БДЖ може да получи пари от еврофондовете

БДЖ може да получи пари от еврофондовете

© Цветелина Ангелова



Държавният железопътен превозвач БДЖ е поискал да бъде включен като бенефициент по оперативната програма "Транспорт". Това стана ясно от съобщението на министерството на транспорта след заседание на комитета за наблюдение на програмата. "Предстои това да бъде обсъдено и да бъдат проучени възможностите", каза зам.-министър Ивайло Московски, цитиран от пресцентъра на министерството.


"Искаме да можем да получаваме пари от програмата, като смятаме да кандидатстваме с различни проекти включително и за инвестиции в нови машини", каза председателят на съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров. Той добави, че в компанията дори вече имало звено, което проучвало възможностите превозвачът да получи пари от оперативната програма.


Комитет за наблюдение е взел решение  60 млн. евро от парите за развитие на пътната инфраструктура да бъдат прехвърлени към друга приоритетна ос, за да може с тях да бъде продължено строителството на софийското метро. Със средствата ще бъде финансирано изграждането на отсечките от "Обеля" до "Надежда" и от "Младост" 1 до бул. "Цариградско шосе". Част от парите ще са за нови метровлакове.




Средства ще бъдат пренасочени и към т. нар. проект "Супер Бургас" за изграждането на многофункционален обществен център на мястото на част от територията на пристанището. той трябва да обединява автомобилен, воден и железопътен транспорт и е разработен от държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура". Проектът ще бъде изграден на две фази, като се предвижда през този програмен период да бъде реализирана първата. Нейният индикативен бюджет е 30 млн. евро и ще обхване района на пристанище Бургас-Изток. Там трябва да бъде направена международна морска гара, паркинги и зелени площи, а съществуващата инфраструктура да бъде ремонтирана и портът да бъде отворен за посетители.


Отчетено беше и изпълнението на по-големите проекти по оперативната програма. В най-напреднала фаза е строителството на метрото. Изграждането на втория му лъч от надлез "Надежда" до бул. Черни връх е изпълнено на 47%. Толкова е изпълнено и от строителството по отсечките от Обеля до надлез "Надежда" и от "Младост" 1 до бул. "Цариградско шосе". Строящите се в момента отсечки трябва да са готови през 2012 г.


Изграждането на магистрала "Тракия" също трябва да приключи през 2012 г. Най-напреднало досега е изграждането на участъка от Стара Загора – Нова Загора - 14%. Той се прави от "Магистрали Трейс". Отсечката от Нова Загора до Ямбол, която се строи от гръцката компания "Актор", е направена на 5%. Построен е над 1% от участъка Ямбол-Карнобат, изграждана от консорциум с водещ партньор "Холдинг Пътища".


"Работим за наваксване на големите закъснения по ОП "Транспорт", но не винаги нещата се развиват с темповете, които искаме. Надявам се след тези промени в оперативната програма да можем да отчитаме по-добри резултати", каза Московски. Един от проектите със закъснение е този за модернизация на жп линията между Пловдив и Свиленград. До момента той е изпълнен на 36%.

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на barsa
    barsa
    Рейтинг: 624 Любопитно


    Трябваше да изберем Борисов за Премиер,
    за да "се сети", че парите от еврофондовете
    не са за крадене, а за прозрачно усвояване ...!!!

    Затова е СОЦ.-ПРОПАГАНДАТА >

    СРЕЩУ СПИРАНЕТО НА ЦОЦАНЕТО ...... !!!!

    "BARSELONSKI" отново е "модериран", но НЕ може да бъде цензуриран !
  2. 2 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1177 Весело

    На министерство на транспорта му взимат пари и ги дават на метрото, а те се хвалят. СмЕх. Взимат им и част от правомощия, като създават Проектна компания за магистралите. Те пак се хвалят. Пълни гьонсурати...

    Докога Боко ще търпи некадърника Цветков?!

  3. 3 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1177 Весело

    БДЖ и НКЖИ са във фактически фалит. И преди бяха на загуба, но сега при Цветков загубите нарастнаха. Само БДЖ има загуби за 80 млн лева през тази година. Цветков иска да взема заем от Световната банка. За 500-800 млн лева. Които ще се плащат от данъкоплатците. Вместо да усвоява фондове по ОП Транспорт, този набърква България в скандали като отменения от Брюксел заради съмнения в корупция търг за Пловдив-Бургас.

  4. 4 Профил на ostar
    ostar
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#3] от "Гогич":

    Да, така е - само комисионни са в главите на ръководителите на БДЖ и НКЖИ. Тъкмо сега са се наострили като за последно по текущите големи търгове при тях. Странно е какво мълчаливо очакване около тези търгове цари. Медиите раздухват какви ли не глупости, а информация за конкурсите за около 400 млн. за Пловдив-Бургас или за 300 млн.за Септември -Пловдив не се предлага на обществото. За да няма корупция мили журналисти трябва информация ! Не само клюки !

    ostar
  5. 5 Профил на nabludatel_2
    nabludatel_2
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#3] от "Гогич":

    Прав сте, че този министър е едно от лошите попадения в кабинета, но има и друга истина, като кризата и затварянето на Кремиковци, или по скоро това, че изобщо работеха за комбината, реално сега не могат да си приберат парите оттам, от друга страна товарните превози, които връзваха малко или много бюджета значително намаляха, а оттам, и нещата много отидоха на минус. Истината е и тази, че тези две компании са водени дълги години към фалит, направени са куп поразии, и с рециклирани вагони, да не забравяме скандала с поръчаните железничарски униформи за по 500 лева парчето и това са вероятно най малките далавери, големите едва ли ще ги разберем. Няма и виновни както винаги, всичко така е наредено с годините, че политически отговорни лица да няма. Знаете колко глътна ремонта на Централна Гара, която е несъразмерим и с африканските стандарти писуар на софия и сборище на всякакви алтернативни личности. Да те е страх да отидеш да снимаш влаковете, къде отидоха тези пари. Софиянски е невинен, както се видя. Все пак това са парите от данъците, които сме плащали. Всичко ей така е вървяло, надеждата ми е, че ще го махнат тоя министър, и да предатат БДЖ то някак към Плевнелиев, та да може уж да стане бенефициент по програмите, пък и да живне малко. За мен там е бъдещето, проблема не е само в това правителство, това е многогодишно източване там. То и ДБ е държавна компания, и тя получава доста пари от държавата и понякога има и там доста проблеми, и там има корупция, но при нас важен е размер, и тука както при всичко българско размерът на корупцията е особено голям, за жалост.

  6. 6 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До "1":Нищо не си разбрал,господине!И сега парите от еврофондовете не се усвояват.Не защото се крадат,а защото липсва административен капацитет на това правителство да подготвя проектите.А освен това има и една съвсем "малка" подробност,която вероятно на теб ти е убягнала.За да започне плащане от европ ейските фондове е необходимо ние да имаме в наличност определен процент средства за доплащането.А точно тях ние ги нямаме и затова голяма част от общините буквално се отказват от кандидатстване за тези субсидии.А това,което сега се съобщава за БДЖ е точно в стила на Борисов.Ще поискаме,ще кандидатстваме,ще усвоиме,ще финансираме.Но все в бъдещето.Кмета в моя областен град вече трети пътк уведомява целокупния електорат,че общината започва ремонта на улиците "при подходящо време".И тези радостни за електората новини той съобщава сега,в началото на м.декември.Наложи се гражданите да му кажат,че няма по-подходящо време за ремонт на улици от втората половина на декември и особено през м.януари.Кмета е от ГЕРБ.Няколко хиляди са преписките във фонд "Земеделие",задържани от "мила Калина".А селските стопани чакат субсидии.На кукуво лято ще ги получат.Спирането на субсидиите при предишното правителство се дължеше не само на констатирани злупотреби,но не от хора в правителството,а от андрешковците-селскостопаски производители,но и по явни политически причини,което почти в прав текст каза при идването си у нас преди изборите председателя на Европейската народна партия,който тогава "дипломатично" пожела идването на власт на ГЕРБ.Вероятно сега вече си скубе косите!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK