Срещу 2 млн. лв. София ще получи реанимиран план за трафика

Много от идеите на консултанта "Мот Макдоналд" повтарят стари предложения

Консултантът "Мот Макдоналд" установи отдавна известния факт, че кръстовището на "4-ти километър" е най-опасното в София

© Красимир Юскеселиев

Консултантът "Мот Макдоналд" установи отдавна известния факт, че кръстовището на "4-ти километър" е най-опасното в София



Консултантът "Мот Макдоналд" предлага добре познати от години мерки за отпушване на трафика в София. Компанията представи вчера част от генералния план за движението в града, за изработването на който беше наета преди година и половина от Столичната община срещу хонорар от 2.3 млн. лв. Още вчера стана ясно, че "Московска" 33 няма финансова или техническа възможност да осъществи някои от идеите, за които е платила.


По отпушването на трафика обстойно работи преди шест години японската консултантска фирма "Падеко". За техния доклад общината плати  250 хил. евро, отпуснати от Европейската банка за възстановяване и развитие. Преди три години холандски консултанти също написаха план за решаването на проблемите с движението.


Японците имаха за задача да работят по паркирането и предложиха в София да бъдат построени 20 подземни и надземни гаража, а в центъра да се въведе диференцирано заплащане по зони и часове. Още преди шест години те твърдяха, че в най-натоварената зона трябва да се плаща по 3 лв. на час, а в останалите - по 2 и 1.50 лв. За изминалите години общината не успя нито да изгради действащи подземни паркинги, нито да въведе нов ред в платено паркиране по улиците.




Идентични предложения за паркирането правят и новите консултанти "Мот Макдоналд". Разликата е, че според компанията и в събота трябва да се плаща за спиране в центъра. В крайна сметка обаче Столичната община сама изработи свой вариант за паркирането, който скоро ще бъде предложен за гласуване в общинския съвет. Той предвижда от следваща година да има две зони - синя, която обхваща цялата централна част и спирането там ще струва 2 лв. на час, и зелена, която ще е в кварталите до центъра (1 лв. за час престой).


"Мот Макдоналд" е проучила и движението по кръстовищата в София, като предлага мерки за по-голяма безопасност. Консултантът е установил, че най-опасното кръстовище е кръговото на "4-ти километър" - факт, който КАТ повтаря от години. Компанията предлага там да се сложи светофар. Общината ще има възможност да преустрои следващата година това кръстовище, каза зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.


"Мот Макдоналд" предлага още да се построят няколко буферни паркинга в периферията на града. За това няма пари, обясни Христов. "Такава подробна експертна разработка трудно можеше да бъде направена със собствен ресурс на общината", каза той в отговор на въпрос защо е било нужно наемането на пореден консултант. Христов призна, че общината няма да се съобрази с всички препоръки на компанията.


Общинският съветник Мартин Заимов, който е председател на работната група за изготвянето на генералния план, коментира, че допълнителната полза от работата на "Мот Макдоналд" е обучението на общински екип, който ще може да прави транспортни модели за бъдещи проекти.



Как беше наета "Мот Макдоналд"


Общината обяви обществена поръчка за изготвянето на генерален план за движението през 2008 г. и тогава документи подадоха "Мот Макдоналд" и френско-британското дружество "Луи Берже". На 7 ноември 2008 г. първоначалната процедура беше прекратена, защото и двата кандидата бяха отстранени. Месец по-късно поради "необходимостта от спешното изготвяне" на плана същите дружества бяха поканени от общината на пряко договаряне, спечелено от българския клон на британската "Мот Макдоналд", като стойността на поръчката беше 2.3 млн. лв. Преди това компанията, която се занимава и със строителен надзор, стана известна у нас покрай скандала с бившия директор на пътната агенция Веселин Георгиев-Батко. Консултантът сключи договор с общината през пролетта на 2009 г. когато Бойко Борисов още беше кмет, и трябваше да е готов с плана за една година. През пролетта на тази година срокът беше удължен, но компанията не беше санкционирана. Обяснението беше, че за закъснението е виновна по-скоро администрацията на общината, която не е подала навреме необходимите данни.

Коментари (101)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Iron Maiden
    Iron Maiden
    Рейтинг: 757 Гневно

    В крайна сметка нищо няма да отпушат, само дето свинята зона ще поскъпне. Гадове мръсни.

    а също така и вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
  2. 2 Профил на konora
    konora
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Нямам думи. Да дадеш 2 300 000 лева за един план, който вече имаш!!!, при положение, че всеки ден хора се самоубиват и хвърлят под влаковете от безизходица и глад.
    -
    Пир по време на чума за извергите от Софийската община.

  3. 3 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Значи само да напомня на журналистите и на читателите:
    По ОУП от 4ти км тръгва Източната тангента, като пресичането на цариградско е тунелно.
    Т.е. всичко друго различно от проекта за Източна тангента което смята да направи общината догодина за това кръстовище ще бъде загуба на пари и усилия.
    Има приет план за тангентата, той трябва да бъде изпълнен:

    http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=885721

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  4. 4 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    До коментар [#3] от "NPaine":

    Тая източна тангента няма да я бъде скоро. Твърде скъпа е, а и не е най-належаща.

    Интересно що анализаторите, прибрали 2 милки, не са разгледали какво ще стане като пуснат магистрала Люлин? Целият трафик ще се изсипе на т.нар. околовръстно, с по една лента в посока. Догодина, ако я пуснат Люлин, на оковръстното при Люлин ще стане транспортен ад.

  5. 5 Профил на dunkan
    dunkan
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Доколкото знам поръчката е включвала и изработка на зелена вълна. Сякаш наще не знаят и това как се прави.
    "Още вчера стана ясно, че "Московска" 33 няма финансова или техническа възможност да осъществи някои от идеите, за които е платила." -- Е това е като виц. Още на Софиански му беше ясно че трябва да се почват строежи на подземни паркинги на по няколко нива из центъра, но он си остана с обещанията.
    Значи като нямаме пари за мащабни действия, дай поне да харчим пари за консултанти, та да демонстрираме дейност. Пак селски популизъм в стил ББ.
    Поне да застроят канала на Евлоги Георгиев с още 2 платна, малко истинска работа да свършат! Ама откъде чак толкова мащабно мислене, ний сме по дребния популизъм!

  6. 6 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 551 Гневно

    Корупция и Столична община не са ли вече официално синонимни думи?...

    Боян Р.
  7. 7 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 551 Гневно

    До коментар [#4] от "Гогич":

    Мда, много си прав. В момента на изхода на София за към Калотина е ад в непиков час, а петък вечер или края на лятото, когато се изтеглят турците, става един зверски кошмар. Това е кръстовище, което със своите скромни 2 ленти, се води изход на 1,2 мил. град, кръстовище с околовръстен път и път към граница, а скоро ще му включат и една магистрала. Тогава опашката от тирове, изглупили да минат през нас турци и злополучни българи ще стигне до Сточна гара към центъра, до Горна Баня на юг и до Кремиковци на север....

    Боян Р.
  8. 8 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 630 Неутрално

    ГЕРБ и куклата на конци Фандъкова са пълен провал в управлението на София!!! Само метрото не стига. Града е ужасен! Задръствания, никакъв ред, мърсотия, кучета, бетона става доминиращ в пейзажа...Общинарите са като депутатите-много паразити, които нищо не вършат. За пореден път се вижда-три пъти са плащали на консултанти да им правят планове за управление на трафика и накрая имаме едно голямо НИЩО. Това е българския народен или общински представител-специалист по усвояването на нищото! Това НИЩО колко комисионни е изяло!

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    До коментар [#4] от "Гогич":

    Точно затова Северната Тангента им е спешна и са я обявили за приоритет, доколкото знам текат процедурите по очуждаване. Колкото до горния план, това са поне третите 2 млн, които дават за консултация - предишните стигнаха до извода, че имаме дупки по пътищата. Иначе, плановете са абсолютно същата тъпотия. В СО до ден днешен нямат идея за пътникопотоците - кога, в колко, откъде, докъде пътуват хората и с какво. Задръствания не се оправят с кръстовища на две нива, напротив, това е най-бързия начин за да ги предизвикаш.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 551 Любопитно

    И нека обобщя: с пускането на магистрала "Люлин" на едно малко кръстовище като при третостепенен път при Бриколаж в жк. Люлин ще се пресичат потоците от европейските пътища Е79 и Е80, както и от вътрешните потоци на София: откъм центъра по т.н. бул. "Европа" и откъм т.н. околовръстен път....а дори и обходни маршрути няма! Ще стане пълен блокаж там.

    Боян Р.
  11. 11 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 714 Весело

    И нс Руски Паметник е мн кофти кръговото ! Сега ли да си дам банковата сметка и да ми преведат 500 000 или да кажа още някаква "тайна" ?

    Accelerates Under Demonic Influence
  12. 12 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Ами поредната малоумица местните кметове по общини да се назначават а не да се изибрат директно?
    Кретнията на ГЕРБ няма край, явно се отприщиха, а и БСПарите им гледат сеира и ги подпомагат в СОС.
    Ами вижте им кой им е шефа в София - Андрей Иванов, примера за корупция. И не го махат, не го разследват, нищо. Сякаш нищо не се е случило, че е заграбил 60 имота.
    Защо да не платят за нещо такова. То пак той ги е взел, а се е разписал вместо некой консултант като Мот. То и той е по друг проект назанчен именно с тая уговорка - че ще кихне парите от това "проучване" на някой партиен гаулайтер като Иванов.
    А че същото може да го получат по всяко време от кой да е бакшиш - може, ама не и кинтите.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  13. 13 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#9] от "Тони!":
    "Задръствания не се оправят с кръстовища на две нива, напротив, това е най-бързия начин за да ги предизвикаш."

    Какво проучване те кара да мислиш така, или погледна в тавана и така реши?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  14. 14 Профил на wqweto
    wqweto
    Рейтинг: 391 Неутрално

    Какво му е кофтито? Минаваш за отрицателно време в сравнение с петте кьошета. Верно на руски чат-пат има чукнати брони, но на петте съм виждал как джигит в насрещното по Скобелев обезглавява неправилно пресичащ пешеходец.

  15. 15 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    До коментар [#12] от "Десен":

    Световната практика например, както и отказа на много градове от инвестиране в градски магистрали. Ти, ако не вярваш, за собствен опит можеш да разгледаш внимателно снимката горе - показателна е - кръстовище на две нива - горе магистрала, долу огромно и прекрасно кръгово с три ленти. И е най-задръстеното място в София. Извода е за теб.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  16. 16 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 779 Гневно

    Компанията предлага на кръговото на 4-ти км. да се сложи светофар!?

    Е не, това не е истина. Вместо да се разкарват светофарите един по един и да се отпушва трафика с БЕЗСПОРНО по-безопасните и по-ефективни кръгови движения, те ще ми слагат светофар на кръговото. ИДИОТИ!

    За тия ДВА МИЛИОНА И ТРИСТА ХИЛЯДИ лева можеше всички служители на Столична Община и Градска мобилност да бъдат командировани във Франция за две седмици и да се запознаят на място как с кръгови движения е решен проблема с трафика в много по-големи и натоварени градове. И пак щяха да останат МИЛИОНИ левове за изпълнението.

  17. 17 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 779 Неутрално

    До коментар [#11] от "Lo_Ridah":

    Руски паметник не е класическо кръгово, защото трамваят и движещите се успоредно с него автомобили са с предимство. Затова и не работи както трябва.

  18. 18 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 678 Любопитно

    Интересно кога ли точно мега крадците от общинския съвет и кметската администрация на София ще поемат към единственото място, което заслужават - пандиза. Не стига, че крадат има - няма две трети от парите от синята зона, че крадат от транспорта в гигантски размери, че са превърнали София в едно безразборно застроено и презастроено гето, че не чистят и не мият улиците, а имат наглостта да си раздават разни милиончета едни на други за работа, която някой вече е свършил. Разбираме, че далаверата с имотите е намаляла и съответно баницата за разпределение е отъняла. Разбираме и че бентлитата са скъпи коли и искат много поддръжка, но няма ли най-сетне някой в тая шибана държава да потърси сметка на тия говеда?

  19. 19 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#15] от "Тони!":

    Аха, световната практика с пример от България и да вярвам.
    Добре!
    Берлин е от край до край за 15 мин със кръстовища на две нива.
    За това на снимката може би предлагаш да го смъкнем на 1 ниво да е всичко а?
    Питах нещо дали имаш публикация линк ...
    Явно нямаш

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  20. 20 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#15] от "Тони!":

    Тонка, видя ли че другото кръгово - това на Драгалевци от Черни връх вече го ремонтират защото е много кадърно направено явно.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  21. 21 Профил на зограф
    зограф
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Софийски общинари - банда мошеници. Хвърлят пари насам - натам, касират комисионни.
    В България има достатъчно кадърни урбанисти - сигурно биха се справили по-добре от тези чужденци "с голям опит", които обаче нямат представа от София и порядките у нас.

  22. 22 Профил на konora
    konora
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Трябваше да видите как снощи Мартин Заимов, заместникът на Столичния общински съвет от ДСБ се облещи на репортерката, когато го попита, не са ли изхарчени много пари за нищо. Все едно че го убодоха с нещо отзад. Човечето изкриви и без това кривата си физиономия и изсъска:
    "Похарчени са малко пари, за да бъдат спестени много пари."
    ----------------------------------------------------------------------------
    Когато харчиш пари, които не са твои, те винаги са малко.
    Така и за Мартин Заимов - човечето не харчи свои пари, а наши пари, и му били малко.

  23. 23 Профил на mladen84
    mladen84
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Абе мамицата ви общинарска. За 250лв. ще ви напиша какво трябва да се направи че да се по-одпуши София. То и вий си го знаете, ма май трябва друг да ви го каже - така е по модерно, консултанти да ползваме!!!

    1. За паркинги в СФ(ясно е като бял ден, че трябват още и то доста)
    2. Гр. транспорт да се доразвие, не само метрото.
    3. Такса за преминаване на центъра на СФ
    4. Вдигането цената на газта(това определено ще отпуши доста, бая селинджъри карат на гас)
    5. Който стъпи на бус лента, да му махат главата от кат

    (ай....чети фандъкова, за безпари е тоя план)

  24. 24 Профил на mickmick
    mickmick
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Трябва да се промени управлението на общините - съветниците да нямат власт да приемат решения. Защото приемат само крадливии решения и след това заради колективната безотговорност никой не може да ги съди. Предлагам - кметът да приема решенията/негова отговорност/ а съветниците само да спират решения когато видят, че нещо не е наред.

  25. 25 Профил на johnatan-livingston
    johnatan-livingston
    Рейтинг: 823 Весело

    "бяха поканени от общината на пряко договаряне, спечелено от българския клон на британската "Мот Макдоналд"

    с това трябваше да започнете

    Smile and the world smiles with you.Fart and you stand alone.
  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    До коментар [#20] от "Десен":

    С това съм съгласен, ама не видях връзката, честно казано.
    Аз по никакъв начин не отричам плюсовете на различните видове кръстовища, но е безумно да изпляскаш нещо някъде и да очакваш да ти реши проблема - тези кръстовища се слагат там, където се налага да са такива, след проучване, не са пенкилер. А задръствания се борят с градски транспорт. С Градски магистрали само се задълбочават - всеки европейски град го е разбрал отдавна. След градския транспорт ти трябват добри условия за придвижване пеша и града изведнъж става по-приятен за придвижване.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на hartofilax
    hartofilax
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Аз за 5 лева щях да им кажа същите неща. Къф идиот трябва да си, да дадеш 2 милиона на тия пиявици?

  28. 28 Профил на bamamamu
    bamamamu
    Рейтинг: 61 Весело

    До коментар [#27] от "hartofilax":

    Корумпиран идиот.

    Btw. с парите дето ги дават за планове до сега да са направили поне 4 - 5 надземни паркинга ...

    Пичове, никога няма да се оправим. Ако бяхме нормални хора с достойнство в момента тия от общината щяхме да ги гоним с тояги и сопи.

  29. 29 Профил на Павел
    Павел
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    Хм, нека приемем, че всеки един коментиращ тук, е достатъчно компетентен да планира трафика на 2-милионен град. Също според вашата логика всеки таксиджия е също по-способен да го прави от хората в общината.

    Нека само си спомним, че общината без този план беше готова да хвърли 80 мил евро за кръстовища на две нива, които и статията нарича 'добре познати мерки'. Но именно същия план опроверга този разход като ненужен и той беше пренасочен към метрото и други проекти.

    Така че е много тъжно, когато някой много не разбира от нещо и не се интересува от него, да нарече всички крадци и измамници все едно е разкрил далаверата на века. Само да припомня - това че нчкой виси по задръствания всеки ден не го прави специалист по трафик и мобилност.

    Кратко заинтересуване по темата ще покаже, че всеки град би трябвало да се управлява от два основни документа - ОУП и план за мобилност. В София и двата все още са направени не достатъчно добре, но поне им е дадено началото. А да се говори, че планирането е пари, хвърлени на вятъра, е пълна аматьорщина.

    http://pavel-yanchev.blogspot.com/
  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    До коментар [#29] от "Павел":

    Нека да приемем, че това е свободен форум, в който всеки има правото да изрази мнението си?

    Иначе, наистина е тъжно, че общината дава 2млн, за да спести 80 хиляди, като двата милиона ги дават за трети път. Извода на предишния консултант беше, че в София имало дупки.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на Musashi
    Musashi
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Ако на някой не му е ясно, "проблемите" с трафика на София са умело режисирани, още от Софиянски и транспортният му "корифей", Велизар Стоилов! Още от 2000 г. се положиха неимоверни усилия, той да бъде достатъчно "оплетен" и "задръстен" изкуствено, защото е бездънна яма в която потъват милиони. Не напразно, вече десет години, за това се "грижи" една от фирмите на Божков! Не е далеч времето, когато ще бъдем свидетели на такива резултати от некомпетентност, за които трудно биха се намерили думи!

  32. 32 Профил на bamamamu
    bamamamu
    Рейтинг: 61 Весело

    До коментар [#29] от "Павел":

    На баба ти хвърчилото ...

    1. Естествено, че първо таксиметърджиите трябва да се питат.

    2. Имаме си БАН нищо не пречи въпросното изследване да бъде направено от него вместо да ги даваме парите на чуждоземни дришляци.

    3. Каквито и изследвания да правиш ако не взимаш мерки за решаване на проблемите е все тая.

    4. Съвсем нормално е ако даваш милиони държавни средства и без постигнеш желания резултат да бъдеш ако не линчуван то поне разследван, глобен и уволнен.

  33. 33 Профил на konora
    konora
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#29] от "Павел":
    Господинчо, в статията пише, че това е вече ТРЕТОТО подобно упражнение на общината. Преди това по около половин милион лева са били отнесли една холандска и една японска консултантска фирма.
    -
    Още колко консултанти от другия край на света трябва да дойдат, за да Ви "консултират" къде да си паркирате колите в София?!

    Не ти ли се струва, че нещата са много прозрачни? Идиотско прозрачни..........................

    Никой не говори, че всеки е компетентен да планира трафика на един двумилионен град. Но, според мен, в град с ТРИ висши учебни заведения, които обучават кадри по съответната специалност, не би трябвало да има дефицит на специалисти които да Ви консултират по въпросите на трафика в родния им град!!! (ПРИ ТОВА ЗА МНОГО ПО-МАЛКО ПАРИ!). Нали така?

    И последен въпрос. От статията разбираме, че май обществена поръчка не е имало? Така ли е?

  34. 34 Профил на mickmick
    mickmick
    Рейтинг: 692 Неутрално

    До коментар [#29] от "Павел":

    Стъпка първа - общината решава че е готова да хвърли 200 милиона за кръстовища/нищо че ги няма/ а и не смята да прави каквото и да е.

    Стъпка втора - идва правилната фирма с предложение за анализ на трафика само срещу 2-5 милиона.

    Стъпка трета - парите са взети, анализът и той, само дето не се различава много много от това което всеки таксиджия може да предложи даже без пари. Аааа даже има и глупости от типа на светофари на кръговото на четвърти километър.

    А какво можеше да се направи - всички пари да се насочат към изграждане на южното околовръстно, без светофари. Тогава в центъра няма да има кой да кара и няма да има задръствания. Сега транзитният трафик е винаги през центъра - е как няма да е задръстен??? И 100 светофара да сложат, по-лошо ще е, по-добре няма да стане.

  35. 35 Профил на chernomorski
    chernomorski
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#24] от "mick":

    Много разумно предложение! Такава промяна следва да има в закона. Защото сега отговорността се размива и стана нормална практика кмет и общински съветници или едни с други да се оправдават или разумните неща буквално се размотават във времето.

  36. 36 Профил на Павел
    Павел
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До коментар [#30] от "Тони!":

    Да спести 80 млн, а не 80 хил - чети по-внимателно

    Иначе прав си - некомпетентно мнение може всеки за всичко да изрази. Свободата дава това право.

    До коментар [#32] от "bamamamu":

    2. В БАН никога не е имало институт или катедра по урбанизъм.
    3. Мерките се взимат след планиране.

    До коментар [#33] от "konora":

    Какво като са дадени пари преди от предишни кметове, след като не е постигнато наличието на документа и процедурата по планиране на трафика. Планът трябва да съществува като документ и да има вариант да се допълва. В този смисъл предните пари са били хвърлени на вятъра, а тези са в правилна посока според мен. Но трябва малко повече вглеждане, за да се разбере кое си струва и кое не.

    В България има САМО ЕДНО учебно заведение в което се преподава урбанизъм и то е от 6-7 години.

    http://pavel-yanchev.blogspot.com/
  37. 37 Профил на chernomorski
    chernomorski
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Ето българската истина - не щем безплатни съвети, защото където има пари, все ще остане нещо и за нас! Елементарна, но скъпо струваща логика на управляващите! И до кога така?!
    Сделката е сякаш вид компенсация!
    Ако Бойко Борисов не се поучи от главната грешка на Ив.Костов(призната тази сутрин пред Бтв) - да се предоверява изцяло на министрите си - лошо го чака. Дано прочете и анализа на "Дневник" по темата и си приложи авторитета - това няма да е авторитаризъм, щома става дума за икономия на обществени средства! Но ако наистина слуша само Волен и дори не се вслушва в горчивия опит на предшествениците си - горко нему и тежко на всички нас!

  38. 38 Профил на bamamamu
    bamamamu
    Рейтинг: 61 Весело

    До коментар [#36] от "Павел":

    Урбанизъм.

    Да бе, метрополисите от началото на по-миналия век не са си решавали проблемите, понеже са чакали да се появи урбанизъма като специалност в университетите.

    То бива да си плосък и повърхностен, ама това твоето ...



  39. 39 Профил на Павел
    Павел
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До коментар [#38] от "bamamamu":

    Отдавна не сме в миналия век - в един друг век сме вече.
    Урбанизмът е една от най-бързо развиващите се науки. Инвестициите и образованието в нея растат и то заради новите проблеми на градовете. След 2007г. повече от 50% от населението на света живее в градове (при 10% през 1900г.). Това прави науката все по-актуална и да се обръщаме към пракртики от миналия век не е много умно.

    И спазвай добрия тон на дискусията, моля.

    Поздрави

    http://pavel-yanchev.blogspot.com/
  40. 40 Профил на bamamamu
    bamamamu
    Рейтинг: 61 Весело

    До коментар [#39] от "Павел":

    1. Погледнато от икономическа гледна точка, родината ни е все още в средата на миналия век.

    2. Когато имаш проблем събираш най-компетентните хора по въпроса е и го решаваш. На запад точно това правят, затова въпросната дисциплина е развита там, а не тук.

    3. Точно така, тези 2 милиона най-малкото можеха да бъдат инвестирани в нашето образование.

  41. 41 Профил на Павел
    Павел
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До коментар [#34] от "mick":

    Всяко изграждане на нещо, без предварително планиране и вкарването на проекта в границите на цялостна концепция за града, се нарича работа на парче. Обикновено резултатът от такова действие тип 'дайте да свършим работа без план' е плачевен. Има ли нужда да давам примери?

    http://pavel-yanchev.blogspot.com/
  42. 42 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    До коментар [#41] от "Павел":

    Всъщност, викането на една и съща фирма да прави две консултантски услуги, и то при положение, че самата фирма е силно компроментирана, ти наричаш планиране и концепция?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  43. 43 Профил на Павел Лазаров
    Павел Лазаров
    Рейтинг: 497 Весело

    Четете "Тони!" [#15] и [#9] !

    И това:
    "...Аааааах, как искам да отговоря пространно на разпалените всезнайковци, вещаещи лесни решения за софийския автомобилен трафик! Колко много имам да им кажа! Как искам да изкрещя, че са неграмотни, ограничени и "късогледи". И после да им забия в главите 5-6 книги и 10-ина статии, та да им дойде акъла в главата, да откриват и проследяват, значи, сами логиката на перфектното медлено убиството на града ни с "така нужните ни" по-широки улици и повече паркинги... !?..."

    Повече на http://probujdane.com/statii/trafik.htm#2100706


    Навсякъде, където има проблем, има нещо прекалено голямо.
  44. 44 Профил на konora
    konora
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Цитат от "Павел":"Какво като са дадени пари преди от предишни кметове, след като не е постигнато наличието на документа и процедурата по планиране на трафика....
    Планът трябва да съществува като документ и да има вариант да се допълва. В този смисъл предните пари са били хвърлени на вятъра, а тези са в правилна посока според мен."
    До коментар [#36] от "Павел":

    Значи при всеки следващ кмет ще се правят нови проучвания и ще се дават нови милиони, щото от предишните не излязло нищо, така ли? Не те е срам поне мъничко, ама съвсееееем мъничко, бе човече?

    Ми като, според теб, предишните пари били хвърлени на вятъра, що не търсите сметката от хората, които са ги хвърлили? Заведете дело. Искайте парите да бъдат възстановени. Какъв е проблемът?

    Или освен специалисти по трафика, нямате и юристи? Докарайте и юристи от Тамбукту. Вие вече имате опит. Платете им 100 бона, дано Ви върнат поне част от парите.

    Или това не е интересно? Махнали с ръка хората. На вятъра били парите! Освен това не са и техните пари, а нашите! Решили хората да дадат още пари!

    И освен това как да съдиш самия себе си. Вижте състава на общинарите, които са одобрявали предишните "проучвания"!

  45. 45 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#26] от "Тони!":

    Пак се повтаряш:"С Градски магистрали само се задълбочават - всеки европейски град го е разбрал отдавна. "
    Без аргументи.
    Кой е разбрал? Милано ли? Рим ли? Франкфурт ли? Париж ли?
    300 пъти те питам ти мълчиш като Клара Цеткин на разпит - защо реши че кръстовищата на няколко нива забавят трафика.
    Точно обратното е! Всеки град е разбрал че само с градски магистрали на няколко нива се облекчава трафика!

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  46. 46 Профил на Павел Лазаров
    Павел Лазаров
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Потвърждавам, че Милано се е отказал окончателно от градските магистрали, Десен [#45]. Нещо повече, чудят се как да разрушат съществуващите!

    Навсякъде, където има проблем, има нещо прекалено голямо.
  47. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    Десен, я пак погледни изброените градове. Къде са магистралите и какво представляват - рингове, навън от града. Всяко кръстовище с голям капацитет увеличава трафика към него. Затова такива кръстовища се правят по магистрали, които винаги са обходни, често във форма на рингове и провокират трафика навън от града. Тук пичовете искат да правят такива кръстовища, като справяне със задръстванията във града. Е, точно това не се прави - транспортния проблем в града и особенно в централната му част се решава като се изгони трафика оттам, а не като се улесни - с използване на градски транспорт и алтернативи. Искаш да гасиш огън с бензин.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 48 Профил на bamamamu
    bamamamu
    Рейтинг: 61 Весело

    До коментар [#47] от "Тони!":

    Два тунела под центъра решават проблемите, справка Стокхолм.

    София никога няма да стане Лондон. Но поне да бяха закърпили дупките преди да си правят устата за скъпи проучвания.

    Срамота ...

  49. 49 Профил на Павел
    Павел
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До коментар [#42] от "Тони!":

    Извинявай, чак сега прочетох мненията ти по-горе относно решенията за трафика. Аз съм абсол#тно съгласен с тях и нищо чудно, че не се радват на положителни оценки.

    Иначе по въпроса дали Мот Макдоналд трябва да прави плана - Мот макдоналд със сигурност не е най-перфектната компания с невероятни референции. Тя е една от компаниите, които 'помагат' на Афганистан да се възстанови от войната. Писал съм по въпроса тук http://pavel-yanchev.blogspot.com/2010/03/blog-post_22.html
    Въпросът е според мен, че планът трябваше да бъде започнат отнякъде и от някого. Трябва да е ясно, че пари за допълването и осъвременяването му ще бъдат давани - доколкото съм се информирал той така действа. Докато не дойде момент, в който общината не намери начин да има свои достатъчно подготвени специалисти, които да вършат работата сами.


    До коментар [#44] от "konora":

    Пари от общината са давани много - виж линка който съм дал. Там съм ги обобщил всичките. Единственото, което твърдя, че сега планът за мобилност съществува и той е легалния начин (нещо като ОУП за трафика) проблемите в трафика да бъдат решавани. Въпросът е, че няма как решенията от този план да действат почече от 5 години.

    Аз също съм критик на плана, но мисля че трябва да критикуваме него и решенията в него, а не да твърдим, че да се дават пари за планиране е безмислено, че всички са крадци (не че много не са) и че планът давал 'добре познати мерки'.

    http://pavel-yanchev.blogspot.com/
  50. 50 Профил на Павел
    Павел
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До коментар [#40] от "bamamamu":

    Най-компетентните хора не са много. Броят се на пръсти - затова аз разбирам, че общината търси хора отвън. Но то трябва да е до време, докато тя самата не се научи да си управлява проблемите на трафика.
    Иначе, че трябва да се инвестира в образование - безспорно.

    http://pavel-yanchev.blogspot.com/
  51. 51 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#46] от "Павел Лазаров":

    Няма такова нещо!


    До коментар [#47] от "Тони!":

    Лъжеш! Провокиране на трафик навън се прави със застрояване "навън". Тука Диков не иска да застроява навън за да не се обезлюди центъра. Иска населен център. Бе ти в кой град живееш изобщо? Явно не е София

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  52. 52 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    До коментар [#51] от "Десен":

    Десен, излез от София и поживей в някой добре уреден средно голям европейски град. За какво застрояване ми говориш? Елементарни неща има - като искам да стигна от Люлин до Младост, ако има удобен път през града, ще мина през него и ще правя задръстване. Ако има добро околовръстно, вместо добра градска магистрала, ще мина през него и няма да правя задръстване. Затова няколко пъти ти казах - хората правят рингове, не магистрали.
    Втори пример - като искам да отида от обеля до центъра, ако има предложените паркинги и градски магистрали ще отида с тях. Ако ги няма, но вместо тях са построили метро, ще отида с него и няма да правя задръстване. Трудно ли е бе пич?


    ПП Абе що имаш такъв комплекс на тема София? Кога точно се пренесе тук, та те тресе така?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  53. 53 Профил на bamamamu
    bamamamu
    Рейтинг: 61 Весело

    До коментар [#51] от "Десен":

    НЕ се хаби да им обясняваш и тия момчета са малко като затоплистите:

    ... Проблема бил адски сложен, изисква се задълбочен анализ специфично ноу хау (от само от запад естествено), много време и купища пари, купища от нашите пари ...

    А всъщност София е едно село на фона на световните мегаполиси ...

    Ако някой вземе да оправи дупките и да махне на места синята зона заради която в центъра цели ленти са блокирани. Да поразшири ключови артерии и да се опита да регулира поне малко светофарите, още дълго време не бихме се сетили за "Мот Макдоналд".

    Но явно "проблема" е друг ...

  54. 54 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 779 Неутрално

    До коментар [#52] от "Тони!":

    Съгласен съм. Булевардите не трябва да се разширяват, а напротив - да се стесняват, като половината се остави за ИСТИНСКА бус-лента + вело-алея. Само така ще се изгонят автомобилите от центъра и градът ще стане по-чист и приятен за всички.

  55. 55 Профил на bamamamu
    bamamamu
    Рейтинг: 61 Любопитно

    До коментар [#54] от "Sioux":

    Само центъра ли е град?

  56. 56 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#52] от "Тони!":

    Това което предлагаш е невъзможно защото няма какво да го финансира и ти го знаеш много добре.
    София няма пари за обществен транспорт дори сега както е - рехав, некохерентен с никакво натоварване. За да има градски транспорт паркирането трябва да е 5 лв на час, но на никой сега не му стиска да го направи, защото ще ги бият.
    Въобще като предлагаш нещо не е зле да се изказваш по-логично. Това за околовръстното което го предлагаш никой не ти възразява, питах те за кръстовищата на две нива, а ти къде се отплесна.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  57. 57 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#53] от "bamamamu":

    Абсолютно си прав

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  58. 58 Профил на konora
    konora
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#49] от "Павел":

    Нещо не ме разбирате или се правите, че не разбирате. За последните 5 години в София не са изградени никакви нови улици, нито е направено нещо ново по трафика. Освен пробива до Военна болница, на Димитър Несторов, за последните не 5, а 25 години НИЩО НЕ Е ПИПНАТО!

    Какъв е смисълът тогава от планове "на всеки 5 години"? И на 5 дена да ги правите, все тая!

    Ако общината не може да управлява трафика, защото няма кадърни специалисти, има много просто решение. Прилага се в цял свят.
    Съответното ръководство си подава оставката и идват хора, които могат да управляват трафика и не харчат поверените им за управление пари в различни корупционни схеми.

    Предложението Ви "да ги чакаме да се научат" ми звучи абсурдно и налудничаво, да не кажа по-силна дума.

    Няма нужда да откривате топлата вода и да наемате "консултанти" за милиони от чужбина, за да ни открехнат как се пали огън! Ако някой не знае, да си ходи, а не да харчи чужди пари!

  59. 59 Профил на Павел
    Павел
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До коментар [#55] от "bamamamu":
    До коментар [#56] от "Десен":

    Ако всичко беше толкова просто, нямаше цели институти да се създават за да се решават тези проблеми. Ето ви малко статии за начално образоване по темата, че не ми се спори за отдавна известни неща:

    http://www.capital.bg/biznes/imoti/2006/03/03/235325_trunliviiat_put_na_sofiia_kum_evropa/
    http://www.capital.bg/biznes/imoti/2006/03/10/235400_trunliviiat_put_na_sofiia_kum_/
    http://www.kultura.bg/bg/article/view/16986

    http://pavel-yanchev.blogspot.com/
  60. 60 Профил на bamamamu
    bamamamu
    Рейтинг: 61 Весело

    До коментар [#54] от "Sioux":

    И стия вело-алеи сте направо смешни ...

    Запъхтяни и потни бизнесмени се набират сутрин в 9:00 по Софийските баири ... идилия ...

    Амстердам е едно София е друго.

  61. 61 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    До коментар [#56] от "Десен":

    Десен, обществения транспорт е най-евтиния възможен. Не можеш да ми кажеш, че имаме пари за коли, но нямаме за ГТ. Загубите от задръстванията са толкова големи, че СО може да си позволи ако ще и безплатен ГТ с проститутка и кафе за всеки пътник на техния фон.
    Да се върнем на кръстовищата с две нива. Само по себе си, такова кръстовище не решава нищо, не е пенкилер. Както и е видно по снимката - още не си ми обяснил, защо като има кръстовище на две нива има и зловещи задръствания? Явно има и друго. Ако сложиш кръстовище на две нива на Мария-Луиза и Тодор Александров, задръстванията ще станат като в Истанбул. Ако го сложиш обаче на околовръстното и бул. Европа, тогава ще отпуши трафика. Така по-ясно ли е?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  62. 62 Профил на Павел
    Павел
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До коментар [#58] от "konora":

    За последните 5 години в София е допостроена ключова метролиния и започната втора. Кой казва, че проблема с трафика се решава със строене на нови улици? По-скоро с променяне на навиците на гражданите и създаване на по-добър градски транспорт, велосипедни алеи, вдигане на паркинг таксите и увеличаване на синята зона.

    Относно хората, които са компетентни, вие май не разбирате. Когато казвам, че няма компетентни, имам предвид, че НЯМА. НЯ-МА. Знаещите се броят на пръсти и те в момента работят доколкото знам.

    http://pavel-yanchev.blogspot.com/
  63. 63 Профил на bamamamu
    bamamamu
    Рейтинг: 61 Весело

    До коментар [#62] от "Павел":

    "По-скоро с променяне на навиците на гражданите и създаване на по-добър градски транспорт, велосипедни алеи, вдигане на паркинг таксите и увеличаване на синята зона ... "

    НЕ случайно по-горе споменах затоплистите!

    "Те" щели да ми променят навиците и да ме "мотивират" да се кандилкам в рейса ... аман от соц. изроди ...


  64. 64 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    До коментар [#63] от "bamamamu":

    Според теб, градския транспорт е соц приумица, както и стимулирането на хората да го използват?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  65. 65 Профил на Павел
    Павел
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До коментар [#63] от "bamamamu":

    Градът се променя и увеличава. Или ти се променяш с новите условия, или махваш с ръка, успокояваш се като ме наричаш социалист и си оставаш с разбиранията от 90-те. Изборът си е твой.

    Градовете се учеличават, и ще го правят все по-бързо. София е нова страна членка на ЕС и тепърва ще се срещне с огромен трафик и прираст. С тия концепции от миналия век проблемите няма да се решат.

    http://pavel-yanchev.blogspot.com/
  66. 66 Профил на Павел Лазаров
    Павел Лазаров
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#51] от "Десен":

    Нямало такова нещо?! (става въпрос за моето твърдение [#46])

    Тогава ми обясни, моля ти се, защо тогава преминаването по ето тази от тях* е абсолютно забранено от 22:00 до - 06:00 ч.. (Бил съм глобяван там )

    ______________________
    * Sopraelevata Monte Ceneri, Milano в Google Maps

    Навсякъде, където има проблем, има нещо прекалено голямо.
  67. 67 Профил на bamamamu
    bamamamu
    Рейтинг: 61 Весело

    До коментар [#64] от "Тони!":

    Соц. като социална.

    Съвпадението със социалистическа се дължи на свързани обективни причини.

    Вътрешно индивида винаги ще се стреми към независимост.

  68. 68 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    Не разбрах мнението ти по конкретния въпрос - градския транспорт е приумица изостанала от бившите соц страни, или не?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  69. 69 Профил на bamamamu
    bamamamu
    Рейтинг: 61 Весело

    До коментар [#65] от "Павел":

    Градовете се увеличават, но плътността им ще намалява благодарение на индивидуалната мобилност.

    В настоящия момент градския транспорт е една поточна линия.

    Вътрешно индивида винаги ще се стреми към независимост и измъкване от ограниченията на поточната линия.


  70. 70 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    Значи, според теб, градовете на бъдещето ще бъдат без обществен транспорт и всеки с количката навсякъде?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  71. 71 Профил на bamamamu
    bamamamu
    Рейтинг: 61 Весело

    До коментар [#68] от "Тони!":

    Градския транспорт е социална глупост. Групов превоз на индивиди главно от нисшите класи на обществото.

    В 21 век трябва да се стремим към мобилност.

  72. 72 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    Човека по-горе съвсем правилно ти спомена за развитието. Градския транспорт е смятан за глупост и обект на нисшите класове от обществото, единствено в посткомунистическите страни, в които да караш е символ на някакво велико умение.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  73. 73 Профил на bamamamu
    bamamamu
    Рейтинг: 61 Весело

    До коментар [#70] от "Тони!":

    Да. Естествено. Всички за това мечтаят.

    Само шепа заблудени урбанисти-футуристи съчиняват небивалици за хипер градски транспорт и "устойчиви" градове на 1000 нива.

    ...


  74. 74 Профил на bamamamu
    bamamamu
    Рейтинг: 61 Весело

    До коментар [#72] от "Тони!":

    Карането е удоволствие за повечето нормални хора!

    Само на добитъка му е все тая как ще стигне до обора!

  75. 75 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    Аз не мечтая за това. Не съм си работил над квалификацията и професионализма толкова време, за да карам и да с епревръщам в шофьор. Предпочитам да ме возят. На тоя етап метрото ми се струва невероятно по-удобно от личната ми кола.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  76. 76 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    До коментар [#74] от "bamamamu":

    Карането е удоволствие за повечето социално недорасли индивиди, които са преоткрили колата преди 5-10 години и я смятат за връх в общественото развитие на индивида.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  77. 77 Профил на konora
    konora
    Рейтинг: 497 Неутрално

    "Относно хората, които са компетентни, вие май не разбирате. Когато казвам, че няма компетентни, имам предвид, че НЯМА."
    До коментар [#62] от "Павел":

    Това са глупости, разбира се. За Ваше сведение, специалности, имащи отношение към транспорта и градското планиране, се изучават в СУ "Климент Охридски", УНСС - София, УАСГ - София, Икономическите институти на Свищов, Варна, Пловдив.
    Годишно минимум 700 души завършват съответните специалности. Но да ги оставим тях. Да вземем само техните преподаватели - хора с опит, включително и в изготвянето на транспортни планове, урбанистика и др.

    Защо не се обърнахте към университетите? Към специалистите?
    Или ще чакаме някой да покани нашите специалисти в САЩ и Холандия, за да им даде 2 300 000 лева?! Е, няма да стане. Поне няма да е скоро.
    Просто в САЩ и Холандия все още не са достигнали нивата на корупция в столичната община.

  78. 78 Профил на bamamamu
    bamamamu
    Рейтинг: 61 Любопитно

    До коментар [#76] от "Тони!":

    Това си е лично твоя констатация. Пътувай както намериш за добре.

    Но не насилвай останалите да го правят.

    Btw. споменах ли колко ми приличате на зелените затоплисти ... ?



  79. 79 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 888 Весело

    Мартин Заимов уби рибата - потомствен комунист и отпрыска на предатели, благодарение на милия Иван Костов сега си клати оная работ в обищната и дрънка глупости.

  80. 80 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    До коментар [#78] от "bamamamu":

    Никого не насилвам за нищо. Както казах няколко пъти - искам да има добре развит градски транспорт. Дали ти ще се качиш в него, или ще предпочетеш да си тровиш живота по светофарите е лично твой проблем. Виж, ти обаче ми замърсяваш въздуха и шумовия фон, за което не съм те молил. Сещаш ли се къде е разликата?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  81. 81
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:17 на 26/11/2010 от неговия автор.

  82. 82 Профил на bamamamu
    bamamamu
    Рейтинг: 61 Весело

    Аз не съм те молил да живееш в града.

    На Витоша има тонове чист въздух и спокойствие.

    Заминавай.

    Ако ли не, аз ще отида да живея там, нo съм СИГУРЕН, че пак ще ти ПРЕЧА!

    "От къде на къде ще живее тоя на Витоша ... всички ние се блъскаме по рейсовете и Arch 2.0 панелките в града, а тая гад ще се шири ... въздуха на дърветата ще трови ... на зайците нервите скъса ... "




  83. 83 Профил на bamamamu
    bamamamu
    Рейтинг: 61 Весело

    До коментар [#80] от "Тони!":

    Злоба, елементарна човеконенавист.

    Двигател на 90% от зелените и футуристични движения.

    Психично отклонение ...

  84. 84 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 866 Неутрално

    До коментар [#27] от "hartofilax":

    Нагъл идиот - мутрата Боко тиквата,

    Никога повече мутри начело на България.
  85. 85 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 225 Неутрално

    конора "Защо не се обърнахте към университетите"

    Резонен въпрос...

    Но у нас администрацията има други виждания. Тя смята, че няма нужда от вузове, защото това е единствнеия начин след полицейския преврат да остане на власт.

    Дипломата на Калинка се оказа фалшива и Берлин я разследва.

    За кои университет да говорим?

    На полицайте не им трябват учени хора, защото те за 1-2 месеца просто ще ги бутнат от власт.

    И няма да могат да заметат следите.

    Бойко, не сме глухи, разбрахме за гьола и Цанков камък, само че тогава що не се обадихте? Да не би да не е имало сигнали, които са били прикирвани от администрация, сега симпатизираща на ГЕРБ?

    Прост въпрос: Име на директор дирекция контрол в МОН (отг. Коджабашиева) при предното правителство - виновна за лошите учебници. Нали Ингатов ги чете и каза че са лоши?

    Име на зам министър при ГЕРБ - Коджабашиева.

    Е как така виновния вместо да бъде уволнен е издигнат ( издъни се и го махнахте ), при положение че на бюрото на Игнатов лежи месеци молба за среща и консултация (безплатна) о един образован съдебен експерт, в която се говори за ... Коджабашиева като символ на некадърността. А Игнатов и оня мишок секретаря Вълчев панически се крият?

    Бойко, Бойко, мамин Бойко, кой управлява всъщност България?

  86. 86 Профил на dunkan
    dunkan
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До Тони!
    трафика като за 2-милионен град, разположен на някакви си 25 кв. км, е нормален. Пътната инфраструктура не е достатъчна. Знаеш ли че над 1/3 от площта на Лос Анджелис е пътища? Не че трябва да се сравняваме с този град, ама все пак!
    Пич, около 20% от колите, които се движат в делничен ден в Сф са лични, но се ползват като служебни от частните фирми. Работника си кара, но по служебни дела. Така фирмата не поддържа повече от 1 служебна кола и си гарантира, че важните служители ще идват по-навреме на работа и ще се прибират без проблеми оставайки по докъсно (след 19-20 часа). Има и други причини. Това никой консултант няма да ти го каже, но ще ти го кажат всички бензиностанции, които предлагат абонаментни карти. Я кажи, ти как си представяш че някой мениджър ще тръгне за среща с лаптопа за 3000 лв и ролекс на ръката с градския транспорт или пък с колело?

  87. 87 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 678 Весело

    До коментар [#29] от "Павел":

    Павка, ти в общината ли работиш или в Мота? Щото в тоя форум има и хора, които много добре знаят като как се прави туй изследване и кое как става из общинските дебри. Хайде не се хаби напразно и не защитавяй очевадната далавера.

  88. 88 Профил на Павел
    Павел
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До коментар [#87] от "znayko84":

    Нито в общината, нито в Мота, знайко .

    Защитавах само политиката за план за мобилността и това, че тя може да бъде успешна. Честно казано по-добре такъв план да казва къде да се строят кръстовища из София, отколкото някой да го преценява по това колко и къде е седял в задръствания.
    И ако наистина има хора, които разбират, те би трябвало да го знаят.
    Общинските дебри и цената на плана не съм ги коментирал изобщо

    http://pavel-yanchev.blogspot.com/
  89. 89 Профил на КАФ
    КАФ
    Рейтинг: 8 Весело

    Моят план за трафика във Варна , за да мога да ползвам колата си спокойно, да няма задръствания и винаги да намирам свободно място за паркиране близо до офиса ми.

    Точка 1 и единствена: Вдигам цената на бензина на 8.92 лв за литър, Газта - 6.56 лв за литър, и дизела - 7,62 лв за литър при това запазвам цената на билета в градския транспорт непроменена - 1лв. Така докато другите се тъпчат като сардели в автобуси и тролеи за мен пътят ще бъде чист.

  90. 90 Профил на konora
    konora
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#89] от "КАФ":

    Закъснял си приятел. Този план беше лансиран от една известна софийска мутра още преди 5 години. Тогава предложението беше да се забрани вноса на коли по-стари от 3 години. Идеята е, че така повечето българи няма да могат да си позволят кола (дори и на старо) и мутрата ще кара спокойно, без му се мотаят разни "цървули" в краката.

    Има и по-добро решение. Нещо, за което не се е сетил и Ким Ир Сен в Корея, но идеално пасва на мутрофеодализма като строй - да имат право да купуват коли само определени хора по списък - мутренски списък.
    За обикновените хора автомобилите да бъдат забранени, за да не се пречкат на мутрите по пътищата на родината.

    Те мутрите затова са си мутри, а не бизнесмени. Те не могат да се сетят, че за да пътуват комфортно трябва да ремонтират, разширяват и изграждат пътища, а не да забраняват на другите да пътуват по вече изградените през социализма пътища, за да има място за мутренските им коли.

  91. 91 Профил на KO3LE
    KO3LE
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Никакви поръчки не ни трябват... те ако искат да оправят движението в София и без пари могат да постигнат някакви резултати. Въпросът е, че не искат.

    A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have.
  92. 92 Профил на КАФ
    КАФ
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До ,,konora" № 90 - ,,че аз на никого нищо не забранявам, просто променям цената на горивата. Всеки може да си налее колкото си иска бензин и да кара, нали ! Друг е въпроса дали цените го устройват.Това е на което разчитам, че много хора тези цени няма да ги устроят. Нямам дори и следа от мисъл да забраня на някого да си кара колата ! Просто тези цени на горивата които предлагам биха ме устроили и това което съм описал е предполагаемата лична полза за мен.Това е нищо повече !

  93. 93 Профил на kp
    kp
    Рейтинг: 225 Весело

    Искам и аз. Само срещу половин милион ще дам предписания как да се оправи трафика.
    С тези пари за консултации можеха да се построят няколко подземни- надземни паркинга, които да са вече и на печалба.

    И едните и другите са маскари!!!!
  94. 94 Профил на finchybg
    finchybg
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Ох много се дразня oт тези, които наричам "автомобилистите" и от това ограничено схващане, типично за югоизточна Европа и Русия. А това че нисшата класа се возела в градски и всеки себеуважаващ се по-богат човек ще си ползва кола и никога нищо друго?? Абе хора... Извинете, но това е чиста проба ограниченост. Умният човек ще се вози с каквото му е по-удобно, независимо дали е богат или беден, стига да няма комплекси да парадира с нещо. За хора с часовници, които струват колкото трошките ви и се возят в градски транспорт, можете да се насладите в особено големи размери например в Ню Йорк и Лондон.
    dunkan, bamamamu..

  95. 95 Профил на konora
    konora
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#92] от "КАФ":

    Говорим за едно също, шефе. Гореспомената от мен мутра, също като теб, не е искала да забранява нищо.
    Просто човека иска да кара по улиците, като в двора си.
    Затова предложих нещо по-добро. Вместо да мислим как да вдигаме цените и таксите, или глобите, по-добре едно генерално решение в стила на новия обществен строй у нас - мутрофеодализма.
    Просто ще има списъци с хора, на които ще е разрешено да имат автомобили и такива - всички останали "цървули", т. е. немутри, на които няма да бъде разрешено. Кратко и ясно.

    Не си в списъка? Съжалявам, брато. Купуваш си по-здрави обувки и духаш супата, както казваше Чичовото.

  96. 96 Профил на konora
    konora
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#94] от "finchybg":

    В Ню Йорк и Лондон, казваш. А на Марс как е? Щото, приятел, мен не ме интересува как е в Лондон, Ню Йорк или на Марс, където никога няма да живея, а ме интересува как е в България. Та в България, София към днешна дата - 27.11.2010 г. НОРМАЛЕН ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ НЯМА.

    Има едно нещастно метро от няколко спирки и една единствена линия, в което съм се возил един единствен път през живата си.
    Има автобуси, които не знаеш кога идват и дали изобщо идват. Когато дойдат, в тях не можеш да се качиш - няма място. За т. нар. тролейбуси и трамваи със средна възраст 40 г.!!! въобще няма да споменавам. За липсата на климатик през лятото - също.
    Още си спомням, когато през лятото на 2004 г. се качих на 604 - една от най-модерните автобусни линии, между другото. Издържах само до стадиона. Там ми се наложи да сляза. Повърнах зад спирката. Олекна ми и продължих пеша ...........................

  97. 97 Профил на ║▌│█║█║║▌│█│║
    ║▌│█║█║║▌│█│║
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#75] от "Тони!":
    "Предпочитам да ме возят."

    Защото те е страх да караш явно или нямаш шофьорка книжка. Това е голям проблем сред жените и по-нерешителните мъже. Агресията на пътя ги плаши и така и никога не се научават да карат. А като се прибави и възскъпия и честно невъзможен паркинг в центъра - лишаването от правото си да управлявам МПС и да е мобилен гражданин - всеки си го дарява лесно, на по-нуждаещите се - РК, ЕН, Е, А, СО и подобни абревиатури.

    Be all you can be.
  98. 98 Профил на ║▌│█║█║║▌│█│║
    ║▌│█║█║║▌│█│║
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#62] от "Павел":
    "проблема с трафика се решава със ... велосипедни алеи...."

    Бе ти що не се гръмнеш?!?
    София има 4-5 месеца дъждовни или снежни, 1/2 от времето е облачно, улиците не се мият, колите са без катализатори, запрашеноста е 60 пъти (да, пъти!) над средното ниво за градовете в ЕС, а ти с тоя хълмист ландшафт предлагаш велоалеи?
    Я си пий медикаментите. А ако толкова си навит да защитаваш идеята си - много бих искал да ми я демонтрираш по Раковски - от Дондуков накъм Невски по нанагорнището в час пик да те видя с колело.
    Явно наистина си някъде дето цоцаш от схемата досега.

    Be all you can be.
  99. 99 Профил на ║▌│█║█║║▌│█│║
    ║▌│█║█║║▌│█│║
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#76] от "Тони!":

    Чудно ми е тогава в качеството си на какъв даваш съвети кое било по-добре - на 1 или на две нива след като не караш автомобил в София?

    Be all you can be.
  100. 100 Профил на Павел
    Павел
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До коментар [#98] от "║▌│█║█║║▌│█│║";:

    Защо вадиш изречения от контекста?

    В този момент велоалеите са решение в много по-дъждовни, запрашени и хълмисти градове от София. От такива примадони като теб, не очаквам да се качат на колело и в най-незапрашените, равни и сухи градове. Идеята е поне да се осигурят условия за хората, които са готови да го направят в София, за да се разтовари автомобилния трафик. както и да дарят правото си на някой решителен, агресивен и безстрашен мъж с шофьорска книжка като теб.

    http://pavel-yanchev.blogspot.com/




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK