Игнатов отказа да се срещне с БАН, учените отново излизат на протест

Игнатов отказа да се срещне с БАН, учените отново излизат на протест

© Георги Кожухаров



Министърът на образованието Сергей Игнатов е отказал да се срещне с представителите от Българската академия на науките (БАН), за да обсъдят исканията им. Срещата беше насрочена миналата седмица след протеста на БАН. Тогава премиерът Бойко Борисов, при който се опитаха да влязат учените, не пожела да разговаря с тях. От своя страна пък председателят на академията Никола Съботинов не искаше да отиде при Игнатов.


Впоследствие бяха излъчени представители от академията, които разговаряха с Игнатов. Тогава той заяви, че БАН няма да получи по-голям бюджет от предвидените за 2011 г. около 60 млн. лв. На протеста си учените бяха поискали първоначално парите им да се увеличат двойно, като след срещата с Игнатов, те поискаха "екзистенциалните 25 млн. лв."


"С дълбоко огорчение ви съобщаване, че току-що срещата с министър Игнатов беше отменена без никакви мотиви. Няма обяснение и никакъв ангажимент не може да оправдае това некоректно и несериозно отношение към проблемите на най-голямата научноизследователска институция в страната", съобщиха от академията. Те ще протестират отново утре.

Коментари (92)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1080 Весело

    Използват топлото време дядковците, да разкършат старите кокали...
    Нали щяха да се самозакриват? Хайде де, докога ще чакаме?

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  2. 2 Профил на о. Павел
    о. Павел
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Във всяка нормална държава министър с такова поведение трябва да подаде оставка, която да бъде приета същия ден.
    .
    Сборник за Балканите -
    http://archiman.livejournal.om/

    Прочетете:http://www.veren.org/product.php?b=3922
  3. 3 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1391 Неутрално


    Игнатов отказа да се срещне с БАН ...
    =====================

    Добри новини !!!
    Феодалните старчета искат 50-60 милиона ... само май .... дали

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  4. 4 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1391 Гневно

    До коментар [#2] от "о. Павел":

    Отчеее отче,
    Ако си на небето > слез на земята .....

    В нормална държава Гоце отдавна щяха да го импийчнат, а не да си прави "движенийца" и
    да си прави изборната кампания с държавни средства !!!!!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  5. 5 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Браво на Игнатов. Сега остава да им връчи заповедите за уволнение.
    Ти кратуни знаят че уволнят ли ги - като полицаите трябва да вземат по 20 заплати накуп и затова им е широко около вратовете. Защо да не протестират - хем ще ги пенсионират дето цял живот са гледали само лежачката и с чантичката на работа са търкали някое бюрце, хем и сега пенсиите са им без таван на тях, а хем взмат и немалко парици при уволнението, а да не забравяме и неизползваната от десетилетия отпуска.
    Па що да не протестират?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  6. 6 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    БАН като е научна институция защо от от 7400 души работещи там, учените са едва 3500?

    Да съкратят паразитиращите и ето откъде ще дойдат пари за заплати. 3900 души не-учени, всеки като взима 400 лв на месец, това прави почти 19 милиона годишно.
    Като ще се прави наука да се прави наука, БАН не трябва да има социална функция и да наема като не-научен персонал всеки втори роднина на учен, нали?

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  7. 7 Профил на mpoxama
    mpoxama
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Какво ще стане от вас бе кухавелници, дето пишете всички тези глупости??? от вашите деца?

    една държава без наука става единствено за роби или роби....

    Че им трябва реорганизация им трябва, но че простия народ от село не не знае що е наука, също е вярно а?

  8. 8 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1462 Неутрално

    Браво на г-н Бойко Борисов и на Игнатов. Най-после се намериха доблестни мъже, които да засвидетелстват презрението на българския народ към науката и образованието. При условие, че не достигат пари за затвори и за подслушване, да се наливат пари в наука и образование си е цинизъм! Трябва да благодарим и на Искра, Лъчо, Геновева, Цецка, Волен и компания, че избраха такова знаменито правителство.

  9. 9 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#6] от "NPaine":Не е много точна статистиката. В бройката на не-учените влиза и обслужващ персонал, като инженери в лабораториите. Проблем е, че голяма част от тази бройка е ненужна!
    ---
    Добра новина! Иганатов пускай проекто-закона на Сендов.
    - Закривай ЦУ.
    - Делегирани финанси на институтите.
    - БАН - федерация на институти, както е Макс-Планк
    - Публична държавна собственост. Край на наемите и продажбата на земи!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  10. 10 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#7] от "mpoxama":

    Ти защо си мислиш че някой иска закриването на БАН?
    НИКОЙ не иска БАН да изчезне, повярвай ми! В БАН има десетки учени на най-високо ниво, но има хиляди паразитиращи.

    Ние гражданите не искаме БАН да изчезне, но

    -настояваме за реформи
    -настояваме за отчетност
    -настояваме за подмладяване не работещите в БАН
    -настояваме за изритване на паразитите
    -настояваме за резултати
    -настояваме за приложение на произведения продукт

    Ако тези искания ти ги интерпретираш като желание за закриване на БАН, то си в дълбоко заблуждение и най-вероятно си потенциално засегнат от тези искания.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  11. 11 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#9] от "BBC":

    В момента не ли точно така? БАН е федерация от институти.

  12. 12 Профил на Milen Ivanov
    Milen Ivanov
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#6] от "NPaine":

    Браво! Много точно казано! За съжаление важи и за СУ, макар и не в толкова голяма степен.

    Гледайте новия сериал "Сюнет за Сергюн".
  13. 13 Профил на pich
    pich
    Рейтинг: 226 Неутрално

    До коментар [#6] от "NPaine":

    Интересно ми е дали изобщо мислиш като пишеш? А персонал който да поддържа чистотата , да поддържа техниката с която се работи и т.н.
    Ако си мислиш че ще е по изгодно да се плаща на професор за да чисти жестото се лъжеш
    Итината е че управляващите с тези две вълшебни думички "пари няма" започнаха поголовно рязане където трябва и където не трябва, а не реформи за да могат системите да станат по ефективни.

  14. 14 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Министърът на образованието Сергей Игнатов е отказал ...

    Да, защото нищо не зависи от него.

  15. 15 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#11] от "prirodata":Не! БАН коли и беси из институтите. Затова подмениха и формулировката в документите на БАН от институти на Постоянни Научни Звена!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  16. 16 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    До коментар [#9] от "BBC":

    Всъщност аз бих перефразирал реформата в БАН така:

    - закриване на Централното Управление (това е административна шапка - там наука не се прави)

    - закриване на институтите, които не получиха добра оценка при международния одит на БАН (това са 3/4 от всички институти)

    - целият бюджет на БАН се разпределя между институтите получили добра оценка (така бюджетите на тези институти ще се увеличат в пъти).

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  17. 17 Профил на GMG
    GMG
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Ама протестирайте си! Който беше млад и/или кадърен, избяга де в Германия,де в Швеция, Австрия,по цяла Европа и Щатите.Останаха само тези,които не могат да се пласират, или пък са вече стари, и синодалните старчета.Първо изгонете червените старци,сетне се хванете да работите по европейски пректи.Тогава няма да имате време да протестирате, пък и парите ще дойдат за свършена рабо та.Иначе протестирате всички, а този протест се ползва от нека дърните и червените кхмери.

  18. 18 Профил на GMG
    GMG
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#17] от "george": Забравих... Кога ще направите Гошо президентчето ст.н.с I степен? Игнатов едва стана минис тър и след 2-3 месеца с една публикация го произведоха профес ор,та сега се титулува такъв, един от малкото БГ професори-египтолози, а Гошо е втори мандат президент.Къде що имаше не кадърен или несретник политик с висше образование,го направи ха професор и сега СУ и институтите на БАН са пълни с профес ори-политици, а г-н президентът си остана втора степен.Няма да чака ЕПУ-Перник да го призведе професор! Като за втори ман дат президент трябва ше да стане акадаемик или поне чл.корес пондент, ама нейсе! Да не сте го произвели професор на някой среднощен съвет?

  19. 19
    ****

    Този коментар беше изтрит в 14:36 на 09/11/2010 от неговия автор.

  20. 20 Профил на retardant
    retardant
    Рейтинг: 395 Весело

    Много, много тежки мигове ги очаква БАН. Проблемът е, че всички феодални старчета бяха преназначени в новите институти. Нека проследим конкретно каква ще бъде реформата:
    1. Писане на планови работи като в стария добър соц ли? Ха-ха...Смешно наистина. да преписваш и да преразказваш и това да се води наука. Нека вземем новия и-т "Човек и общество". Какво направиха младите новоназначени от бившия ИФИ? НИЩО!!! 6-та година едно НИЩО.
    2. Как ще се ходи на работа? Пак ли за 15 минути в един ден седмично?
    3. Къде са спечелените проекти по 7-ма рамкова? Беше пълно с CALLS FOR PROPOSAL по етика, религии, история, естетика, приложна психология, социология....Да сте чули нещо за утвърден за финансиране проект? Аз нищо не чух!
    4. Кой каква ще я върши и какъв ще бъде предмета на работа на новите институти ПО-ТОЧНО? Как ще се дедуцират резултатите от фундаменталните изследвания? Защото от практическите няма АБСОЛЮТНО НИЩО при хуманитарните и социалните освен в социологията...
    5. Гледахте ли "Панорама" последния петък? Там имаше интервю с едно кадърно момче от математическия и-т, който САМ се изказа против безнадеждно остарялата система в БАН.
    6. Математиците готвят деца за олимпиаяди от СМГ -София и печелят призови места. Нищо не чух за физици, философи и други дерибеи!?
    7. Ако професията на БАН-аджии е да работятят "БЕЙ", разбирам ги. Но не и да преписват и да го представят пред обществеността за наука...

  21. 21 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1493 Разстроено

    Много от коментарите са писани от хора които
    а) никога не са се занимавали с наука
    б) хабер си нямат какво означава това.

    БАНИ има много чепове за дялане, но пък и е мястото където в БГ се праве6е наука (нейде 2/3 от продукцията).

    Ама то не е хубаво да има образовани хора, те мислят независимо и не се кланят никому.
    Така че да се закрива първо БАН, после БГ!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  22. 22
    ****

    Този коментар беше изтрит в 17:08 на 14/01/2011 от неговия автор.

  23. 23
    ****

    Този коментар беше изтрит в 17:08 на 14/01/2011 от неговия автор.

  24. 24 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#18] от "george":

    Стига с тия простоии бе, професор е длъжност в университет и значи "преподавател". Образователната степен е доктор - правиш изследвания и като направиш нещто смислено го описваш в докторат и някои университет ти дава степен доктор.
    Няма такова понятия като пожизнен "професор" по света, само в комунистическите общества има тако нещо. По нормалния свят всеки с достатъчна квалификация може да преподава в университета и студентите му викат "професоре" но това е просто знак за уважение.
    Що за задръстен кретен трябва даза бъде придобиване на някаква си степен голямата цел на живота ти - великите учени за нямали никаква научни степени и пак са си велики. Айнщайн за малко да го изхвърлят от средното училище защото бил слаб по математика.

  25. 25 Профил на retardant
    retardant
    Рейтинг: 395 Весело

    До коментар [#21] от "B52":
    Дъра-бъра три чадъра, ала-бала портокала! Олигофрени като теб просто не проумяват точно за какво иде реч, пък и даже пишаят РАЗСТРОЕНО! Ами изсери се и ще ти мине разстройството!
    Пишеш за БАНИ! Да, ама кои - Карловските, Хасковските, Хисар или?
    Наука в БАН! Кажи ми къде в социалните и хуманитарните е имало наука освен драскания на УРОДИ от ДС. Ебати тъпата ченгеджийница!
    Образовани хора?!?!?! От АОНСУ-то?!?!?!? Явно имаш прекалено изкривени критерии за образован човек!
    СМЕШНИК!

  26. 26 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 939 Неутрално

    БАН да вземат да се реформират !!! да съкратят всички паразитни институти. В част от институтите не се върши никаква научна дейност. Научните ръководители ползват сградите на БАН като безплатни помещения за служителите на своите частни фирми. Те и служителите им се водят на заплати в БАН, но работят за частната фирма. Да знаете където потъват парите и да не тръбите много в защита на БАН. БАН се нуждае от сериозна ревизия и реформа и това само ръководството на БАН може да го направи, но за съжаление то е прогнило.

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  27. 27 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1454 Гневно

    "В нормална държава Гоце отдавна щяха да го импийчнат, а не да си прави "движенийца" и
    да си прави изборната кампания с държавни средства !!!!!!"

    ИмпийчНат?
    Екземплярът от ГЕРБ, манифестирайки невежеството си крещи срещу научната общност. Неграмотният гербер си мисли, че 60 милиона ще нахранят него и себеподобните му. Потресаващият глупак импийчНа разума с две изречения, а в едно нормално общество, с нормални хора, само заради този лапсус щеше да е с -(минус)39 срещу текста си.. Изродът събира одобрение.
    Друг идиот се захласва, че математиците готвили деца за "олимпиаЯди" и размахвайки гордо неграмотността си глаголи за нАуката, философията и собственото си незнание. Нищо не бил чул глухонемият кресливец. Да бе копнал в нета с мотичЕто и бела. Щеше да изкопае факта, че на олимпиадите(така се пише чуждицата) по физика децата също се справят въпреки заобикалящите ги лумпени.
    "На провелата се в Загреб, Хърватия, Международна олимпиада по физика българският национален отбор отново се окичи с отличия. Александър Макелов от ПМГ Бургас завоюва сребърен медал, бронзови медали спечелиха учениците от ПМГ Казанлък Александър Скляров, Кристиан Киров и Съби Теодосиев и ученикът от МГ Русе Момчил Молнар."
    "Българин е спечелил второ място на Международната олимпиада по философия в Хелзинки. Петър Пенев е ученик в 12 клас в Математическата гимназия в Плевен"

    Да се бориш с вилнеещата простащина в България е наистина уморително, мамицата ви кретенска...

    Ecrasez l’infâme
  28. 28 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#10] от "NPaine":

    Обърни внимание на исканията за 'екзистенциалните 25 млн. лева', отнети от 'екзистенциално ниския бюджет' на БАН. Без тези пари през 2011 година, в БАН няма как да има реформи, научна продукция и подмладяване. Аз поне като 'млад учен'-докторант, не виждам как ще продължавам да се занимавам с наука в полза на обществото, като правителството отказва да ни даде пари за елемнтарни неща като парно и заплати. Покрай 'паразитите' ( които и да са те), от БАН ще си тръгнат и работещите. Всъщност те първи ще си тръгнат, после следва 'добре дошли в третия свят'..

  29. 29
    ****

    Този коментар беше изтрит в 17:09 на 14/01/2011 от неговия автор.

  30. 30 Профил на Milen Ivanov
    Milen Ivanov
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#29] от "д-р Ох Боли":

    А, в математическите олимпиади като цяло имат сериозен принос: и положителен и отрицателен. Най-положителният е програмата за подготовка, разработена и "внедрена" от Акад. Кендеров.

    За отрицателния няма да говоря: все пак "български работи" има навсякъде, където шефовете са българи.

    Гледайте новия сериал "Сюнет за Сергюн".
  31. 31 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    До коментар [#29] от "д-р Ох Боли":

    Никакъв, но невежествениците са чули за успехите по математика, свързали са ги с един млад учен от БАН, дето "го давали по тИлИвизоро, а не са чули за успехите на децата по физика и философия. Та ги ограмотих. То, като се замисля и успехите по математика нямат нищо общо с БАН на пръв поглед.
    Те, успехите и със СУ нямат нищо общо, щото дебилът Дянков не го препоръчва на студентите..
    Упссс... това има ли нещо общо с темата? За герберската дебилност.


    Ecrasez l’infâme
  32. 32 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 812 Неутрално

    по принцип съм съгласен с министъра, на БАН не трябва да се дават повече пари, а да се реформира из основи. Тогава и тия пари ще са им достатъчни.
    Аз лично познавам доста хора работещи в БАН, и ползата от абсолютно всички тях е абсолютно кръгла нула. Не че са лоши или глупави, просто или нищо не правят, или ползват базата на БАН за разнороден частпром който няма нищо общо с науката.
    Когато всички тия (а те са доста над 50%) се отбият от хранилката, за останалите ще има пари.

    Въпреки това, поведението на министъра е неадекватно. Ми той утре по същия начин може да откаже да се среща с университетите и училищата.

  33. 33
    ****

    Този коментар беше изтрит в 17:09 на 14/01/2011 от неговия автор.

  34. 34
    ****

    Този коментар беше изтрит в 13:03 на 10/11/2010 от неговия автор.

  35. 35 Профил на retardant
    retardant
    Рейтинг: 395 Весело

    До коментар [#27] от "Graf":
    Защо задници в склерозирала или поне в критическа възраст не вземат да си бистрят икономическите теми на по два рАкии! Ама и там си много зле - никакви прогнози!!!! За Йонита Иванова, няма не ми говори, просто защото тя аналог с БАН(ан) - само с копито и пейста у НЕТО не става. Такива като теб (тъпи като на слон гъза, дано милото животно ми прости обидите, отъждествявайки милия му гъз с теб) нямат АБСОЛЮТНО НИКАКЪВ допир с БАН, камо ли с наука.
    МАЛОУМЕН ИЗКУКУРИГАЛ КОМУНИСТ!!!!Защитавай постижения, а не хора!

  36. 36 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    Всъщност дебатът за БАН е псевдо-дебат. На повечето осведомени хора им е ясно, че на един компетентен изследовател в БАН се падат поне 3 некадърника. Ако иска да прави реформа правителството може просто да вземе резултатите от международната експертиза, да разтури ЦУ и институтите, които не получиха добра оценка и да разпредели бюджета между останалите.

    Но вместо това то съкращава бюджета на БАН като цяло и оставя структурите и непокътнати. Излиза, че и на Правителството му е удобно БАН да се управлява от дебили. Така съкращенията в бюджета явно по-лесно могат да минат.

    За разлика от университетите, които имат по конституция автономия, което връзва ръцете на правителството, случаят с БАН е друг. Тук оправдания за липсата на реформи няма. Но за пореден път виждаме как вместо реформи всички действия на правителството се свеждат до елементарно натъкмяване на сметки.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  37. 37 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1789 Любопитно

    До коментар [#34] от "NPaine":

    А така! Значи стигаме и до ... клевети, фалшификации или истини. Сигурно си горд със себе си.
    Да представиш някакво доказателство можеш ли? Нещо написано накъде?
    Или просто си безлична нула в редицата на националните оплюватели. А може и по-сериозно...
    Впрочем, заявил ли си узнатото от теб престъпление в прокуратурата? Можеш ли да представиш заявлението. То сигурно има входящ номер. Може да се провери.
    Или си отправил заявителски материял в някоя международна правна институция? Блесни с доблест.
    Но ако си лъжец или клеветник - носи си последствията.
    Та кое от двете си?

  38. 38 Профил на Стефан А.
    Стефан А.
    Рейтинг: 797 Неутрално

    До коментар [#32] от "Ментор":

    Той няма да откаже защото те имат ДЕЙСТВИТЕЛЕН проблем... Виж че излязоха на протест университетите и отпуснаха пари веднага.. защо имат реална нужда.. естествено че трябват реформи, но поне протестират с реален мотив..

    Няма, няма да в вървя с наведена глава! Ще намеря смисъл да остана! Нали съм тук не съм избягал.
  39. 39 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#16] от "Nikolay UK":

    А защо не така:

    1. Затваряне на 1/4 от слабите институти
    2. Съкращаване с 25% бюджета на добрите институти
    3. Увеличаване със 100% бюджета на отличните институти (1/4 от всички)

    Така ще се стимулират тези учени (респективно институти), които са показали че работят на европейско ниво. В противен случай точно тези, последните ще напуснат първи България.

  40. 40
    ****

    Този коментар беше изтрит в 13:04 на 10/11/2010 от неговия автор.

  41. 41 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#39] от "2029":

    На теория е така, но практиката е друга. Правиш съкращения, след което веднага ти съкращават бюджета. Е от ручахме жабетата?

  42. 42
    ****

    Този коментар беше изтрит в 16:25 на 09/11/2010 от неговия автор.

  43. 43 Профил на Jay Gould
    Jay Gould
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Интересно е когато "интелигентни" на пръв поглед хора се подиграват с БАН. Ако не знаете какво е създадено там, поне се интересувайте. Дори последните 20 години!
    Между другото, БАН е усвоил повече пари по проекти от Фонд земеделие! Целта разбира се е собствеността на БАН. Причините за поредната кампания срещу БАН най-вероятно се коренят в нечии лични икономически интереси и в общото невежество.

    Само, че малоумните кратуни от къде да го знаят?!
    В НАТО ги уважават повече отколкото тукашните политически дебили и тъпата рая. Само, че нищо не е по-велико от вселената освен човешката глупост, а българската бие всякаква. Всяко стадо си има мърши. Само, че освен него там има и още хиляди млади мъже и жени с по 190 лева заплата. А прави ти наука с такава заплата и без един лев за колби дори! И искаш да правиш нещо и сам си купуваш материали... защото имаше и такива ентусиасти в БАН последните 20 години! Реформи да. Да се махнат феодалните старци да. Ама какво се прави сега? Знаете ли какво се направи сега? Дянков даде по 2000 лева заплата на всички феодални старци, а остави всички учени на 150-250 лева, като не им дава и стотинка повече за наука! Ама нито стотинка. За да печелят проекти нали все пак от ЕС и НАТО искат поне 30-50% участие на държавата ни?!
    Благодарение на БАН гледате прогнозата за времето и това е само 1 от нещата които ползвате всеки ден. Наука с 200 лева заплата и без пари не се прави, но дори това се правеше последните 20 години.
    В Германия има цели групи от научни институти обединени в дружества (асоциации или общества) на имената на Лайбниц, Хелмхолц, Макс Планк и Фрауенхофер. Всичките са на издръжка на федералния бюджет в основната си част с изключение на Дружеството за приложна наука Фрауенхофер в което само 1/3 от постъпленията са държавни. Отделно имат два големи държавни института по стандартизация PTB и BAM. Франция има CNRS - също система от научни институти из цялата страна. САЩ имат 21 големи национални лаборатории.

    Знаете ли колко % се признават за научно развойна дейност на компаниите в България?
    5 % не повече. Дори да искам да наема някой екип от БАН на мен например ще ми се наложи да платя за това данък!
    Американски модели, ала-бала! Ами САЩ като държава дава много по-голям % от БВП за наука. Държавна... отделно частните компании като е Германия имат стимул да наливат пари в наука! А знаете ли, че не САЩ, само град като Ню Йорк има институция подобна на БАН. Парите идват от кметството. Или те са тъпи?! Лошите, глупави американци, а?!

    След "компетентните" изказвания на анти БАН-аджиите, просто няма какво да се допълни. Закрийте БАН и се успокойте. Излезете на улицата и подкрепете хер Флик да довърши хунските си набези върху българската култура и наука и да направи в имотите на БАН молове.
    Лесно се руши и се уволняват хора. Трудно се създават специалисти и мотивация за работа. Последното се нарича управление, а за него се иска можене.

    В момента тече наказателна процедура срещу страната ни точно защото не са осигурени парите за наука. Но какво да се говори на пилешки глави.

    investments.dir.bg
  44. 44 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1454 Весело

    До коментар [#34] от "NPaine":

    Възможно е. Па и го казах.
    Като забравим приносите на Сенедов в областта може и да се окажете прав.
    Уффф...измествате въпроса драги. За герберската дебилност. И въпиюща неграмотност.
    Познавам добре школите в България. Справка - профилът ми.
    Хайде, лек жокер. ПМГ "Никола Обрешков". Селска биха я нарекли, щото не е от големия град. Школата на Теодосиев.
    Вие сте наред, а аз ще отговоря утре. С друга школа и име.
    Време ми е за скоч и пура.

    Ecrasez l’infâme
  45. 45 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 554 Весело

    До коментар [#16] от "Nikolay UK":ДА ама ЦУ с псевдореформата заличиха следите

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  47. 47 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1789 Любопитно

    До коментар [#40] от "NPaine":

    Щом е абсолютен факт, покажи абсолютните доказателства - поне един линк. Или група линкове. Каквото и да е реално...
    Иначе си абсолютен клеветник. Сам избирай.
    Алаба-лите за суперпичовете дето разни "мръсни" учени от БАН им пречат си ги дръж за лично ползване. НО ТИ току що унижи същите супер пичове дето са спечелили наградите. И ако ТИ не представиш поне един аргумент ...
    Герберастите нямате никакви скруполи когато искате да става на вашето, но това ще ви струва главите. Един по един.
    Явно не си само дрънкало. Много повече си от простак и клеветник. Има си обаче начини ...

  48. 48 Профил на Jay Gould
    Jay Gould
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Във Великобритания например, чиновническия апарат е съкратен с 30 %, като към това е добавено и 25 % намаление на заплатите. Там текат най-големите съкращения и рязане на бюджетни разходи от Втората световна война насам, като единствените пера които не се пипат са; Здравеопазване,15% от БВП на Великобритания, образование 8,2 % от БВП и наука, което ще позволи на кралството да остане все така привлекателно място за високи технологии, научно развойна дейност и финанси.

    Тук се превръщаме бавно в страната на пиячката и евтините курви.

    investments.dir.bg
  49. 49 Профил на Jay Gould
    Jay Gould
    Рейтинг: 332 Неутрално

    До коментар [#46] от "д-р Ох Боли":

    Глупости Поредната угодническа и лъжлива, много лъжлива статия

    investments.dir.bg
  50. 50
    ****

    Този коментар беше изтрит в 13:04 на 10/11/2010 от неговия автор.

  51. 51 Профил на Cacafuego
    Cacafuego
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Все пак признахте, макар и с половин уста, че в БАН има и истински учени. Лесно е да препоръчаш, да се махнат паразитите и да се оставят двигателите, но да имате предложения как да стане.
    Пишещите тук препоръчват премахване на институти, а проблемът е в хората, в отделни хора. В науката най-трудно се отделя плявата от зърното. Защото по дефиниция, единствено професорите имат компетенция да го направят, а гарван, гарвану око не вади. При персоналните атестации най-високите оценки получават именно старчетата, защото имат най-много публикации, но винаги в съавторство с млади и неопитни идеалисти.
    Ако някой от вас се е занимавал с наука, ще знае защо.

    Едно съобщение е новина, само ако някой не иска то да бъде публикувано. Всичко останало е реклама!
  52. 52 Профил на Milen Ivanov
    Milen Ivanov
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#51] от "Cacafuego":

    Не е толкова трудно. По-скоро е болезнено, защото трябва да се направи бързо. Иначе средната възраст е такава, че най-простото нещо е да се определи: толкова и толкова бройки и - докато по естествен път персоналът не спадне под тези бройки - никакви назначения. Ако бяха почнали 2000, до сега да са приключили.

    Дали няма нови назначения през тези 10 години?!

    Гледайте новия сериал "Сюнет за Сергюн".
  53. 53 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1789 Любопитно

    До коментар [#50] от "NPaine":

    Ти вече им навреди. Но толкова ти е бил потенциала, за да го разбереш навреме.
    О.К. разбрахме се. Ти си клеветник.
    И на мен ми е все едно през какво точно ти е на теб моето мнение. Ако имаш изобщо нещо.
    Но мисля, че действия като твоите трябва да се наказват. Просто е въпрос на националбна сигурност. И ще му дойде времето.
    Приятен ден.

  54. 54 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#36] от "Nikolay UK":

    На никой не му стиска да направи нещат, които ти описваш в поста си. Това е трябвало да стане преди 10-15 години, сега нещата щяха да изглеждат много различни, ако се беше случила тази реформа тогава..

  55. 55 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#51] от "Cacafuego":

    Когато не искаш да направиш нещо, търсиш си причина.
    Наскоро излезе информации за зле управлявани имоти на БАН. Може и да не са много тези случаи, но зад всеки конкретен случай има персонално отговорен. Да попитам: има ли наказани. Е, няма и да има.

  56. 56 Профил на Cacafuego
    Cacafuego
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#52] от "Milen.Ivanov":

    Не е толкова лесно колкото си представяш.
    По цял свят се харчат пари за глупости, дори и в природните науки, където уж няма пет-шест. Вижте анти-Нобеловите награди, пълно е с учени, които преоткриват Брауново движение примерно или доказват, че приема на мазнини не е свързан с честотата на инфарктите.
    Знам, че ще бъда оплют жестоко, но така се прави наука - харчат се пари с надеждата, че от някъде ще изскочи заека.
    Има няколко носители на Нобелова награда, които са получавали анти-Нобел преди това.

    Науката не е мелница - няма стандартен рандеман.

    Едно съобщение е новина, само ако някой не иска то да бъде публикувано. Всичко останало е реклама!
  57. 57
    ****

    Този коментар беше изтрит в 17:09 на 14/01/2011 от неговия автор.

  58. 58 Профил на Milen Ivanov
    Milen Ivanov
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#56] от "Cacafuego":

    Е аз преди всичко говоря за помощния персонал и т.нар. "отчаяни съпруги", които да не се назначават, а да се пенсионират, докато намалее бройката. Какво му е трудното!?

    Същото може да се приложи и за н.с.-тата. Младите с потенциал да правят наука и без това отиват в чужбина, няма опасност да се затрият.

    Проблемът е, че трябва да се почне и да се прави години наред.

    Айде да не давам примери за провеждане на точно обратната политика: назначаване на роднини, за които е ОчЕВАДНО, че що се отнася до наука, и за чеп за зеле не стават!

    Разбира се, комуно-ченгеджийската мафия от ЦУ вън веднага; с това трябваше да се почне.

    Гледайте новия сериал "Сюнет за Сергюн".
  59. 59 Профил на Cacafuego
    Cacafuego
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#58] от "Milen.Ivanov":

    За съжаление си прав си за "отчаяните съпруги". Една подробност - те често се назначават след конкурс, на който са единствен кандидат. То за 400 лева няма как иначе.

    Едно съобщение е новина, само ако някой не иска то да бъде публикувано. Всичко останало е реклама!
  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  61. 61 Профил на Cacafuego
    Cacafuego
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#60] от "д-р Ох Боли":

    Е то това не е новина. В някои институти не е имало друг начин за прогресиране.
    Млад съм и не разполагам с личен опит в това отношение, но съм чувал за така наречените "идеологически контролирани науки". Всички учени от тези направления периодично са минавали опреснителни курсове в Москва. С лед завръщането си са публикували новите си идеи, получени в странство, като например, че траките са първите комунистически устроени общества и други подробни. Ченгетата са предимно от тези институти.
    Някой да се е замислял, защо всички професори историци са в БСП?!? ;D

    Едно съобщение е новина, само ако някой не иска то да бъде публикувано. Всичко останало е реклама!
  62. 62 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    до 60 др ох боли
    Нашият сътрудник на ДС го махнахме от руководен пост, и познай къде отива да преподава? В УНСС

  63. 63 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    До коментар [#56] от "Cacafuego":

    Склонен да подкрепя #55 , че "Когато не искаш да направиш нещо, търсиш си причина".

    Разформирането на институтите не получили добра оценка би било добро решение защото би довело до уволнение или пенсиониране на ръководствата им, които, определено следва да носят отговорност за лошите резултати. Научните сътрудници на по-ниско ниво също биха били съкратени. Тези от тях, които са способни ще могат да си намерят работа в добре оценените институти - чиито ръководства явно умеят да различават способните от некадърните.


    Ако във въпросната специалност не е останал добре оценен институт, то значи, че въпросната изследователска тема явно няма почва в България. От такова разчистване на буренака в българската наука наистина има нужда.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  64. 64 Профил на |
    |
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    До коментар [#6] от "NPaine":

    Защото във всяка научна институция има нужда от поддържащ персонал. Техници, поддържащи техниката и правещи нови инструменти, секретарки, чистачи и т.н. Аз лично съм учуден, че такъв голям брой от работещите там са учени.

    Children are hereditary: if your parents didn't have any, neither will you.
  65. 65 Профил на Cacafuego
    Cacafuego
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Българската наука в момента има нужда от няколко бирички.
    Приятна вечер

    Едно съобщение е новина, само ако някой не иска то да бъде публикувано. Всичко останало е реклама!
  66. 66 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Игнатов !!!


    Отговор на дезинформацията на Сергей Игнатов
    09 ноември 2010

    Днес, министър Сергей Игнатов е заявил, че средствата за австрийската академия от 1 януари 2011 г. спират. Ръководството на БАН се обърна спешно към австрийската академия и получи отговор, който опровергава министър Игнатов. Точно обратното, „австрийската академия на науките се причислява към ключовите области, при които не само няма да има намаление, а ще има увеличение на бюджета” е казала Беатрис Карл – министър на образованието и науката на Австрия.
    (http://www.bas.bg/)

  67. 67 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Така нареченият министър на образованието и науката трябва да подаде оставка, тъй като неговият така наречен закон за развитието на академичния състав беше РАЗБИТ НА ПУХ И ПРАХ - ПОЛОВИНАТА ОБЯВЕН ЗА ПРОТИВОКОНСТИТУЦИОНЕН. ОКОНЧАТЕЛНО И БЕЗВЪЗРАТНО!
    А какво представлява БАН - това е отделна тема, която ще припомняме, докато всички разберат и осмислят за какво точно става дума.

  68. 68 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    БАН е феодално имение на една напълно разпасала се комуно-феодална шайка, която погазва закона всеки ден и час. В БАН вече 17 години умишлено не се създават критерии за атестиране на учените. БАН е последен бастион на комунизма. Индивидът Саботинов е пръв асоциат на руснака Юхновски, който изправи на нокти две трети от България, като си позволи на 72 години да се кандидатира за ЧЕТВЪРТИ ПЪТ за председател на БАН В ЕПОХАЛНО НАРУШЕНИЕ НА ЗАКОНА. Беше принуден да подаде оставка. В БАН "работи" като професор и член-кореспондент другарят Александър Лилов, член на Политбюро. В БАН "работи" като професор и член-кореспондент другарят Стоян Михайлов, секретар на ЦК на БКП. В БАН "работи" като професор и член-кореспондент другарят Васил Проданов, АОНСУ-вец, който В СВОИ СЪЧИНЕНИЯ ОТРИЧА ЗВЕРСТВАТА И МАЩАБИТЕ НА СТАЛИНИЗМА! Да продължавам ли поименно? Няма нужда. Всичко се знае. Мои публикации за БАН:
    "Как Партията бдеше над науката":
    http://kkabakciev.blog.bg/nauka/2009/10/20/kak-partiiata-bdeshe-nad-naukata.419072
    "БАН си остава бастион на номенклатурата":
    http://kkabakciev.blog.bg/nauka/2009/10/20/ban-si-ostava-bastion-na-nomenklaturata.419077
    "По повод на една дребна случка - за двата най-едри проблема на БАН":
    http://kkabakciev.blog.bg/nauka/2009/10/22/po-povod-na-edna-drebna-sluchka-za-dvata-nai-edri-problema-n.420424
    За лустрация и радикална промяна в БАН
    http://kkabakciev.blog.bg/technology/2010/01/20/za-lustraciia-i-radikalna-promiana-v-ban.476489
    "Банбаши и Туркменбаши":
    http://tech.groups.yahoo.com/group/bulgarianscienceproblems/message/2395
    "Кой уронва престижа на БАН в епохата на чалгата"?
    http://kkabakciev.blog.bg/nauka/2009/10/22/koi-uronva-prestija-na-ban-v-epohata-na-chalgata.420429
    "Такова беше, и е, времето - лингвистиката като инструмент за политическа пропаганда":
    http://kkabakciev.blog.bg/nauka/2009/10/20/takova-beshe-i-e-vremeto.419066
    "Речниците - капризи или идеологически потребности?":
    http://kkabakciev.blog.bg/nauka/2009/10/22/rechnicite-kaprizi-ili-ideologicheski-potrebnosti.420427
    Блогът на Красимир Кабакчиев за политически дискусии":
    http://kkabakciev.blog.bg/
    Моят професионален блог:
    http://krasimirkabakciev.blogspot.com/
    Блог на Красимир Кабакчиев за съдебната система:
    http://kkabakciev.blogspot.com/

  69. 69 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Престанете да говорите за някаква си международна оценка на БАН! Умопомрачително нагло изстъпление на БАН-ската шайка е, че бил извършен "одит", който бил "независим". КАКЪВ "НЕЗАВИСИМ ОДИТ"? ОТ ОРГАНИЗАЦИЯ, В КОЯТО БАН ЧЛЕНУВА? ПЛАТЕНА С ЕДИН КАМИОН ПАРИ ОТ БАН ВЪЗХВАЛА ОТ ПРИЯТЕЛЧЕТА ПО ЕВРОПАТА НА ФЕОДАЛНОТО ИМЕНИЕ НА КОМУНОНОМЕНКЛАТУРАТА! НАЛИЦЕ Е ДРАСТИЧЕН КОНФЛИКТ НА ИНТЕРЕСИ! ЗАЩО НЕ СЕ САМОСЕЗИРА ПРОКУРАТУРАТА ЗА ИЗХАРЧВАНЕТО НА КАМИОНА С ПАРИ ЗА ВЪЗХВАЛАТА? Ето какво представлява този "независим" и "външен" "одит":
    http://tech.groups.yahoo.com/group/bulgarianscienceproblems/message/4079
    http://tech.groups.yahoo.com/group/bulgarianscienceproblems/message/4073

  70. 70 Профил на ivaylo_nikolov
    ivaylo_nikolov
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#27] от "Graf":
    От написаното от теб виждам, че въпросната тема ти е доста чужда! Поддържам тесни връзки с колеги от БАН и искам да ти кажа, че подобни писания само допълват напрежението около тях и изобщо не им помагат. Недей, бе човече, тези проблеми и теми просто не са за теб! Стой си настрани!Пък и не виждам кой и с какво просвещаваш, ровичкайки се напразно из нета! Прекрасно познавам колегите, така че недей да имаш претенциите на просветител, будител и т.н. Виж, ако под просветителство разбираш най-бързото откриване на нещо в нета, нека те поставя на една и съща основа с дъщеря ми - повярвай ми, нямаш шанс!!!!

  71. 71 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    ОТМЕНЕТЕ ТОВА ПОСТАНОВЛЕНИЕ! Проверете законосъобразността – а също така и "морала" – на постановлението, с което МС даде депутатски заплати на така наричащите се академици и член-кореспонденти - в мнозинството си не учени, а представители на тлъстата комунистическа номенклатура! По инициатива на Станишев бяха отпуснати доживотни депутатски заплати (1900 лв.) на академиците, член-кореспондентите трябва да вземат 30% от заплатите за академиците. Невероятно гнусно и нагло безобразие на некадърната крадлива пасмина, наречена тройна коалиция, осъществено за сметка на Данъкоплатеца! Чрез титлите академик и член-кореспондент абсолютно безспорно се предоставят привилегии! Те са противоконституционни! Чрез тях грубо се нарушава една от фундаменталните разпоредби в Конституцията, а именно член 6, който гласи: “(1) Всички хора се раждат свободни и равни по достойнство и права. (2) Всички граждани са равни пред закона. Не се допускат никакви ограничения на правата или привилегии, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние.” Сред академичната общност е известно, че автентичните учени сред гореупоменатите две групи са около 20%. Другите са номенклатурчици и техни асоциати. Решението, освен всичко останало, е епохално по своята ЦИНИЧНОСТ И НАГЛОСТ, като се има предвид положението на пенсионерите и бедните! ОТМЕНЕТЕ ТОВА ПОСТАНОВЛЕНИЕ!

  72. 72 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#20] от "retardant":Ало тапанар такъв! Физиците ходят в ЦЕРН, а не готвят ученици! Това е работа на учителите!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  73. 73 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 779 Весело



    До коментар [#72] от "BBC":

    По тъпо изказване не съм чел скоро.
    Абе лешпер, когато човек придобива опит, няма нищо по-естествено да го предаде на други.
    Знанието само по себе си е безполезно ако не е споделено и използвано.
    Да закриват влечугото БАН и да се приключва.
    Като са толкова много учени за наука, да си направят неправителствена организация като Кралското дружество или Националното географско дружество. Само че и там не се прави наука за учените.
    Кой прави научно-популярните филми дето гледаш бе кютюк недоклатен ?!

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  74. 74 Профил на canadian
    canadian
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това е абсолютно вярно: "Научните ръководители ползват сградите на БАН като безплатни помещения за служителите на своите частни фирми. Те и служителите им се водят на заплати в БАН, но работят за частната фирма. Да знаете където потъват парите и да не тръбите много в защита на БАН."


  75. 75 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 554 Весело

    До коментар [#73] от "ironhorse":Боклук комунистически, ще лъскаш ли обувките на Путин в събота?!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  76. 76 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 753 Неутрално

    "ironhorse" по-скоро трябва да се нарече "чугунена глава". Особено след като преди няколко дена писа че се "занимава с наука" без да публикува статии и без да прави патенти.

    А що се отнася да ЦУ на БАН - предполагам това са не повече от 60-70 души администрация, едва ли си струва да се повдига въпрос за техните разходи. А до този който писа че БАН сама определя заплатите - не е прав, има си одобрен от МФ списък на длъжностите и ти плащат по тях.

  77. 77 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    Прав е Игнатов! Като се срещнат,за какво да си говорят?Все едно да се срещнат Б.Б. и Айншайн и да проведат диспут по Теорията.Остава да се уточни Игнатов ли е Айнщайн ?

  78. 78 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#44] от "Graf":

    Графе,/ей, какво самочуствие?/ от профила ти се разбира, че би трябвало за имаш поглед върху образованието и науката. Според тебе ,де! По общо мнение науката и образованието са сринати ! сигурно като специалист няма да гоотречеш!Сринати , сринати , ама с в сравнение с коя база ? С кой период? Хайде , въпроса не ес повишена трудност и няма нужда от жокер.

  79. 79 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#35] от "retardant":

    Интересно ми е дали след 1990 година например има откритие от ранга на "Центробежно леене под налягане " да кажем!

  80. 80 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 554 Весело

    До коментар [#79] от "papyre":Хубаво е този въпрос да бъде насочен и към МЕИ-то. Не само към БАН!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  81. 81 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    До коментар [#66] от "2029":

    Хе-хе. Любимия пример на БАН - австрийската академия. По някакво стечение на обстоятелствата в Австрия академията на науките има институти макар и с по-малък персонал от БАН. Но на мен не ми е известно Австрия да е еталон всред западните страни по отношение на качеството на науката. Няма нито австрийски университет всред първите 100 в света, докато съседна Швейцария с малко по-малко население има цели три (http://www.arwu.org/). Явно фактът, че в Швейцария нямат подобна на БАН структура хич не им пречи.

    Но нека оставим Австрия и Швейцария. Нека погледнем научната свръхсила САЩ. Нима тамошната академия на науките е като БАН? Или пък най-старите все още съществуващи академии на науките - тези във Великобритания - нима те са като БАН?

    Истината е, че формата на организация на БАН на Запад е по-скоро любопитно изключение, докато в страните от бившия Съветски Съюз е по-скоро правило.

    Но въпросът дали да я има БАН в тази форма е второстепенен. По-важното е дали с парите за наука се прави качествена наука или не. Международната атестация поръчана от самата БАН си каза думата - едва 1/4 от институтите там правят качествена наука. Именно тук е "ключът от палатката", а не във въпроса дали австрийската академия на науките има щатен персонал или не.

    П.С. Истината е, че некадърността на Игнатов не може да се използва като аргумент в защита на БАН. Тук, разбира се, той се изказва доста нелепо и потвърждава за сетен път, че в случая не става дума за каквито и да е реформи, а само за нескопосано "връзване на сметките".

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  82. 82
    ****

    Този коментар беше изтрит в 07:38 на 10/11/2010 от неговия автор.

  83. 83 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    До коментар [#70] от "ivaylo_nikolov":

    На гербер ли се обиди? Или се възмути от нещо друго?
    "Колегите" ти от БАН не са ти колеги. Професионалните плоскости на реализация са различни. Би трябвало да правиш разлика между преподаване и изследване. Най-малкото. Би трябвало да си даваш сметка, че атаката(финансова) срещу БАН не е атака срещу "синодалните старци", а идеологически мотивирана деструкция в стил Шумпетер. Специфичната ти образованост, доколкото не е удавена в безсмислието на учебните програми от т.н. предметен цикъл по философия, би трябвало да те ориентира в същината на дебата. Само че, ученото незнание, което самодоволно манифестираш с копи-пейст на малоумни текстове от този вид: "да ви кажа честно около 90% от студентите, които са били мои ученици и с които продължавам да се срещам и общувам твърдят, че НЕ РАБОТЯТ изобщо по специалността, която са завършили." ми говори, че си поредния социодебил комуто образователната система е поверила "бъдещето на страната".
    Няма да коментирам безумието във фигурата, която рано сутрин си сътворил: "студеунти НЕ РАБОТЯТ по специалността, която.... са завършили".
    Веднага бих и завъртял един слаб 2 заради завършилите студенти.

    Ecrasez l’infâme
  84. 84 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    До коментар [#81] от "Nikolay UK":

    Swiss Academy of Sciences: http://www.scnat.ch/

    Ecrasez l’infâme
  85. 85 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#84] от "Graf":Да ама тя е с функции на фондация!


    До коментар [#81] от "Nikolay UK":Въпросът е за потенциала! Макс Планк е номер две в света. По всяка една класация! А Швейцария е домакин на множество международни организации - като ЦЕРН, например. Това е двигателят там! И въпреки това поддържам повечето от предложеното от теб за реформа! Разтърсваща реформа е нужна, а не унищожение към коеъо води двойката Игнатов&Съботинов!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  86. 86 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    До коментар [#84] от "Graf":

    Не разбирам кое е релевантното в този постинг. че Швейцария има Академия на науките? Или, че въпросната академия има уеб страница?

    В моя постинг по-горе иде реч за това, че повечето западните академии на науките (в това число и Швейцарската) се различават от БАН по това, че са предимно общество на учени - т.е. членството е въпрос на престиж, а не на получаване на заплата.

    Ако сам отворите уеб страницата, която сте пратили, това би трябвало да Ви стане ясно - http://www.scnat.ch/e/Portrait/Organigramm/index.php.

    Австрийската Академия на Науките е любим пример на БАН-аджиите понеже е сред редките изключения на Запад - тя има на щат научни сътрудници. Но дори и тя има общо по-малко от 1200 души персонал (в това число служители в спин-оф компании) http://www.oeaw.ac.at/shared/news/2009/pdf/oeaw_1999-2008.pdf. БАН в сравнения с нея е мастодонт.

    Изобщо БАН-ските напъни да се сравняват като структура и функции със западните академии на науките са ми много забавни. Сходни на БАН структури лесно могат да се намерят - само, че на Изток.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  87. 87 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    До коментар [#85] от "BBC":

    Макс Планк е съвсем друг случай. Основната разлика е, че в Макс Планк не е имало партийни назначения и кариера не се е правила с доноси. Докато БАН е по същество като Светия Синод - там са се окопали служители и сътрудници на бившите тайни служби.

    Но разликите са и на структурно ниво. Макс Планк е мрежа от географски разпръснати институти (включително извън Германия), които са интегрирани в значителна степен с университетите по места (докторантите на Макс Планк са докторанти в съответните университети).

    Изобщо разликите в случая тук са много по-меродавни от каквито и да е повърхностни прилики.

    Но иначе съм съгласен, че Игнатов е некадърник, който не е с нищо по-добър от Съботинов. Двамата са наистина гробокопачи на българската наука.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  88. 88 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 939 Гневно

    Не мога да разбера защо разни хора слагат минусчета на моя пост. Бил съм служител на БАН. Видял съм какви ги вършат вътре. Как ползват сградите на БАН за частните си фирми, как се водят хора на заплати вътре и работят за частните фирми. Такива институти като този трябва да бъдат съкратени от БАН. Само харчат държавни пари. После 100 човека от БАН излизат на митинг с кръстове. Били сме го погребвали. А за съществуването на такива паразитни институти вътре в БАН са виновни ръководителите му, защото всички там от деца се познават и са приятелчета и не им пука за науката, а само как да крадат повече.

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  89. 89 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    До коментар [#86] от "Nikolay UK":

    Просто отговорих на това Ваше твърдение: "Явно фактът, че в Швейцария нямат подобна на БАН структура хич не им пречи." Иначе, цялата тази атака срещу старите институции в България не се различава от онази, която се е случила след 1944 година. Не се и учудвам. И марксисто-лениниците и либертарианците изповядват близки вери. Единодушни са, тъй да се каже, в "прогресизма" си и омразата към държавата.

    Ecrasez l’infâme
  90. 90 Профил на ivaylo_nikolov
    ivaylo_nikolov
    Рейтинг: 340 Весело

    До коментар [#83] от "Graf":
    Ти направо ще ме спукаш от смях! С колегите от БАН, драги ми смехурко, работим по съвместен проект. Дали съм социодебил? Работил съм в колежи с успех, водя ученици по олимпиади, а от преподаването ми са доволни доста от тях, редовно се срещаме и пием бира. Ама щом имам такова огромно значение за теб, че да четеш мои бивши постинги, значи наистина съм нещо. Е, такива комуняги като теб, които в стил някои бивши мп (които вчера задават въпроса защо, моля ти се, Б.Б. бил отделял само 3,3% за образование и наука - само за справка - за 2008 г. парите за образование са наистина 4.2%, но НИТО ЕДИН УЧИТЕЛ НЕ Е ПОЛУЧИЛ УВЕЛИЧЕНИЕ НА ЗАПЛАТАТА СИ!!!!!!!!) праскат тъпотии не бих желал да са ми аудитория, но... съдба и късмет!

  91. 91 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1454 Весело

    До коментар [#90] от "ivaylo_nikolov":

    "Ама щом имам такова огромно значение за теб, че да четеш мои бивши постинги, значи наистина съм нещо."

    Срещам тук-там възвишения ти стил драги Патиланчо. Впечатлява ме. С неповторимата си логика и неподражаема малоумност.
    Последната част от изречението е наистина умопомрачителна. Щом съм те четял, ерго - нещо си... Съществуваш демек. Нищо в развитие, както би казал един колега.... Еле пък, аз като те чета.
    Патилане, бе там - в детството, нещо да не се е случило, а..?
    Някакви проблеми? Неотзивчиви родители? Агресивни лелки от детското заведение?
    Добри приятели психолози имам. С практика, клиенти и методики. Мога и да помогна. Съветът ми е да побързаш. Защото психологичните проблеми понякога прогресират до психиатрични.

    Ecrasez l’infâme
  92. 92 Профил на ivaylo_nikolov
    ivaylo_nikolov
    Рейтинг: 340 Весело

    До коментар [#91] от "Graf":
    Колко си прав! Щом съм на 37, доктор по теория на познанието, /не по философия/ и съм в БГ-то, то наистина съм за психолог, не прости ми, за психиатър.Аз поне не познавам нито един умен човек, който да е останал тук.Това, разбира се, не ти дава основания, да си мислиш,че си от умните!
    Предполагам, че си от тези, които са над над 50-те.Но явно толкова си можете,г-не,бидейки субпродукт на измамната соцкултура.Персонажи от театъра на абсурда, наречен беге, които поставят определени изисквания и критерии, без обаче да са всъстояние те самите да ги покрият!.........Абе, колкото толкова!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK