Правителството прави проектна компания за три магистрали

Правителството прави проектна компания за три магистрали

© Цветелина Ангелова



Правителството предвижда създаването на компания за проджект мениджмънт на стратегически инфраструктурни проекти, съобщи министерството на регионалното развитие (МРРБ). Поводът е публикации в медиите, че се готви закриване на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).


Новата проектна компания ще бъде създадена през следващата година, като експертите в нея ще помагат за изграждането на мгистралите "Струма", "Хемус" и "Черно море". Дейността й ще бъде допълващ механизъм при работата на правителството, МРРБ и АПИ само по тези три инфраструктурни проекта, e посочено в съобщението. 


През август в регионалното министерство беше изградено и звено за контрол, координация и комуникация по управление на пътните проекти по оперативна програма "Транспорт", припомнят от ведомството на министър Росен Плевнелиев. Целта на това звено беше да координира дейността всички ведомства, ангажирани с изграждането на магистралите, за да се преодолее допуснатото забавяне. Звеното не изземва функции, отговорности или задължения от АПИ, е посочено в съобщението.


Създаването на двете структури има за задача да подпомогне пътната агенция при усвояването на европейски средства, се казва в съобщението.

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    Хората тихомълком си направиха магистрали, пък ние правим агенции, копании и звена...

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  2. 2 Профил на Роко 7
    Роко 7
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Нали в тия агенции се уреждат хайдуците.
    За какъв хей са тия, при толкова министерства.

  3. 3 Профил на УЛАФ
    УЛАФ
    Рейтинг: 466 Весело
  4. 4 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#2] от "genkostefanov":

    За да знаят тия от едното министерство на кой да се обадят в другото министерство, ако има проблем. Като ги знам какви работят по министерствата и това е проблем 100%

  5. 5 Профил на Роко 7
    Роко 7
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Еми, като всички ги знаем "какви работят", тогава за какъв хей пощуряхте и гласувахте за тяХ.

  6. 6 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1441 Весело

    Какви ти магистрали?!
    Става дума
    за водни канали!!!

    www.berbenkov.hit.bg
  7. 7 Профил на Роко 7
    Роко 7
    Рейтинг: 237 Неутрално

    И така, комунета, спИкойна вечер.

  8. 8 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Целта е ясна - компанията ще се финансира с евро средства на заплатите ще са на капиталов принцип за да се намеат компетентни хора с умчения качества и знания за да могат да свършат работата! Плевнелиев днес го е казал ясно ама вие не слушате - ЕС пари за СТРУМА на парче НЯМА ДА ДАДЕ! Тоест това за което работеха и тройната коалиция и Бойко да пуснат 2-та лота на Струма а найсложното скъпо и искащо многто работа и знания кресненско дефиле някой друг да му мисли отн ЕС СА КАЗАЛИ-НЕ! Плевнелиев умно го е измисли когато един и същ екип отговаря само за един проект той няма къде да бяга и да се скрие! Явно от Германия е открадна лидеята! Но трябва доста по-бързо да действа!

    Подобни компании имало в Германия, Испания, в Гърция я създали на 15-ата година от усвояването на евросредствата.

    Новата компания щяла да бъде консултант и партньор на пътната агенция, защото предстояли освен "Струма" още магистралите "Хемус" и "Черно море". До половин година новата компания може да бъде създадена.

    Това е негова идея от година, тъй като в момента държавата била пасивен възложител, пощенска кутия, а трябвало да се бори какво се случва на обектите всеки ден.

    Плевнелиев нарече новата фирма “другото око” по германския принцип на "четирите очи". В момента има възложител - пътната агенция. Вторият е строителят и третият - надзорникът, които са частни фирми. Надзорникът се интересува от спазването на законите и стандартите. Него бюджетът, примерно на "Люлин", не го интересува.

    Четвъртото око е именно държавната компания - тя щяла да контролира бюджета, качеството и сроковете за изграждането.



  9. 9 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Нормално е 1 компания да е 1 магистрала.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  10. 10 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Даваме всичко от себе си да извадим държавата от изолацията в която се намира каза Росен Плевнелиев. Министър бе категоричен, че с магистралите страната ни става по-конкурентноспособна и по-ефективна, икономика ни се развива напред. Всяка магистрала води до инвестиции, а заедно до повече туризъм! Правим всичко възможно до извадим от изолация една държава, която няма връзки с Румъния, Гърция, Македония и Сърбия. "Виждате една река прелива и ние оставаме десет дни буквално с откъснати райони на България", каза още министърът. Единственият шанс тези магистрали да се случат е с европейската солидарност по правилата – в бюджет, в срок и преди всичко качествено. Терминали за контейнер, магистрали които са връзки до следващи терминали и до крайните получатели! И разбира се късмета, че географски сме на перфектното местоположение!

  11. 11 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#9] от "Десен":

    По скоро един екип-една магистрала!

    Вали се сещаш тия проджект мениджъри колко струват? И акобеше от държавиня бюджет как никога няма да се случи и комунистите ще вдигнат шум до бога? Явно Плевнелиев търси начин да заобиколи за да може да плаща на качествени инжинери и архитекти за да се свърши рабботата като те ще носят и съответната отговорност като екип за съответния проект! Идеята е добра въпросът е че твърде бавно става! Твъред твъред бавно! АМ СТРУМА трябваше вече да е стартирала! БРАВО НА ЕК че са казали трябва ви план за ЦЯЛАТА СТРУМА или целия ХЕМУс а не на парче щото като се работи на парче и се получава драмата със завода за боклук! Авно това е поуката и ЕК се учи от грешките си!

  12. 12 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Интересно само защо най-важния порект и с най-висока добавена стойност АМ София-Калотина не е включен???

  13. 13 Профил на renegat
    renegat
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#3] от "УЛАФ":

    ...думата е АКВАДУКТИ....щото другото дето ДРЕВНИТЕ РИМЛЯНИ СА ПОСТРОИЛИ си стои още тук - там по Европа, и у нас, но онези хора са правили разлика с другата дума - ВИАДУКТИ, когато са строили, а наш БОКО - не!...

  14. 14
    ****

    Този коментар беше изтрит в 21:56 на 07/12/2010 от неговия автор.

  15. 15 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 2028 Весело

    Нищо ново под слънцето от времето на Духан.
    Хората са си го признали в последния абзац: "Създаването на двете структури има за задача да подпомогне пътната агенция при усвояването на европейски средства".
    Има едни пари и трябва правилните хора да ги "УСВОЯТ". Бързо и по възможност без да оставят следи.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  16. 16 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    Ето още една новина, която няма да прочетете в Днвеник:

    Арестуваният в Стара Загора за източване на ДДС в размер на 410 000 лв. от ТЕЦ "Марица-изток 2" бизнесмен от Провадия Димитър Генчев Димитров е бил сред учредителите на президентския проект АБВ. Това призна местният лидер на БСП Анатолий Атанасов. Двамата с Генчев са познайници още от началното училище, а през 2008 г., когато Анатолий оглавил общинската структура на столетницата в Провадия, Димитър станал член на изпълнителното й бюро.

    Дневник обслужва синьо-червената номенклатура от бандити.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  17. 17 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Чудя се защо форума на дневник се напълни с комунисти?!
    Може ли някой да отговори на този въпрос по-изчерпателно?

    Машини прости, народ неук.
  18. 18 Профил на Maystora
    Maystora
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ще имаме магистрали...,но не и пътища!
    Ще имаме магистрали...заобикалящи България!
    Ще имаме магистрали...вместо пирамиди!
    Ще имаме магистрали...,вместо достойнство! На добър път!

    Синята Коалиция
  19. 19 Профил на ddj29393868
    ddj29393868
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Поздравявам правителството за "чудесната" му идея!

    Дами и господа Вие наистина "стимулирате" бизнеса, като "не" създавате монополни организации.

    Тъжно е че при наличието на частни организации за управление на проекти, които сега по време на криза оцеляват едва едва и биха могли да са безкрайно полезни за всеки един държавен проект, Вие създавате монополна организация!

    Жалко е! За всички прекрасни и честни специалисти, борещи се срещу монополите създавани от ВАС!

    Доказано е че управлението на проекти е винаги по-удачно да бъде възложено на външна организация! Най-малкото заради по съвестното отношение и понасяне на отговорностите!

    За мен като управител на такава консултантска компания, постъпката Ви е крайно несправедлива! По правилно е да проведете търгове за всеки един малък обект! Но и да намалите изискванията към кандидатите, защото редица млади и читави фирми, каквато претендирам че е и нашата , биха имали по-голям шанс! Нека не поставяте безумни изисквания за огромни обороти! Помогнете на младите хора! Не създавайте мудни мастодонти, крепости на корупция и безхаберие!

    dipl.eng.Dimitar Stoiloff

  20. 20 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1705 Любопитно

    проджект мениджмънт на стратегически инфраструктурни проекти...
    Засукано го докарват.... Защо да не е "управление на проекти" някой да ми каже...
    Не разбирам хем няма да извземва функции, хем.... отговорности или задължения...

    ТОГАВА за какво е аджеба!? Тихо местенце за "свои" хора, които безсорно са "доказани специалисти" или какво...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  21. 21 Профил на VIVA_BG
    VIVA_BG
    Рейтинг: 706 Неутрално

    За подобни функции в часните компании се използва нещо наречено компютърни програми, които имат единна работна среда и файлове, а работещите с тях може да са по четирите края на земното кълбо и във всякакви часови пояси и с всякакво различно работно време. Изключително ефективно и многократно доказало се.
    И 100 агенции и компании да направите пак няма да се организирате и да сте ефективни, само увеличен паразитизъм и бюрокрация.

    БОГ ДА БЛАГОСЛОВИ БЪЛГАРИЯ !
  22. 22
    ****

    Този коментар беше изтрит в 23:47 на 07/12/2010 от неговия автор.

  23. 23 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Ето това се казва раздуване на администрацията тихомълком, докато крещят, че няма пари за здравеопазване, образование, култура и наука и за 13 заплата! Жалки мошеници!

  24. 24 Профил на PMK
    PMK
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#12] от "merkel":

    София-Калотина, АМ Хемус, тунела "Шипка", Варна - Бургас, Перник - Гюешево и АМ Рила са оставени за 2014-2020. Идеята е сега до 2014 година да се завърши АМ Люлин, София-Бургас, АМ Марица и да се започне строителството на Струма.

    Виж http://www.capital.bg/shimg/oo_882256.jpg

    Онези, които вярват, и юдеите, и християните, и сабеите, онези [от тях] които вярват в Аллах и в Сетния ден, и вършат праведни дела, имат отплатата си при своя Господ и не ще има страх за тях, и не ще скърбят. [Коран, 2:62]
  25. 25 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1441 Разстроено

    "Струма", "Хемус" и "Черно море" са три добри идеи които за съжаление няма да доживея да видя изпълнени...

  26. 26 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 572 Гневно

    А защо аз трябва да плащам за приумиците на министъра, който вече година и половина не може да накара подчинените си да работят?

  27. 27 Профил на sorens
    sorens
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Пука ми , че ще има магистарли.
    Както е тръгнало, сега пестя от бензина и маслото, а след 2 години ще съм без автомобил
    Тези магистралки ще са за мутрите на Боко, да си правят гонки, че околовръстното им окъся

  28. 28 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Когато трябва да само имитираш реформи почваш да местиш бюрата. Добрият стар комунистически номер.

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  29. 29 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1318 Любопитно

    Интервю с Плевнелиев, което отговаря на доста въпроси:
    http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=701595

    Де да имахме повече такива министри като него...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK