Затваряме страницата с досиетата, увери министър Цветанов

Затваряме страницата с досиетата, увери министър Цветанов

© Красимир Юскеселиев



Скандалът, свързан с досиетата на Божидар Димитров и Павлин Димитров, е чест от тактиката на опозицията да не позволи да се говори за реална политика. Важното е, че с действията си ГЕРБ върви в посока на затваряне на тази страница. Това стана ясно от интервю пред БНТ на министъра на вътрешните работи Цветан Цветанов.


Според него дебатът за досиетата е трябвало да се състои още в началото на прехода, но това не е направено. "Не може 20 години по-късно ние да продължаваме да говорим за лица, които трябваше да са или в пенсия, или на някакви други длъжности, но не и да представляват страната ни във външнополитически план", възмути се вицепремиерът.



Цветанов: Нямам лични амбиции да съм президент
Нямам лична амбиция да бъда президент, ако имах, можех да я реализирам още през 2006 година, съобщи пред БНТ министърът на вътрешните работи Цветанов Цветанов. Той разясни, че в този период, когато се е спекулирало дали Бойко Борисов ще напусне кметския пост, за да стане президент, е имал разговор с лидера на ГЕРБ. "Ти ще се пуснеш за президент", казал тогава Борисов на Цветанов. Било преценено обаче, че това не е добър ход към тогавашния момент. "Няма политическо решение кой ще е кандидатът на ГЕРБ за президент", категоричен беше Цветанов. 



На въпрос защо се е стигнало до искането на оставките на министъра без портфейл Божидар Димитров и зам.-министърът на вътрешните работи Павлин Димитров, Цветанов отговори, че това е направено, за да не се влиза в спирала от въпроси и отговори, дебат, който ще продължи месеци. "Божидар Димитров има добри качества. Павлин Димитров е голям професионалист, който върши работата колкото 2-3 заместник-министри преди", обобщи Цветанов.


Министърът на вътрешните работи каза, че има уверението на Павлин Димитров, че днес ще подаде оставката си. Цветанов съобщи, че за момента няма яснота кой ще заеме поста на Димитров, той като не е мислил за подобна смяна. Според министъра изборът на нов заместник-министър в МВР ще отнеме няколко седмици.


Запитан дали работещите около 1500 служители с досиета в МВР са проблем, министърът уточни те не са в тежест, защото не определят политиката на Министерството на вътрешните работи. Цветан Цветанов беше категоричен, че през март България ще има техническата готовност да влезе в Шенгенското пространство.



Цветанов: Нямам лични амбиции да съм президент
Нямам лична амбиция да бъда президент, ако имах, можех да я реализирам още през 2006 година, съобщи пред БНТ министърът на вътрешните работи Цветанов Цветанов. Той разясни, че в този период, когато се е спекулирало дали Бойко Борисов ще напусне кметския пост, за да стане президент, е имал разговор с лидера на ГЕРБ. "Ти ще се пуснеш за президент", казал тогава Борисов на Цветанов. Било преценено обаче, че това не е добър ход към тогавашния момент. "Няма политическо решение кой ще е кандидатът на ГЕРБ за президент", категоричен беше Цветанов. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (112)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на VaKY
    VaKY
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Докато не се разкарат всички, няма затваряне, докато ги има доносниците, ще я има и тази страниця.
    Това е, за съжаление - тук е така...

    Pro bono publicum with a bit more gusto
  2. 2 Профил на fifo
    fifo
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Страницата се затваря с пълното отваряне на досиетата. Нещо, което 20 години нито един министър-председател не посмя да направи.

  3. 3 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 675 Неутрално

    защо не приключат въпроса веднъж за винаги?

    Подпис - електронен ;)
  4. 4 Профил на sting
    sting
    Рейтинг: 470 Неутрално

    ББ да не забравя,че едно от предизборните му обещания беше точно това-отваряне на всички досиета и тогава да се вземе решение повечето от тях да са вън от чадъра.Нали и затова го избрахме.Е време обещанията да се изпълняват,защото пак ще има избори.Тогава започваме да отмятаме:
    -магистрали да
    -досиета -да
    излизане от кризата
    влизане в Шенген
    и всичко което е обещавал.Така че отваряйте смело и тогава затваряйте страницата.

  5. 5 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Ред е на Гоце да отзове посланниците сега....ама не му стиска защото ще му се разпадне АБВ-то
    С тия досиета трябваше да приключат преди 20 години като ги отворят накуп или ги изгорят всички. Сега за всеки във властта се вадят всякакви компромати.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  6. 6 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2987 Неутрално

    На другара министър поради вродено малоумие явно не му е известно, че Държавна сигурност е мощна репресивна структура по време на комунистическия режим в България, насочена към потискане и ограничаване основните права и свободи на българските граждани, борба с "империалистическите шпиони", "народните врагове" и "враговете на партията", с основна цел запазване властта на Българската комунистическа партия и на интересите на нейната върхушка. Държавна сигурност е пряко свързана със съветската тайна милиция КГБ.

    На Цецо Шестака не му е известно също, че в действащото българско законодателство има ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН.

    Затова Цв.Цв. така гордо държи на служба при него 1500 души от терористичната тайна полиция на престъпния режим.

    Да отворим една скоба, че в една наскоро основана структура като ДАНС (2008) са намерили подслон 157 ченгета от ДС. Как стават тия сакатлъци бе, Цеци? Айде, Станишев ги назначил. Ми вие 18 месеца какво правихте бе, шестак?

  7. 7 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2719 Неутрално

    Отзоваване на всички агенти!Няма да ни вярват,в никоя държава,ако посланикът ни е агент!И Гоце да не се прави,че не разбира.Веднъж огласени,и то по техния закон,те не могат да продължат работа като дипломати!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  8. 8 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    Запитан дали работещите около 1500 служители с досиета в МВР са проблем, министърът уточни те не са в тежест, защото не определят политиката на Министерството на вътрешните работи.

    Айде, пак някои са по-равни от другите.... Че не били и в тежест.

  9. 9 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Вярно че я затваряме. Вече повече от 20 години...

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  10. 10 Профил на 2012
    2012
    Рейтинг: 5 Неутрално

    До коментар [#3] от "KEFALCHO":

    Така им е удобно- досиетата се отварят когато трябва да се "употребят" и затварят , когато се окаже , че са "вече неудобни".

  11. 11 Профил на 2012
    2012
    Рейтинг: 5 Неутрално

    До коментар [#6] от "Lemmy":

    Цецо- презедент!!!!!!!!!!!

  12. 12 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2719 Неутрално

    До коментар [#8] от "Офца":

    Абе овца,

    Личи,че си голяма овца!

    Не могат да се уволнят агентите встраната,че и чужбина,само за това,че са агенти на ДС,защото има решение на гоцевия КС,че лустрацията е противоконституционна!Инае и КС,трябва да си иде!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  13. 13 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 976 Неутрално

    А Цецо Шестака кога ще подава оставка? Какво ще за придобитите си имоти? А това, че баща му е бил личен шофьор на шефа на ДС

  14. 14 Профил на johnatan-livingston
    johnatan-livingston
    Рейтинг: 778 Неутрално

    абе отворете ги веднъж завинаги тези досиета и да се свършва вече.

    Smile and the world smiles with you.Fart and you stand alone.
  15. 15 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Цецо, Цецо, кой си ти бе, че де затваряш страници от историята на нещастната ни Родина?
    Работи си спокойно с твоите 1500 милиционерски ченгета-отрепки, само не ни прави на олигофрени.
    Макар че сигурно сме такива, щом такива като тебе и Голямата Уста ББ ни управляват.

  16. 16 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1711 Любопитно

    Даааа... И какво ще стане ако всичките тия 40-50 посланника залпово си подадат оставките поради това ,че от 20 години ги знаят като такива, а сега се сещат за тях ? Едно голямо насиране ! Да дадем път на младите ! Обаче посланник се става по стълбите на кариерата за 20-ина години !Някъде към 50 годишна възраст. Такова понятие като млад посланник няма. Освен ако не иска да умножи по 50 калинките л

  17. 17 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Няма ваши-наши щом са шестаци. Всички са един дол дренки. Отваряйте ги ВСИЧКИ, да се свършва веднъж завинаги.

  18. 18 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 976 Неутрално

    Да ходи да се прегръща с В. Маринов-Вувузелата

  19. 19 Профил на 2012
    2012
    Рейтинг: 5 Неутрално

    До коментар [#16] от "ahasver":

    те са също едни калинки- не съм очаквал от такива по- умни действия................ обидно ми е за държавата

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на Варна
    Варна
    Рейтинг: 880 Разстроено

    А ГОЦЕ ? Там е скрито зайчето, ей - при Г О Ц Е !!! Всички други от неговата черга т. наричани "радетели за благото на майка България" дето се натискаха и преди и сега да работят уж в наш интерес са едни нагли опортюнисти и срам за достойнството ни като народ . ГОЦЕ НЯМА МЯСТО В НОВАТА НИ ИСТОРИЯ . ВЪН ГОЦЕ И ЧАК ТОГАВА ЩЕ СИ ГОВОРИМ ЗА ЗАТВАРЯНЕ НА ЧАДЪРА НАД АКТИВНИ И ДНЕС ДС АГЕНТИ И СТРАНИЦАТА С АГЕНТУРНОТО МИНАЛО НА СТРАНАТА МИ!

    " Бъдете промяната, която искате да видите в света" М.Ганди
  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3550 Неутрално

    До коментар [#21] от "Варна":

    Наивно.. Гоце е също кукличка с връвчици, просто на малко по-високо ниво.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2719 Неутрално

    До коментар [#21] от "Варна":

    ++++++++++++++++++++++

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  24. 24 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Резолюция 1096 (27 юни 1996 г) на Съвета на Европа относно мерките за разграждане на наследството от бившите комунистически тоталитарни режими:
    „Смисълът на лустрационните закони е да се отстранят от властта личности, за които не бихме могли да бъдем сигурни, че ще упражняват функциите си съгласно демократичните принципи, защото те не са проявили никакво ангажиране или никаква привързаност по отношение на тези принципи в миналото, нямат никакъв интерес или никакво основание да се присъединят днес към тези принципи”.

  25. 25 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2719 Неутрално

    До коментар [#24] от "Минувач":

    И въпросът е: Защо КС на РБ обяви лустрацията като противоконституционна?

    И отговорът е: Защото и те са агенти и ще трябва да си идат,заедно с политическият си баща-Гоце!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  26. 26 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1291 Гневно

    До коментар [#4] от "sting":
    Точно така да си спазят обещанията за пълно отваряне на досиетата и всички вън от държавна служба те и без това си имат частен бизнес и само предизвикват корупционни практики точно
    по тази причина.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  27. 27 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Заглавието в този му вид, ми звучи доста тревожно! Като как да го разбирам - Кой е.л е.л, Пена се омъжи! Да не иска да каже, че вече няма доносници! Или сега са "агенти под прикритие"
    Крайно време е да се изкарат на показ "вербовчиците"! Именно те разполагат с огромен ресурс за въздействие!

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3550 Неутрално

    До коментар [#25] от "lz2":

    Защото конституцията ни е силно комунистическа и трябва да бъде променена.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на interesen1
    interesen1
    Рейтинг: 521 Гневно

    ТРИМА Българи УБИТИ вчера - разстреляни в ПОРТУГАЛИЯ, рая на БАРОЗУ - комисаря, и на главната на ДНЕВНИК ни дума, ни линк, нищо!!
    Отвратително!

  30. 30 Профил на 45iv
    45iv
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Затваряме страницата но не затваряме тефтера .

  31. 31 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1291 Любопитно


    ПРОБЛЕМА е ГОЦЕ и ДС

    Борисов - Младенов и Цветанов са на прав път !!!
    Пълзящо прочистване и отзоваване !!!

    т.н. "ЛУСТРАЦИЯ" е капан, за да започне "д'Ебат", мотаене, нищо-говорене а-ла-ирински-Заеков; мучене а-ла'Гоце ... и нищо > изборите са минали .... през това време >
    ЧЕРВЕНИТЕ МУТРИ >
    Димитър Иванов и Цв.ятко Цв.етков "цвъкат" изпражнения във вентилатора и Т.Донч. ни разказва, че това е френска парфюмерия .....

    ТРЯБВА > МАЗНА Йезуитска чистка, метла, отзоваване ..... и да се твърди, че >
    "ИДВАТ ПРАЗНИЦИ" .... И Е ВРЕМЕ ДА ЗАКОЛИМ ПРАСЕТО =
    "ПЪЛЗЯЩА ЛУСТРАЦИЯ" !!!

    ГОЦЕ - д'ЕБАТИРАЙ БЕ ПРОСТАК !!!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  32. 32 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1204 Любопитно

    Цецо, колко надолу по ерархичната стълба ще се слезе при отварянето на досиетата и дали тези хора ще бъдат освободени от длъжност?
    Защото още през лятото бе отворено досието на една сътрудничка на ДС, с агентурен псевдоним "М ....я", но това не и попречи да е общински съветник и зам. ректор на държавен ВУЗ.
    Ко шъ праим ся?

  33. 33 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#32] от "Дедо Либен":

    Любенчо,

    Ти да не си онзи олигофрен от "Гергьовден" ....

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  35. 35 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    До коментар [#33] от "barcelonski":

    Не, приятелю, той е много по-млад, пък аз съм стар и не съм кибер-робот!

  36. 36
    ****

    Този коментар беше изтрит в 11:00 на 20/12/2010 от неговия автор.

  37. 37
    ****

    Този коментар беше изтрит в 11:00 на 20/12/2010 от неговия автор.

  38. 38 Профил на andimo
    andimo
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Цвъки недей пак да лъжеш.До изборите тиквето и гоце колко сериала има да играят на доброто и лошото ченге.Пак и теб ще те питат за злато, платина и апартаменти и няма какво да отговориш

  39. 39 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1365 Любопитно

    с действията си ГЕРБ върви в посока на затваряне на тази страница....

    Ако може да не бързат много много със затварянето.
    Нека първо да има едно голямо отваряне и проветряване.
    Да се види кой е "намазал" навремето, кой е бил част от репресивния апарат. Никак, ама никак да не ги жалят, нали ако са "служели на държавата" следва да се гордеят...
    По "неясни" причини си трайкат като насрани, докато се размири6е...

    Та да се осветлят, да ги огледаме ченгесарите. В един по-справедлив свят и на съд биха оти6ли някои, ама да не прекаляваме с мечтите. Като ги опознаем да ги натирим "професионалистите" на заслужет отдих и никога повече да не могат да се допрат до властови ресурс! Лустрация демек...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  40. 40 Профил на Fanetti Mazakura
    Fanetti Mazakura
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#3] от "KEFALCHO":

    "защо не приключат въпроса веднъж за винаги?"


    Защото всички са в кюпа и всички са "братовчеди"

    BOYKO BORISSOV – “RAPONA,” current Prime Minister of Bulgaria,(от Wikileaks)
  41. 41 Профил на Gouverneur général
    Gouverneur général
    Рейтинг: 932 Любопитно

    Затваряме страницата с досиетата, и вкарваме всички кДС мекерета в затвора за 20 години с пълна конфискация на имущество до 9то коляно - увери министър Цветанов !
    / Може и по леко - екстрадация от Р.България/ по избор, Русия, Китай, Сев. Корея и др./ и отнемане на имущество до 9то коляно ! /

    1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ
  42. 42 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1204 Любопитно

    До коментар [#37] от "Раз печки, раз кюнци":

    Кюнец, само тука няма партийни привилегии! Тук Дядо Господ определя реда, без никакъв шанс за ходатайство от страна на ДС-служители!

  43. 43 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3550 Неутрално

    До коментар [#36] от "Раз печки, раз кюнци":

    Да видим как стоят нещата - казвам, че конституцията ни е комунистическа, но истеричния гербер пристига тук и започва да я защитава. После герберите не били комунисти. Във следващия си пост, същия дебилен гербер твърди, че конституцията ще бъде променена от Цветанов, което ни говори достатъчно за умствения герберски капацитет и познаване на държавното функциониране. Колко типично....

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  44. 44 Профил на Fanetti Mazakura
    Fanetti Mazakura
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Бащата на Цветан Цветанов е бил шофьор на зам. вътрешния министър Григор Шопов и всички останали партии в парламента са производни на БСП/БКП/ДС, а вероятно и на КГБ.

    BOYKO BORISSOV – “RAPONA,” current Prime Minister of Bulgaria,(от Wikileaks)
  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1016 Любопитно

    - мнения, които не са по темата на материала, който коментират;
    - нецензурни или вулгарни изрази, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа;
    - призиви към расова дискриминация, етническа и религиозна нетърпимост, сексуална дискриминация или насилие;
    - обидни описания на физически, интелектуални или морални качества на конкретни личности;

    Дневник, тия правила за кюнеца не важат ли?

  48. 48 Профил на Варна
    Варна
    Рейтинг: 880 Разстроено

    46, Уви!!!

    " Бъдете промяната, която искате да видите в света" М.Ганди
  49. 49 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Герб са продукт на дс и са неспособни да проведат лустрацията. И вече започнаха: "Това, че управителите на области са дс кадри не пречи- те не са дипломати, които ни представят по света."/ из интервю на боко при Росен Петров вчера/, същото твърдение и тук, но за дс кадрите в мвр: "Запитан дали работещите около 1500 служители с досиета в МВР са проблем, министърът уточни те не са в тежест, защото не определят политиката на Министерството на вътрешните работи." .

    Така ще се окаже, че дс не им пречи никъде, освен в дипломацията.

    Което е задънена улица, защото означава дискриминация.
    А ние, въпреки герб, сме в ЕС.

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на ebter
    ebter
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Да ...вече затваряме страницата с агентите, но Вие с Боко не сте ли също агенти на бившата Държ.Сигурност!??? Циганина Костов когато беше шеф на РБългария си изчисти досието, какво пречи и Вие да сте го изчистили???Каква вяра да имаме на Вас, и на другите около Вас, като постоянно лъжете и крадете! Като в същото време защитавате крадците!??? Защото досега няма нито един истински виновен, който да сте осъдили-значи само ни заблуждавате!???Като си помисля само за реакцията на Боко, за партийният му билет и отказа да го върне-значи е бил доста заблуден в комунистическата идеология!??? Какво му пречи, като не са го взели да учи в школата на Държавна Сигурност, той да е приел да бъде нейн агент!??? Кой ще провери, когато той вече е много удобен на хазарите от САЩ, които винаги ще го защитят!!! "Те" даже много харесват такива та, защото около тях са само престъпници и убийци! С тях по-лесно се работи, защото са им в ръцете! А честните с какво да ги плашат, той ако е такъв, първо какво ще търси при тях!???

  52. 52 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2092 Неутрално

    Агентите на старите служби могат да работят в новите без да се огласяват. Ако кандидатстват, или са назначени на обществено и политически постове, имената им се огласяват. В този смисъл, служителите с досиета в МВР не са проблем, защото са на ниски позиции и нямат влияние върху политиката МВР. По-важни и влиятелни са президентът, лидерите на партии, съдиите в КС, депутатите в ЕП и всички останали на ръководни държавни длъжности, собственици, големи реклмодатели и главни редактори на медии, които определят политиката на България и манипулират общественото мнение.

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3550 Неутрално

    До коментар [#45] от "Раз печки, раз кюнци":

    Милата ни отрепка, колко лесно се изнервя. То е нормално за плиткоумен гербер де. Един тон помия, пък накрая обвинява други за собствените си простотии.
    Хубавото е, че подобни типични герберски олигофрени олицетворяват съвсем видимо интелектуалното и морално ниво на комунистите и техните недоносчета, и това става все по видимо от нормалните хора.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  55. 55 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Ало, Курило ли сте? Да?
    Елате да вземете тука една благородна душа, че взе да дава фира
    Каква фира ли?
    Дава много многоточия ...

  56. 56 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Че кой си ти да отваряш и затваряш каквото и да било освен вратата на предварителния арест - оня за 72 часа бе мушморок!?! Това се решава от парламент.

    Лустрация трябва! Незабавна лустрация - да се изреже всичко до корен.
    Който е сътрудничил на ДС - без признаване на трудовия стаж от момента на вербовката до момента на разсекретяване на досието му.
    Без право на заемане на длъжности изцяло или частично финансирани от държавния, общинския или съдебния бюджет.
    ТОВА ИСКАТ ХОРАТА!
    ТОВА ИСКАМЕ И НИЕ!

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  57. 57 Профил на new_ghost
    new_ghost
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ало коментатори с промити или без мозъци. Отговорете си какво е противопоставянето сега в света и тогава разсъждавайте и ако можете коментирайте кое е важно сега. Много лесно е да размахвате плашилото на победения "социалистически" блок.

  58. 58 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#47] от "Офца":
    "Дневник, тия правила за кюнеца не важат ли?"

    Не, Дневник са залепили езичето много здраво за едни части на ЦвъЦв и лижат ли лижат. Услажда им се явно.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  59. 59 Профил на outside
    outside
    Рейтинг: 686 Любопитно

    До коментар [#58] от "Десен":
    То хубаво лижат, ама после как се хранят с тази уста?
    Няма ли този вкус да остане завинаги?

  60. 60 Профил на dimo 58
    dimo 58
    Рейтинг: 110 Неутрално

    Нещастник! Щял да затваря досиетата!
    Ченге, ще ти се нали?
    Да ама никой не ти дава моралното право да правиш такова нещо.
    Всички досиета трябва да се извадят на бял свят и да се проведе тотална ЛУСТРАЦИЯ!
    Не може държава да се управляма от ченгета било то бивши или настоящи.
    А що се отнася до идеята на Борисов -Цецо Президент резултатът ще бъде, ако въобще го изберат, че в България нищо не се променя. Не може да морализаторства човек с толкова неясно как взети апартаменти.

    Пътят е целта! Конфуций
  61. 61 Профил на 4ardafon
    4ardafon
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Затворихме страницата за ГЕРБ означава изтупахме фасадата пред Запада, а тук ченгетата остават - в парламента, в МВР и областните управители. Пък и те са добри - щатни служители, офицери, които сами са избирали да служат да ДС, имали са правилния партизански произход, а не са били притискани с компромати и заплахи като агентите.

  62. 62 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1291 Весело

    Цецо, нищо НЕ можеш да затвориш..Не зависи от теб :))))

    Има НЕТ и свобода на информацията...За да затвориш трябва да : забраниш НЕТ-а ; всички радиа и телевизии- един канал да има ; Да приемеш ТЕКСТ в Нак. кодекс- забрана да обсъждаме мутрите отДС ; Да има текстове и за изселване , забрана за пътуване ; забрана за паспорти ; "изходни визи ':: забрана на всички партии , освен ГЕРБ-БКП ; и прочие и прочие ....:))

    ЗА ТОВА ли мечтаете , цецо ???
    Пазете си мутрите в МВР - а после не се изненадвайте от ИЗТИЧАНЕ на информация - към МАФИЯТА - червената :);
    Пазете си и областните -там пък има ИЗБИРАТЕЛИ , а сте тръгнали надолу- преди "АЛФА" рисърча ви го казах ;;
    С две думи , Цецо, опандизвай кримитата - тях затваряй , а НЕ - тази , все още полуотворена страница ...)))

    ДО : "мазакура" на волен : ВСИЧКИ НЕ сме ...Просто в България има и такива , които НЕ са, ДС- мутри и доносници ...А пък и тезата на БКП е вече стара / че всички са 'маскари " ///..))
    А и жална и майка на България , ако всички сме ДС- продукти, атакаджий, или дс- турчета ...))

    BIG AL
  63. 63 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2538 Разстроено

    Късно е, чадо! Собствеността в България вече изцяло е в ръцете на бившата партийна номенклатура и нейните креатури, затова агентите на ДС спокойно могат да се оттеглят на заслужен отдих! Тяхното не се губи, зашифрирано е по-добре от кода на да Винчи!

  64. 64 Профил на Димитров
    Димитров
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Жалко е, че ГЕРБ разигра по този жалък начин въпроса с агентите. Ситуацията е следната: Божидар Димитров е агент на ДС. Това се знае и въпреки това ББ го назначава за министър. Всеки да го интерпретира както иска. В последствие, министърът наприказва сума глупости, които скандализираха обществото и показаха, че Бойко Борисов не е безупречен в избора си на кадри. Но за да не се злепоставя ББ и ГЕРБ, сега се използва тази агентурна карта, за да махнат Божидар Димитров по контролиран, а не по скандален начин. Същевременно, правителството е в малцинство и въобще не е сигурно, че "партньорите" ще подкрепят ББ при един ремонт на кабинета. Едно от малкото хитри решения на ГЕРБ в кадровата политика.

    Същевременно, за мен остава впечатлението, че въпросът беше по-скоро постановка, отколко реално желание да се правят промени по отношение на агентите. За съжаление, България е в мъртвата хватка на ДС и ще трябват много години и здрава борба, за да може най-после управляващите в тази страна да работят за благото на народа й, а не за прокарването на руско-турските интереси на Балканите за сметка на личното облагодетелстване на шепа хора, които поначало са национални предатели за разстрел.

  65. 65 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2092 Неутрално

    До коментар [#60] от "dimo 58":

    Тогава реципрочно всички кандидати за президенти трябва да обвяват доходите и собствеността си , така както го направи Цветан Цветанов. В това число, доходите на семействата им и връзките им със службите. Заедно с тях и всички които участват в изборните щабове и инициативните комитети да бъдат поровени, както и роднините им за неплатени данъци, такси, незаконно строителство, фалшиви дипломи, регистрация в МВР за престъпления, съдебно минало, административни нарушения и пр.

  66. 66 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1291 Любопитно


    ПАК ПИТАМ:

    - Какво направи Ибан костов за агентите и досиетата ... ??!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  67. 67 Профил на dimo 58
    dimo 58
    Рейтинг: 110 Неутрално

    До коментар [#65] от "Роси Кирилова":

    Разбира се съгласен съм. Само, че извинявай, но смяташ ли Цецо за най подходящата кандидатура на ГЕРБ?

    Пътят е целта! Конфуций
  68. 68 Профил на скруч
    скруч
    Рейтинг: 479 Неутрално

    не пускайте днес цветанов у вас

    за чиста и свята република-но не с този народ
  69. 69 Профил на bahil
    bahil
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не може да приключи така набързо този въпрос. 20 години не се много и Цветанов е задължен да ги пенсионира, а парламента да извади ръцете от джобовете и да запретне ръкави. Всичеи тези от МВР бяха от репесивния апарат на ДС. Това е факт и контра този факт няма извинения от министъра. Ако има политическа воля... разбира се.

  70. 70 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3550 Неутрално

    До коментар [#66] от "barcelonski":

    Внесе единствения досега законопроект за лустрация, който беше отхвърлен от съда.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  71. 71 Профил на hartofilax
    hartofilax
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Че те всичко досиета са разсекретени от 92г. и всеки "може" да ги прочете, друг е въпроса, колко мъка ще трябва д изтърпи, за да му позволят да упражни това свое право. Ако мислите, че има некви засекретени досиета, тва е поредната измама и заблуда - всички досиета са отворени!

  72. 72 Профил на Сиромахъ Ведъръ
    Сиромахъ Ведъръ
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Не очаквайте лустрационни закони от това правителство, доминирано от ГЕРБ и подкрепено от "Атака"... все отбор милиционери. "Затваряме страницата с досиетата...", преведено от милиционерски означава "Затваряме страниците на досиетата..."

    т.е. най-вероятно:

    1. Ще променят (отменят) закона
    2. Ще разпуснат Комисията по досиетата
    3. Ще (обещаят да) унищожат картончетата и досиетата

  73. 73 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#70] от "Тони!":

    Внесе единствения досега законопроект за лустрация, който беше отхвърлен от съда.
    =====================

    Тони, поздравления за тази постъпка на Костов .... и сега какво правим ??!!? ..... само не ми казвай Борисов да се пробва 2-ри път със закон .....

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  74. 74 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#64] от "Димитров":
    ' За съжаление, България е в мъртвата хватка на ДС и ще трябват много години и здрава борба, за да може най-после управляващите в тази страна да работят за благото на народа й, а не за прокарването на руско-турските интереси на Балканите за сметка на личното облагодетелстване на шепа хора, които поначало са национални предатели за разстрел."
    Ето това се пита- имената на националните предатели съвпадат ли с част от сътрудниците от ДС? Ако това е факт, значи извода е ясен!
    Аплодирам цитираната част от Вашето мнение!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  75. 75 Профил на rara avis
    rara avis
    Рейтинг: 463 Гневно

    "Не може 20 години по-късно ние да продължаваме да говорим за лица, които трябваше да са или в пенсия, или на някакви други длъжности, но не и да представляват страната ни във външнополитически план"

    Очевидно Цв. Цв. го интересува пред чужденците нещата да изглеждат читаво, а у нас няма проблеми доносниците и комунистите да заемат държавни постове. Това е онзи стар манталитет, който караше местните власти да лустросват за пред Тато улици, сгради, спирки и всякаква инфраструктура, когато той занасяше височайшия си гъз някъде из страната, за да се замажат очите на върховната власт и да се покаже, колко добре вървят нещата по места. Прозрачен си, Цв. Цв.

    Който щади лошите, вреди на добрите
  76. 76 Профил на granik
    granik
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#15] от "ppopov_67":

    Да бе наистина идва някъв човек който допреди година и половина не бяхме и чували за него и вече решава коя страница ще отваря и коя ще затваря. Народа ще определя тези страници , а не някоя отделна персона докато си пие коктейла с барда Веско Потния на курорта Албена.

  77. 77 Профил на Раз печки, раз кюнци
    Раз печки, раз кюнци
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#] от "Роси Кирилова":

    От дълго време една госпожа беше подложена на наблюдение.. Честито Роси, ти го направи ! Независимо, че не харесвам сините признавам, че имаш много добродетели..На първо място смирението, което може да обезоръжи и най-голямия ти враг, на второ място - спокойствие във взаимоотношенията с всички, трето - не ти липсва и самочувствие. Може нищо да не означава това, но ти спечели моето уважение! Никога повече няма да чуеш лоша дума от мен за теб.
    Извинявай !



    " Бог ме е благословил с богатство и ще ми иска отчет "
  78. 78 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 416 Любопитно

    Дипломатите- агенти или служители на ДС били работели за държавата. За коя държава са работели, питам?? Нима, дипломатите от кариерата от преди 09.09.1944 година да не са работели за държавата???? В крайна сметка за една и съща държава ли става дума? Сегашнити "дипломати", служители на ДС да са щастливи и доволни, че ще ги уволнягт от служба само, та и пенсия ще им дадет! ЗащотО техните бащи са УБИВАЛИ дипломатите от преди 09.09.1944 год и не са получили ВЪЗМЕДИЕ за престъпленията си!!! А да говорим ли за техните престъпления , като служители на ДС???

  79. 79 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1291 Весело

    Тоя путьо какви ги преказва?
    Много говори, нищо не казва!

    www.berbenkov.hit.bg
  80. 80 Профил на gibi
    gibi
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#14] от "johnatan-livingston":
    Абе как да ги отворят тия досиета бе? То тогава ще се свърши веднъж за винаги с цяла България! Има ли някой, за който да няма досие! Олайнярването на всички е пълно, комунягите добре са се попгрижили! То това е причината 2о години да се отварят тия досиета и да се затваря страницата! Ще се отворят след 20 години и ако сме живи и здрави тогава ще видиш, че съм бил прав! Все пак целта е да се затвори страницата, ама без да се затваря България (ако може)!

  81. 81 Профил на 4ardafon
    4ardafon
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#70] от "Тони!":

    Първите лустрационни текстове бяха в закона за банковото дело от 1992, който беше отменен от КС. Първият закон за лустрация беше законът за изискванията към ръководствата на научните организации и ВАК, който беше пуснат от КС и действа няколко години. Има и още един закон с лустрационни текстове, който все още действа, също одобрен от КС - закона за радио и телевизия.

  82. 82 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2576 Неутрално

    А президентът ни е агент.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  83. 83 Профил на desjardinseli
    desjardinseli
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Криминалността се роди през 1989г. и се въведе режим на българския Пиночет. Кой не спази законите, когато прибраха парите ни от банките ? Кой не спази законите като разпродаде на безценица заводите ни ? Кой доведе до блокирането на съдебната система, която спря да фунционира в Името на Народа от 1996г. ? Защо един престъпник като Алексей Петров, служител на ДАНС, поставен там от Костов, свързан с разпространение на дрога в страната ни, свързан с американската ЦРУ е освободен и законите не са спазени ? Направените преврати в България имаха една цел, да се създаде олигархия, която да подкрепя американската политика у нас, против интересите на нацията, унищожаване на икономиката, демонтиране на държавата. Закона за ДС беше въведен от Станишев, който порвърди, че той, както Костов, Кобурготски се били слуги на едни и същи господари, на Вашингтон. Същите тези, които направиха войната в Югославия, една американска война в Европа, тези които създадоха „независимо” Косово, протекторат на САЩ, където поставиха Хашим Тачи, един терорист. Нас ни управлявят криминалисти, които, за да угодят на САЩ ни обезглавяват, за да се поддържа в България престъпност, за да не можем да виждаме, че Щатите ни използуват като територия, за да изпълнят своите интереси, поради което върнаха България и всички страни в които извършиха преврати петдесет години назад. Сега виждате, защо в България се крият истините изнесени от сайта на Wikileaks, доказвщи как функционра американската военна машина. Защо едва избрани във властта политици тичат да се кланят на Вашингтон и на Белия Дом. Като Кастов, като Николай Младенов. Закони в името на народа не действуват, законите срещу народа са в пълна сила. Защо САЩ, която не само, че нахлува във суверенността на държавата ни, но остава една секретна агенция забранена да упражнява акции на своята територия, но да действува незаконно из целия свят и у нас, чрез лица като Алексей Петров ? Разбирате ли ? ЦРУ беше създадена през 1945г.на базата на 4000 немски нацисти и вие позволявате тя да действува на наша територия, не само, но Борисов прие в своя кабинат шефа на ЦРУ Панета, този които поддържа незаконни затвори из целия свят тип Гватемало, където хара са затваряни без съд и присъда. Ето такъв затвор Щатите построиха върху 500 хектара земя в Косово и построиха лагра Бондстел, един от най-големите в Европа. Това Щатите подготвиха за нас, след като чрез хунтите на Костов, Кобурготски, на Станишев, на Борисов унищожиха икономиката ни.

  84. 84 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2576 Неутрално

    Олигархията служи предимно на руските интереси обаче. И действа съвсем по руски му. Мноооого интересно. Алексей Петров....хаха дори името му е руско.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  85. 85 Профил на tdmils
    tdmils
    Рейтинг: 213 Любопитно

    ЦЕЦО, НЕ Е ВЯРНО, ЧЕ СТРАНИЦАТА С ДОСИЕТАТА Е ЗАТВОРЕНА!!! ТАЗИ СТРАНИЦА С ДОСИЕТАТА ЩЕ СЕ ЗАТВОРИ, ТОГАВА, КОГАТО ДОНОСНИЦИТЕ ПЪРВАНОВ-ГОЦЕ, ДОГАН-САВА,АНГЕЛОВ И ТЕХНИТЕ МАФИОТСКИ СВИТИ ПОЛУЧАТ ЗАСЛУЖЕНОТО!!! САМО КОГАТО ГОЦЕ СЕ РАЗВЕНЧАЕ, ТОГАВА БЪЛГАРИЯ ЩЕ ПОТЕГЛИ ГОРДО КЪМ ЕВРОПА! В ПРОТИВЕН СЛУЧАЙ БЪЛГАРИЯ ЩЕ ПОТЕГЛИ КЪМ АНАДОЛА!

  86. 86 Профил на Цезар
    Цезар
    Рейтинг: 521 Неутрално

    То и гоце е агент на ДС и никаде не го викат във Европа , стар кадър болшевик със триперлива пушка за 16000 лева , Да се маха от президенстото и да не се прави на много важен , защото харчи милиони за нищо ,...... от парите на данъкоплатците .

  87. 87 Профил на The.Teacher
    The.Teacher
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Поредния пошъл театър, който ни се предлага. И какво като махнат Димитров и посланиците? Нали ще останат пак по съдилища, общини, болници, училища и пр. места ,където се харчат бюджетни пари? Трябва закон за 100 процента лустрация на всички държавни длъжности до началник отдел включително. Само тогава може би ще отлепим от дъното. Все пак около 30 процента от населението преди 90 г. според мен е писало доноси за приятели, съседи и колеги и това е било изискване за да растеш нагоре.

    Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.
  88. 88 Профил на bate_Ventzi
    bate_Ventzi
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Много му се иска на Цветанов да затвори страницата с досиетата!
    Рано е другарю физкултурник.

    Първо трябва да обявите пред българския народ как ще процедирате със останалите десетки,дори стотици агенти на ДС в ГЕРБ, начело с бившия шеф на ДС-Варна, полк.Павел Димитров.

    Всички знаем,че във всеки средно голям град в България има шепа милионери рожби на т.н.преход. Трябва на всички подобни типове да се изкарат досиетата. Те не са нито държавни чиновници, нито депутати,нито дори общински съветници и се надавят да останат неразкрити. Но общото което ги свърза ,че тези хора правят безнаказоно много пари,част от които се вливат в партийните каси. Те и затова са създадении лансирани.
    Многа често тези типове са бивши бармани,сервитьори и крупиета. Това се обяснява с факта,че по време на комунизма хора от тези тези професии бяха привличини като агенти на ДС, за да слухят какви ги дрънкат развързаните от кръчмарския алкохол езици на народонаселението.

    Изобщо трябва още дълга да четем какво пише в тези досието.Много им се иска на др.Цветанов и др.Борисов бързъ,бързо да ги затворим сами с една две жертви от тяхна страна. Защото както казва др.Божидар Димитров в музея той си има 4 леки коли докато като министър само една.

  89. 89 Профил на Анализатор -  ДЕМОКРАЦИЯТА Е  КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Анализатор - ДЕМОКРАЦИЯТА Е КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#2] от "fifo":

    Един голям + от мен. С допълнение:
    Бойко беше обещал, че всички налични досиета следва да се качат в Нет-а. А Парламента следва да приеме закон, според който ваденето на досиета след тази дата(датата на публикуването в Нет) да се счита за тежко престъпление. В този закон изрично да се впише, че текста на извадените след тази дата досиета няма стойност.

    Банването в Дневник противоречи на текстове от Конституцията и Хартата за правата на човека
  90. 90 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1294 Любопитно

    агент на ДС ...това е като да се опиташ да опишеш цвета на един Хамелеон...не става. трябва да се вникне в подбудите не един такъв индивид, за да се разбере белегът, по който може да се индентифицира, подобен паразит.
    това е само един етикет, една подвързия, която скрива умело същността.
    не е нужно да си бил начислен към ДС за да си вършил мръсотии...
    БКП по времето на годините в нелегалност - до 1944г. имаше т. нар. "бойни групи" (както 1992-2005 вис,сик и подобни), които се занимаваха с егзекусии на челни и знакови фигури в обществената йерархия: министри, интелектуалци, генерали, съдии, полицаи и комисари...
    след 1990г. БКП отново минава в нелегалност, но вече под различни форми, като хамелеон приема багрите на моментната ситуация. Внедрени са във абсолютно всички партийни организации дс-агенти под прикритие. Един от тях е И.Костов- комунист и убеден марксист. Досието му е "изчезнало" при пожара в партийният дом август 1990г.
    Например във ФРГ има един световно известен дизайнер , родом от Потсдам, ГДР: Волфганг Йооп, Joop!, какво беше учудването ми, когато разбрах, че е участвал в контрабандните канали на Щази...

    nemo malus felix, minime corruptor.
  91. 91 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3550 Неутрално

    До коментар [#89] от "baracuda":

    А защо? Аз искам всички досиета да бъдат осветени и осветявани. Ако утре се открие ново досие искам да бъде оповестено. Разбирам идеята ти, да няма зависимост и изнудване, но така ще се прикрият много агенти, а това е нередно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  92. 92
    ****

    Този коментар беше изтрит в 13:37 на 14/01/2011 от неговия автор.

  93. 93
    ****

    Този коментар беше изтрит в 13:37 на 14/01/2011 от неговия автор.

  94. 94 Профил на Дива селянка
    Дива селянка
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#84] от "Свинчуга":

    http://www.glasove.com/article-11217.php

    А Ването вече е АУТ,като леке на ГРУ.

    Дреме ни за мнението на гоите! И хич не ни трябва вашата прошка , стадо! КАРЛА
  95. 95
    ****

    Този коментар беше изтрит в 13:36 на 14/01/2011 от неговия автор.

  96. 96 Профил на eisy
    eisy
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Бившият премиер бяга от точните и изчерпателни отговори за пребиваването си в Кременчук и в Москва през 70-те и 80-те години на миналия век

    В средата на 70-те години Иван Костов е млад асистент във ВИИ „Карл Маркс”, където го забелязва един от най-влиятелните съветски агенти в България, покойният вече проф. Мило Кичович. Той препоръчва Костов на хора от Военния отдел на ЦК на БКП, които от своя страна го вземат под чадъра си и започват да го реализират в кариерата. През 1979 г., когато вече е поизраснал в академичната кариера, Костов заминава за Украйна, където по това време има няколко военни училища, които подготвят хора на съветското военно разузнаване ГРУ в България. Част от тези хора в момента са на ключови позиции, заяви пред glasove.com политологът Антон Тодоров. И още: В периода 1982–1984 г. Костов е бил във висша школа в Москва, където също е бил обучаван. Когато се връща в България след 1984 г., той става съветник към една ключова валутна комисия, в която започва много успешно да си сътрудничи с Андрей Луканов, другия човек на ГРУ в България. След 1986 г. Костов става дясна ръка на Луканов.

    Да започнем този разговор с анализ на сегашното състояние на Синята коалиция. Нейните лидери все по-често атакуват правителството и се разграничават от него, а в същото време продължават да го подкрепят в парламента или поне да гласуват „въздържал се”, а не „против” някои скандални според самите тях решения.

    Някои хора, които са изучавали повърхностно политическата теория, сигурно ще кажат, че това е някакъв балкански макиавелизъм. Аз смятам, че това е по-скоро балкански опит за практикуване на политика. На времето в село Медвен имало един род, казвали им Дъновците, които съчетавали с голяма лекота бомбето с цървулите. Мисля, че днешната десница по странен начин преповтаря този политико-етнографски опит. Българската десница в по-голямата си част представлява една, ще използвам този русизъм, сиеминутна коалиция, тоест тематична коалиция във връзка с някакво благо. Един близък до сините политолог наричаше много често някои неща, които нямаха нищо общо с общественото благо, стремеж към обществено благо. Ако погледнете последното гласуване за премахването на изборността на районните кметове, ще видите, че след един дълъг шлейф и ходене по медиите на десни говорители, които громяха това предложение, преди няколко дни при гласуването половината от тях се въздържаха, а другата половина изобщо не гласуваха. Това показва за пореден път, че тези „модерни” десни лидери не изповядват ключовата аксиома на западното политическо поведение „practice what you preach”, тоест практикувай каквото проповядваш.

    Как можем да тълкуваме въздържането и отсъствието от парламента – като подкрепа или като знак за разграничаване, както твърдят сините?

    Ако използваме либералната терминология на Доган, това е някакъв сговористки вектор, който след местните избори следващата година би трябвало да доведе до едно политическо тяло, което да изработи политически договорки, изпълващи със съдържание фразата: „Спечелихме местните избори”. Няма да забравя как след изборите през 2009 г. срещах в НДК Найден Зеленогорски, шефа на тогавашния предизборен щаб на Синята коалиция, който ми каза: „Е, сега доволен ли си от резултата”. Те, горките, имаха 15 депутати, а той ме пита дали съм доволен от резултата! Ако трябва да обобщя моето мнение за политиката на т.нар. стара десница на подкрепа към сегашното управление, мисля, че фразата на Дън Сяо Пин за перестройката е много на мястото си: „Силен гръм, но слаб дъжд”. Макар че Костов и ДСБ се облагодетелстваха – те имат 5 депутати и 5 представители на висши места в изпълнителната власт.

    Нека се опитаме да направим анализ на тази политическа сила и на биографията на нейните избиратели през политическия портрет на Иван Костов. Без съмнение Костов е моторът на Синята коалиция и лидерът вдясно. Някои дори го припознават като алтернатива на Борисов, а и той самият се заявява като такъв. Как се стигна дотам, че Иван Костов подкрепи Бойко Борисов? Само преди няколко години ДСБ наричаха Борисов мутра и се заявяваха като негова категорична естетическа и политическа алтернатива. Те дори сезираха главния прокурор Борис Велчев заради публикация за връзките на Борисов с мафията в американското списание „Конгрешънъл Куотърли”.

    За да отговорим на този въпрос, трябва неизбежно да направим едно връщане в миналото и да припомним някои неща, които се знаят от не много хора. Костов е силно зависим от миналото си. В средата на 70-те години той е млад асистент във ВИИ „Карл Маркс”, където го забелязва един от най-влиятелните съветски агенти в България, покойният вече проф. Мило Милошев Кичович. Той препоръчва Костов на хора от Военния отдел на ЦК на БКП, които от своя страна го вземат под чадъра си и започват да го реализират в кариерата. През 1979 г., когато вече е поизраснал в академичната кариера, Костов заминава за Украйна. Трябва да признаем, че по това време няколко военни училища в Украйна – включително в Лвов и в Кременчук – подготвят хора на съветското военно разузнаване ГРУ в България, които е трябвало да оглавят военните структури във военно време. Част от тези хора в момента са на ключови позиции и аз много държа да ги спомена. Това са шефът на Съюза на писателите Николай Петев, шефът на Съюза на журналистите Милен Вълков, днешният най-високопоставен българин в структурите на НАТО Велизар Шаламанов, прословутият бивш шеф на стопанския отдел в Министерството на отбраната Стуци Ламборджинито, несменяемият партиен секретар на МНО Любомир Денов, който в момента е журналист в „24 часа”, видният атлантик Максим Минчев, който също е завършил военна журналистика, и Огнян Стефанов. Това е една монолитна и солидна група, чиито членове се подкрепят взаимно. Костов е завършил там специална школа за криптошифровчици. В тази школа е бил и Кольо Парамов, който между другото разказа част от тези неща в едно интервю по БНТ. След връщането си от Украйна Костов е прехвърлен във ВМЕИ „Ленин” на подчинение на проф. Саркис Саркисян, виден представител на арменската общност в България и професор по философия, който е бил много близък на Тодор Павлов.

    Прекъсвам ви, за да ви попитам за изворите на тази информация. Вие говорите като биограф, който е изучавал живота на Иван Костов. Кои са вашите източници и можете ли да докажете, че информацията ви е достоверна?

    В момента пиша дисертация, която се казва „Елитите на прехода”. Част от методологията на добиване на информацията представлява преки интервюта с хора, които са били свидетели. Един от тях е човекът, когото споменах преди малко и който разказа част от тези неща в интервю по Националната телевизия.

    Само че свидетелството на един човек, независимо дали това е Кольо Парамов или някой друг, не е много надеждно научно доказателство.

    Има и изявление на бившия вътрешен министър Богомил Бонев, който през декември 2004 г. даде цяла пресконференция по този въпрос и застана с името си зад тази информация и изрази готовност да отиде на детектор на лъжата заедно с Иван Костов, където да им бъдат задавани въпроси конкретно по този казус.

    Проблемът е, че това са политически опоненти на Костов. В отговор неговите привърженици казват, че очерняте и омаскарявате този човек, защото той направи много за България и удари руската мафия, която беше покровителствана от Богомил Бонев.

    Там е проблемът, че това не е точно така. В даден момент самият Костов беше близък до руската мафия. Нека не забравяме, че той беше особено близък с три семейства – семейството на Йордан Соколов, семейството на Мая и Георги Кирчеви и семейството на Светлин Нейнски. Тези семейства – особено Кирчеви – в определен момент бяха изключително близки с кръгове около Майкъл Чорни. Самият Богомил Бонев и Кирил Радев неведнъж са разкривали това как са били изнудвани представители на руската мафия. В управителния съвет на днешното дружество „Петрол” има две ключови личности, които са изключително близки на Костов – единият е бившият социален министър Иван Нейков, а вторият е фамозният бивш директор на Българския спортен тотализатор Неделчо Прошков, който е близък роднина на днешния кмет на район „Лозенец” Прошко Прошков. Ако се заровите в биографията на Неделчо Прошков, ще видите, че срещу него беше заведено дело доста преди това да се случи на Вальо Топлото, за абсолютно същите магарии – подаръци, масажи... До 2002 г. Неделчо Прошков беше шеф на Спортния тотализатор. Има публична информация по въпроса, говори се за милиони левове, които са източени в рекламни фирми. Това е същият човек, който си боядиса колата синя, когато СДС спечели изборите, и облече жълто сако, когато НДСВ дойдоха на власт.

    Аз пак настоявам да се върнем към въпроса за източниците. Ще го кажа направо – за мен Кольо Парамов не е особено надежден източник, а Богомил Бонев, който беше уволнен и засегнат от Костов, реагира честолюбиво. Струва ми се, че когато твърдите нещо толкова сериозно като това, че Костов е бил съпричастен на структурите на ГРУ, би трябвало да представите много по-сериозни доказателства. Иначе се получава обратният ефект. Нека не забравяме, че у нас има немалко хора, които възприемат Костов като един от най-добрите политици на България. Те реагират така: „Вие сте обидени и го клеветите”. Важно е да се опитаме да бъдем максимално обективни към образа на един политик.

    Вижте, нали не очаквате да извадим документи, че Костов е бил съпричастен към съветското военно разузнаване. Аз мисля, че тези неща ще станат ясни едва след години. Рано или късно пълната информация със свидетелства на хората от тези военни училища и школи ще бъде събрана. Не бих казал, че Кольо Парамов не е надежден източник, защото този човек е сериозно подготвян и обучаван в рамките на бившия Варшавски договор. Но и самият Костов говори по този въпрос в интервю за списание „Максим”: „Случи се в началото на 70-те, когато се явих на много тежки изпити и отидох в едно авиационно училище в украинския град Кременчук. Месец-два се обучавах за пилот, но ме приеха в Икономическия и се върнах в България. Беше дълго и драматично пътуване, наложи се да си разпродам всички дрехи, за да се върна. Благодарение на този избор сега не съм пенсионер от авиацията”.
    Това е абсолютна легенда за неговото пребиваване в Украйна. Освен това малко се знае, че в периода 1982–1984 г. той е бил във висша школа в Москва, където също е бил обучаван. За това пише в своя статия и колегата Петьо Цеков от в. „Сега”. Добре е да го попитате откъде е неговата информация. Позовавам се изключително и само на публични източници. Статията е „Костов или Бисеров, изберете сами” от 27 февруари 2001 г.: „В периода 1981–1984 г. е слушател в Институт за повишаване на квалификацията в Москва”. Най-интересно е, че когато се връща в България след 1984 г., Костов става съветник към една ключова валутна комисия, която е към правителството и в която започва много успешно да си сътрудничи с Андрей Луканов, другия човек на ГРУ в България. След 1986 г. Костов става дясна ръка на Луканов. Мнозина цитират статията му от 30 ноември 1989 г. в „Работническо дело” , но тогава вече се е случило падането на Живков. Нека се върнем малко по-назад – на 10 юли същата година в сп. „Отечество” има публикация на Костов за икономическата реформа и реформирането на комунизма, която става основа за доклада на Луканов, изнесен пред Политбюро три дни по-късно.

    Каква е тезата на тази статия?

    Тезата е, че комунизмът трябва да бъде реформиран и да се отвори в по-голяма степен. В общи линии реформаторство в оня перестроечен ракурс.

    Всъщност в тези статии може да бъде открит политическият възглед на Костов по онова време. В статията си в „Работническо дело” от 30 ноември 1989 г. той застъпва изцяло тезата за водещата роля на комунистическата партия и не допуска създаването на политическа опозиция.

    Така е. Което показва, че не разчитаме единствено и само на някакви много скрити тайни документи, за да се уверим в някои факти. Коментирайки всичко това с хора от ДСБ, аз съм виждал неведнъж градацията на отхвърлянето. В момента, в който няма нищо, те казват: „Дайте ни някакви факти”. Изваждаме публични факти, те казват: „Тия факти са невалидни, защото еди-какво си”. Изваждаме фактите за сътрудничеството с Луканов и за писането на неговите доклади, те казват: „Прекрасно, той е бил толкова ценен, че дори и БКП са го оценили”. Отиваме по-нататък и изваждаме това, което бившият президент Желев описва недвусмислено в мемоарите си от 2005 г., където разказва за жеста, който му направил Костов, искайки „сухо”, за да сътрудничи на СДС. Можем да си представим реакцията на Желев – как ли му е прозвучало цялото това нещо в ония ранни месеци, когато нямаха никакви пари. Забележете, че освен това Костов е заявил, че разполага с много сериозна база данни. Желев цитира този факт в мемоарите си от 2005 г. Той си спомня как при идването си Костов, когото описва като смугъл, черничък къдрокос мъж, направил този специфичен жест с потриването на пръстите и казал, че разполага с база данни и компютърна система, в която е вкарана цялата икономическа, политическа и обществена информация на страната. Прощавайте, но всеки, който си спомня онова време, може да си даде сметка колко хора можеха да работят с електронноизчислителни машини и с онова поколение компютри. Второ, интересен е самият факт, че имаш достъп до информация, която със сигурност има някаква степен на секретност. В интервюто за списание „Максим”, което вече цитирах, Костов казва: „Аз съм икономист по професия, но мога и да програмирам машини, за да смятат”. Това е една, също не много известна, криптоложка част от неговите опитности. Ние постепенно ще създаваме неговия образ на базата на мозайка от такъв тип свидетелства. Не очаквайте да извадим папка, в която пише: „Костов е човекът на Москва в България”. Напротив, аз смятам, че неговите, да ги наречем, антируски втурвания през 2000 и 2001 г. бяха предизвикани от няколко фактора. Първо, скарване с част от хората, които имаха икономическа дейност и бизнес интереси и които той удари чрез държавната машина и второ, натискът от страна на Съединените щати за известна еманципация на България от руската ос. Това е част от тъмното минало, което предопределя начина, по който се случи преходът в България.

    Споменахте отношението на Костов към Русия. У нас той е възприеман като един от най-яростните противници на руската политика в България. Той е човекът, за когото ще ви кажат, че откъсна България от руската ос, че промени геополитическата орбита на България, и това стига, за да влезе в историята.

    Тезата е, че Костов е отцепил България от руското влияние. Дайте да видим дали това е така. България днес е може би икономически по-зависима от Русия, отколкото по времето на Тодор Живков. Само един пример – прословутият „Нефтохим” в тоталитарното си битие е бил нефтохимически комбинат с огромна номенклатура от химически продукти, които се получават на базата на сложен крекинг на много видове нефт. Поради тази причина в периода 1991–1999 г. е доставян нефт от над 14 страни – включително американски нефт, нефт от Алжир, от Израел, от Иран, от Нигерия... На практика през 1999 г. след приватизацията на „Нефтохим” нефтохимическият комбинат става нефтена рафинерия, която е 100% зависима от руснаците и от „Лукойл”. Задавам риторичния въпрос – това връщане назад ли е, или е обособяване от руската орбита?

    Чувал съм обяснението, че офертата на руснаците е била много добра и че „Нефтохим” е работил с руско гориво, поради което други кандидати от по-големи фирми не са имали възможност да работят с тази технология.

    Аз казвам, че това не е вярно. „Нефтохим” е обработвал, включително по времето на Костов през 1998 г., нефт от 14 различни страни. Кое е несъвместимото? Приватизацията на „Лукойл” е нещо изключително интересно и за нея трябва да се направи голямо изследване. Странно е обаче, че по тази тема има омерта и никой няма да ви каже и думичка по нея, включително бившият шеф на Агенцията по приватизация Захари Желязков. Цялата приватизация по времето на Костов беше направена по начин, който изключва възможността от нея да произлезе нормален, да го наречем, морален капитализъм, с цялата условност на това понятие. Погледнете приватизацията на ЦУМ. Там всички говорят за Георги Гергов. На практика Гергов купува ЦУМ през 2003–2004 г., и то по един доста странен начин, като взема заеми от различни банки, свои пари той няма. На практика същинската приватизация на ЦУМ става през 1999 г. от един хонконгски клон на английската офшорка и инвестиционен фонд „Риджън Пасифик”. Ако потърсите нещо за „Риджън Пасифик” в интернет, няма да излезе нищо. Азиатска инвестиционна компания, която купи ЦУМ и Хеброс Банк. Само че е много интересно да видим кой е бил представител за България.

    Кой?

    Ами светото семейство Мая и Георги Кирчеви. Това са собствениците на фирма „Хрисома”. Мая Кирчева е член на „Бъдеще за България”, а самият Георги Кирчев е собственик на много имоти в София, включително на падналата сграда на ул. „Алабин”, която уби две момичета преди няколко години. Това е човекът, който на практика е представител на тази неясна структура „Риджън Пасифик”, която купува ЦУМ. Искам да кажа, че тази приватизация странно и страшно напомня за приватизацията в Русия. Добре е да си припомним как започна олигархизацията на Русия. Наскоро попаднах на едно изявление на Анатолий Чубайс, който обяснява, че приватизацията в Русия била извършена по този брутален и дивашки начин заради целите на антикомунизма – раздържавявайки по този начин държавното богатство, те искали да убият комунизма, като му изтръгнат икономическата база. В това отношение нашите десни бяха силно русифицирани. Когато през 1998–1999 г. активисти седесари попитаха Александър Божков защо всичко се продава на комунистите, той им отговори: „Е, парите са у тях, кой искате да купува предприятията”.

    Съществува и друга теза – сините поеха управлението на България след тежката Виденова криза и за да изпълнят критериите за кандидатстване за членство в ЕС, трябваше да направят моментално раздържавяване. Те бяха пресирани да извършат приватизацията бързо, тъй като предишните управления бяха отлагали този процес. Второ, действително парите бяха у комунистите... Изобщо, поставен по този начин, разговорът не изглежда много читав.

    Защо обаче нещата не се случиха по този начин в другите страни, включително и в Румъния. Румъния в момента строи ядрена централа за сумата 4 млрд. долара с канадски реактори “Канду”, които имат опция за произвеждане на оръжеен плутон. И в тази инвестиция участват единствено и само западни капитали и фирми. Обратно, България за дълги времена е обречена да остане в орбитата на Русия. Следващият ми аргумент е казусът „Белене”. Малко хора знаят, че на практика възстановяването на строежа на „Белене” не е приумица и решение само на Сакскобургготски – чисто формално неговото правителство взе решение през 2005 г. по този въпрос. Фактите показват, че през 2000–2001 г. тогавашното правителство на ОДС предприема поредица от стъпки, които подготвят почвата за последвалото решение на НДСВ. Става дума за един доклад, написан от специална комисия, която е създадена с решение от 26 януари 2000 г. на Висшия експертен съвет на Агенцията по енергетика и на НЕК. В този доклад АЕЦ „Белене” е определена като новата ядрена мощност на България и е предпочетена пред строежа на блок 7 на АЕЦ „Козлодуй”. Малко по-късно, през януари 2001 г., Петър Жотев, който е вицепремиер в правителството на Иван Костов, подготвя доклад за състоянието на АЕЦ „Белене” и препоръки строежа да бъде размразен. И най-странното, което следва, е, че този доклад за възстановяване на строежа на „Белене” разцепва БСП, тъй като половината от социалистите са против възстановяването на този строеж.

    Мисля, че този доклад беше прочетен от трибуната на Народното събрание.

    Да, но когато преди няколко дни тези факти бяха припомнени в едно телевизионно предаване, ресорният депутат на ДСБ по тези въпроси Иван Николаев Иванов каза, че това не е вярно и че всъщност Петър Жотев не бил така близък до СДС. Но нали той беше вицепремиер?! Още по-скандално беше изявлението на съпредседателя на парламентарната група на сините Ваньо Шарков, който заяви преди няколко дни пред радио К2, че Петър Жотев бил чуждо тяло в СДС и бил влязъл в централата на СДС едва в края на мандата.

    Това е нахално твърдение. Петър Жотев напусна ДСБ огорчен, тъй като беше предпочетен пред Светослав Малинов, който беше поставен на първо място в листата на ДСБ в Бургас.

    Жотев беше шеф на Банковата консолидационна компания, беше представител на Световната банка, изобщо ключова персона. Твърдението, че е бил чуждо тяло в СДС, е скандално, но да приемем, че е вярно. В изявление от 12 декември 2000 г. Йордан Соколов, който тогава беше водач на листата на ОДС в Плевенския избирателен район, казва по време на съвместна пресконференция с Петър Жотев и Найден Зеленогорски, че до месец в кабинета ще бъде внесен доклад за продължаване на строителството на АЕЦ „Белене” и че самият Соколов щял да лобира за атомната електроцентрала. Има една много хубава статия по темата на Галина Александрова от в. „Капитал” от януари 2001 г. – „АЕЦ “Белене” настърви енергийните лобита”. Бих приключил темата за руското влияние с думите – гледайте какво правят политиците, а не какво говорят. Ще ми се да припомня и едно изявление на Костов от март 2009 г., когато той каза буквално следното: „Аз мога да работя с много хора, мога да работя и с БСП. Спомнете си, че аз бях начело на управлението, когато БСП се включи в консенсуса за евроатлантически ценности и се извърши този голям геополитически завой. Сегашният президент беше човекът, с когото ние постигнахме и аз лично съм постигнал консенсус, за да бъде страната член на НАТО”. Как връзваме това изявление на Костов за постигането на консенсус с БСП с твърденията му, че Гоце е изпращал писма на Милошевич и че е бил срещу НАТО, които се ползват като пропагандна тояга. За всички хора, които се занимават задълбочено с политиката в България, е очевидно, че тя напомня на куфар с двойно дъно. И ако някога биваме обвинявани в конспиративни теории, то е само защото се опитваме да отворим второто дъно.

    Думите на Костов имат и друго тълкувание – той казва: „Аз съм толкова добър и мощен политик, че мога да обърна и най-върлите противници на една добра кауза, така че те да работят за нея”. Той казва: „Аз обърнах БСП в посока на европейската ориентация, която ние зададохме”.

    Да, но срещу това изявление има поне десет, в които той твърди точно обратното. Така че бих искал да уточним кога всъщност той казва истината, защото това са две взаимно изключващи се тези. Ако си постигнал стратегически консенсус със сегашния президент, то това трябва да има съответния политически код и от него трябва да следва съответното политическо говорене и действие. Аз мисля, че има точно обратна тенденция. В момента НАТО е пробита като швейцарско сирене и хората от старата гвардия не могат да приемат, че алиансът на практика вече не е съюз за колективна отбрана, какъвто беше през 80-те години, а една паневропейска система за колективна сигурност, такава каквато я виждаха късните андроповски стратези – Европа от Атлантика до Урал и пр. Тоест това е една разводнена, бих казал, сантиментално сълзлива коалиция, в която са включени и хора с чувствителни души като холандските гейове, които според американския генерал Джон Шийн са предизвикали клането в Сребреница поради невъзможността да окажат военен отговор на добре екипираните сръбски главорези, които избиха хиляди мюсюлмани

    Като се връщаме назад, нека припомним, че Костов спря руските самолети, които трябваше да отидат в Косово на помощ на сръбската съпротива срещу САЩ.

    Лека му пръст на Холбрук, който сигурно може да разкаже много неща, включително за един мит, който дори националистите спрягат – за прословутите албанци, които трябваше да дойдат в България и Костов ги е спрял. Какво се случи на практика в Прищина? Дебаркирането на т.нар. десантчици руски командоси беше договорено между САЩ и Русия и това вече е публична истина. Ако някой си мисли, че Костов е застанал с цялата си воля и сила между американско-руските отношения, дълбоко се лъже.

    Искате да кажете, че не е имало особен смисъл от прелитането на тези самолети?

    Абсолютно, това не е прерогатив на Костов, не е нещо, което той е взел като решение на своя глава. Този опит за еманципация на Костов ми напомня страшно много на опита за еманципация на Тодор Живков, който бил направил “възродителния” процес напук на волята на Москва.

    Сега обаче Иван Костов и Мартин Димитров се обявяват най-категорично и яростно против строежа на АЕЦ “Белене”.

    Имам едно подозрение, за което нямам кой знае колко факти. Костов в момента се опитва да направи това, което е правил и през 1998 г., когато беше премиер. Всъщност той действа на индианския принцип – добро е, когато Голямо перо открадне коня на Малко копито, но ако Малко копито открадне коня на Голямо перо, това е зло. Тоест ако БСП или фирми на БСП и ДПС стоят на входа на турския газ, който трябва да диверсифицира в България доставките на газ, това е зле. От няколко месеца Костов провежда разговори с негов близък акран, казано на чист български, в Турция, който е в газовия бизнес. Това забавяне при взимането на решение за връзка между България и Гърция при диверсификацията на доставката на газ е също в някаква степен подсказано от този човек. В момента най-голямото бизнес дело на Костов и оторизирани от него хора е да яхнат диверсификационната връзка за газ между Турция и България. Сега ровя в тази посока и мисля, че рано или късно ще извадя конкретни доказателства по този въпрос.

    Как можем да опишем линията Костов – Борисов и връзката й с линията СИК?

    Тя е тънка червена линия. Знаете, че разделението беше следното – СИК са вляво, а висаджиите помагат на десните. В същото време, ако човек погледне връзките на бивши и днешни седесари със СИК, ще остане много силно изненадан. Аз искам да дам втори живот на една прекрасна статия на журналистката Ива Рудникова и фотографа Живко Ангелов от в. „Капитал”, които през 1996 г., по време на най-големия ентусиазъм и нарастваща мощ и подкрепа за СДС публикуваха „Новото лице на СДС пъпчаса от мутри”. Статията е от 29 септември 1996 г. и там има култови реплики, изречени от Костов и от Марио Тагарински. Става дума за една среща в прословутия ресторант „Олимп” във връзка с набирането на средства за кампанията на новото лице Петър Стоянов. Между другото, като казвам тънка червена линия, веднага искам да добавя, че сикаджийската връзка се вижда по-късно и в бизнес делата на днешния съпруг на евродепутатката Надежда Михайлова. Светлин Нейнски е човек, който през 2002 г. притежаваше голяма част от акциите на “Софияленд”. Това е една много мътна и криминална бизнес история. Негови съдружници са били двамата синове на изпълнителния директор на СИК Димитър Петков. Най-странното е, че в едно интервю на самия Светлин Нейнски във в. „Стандарт” от 2006 г., след като цялата работа се разпада, той казва: „Точно заради страха да не се правят политически спекулации Костов ме накара да извадя напред като съдружници братята Попови и тяхната фирма „Пио технолоджи”, в която аз не участвах”. Освен това се оказа, че доскорошният председател на общинския съвет в Свищов – град, който се управлява три мандата от син кмет – Андрей Захариев е бил шеф на фирма на братята Маргини и на Димата Руснака, която е регистрирана на името на жената на убития Димата Руснака. Дотук аз изброих около 10 факта, които водят до една и съща линия на разсъждение – има пряка връзка между организираната престъпност и организираната политика. Мисля, че на Запад са нужни доста по-малко факти, за да бъдат направени съответните изводи.

    Все пак един човек не може да бъде само черен или само бял. Дотук ние описваме Иван Костов само в негативен план. Мнозина смятат обаче, включително и аз доскоро, че той е един от най-успешните политици на Българя, че за разлика от другите той има чувство за държавност и за политическа мисия, че действа решително и компетентно.

    Ако приема тезата, че Костов е голям държавник, това означава да си направя ритуално самоубийство като политически анализатор, тъй като разговаряме вече близо час и аз твърдя и доказвам точно обратното. Първият въпрос, който задават на студентите по политология, е: „Има ли морал в политиката”. И всички отговарят: „Не, в политиката няма морал”. Отговорът на подготвения преподавател е: „В политиката има морал, но той не е всекидневният морал”. Голямото постижение на Макиавели е, че той модернизира политическото, като вкарва там другия, политическия морал. Ако изходим от това, искам да кажа следното – Иван Костов вероятно има свое тълкуване за политическия морал, но неговият политически морал е сътворен в дебрите на московските служби, институти и школи, в които е бил. Този човек е народен представител в продължение на седем мандата. В сегашното Народно събрание само четирима са като него – Юнал Лютфи, Ахмед Доган, Любен Корнезов и Георги Пирински. Погледнете биографиите на тези хора и ще видите, че всеки от тях е свързан по някакъв начин с това, което наричаме секретни служби, тайни лостове на властта и специални роднински връзки. Подобна политическа дълготрайност при такива слаби резултати показва, че някой е сложил наметало върху тези хора и не позволява те да бъдат атакувани, като същевременно ги премества като пешки по шахматна дъска.

    Защо обаче ченгетата и тези, които наричаме олигарси, мразят Костов? Преди десет години, когато Костов беше на власт, направиха чудеса, за да го очернят в медиите.

    Вижте, преди Борисов да дойде на власт като премиер, аз чувах много тежки думи от страна на Васил Божков за него. Но фирмите на Божков в момента са в консорциума, който строи магистрала “Тракия” и поради ред причини вероятно ще създадат много сериозни проблеми. Пак казвам, важно е да разграничаваме онова, което се говори, от това, което се прави на практика. Това според мен е най-важният принцип, който ще ни позволи да избягаме от типичното за симпатизантите на Костов говорене.

    Какъв е профилът на неговите симпатизанти, опишете ги?

    Аз самият съм по-близък до СДС и мога да ви кажа как изглежда профилът на седесарите, но имам наблюдения, бил съм на няколко събрания на ДСБ, включително в София, където е тяхната цитадела и където председател е ген. Атанасов. Бях изумен от това как хора, които са професори и имат своето място в науката, стоят като добре дресирани животни или като добре обучени войници. Там например се започва някаква тема, но в момента, в който лидерът – в случая Атанасов – каже: „По тази тема повече няма да се разговаря”, никой не казва гък. Мисля, че д-р Николай Михайлов ги беше определил като гръцки менади, които се изправят с гърдите си срещу всеки, който реши да атакува лидера. Става дума за някакво политико-обществено зомбиране, което не съм в състояние да анализирам.

    Аз си спомням една наша бегла среща в Казанлък. Тогава ние създавахме ДСБ, а вие участвахте в някакво заседание на СДС. Какво си мислехте, когато се създаваше ДСБ?

    При създаването на ДСБ имаше много сериозно очакване, включително в средите на СДС. Включително от страна на тогавашния, а и сегашен председател на СДС в Казанлък Николай Александров, който беше на крачка да премине заедно с цялата организация на СДС там в ДСБ. Много хора тогава очакваха от ДСБ да роди новото дясно. Още тогава се говореше за нова и стара десница, като новата десница беше ДСБ, а старата – СДС. В един момент ДСБ стигна до нивото да бъде просто част от старата десница. През 2007 г., когато се създаваше Синята коалиция, Костов каза: „Това, което казах тогава, е, че при разделението духът напусна СДС. Само че дух без тяло не може. Стремежът на ДСБ да бъде верен на принципите и на ценностите за сметка на силно отслабване на волята за власт и на стремежа да отидеш във властта се оказа непечеливша политическа комбинация. От друга страна, в СДС остана достатъчно воля за власт. Така че тези неща трябва да бъдат балансирани очевидно наново”. Ето как на чисто вербално ниво човекът, който разцепи СДС, в един момент се появи като негов обединител.

    Как си обяснявате липсата на съпротива срещу това? Имам предвид липсата на смислена политическа алтернатива. Костов прави каквото си поиска, а от страна на СДС няма отпор, той не намери там достоен опонент.

    На този въпрос има два отговора – единият е оптимистичен, а другият е песимистичен. Ще започна с песимистичния. Сините, СДС или старата десница, както искате ги наречете, дотолкова са излинели от липсата на власт, че са готови на всичко, което може да ги доближи до властта. Започнахме разговора с гласуването на Изборния кодекс. Това гласуване също има интересен прочит. На местните избори е напълно възможно сините да пласират тук-там свои хора. Да не забравяме, че двама от районните кметове в Столичната община са на сините. В Бургас, където кметът е на ГЕРБ, има двама зам.-кметове, които са от СДС, като единият от тях е по ключовото направление „Строителство”. Това е единият, да го наречем, прагматичен прочит на нещата. Тоест СДС си оставя отворена вратичка за колаборация със спечелилия. СДС и ДСБ нямат политическа хигиена и не се гнусят да си сътрудничат дори с БСП, каквото и да казват на думи. Аз се сещам поне за едно място, където председателят на общинския съвет – говоря за прословутата община Свищов –е член на БСП и беше избран с гласовете на СДС. На последната общинска конференция същият този Андрей Захариев, който друсаше кръшни чалгаджийски танци заедно с Величко Адамов, ректора на университета там, се извини на седесарите като им каза: „Искаме вашето извинение за това, че се налага по прагматични причини да гласуваме заедно с БСП”.
    Оптимистичният поглед е в рамките на това, че българското разбиране за правене на политика винаги съдържа очакването да бъде направено някакво обединение. Погледнете тези фамозни заглавия във Фейсбук – „Един милион българи, нека да покажем, че можем...”. Има някакво перверзно разбиране за общо действие. Това не е общото действие, характерно за западната цивилизация. Това е общото действие на прословутия руски философ Николай Фьодоров, който между другото подготвя тоталитарната държава на болшевиките. Ако трябва с едно изречение да опиша разликата, ще използвам прословута фраза на Чоран, който казва: „Роден съм в нация, лишена от шансове. Щастието свършва във Виена, отвъд Виена започва проклятието”. Мисля, че това е обяснението за перманентната русификация.

    Моят въпрос беше свързан с алтернативата.

    Вероятно за една част от десния електорат е невъзможно да си представи политическо организаторство извън тези хора, извън способностите им да организират някакви ресурси и да свършат някаква чисто организационна и политическа работа. Аз мисля, че нещата трябва да бъдат оставени на спонтанността. Ако българите действително имат нужда от дясно, то ще се намерят начини и хора, които да организират и обособят нормална десница. Наскоро четох интервю с Умберто Еко, който казва: „Големият проблем на изследователя е, че той залага тълкувателни рамки в рамките на своя съзнателен живот, който не надвишава 40–50 максимум 60 години. Има процеси в днешна Европа, които са започнали от Ренесансова Европа, има процеси, които са свързани с разпадането на Османската империя, и голяма част от проблемите на Балканите и в Южна Европа са свързани с тези вековни процеси”.

    Каква е прогнозата ви, ще оцелее ли Синята коалиция, ще участва ли в това управление и ще успее ли да влезе в следващия парламент?

    Аз следя много внимателно дейността на регионалните организации на ДСБ и на СДС. До момента 5 или 6 от тях вече създадоха, както те обичат да се изразяват, „формат за явяване на следващите местни избори”. Наскоро имаше събрание в Кърджали, където подписаха формата като тюрлюгювеч. Там трябва да влязат и „Новото време”, и „Гергьовден”, и БНД, и всякакви счупени грънци, които очакват да бъдат слепени чрез подобни формати. Ако това е общата сила, с която ще се явят на предстоящите избори, смятам, че представянето им ще бъде много слабо. В момента старата десница има 5 областни кметове и около 28 или 32 общински кметове. От тези 5 според мен има шанс да бъде преизбран само един – това е кметът на Монтана, който е вече трети мандат, и то не заради друго, а защото е бивш член на БКП и за него гласуват около 20–25% и от БСП в Монтана. Тодор Попов, който е кмет на Пазарджик, беше обвинен в корупционен шлейф, а освен това общината е с много тежки дългове. Вероятно няма да бъде преизбран и Найден Зеленогорски, защото Плевен също е в много тежко финансово състояние.

    А президентските избори?

    Наскоро четох интервю с вещия тълкувател на либералните мисли на Ахмед Доган, става дума за Лютви Местан, който казва, че Доган тръгва надясно. И като кръчмарски котараци взеха да се облизват десните лидери, защото си представиха как Доган подкрепя някой от тях за президентските изори.

    Дори се заговори за двойката Надежда Михайлова – Румен Христов.

    Да, вероятно на това се дължи особена активност на Надежда Нейнски през последните няколко месеца. Аз имам версия обаче, че Ахмед Доган ще изпържи всички. Мисля, че той вероятно ще подкрепи Меглена Кунева, една кандидатура със сериозен потенциал. В интервюто си Лютви Местан казва следното: „ГЕРБ се проваля и открива много сериозен терен надясно”. Не знам защо обаче старата десница мисли, че непременно тя трябва да бъде трансмисията, през която да бъде заето това дясно. Мисля, че Доган ще подкрепи Меглена Кунева, ако щете, дори заради това, че тя може да събере най-разнообразни гласове. Тя може да привлече и леви, и десни гласоподаватели и може да обере феминисткия вот.

  97. 97 Профил на gigow
    gigow
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Тези герберски маймунджилъци ги знаем. Точно като дедо поп: "Не ма гледай какво правя, ами ма слушай какво ти говоря".

    Преди по-малко от година за началник на РДВР- Шумен беше назначен бившият "резидент" на Трето главно управление на ДС-ВКР. Казва се Любомир Христов. Не е агент на ДС, а РЕЗИДЕНТ, тоест ТОЙ се е занимавал с вербовките.
    Познайте защо е назначен? Защото е активен гербер. Дори беше в листата на кандидати за депутати от ГЕРБ. За това и беше публикувано досието му от ДС. Който не вярва да види решението на комисията по досиетата.

  98. 98 Профил на renegat
    renegat
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    ...И ТОВА ГО КАЗВА ЕДИН кандидат-президент НА БЪЛГАРИЯ. Как ще се затваря нещо, което не е отворено, или е само открехнато и същевремено се прзнава, че в управляваната от него СИЛОВА СТРУКТУРА РАБОТЯТ 1500 "бивши" АГЕНТИ И ДОНОСНИЦИ, ХОРА СВЪРЗАНИ С "ДС", а и вероятно с "КГБ" структури-закрити, но работещи в името на корупцията, шуробаджанашкитината чрез ЛОБИЗЪМ и СТАРИ ВРЪЗКИ... С ТОВА СЕ ДОКАЗВА ИСТИНАТА ЗА "ГЕРБ" - това е формация свързана със старото БКП минало на БСП/к/ със старите ретроструктури на силовото милиционерско министерство на вътрешните работи и останалитеживи реликви от онова време. ДО ТУК ДОБРЕ, но най-лошото е че желанието за промяна и основно законово пречистване - липсва. И тази формация се готви да замени "ГОЦЕ" със "ГОЦЕ НОМЕР ДВЕ", даже по-лошо с един друг представител, който има смелоста да каже, че всичко е приключено без да е започвало...Това действие има много имена. Но най-малко може да се нарече АМОРАЛНО...Това са насоките и на правителството и на президентството - както днес така и за в бъдеще...да бъдат стожери на уж "пречистилото" се старо и със синовна обич и преданост да продължим работата по конвергенцията на икономическата власт в политическа със всички средства...

  99. 99 Профил на Дива селянка
    Дива селянка
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#95] от "teni":

    Ването Теменужката. църън ваньо

    Дреме ни за мнението на гоите! И хич не ни трябва вашата прошка , стадо! КАРЛА
  100. 100 Профил на vlad76
    vlad76
    Рейтинг: 572 Гневно

    До коментар [#46] от "Раз печки, раз кюнци":..Прав си ..сега ако сме Народ ....демократи и пр. трябва да идем пред президентството и агент Гоце да си подаде оставката....!!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK