неутрално

    "В него е записано, че от 1 януари 2012 г. стажът ще се вдига с по четири месеца, докато за мъжете стигне 40 години а за жените – 37. "
    Кой стаж ?

  11. 11 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 531 Весело

    От предишните две споразумения за антикризисни мерки не се изпълни нищо...

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  12. 12 Профил на dreamer
    dreamer
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#6] от "Пешката":

    Мда, абсурд да чакаме на държавата да ни оправя старините защото е Доказано че тя Не може, даже влошава нещата когато почне да събира пари за пенсии, точно затова трябва да се прекрати настоящия модел и да се премине към свобода всеки сам да се погрижи доколкото може за старините си. Това означава държавата да се откаже да ми прибира пари с празни обещания, че ще ме издържа на старини а да прибира само за тези, които в момента се нуждаят от социална издръжка.

    Колкото и да се вдигат производителността на труда и доходите на хората , ако пак държавата организира пенсионирането, чиновниците пак ще провалят системата и пак ще я окрадат.

    Отделете време навреме.
  13. 13 Профил на dreamer
    dreamer
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Покрай цялата дандания от 2011 ще ни прибират повече пари от джоба уж за осигуровки - това им беше целта.

    Отделете време навреме.
  14. 14 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До #13:
    Точно така. И освен това ще се работи до момента в който ще се отправим в "по-добрия" свят, преди да сме получили първа пенсия.
    Защо ли си мисля, че всичко разиграно последния месец е било водевил с предизвестен край и с разпределени роли

  15. 15 Профил на galinr
    galinr
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Натоварва се реалния сектор за сметка на шапкари и чиновници.Който може да спира осигуровките!Така или иначе системата се издухва и няма оправяне.

  16. 16 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    Недоволните нека си спомнят, какви идеи се мандахерцаха само преди 2 месеца. Едната беше, трудовият стаж всяка календарна година да се вдига с още 1 година. Демек който не се пенсионира сега до Коледа, няма да го направи и идните 3-4 години. После идеята за скок на вноските с 6% и после идеята за национализация. Още 1 месец дискусии в този дух и инвеститорите щяха да почнат да ни заобикалят от 100 километра

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  17. 17 Профил на Колаборационист
    Колаборационист
    Рейтинг: 890 Любопитно

    Синдикатите сами избраха да не се намират в реалното положение, в което трябва да са - при работещите за да защитават интересите ИМ !
    Сега вратата се затвори и останаха в НИЩОТО, очаквам скоро смени при ПРЕДВОДИТЕЛИТЕ ИМ .... защото както и те разбраха ... никой не му дреме какво казва Тренчев, Петров, Христов и останалите плачо-псевдо-предводители ....

    Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !
  18. 18 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#14] от "ПРОРОК ИЛИЯ":

    Ако смяташ, че няма да доживееш 63 години, може би трябва да се замислиш за начина си на живот.

  19. 19 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1694 Любопитно

    До коментар [#12] от "dreamer":

    точно и ясно казано - държавата може да осигурява само до някакъв социален минимум но тя да разпределя нашите спестявания е абсурдно и вече е отживелица в 21 век


    До коментар [#8] от "danakoplatec":

    прав си за заплатите напълно! Аз само казвам че западният модел също е много проблем и там пенсията стига само за едната храна и не повече освен ако не си спестявал отделно! Иначе ако стандарта се вдига и хората имат алтернатива да инвестират пари за пенсии във фондове които не трябва да са задължително български - може да е някакво решение

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  20. 20 Профил на makca
    makca
    Рейтинг: 472 Неутрално

    И кво сега ?? Ние ще работим до 65 за да храним циганите докато станат 3 милиона !??

    София=мъдрост(превод от древногръцки) "Тъй града се казва ( ирония жестока) гдето глупостта е най-евтината стока" Проф. Иван ШиШманов преди 110
  21. 21 Профил на virtuoz1234
    virtuoz1234
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Хора научете се да предвиждате бъдещето си и не чакайте както при соца някой да мисли за вас. Не живейте ден за ден. Където и да отидеш не се ли стегнеш дупето все ще е тая. Работа, работа и пак работа. Много млади хора не работят от чист мързел , а после ще реват , че не мислят за тях. Разчитай преди всичко на себе си това е истината, а ако дойде нещо доборо, добре е дошло.

  22. 22 Профил на nikolaydkolev
    nikolaydkolev
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Демек, пенсионната реформа се отменя.
    Закърпваме положението на принципа "повече от същото":
    - по-големи осигуровки
    - повече стаж
    - по-голяма възраст
    - повече пари, преразпределяни от държавата.

    И бъдещите пенсионери ще мизерстват като сегашните.
    Освен ако не благоволя да пукнат по-раничко.

  23. 23 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1346 Весело

    До коментар [#3] от "sir__lanselot":

    Грешиш.
    Решението е отложено за след една година. А след една година - я камилата, я камиларя...
    Дянков е прекаран.

    Ecrasez l’infâme
  24. 24 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1981 Неутрално


    virtuoz1234 е прав. Напразно са тези писъци против всичко. Най- лесно е да не плащаш нищо като данъци, осигуровки и други след това да скимтиш, че държавата не се грижи за тебе. Огледайте се наоколо и ще видите, че е така. Известна е приказката, че от смъртта и данъчните не можеш да се отървеш. Тя не е измислена случайно и не е от някой соц. ръководител. Ако не се замислиш като млад за бъдещето, след това може да се сърдиш само на себе си.
    Не съм проповедник, но ако перифразираме може да се каже
    "Помогни си сам и нито Дянков, нито синдикати могат да ти попречат"

  25. 25 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Аз бих я кръстил -"МАЛОУМНАТА РЕФОРМА НА ЕДНО ЛЯВО ПРАВИТЕЛСТВО " ! Пенсиоонната възраст трябва да се вдига от следващата година , и да се спре с идиотското пенсиониране на 45-46 г. ! Дянков дали ще остане , this is the question ?

  26. 26 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#21] от "virtuoz1234":
    "Хора научете се да предвиждате бъдещето си и не чакайте както при соца някой да мисли за вас. Не живейте ден за ден. "

    Какво бъдеще трябва да можеш да предвиждаш ,Ванга ли трябва да си!
    Ето условията при които съм работил и съм направил 13 стаж в металургично предприятие/1ва категория/ + няколко години .Това е от закона за пенсиите валиден до31,12,1999 год:

    "Работниците, служителите, земеделските стопани-кооператори, членовете на трудово-производителните кооперации, културните дейци и адвокатите добиват право на пенсия за изслужено време и старост след навършване на трудовия стаж и възраст съобразно определените категории труд:
    а) (изм.,ДВ,бр.52 от 1992 г.) I категория: при 15 години трудов стаж и възраст 52 години за мъжете и 47 за жените;
    б) (изм.,ДВ,бр.52 от 1992 г.) II категория: при 20 години трудов стаж и възраст 57 за мъжете и 52 за жените;
    в) III категория: при 25 години трудов стаж и 60-годишна възраст за мъжете и 20 години трудов стаж и 55-годишна възраст за жените."

    След това закона беше променен и ми казват да гоня 100 точки.
    Сега идва някой друг и ми казва ,че трябва да гоня 40 години стаж.
    След него ще дойде друг да ми каже ,че трябва да стана на 80 години за да взема пенсия.

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  27. 27 Профил на kirkor
    kirkor
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Единствената новост - замразяване на пенсиите до 2017 г.! Останалото ще го решат инфлацията и тъжните ритуали.

  28. 28 Профил на JPJ
    JPJ
    Рейтинг: 628 Неутрално

    а нас, които не членуваме в синдикати, не сме работодатели, нито политици - кой ни представлява на тези преговори?

  29. 29 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#8] от "danakoplatec":

    И цените не са като в България, и държавата не ти плаща образованието, нито ти осигурява работа.

    Изобщо, разчиташ само на себе си и можеш да мрънкаш само срещу себе си. Затова и в САЩ мрънкат само някои имигранти, главно от Европа, където са свикнали, че някой им е длъжен.

  30. 30 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    "Дневник" са сложили 2 излишни думи в заглавието. по-вярно е:

    Споразумение сложи край на пенсионната реформа

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  31. 31 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    реформата умря в зародиш, даже още в крачола Му

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  32. 32 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Радвай се народе! След тази реформа в България ще се получава пенсия средно 9 години-сравнено с между 15 и 19 години в ЕС.../данни от продължителноста на живот и пенсионната възраст в Европа/ Та така и 2025 ще си взимаме наполовина пари сравнено с европееца, нашият БВП е 40% от европейският и явно за следващите 15 години увеличения не се вижда.. Да обобщя-България през 2025-та - цени европейски, заплати наполовина, осигуряваш се за пенсия същият период като тях, получаваш двойно по-кратко и двойно по-малки пенсии...Ех, стигнахме ги Европейците значи Честита переспектива за 2025-та година, братя българи!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  33. 33 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#26] от "navy":

    От тук нататък предвиждането вече е лесно .65 години е възраст ,която се намира съвсем близо под границата на смъртта на българските мъже, а и 40 години трудов стаж е съвсем близо до амортизационния срок на един мъж/само ще му е трудно да предвиди дали ще има 40 години работа за него/.
    Не на всеки трудовия стаж е свързан само с бюрце,монитор и мек въртящ се стол или под фуражките на МВР и отбраната.За останалите пенсията ще бъде дълго и тежко преследван мираж.
    А ефекта за НОИ ,Дянков и пенсионната система ще бъде както от акциза на цигарите.

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  34. 34 Профил на liksen
    liksen
    Рейтинг: 479 Разстроено

    И какво "решиха и се споразумяха" - това, което им нареди ББ още вчера! За какво преговарят и се плещат къде ли не щом чакат каквото им се нареди СВИШЕ?!
    Важното е, че армията от полицаи и военни ще си остане с привилегията 15 години стаж - 35 години пенсии. Които сриват тотално всякакви системи и сметки, защото обират парите на всички

  35. 35 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Всъщност нищо, което да се нарече реформа.
    По-скоро обратното. Мутрата подари 3 г. пенсия на част от категорийните работници и замрази пенсиите на всички останали нормално работещи. Швейцарското правило е забравено. Решението за увеличението на стажа е отложено с поне една година. Национализацията на 100-те млн. лв. от професионалните пенсионни фондове замаза проблема с неизрядните платци (Ковачки има нов повод да почерпи, след подаръка с безплатните квоти) и евентуално лошо управление на фондовете. Сметката продължават да плащат нормално осигурявалите се. За тарикатите далаверата продължава.

    Никога повече мутри начело на България.
  36. 36 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Главния слуга доказа, че си гледа личния интерес и партийката. Напълно забравени са реализацията на обещанията и високия залог да се плати

    всяка цена, но да успеят да ги изпълнят. Не се държи на дадената дума и няма никакви принципи. Поредния крадлив некадърник оставил

    страната на произвол под диктата на синдикатите. Но все още вярвам, че това не е последното решение и ще има вдигане на стажа още от догодина.

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  37. 37 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#26] от "navy":
    Е ако Ви успокоява това, че не сте само Вие на тоя хал ще напиша моя трудов стаж до сега :3-год.-Іа категория - отрасъл Химия/СХК/
    към 13-год.- ІІ-ра категория - отрасли Строителство и В и К,
    ІІІ-та категория - към 13 год. /половината от които са на същата длъжност за ІІ-ра категория само,че царедворците решиха, че вече не е тежка / е сега в момента трупам трудов стаж във Бюрото по Труда а после ....после мисля свободен Гарабед
    Знам къде е Терминал 1 и 2 на аерогарата но за всеки случай ще се консултирам с подрастващото бъдеще на България как го направи преди 10-тина години.
    Много са точни и затова вече много ги уважавам.



    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  38. 38 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2159 Любопитно

    До коментар [#26] от "navy":

    За какво ти е Ванга? След чл. 2 да ти прочете останалите разпоредби като например чл.11:
    "Размерът на личната пенсия за изслужено време и старост се изчислява от средномесечното брутно трудово възнаграждение или доход, върху които са внесени осигурителни вноски за периода от три последователни години от последните 15 години трудов стаж до 1 януари 1997 г. по избор на лицето и трудовия му стаж след тази дата." И да ти направи проста сметка, че с три години "генералстване" да се признаят 20, та дори 40 години генаралски заплати, няма такава система дето да удържи.
    Ако толкова държиш на тоя закон, аз съм съгласен - колкото заплата си вземал преди 01.01.1997 г. в деНЕноминирани левове, толкова пенсия да ти плащам. И без това плащам по 320 лв. всеки песец СОЛИДАРНА пенсионна вноска, мога да отделя още 10-20 лв. , 10000-20000 деНЕноминирани левове за твоята пенсия. Тая инфлация и това управление, които доведоха до деноминацията на валутата, банкрута на държавата, не е резултат от индексацията на моята заплата, че да плащам 40 години пенсията на индоксираните в едно с тъпоумните банкери.

  39. 39 Профил на galinr
    galinr
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Сегашните кандидат пенсионери ще успеят.За следващите ще е все по-невъзможно.Ако някой е на 40г. и е решил да се самоосигурява, ще извърши най-голямата глупост в живота си.

  40. 40 Профил на krummm
    krummm
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Ако искаше реформа, държавата трябваше не да национализира пенсионните фондове, а да ги приватизира. Иначе, само ще прави публични разходи, с които може да направи чудеса и в инфраструктурата, и в образованието.

  41. 41 Профил на this is it
    this is it
    Рейтинг: 426 Неутрално

    2021 година..какво далновидно правителство, какъв поглед в бъдещето, каква шахматна мисъл....

  42. 42 Профил на rayo
    rayo
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#26] от "navy":

    Поне за мен е явно, че законът от 1999 г, който цитираш е изключително сбъркан. Първо никъде го няма това да работиш 15 години и да получаваш нормална пенсия. Създали са ти грешна представа. Да кажем работа 15 години във вредно производство и 10 години в друга сфера при нормални условия, е разбираемо да са ти достатъчно, за да събереш нужната сума за пенсиониране.
    Но за мен по-фрапантно е механичния сбор от професии, имащи право на намален трудов стаж за пенсиониране.

    Е как да не кажеш, че законите са ги писали господата от съдебната власт, като са се промъкнали сред категорийните работници............. смешна работа

    un buen dia empieza con un solo rayo
  43. 43 Профил на miet
    miet
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Въпреки че се обсъждат и по телевизията, и на срещи със синдикати и работодатели, и в МС и НС, мерките и реформите на това правителство все остава нещо да им куца.НОИ и ЗОК се превърнаха в пирамиди , които се източват за да се решат проблемите на правителството, свързани със свиването на постъпленията в НАП от мита и данъци , или за да се задоволят апетитите на военните и полицаите , които рядко излизат на слънце , при тях няма приватизация ,но пенсионната реформа ги подминава, не ги засяга и привилегиите им остават.За работниците и служителите от масовата трета категория труд мерките са антисоциални.Мъжете 65г.възраст и 40г.стаж , жените 63г.възраст и 37г.стаж за пенсия.В същото време се фалшифицират данните за безработицата , не се говори за освобождаване на работни места , заемани от хора , които въпреки , че са над 65г. не бързат да се пенсионират , опирайки се на приятелски кръгове.Не се подобрява и здравеопазването , а се увеличават потребителски и други такси , а съвременните медицински апаратура , уреди и техника са достъпни за диагностика и лечение само на привелигировани и плащащи добре пациенти.Така намалява продължителността на живота и няма да има нужда от пенсии за хората , а само за полицаи и военни през 2025г.!

  44. 44 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2159 Весело

    До коментар [#42] от "rayo":

    "Е как да не кажеш, че законите са ги писали господата от съдебната власт" В грешка си! Този закон, който с navy цитираме е отменения Закон за пенсиите. По-долу съм дал историята му. Приеман е от безпросветни партийци и марионет профсъюз. А господата от съдебната власт се присламчиха към ІІ категория труд през 2006 г., когато следствието и прокуратурата ги разхождаха по всички земни кълбета на съдебната независимост или независещите от Закона.
    Закон за пенсиите: Обн. ДВ. бр.91 от 12 Ноември 1957г., попр. ДВ. бр.92 от 15 Ноември 1957г., изм. ДВ. бр.104 от 29 Декември 1959г., изм. ДВ. бр.51 от 27 Юни 1961г., изм. ДВ. бр.91 от 13 Ноември 1962г., изм. ДВ. бр.105 от 28 Декември 1962г., изм. ДВ. бр.103 от 29 Декември 1964г., изм. ДВ. бр.92 от 23 Ноември 1965г., изм. ДВ. бр.25 от 29 Март 1966г., изм. ДВ. бр.101 от 27 Декември 1966г., изм. ДВ. бр.102 от 29 Декември 1967г., изм. ДВ. бр.105 от 31 Декември 1967г., изм. ДВ. бр.59 от 29 Юли 1969г., изм. ДВ. бр.97 от 16 Декември 1969г., изм. ДВ. бр.48 от 19 Юни 1970г., изм. ДВ. бр.63 от 11 Август 1970г., изм. ДВ. бр.3 от 12 Януари 1971г., изм. ДВ. бр.61 от 3 Август 1971г., изм. ДВ. бр.36 от 9 Май 1972г., изм. ДВ. бр.65 от 18 Август 1972г., изм. ДВ. бр.53 от 6 Юли 1973г., изм. ДВ. бр.34 от 30 Април 1974г., изм. ДВ. бр.3 от 10 Януари 1975г., изм. ДВ. бр.36 от 13 Май 1975г., изм. ДВ. бр.53 от 11 Юли 1975г., изм. ДВ. бр.2 от 6 Януари 1976г., изм. ДВ. бр.63 от 6 Август 1976г., изм. ДВ. бр.80 от 9 Октомври 1979г., изм. ДВ. бр.90 от 21 Ноември 1980г., изм. ДВ. бр.9 от 30 Януари 1981г., изм. ДВ. бр.28 от 8 Април 1983г., изм. ДВ. бр.44 от 5 Юни 1984г., изм. ДВ. бр.69 от 31 Август 1984г., изм. ДВ. бр.70 от 6 Септември 1985г., изм. ДВ. бр.81 от 18 Октомври 1985г., изм. ДВ. бр.6 от 20 Януари 1989г., изм. ДВ. бр.46 от 16 Юни 1989г., изм. ДВ. бр.61 от 8 Август 1989г., изм. ДВ. бр.99 от 22 Декември 1989г., изм. ДВ. бр.6 от 19 Януари 1990г., изм. ДВ. бр.30 от 13 Април 1990г., изм. ДВ. бр.81 от 9 Октомври 1990г., изм. ДВ. бр.12 от 12 Февруари 1991г., изм. ДВ. бр.52 от 2 Юли 1991г., изм. ДВ. бр.52 от 26 Юни 1992г., изм. ДВ. бр.64 от 7 Август 1992г., изм. ДВ. бр.85 от 20 Октомври 1992г., изм. ДВ. бр.49 от 17 Юни 1994г., изм. ДВ. бр.68 от 1 Август 1995г., изм. ДВ. бр.104 от 28 Ноември 1995г., изм. ДВ. бр.22 от 15 Март 1996г., обн. ДВ. бр.67 от 6 Август 1996г., изм. ДВ. бр.46 от 10 Юни 1997г., изм. ДВ. бр.89 от 7 Октомври 1997г., изм. ДВ. бр.123 от 22 Декември 1997г., изм. ДВ. бр.153 от 23 Декември 1998г., изм. ДВ. бр.155 от 29 Декември 1998г., изм. ДВ. бр.57 от 25 Юни 1999г., изм. ДВ. бр.69 от 3 Август 1999г., отменен ДВ. бр.110 от 17 Декември 1999г.

  45. 45 Профил на Chad
    Chad
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#42] от "rayo":

    Законът, който се цитира, не е от 1999г., а е действал ДО края на 1999 г. Това е въпросният Закон за пенсиите (приет 1951 г., с една страница списък на изменения и допълнения, отменен считано от януари 2000 г. По отношение на категорийните работници в новия закон всъщност се запазиха същите срокове, както в отменения - ако имаш 10 г. осигурителен стаж при І кат. или 15 г. при ІІ кат.труд. И същата възраст, както в стария закон, за един преходен период до декември 2010 г. И целият цирк, на който станахме свидетели, произтече от стремежа на синдикатите да удължат действието на този режим (пенсиониране на възрастта по отменения закон) и по-нататък, след 2010 г. Когато не стана тяхното, се зачервиха и шумно поискаха одържавяване на събрани за 10 години в лични партиди на тези хора пари, за да могат да бъдат преразпределени - от тези, които имат повече, към тези, които имат по-малко... Но вече се повтарям.
    Проблемите не се решават с компромиси, а се отлагат с компромиси. Тази ситуация е същата. Сигурен съм, че след някоя и друга година пак ще се търсят виновници, вместо решения. Дано тогава има повече реализъм и днешните проблеми да не се решават чрез отлагане (и умножаване в пъти) до следващия мандат на следващото правителство.

    Chad
  46. 46 Профил на Chad
    Chad
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#44] от "wanderer":

    Всъщност законът за пенсиите си е бил добър да речем за 1970 г. при четири милиона работещи и 600 000 пенсионери... без лични вноски, само работодателски ... ако не стигнат, бюджетът додава, ако останат, бюджетът ги изяжда...
    Но всеки закон с времето си, т.е. той трябва да регулира актуалните обществени отношения. Явно за сега не става. Остатъците от него - като конкретика, като постановка на нещата и като начин на мислене - вече отдавна ни пречат.
    И благодаря за уточнението - останал бях с впечатление, че е приет 1951 г., а то било една петилетка по-късно...

    Chad
  47. 47 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1585 Весело

    До коментар [#3] от "sir__lanselot":

    Абе, кави интереси на работниците плещиш в десен вестник БЕ?
    Я се опомни и си намери пространство за изява.

  48. 48 Профил на uriah
    uriah
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#47] от "AzDebil
    Ма верно си дебил деееееееби умника

  49. 49 Профил на uriah
    uriah
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#28] от "Hierophant":
    Никой не те прредставлява, умнико. Ама абсолютно никой. Ай бегай да смучеш мастика и да ревеш. Галфон!

  50. 50 Профил на rayo
    rayo
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#45] от "Chad":

    Включвам се по-късно. Ама да кажа, че само като видях дългия списък с хиляди поправки към закона едва ли не извършвани всяка година ми стана честно непонятно как сами си усложняваме живота...какво ги бърка нашите юристи да вземат да го усъвременят като хората, да коригират недомислените неща и да го гласуват наново поне в тази част, където явно има огромни проблеми.......... не знам само у нас ли няма желание да се предприеме нещо, което да улесни тълкуването и прилагането на законите... лоша работа откъдето и да погледнеш, а оттам идват и много от батаците и мудността на административната и съдебната ни система.

    un buen dia empieza con un solo rayo
  51. 51 Профил на Chad
    Chad
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#50] от "rayo":

    Идеален пример какво става е сегашната ситуация. Всяка (разумна!) заинтересувана страна в спора оттук нататък би анализирала различни варианти, би направила разчети в различни ситуации (оптимистични и по-малко оптимистични) и би ги предложила своевременно за обсъждане - преди ножът да удари кокъла. Готов съм да се обзаложа - няма да стане. Сидникатите ще се заемат с разни важни за тях неща, правителството също, фондовете са буква от края на азбуката (в случая подчиняващи се на закона, какъвто е). И когато нещата отново загрубеят, решенията за пореден път ще бъдат ad hoc.
    Едномандатно мислене...
    Последните двадесет години ни научиха да решаваме проблемите, когато възникнат. И така си навличаме грешка след грешка. Когато си гледаш в краката, може да не се спънеш в камък, но е лесно да паднеш в дерето. Така "...пред нас се извиват само криволичещи и глухи околни пътеки…" Толкова време вече...

    Chad
  52. 52 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 479 Неутрално

    а умствения труд не е ли също тежък труд?

  53. 53 Профил на rayo
    rayo
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#51] от "Chad":

    Проблемът както казваш е в едномандатното мислене и работата на парче. Губи се цялата картина и оттам много проблеми. Но аз се чудя как Народното събрание е постоянно празно и как не могат да си организират работата... е не са хора, хванати от гората в края на краищата, все имат някоя диплома достатъчна за да преценят нещата...... Всеки един закон може да се сведе до един прост алгоритъм, стига да има желание да се вникне в проблема и да се вземе на въоръжение успешния опит вече постигнат някъде като идея.

    Като почнат изключително силно да усложняват нещата по разните му закони, бумажнина и прочие, ми става ясно че вече са се уплели като пиле в калчища и само един външен обективен поглед от много страни може да ги измъкне лесно от там........

    un buen dia empieza con un solo rayo
  54. 54 Профил на rayo
    rayo
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#52] от "10mm AUTO":

    Нямаш представа какво е тежък труд, увреждащ здравето ти - само за тази категория професии съм абсолютно съгласна, че трябва да има допустима оптимална граница в години, прекарани при подобни условия, но това не трябва да означава, че този период от време трябва да е такъв по продължителност, че човек след неговото протичане да е развалина, достойна само за пенсия.
    Точно обратното - срокът в неблагоприятни за здравето на човека условия трябва да е такъв, че да гарантира неговата трудоспособност и здраве след прекратяване на тази дейност, за да може да упражнява своя труд в нормални условия след това поне още толкова години. Ако се мисли за хората това трябва да служи в основата за определяне на годините трудов стаж при категориите труд.

    un buen dia empieza con un solo rayo
  55. 55 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2159 Весело

    До коментар [#46] от "Chad":

    "Всъщност законът за пенсиите си е бил добър да речем за 1970 г." Знам ли, през 1962 г. не съм бил роден, а можело и да не се родя, що нашите са останали без пари при девалвация 10 пъти. За 10% девалвация през 1978 г. няма да споменавам при тия разлики в пъти. Но така не разбрах, как при такива добри закони левът, с официален курс 88 ст. за долар, се обменяше ту за 1.76 лв. (кога партиец отива в командировка), ту 2.64 лв. (кога гражданин след много перипетии заминава за конференция на Запад). Единственият случай, който знам, че е използван официалният курс е, когато ЦК на БКП си закупиха Мазда 323. Ръснаха се яко, 5600 лв. за западен, опс източен капиталистически упадъчен продукт, когато грейнал Московец струваше 6100 лв., а лелеяните Лади (2007) цели 9200 лв.

  56. 56 Профил на Ændil
    Ændil
    Рейтинг: 426 Неутрално

    В България както президент няма, така няма и синдикати.
    Това нещастно котило от политически интриганти, лобисти и ниоскочели алъшверишаджии кеширащи от уж работничеството зад гърбовете им, трябва да ги разкарат от всякакви неформални дискусии.
    Какви са тия комисии, експертни съвети, кръгли, квадратни и хексагонални маси?
    Днес един кретен по тв7 се разскачал като неврастеник и ми вика ми като Европ'та нямало ППФ що па и у нас да няма.
    Щото баба ти ако беше мъжка щехме да и викаме дедо бе тъпунгер!
    Щото не е законно, дори и по комунистическия парцал нарчен конституцията на тоя клошарски коптор България.
    Разкарайте синдикатите - те в момента провеждат неформалните интереси на Черепа, РСЗ, Гоце, Трактора

  57. 57 Профил на papech
    papech
    Рейтинг: 60 Неутрално

    До коментар [#56] от "Ændil":

    Ти на колко ракии си, бе прошляк!

  58. 58 Профил на rumenvl
    rumenvl
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Пуснете си телевизора и наблюдавайте БЪЛГАРСКИТЕ ПРОТЕСТИ - те са почти толкова големи колкото ФРЕНСКИТЕ

    Неееесмееее овцееееее!

  59. 59 Профил на old__bg
    old__bg
    Рейтинг: 426 Гневно

    До коментар [#6] от "Пешката":

    И как да си осигуряват сами решението на проблема хората по на 55 0 60 години бе , умник !
    Като им променят правилата на играта в последната минута на полувремето !...

    Има една държава, която е много социална !...
    Тя е дотолкова социална, че пенсионира на 45 години и с 20 заплати за изпроводяк ,но... само най-ненужните търтеи !!!

    Пак в тази "държава" от други пък НЕ СЕ ПЛАЩА нито електричество ,нито вода , нито отопление ,нито данъци , не се плаща нищо ...

    Държава в която САМО СЕ ПОЛУЧАВА НАГОТОВО всеки месец по някоя и друга стотачка, за да има за кръчмата...

    Държава, в която кражбите и проституцията не се преследват , а се толерират...

    Проблемът в тази „ държава „ е само един - ЧЕ ТОВА Е РОБОВЛАДЕЛСКА ДЪРЖАВА и робите , които осигуряват парите на социалната държава СА НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНИ, НАПЪЛНО БЕЗПРАВНИ и НАПЪЛНО БЕЗМЪЛВНИ и като типични ИДИОТИ безропотно влачат хомота си !

    Тази " държава " се нарича БълХария !!!

    Защото в нея само търтеите , крадците и бълхите живеят нормално ...



    До коментар [#14] от "ПРОРОК ИЛИЯ":

    Прав си , за съжаление и затова НИКОГА няма да гласувам за ФАТМАШКО -МИЛИЦИОНЕРСКАТА партия ГЕРБ!
    Дори бих направил всичко по силите си , възможно най-бързо да я праня в политическото гробище !!

    Това са ИЗРОДИ и то МАЛОУМНИ,НЕКАДЪРНИ ИЗРОДИ !!!

    ЕДВА ЛИ ДРУГ , освен " гербер" с болен мозък МОЖЕ ДА НАПРАВИ СЛЕДНОТО ИЗЯВЛЕНИЕ:

    "Всички сте се загрижили дали хората ще могат да се пенсионират, а къде пише, че трябва да се пенсионират", попита експертът от министерството на труда Емил Мирославов.......

    Разбрахте ли сега СЪЩНОСТТА на "рИформата" и морала на ГЕРБ ?

    ТОВА Е ИМЕННО ЦЕЛТА НА ТОВА ИДИОТСКО УПРАВЛЕНИЕ - ДА СИ ТЪПЧАТ ГУШИТЕ С НАШИТЕ ПАРИ ЕЖЕМЕСЕЧНО , но НИКОЙ ДА НЕ ДОЖИВЕЕ ДО ПЕНСИЯ !

    ГЕРБЕРСКА НАГЛОСТ !
    ОБЩЕСТВОТО СЕ ОГЛАВЯВА ОТ КОНТРАБАНДИСТИ,КРАДЦИ и МАФИОТИ ,а СТАДНАТА МЪРША в някакъв мазохистки екстаз ЦВИЛИ ОТ УДОВОЛСТВИЕ !...

    Уважаеми граждани и неуважаема стадна мърша докато търпим такива свине и техните кучета да ни "управляват" няма да има измъкване от БЛАТОТО.
    Те , тези свине не работят за благото на България и българите, а за по-дълбокото ни заблатяване и тяхното лично ЗАБОГАТЯВАНЕ.

    Да сте живи и здрави и едните и другите!
    Защото и мършата в един момент може да се превърне в гражданин, но живата мърша !!!


  60. 60 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Изключително съм възмутен от тенденциозното и нечестно поведение на журналистиката . Не беше отразена една съществена част от постигнатото споразумение - от 01.01.11, със закон ще се вдига плавно, с по 4 м. на всяка година, до достигане на средните стойности в ЕС, на средната продължителност на живота у нас, и на мъжет и на жените

  61. 61 Профил на drachan
    drachan
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Драги журналисти уведомети ни колко човека представляват т.н. синдикалисти, също така и т.н. работодатели и тогава да преценим имат ли право да вземат отношение за съдбата на всички останали.

  62. 62 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 921 Весело

    До коментар [#3] от "sir__lanselot":

    Ти пък, сега ли разбра, че синдикати няма? Тренчев или Ж. Христов - един дол дренки, мошеници, нищо, че единият гушна букета.

  63. 63 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Мдаа, това ,което бе лансирано като"най-добрата пенсионна реформа в Европа" просто бе начин хем боко да не прави нищо по въпроса до изборите / с изключение на частичната национализация на личните сметки във фондовете, закърпваща дупка в НОИ/, хем да твърди, че прави реформа, показвайки една със сигурност невярна графика.
    Защо невярна ли? Ами това правителство доказа, че притежава аналитичните и прогностични способности, недостатъчни за предвиждания на развитието на процесите дори за месец напред, а тук се показва прогноза за над двайсет и пет години !
    Нещата са откопирани от един конгрес на бкп, който обяви, че "сегашното поколение ще живее при комунизма!!!!!!!!!!!"

    Т

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  64. 64 Профил на Chad
    Chad
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#55] от "wanderer":

    За девалвациите (пропускате тази през 1960, може и преди това да е имало) се солидаризирам с вас напълно. За привилегиите на шепа "правоимащи" - също. Нищо чудно маздичките да са били спонсорирани именно от излишъците на внасяните от предприятията осигурителни вноски, но казва ли ти някой...
    А относно закона за пенсиите - само смятам цифрите. Защото сега са 2 300 000 внасящи към 2 500 000 получаващи (грубо). При вноска, 40% от която се удържат от заплатата...

    Мисълта ми беше, че ако нещо работи добре при едни икономически условия, това съвсем не означава, че ще работи така добре при други. И че запазването на текстове от отменения закон за пенсиите в новия КСО, макар и под формата на преходен период (който синдикатите искат да се удължи, видимо, до безкрайност) нито е добра идея, нито работи добре.
    Солидарната система на осигуряване (отмененият закон за пенсиите - общ казан, всички работещи внасят пари, получават ги правоимащи ) вече силно се задъхва. И ще се задъхва още по-силно, ако бъде оставена и по-нататък да изкачва високите етажи без асансьор.
    Изходът - убеден съм - е в развитието на индивидуалната справедливост (системата на личните пенсионни сметки) - каквото си внесъл, това да получиш. Затова бях силно смутен преди две седмици, когато Big Bug анонсира намерението си за одържавяване (национализиране? присвояване от държавата? ресолидаризиране?) на пари от лични осигурителни партиди.
    Впрочем, по това време (1970 г.) още съм бил в основното училище, а родителите ми си отидоха, без да видят собствена кола... Първата си кола (Трабант, бях изключително горд) купих със заем през 1988-ма... Какво карам сега - няма да кажа!

    Chad




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK