Клип на анти-СПИН кампания разбуни социалните мрежи

Клип на анти-СПИН кампания разбуни социалните мрежи

© Дневник




11 хил. лв. е струвало изработването на видеото

"Знаете ли откъде ви влизам? През парадния вход и през задния двор, през свирката"... Посланието на тазгодишната анти-СПИН кампания, организирана от програмата за превенция към здравното министерство, предизвика силно оживление в социалните мрежи и интернет форумите.


Във "Фейсбук" още във вторник вечерта тръгна подписка на граждани, възмутени от представянето на проблема, които искат обяснения от институциите.




Видеото с мотото "Презерватирай се" е по повод Световния ден за борба със СПИН и е част от национална информационна кампания, организирана от министерството и програма "Превенция и контрол на ХИВ/СПИН".


Изработката на клипа струва 11 хиляди лева, финансиран е със средства на Глобалния фонд за борба със СПИН, туберкулоза и малария, съобщиха вчера пред "Дневник" от Министерството на здравеопазването. Видеото е изработено от "Фен ТВ", ръководител на творческия екип е Камен Воденичаров.От министерството съобщават още, че кадрите не са минавали през тях за одобрение.


Граждани, вбесени от видеото, вчера подготвяха писмо до Тонка Върлева, директор на програмата за превенция. Пишем ви като зрители на рекламата и като засегнати от съдържанието и съществуването й граждани, гласи работният вариант на текста.


Подписалите се са шокирани "от липсата на каквито и да било информационни, естетически и професионални качества" на видеото и ядосани от безотговорността на авторите и тези, които са одобрили рекламата. До сряда на обед 41 души се бяха подписали под писмото, сред тях са поетът Георги Борисов, преводачите Златна Костова и Нева Мичева, журналистката Еми Барух, литературният критик Йордан Евтимов.


Във форумите и социалните мрежи обаче има и противоположни мнения - според някои клипът е съвсем нормален и говори на езика на аудиторията си.


От министерството обясниха, че видеото "Презерватирай се" е насочен към младежите между 15 и 29 години. Поясниха още, че умишлено е търсен провокативният елемент в него. Те са тествали два варианта - избраният и друго видео "с непровокативно съдържание" пред фокус група от ученици от 11-и клас, която се е спряла на провокативния клип.


Допълниха, че няма договори за разпространението му, защото по традиция медиите доброволно участват в подобни социално отговорни кампании. От "Нова телевизия" потвърдиха пред "Дневник", че по традиция подкрепят анти-СПИН кампанията на Министерството на здравеопазването, но "поради естеството на клипа" го излъчват само веднъж на ден след полунощ.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK