Страшно съм развълнувана от факта, че евтините китайски боклуци ще стигат по-бързо до мен. Мдаааа...
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
При положение, че около Ихтиман средната скорост е 30км в час, то за достигане на 250 км в час трябва не само съвсем различен тип релси, но и цялостно ново трасе. Нямаме и мотриси, които могат да се движат с подобна скорост. Чудно ми е министърчето откъде ще извади няколко милиарда за целта..., а и как вижда рентабилноста на проекта.
Щото, една част от стоките от Китай имат хитър начин за бързо пристигане и в настоящия момент, и то евтин начин...
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
що да не е обратното ние от това файда каква имаме неможе ли наши стоки да достигат до китай с 250 а не китайски до нас,аман от стоки ние стоки си имаме ама кинти за тях нямаме щото ги изнасяме,и ни е нужен обратен процес
това не може да е първата жп връзка на европа с азия г-н министър провеете си информацията
'евтини китайски боклуци' не е задължително да са...погледни къде ти е направен телефона, телевизора, двд-то и т.н. Дори и на боготворените от мнозина Apple продукти си пише 'designed in California, assembled in China'
Ами може би когато нашия транспортен министър започне да изгражда връзки с нашите търговски партньори стоките ни ще имат повече успех. Ама е по-лесно да се хвали с чужди проекти.
Китайците нямат особена мотивация да правят нашите транспортни връзки.
Доколкото ми е известно началната точка по този проект на китайска територия трябва да е някъде на границата с Казахстан и после през някои от останалите бивши СССРски -станове преди да влезе в Турция.
Жужъл ще ти отговори по-бързо от министъра на тези въпроси.
по- скоро евтините турски боклуци ще влязат в БГ и въобще "сбогом" на едвам мъждукащото ни производство- ще бъдем територия- транзитна, с оскотял беден народ , чакаш от чужди и наши дембели работа и храна.
Този министър е един от най-слабите в кабинета. Не могат дори да започнат жп проектите, с осигурено финансиране от ЕС и далеч по-семпли, а тръгнал да ми говори за реализация на жп-линия до другата страна на планетата.
По-добре по-скоро да си подава оставката преди вредите да станат необратими.
Телефонът ми е направен в Румъния. А айподът ми може и да е направен в Китай, ама ми го продават за американски продукт и то на доста по-висока от американската цена. Така че...
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
Определено ми се струва, че министърът или е препил или е взимал някакви бели прахчета или хапченца. Между другото това е най-некадърното същество в правителството. Що още го държата, остава загадка. Иначе идеята за железниците е добра, особено ако се има предвид, че навсякъде в Европа железниците са в подем и се строят линии като за световно.
Това е напълно реално, изпълнимо и евтино.
За да се случи просто трябва останалите участници да построят своята отсечка за влакове със скорост 400 километра в час и ние, предвид че сме нация техническа, ще оптимизираме и ще постигнем средна скорост за трасето 250 км/ч.
И когато ЕС бъде заринат от евтината китайска стока ще види какъв таралеж в гащите и троянски кон сме!
„Егати и държавата, дето Костя Копейкин може да се чувства герой”
До коментар [#1] от "Хриси":
ГЪСКА!, Сигурно над 70% от стоките за масово потребление се правят там, включително и на реномираните марки. Китай е на десетлиетия пред нас в развитието си. там се правят невероятно качествени неща. Dори и в гаражните заводи си имат quality managers и си подобряват качеството непрекъснато. Отиди един път и разгледай производствата им, вместо да говориш като ГЪСКА наизуст. Аз лично съм ходил 4 пъти.
Китайците имат огромна мотивация да направят тази връзка, дори да я платят изцяло .. имат трилиони излишъци и резерви. Стоките им ще стигат по-бързо и евтино до цяла Европа.
Твърдя, че този проект ще остане именно проект. Поредният кьорфишек за запълване на газетите и интернетските издания.
И това е добре. Европа трябва час по-скоро да се усети за скритата заплаха в това, цялото производство да се изнесе в Китай. В дългосрочна перспектива, това е смъртна заплаха!
Не ми е ясно защо са ти дали тези плюсчета за това некомпетентно мнение но 2 неща не са ти ясни. Първо защо сани мотриси като от Китай ще ходи до Европа според статията не само до България. Бторо - знаеш л иза колко одва един контейнер от Китай до Българско пристанище? НЕ знаеш !!! Ами за около 40 дена средно.
Очевидно знам за колко време стига един контейнер. Сега да видим и за компетентноста ти - Китай също знаят за колко време стига един контейнер и знаят, че това им е проблем. Затова една огромна част от корабите се превърнаха във фабрики, в които стоките се сглобяват, шият или каквото е там по време на път. Така за тия 40 дни имаш хем път, хем производство. Хайде приятно ти размишляване по темата за компетентноста
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
добре, но дори по най-високоскоростните линии товарните влакове не се движат с тази скорост, тъй като е просто икономически неизгодно.
този транспортен министър се доказва за пореден път като изключително некомпетентен в областта на жп транспорта...
след като успя да провали търговете за 2та най-големи жп проекта последните години и да забатачи единият, който беше стартирал.
доста е жалко, че има такива министри в това правителство...
Хайде да не се обиждаме, моля! Нали не си въобразяваме сериозно, че големите европейскии американски компании ще пуснат китайските си конкуренти да си продават качествените продукти в Европа и да им подбиват надутите цени?
И, да представете си, виждала съм качествени китайски телефони с цветни дисплеи и всякакви джуджафки, каквито не бяхме и сънували преди 9 години, произведени единствено и само за местния пазар (който е огромен), но хайде да не преувеличаваме за гаражните заводи и качеството - щото тук стига именно производството на тези заводи и всички сме до болка наясно с качеството.
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
Коментарите са поредната варианция на вечния страх на българина, че "Онея со дръпнатите очи от изток и онея русолявите со мършавите дупета от север много работят, много се учат, рано стават и малко пият. Сиреч, че те смачкат отсекъде, ако не измислиш некоя шашма да краднеш от държавното"
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Китайците с техните велики иновации са изцяло под контрола на фирмите в САЩ най-вече и не могат да си помислят и едно чипче да продадат без съответното разрешение. Просто защото разработките им не са техни. Айфона може и да се прави в Китай, ма нека Китай се пробва да го пусне като собствен бранд...
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
От "Дневник" съвсем откачиха. Сложиха един скоростен ПЪТНИЧЕСКИ , влак, и щяли вече китайските стоки с 250 км да летят за Европата.
Аве ние сега и китайски троянски кон ли ще ставаме, няма ли някой журнале тъпо да зададе един що-годе нормален въпрос на тези дебили с дипломи от Симеоново?
Оптимиста казва БРАВО - песимиста казва поредния балон който този път се казва китайско-герберски ,, а мойто мнение е следното - хубаво , ама няма да стане .
Хриси, китайските стоки в България са "евтини боклуци", защото е такава покупателната способност на населението. Китайските стоки в САЩ, Франция и Германия са с друго качество и цена.
Недоразумението министър на транспорта Александър Цветков е
* тъпак, загубил връзка с реалността
* употребяващ опиати
* гьонсурат, който опитва да прикрие безхаберието си с произвеждането на шум около себе си...
Страната ни НЯМА ИНФРАСТУКТУРА дори за 1/2 от тези 250 км/ч. Да не говорим че е добре да поразгледа една географска карта и да види че между Турция и Китай има една поредица държави, които не е ясно дали са чули за директния влак за Илиенци...
Това са ПРОЕКТИ които се договарят и изпълняват ДЕСЕТИЛЕТИЯ??!!!
Бива безхаберие и глупост, ама това преминава границата!!
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
Просто пръстите ми се препъват и не мога да обясня колко безумни противоречия има в това "обещание". Добре, че повечето съфорумци коментират една или друга страна на тъпотията... Ще я разнищим до довечера, ама що ни трябва такова управление???
Не мат`риалът е виновен! Ние сме си съвсем в ред, но имаме една каста неграмотници, насадени за началници (не управленци). Това ни е бг-проблемът. За съжаление никаква форма на избори и/или референдум не помага - все от едни и същи л***на трябва да избираме.
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
Тръгнал ЦвЪтков да строи трансконтинентална железница до Китай... Щяла да лети с до 250 км в час... Боже, прибери си вересиите!
Ето какво е свършил ЦвЪтков досега:
1. Провали търг за 380 млн евро за Пловдив-Бургас. От Брюксел му скръцнаха, щото миришело на корупция. ЦвЪтков си изми си ръцете с една чиновничка, от която не зависи много...
2. Напира да вземе заем от СБ за 800-900 милиона лева. И на децата е ясно, че този заем ще се поеме от държавата и в крайна сметка от данъкоплатците.
3. Опитва се да пробута лобистки закон за автобусните превози, обслужващ няколко близки до него фирми.
Час по-скоро ЦвЪтков трябва да си ходи и Плевнелиев да поеме и неговото министерство. Иначе усилията на Плевнелиев ще бъдат задраскани от некадърника ЦвЪтков и накрая ще го отнесе Боко.
До коментар [#44] от "Музар":
избори и/или референдум не помага - все от едни и същи л***на трябва да избираме.
Не губи кураж...Следват Волен , после Гоце, после жената на Волен , после Доган , после ..бай Петко , ..после .....Гея или децата на Р,Овч. или Петков ..
Виждаш , има "надежда " ..)))))
И каква е ползата за България от това? Американците се борят да спрат потока от котайски стоки за да защитат собственото производство а малоумниците български политици правят всичко възможно за да поддържат китайската икономика.
Пратете им го на китайците този идиот "министърът на транспорта Александър Цветков". Тези правят всичко възможно да закопаят страната.
След като се построи тунел от Китай до Турция. Обърни внимание че само България, Турция и Китай са подписали споразумението. Ако няма тунел до Турция от Китай ще трябва да използват камили. Този идиот Александър Цветков, дори не е виждал карта на Азия.
До 20 години всички индустриални стоки ще се произвеждат в Китай. Европа ще е само туристическа дестинация, тежко на индустриалните райони в нея. България има добри козове подарени от господ, чиста плодородна земя , природа и потенциал за туризъм. Дерзайте
този тип стоки, всъщност представляват една супер минимална, почти незначителна част от китайския износ. ако имаш желание да научиш повече по темата, прочети малко из интернет. в днешни дни почти няма продукт (бил той потребителски или по-висок клас), който да няма китайско производство някъде из съплай чейна.
а повечето продукти са или >50% китайски или изцяло.
Не че е лошо като идея, но не трябва ли да помислим за собствения ЖП-транспорт преди това? Напоследък нещо ни е хванал мегаломанския синдром - "Лувър" за 25 мил., гиганска спортна зала за още 70, стадион за 110, нов правителствен квартал за няколко милиарда... Сега и скоростна железница, и то от Китай Скоро очаквам да започнем строежа на собствена ракетна площадка някъде из Добруджа. Беден, болен народ, заеми, ниски доходи, закъсало образование и наука от една страна и грандомански изцепки от друга - това са белези на тоталитарните режими, не на демократичните държави.
Тотално съм несъгласен отново.
1. Емоционалния ми отговор бе продиктуван от генерализираното ти изказване, че едва ли не там се правят само боклуци.
2. Не си ходила и не знаеш. Аз примерно продавам много неща на гаражни китайски заводи, чиито еквиваленти произведени в уж реномирани заводи в БГ са с много по-ужасно качество и на по-висока цена.
Не ме разбирайте грешно. Не че не искам да продавам българско, но при поставени 1 до друго еквивалентни неща, без да знаят произхода - клиентите винаги избират китайското..
поредната тъпотия изказана от малоумен министър. просто не знам от къде да я почна. че нищо смислено няма в нея.
Аре само едно. Абе идиото, Китай ли шъ опраи София-Пловдив? Ти за чий чеп си бе? га ти тутманика.
Ама чакайте... значи ще правим (ако въобще се стигне до там де) път за бърз влак, който да пренася стока - whatever that means. Ама планове да се правят модерни ЖП линии, които да превозват населението из страната, няма. А сме толкова малка територия.
За това има информация в интернет поне от началото на годината. Проекта е китайски, не е наш, разбира се. Факт е че Турция строи железен път под Босфора. По научнопопулярните канали също съм гледал за подобен проект на китайците, както и за железница от Китай през Беринговия проток до САЩ. Дали ще се случи някога е съвсем друга тема.
Хората на запад правят скоростни влакове като алтернатива на самолетния превоз. В много случаи на средни разстояния от 300-500-1000 км е по-бързо с влак отколкото със самолет. Та в тая връзка искам да попитам плановете на министерството включват ли освен товарни и пътнически превози? Ако да, аплодирам, ако не - да обяснят защо ще халчат народни пари заради удобството на китайците.
Доста гадна статия, както и доста, бих казал, малоумни коментари под нея. То първо човек би трябвало да може да чете НЕпредубедено дори тенденциозно представена информация – въпреки, че в случая Дневник си е позволил подигравателен тон. Но дори от такива статии умния човек може да намери зрънцата на истината. 1) Китай има амбицията да свърже Средна Азия (с която граничи) с Европа с модерен, съответно бърз железен път, за да превозва товари. Неотдавна Китай и Казахстан свързаха железопътните си линии. В момента Азербайджан, Грузия и Турция свързват железопътните си мрежи с модерна жп-линия (строи се тунел под планината Арарат между Грузия и Турция), а Турция строи жп-тунел под Босфора (заради който, между другото, ми закъсняват корабите, понеже трафика през Босфора е затруднен). Между Казахстан и Азербайджан връзката ще е или през Иран (Китай няма проблеми с Иран) или с ферибот през Каспийско море. Китай определено има огромен интерес и възможности да направи такъв проект. 2) И в момента има ДИРЕКТНИ ТОВАРНИ ВЛАКОВЕ от Истанбул до Западна Германия и до Любляна, минаващи и през България. Не виждам причина да няма такива от Пекин до Париж, например. 3) Влакът НА МОМЕНТИ в прави отсечки ЩЕ ДОСТИГА до 250 км в час. Това е постижимо дори в България и дори в момента на новопостроените отсечки по линията Пловдив-Свиленград, където СРЕДНАТА скорост е 160 км/ч., а най-бързата със сигурност над 200 км/ч. Така се планира да се реконструират линиите Пловдив-София, Пловдив-Бургас, Карнобат-Варна, Видин-София и София-Калотина. 4) Това, което България ще прави по този проект е ДА СЪЗДАДЕ РАБОТНИ ГРУПИ И ДА ОБМЕНЯ ИНФОРМАЦИЯ. Мисля, че е напълно постижимо дори за доста слабата ни държавна администрация, в лицето на изпълнителната агенция. За това става дума – за уеднаквяване на стандарти, за съгласуване на маршрути и разписания и т.н. Защото жп-мрежите в различните страни имат различно електрическо напрежение, различни правила за движение, повечето линии в Турция въобще не са електрифицирани и т.н. – има хиляди проблеми за преодоляване. Мисля, че има само няколко вида локомотиви, които могат да работят както с дизелово гориво, така с всички ел-мрежи по линиите в различните европейски страни. Един такъв проект изисква огромна работа и съдействие на администрациите в различните страни. А в Казахстан, Азербайджан и Грузия междурелсието е по руския стандарт, т.е. по широко. 5) А КАКВИ СА ПОЛЗИТЕ ЗА БЪЛГАРИЯ? Огромни биха били, ако отклоним поне 10% или не дай боже 20% от търговския обем между Китай и ЕС да не минава през Ротердам и Хамбург, ами през Свиленград и Калотина. Само от такси за транзити към НКЖИ (Национална Компания Железопътна Инфраструктура) ще потече ЛАВИНА ОТ МАНГИЗИ, конвертируема валута, милиарди китайски йени, турски лири, казахстански долари или рубли каквато е там валутата и европейки евра.
Аз пък да питам коя българска стока би отишла в Китай и би била конкурентна на техните.
Щото китайците правели боклуци, но имат и качествени и евтини стоки. А в РБ никой не ще да бачка за купичка ориз. Те това е. И кво ще им изнасяме, направо не мога да отгатна
Всичко е много хубаво но трябва и велика китайска стена до София, та да летят по нея и никой да не им пречи. Оооо какви хубави китайски момиченца има, нека и такива да докарат насам?
Истина, Енергия и Мотивация на Сила, която Градим за България, не е Материя и не е Емоция!
Участието в този проект може да бъде голям плюс за България, ако нашата работа не се ограничава само до предоставяне на територия и трасета. Бъдещето е на елетрическата железница, не на бензиновите и дизелови автобуси и тирове.Самото ни включване в този проект ще ни даде достъп до високотехнологично "ноу-хау", ще създаде работни места и изобщо ще ни даде възможност като държава и икономика най-после да влезем в 21 век.Щото само с бетон по морето и изсечени за ски-писти гори ще си останем в сферата на обслужването, готварството и сервитьорските услуги
това е страхотна новина, дано проекта наистина тръгне и се реализира, това ще донесе голям приност за БГ. Който каквото ще да говори, голяма част от стоките в западна европа са произведени в Китай, казвам го то лично наблюдение, защо да не печелим от това, че като страна от ЕУ, ще сме вход за тези стоки. Освен това в съгласие с общите споразумение за намеление на въглеродните емисии в атмосверата, железопътния транспорт с неговата ефективност и екологичност е сочен като бъдещето на транспорта, затова повечето себеуважаващи се нации инвестират във жележницата, високоскоростна и друго, нека някой отрече, че всички развити държави имат такива железници. Не знам защо се плюе върху българската. Тя има понтенциал и традиция. Наистина трябва инвестиции за да се посъживи, но с малко усилие скоростта от 160 км в час е достижима, от по висока скорост нямаме засега кой знае каква полза, защото е много скъпо реализирането. Но какво пречи Китайските влакове да минават със 160 км в час през БГ. Важното е, че реално ние ще печелим във всеки смисъл от този проект. Не знам, защо хората не разбират този потенциал.
Ти да не си подчинен на идиота министър? Аре пропускам другото. Ма би ли проверил къде точно се намира Арарат. верно, че е в Азия, ма нъл европейците сте учени.
Аре и тука. Кът с рашките проекти. И коя стока за ивропата ще се таралянка по железници? Да не говорим за скоростите на товарните влакове. Бе и за куп други неща.
ние може да изнасяме за китай, традиционни продукти и розово масло напр., също нашето сирене, кашкавал, кисело мляко, Японците са толкова впечатлени от киселото ни мляко, че са закупили закваска и я съхраняват като национално богатство. Но най /важното, китайците замислят да превземат европейския пазар от място, това ще рече да спестят разходи за транспорт на готови стоки, затова напр. са избрали БГ да произвеждат коли в завода Ловеч. В момента съществува сващането, че китайските коли не са много добри, но всички що годе големи производители на коли в европа в едно изследване са на мнение, че е само въпрос на време Китай да започне да произвежда конкурентноспособни автомобили и виждат в китайците конкурент. Защо БГ да не се възползва от тези възможности.
Железницата ако изобщо още я крепят, то не е заради влаковете, а заради администрацията. Това е прикрита форма на инкубатор и хранилка за администрация. Каубойската железница, до която бяха сведени БДЖ през годините няма да литне със 250 км в час скоро, ако изобщо някога стане. Въпросът е ще има ли железница въобще. Но не е само с железницата така.
Благодарността не е човешко качество а кучешко но неблагодарният човек е по лош и от бясно куче
Ами вярно го е казал човека - БОКЛУЦИ. И телевизора ти и цялата ти електроника в къщи са БОКЛУЦИ.
Помниш ли едно време колко беше живота на един телвизор, пералня, хладилник, че и даже кола? 20 години беше съвсем нормално. Сега си купувам нова техника през 3-4 максимум 5 години! Евтини китайски БОКЛУЦИ. А проблема е че други няма.
Да, помня колко беше - Перла 05 - докато я закараш в къщи, вече се е скапала. Една такава ми строши нервите години наред - цената и беше 620 лв. При заплата 240 лв. Айде със здраве.
Личи си, че си от системата на железниците, но имай предвид нещо друго - линията, за която говориш с такъв патос Пловдив - Свиленград трябва да е безнаставова. Но това, както и да е. Пропускаш тук политиката, която ЕС следва за въвеждане на Оперативна съвместимост и безопасност, обвързана съответно с европейските директиви. Приемането и предаването на влаковете и организацията на този процес е другият основен въпрос, който все още не е намерил решение. Кво ми дреме, ако влакът се движи с 200, 300 и дори 400 км. , а виси по границата с дни и седмици. Ефектът е нулев.
влезте в един обикновен супер маркет в европа или в един подобен магазин като мол в бг напр. в някой магазин от веригата галерия, има ги във франция, германия, чехия и унгария и ще видите, че на всяка втора стока, било то детска играчка, било електроуред и прочие стои произведено в китай, това е истината, не ми е приятно и на мен, защото цените им са доста по високи отколкото в бг, но е факт.
Както повечето тук, аз също възприемам новината като лоша. Реална полза за обикновения човек няма. Българските железници десетилетия наред доказват, че не могат да поддържат наличните трасета. Политиците умишлено водят БДЖ към фалит. От скоро пък, политиците се опитват да 'съживят' мъртвеца с глупави рестриктивни закони срещу автотранспорта. Проекта за скоростен влак изисква наличието в България на грамотни специалисти, такива няма, има само алчни политици крадящи от подобни проекти. Най-лошото е, че ако такъв проект започне да се осъществява, пак обикновения данъкоплатец ще го изплаща, без да го е желал, натресен му от мошениците в България!
Призовавам, много моля, когато управлявате МПС, при престрояване, пускайте си мигачите, не е толкова скъпо и не е толкова голям разхода на гориво, за това...
в железницата е бъдещето на транспорта, в БГ железницата е оставена на доизживяване, поради липса на потентност в управляващите, но като се замислим с всичко, което е в зависимост от държвата положението не е по добре, замислете се за инфраструктурата, обществените услуги, не са по добре от БДЖ, но това не значи, че не са необходими, я си преставате живота без тях, не е възможен. Не бива да се вика на бялото черно, защото нашите политици толкова могат. Погледнете Франция, погледнете Германия, Великобритания, Полша, вижте колко пари влага в железница Турция, невероятно много, вижте Сингапур, Япония, сега Китай, това е истната, не гледайте през глупостта на нашата политика, тя край няма.
Малко инфо докъде е докаран Пловдив-Свиленград, който се влачи от 2005 г.
"Жп линията Първомай - Димитровград ще бъде завършена до 31 юли 2011 г. Това е записано в проекта за изменение на договора между транспортното министерство и изпълнителя на обекта - италианската фирма "Асталди", което кабинетът одобри вчера. 32-километровата жп отсечка е част от най-големия железопътен проект у нас - обновяването и електрификацията на жп линията Първомай - Свиленград, финансиран по ОП "Транспорт".
С документа се уреждат възникналите спорове и се ликвидира заплахата на "Асталди" да напусне обекта. С него цената се увеличава от 1,68 млн. на 2,13 млн. евро/км железен път, като от проекта се изключва отсечката Димитровград - Свиленград, за която ще бъде обявен нов търг."
Призовавам, много моля, когато управлявате МПС, при престрояване, пускайте си мигачите, не е толкова скъпо и не е толкова голям разхода на гориво, за това...
не прав сте те нямат мотивация да правят каквото и да е за бг, но имат мотивация да влязат с още по конкурентносподобни цени в европа, а железопътния транспорт ще спести огромните транспортни разходи и ще направи тези стоки още по атрактивни, защото при това този транспорт е и екологичен.Това в бг още не е толкова важно,но в европа са много чувствителни на тема екология.
Ако си затрием собственото производство, сами режем клона на който стоим. Трябва разумна митническа политика, относно вноса на еФтини/кой знае колко качествени/ стоки, откъдето и да са.
Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма!
ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
тук не ставаше въпрос, какаво ние ще изнасяме, а какво те ще внасят, това което бихме могли да изнасяме е добро начало, но няма да ни донесе полза, казах го междудругото. Китай ще продължи да бъде мощен екпортъор на стоки за европа. Както казах, железопъния транспорт е далеч по евтин и екологичен от въздушния и това е в основата на тази идея. Ако за вас екологията е без значение и с лекота бихте използвал въздушен транспорт си е ваша работа. Повечето европейски директиви са в смисъл, че всичко трябава да се насочи към намаляване на вредните емиси с 20% до 2050 година и основен двигател на тази цел е железопътния транспорт.
ние не трябва да затрием нищо, тези стоки така и така ще влизат в европа, защо да не печелим от това, другото е, че идеята на китайците е да използват БГ като страна на производство. Догодина ще стартират много проекти в този смисъл в БГ, какво лошо има в това.
За да имаш железница, трябва да имаш производство, а България няма. Затова и българските железници, особено пътнически превози са на доизживяване. От транзит се правят пари, но не забравяй, че освен БДЖ има още доста частни превозвачи, които не спят. Едва ли някой клиент от Германия, който вози за Турция, ще наеме БДЖ, а не Дойче Бан в България.
Да, но от друга страна европейските компании няма да имат нищо против техните стоки с аутсорснато производство в Китай да стигат бързо и евтино до пазара, за който са предназначени.
Относно "купичката с ориз".
Уважаеми сънародници, стига сте говорили наизуст.
Повтарям за неразбралите, че китайския стандарт в градовете е равен или по-висок от българския такъв.
Малко цифри:
1. минималната заплата в Шангхай е 1120 йоана, което е 255 лева.
2. Офис сътрудник с английски във Фошан (близо до Гуангджоу) - моя приятелка, ежемесечно получава между 3500 и 5000 йоана. Почти 1000 лв.
3. Една пица хът струва 60-70 йоана. 15тина лева.
разбира се в квартално ресторантче може да се яде за по 3-4 лева, но толкова е и в БГ.
така че пак казвам, не говорете наизуст, че работели за 1 купичка ориз. Ниската себестойност на стоката оттам далеч не е с основен компонент - евтината работна ръка (да сравнително евтина е, но не ЧАК толкова. Има много други фактори.
В момента ти говориш глупостите. Това, което описваш е валидно за около 100 000 човека в тая страна. Сметни си го като процент. По скромните им селца, дето са по половин милион, хората все още живеят за купичката с ориз.
А тия, дето получават чутовната заплата от 1000лв на месец наскоро станаха известни с масовите случаи на самоубийства, та сега сградите им се опасват с мрежи. Така или иначе, не е по темата.
А темата е, че министърчето е просто и не се чува какво говори - това е по-тъпа идея от пистата за Ф1 дори!
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
първо като първата страна от ЕУ, ние ще трябва да приемаме стоките да ги складираме за проверки и да ги пускаме към еу, това ще доведе до нови работни места. За транзита или превозите през БГ също ще се плаща, това ще подпомогне товарните железници, а оттам индиректно и пътническите, ако този проект заработи, искат не искат нашите политици ще се отнесат по сериозно към сътоянието на железницата, и това ще е от полза за обикновените хора. Да се возиш във влак в Европа е наистина много приятно, комфортно и понякога за предпочитане, без задръсвания и други проблеми можеш да стигнеш навреме на работа. Тези неща в БГ за съжаление не могат да се преценят, но виновни са не железниците, а ужасните политиканци, дето ни управляват.Освен това се отваря за българия един директен, екологичен път към Азиатския пазар, а това е огромен свят, не ни е необходимо да го завладяваме, достатъчно е да присъстваме там, за страна с мащабите на БГ, това ще има известно икономичеко предимство. Всичко е въпрос на това да се видят възможностите, и да се използват до дупка, да сме черногледи и да проспим това е така и така наш патент, нека за разнообразие направим нещо умно.
Кво складиране, какви проверки бе, как ще отвориш вагон, за да го проверяваш, ти имаш ли идея как стават превозите...
Че е приятно да се возиш във влак е безпорен факт, но не виждам връзката с мокрия сън на министърчето.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Хриси
Рейтинг: 1501 ВеселоСтрашно съм развълнувана от факта, че евтините китайски боклуци ще стигат по-бързо до мен. Мдаааа...
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Darth Plagueis
Рейтинг: 1493 НеутралноПри положение, че около Ихтиман средната скорост е 30км в час, то за достигане на 250 км в час трябва не само съвсем различен тип релси, но и цялостно ново трасе. Нямаме и мотриси, които могат да се движат с подобна скорост. Чудно ми е министърчето откъде ще извади няколко милиарда за целта..., а и как вижда рентабилноста на проекта.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЩото, една част от стоките от Китай имат хитър начин за бързо пристигане и в настоящия момент, и то евтин начин...
Bro
Рейтинг: 541 НеутралноА българските стоки с каква скорост ще пристигат в Китай?
"Only a government that is rich and safe can afford to be a democracy" - Mark Twainergen4ev
Рейтинг: 434 Неутралнощо да не е обратното ние от това файда каква имаме неможе ли наши стоки да достигат до китай с 250 а не китайски до нас,аман от стоки ние стоки си имаме ама кинти за тях нямаме щото ги изнасяме,и ни е нужен обратен процес
това не може да е първата жп връзка на европа с азия г-н министър провеете си информацията
Yomega
Рейтинг: 620 НеутралноДо коментар [#1] от "Хриси":
'евтини китайски боклуци' не е задължително да са...погледни къде ти е направен телефона, телевизора, двд-то и т.н. Дори и на боготворените от мнозина Apple продукти си пише 'designed in California, assembled in China'
Дива селянка
Рейтинг: 541 Неутралноахъ, верваме.
Дреме ни за мнението на гоите! И хич не ни трябва вашата прошка , стадо! КАРЛАИвайло Йосифов
Рейтинг: 648 НеутралноХАХАХААА леле мале днеска всички са изтрещяли на правителствено ниво - нашите собствени железници кретат с до 60 км в час.
http://5starhospitality.weebly.com/Не му е леко и на това момче - не е лесно да си прост
Wizard
Рейтинг: 648 РазстроеноБраво! Последния напуснал държавата да вземе знамето!
Never underestimate the power of stupid people in large groups!Skydiver
Рейтинг: 586 НеутралноАми може би когато нашия транспортен министър започне да изгражда връзки с нашите търговски партньори стоките ни ще имат повече успех. Ама е по-лесно да се хвали с чужди проекти.
Китайците нямат особена мотивация да правят нашите транспортни връзки.
Trayan
Рейтинг: 739 НеутралноБих искал министърът да хвърли малко светлина върху трасето, което бе трябвало да преминава през Иран и вероятно Афганистан. Или и там ще има тунел
C est la vie
Рейтинг: 1121 НеутралноПрез България влака с колко км/час ще се движи и кога?
Музар
Рейтинг: 1341 ВеселоТова някакъв майтап ли е???
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдMoonshine
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#10] от "b_d_s":
Доколкото ми е известно началната точка по този проект на китайска територия трябва да е някъде на границата с Казахстан и после през някои от останалите бивши СССРски -станове преди да влезе в Турция.
Жужъл ще ти отговори по-бързо от министъра на тези въпроси.
2012
Рейтинг: 5 Разстроенопо- скоро евтините турски боклуци ще влязат в БГ и въобще "сбогом" на едвам мъждукащото ни производство- ще бъдем територия- транзитна, с оскотял беден народ , чакаш от чужди и наши дембели работа и храна.
Светослав
Рейтинг: 438 НеутралноТози министър е един от най-слабите в кабинета. Не могат дори да започнат жп проектите, с осигурено финансиране от ЕС и далеч по-семпли, а тръгнал да ми говори за реализация на жп-линия до другата страна на планетата.
По-добре по-скоро да си подава оставката преди вредите да станат необратими.
Хриси
Рейтинг: 1501 ВеселоДо коментар [#5] от "Yomega":
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Телефонът ми е направен в Румъния. А айподът ми може и да е направен в Китай, ама ми го продават за американски продукт и то на доста по-висока от американската цена. Така че...
До коментар [#10] от "b_d_s":
Не, оттам ще прелитат
bubolino
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#12] от "Музар":
Определено ми се струва, че министърът или е препил или е взимал някакви бели прахчета или хапченца. Между другото това е най-некадърното същество в правителството. Що още го държата, остава загадка. Иначе идеята за железниците е добра, особено ако се има предвид, че навсякъде в Европа железниците са в подем и се строят линии като за световно.
malart
Рейтинг: 643 НеутралноА през митницата пак така бързо ли ще минава? Щото няма да остане време за проверка на съдържанието
malart.blog.bgDaniboy
Рейтинг: 804 НеутралноТова е напълно реално, изпълнимо и евтино.
„Егати и държавата, дето Костя Копейкин може да се чувства герой”За да се случи просто трябва останалите участници да построят своята отсечка за влакове със скорост 400 километра в час и ние, предвид че сме нация техническа, ще оптимизираме и ще постигнем средна скорост за трасето 250 км/ч.
И когато ЕС бъде заринат от евтината китайска стока ще види какъв таралеж в гащите и троянски кон сме!
P.S.
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#1] от "Хриси":
ГЪСКА!, Сигурно над 70% от стоките за масово потребление се правят там, включително и на реномираните марки. Китай е на десетлиетия пред нас в развитието си. там се правят невероятно качествени неща. Dори и в гаражните заводи си имат quality managers и си подобряват качеството непрекъснато. Отиди един път и разгледай производствата им, вместо да говориш като ГЪСКА наизуст. Аз лично съм ходил 4 пъти.
До коментар [#9] от "Skydiver":
Китайците имат огромна мотивация да направят тази връзка, дори да я платят изцяло .. имат трилиони излишъци и резерви. Стоките им ще стигат по-бързо и евтино до цяла Европа.
sceptical
Рейтинг: 8 НеутралноТвърдя, че този проект ще остане именно проект. Поредният кьорфишек за запълване на газетите и интернетските издания.
И това е добре. Европа трябва час по-скоро да се усети за скритата заплаха в това, цялото производство да се изнесе в Китай. В дългосрочна перспектива, това е смъртна заплаха!
Daniboy
Рейтинг: 804 ВеселоА и недейте плю по министъра.
„Егати и държавата, дето Костя Копейкин може да се чувства герой”Човечецът е казал че "Влакът ще може да достига скорост до 250 км в час".
Да, ама може и да не достига
****
Този коментар беше изтрит в 10:38 на 09/12/2010 от неговия автор.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1493 НеутралноДо коментар [#20] от "p_s":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКДали не прекаляваш с глупостите?
johnkill
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#2] от "Тони!":
Не ми е ясно защо са ти дали тези плюсчета за това некомпетентно мнение но 2 неща не са ти ясни. Първо защо сани мотриси като от Китай ще ходи до Европа според статията не само до България. Бторо - знаеш л иза колко одва един контейнер от Китай до Българско пристанище? НЕ знаеш !!! Ами за около 40 дена средно.
wornoxmaniak
Рейтинг: 701 Весело250 км, на завойте 10-20.
Вера Су
Рейтинг: 1190 ВеселоКато за начало да почнем да внасяме ленти с трибагреник и ножици от Китай, викам аз. Па после тиквите ше има да режат....
Петъчния министерски хумор е ненадминат
Darth Plagueis
Рейтинг: 1493 НеутралноДо коментар [#25] от "johnkill":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКОчевидно знам за колко време стига един контейнер. Сега да видим и за компетентноста ти - Китай също знаят за колко време стига един контейнер и знаят, че това им е проблем. Затова една огромна част от корабите се превърнаха във фабрики, в които стоките се сглобяват, шият или каквото е там по време на път. Така за тия 40 дни имаш хем път, хем производство. Хайде приятно ти размишляване по темата за компетентноста
vstoyanov
Рейтинг: 534 Неутралнодобре, но дори по най-високоскоростните линии товарните влакове не се движат с тази скорост, тъй като е просто икономически неизгодно.
този транспортен министър се доказва за пореден път като изключително некомпетентен в областта на жп транспорта...
след като успя да провали търговете за 2та най-големи жп проекта последните години и да забатачи единият, който беше стартирал.
доста е жалко, че има такива министри в това правителство...
Хриси
Рейтинг: 1501 НеутралноДо коментар [#20] от "p_s":
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Хайде да не се обиждаме, моля! Нали не си въобразяваме сериозно, че големите европейскии американски компании ще пуснат китайските си конкуренти да си продават качествените продукти в Европа и да им подбиват надутите цени?
И, да представете си, виждала съм качествени китайски телефони с цветни дисплеи и всякакви джуджафки, каквито не бяхме и сънували преди 9 години, произведени единствено и само за местния пазар (който е огромен), но хайде да не преувеличаваме за гаражните заводи и качеството - щото тук стига именно производството на тези заводи и всички сме до болка наясно с качеството.
cinik
Рейтинг: 1837 НеутралноКоментарите са поредната варианция на вечния страх на българина, че "Онея со дръпнатите очи от изток и онея русолявите со мършавите дупета от север много работят, много се учат, рано стават и малко пият. Сиреч, че те смачкат отсекъде, ако не измислиш некоя шашма да краднеш от държавното"
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "Darth Plagueis
Рейтинг: 1493 НеутралноДо коментар [#30] от "Хриси":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККитайците с техните велики иновации са изцяло под контрола на фирмите в САЩ най-вече и не могат да си помислят и едно чипче да продадат без съответното разрешение. Просто защото разработките им не са техни. Айфона може и да се прави в Китай, ма нека Китай се пробва да го пусне като собствен бранд...
****
Този коментар беше изтрит в 12:11 на 03/12/2010 от неговия автор.
повелителя на пуйките
Рейтинг: 8 ВеселоПОСЛЕДНА СПИРКА Илиянци :Д
shumkar
Рейтинг: 648 НеутралноОт "Дневник" съвсем откачиха. Сложиха един скоростен ПЪТНИЧЕСКИ , влак, и щяли вече китайските стоки с 250 км да летят за Европата.
Аве ние сега и китайски троянски кон ли ще ставаме, няма ли някой журнале тъпо да зададе един що-годе нормален въпрос на тези дебили с дипломи от Симеоново?
jorotrifonov
Рейтинг: 434 НеутралноОптимиста казва БРАВО - песимиста казва поредния балон който този път се казва китайско-герберски ,, а мойто мнение е следното - хубаво , ама няма да стане .
boris_ivanov
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#1] от "Хриси":
Хриси, китайските стоки в България са "евтини боклуци", защото е такава покупателната способност на населението. Китайските стоки в САЩ, Франция и Германия са с друго качество и цена.
shumkar
Рейтинг: 648 НеутралноДо министър Цветков!
Дебил, товарните влакове не са високоскоростни, определено!
BIG AL
Рейтинг: 1341 ВеселоДо коментар [#18] от "malart":
)))
BIG ALПрез митниците с 60 км/час...Все пак да уважаваме българските митници ..
shumkar
Рейтинг: 648 НеутралноДо 37
Във Франция китайските стоки се предлагат най-вече като сувенири. Иначе и там има китайски чадъри за 4-5 евро, които се развалят на другия ден.
muncho
Рейтинг: 534 ВеселоХАХАХАХАХА
Не влак, ТУНЕЛ ще прави Герб до Китай. През центъра на Земята!
Мутри прости неграмотни!
BIG AL
Рейтинг: 1341 ВеселоДо коментар [#37] от "boris_ivanov":
)))))))
BIG ALЗатова ли получих широка синя ЛЕНТА на черепа , когато ми подариха беизболна шапка от Америка , произведена в китай ??/..
B52
Рейтинг: 1449 ГневноНедоразумението министър на транспорта Александър Цветков е
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.* тъпак, загубил връзка с реалността
* употребяващ опиати
* гьонсурат, който опитва да прикрие безхаберието си с произвеждането на шум около себе си...
Страната ни НЯМА ИНФРАСТУКТУРА дори за 1/2 от тези 250 км/ч. Да не говорим че е добре да поразгледа една географска карта и да види че между Турция и Китай има една поредица държави, които не е ясно дали са чули за директния влак за Илиенци...
Това са ПРОЕКТИ които се договарят и изпълняват ДЕСЕТИЛЕТИЯ??!!!
Бива безхаберие и глупост, ама това преминава границата!!
Музар
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#17] от "bubolino":
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд ФройдПросто пръстите ми се препъват и не мога да обясня колко безумни противоречия има в това "обещание". Добре, че повечето съфорумци коментират една или друга страна на тъпотията... Ще я разнищим до довечера, ама що ни трябва такова управление???
Не мат`риалът е виновен! Ние сме си съвсем в ред, но имаме една каста неграмотници, насадени за началници (не управленци). Това ни е бг-проблемът. За съжаление никаква форма на избори и/или референдум не помага - все от едни и същи л***на трябва да избираме.
dreamer
Рейтинг: 1128 НеутралноДо коментар [#32] от "Тони!":
Отделете време навреме.Точно затова винаги съм смятал, че Китай е индустриалното гето на САЩ.
BIG AL
Рейтинг: 1341 ВеселоДо коментар [#22] от "Данаил Недков":
) То и Ферарито достига 250 км ,. ама ако тръгне по софийския паваж-нема начин да ги "достигне " ..
)
BIG ALПрав си ..
murry
Рейтинг: 1122 НеутралноШегичка! Вероятно министърчето е пушило трева преди изявлението си.
Гогич
Рейтинг: 1227 ВеселоЦвЪтков, чиба бе, неадекватник!
Тръгнал ЦвЪтков да строи трансконтинентална железница до Китай... Щяла да лети с до 250 км в час... Боже, прибери си вересиите!
Ето какво е свършил ЦвЪтков досега:
1. Провали търг за 380 млн евро за Пловдив-Бургас. От Брюксел му скръцнаха, щото миришело на корупция. ЦвЪтков си изми си ръцете с една чиновничка, от която не зависи много...
2. Напира да вземе заем от СБ за 800-900 милиона лева. И на децата е ясно, че този заем ще се поеме от държавата и в крайна сметка от данъкоплатците.
3. Опитва се да пробута лобистки закон за автобусните превози, обслужващ няколко близки до него фирми.
Час по-скоро ЦвЪтков трябва да си ходи и Плевнелиев да поеме и неговото министерство. Иначе усилията на Плевнелиев ще бъдат задраскани от некадърника ЦвЪтков и накрая ще го отнесе Боко.
nuts
Рейтинг: 221 НеутралноНай-добре е тунелът под Босфора да продължи и под България и да излезе на повърхността някъде по-нататък, ако искат да си спестят доста проблеми де...
stile libero
Рейтинг: 594 НеутралноАко имаме малко акъл в главата ще се борим за това да бъдем троянски кон на Китай в Европа
BIG AL
Рейтинг: 1341 ВеселоДо коментар [#44] от "Музар":
)))))
BIG ALизбори и/или референдум не помага - все от едни и същи л***на трябва да избираме.
Не губи кураж...Следват Волен , после Гоце, после жената на Волен , после Доган , после ..бай Петко , ..после .....Гея или децата на Р,Овч. или Петков ..
Виждаш , има "надежда " ..
dissident
Рейтинг: 754 НеутралноИ каква е ползата за България от това? Американците се борят да спрат потока от котайски стоки за да защитат собственото производство а малоумниците български политици правят всичко възможно за да поддържат китайската икономика.
Пратете им го на китайците този идиот "министърът на транспорта Александър Цветков". Тези правят всичко възможно да закопаят страната.
nuts
Рейтинг: 221 НеутралноИ друго, не става ясно кога ще се реализира железницата, преди или след пистата за Ф1 в София!?
Софианец
Рейтинг: 599 НеутралноДотогава БДЖ и НКЖИ ще са фалирали
dissident
Рейтинг: 754 НеутралноДо коментар [#53] от "bulbuzz.com":
След като се построи тунел от Китай до Турция. Обърни внимание че само България, Турция и Китай са подписали споразумението. Ако няма тунел до Турция от Китай ще трябва да използват камили. Този идиот Александър Цветков, дори не е виждал карта на Азия.
alo-alo
Рейтинг: 221 НеутралноДо 20 години всички индустриални стоки ще се произвеждат в Китай. Европа ще е само туристическа дестинация, тежко на индустриалните райони в нея. България има добри козове подарени от господ, чиста плодородна земя , природа и потенциал за туризъм. Дерзайте
alo-aloandimo
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#20] от "p_s":
Защо не извикаш китайците да направят и една писта за ф.1?Същата партенка празни обещания за букови глави
SeoKungFu
Рейтинг: 701 НеутралноDOOOOOOOOOOM !
╠╩╦═╬♥∩♥{(::○::SeoKungFu::○:::)}♥∩♥╬═╦╩∞vstoyanov
Рейтинг: 534 НеутралноДо коментар [#40] от "shumkar":
този тип стоки, всъщност представляват една супер минимална, почти незначителна част от китайския износ. ако имаш желание да научиш повече по темата, прочети малко из интернет. в днешни дни почти няма продукт (бил той потребителски или по-висок клас), който да няма китайско производство някъде из съплай чейна.
а повечето продукти са или >50% китайски или изцяло.
arch_
Рейтинг: 754 НеутралноНе че е лошо като идея, но не трябва ли да помислим за собствения ЖП-транспорт преди това? Напоследък нещо ни е хванал мегаломанския синдром - "Лувър" за 25 мил., гиганска спортна зала за още 70, стадион за 110, нов правителствен квартал за няколко милиарда... Сега и скоростна железница, и то от Китай Скоро очаквам да започнем строежа на собствена ракетна площадка някъде из Добруджа. Беден, болен народ, заеми, ниски доходи, закъсало образование и наука от една страна и грандомански изцепки от друга - това са белези на тоталитарните режими, не на демократичните държави.
P.S.
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#30] от "Хриси":
Тотално съм несъгласен отново.
1. Емоционалния ми отговор бе продиктуван от генерализираното ти изказване, че едва ли не там се правят само боклуци.
2. Не си ходила и не знаеш. Аз примерно продавам много неща на гаражни китайски заводи, чиито еквиваленти произведени в уж реномирани заводи в БГ са с много по-ужасно качество и на по-висока цена.
Не ме разбирайте грешно. Не че не искам да продавам българско, но при поставени 1 до друго еквивалентни неща, без да знаят произхода - клиентите винаги избират китайското..
затова се дразня на подобни предрасъдъци...
Цецо
Рейтинг: 1449 Гневнопоредната тъпотия изказана от малоумен министър. просто не знам от къде да я почна. че нищо смислено няма в нея.
Covid live matter. Stop the genocide.Аре само едно. Абе идиото, Китай ли шъ опраи София-Пловдив? Ти за чий чеп си бе? га ти тутманика.
Bolyar
Рейтинг: 381 НеутралноАма чакайте... значи ще правим (ако въобще се стигне до там де) път за бърз влак, който да пренася стока - whatever that means. Ама планове да се правят модерни ЖП линии, които да превозват населението из страната, няма. А сме толкова малка територия.
dreamer
Рейтинг: 1128 НеутралноЗа това има информация в интернет поне от началото на годината. Проекта е китайски, не е наш, разбира се. Факт е че Турция строи железен път под Босфора. По научнопопулярните канали също съм гледал за подобен проект на китайците, както и за железница от Китай през Беринговия проток до САЩ. Дали ще се случи някога е съвсем друга тема.
Отделете време навреме.aleko
Рейтинг: 648 ЛюбопитноХората на запад правят скоростни влакове като алтернатива на самолетния превоз. В много случаи на средни разстояния от 300-500-1000 км е по-бързо с влак отколкото със самолет. Та в тая връзка искам да попитам плановете на министерството включват ли освен товарни и пътнически превози? Ако да, аплодирам, ако не - да обяснят защо ще халчат народни пари заради удобството на китайците.
Ivaylo Daskalov
Рейтинг: 808 НеутралноА западните стоки кога изобщо ще стигнат до нас ?
the_european
Рейтинг: 479 НеутралноДоста гадна статия, както и доста, бих казал, малоумни коментари под нея. То първо човек би трябвало да може да чете НЕпредубедено дори тенденциозно представена информация – въпреки, че в случая Дневник си е позволил подигравателен тон. Но дори от такива статии умния човек може да намери зрънцата на истината. 1) Китай има амбицията да свърже Средна Азия (с която граничи) с Европа с модерен, съответно бърз железен път, за да превозва товари. Неотдавна Китай и Казахстан свързаха железопътните си линии. В момента Азербайджан, Грузия и Турция свързват железопътните си мрежи с модерна жп-линия (строи се тунел под планината Арарат между Грузия и Турция), а Турция строи жп-тунел под Босфора (заради който, между другото, ми закъсняват корабите, понеже трафика през Босфора е затруднен). Между Казахстан и Азербайджан връзката ще е или през Иран (Китай няма проблеми с Иран) или с ферибот през Каспийско море. Китай определено има огромен интерес и възможности да направи такъв проект. 2) И в момента има ДИРЕКТНИ ТОВАРНИ ВЛАКОВЕ от Истанбул до Западна Германия и до Любляна, минаващи и през България. Не виждам причина да няма такива от Пекин до Париж, например. 3) Влакът НА МОМЕНТИ в прави отсечки ЩЕ ДОСТИГА до 250 км в час. Това е постижимо дори в България и дори в момента на новопостроените отсечки по линията Пловдив-Свиленград, където СРЕДНАТА скорост е 160 км/ч., а най-бързата със сигурност над 200 км/ч. Така се планира да се реконструират линиите Пловдив-София, Пловдив-Бургас, Карнобат-Варна, Видин-София и София-Калотина. 4) Това, което България ще прави по този проект е ДА СЪЗДАДЕ РАБОТНИ ГРУПИ И ДА ОБМЕНЯ ИНФОРМАЦИЯ. Мисля, че е напълно постижимо дори за доста слабата ни държавна администрация, в лицето на изпълнителната агенция. За това става дума – за уеднаквяване на стандарти, за съгласуване на маршрути и разписания и т.н. Защото жп-мрежите в различните страни имат различно електрическо напрежение, различни правила за движение, повечето линии в Турция въобще не са електрифицирани и т.н. – има хиляди проблеми за преодоляване. Мисля, че има само няколко вида локомотиви, които могат да работят както с дизелово гориво, така с всички ел-мрежи по линиите в различните европейски страни. Един такъв проект изисква огромна работа и съдействие на администрациите в различните страни. А в Казахстан, Азербайджан и Грузия междурелсието е по руския стандарт, т.е. по широко. 5) А КАКВИ СА ПОЛЗИТЕ ЗА БЪЛГАРИЯ? Огромни биха били, ако отклоним поне 10% или не дай боже 20% от търговския обем между Китай и ЕС да не минава през Ротердам и Хамбург, ами през Свиленград и Калотина. Само от такси за транзити към НКЖИ (Национална Компания Железопътна Инфраструктура) ще потече ЛАВИНА ОТ МАНГИЗИ, конвертируема валута, милиарди китайски йени, турски лири, казахстански долари или рубли каквато е там валутата и европейки евра.
metilena
Рейтинг: 8 НеутралноАз пък да питам коя българска стока би отишла в Китай и би била конкурентна на техните.
Щото китайците правели боклуци, но имат и качествени и евтини стоки. А в РБ никой не ще да бачка за купичка ориз. Те това е. И кво ще им изнасяме, направо не мога да отгатна
Polusa
Рейтинг: 594 НеутралноВсичко е много хубаво но трябва и велика китайска стена до София, та да летят по нея и никой да не им пречи. Оооо какви хубави китайски момиченца има, нека и такива да докарат насам?
Истина, Енергия и Мотивация на Сила, която Градим за България, не е Материя и не е Емоция!ZeroOne
Рейтинг: 594 НеутралноУчастието в този проект може да бъде голям плюс за България, ако нашата работа не се ограничава само до предоставяне на територия и трасета. Бъдещето е на елетрическата железница, не на бензиновите и дизелови автобуси и тирове.Самото ни включване в този проект ще ни даде достъп до високотехнологично "ноу-хау", ще създаде работни места и изобщо ще ни даде възможност като държава и икономика най-после да влезем в 21 век.Щото само с бетон по морето и изсечени за ски-писти гори ще си останем в сферата на обслужването, готварството и сервитьорските услуги
ZeroOnenabludatel_2
Рейтинг: Неутралнотова е страхотна новина, дано проекта наистина тръгне и се реализира, това ще донесе голям приност за БГ. Който каквото ще да говори, голяма част от стоките в западна европа са произведени в Китай, казвам го то лично наблюдение, защо да не печелим от това, че като страна от ЕУ, ще сме вход за тези стоки. Освен това в съгласие с общите споразумение за намеление на въглеродните емисии в атмосверата, железопътния транспорт с неговата ефективност и екологичност е сочен като бъдещето на транспорта, затова повечето себеуважаващи се нации инвестират във жележницата, високоскоростна и друго, нека някой отрече, че всички развити държави имат такива железници. Не знам защо се плюе върху българската. Тя има понтенциал и традиция. Наистина трябва инвестиции за да се посъживи, но с малко усилие скоростта от 160 км в час е достижима, от по висока скорост нямаме засега кой знае каква полза, защото е много скъпо реализирането. Но какво пречи Китайските влакове да минават със 160 км в час през БГ. Важното е, че реално ние ще печелим във всеки смисъл от този проект. Не знам, защо хората не разбират този потенциал.
Цецо
Рейтинг: 1449 ВеселоДо коментар [#67] от "the_european":
Covid live matter. Stop the genocide.Ти да не си подчинен на идиота министър? Аре пропускам другото. Ма би ли проверил къде точно се намира Арарат. верно, че е в Азия, ма нъл европейците сте учени.
Цецо
Рейтинг: 1449 НеутралноДо коментар [#71] от "nabludatel_2":
Covid live matter. Stop the genocide.Аре и тука. Кът с рашките проекти. И коя стока за ивропата ще се таралянка по железници? Да не говорим за скоростите на товарните влакове. Бе и за куп други неща.
Десен
Рейтинг: 1341 НеутралноЛошо няма, как да помогнем?
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.nabludatel_2
Рейтинг: НеутралноДо коментар [#68] от "metilena":
ние може да изнасяме за китай, традиционни продукти и розово масло напр., също нашето сирене, кашкавал, кисело мляко, Японците са толкова впечатлени от киселото ни мляко, че са закупили закваска и я съхраняват като национално богатство. Но най /важното, китайците замислят да превземат европейския пазар от място, това ще рече да спестят разходи за транспорт на готови стоки, затова напр. са избрали БГ да произвеждат коли в завода Ловеч. В момента съществува сващането, че китайските коли не са много добри, но всички що годе големи производители на коли в европа в едно изследване са на мнение, че е само въпрос на време Китай да започне да произвежда конкурентноспособни автомобили и виждат в китайците конкурент. Защо БГ да не се възползва от тези възможности.
jordan59
Рейтинг: 214 НеутралноЖелезницата ако изобщо още я крепят, то не е заради влаковете, а заради администрацията. Това е прикрита форма на инкубатор и хранилка за администрация. Каубойската железница, до която бяха сведени БДЖ през годините няма да литне със 250 км в час скоро, ако изобщо някога стане. Въпросът е ще има ли железница въобще. Но не е само с железницата така.
Благодарността не е човешко качество а кучешко но неблагодарният човек е по лош и от бясно кучеniakoi_si
Рейтинг: 648 НеутралноДо коментар [#5] от "Yomega":
Ами вярно го е казал човека - БОКЛУЦИ. И телевизора ти и цялата ти електроника в къщи са БОКЛУЦИ.
Помниш ли едно време колко беше живота на един телвизор, пералня, хладилник, че и даже кола? 20 години беше съвсем нормално. Сега си купувам нова техника през 3-4 максимум 5 години! Евтини китайски БОКЛУЦИ. А проблема е че други няма.
OMUNVINGE
Рейтинг: 434 НеутралноТази новина е голем фишек.
Това е нещо като Гагаузов 2005г. "Почваме ХЕМУС"
Не им ли умразна от глупости, а тоя министър не мога да го дишам.
bubolino
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#77] от "niakoi_si":
Да, помня колко беше - Перла 05 - докато я закараш в къщи, вече се е скапала. Една такава ми строши нервите години наред - цената и беше 620 лв. При заплата 240 лв. Айде със здраве.
metilena
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#75] от "nabludatel_2":
Ако ще изнасяме закваска и розово масло, по-лесно е в един куфар по самолета. Обемите са такива, че не им трЕбе влак.
Аз лично харесвам идеята за влака, но че няколко бъдещи поколения ще купуват китайско, няма съмнение. Примирете се
bubolino
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#67] от "the_european":
Личи си, че си от системата на железниците, но имай предвид нещо друго - линията, за която говориш с такъв патос Пловдив - Свиленград трябва да е безнаставова. Но това, както и да е. Пропускаш тук политиката, която ЕС следва за въвеждане на Оперативна съвместимост и безопасност, обвързана съответно с европейските директиви. Приемането и предаването на влаковете и организацията на този процес е другият основен въпрос, който все още не е намерил решение. Кво ми дреме, ако влакът се движи с 200, 300 и дори 400 км. , а виси по границата с дни и седмици. Ефектът е нулев.
****
Този коментар беше изтрит в 13:33 на 03/12/2010 от неговия автор.
nabludatel_2
Рейтинг: НеутралноДо коментар [#73] от "Цецо":
влезте в един обикновен супер маркет в европа или в един подобен магазин като мол в бг напр. в някой магазин от веригата галерия, има ги във франция, германия, чехия и унгария и ще видите, че на всяка втора стока, било то детска играчка, било електроуред и прочие стои произведено в китай, това е истината, не ми е приятно и на мен, защото цените им са доста по високи отколкото в бг, но е факт.
d256h
Рейтинг: 8 НеутралноКакто повечето тук, аз също възприемам новината като лоша. Реална полза за обикновения човек няма. Българските железници десетилетия наред доказват, че не могат да поддържат наличните трасета. Политиците умишлено водят БДЖ към фалит. От скоро пък, политиците се опитват да 'съживят' мъртвеца с глупави рестриктивни закони срещу автотранспорта. Проекта за скоростен влак изисква наличието в България на грамотни специалисти, такива няма, има само алчни политици крадящи от подобни проекти. Най-лошото е, че ако такъв проект започне да се осъществява, пак обикновения данъкоплатец ще го изплаща, без да го е желал, натресен му от мошениците в България!
nabludatel_2
Рейтинг: НеутралноДо коментар [#82] от "d256h":
в железницата е бъдещето на транспорта, в БГ железницата е оставена на доизживяване, поради липса на потентност в управляващите, но като се замислим с всичко, което е в зависимост от държвата положението не е по добре, замислете се за инфраструктурата, обществените услуги, не са по добре от БДЖ, но това не значи, че не са необходими, я си преставате живота без тях, не е възможен. Не бива да се вика на бялото черно, защото нашите политици толкова могат. Погледнете Франция, погледнете Германия, Великобритания, Полша, вижте колко пари влага в железница Турция, невероятно много, вижте Сингапур, Япония, сега Китай, това е истната, не гледайте през глупостта на нашата политика, тя край няма.
Гогич
Рейтинг: 1227 Неутралноhttp://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=201 0-12-02&article=349452
Малко инфо докъде е докаран Пловдив-Свиленград, който се влачи от 2005 г.
"Жп линията Първомай - Димитровград ще бъде завършена до 31 юли 2011 г. Това е записано в проекта за изменение на договора между транспортното министерство и изпълнителя на обекта - италианската фирма "Асталди", което кабинетът одобри вчера. 32-километровата жп отсечка е част от най-големия железопътен проект у нас - обновяването и електрификацията на жп линията Първомай - Свиленград, финансиран по ОП "Транспорт".
С документа се уреждат възникналите спорове и се ликвидира заплахата на "Асталди" да напусне обекта. С него цената се увеличава от 1,68 млн. на 2,13 млн. евро/км железен път, като от проекта се изключва отсечката Димитровград - Свиленград, за която ще бъде обявен нов търг."
d256h
Рейтинг: 8 Неутрално#85 ти в същност какво каза?
Призовавам, много моля, когато управлявате МПС, при престрояване, пускайте си мигачите, не е толкова скъпо и не е толкова голям разхода на гориво, за това...nabludatel_2
Рейтинг: НеутралноДо коментар [#9] от "Skydiver":
не прав сте те нямат мотивация да правят каквото и да е за бг, но имат мотивация да влязат с още по конкурентносподобни цени в европа, а железопътния транспорт ще спести огромните транспортни разходи и ще направи тези стоки още по атрактивни, защото при това този транспорт е и екологичен.Това в бг още не е толкова важно,но в европа са много чувствителни на тема екология.
****
Този коментар беше изтрит в 13:47 на 03/12/2010 от неговия автор.
naturisten
Рейтинг: 594 НеутралноАко си затрием собственото производство, сами режем клона на който стоим. Трябва разумна митническа политика, относно вноса на еФтини/кой знае колко качествени/ стоки, откъдето и да са.
Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!nabludatel_2
Рейтинг: НеутралноДо коментар [#80] от "metilena":
ng
тук не ставаше въпрос, какаво ние ще изнасяме, а какво те ще внасят, това което бихме могли да изнасяме е добро начало, но няма да ни донесе полза, казах го междудругото. Китай ще продължи да бъде мощен екпортъор на стоки за европа. Както казах, железопъния транспорт е далеч по евтин и екологичен от въздушния и това е в основата на тази идея. Ако за вас екологията е без значение и с лекота бихте използвал въздушен транспорт си е ваша работа. Повечето европейски директиви са в смисъл, че всичко трябава да се насочи към намаляване на вредните емиси с 20% до 2050 година и основен двигател на тази цел е железопътния транспорт.
http://timeforchange.org/CO2-cause-of-global-warmi
nabludatel_2
Рейтинг: НеутралноДо коментар [#90] от "naturisten":
ние не трябва да затрием нищо, тези стоки така и така ще влизат в европа, защо да не печелим от това, другото е, че идеята на китайците е да използват БГ като страна на производство. Догодина ще стартират много проекти в този смисъл в БГ, какво лошо има в това.
bubolino
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#85] от "nabludatel_2":
За да имаш железница, трябва да имаш производство, а България няма. Затова и българските железници, особено пътнически превози са на доизживяване. От транзит се правят пари, но не забравяй, че освен БДЖ има още доста частни превозвачи, които не спят. Едва ли някой клиент от Германия, който вози за Турция, ще наеме БДЖ, а не Дойче Бан в България.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1493 НеутралноДо коментар [#92] от "nabludatel_2":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИ как ще печелим от влизането на тия тсоки в Европа?
Moonshine
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#30] от "Хриси":
Да, но от друга страна европейските компании няма да имат нищо против техните стоки с аутсорснато производство в Китай да стигат бързо и евтино до пазара, за който са предназначени.
VaKY
Рейтинг: 705 Весело250 километра по нашите релси и .... влакът може да стане първия влак излязъл успешно в орбита. Ще снабдяват не само Европа, но и Млечния път.
Pro bono publicum with a bit more gustoP.S.
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#68] от "metilena":
Относно "купичката с ориз".
Уважаеми сънародници, стига сте говорили наизуст.
Повтарям за неразбралите, че китайския стандарт в градовете е равен или по-висок от българския такъв.
Малко цифри:
1. минималната заплата в Шангхай е 1120 йоана, което е 255 лева.
2. Офис сътрудник с английски във Фошан (близо до Гуангджоу) - моя приятелка, ежемесечно получава между 3500 и 5000 йоана. Почти 1000 лв.
3. Една пица хът струва 60-70 йоана. 15тина лева.
разбира се в квартално ресторантче може да се яде за по 3-4 лева, но толкова е и в БГ.
така че пак казвам, не говорете наизуст, че работели за 1 купичка ориз. Ниската себестойност на стоката оттам далеч не е с основен компонент - евтината работна ръка (да сравнително евтина е, но не ЧАК толкова. Има много други фактори.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1493 НеутралноДо коментар [#97] от "p_s":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВ момента ти говориш глупостите. Това, което описваш е валидно за около 100 000 човека в тая страна. Сметни си го като процент. По скромните им селца, дето са по половин милион, хората все още живеят за купичката с ориз.
А тия, дето получават чутовната заплата от 1000лв на месец наскоро станаха известни с масовите случаи на самоубийства, та сега сградите им се опасват с мрежи. Така или иначе, не е по темата.
А темата е, че министърчето е просто и не се чува какво говори - това е по-тъпа идея от пистата за Ф1 дори!
nabludatel_2
Рейтинг: НеутралноДо коментар [#23] от "concept":
първо като първата страна от ЕУ, ние ще трябва да приемаме стоките да ги складираме за проверки и да ги пускаме към еу, това ще доведе до нови работни места. За транзита или превозите през БГ също ще се плаща, това ще подпомогне товарните железници, а оттам индиректно и пътническите, ако този проект заработи, искат не искат нашите политици ще се отнесат по сериозно към сътоянието на железницата, и това ще е от полза за обикновените хора. Да се возиш във влак в Европа е наистина много приятно, комфортно и понякога за предпочитане, без задръсвания и други проблеми можеш да стигнеш навреме на работа. Тези неща в БГ за съжаление не могат да се преценят, но виновни са не железниците, а ужасните политиканци, дето ни управляват.Освен това се отваря за българия един директен, екологичен път към Азиатския пазар, а това е огромен свят, не ни е необходимо да го завладяваме, достатъчно е да присъстваме там, за страна с мащабите на БГ, това ще има известно икономичеко предимство. Всичко е въпрос на това да се видят възможностите, и да се използват до дупка, да сме черногледи и да проспим това е така и така наш патент, нека за разнообразие направим нещо умно.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1493 НеутралноКво складиране, какви проверки бе, как ще отвориш вагон, за да го проверяваш, ти имаш ли идея как стават превозите...
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЧе е приятно да се возиш във влак е безпорен факт, но не виждам връзката с мокрия сън на министърчето.