Игнатов си постави оценка 4.50, резултатите ще се видят след години

Игнатов си постави оценка 4.50, резултатите ще се видят след години

© Анелия Николова



Сергей Игнатов си постави оценка 4.50 за работата си през изминалата година, в която е бил министър. Той се отчете, като предупреди, че резултатите от работата му ще се забележат след няколко години. Игнатов, който зае поста, след като Йорданка Фандъкова стана кмет, отново заяви,
че бюджетът за образование за 2011 г. е много добър "при наличните пари в държавата".


За най-голяма гордост


"Най-голямата ми гордост като министър на образованието е рейтинговата система на висшите училища, чрез която за първи път всяко професионално направление в университетите вече се
поставя в конкурентна среда", заяви Игнатов. Според него класацията, която беше представена в началото на ноември, ще бъде усъвършенствана и на основата на 7-8 критерия от общо 51, с което ще се осигури различно финансиране на висшите училища.




"Рейтинговата система ще стане по-ценна, когато видим българските университети в контекста на европейските", смята още Игнатов.


За целодневното обучение


Министърът се поздрави с целодневната организация на обучение за първокласниците, която беше въведена тази година, като идеята на ведомството е постепенно децата до пети клас също да започнат да учат по цял ден. Според Игнатов успех на образователното министерство е въвеждането на задължителната предучилищна подготовка от петгодишна възраст, чрез която се осигурява
равен достъп до образование.


"Единственият шанс в наши дни е качественото образование. Никога достъпът до елементарни блага не е зависил толкова от това какво си научил. Това, на което сме свидетели -  12-13-годишни майки, е проблем на образователната система", заяви Игнатов.


За развитието на академичния състав


Министърът не пропусна да отчете като успех и закона за развитието на академичния състав, който беше едно от неговите първи предложения. Проектът, който трябваше да даде по-голяма автономия на университетите и да реформира процедурата за получаване на академични длъжности, беше неколкократно преработван в парламента.
Впоследствие президентът Георги Първанов му наложи вето, което беше отхвърлено, а в крайна сметка Конституционният съд обяви за противоконституционни 16 члена от проекта.


"Няма да отстъпим в нито един момент от това, че искаме по-качествено висше образование и наука. Продължаваме да твърдим, че един преподавател трябва да преподава само в един университет", заяви Игнатов. Според него този "приятелско-ориенталски подход" към образованието няма да бъде позволен. "Атаката на закона беше от тези, колкото мен, които вече са постигнали нещо и имат титли.
Това е закон за младите хора", каза още министърът.


За БАН и науката


"Тази мантра, че БАН се ликвидира, не е вярна, академията си остава и й пожелавам още 1000 години да съществува", заяви Игнатов по повод протестите на учените срещу готвения законопроект за БАН. Откакто Игнатов е министър, отношенията между него и БАН се влошиха, като на няколко пъти учените протестираха и искаха оставката му.


"Никой не е тръгнал да закрива институти на БАН, а стотици учени искаха да се върнат старите институти, преди започването на реформата от ръководството. Важно е, че законопроектът предвижда институтите да получават средствата си директно", каза още Игнатов.


Според него не е "задължително всички радостно да плеснат"и да приемат промените в закона. Игнатов смята, че е необходимо по-прозрачно финансиране на БАН.

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:34 на 30/11/2010 от неговия автор.

  2. 2 Профил на paco112
    paco112
    Рейтинг: 394 Неутрално

    Браво Игнатов! Изчисти Авгиевите обори в образованието.

  3. 3 Профил на wornoxmaniak
    wornoxmaniak
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Ако разкара оня с извън земните от БАН и дъртите изкуфеляци, от мен 6.00.

  4. 4 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 808 Неутрално

    ОТМЕНЕТЕ ТОВА ПОСТАНОВЛЕНИЕ! Проверете законосъобразността – а също така и "морала" – на постановлението, с което МС даде депутатски заплати на така наричащите се академици и член-кореспонденти - в мнозинството си не учени, а представители на тлъстата комунистическа номенклатура! По инициатива на Станишев бяха отпуснати доживотни депутатски заплати (1900 лв.) на академиците, член-кореспондентите трябва да вземат 30% от заплатите за академиците. Невероятно гнусно и нагло безобразие на некадърната крадлива пасмина, наречена тройна коалиция, осъществено за сметка на Данъкоплатеца! Чрез титлите академик и член-кореспондент абсолютно безспорно се предоставят привилегии! Те са противоконституционни! Чрез тях грубо се нарушава една от фундаменталните разпоредби в Конституцията, а именно член 6, който гласи: “(1) Всички хора се раждат свободни и равни по достойнство и права. (2) Всички граждани са равни пред закона. Не се допускат никакви ограничения на правата или привилегии, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние.” Сред академичната общност е известно, че автентичните учени сред гореупоменатите две групи са около 20%. Другите са номенклатурчици и техни асоциати. Решението, освен всичко останало, е епохално по своята ЦИНИЧНОСТ И НАГЛОСТ, като се има предвид положението на пенсионерите и бедните! ОТМЕНЕТЕ ТОВА ПОСТАНОВЛЕНИЕ!

  5. 5 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Кое е най-грандиозното престъпление в БАН? НАЙ-ГРАНДИОЗНОТО ПРЕСТЪПЛЕНИЕ В БАН Е ОТСЪСТВИЕТО НА КРИТЕРИИ ЗА АТЕСТИРАНЕ НА НАУЧНОИЗСЛЕДОВАТЕЛСКАТА ДЕЙНОСТ! Ако в тази така наречена държава правиш банички, или вино, или строиш и т.н., си има закони и подзаконови нормативни актове за това, какво трябва да има, респ. какво трябва да няма, в една баничка, в бутилка вино, в една сграда и прочие - и как, по какъв ред, те да бъдат създавани. Когато обаче става дума за производство на наука, КРИТЕРИИ И РЕД .... НЯМА! Липсват (съответно за цялата държава и за БАН) двата най-важни нормативни акта, а именно: (1) ПРАВИЛНИК ЗА РЕДА И НАЧИНА НА АТЕСТИРАНЕТО ПО ЧЛ. 42, АЛ. 2 ОТ ЗАКОНА ЗА НАУЧНИТЕ СТЕПЕНИ И ЗВАНИЯ. (2) КРИТЕРИИ И МЕТОДИКА ЗА АТЕСТИРАНЕ (ДАВАНЕ ОЦЕНКА НА) УЧЕНИТЕ В БАН ПО ЧЛ. 58 ОТ УСТАВА НА БАН! Коментар? Благодаря предарително!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK