От средата на 2011 г.: Повече пари за добрите университети и по-малко за лошите

От средата на 2011 г.: Повече пари за добрите университети и по-малко за лошите

© Георги Кожухаров



Университетите ще бъдат финансирани различно от средата на следващата година. Приоритено ще бъдат увеличени средствата на "добрите", а намалени на тези, които произвеждат трайно безработни. Тенденцията е да престанем да плащаме на тези, които имат лоши резултати." Това заяви министърът на образованието Сергей Игнатов при представянето на рейтинговата система на висшите училища. Тя класира всички университети по 52 показателя.


Намалението на субсидията ще става "стъпаловидно", първоначално с около 10%, заяви още Игнатов. Според него трябва да изравним стандартите на висшето образование с европейското. "Това е хранителна верига, която държавата издържа. На определени места това са специалности и катедри, от които няма полза. И за самия университет е по-добре сам да поеме грижата за преформатирането", смята още министърът и допълни:


"Препоръчвам природо-математическите и инженерните специалности, защото България, за да е силна и самостоятелна, трябва да произвежда", каза още министърът.




Рейтинговата система, която е изработена от министерството на образованието и институт "Отворено общество", ще бъде достъпна от утре за всички. Тя е свързана с данните от всички официални регистри и ще се обновява постоянно. В нея всеки може да направи собствена класация.


"Системата няма за цел да подреди висшите училища, както и да каже кое е най-доброто от тях в България. Основната й задача е да помага на кандидат-студентите в избора им на висше училище", заяви програмният директор на института "Отворено общество" Боян Захариев .


В системата са включени 52 професионални направления и 50 висши училища. Игнатов заяви, че СУ предлага обучение по 24 професионални направления и почти всички от тях са на водещи позиции по рейтинг.

Коментари (69)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Milen Ivanov
    Milen Ivanov
    Рейтинг: 696 Весело

    "От средата на 2011 г." демек след изборите. Смешници!

    Гледайте новия сериал "Сюнет за Сергюн".
  2. 2 Профил на Кептн
    Кептн
    Рейтинг: 696 Любопитно

    доживяхме и в банания да има независими рейтинги на университетите, а и дори финансирането им да зависи от тях...

  3. 3 Профил на nuts
    nuts
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Нали Дянков не препоръчваше СУ оня ден, а в класацията бил на първо място почти за всички специалности, класацията ли не е реална или Дянков нещо се е объркал..!?

  4. 4 Профил на metaflute
    metaflute
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Това вече е умна приказка. В последните години университетите така се нароиха, че стана доста смешно в някои случаи. Доброто образование не се измерва с броя на университетите на глава от населението.

  5. 5 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Май, по-тази система ще останат само УНСС и НБУ, и най-после, ура, в България, ще има само икономисти, но като няма икономика!?

  6. 6 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Единствената смислена класация е:

    Като завърша колко фирми ще се борят за мен и колко ще ми е стартовата заплата. Това е.

    Естествено има и неатркативни специалности.... например философия. Ама според мен те трябва да са запазено място за татьови синчета на които след това няма да им се налага да се хранят от висшето си образование.

    Щото много ми е мъчно за философите, ама аз единствения добре реализирал се философ който познавам е Доган. Та ако толкоз ще ми е ползата от филосовията, по добре тая специалност да се ликвидира!

  7. 7 Профил на Batko Mahno
    Batko Mahno
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Хехехехе, министъра сам си противоречи, напоследък ГЕРБ задобряха в това. Преди поне се противоречаха в две различни изказвания, но този е успял да го направи в едно: "На определени места това са специалности и катедри, от които няма полза." и "Препоръчвам природо-математическите и инженерните специалности, защото България, за да е силна и самостоятелна, трябва да произвежда".
    За да има полза от дадена специалност то трябва да има икономика, която да изисква такава специалност - при свито производство и затрити предприятия инжинерните специалности няма как да се котират на собствения ни пазар.
    Та проблема не е в университетите и специалностите а силно небалансирано развиваната ни икономика от последните години в които приоритет бяха туризъм и селско стопанство...
    Индустрията няма как да се пръкне от университетите, трябва да се създава, тогава и инженерните специалности ще станат отново престижни.

    Вечно молодой - вечно пьяный!
  8. 8 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1566 Неутрално

    До коментар [#6] от "niakoi_si":

    Кофтито е, че сред нетърсените у нас специалности спадат болшинството инженерни и природни. Добър индикатор за нивото на родната икономика.
    Като начало идеята не е лоша. Би било ако се използват и външни оценители. Задължително с регистрация на основните договори на преподавателите. За да се спре акредитация без собствен научен потенциал.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  9. 9 Профил на patentservice
    patentservice
    Рейтинг: 8 Неутрално
  10. 10 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1076 Весело

    До коментар [#5] от "ban":

    Не се коркай. Точно така би станало, ако тези маломници изкарат достатъчно дълго, но нада ли.

  11. 11 Профил на Elena Dimitrova
    Elena Dimitrova
    Рейтинг: 708 Гневно

    Чуждестранните студенти си харесват "платеното "обучение,в смисъл-до 900лева за изпит.Така не се налага да четем за изпит,казват те.Същото е и при бг-студентите.Кои са тези университети?Ами всички ги знаем!Например югозападният университет,който стана пословичен с купените от мутри,мутреси и ченгета дипломи за правно образование.Списъкът с такива университеи е дълъг и всички знаем тази печална истина за купуване на изпити и дипломи!Без пари за корумпираните и компрометирани университети,разбира се.

    4itatel
  12. 12 Профил на Elena Dimitrova
    Elena Dimitrova
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Фармацевтиката е най-предпочитаната специалност в момента-печалбите в тази професия са огромни!

    4itatel
  13. 13 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    Прочутият с производителността си Сергей Игнатов, известен и като Рамзес, ще определя кое е полезно за икономиката. Известният на всички рубладжия и съветски египтолог, станал професор с една публикация и без никой да го цитира никъде, е особено загрижен за производителността на научните кдри. Нещо като Миро Ирландския в дриго министерство. Той пък ни въвежда стандарти, в които не трябва да има и следи от соя, но може да има 20-годишно "отлежало" месо. Брависимо.

  14. 14 Профил на A10
    A10
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Защо не закриете лошите университети, за да има повече пари за добрите?

    "Същественото е невидимо за очите."
  15. 15 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    До коментар [#8] от "Цецо":

    Нормално е да не са атрактивни, като програмата им не се е променила за последните 50 години изобщо, а това на което би трябвало да се набляга е с орязан до минимум хорариум, защото повечето преподаватели не го умеят и разбират...

    Жената е покана за щастие
  16. 16 Профил на УЛАФ
    УЛАФ
    Рейтинг: 466 Любопитно

    А ще се прави ли и атестация на преподавателите и в частност не на научната, а на преподавателската им дейност. Защото има много, които преподават на студенти по на 19-20 години в стил сякаш изнасят доклад на конференция пред академици. И после защо младежта не може да разбере това, което й се преподава. И съответно не може да го усвои трайно или въобще...

  17. 17 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 960 Неутрално

    При сегашните протести на ВУЗ-овете ми направи впечатленеи ,че те протестират за... ПАРИ , не за качество или нещо подобно , а за ПАРИ ?! Интересно ,че не протестираха висчки , а само някой , тоест занчи някои могат и да се оправят с орязани бюджети- други не могат ? Ами махнете ректорите , защото явно са некомпоетентни мениджъри ! Драги ми "учени" образованието не е само пари , а е наука и знание .... и подяволите кому са нужни над 55 университета , след като те произвеждат дипломи , но не и качествено образование ...????

  18. 18 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 684 Весело

    До коментар [#14] от "A10":

    Отговор: мислят за бъдещето. Какво ще прави например един Игнатов след няма и три години (ако устиска/т до тогава разбира се)? В СУ няма да го вземат, не ставал. Слаб учен е казват. Станал доцент с една публикация.

  19. 19 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Да даде дефиницията си за добро и лошо. Морал (от латински mores) служи за изучаване на етиката, която е по-широко философско понятие. Моралът най-общо е система от принципи на поведение и отношение към света, отнасяща се до понятията добро и зло (не бива да се бъркат с правилно и неправилно или хубаво и лошо или приятно и неприятно, които са относителни спрямо гледната точка на човека, докато понятията добро и зло са абсолютни и не зависят от гледната точка) и е тясно свързана с човешката етика.

    Повече пари за добрите университети и по-малко за лошите.Типология на Своя и Другия.

  20. 20 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1623 Любопитно

    По принцип идеята е добра. Не знам за6то в случая намирисва на "разделяй и владей", така че немунуемите боричкания между университети, лобита и какво ли не 6те прикрие неефективността и нереформираността на системата като цяло?!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  21. 21 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1566 Неутрално

    До коментар [#15] от "bgpainter":

    Бе не са търсени изобщо. Специалностите като такива. Без значение къде са завършени. Защото икономиката на къркането и бетона няма нужда от тях. Говориш за друг проблем. А той тръгва от заплащането. Водещо до липсата на интерес в младите да се занимават с изследователска и преподавателска дейност. И до оборудване. Защото то е безкрайно по-скъпо отколкото за икономика и право. А старците си заминават и по естествен път. Лошото е, че почти няма хора след тях.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  22. 22 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 810 Весело

    До коментар [#18] от "2029":

    ама ти не си я и чел нали? (тогава какво се изказваш)

  23. 23 Профил на Тракийчо
    Тракийчо
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Либерализацията на образованието и вкарването на елементи на конкуренция в нея е световна тенденция.
    В Япония се случва абсолютно същото - университети да се конкурират за повече държавни субсидии.

    Във Франция се опитаха да въведат групиране на професорите, според качеството на изследванията и научните им работи... Естествено проектът се провали след поредната масивна стачка.

    Вече дали тази тенденция е добра е друг въпрос.

    Лично мое мнение е, че в образованието и в културата не трябва да има конкуренция, поради простата причина, че те трябва да се ръководят от чисто морални принципи (човеколюбие и прочие) вместо от пазарни принципи (егоизъм за повече печалба).

    А пък отделно като се види как вървят принципите на конкуренция в България, ситуацията става още по-серьозна.

    "Социалистите много обичат бедните хора"
  24. 24 Профил на anonimen
    anonimen
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Това е добре, но какво става, ако някоя специалност е лоша в университет с висок рейтинг, но по-добра в някой с нисък и се намалят парите за втория? Как ще се гарантира, че добрия ще подобри или закрие специалността, а по-лошия, ще продължи да поддържа същото качество с по-малко пари?

  25. 25 Профил на pyn
    pyn
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Според него трябва да изравним стандартите на висшето образование с европейското.

    Тъй ли? Икак става това? Що не поканихте някоя европейска агенция да направи независима класация? И какво като БАН получи отлична оценка именно от такава?
    Рейтинг, направен от дебилните олигофрени от "Отворено общество не става и за тоалетна хартия...

  26. 26 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално

    ...институт "Отворено общество"...
    Рейтинговата система на университетите, според която финансирането им да се промени е разработена от министерството на образованието и институт "Отворено общество".

  27. 27 Профил на Тракийчо
    Тракийчо
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#24] от "anonimen":

    Университетите от само себе си ще махнат лошите специалности за да си вдигат рейтинга още повече. По-малко лоши специалности, по висок рейтинг, по-високи субсидии.

    Да не стане накрая обаче всички университети да имат само факултети по медицина, право и икономика.

    "Социалистите много обичат бедните хора"
  28. 28 Профил на izumena
    izumena
    Рейтинг: 466 Весело

    "Системата няма за цел да подреди висшите училища, както и да каже кое е най-доброто от тях в България. Основната й задача е да помага на кандидат-студентите в избора им на висше училище", заяви програмният директор на института "Отворено общество" Ами сега?!...Получих раздвоение..Нали уж по нея щяло да се определя рейтинга на уни-тата у нас? Мале, мале.... Египтолога ни хвърли в благата край Нил отвсякъде.....

  29. 29 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 581 Весело

    До коментар [#28] от "izumena":От соросоиди толкоз!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  30. 30 Профил на anonimen
    anonimen
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Естествено, че класацията има за цел да подреди университетите. Напрактика това е налагане на пазарен принцип във висшето образование.

  31. 31 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#23] от "Тракийчо":...ситуацията става още по-серьозна...
    ...А пък отделно като се види как вървят принципите на конкуренция в България, ситуацията става още по-серьозна...
    "Социалистите много обичат бедните хора",
    но не и простите и неграмотни, "Тракийчо".
    Сериозно.

  32. 32 Профил на docentt
    docentt
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Има специалности и специалности, някой са масови други не. Един университет, самото му име подсказва, че трябва да има от едните и от другите. Въпросът е в баланса и качеството.

  33. 33 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Има само един Университет(с главна буква!!). Закривайте ЦУ на БАН и всичките му институти в пакет с парите там- Research Center на СУ!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  34. 35 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#34] от "Aлекс":Когато се обедини с институтите на БАН ще стане български Харвард!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  35. 36 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално


    До коментар [#33] от "BBC":
    Изобщо, за какво са ни държавни университети?! Закривайте ги и да се приключва! Нали това е целта в крайна сметка?!
    Има много неща, които ще бъдат "самозакрити". При това положение, последният гаси лампите и затваря вратата. ...

  36. 37 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Вече няма да имаме 52 университета, а 52 университета по право (защото правото е най-търсената специалност). Еми то при толкова престъпници и министри милионери, гладен правист няма!!!

  37. 38 Профил на Дива селянка
    Дива селянка
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Йееееее, сега Благоевград ще стане центъра на просветата. Юзуто ще се опъне на още два декара строителство да поеме умните и начетените.

    Дреме ни за мнението на гоите! И хич не ни трябва вашата прошка , стадо! КАРЛА
  38. 39 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 581 Неутрално

    И още - Правото в УНСС е родилка за ДАНС, НРС и всякаквите там "служби". Демек, крайно време е УНСС да се слее с Магнаурската школа в Симеоново и да си идат към МВР-то! Затова моля не го слагайте в една група със СУ!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  39. 40 Профил на Дива селянка
    Дива селянка
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#35] от "BBC":

    и от българския Харвард -на нивата при мен. да не изпукат от глад

    Дреме ни за мнението на гоите! И хич не ни трябва вашата прошка , стадо! КАРЛА
  40. 41 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    За да се изравнят стандартите на висшето образование с европейското такова, трябва да върнем нивото от1985 год и от там да започне промяна и надграждане, както стана модерно да се казва. Ако някой опонира , че "реформатора" Игнатов е рожба на онова образование, ще кажа, че всяко правило има изключение.Игнатов е едно от тях, според мен.

  41. 42 Профил на weatherman
    weatherman
    Рейтинг: 429 Неутрално

    Добре де, къде може да се видят рейтингите на университетите ? Няма ли ги публикувани някъде ?!

  42. 43 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#42] от "weatherman":
    Рейтинг къща не храни.

  43. 44 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1326 Весело

    Добро утро! Това трябваше да направят веднага герберите...

  44. 45 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#44] от "dobrich": КОЙ? ...
    "Гражданите за европейско развитие на България"?

  45. 46 Профил на GMG
    GMG
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#11] от "4itatel": Ще допълня списъка Ви - почти всички ДПС депутати в ЮЗУ станаха юристи,т.е. завършиха Право, част от тях - Международни отношения,Международни икономически отношения;същото се отнася за депутати от БСП - напр.Мая Манолова там стана "юристка", Янето и той изкласи там Право.Райна - чалга -пе вица - тя беше завършила Педагогика в ЮЗУ;сега тя следва трето висше образование в Благоевград. Същото се отна ся за офицерите от РДМВР-Благоевград и висши те офицери от разтурената дивизия на БА,струва ми се с щаб в Кресна. Стопанската академия- Свищов и филиалът на ТУ в Сли вен,както и Химическият университет-Бургас раздадоха сума ти дипломи на активисти на СДС в зората на Прехода - не може шефовете на СДС в градовете,че и в градчетата и селата да са със средно образование. Преподавателите по диамат станаха социолози, тези по политикономия - политолози. Така че почти всички провинциални ВУЗ-ове се "отчетоха" пред силните на деня. И сега да не се правят на учени,научни "работници" и творци техните преподаватели; ама то щом акад.Св.Русев,бивш член на ЦК на БКП се прави на демократ...

  46. 47 Профил на Тракийчо
    Тракийчо
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#31] от "latcho59":

    Мерси за коментара ти... заради една правописна грешка.
    (да не се заядеш и за едно пропуснато тире в другия ми коментар)

    "Социалистите много обичат бедните хора"
  47. 48 Профил на GMG
    GMG
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#11] от "4itatel": Ще допълня списъка Ви - почти всички ДПС депутати в ЮЗУ станаха юристи,т.е. завършиха Право, част от тях - Международни отношения,Международни икономически отношения;същото се отнася за депутати от БСП - напр.Мая Манолова там стана "юристка", Янето и той изкласи там Право.Райна - чалга -пе вица - тя беше завършила Педагогика в ЮЗУ;сега тя следва трето висше образование в Благоевград. Същото се отна ся за офицерите от РДМВР-Благоевград и висши те офицери от разтурената дивизия на БА,струва ми се с щаб в Кресна. Стопанската академия- Свищов и филиалът на ТУ в Сли вен,както и Химическият университет-Бургас раздадоха сума ти дипломи на активисти на СДС в зората на Прехода - не може шефовете на СДС в градовете,че и в градчетата и селата да са със средно образование. Преподавателите по диамат станаха социолози, тези по политикономия - политолози. Така че почти всички провинциални ВУЗ-ове се "отчетоха" пред силните на деня. И сега да не се правят на учени,научни "работници" и творци техните преподаватели; ама то щом акад.Св.Русев,бивш член на ЦК на БКП се прави на демократ...

  48. 49 Профил на GMG
    GMG
    Рейтинг: 409 Весело

    Извинете, в дясната страна на статията виждам портрет на автор ката Лора Филева.Това да не е снимка на Надето Михайлова,когато тя беше доста по-млада и не се казваше Нейнска?

  49. 50 Профил на Филип Липев
    Филип Липев
    Рейтинг: 466 Весело

    Браво, това е смела и голяма стъпка в правилната посока.

  50. 51 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#3] от "bulbuzz.com":

    Просто Дянков няма право в прав текст да каже на кандидат-студентите да емигрират.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  51. 52 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    До коментар [#21] от "Цецо":

    Съгласна... но мен на Аутокад не ме научиха в университета, а часовете в които изпитвахме виртуални модели със създаден от години софтуер бяха толкова малко, че даже по-добре да беше без тях. Последната година от курса ми на обучение ми я запълваха с какви ли не свободно избираеми дисциплини вместо да наблегнат на нещо съществено. Да... аз си работя по специалността, много неща научих там, но и два пъти повече не научих. И междудругото повечето ми колеги си бяха влезли в тази специалност, защото наистина искаха да я учат, а в крайна сметка се оказа, че нивото на обучение за тях си беше като на средно образование с някоя друга джуфка за разкош.

    Жената е покана за щастие
  52. 53 Профил на Ivayloto бе
    Ivayloto бе
    Рейтинг: 841 Гневно

    До коментар [#46] от "george":

    Да вземете Софиянци да се отделите в отделна държава,а?
    Като сме в "провинцията" (на кое - "Голямото село" да лягаме да мрем ли? Защо си мислите че само в София излизат специалсити?! Излизат тези срещу които плачите - хората от странат останали в Сф...

    За едни благата, за други ла*ната
  53. 54 Профил на Ivayloto бе
    Ivayloto бе
    Рейтинг: 841 Неутрално

    До коментар [#52] от "bgpainter":


    Не знам за Autocad, ами ProEngineer даже не го бях чувал... нищо не знаех за 3D parametric modeling, пускаха машините без заготовки, защото нямало пари и да сме си представяли сами работните движения... За това сега съм добър дизайнер, развиваха ми въображението :Р

    За едни благата, за други ла*ната
  54. 55 Профил на Elena Dimitrova
    Elena Dimitrova
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Кому беше необходим университетът ПУТКА,без извинение?!

    4itatel
  55. 56 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#23] от "Тракийчо":

    Каква конкуренция? Да се конкурираш с посредствеността не е конкуренция

  56. 57 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 684 Весело

    До коментар [#22] от "bette":

    Бих я прочел от интерес, ама не мога да я намеря. И на Гоце искам да прочета статиите, но и там ударих на камък.

  57. 58
    ****

    Този коментар беше изтрит в 17:32 на 04/11/2010 от неговия автор.

  58. 59 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#47] от "Тракийчо":ГРУБА ПРАВОПИСНА ГРЕШКА!!!
    Не груба, а ужасно груба правописна грешка.

  59. 60 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1482 Весело

    До коментар [#54] от "ivaylo_kolev":

    Е аз 3Д виждах, ама само от далеч.

    Жената е покана за щастие
  60. 61 Профил на GMG
    GMG
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#53] от "ivaylo_kolev": Като искате истинско образ ование и то от ВУЗ,който е известен в САЩ и на Запад, елате в София ! Защо кандидатствате в провинциални ВУЗ-ове, за какво ще ви служат дипломите след това! А з съм преподавал в такива "университети", студенти там стават такива,които не могат да се пласират в голямото село или пък нямат пари за издръжка. Sorry, но от 20 години живеем в условията на капитализъм - кой то може - успява,който не може - да духа супата според Л.Пенев . Дали ще "лягате да мрете",както се изразявате, си е ваш проб лем - да сте мислили навремето. Не може да завършиш универси тет "Трите керемиди" или "Тракийска сюита" и да се перчиш,че си висшист. Ами дръж си дипломата и я показвай на децата и внуците.

  61. 62
    ****

    Този коментар беше изтрит в 11:50 на 05/11/2010 от неговия автор.

  62. 63 Профил на Лилия Костова
    Лилия Костова
    Рейтинг: 696 Неутрално

    То и СУ е един пълен ужас... Хеле пък някои факултети

    Бойко Борисов е тъп като г.з. Освен това е малоумен магистраладжия и има титла Негово Тиквочество.
  63. 64 Профил на arriah
    arriah
    Рейтинг: 8 Неутрално

    смех, смех... "Препоръчвам природо-математическите и инженерните специалности" - точно тези най-трудно си намират работа (по специалността)...

    а и историята с "произвеждат безработни" - като се има предвид на какъв хал е националната статистика - трябва да се чете "които ние харесаме ще им даваме, другите - да се оправят"

    умен, разумен и първа хубавица
  64. 65 Профил на Тракийчо
    Тракийчо
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#56] от "bette":

    Съгласен съм, и аз това исках да кажа, че поради доста фактори (корупция, мафия и т.н.) конкуренцията има по-особена форма в България.

    До коментар [#59] от "latcho59":

    Ок...

    "Социалистите много обичат бедните хора"
  65. 66 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 684 Весело

    До коментар [#62] от "bette":

    За 30 минути това ли успя да излюпиш. (Този коментар беше изтрит в 17:32 на 04/11/2010 от неговия автор.)
    Хайде, можеш още.

  66. 67
    ****

    Този коментар беше изтрит в 11:50 на 05/11/2010 от неговия автор.

  67. 68
    ****

    Този коментар беше изтрит в 11:50 на 05/11/2010 от неговия автор.

  68. 69 Профил на KVINT
    KVINT
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#61] от "george":

    Ти ли си преподавал??? Смешник!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK