Преговори потушават напрежението в Несебър от акцията срещу незаконните строежи

Преговори потушават напрежението в Несебър от акцията срещу незаконните строежи

© Татяна Анастасова



Работна среща по темата за незаконното строителство в Несебър свиква кметът на града Николай Димитров. Целта е да се обсъди проблемът, след като вчера началото на акцията за премахване на незаконните обекти в Стария град предизвика гражданско неподчинение и сблъсъци с полицията.


И днес шефът на строителния контрол инж. Милка Гичева обяви пред Би Ти Ви, че събарянето на незаконното вдигнатите сгради няма алтернатива. Междувременно обаче протестиращите внесоха жалба в съда в Бургас, което спира макар и временно работата на багерите.


Решението на Бургаския административен съд за събарянето се очаква също днес, но следобед. В срещата в община Несебър са поканени председателят на общинския съвет, директорът на МВР - Бургас, представители на протестиращите, представители на РДНСК.




Зам.-министърът на културата Тодор Чобанов заяви, че за ведомството, което отговаря за опазване на архитектурните и историческите паметници, няма значение чия собственост са незаконните сгради. За нас единствено важно е да опазим културното наследство, обясни пред Би Ти Ви зам.-министърът. Той съобщи още, че бившият директор на Националния институт за паметници на културата Георги Угринов е разследван от прокуратурата заради случая с незаконните обекти в Несебър.


Протестът на гражданите обаче получи подкрепа от местния общински съвет (където мнозинство има партията на строителните предприемачи братя Диневи - МОРЕ) и от кмета на Несебър Николай Димитров (чиято кандидатура също беше подкрепена от МОРЕ). В късния следобед вчера протестиращите и институциите се договориха временно да отложат разрушаването на надстройките на жилищните сгради.

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Gouverneur général
    Gouverneur général
    Рейтинг: 968 Любопитно

    Когато строихте незаконно и подкупвахте общинските съветници крещяхте от радост колко сте велики, а сега се правите на ощипани госпожици. Да бе мирно седяло не бе чудо видяли !
    Помагайте в събарянето да не ви отидат всичките имоти и спестявания за плащане на съдебни дела и труд и машинно часове за принудително събаряне.
    Другите българи не са будали както изглеждат във вашите очи.

    1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ
  2. 2 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 754 Любопитно

    ...подкрепа от местния общински съвет (където мнозинство има партията на строителните предприемачи братя Диневи - МОРЕ) и от кмета на Несебър Николай Димитров (чиято кандидатура също беше подкрепена от МОРЕ)...

    Сетила се Мара да се побара!
    Това председателството на Общински съвет-Несебър е сладка, но рискова работа, впрочем - вж. Димитър Янков през 2007г., който гангстер приживе впрочем беше най-големият душманин на действащия несебърски кмет; явно последният си няма, хм, коректив...

    А като сложим и Диневи Брос., работата става пълна чалга - в т.ч. буквално:

    ...Черно МОРЕ, много е добре,
    слънце пече, още по-добре,
    на МОРЕто дупка чакрлакаде,
    Черно МОРЕ анджелабе...

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  3. 3 Профил на Alien
    Alien
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Аз вече очаквам да се преговаря с убийци и изнасилвачи дали могат да ги арестуват. Егати държавата кирлива.

  4. 4 Профил на Gouverneur général
    Gouverneur général
    Рейтинг: 968 Любопитно

    8. Ако съм извършил незаконен строеж може ли да ми се издаде разрешение за нов строеж в същия парцел?
    Разрешение за нов строеж в недвижим имот, в който съществува незаконен строеж, не се издава на лицето, извършило незаконния строеж, докато същия не бъде премахнат или узаконен.

    9. Старият собственик на имота е строил незаконно в него. При тази хипотеза на новия собственик може ли да му се разреши да строи?
    На новия собственик може да се издаде разрешение за нов самостоятелен строеж, но той не може да пристроява, надстроява или преустройва съществуващото в имота незаконно строителство.
    http://www.dnsk.mrrb.government.bg/UI/Home.aspx?0ZKDwUgLUJrLGxa%2BzjOLidxWhY9/SOK2PCZY4BlqxS8%3D

    1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ
  5. 5 Профил на Сони
    Сони
    Рейтинг: 754 Любопитно

    Как с преговори се оправя нарушаване на закона?! Все едно да протестирам срещу наличието на знак "Стоп", който не съм спазил и КАТ да преговаря с мен, за да ми свали напрежението!

    :) Усмихни се днес! Утре ще е по-зле!
  6. 6 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 836 Неутрално

    "Протестът на гражданите обаче получи подкрепа от местния общински съвет (където мнозинство има партията на строителните предприемачи братя Диневи - МОРЕ) и от кмета на Несебър Николай Димитров (чиято кандидатура също беше подкрепена от МОРЕ)."
    В това, че местната власт е против закона няма нищо чудно, нали не само в Несебър, но и в Дупница и на др. места властта се държи от мафиотски босове.

  7. 7 Профил на Alien
    Alien
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    И някой да им каже на селските бегове в Несебър като знаят, че ще ги снимат, да си обличат костюмите от бала (поне на който му стават), а не официалните шушляци, че съвсем няма как да предизвикат обществено съчувствие в тия одежди...

  8. 8 Профил на 1984
    1984
    Рейтинг: 541 Гневно

    Протестирате, а?
    Към комунистическите мекерета по комунистически. помните ли какво стана на един голям китайски площад преди 20-ина години? Я да се повтори това няколко пъти и за вас.

    "One-upmanship is the systematic and conscious practice of making one's associates feel inferior and thereby gaining the status of being "one-up" on them.
  9. 9 Профил на mars_attack
    mars_attack
    Рейтинг: 434 Гневно

    НЕЗАБАВНО събаряне на незаконните строежи и в Несебър и на Сл.бряг и на язовирите !
    НЯМА КАКВО ДА ПРЕГОВАРЯТ с нарушители !!
    Чл. 4. (1) Република България е правова държава. Тя се управлява според Конституцията и законите на страната. (КРБ )
    Не се управлява с преговори и мафиозни номера на самозабравили се селяндури ...
    ДНСК , общинските органи и всички длъжностни лица от службите , ангажирани със случая трябва да носят и наказателна отговорност за неизпълнение на задълженията им!!

    Тук ОЧЕВИДНО можете да намерите крещящо доказателство че има една НЕДОСТЪПНА за българина мозъчна функция - МИСЛЕНЕТО !
  10. 10 Профил на barsa
    barsa
    Рейтинг: 648 Любопитно


    - "НИ'СЕБЪРЛИЙТЕ срещу СУ'ФЯНЦИТЕ"

    Долу-горе това им бяха аргументите на нисебърлийтье .... "суфянци искат да дойдат и да стоят" ...
    Дебели чичковци "а ла др. Иванов" с пухкави бузки и месести уши ... хи ..... хи ....... дет' стоили комунизЪма и сега могат да си строят и пристрояват каквото си искат ...... щот' "имат право" и направеното > не се руши ....
    Дааа ама Неее !!!
    НЕЗАКОННОТО СЕ СЪБАРЯ !!!!
    А младите нисебърлий с "маркови" анцузи и манталитет "а ла мадам-мадам айн сладолед бите" подскачат като петли: от барикада на барикада .....
    ПОДКРЕПЯМ ЗАКОННИТЕ ДЕЙСТВИЯ >
    НА ВЛАСТИТЕ И ИНСТИТУЦИИТЕ > НЕЗАКОННОТО СЕ СЪБАРЯ !!!! Ако ще другаря Иванов да се обеси на дувара ... хи ... хи ...

    "BARSELONSKI" отново е "модериран", но НЕ може да бъде цензуриран !
  11. 11 Профил на Добре Облечен Бизнесмен
    Добре Облечен Бизнесмен
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Ето в точно такива случаи трябва да се съберат частите за борба с безредиците и който не отстъпва да бъде прибиран по един или друг начин. Такова клякане на държавата пред няколко напористи селяни е пълна капитулация.

  12. 12 Профил на danea42
    danea42
    Рейтинг: 221 Гневно

    Дано да не се отстъпи пред тия така наречени протести срещу законността! Но като слушам въпросите на журнаристите, оставам с горчивото впечатление, че те са на страната на тия "бедни" протестиращи, задават въпроси , които водят да оплакването на тия протестиращи, вместо да се позаинтересуват как и по какъв начин тия хора са построили къщи без разрешение и върху чужда земя! Не чух журналист да зачене тая тема! А тия протестиращи трябва да се подведат под съдебна отговорност и да се заведе дело срещу тях , защото са престъпили закона! Те трябва и да бъдат съдени и осъдени за това! Независимо от съборените им посторйки!

  13. 13 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 960 Разстроено

    Мисля, че несебърчаните попрекалиха със строежите, с комерсиализацията и т.н. Преди няколко години отидох за първи път в Несебър и Слънчев Бряг (просто никога не съм си падал по тази част от Черноморието) и направо ми се доповръща. Отврат. За какъв град пазен от ЮНЕСКО иде реч?! Там е долна чалга, от най-гнусната. Хората от Несебър са блестящ пример за плиткоумието на българина. Ако тези хора имаха малко повече мозък, нямаше да пипат стария град (апропо, това важи и за Созопол, макар там нещата да са по-рафинирани!), а щяха да направят всичко възможно да го съхранят. Град, който е защитен от ЮНЕСКО може да носи печалби в дългосрочен план, целогодишно при това. Сега освен разрушаването на постройките, ЮНЕСКО ще е хубаво да се оттегли от Несебър и да отнеме статута му.
    Има една хубава българска приказка: "Лаком гъз, кръв сере".

    PHILIP
  14. 14 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    До коментар [#12] от "danea42":

    А също и тези чиновници които са се направили на разсеяни докато това се е случвало.

  15. 15 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Виновни са тези, които е трябвало да съблюдават спазването на зокона и пресичане в самия зародиш на всеки опит за нарушение. Превенцията е много по- важна от регистрацията на престъплението, издирването на виновниците и наказанието. Властта произлиза от народа и е в името на народа. Ако са допускали десетилетия наред да се извършва нещо и то вече е реализирано , трябва да бъде узаконено! Всеки друг акт е антинароден, вандалски. Хората са по- важни от "ЮНЕСКО".

  16. 16 Профил на newmind
    newmind
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Виновни:
    1.Държавата - 33,33% (заради законите и контрола)
    2.Общината - 33,33% (заради контрола)
    3.Гражданите - 33,33% (следствие)

    Отнасят го разбира се гражданите, а държава и община се усмихват мило! Видяхме г-жа Гечева!

    А какво ще кажат органите - за:

    1. Пълна проверка на всички "законни" обекти с квадратура над 500 кв.м. в цялата страна - хотели и безнес центрове! но не на документите, а на фактическото положение! Абсолютно сигурно ще се види,че имат документи,но това не означава,че са извършили строителството законно. Но ДНСК се интересува само от ДОКУМЕНТИ! Ако имаш документ,че си черен значи си черен нищо,че си бял. Най-честите нарушения са по-висока плътност на застрояване,повече кв.м. застроени, а ако е на калкан 100% не спазване на нито един параметър по ЗУТ, но по документи всичко е наред! А актът за скрити работи - имаш документ но той е за скрити работи А качеството на бетоните? Пак имаш документ,но действителностт е най-евтината! Прекаленото тежко законодателство става източник за корупция и нагласявания на документите! И в несебър от репортажа по БТВ самия зам.министър на културата посочи за пример един хотел до черквата в Несебър, че има документи за законност,но не е направен според закона. Гечева се усмихваше само защото тя е виждала не един и два подобни обекти!

    Когато имаш и един прецедент тогава цялата норма се опорочава


    2. Да се направи един публичен регистър за ДЪРЖАВНАТА НЕДВИЖИМА СОБСТВЕНОСТ и да се види колко обекта, магистрали, тунели, мостове, сгради, ремонти, стадиони, болници, общински сгради и т.н. имат акт 16? Колко от тях имат Технически паспорти? Ако нямат, а то 80% нямат то и те са за разрушаване или узаконяване,но как ще се ,узаконяват като по ЗУТ е невъзможно!
    Всички панелни блокове в цялата страна все още си седят върху общинска земя - и това ли е нормално,законно ли е, а ако паднат ? Защо общината обаче не прехвърля собствеността на земята на гражданите от блоковете!

    Уважаеми журналисти питайте за тези неща - началниците в България! Сега имаме уникалния шанс да се променят нещата у нас към повече законност и правов ред, но трябва да започнем с ПРОМЕНИ в ЗАКОНИТЕ!

  17. 17 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    [#15] [#16]

    Виновни не виновни, това е положението. Катунарнирниците ви ще бъдат съборени. )))

  18. 18 Профил на don_val
    don_val
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#16] от "newmind":

    Добре казано. Наистина отдава се уникален шанс да се промени системата. Сега е момента. Да видим докъде е готова държавата да стигне в събарянето на незаконни строежи и в затягане на контрола и режимите по издаване на разрешителни и узаконяване на строителни обекти.

    И всеки тарикат, който е имал наглостта да строи незаконно, трябва да има мозъка да си събори сам и да си минимизира разходите. Иначе дойде ли багера, поемаш и неговите разходи и няма кьорава керемида да ти остане здрава за да я ползваш пак.
    Ама нали българските тикви все си викат
    "Мен няма да ме застигне"

    Всеки народ си заслужава управниците !
  19. 19 Профил на Midves
    Midves
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Привет на всички..!

    Това което се слува в Несебър, е олицвотворение на онова, което се случи на - 05.07.2009г. ! Тоест - това може да се случи само в държавата на абсурдите, която вече е България..! Убеден съм, че в България "незаконото строителство" е в 50%, ако не е и в повече, и за това са виновни повече общинските и държавни власти, отколкото самите собственнице..!

    Midves
  20. 20 Профил на dreamer
    dreamer
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Решението е просто, събаряне на незаконното строителство и затвор за чиновниците, които са го разрешили, почвайки се от отговорния министър. Не вярвам да се случи първото а за второто дори не съм си го и помислял.

    Отделете време навреме.
  21. 21 Профил на Alien
    Alien
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#19] от "Midves":

    Ами не. Аз например не строя незаконно. Всичките ми роднини и приятели - също. Дори съм сигурен, че 90% от познатите ми не го правят (за ок. 10% просто не мога да гарантирам - не че знам че го правят). Ако обичате не вменявайте на всички собствените си престъпления и нарушения.

  22. 22 Профил на barsa
    barsa
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#19] от "Midves":
    и за това са виновни повече общинските и държавни власти, отколкото самите собственнице..!
    =====================

    AKО СИ ИМ ПЛАЩАЛ >

    И ТИ СТАВАШ "ВИНОВЕН" т.е. САМ СИ СИ ВИНОВЕН ....

    "BARSELONSKI" отново е "модериран", но НЕ може да бъде цензуриран !
  23. 23 Профил на КАФ
    КАФ
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В случая Държавата действа Жестоко.
    Народа ще отговори на насилственото събаряне на домовете си Хуманно.

    Хуманизъм е : Око за око, зъб за зъб, кръв за кръв !!!

    Хуманното отношение към държавните и други проявяващи Жестокост институции гарантира СПРАВЕДЛИВОСТ за народа !!!

  24. 24 Профил на dreamer
    dreamer
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    До коментар [#16] от "newmind":

    Мнение на място.

    Отделете време навреме.
  25. 25 Профил на Midves
    Midves
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До - barsa

    Така е, но според мен Общинските и Държавни власти не са си свършили отговорно работата, тоест - липсвало е нужният контрол..! Но това се отнася за цялата ни държава - ако въобще я има..!

    Midves
  26. 26 Профил на Gouverneur général
    Gouverneur général
    Рейтинг: 968 Весело

    На тия нарушители не им ли е ясно, че след " двойния " стандарт следва ТРОЙНИЯ и после Четв/ъртития/орния стандарт и .... тогава съжаляваш, че ни си изпълнил ПЪРВИЯ стандарт !?

    1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ
  27. 27 Профил на Alien
    Alien
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Мдааа. От някои коментари разбираме, че ако убиеш или обереш някого, и не те хванат веднага, автоматично виновни стават държавата и обществото, а ти си целият в бяло. За не знам кой път поред се убеждавам, че българите си заслужаваме дереджето...

  28. 28 Профил на barsa
    barsa
    Рейтинг: 648 Любопитно

    До коментар [#25] от "Midves":
    липсвало е нужният контрол..!
    =======================

    Пак повтарям >

    Затова Борисов няма алтернатива !!!

    Двойни тройни стандарти са част от соц.-простотията .... Това, което се прави е НАЧАЛОТО на КРАЯ на безобразията и очевидното НЕспазване на закона ..... !!!!
    ТОВА, ЧЕ СИ СИ "ПЛАТИЛ" НЕ ЗНАЧИ ЧЕ Е ЗАКОННО ...., че имаш право, че не трябва да те бутат ..... имал си дал си ....

    "BARSELONSKI" отново е "модериран", но НЕ може да бъде цензуриран !
  29. 29 Профил на Midves
    Midves
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До - barsa

    Всеки има право на собствено мнение, но в случая става въпрос за нещо много сериозно..! Тия хора са строили върху собственна зема - съгласен съм, че имат определена вина, но голямата отговорност, е точно на Общинските и Държавни власти..!

    Midves
  30. 30 Профил на alex22
    alex22
    Рейтинг: 221 Любопитно

    Наблюдавасе едно манипулативно отношение на всички медии , относно събарянето на незаконни постройки в Несебър и р.с. Ченгеле Скеле . Преди да се престъпи към събаряне , медии те тръбяха и обясняваха на цяла България , как грубо се погазва закона , строи се незаконно , държавата си затваря очите за тези без законния , и не взима мерки срещу това. Сега когато започна да прилага закона както трябва , медиите застанаха на страната на законно нарушителите. Репортажите от място на събитията показват как лошата държава събаря постройки те на едни добри хорица . Нещо съм объркан, нали именно ТЕ МЕДИИТЕ бяха главния двигател да се стигне до тук. Закона да се прилага за всички граждани на държавата ни .

  31. 31 Профил на gelethian
    gelethian
    Рейтинг: 528 Неутрално

    По-принцип аз съм за прилагането на закона и събарянето на всички незаконни постройки, вкл. и в стария Несебър.

    Не подкрепям начина на прилагането на закона в случая. Ето и агументацията ми за това:
    1. На всички в България е ясно, че има криза на доверието на гражданите в законността и институциите. За да се възстанови това доверие са необходими реформи и категорични действия от страна на държавата, които да създадат прецеденти, че закона се спазва. За да се върне доверието, правителството трябва да предприеме такива реформи (законодателни и административни) и да обясни на гражданите какви са те, както и да изпрати багерите на някой от знаковите обекти (например х-л Дюн) първо и след това да каже на гражданите "прилагаме закона за всички и съответно ще бутнем и вашите незаконни постройки".
    2. Без възстановяване на доверието или поне частичното му възстановяване усилията на институциите са обречени, защото гражданите остават не с впечатлението, че те са нарушили закона, а че те плащат за масрафа на богатите и власт имащите. Това означава, че те няма да подкрепят политиците предприели тези действия на следващите избори и реформите ще спрат.
    3. Съществува и концепцията, че силата на наказанието трябва да бъде съобразена с тежеста на извършеното престъпление, т.е. не може наказанието за това, че си вградил терасата незаконно да е същата като това да си отишъл на плажа, които не е дори твой, и да си построил цял хотел на няколко етажа. Като говориме за реформи и доверие е необходимо това да се вземе предвид при определянето на наказанията и да се комуникира на гражданите.
    4. За да има законност и доверие трябва и хората в държавните институции позволили тези безобразия да бъдат наказани. С други думи трябва да има обвинени и осъдени служители и след това държавата да каже на хората - ние чистим собствената си градинка и съответно трябва да бутнем и вашите незаконни строежи.

    Поради тези причини считам, че случващото се в Несебър е най-малкото прибързано и държавата трябва да си свърши работата и да напредне по горните мерки преди да бута на хората къщите, въпреки че не споря, че те са нарушили закона. Още по-вероятно това е поредната ПР акция на Боко на гърба на няколко незначителни граждани за да ги напишат в чуждите вестници колко са велики и да ги потупат от Европейската Комисия по рамото. Реално поради горните причини не мисля, че правителсвото има воля за промени или, че нещо повече от бутането на няколко бараки и покриви ще се случи. Даже очаквам до 1-2 дни премиера да се изтъпани по телевизията и да каже като бащицата, че той е влязъл в положението на хората и е наредил да се преустанови събарянето за сега (един вид вие сте престъпници, но краля слънце ви помилва).

    Чакам конструктивни коментари.

    Alea iacta est!
  32. 32 Профил на don_val
    don_val
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#28] от "barsa":

    Не, колега.

    Затова Плевнелиев няма алтернатива

    Всеки народ си заслужава управниците !
  33. 33 Профил на Midves
    Midves
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Оф - gelethian

    Определено е така, както си го описал, и не случайно написах, че по-голямата отговорност е на Общинските и Държавни власти..! Повтарям - сигурен съм, че поне 50% е незаконното строителство в България..! Но незаконното строителство трябва да се раздели, поне на две - тия които строят върху собственната си земя, и тия които строят върху общинска или държавна земя..!

    Midves
  34. 34 Профил на gelethian
    gelethian
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#33] от "Midves":

    Не виждам къде ти е проблема, нали точно това и аз казвам за собствената и чуждата земя.

    "не може наказанието за това, че си вградил терасата незаконно да е същата като това да си отишъл на плажа, които не е дори твой, и да си построил цял хотел на няколко етажа"

    Alea iacta est!
  35. 35 Профил на Midves
    Midves
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До - gelethian

    И според мен няма проблем - аз се опитвам да коментирам и анализирам нещата, според моята гледна точка..! А доброто в случая е, че и двамата разсъждаваме в една и също посока, която смятам, че е правилната..!

    Midves
  36. 36 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 524 Гневно

    А защо несебърлии от Стария град не разкажат как са получили от общината безплатно парцели за строителство в Новия град - за задоволяване на жилищни нужди? Те обаче като типични хитри селяни продали парцелите и решили да си надстрояват незаконно къщите в Стария град. И забележете - не за собствени нужди, а за да дават стаи на туристите през лятото. Мошеници!

  37. 37 Профил на barsa
    barsa
    Рейтинг: 648 Весело

    До коментар [#36] от "Vassco":

    ЯСНО Е - СЕЛЯНИ И СОЦ.-ПРОСТАЦИ ...

    - "НИ'СЕБЪРЛИЙТЕ срещу СУ'ФЯНЦИТЕ"

    "BARSELONSKI" отново е "модериран", но НЕ може да бъде цензуриран !
  38. 38 Профил на Midves
    Midves
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До - Vassco

    Кой, как и защо го направил, е въпрос от компетенциите на съответните държавни институции, но - твоето определение, като "селяни" е доста загадъчно..! Навярно смяташ, че точно това обръщение е "унизителното", ако наистина смяташ така - е жалко за теб..! Впрочем, можеш ли да обясниш - защо вчера за събарянето на два магазина в старият град Несебър, са използвани точно затворници..??!!!

    Midves
  39. 39 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    На всички, които се усукват и питат къде е била държавата, когато те са подкупвали и са мислели че ще узаконяват гълъбарниците си, Плевнелиев им го каза сутринта - това е закона, нямаме избор дали да го спазваме или не. И ви даде отличен пример с Дубровник. Ако размените хората в Дубровник и несебърските скотове, за 2 години Несебър ще стане перла, а Дубровник клоака.
    Само като гледах наглите хазяи на провлака и се чудех къде е жандармерията с палките и къде е пожарната, да ги издуха оттам с водни струи.

    low riders team
  40. 40 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    ако държава не е имало от 20 години, това не означава, че съгражданите на Митьо Очите ще са безнаказани доживот.

    low riders team
  41. 41 Профил на pl_dichev
    pl_dichev
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Прави сте момчета. Всичко незаконно трябва да се премахне и събори - остъклените тераси по панелките, бараките и вилите по лозята, препокритите тавани с изменена конструкция и ред други нещица. Но! Да не се пипат циганските съборетини, защото има правозащитници. Да не се пипат узаконените по документи палати, защото са на собствениците на държавата. Да се обезкостят тези, които могат все пак да изтръскат от джобовете си някоя друга пара, че да платят солените глоби. За какъв ред и справедливост плещите, като става въпрос за събиране на пари? Несебър и още няколкото, засега бъдещи събарения, трябва да уплашат хората, та да им изтръскат джобовете... А тези тука, дето вият, че са само законни и от законни по законни, да си помислят могат ли да бъдат такива в държава, дето днешния закон е нищо утре.

    има умисъл за да съществуваме
  42. 42 Профил на Дилбер Танас
    Дилбер Танас
    Рейтинг: 434 Гневно

    Само на няколко километра на север, на самия плаж, в пясъка, се кипри прочутия Дюн на покойния Георги Илиев (Мая Илиева)...Та затова се бунтуват хората- за едни може, за други не...

  43. 43 Профил на Jasen Jankov
    Jasen Jankov
    Рейтинг: 223 Неутрално

    Тези от Несебър са големи лицемери и наглеци. Те имат Стария град като своя частна собственост. Едва ли не ние останалите трва пасем и нямаме право да имаме мнение относно визията и архитектурата на Несебър. А относно финансовите им възможности - преди 5 години за да извършваме търговска дейност платихме 8000лв на една баба за да се разположим на 4 линейни метра на гърба на къщата и. Не се оплаквам - просто констатирам, и това е нещо дребно като сума там

  44. 44 Профил на don_val
    don_val
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#43] от "jasenjankov":

    И тази баба е живяла цяла година стези 8000лв. Недей на бабата в паницата да се оглеждаш. Имал - дал. Дал - взел.

    Българите като цяло сме се превърнали в лакома и алчна нация. Това ни изяде главите през годините и продължава да ни е основен недостатък. Брат - брата предава за няколко лева повече. Затова в малките градове роднини вдигат зидове помежду си, немогат да се гледат в очите и тн.

    И в Несебър се наблюдава подобно явление. Там проблемът дойде от връщането на земите им и последвалата продажба. Тогава едни хора с ниска икономическа култура ( в голямата си част) се видяха с доста пари изведнъж и почна голямото строене, преправяне, автомобили живот като на кино. Лошо няма в това. Изхарчиха всичко, инвестираха и в строежи. Резултат ? - пълно беззаконие. Следствие - събаряне !

    Но ако ги бяха инвестирали всичките тези пари за да постигнат една обща, красива визия на този старинен град, Несебър щеше да е чудно място в момента. Ама то акъл се иска

    Всеки народ си заслужава управниците !
  45. 45 Профил на Предраг Джукич
    Предраг Джукич
    Рейтинг: 587 Неутрално

    всичко да се бута ако трябва и сила да се прилага

    тенкю пийпъл! Да живей масонската ложа
  46. 46 Профил на Jasen Jankov
    Jasen Jankov
    Рейтинг: 223 Неутрално

    До коментар [#44] от "don_val":

    "И тази баба е живяла цяла година стези 8000лв. Недей на бабата в паницата да се оглеждаш. Имал - дал. Дал - взел"

    Явно не си запознат със ситуацията, щом пишеш такива глупости.
    Първо, тази баба отдава още едно такова място на гърба на къщата си + още два магазина, находящи се на лицето на къщата. Това е само една част от тяхните печалби, и то незаконна в повечето случаи, защото са си всички приятели и роднини там в Стария град и са се разбрали никой да не закача търговците разположени до къщите им, на общинска земя! Става въпрос за заможни хора, много над средното за България равнище, а те реват че са бедни!
    Второ, това е и моята паница, защото Несебър принадлежи на всички българи. А ти недей ми дава акъл, още повече и името си дори не си написал





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK