Учените от БАН ще се срещнат със Симеон Дянков и Сергей Игнатов

Учените от БАН протестираха неколкократно преди Нова година.

© Георги Кожухаров

Учените от БАН протестираха неколкократно преди Нова година.



Учените от Българската академия на науките (БАН) ще се срещнат с министрите на образованието и финансите Сергей Игнатов и Симеон Дянков, за да разговарят за бъдещото на академията.


Преди Нова година учените протестираха неколкократно заради по-малкото пари за академията през 2011 г. Освен това те не са съгласни с готвения от управляващите закон, според който институтите ще се създават и закриват от правителството по предложение на министъра на образованието след съгласуване или по инициатива на председателя на БАН.


Срещата днес е инициирана от Игнатов.

Коментари (74)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 823 Неутрално

    БАН е феодално имение на една напълно разпасала се комуно-феодална шайка, която погазва закона всеки ден и час. В БАН вече 18 години умишлено не се създават критерии за атестиране на учените. БАН е последен бастион на комунизма. Индивидът Саботинов е пръв асоциат на руснака Юхновски, който изправи на нокти две трети от България, като си позволи на 72 години да се кандидатира за ЧЕТВЪРТИ ПЪТ за председател на БАН В ЕПОХАЛНО НАРУШЕНИЕ НА ЗАКОНА. Беше принуден да подаде оставка. В БАН "работи" като професор и член-кореспондент другарят Александър Лилов, член на Политбюро. В БАН "работи" като професор и член-кореспондент другарят Стоян Михайлов, секретар на ЦК на БКП. В БАН "работи" като професор другарят Мръчков, главен прокурор по време на възродителния процес. В БАН "работи" като професор и член-кореспондент другарят Васил Проданов, АОНСУ-вец, който В СВОИ СЪЧИНЕНИЯ ОТРИЧА ЗВЕРСТВАТА И МАЩАБИТЕ НА СТАЛИНИЗМА! Да продължавам ли поименно? Няма нужда. Всичко се знае. Мои публикации за БАН:
    "Как Партията бдеше над науката":
    http://kkabakciev.blog.bg/nauka/2009/10/20/kak-partiiata-bdeshe-nad-naukata.419072
    http://kkabakciev.blog.bg/nauka/2009/10/20/kak-partiiata-bdeshe-nad-naukata.419072
    http://kkabakciev.blog.bg/nauka/2009/10/20/kak-partiiata-bdeshe-nad-naukata.419072
    "БАН си остава бастион на номенклатурата":
    http://kkabakciev.blog.bg/nauka/2009/10/20/ban-si-ostava-bastion-na-nomenklaturata.419077
    "По повод на една дребна случка - за двата най-едри проблема на БАН":
    http://kkabakciev.blog.bg/nauka/2009/10/22/po-povod-na-edna-drebna-sluchka-za-dvata-nai-edri-problema-n.420424
    За лустрация и радикална промяна в БАН
    http://kkabakciev.blog.bg/technology/2010/01/20/za-lustraciia-i-radikalna-promiana-v-ban.476489
    "Банбаши и Туркменбаши":
    http://tech.groups.yahoo.com/group/bulgarianscienceproblems/message/2395
    SACK JUHNOVSKI & COMPANY!
    http://tech.groups.yahoo.com/group/bulgarianscienceproblems/message/2885
    "Кой уронва престижа на БАН в епохата на чалгата"?
    http://kkabakciev.blog.bg/nauka/2009/10/22/koi-uronva-prestija-na-ban-v-epohata-na-chalgata.420429
    "Такова беше, и е, времето - лингвистиката като инструмент за политическа пропаганда":
    http://kkabakciev.blog.bg/nauka/2009/10/20/takova-beshe-i-e-vremeto.419066
    "Речниците - капризи или идеологически потребности?":
    http://kkabakciev.blog.bg/nauka/2009/10/22/rechnicite-kaprizi-ili-ideologicheski-potrebnosti.420427
    Блогът на Красимир Кабакчиев за политически дискусии":
    http://kkabakciev.blog.bg/
    Моят професионален блог:
    http://krasimirkabakciev.blogspot.com/
    Блог на Красимир Кабакчиев за съдебната система:
    http://kkabakciev.blogspot.com/

  2. 2 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 823 Неутрално

    ОТМЕНЕТЕ ТОВА ПОСТАНОВЛЕНИЕ! Проверете законосъобразността - а също така и "морала" - на постановлението, с което МС даде депутатски заплати на така наричащите се академици и член-кореспонденти, които в мнозинството си не са учени, а са представители на тлъстата комунистическа номенклатура! По инициатива на Станишев бяха отпуснати доживотни депутатски заплати (1900 лв.) на така наречените академици, член-кореспондентите трябва да вземат 30% от заплатите за академиците. Невероятно гнусно и нагло безобразие на некадърната крадлива пасмина, наречена тройна коалиция, осъществено за сметка на Данъкоплатеца! Чрез титлите академик и член-кореспондент абсолютно безспорно се предоставят привилегии! Те са противоконституционни! Чрез тях грубо се нарушава една от фундаменталните разпоредби в Конституцията, а именно член 6, който гласи: "(1) Всички хора се раждат свободни и равни по достойнство и права. (2) Всички граждани са равни пред закона. Не се допускат никакви ограничения на правата или привилегии, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние." Сред академичната общност е известно, че автентичните учени сред гореупоменатите две групи са около 20%. Другите са номенклатурчици и техни асоциати. Постановлението, освен всичко останало, е епохално по своята ЦИНИЧНОСТ И НАГЛОСТ, като се има предвид положението на пенсионерите и бедните! ОТМЕНЕТЕ ТОВА ПОСТАНОВЛЕНИЕ!

  3. 3 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    Среща със палача.
    Да се смея ли
    или да плача?!!!

    www.berbenkov.hit.bg
  4. 4 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Една езикова бележка.
    "Дневник", изключително съм озадачен от определителния член в подлога на заглавието на това съобщение! Има го и още два пъти в текста.
    Учените в БАН са около пет хиляди. Да не би да е организирано общо събрание на стадион "В.Левски" за среща с двамата министри, а?
    Иначе е вярно, че повечето от учените в БАН мълчат пред безобразията на престъпната управителна шайка на БАН. Но все пак не чак всичките учени в БАН са несъгласни с готвения от управляващите закон.

  5. 5 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1366 Весело

    Калашници и базуки ще си носят ли? То срещу дянков друго не помага.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  6. 6 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2570 Неутрално

    До коментар [#5] от "epoc":

    По-скоро,Дянков трябва да се въоражи,защото БАН е филиал на БКП,а те както е известно,са специалисти по атентатите! Друг е въпроса,че БСП използва БАН,като второ пенсионно,за свои заслужили другари!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  7. 7 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 768 Весело

    Отсега е ясно какво ще кажат учЕните на тази среща: искаме пари, нямаме пари, българската наука е в опасност, ядем през ден, искаме много пари, не искаме никой да ни се бърка в работата (сиреч, да ни контролира), искаме академиците да взимаме по 3000 лв, а младите да го духат, те може и с 300, без нас България не може, без нас светът не може, искаме да си даваме имотите под наем за по 10 лв на месец, а останалите 2000 да си ги раздаваме помежду си.

  8. 8 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1366 Любопитно


    не са съгласни с ...... според който институтите ще се създават и закриват от правителството, по предложение на министъра на образованието, след съгласуване или по инициатива на председателя на БАН.
    ========================

    - Ало другари, чуваме ли се ..... ами кой да ги закрива ..... ??! .... сами ли да се самозакривате ... ??!! Или сте толкова независими, че не никой не може нищо да Ви каже ..... ??!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    Закривай бе! Нас наука ни не треа...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2570 Неутрално

    До коментар [#9] от "Тони!":

    На вас може и да не ви трябва,но на нас ни трябва! Затова:

    1. Изгонване на ВСИЧКИ "УЧЕНИ" без публикации през последните две години!
    2.Всички институти на БАН да работят преимуществето със студенти.
    3.Поне 50% от разработките на БАН,да са приложими,и да носят 100% приходи за издръжката а държавата да финансира само разходите по фундаментални теми!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  11. 11 Профил на Elena Dimitrova
    Elena Dimitrova
    Рейтинг: 615 Неутрално

    Това не са учени ,а феодални старци-агенти на ДС,пречещи на младите!Да се ахат!Хранилката вече я няма!

    4itatel
  12. 12 Профил на lindi
    lindi
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Само образованите мъже могат без да имат известно препитание да запазят сила на духа.
    За народа не е така:ако има препитание духа е непоколебим ако няма духът му не непоколебим.А като не е непоколебим нравствено се пречупва върши престъпления и биват преследвани и наказвани.Как можеш да спечелиш народа-трябва просто да му доставиш това което обича,а не да го обремениш с това което не обича.

  13. 13 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1525 Любопитно

    Игнатов бил инициирал среща. Кой Игнатов?! Онзи ли, който коленопреклонно и любвеобилно е съгласен да БЪДЕ ПОДСЛУШВАН И СЛЕДЕН?
    ВИрусът Дянков щял да е там. Кой Дянков? Онзи ли, който с жизнерадост и дръзновение е съгласен да БЪДЕ ПОДСЛУШВАН И СЛЕДЕН?
    Пишете поне, че ГЛАВНИЯТ ПОДСЛУШВАЧ ще присъства също на срещата. "Инкогнито". За контрол на бъдещото докладване.
    ТЕЗИ ТРИМАТА НАЛИ ТРЯБВА ДА СЕ МРАЗЯТ?
    Как ще чуят с някакво, дори куртоазно, внимание дошлите? Значи ще мразят и тях.
    Безсмислена среща!!!!!
    Всичко е решено. БАН ще стане на парчета и ще се продава-търгува между мразещите. Законът мина на първо четене.
    Между другото, учените, за какво Ви е да се разкарвате до министерския съвет. Всичко, което сте говорили и решавали, всички ваши спорове или съгласия са били докладвани предварително на МРАЗЕЩИТЕ СЕ. Ако правилно съм разбрал министър-0-председателя.
    Само им помагате да насаждат още омраза към вас в мат"риала.

  14. 14 Профил на lindi
    lindi
    Рейтинг: 8 Неутрално

    от древните мъдреци е казано: Дай те ми един манастир прям и искрен който не се кичи със способностите на другите а с простотата на своя труд, да притежава великодушие, да тачи дарбите на другите като че сам ги притежава, да ги обича повече отколкото устата му ги изразява –такъв манастир ще е в състояние да запази синовете и внуците ми и от него може да се очаква полза .
    Но ако е в нрава му когато намира способни хора да им завижда да ги мрази да им се противопоставя и да пречи в напредването им показвайки се неспособен да ги понася-такъв манастир няма да бъде в състояние да закриля синовете и внуците им и би трябвало да се провъзгласи опасен за държавата.

  15. 15 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1257 Любопитно

    Този път учените от БАН ще искат от двамата министри техника за закупуване на СРС-та. По този начин могат да им дадат 100 милиона извънбюджетни както на МВР-то. Тогава положението в БАН може да бъде овладяно и успокоено, щото всеки ще клепа другите и всички ще бъдат ежедневно на работа!

  16. 16
    ****

    Този коментар беше изтрит в 10:43 на 10/01/2011 от неговия автор.

  17. 17 Профил на we4er
    we4er
    Рейтинг: 8 Неутрално

    как ще се казва нов български след 100 години стар български
    ако сичко е функция на икономиката самата икономика е функция на ресурсите както знаем от старкрафт и образованието е ресурс проблема не е че няма 10 лева да си платят парното а че няма стратегия

  18. 18
    ****

    Този коментар беше изтрит в 07:44 на 11/01/2011 от неговия автор.

  19. 19 Профил на lindi
    lindi
    Рейтинг: 8 Неутрално

    а как става така Дивата селянка с по малко от пет минуса
    никога не я виждам ае цъфнала и вързала всеки божи ден,тук

  20. 20 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 764 Весело

    До коментар [#6] от "lz2":
    "Второ пенсионно" - много остроумно. И верно. Като се почне от Ал. Лилов и се свърши с бившите окръжни партийни величия - много от тях бяха подслонени в хуманитарните институти на БАН - "няма да ги оставим на улицата, я - щото ние сме социалисти", нали.
    И пак - по същата причина - Станишев отпусна доживотни пари за академиците с размер на депутатска заплата. От тези 57 академици около 15 не са от институтите на БАН - т.е. са се изявили извън науката - пр. А. Дончев, В. Казанджиев и др. Добре - те са заслужили - и академичната си титла, и близо 2-те хил. лв. месечно, която тя носи. Пита се обаче:
    1. Защо точно БАН ще определя кои да са достойните, а не голям кръг експерти, вкл. и общественото мнение. Много хора ще подкрепят паричната награда на А. Дончев, но дали заслугите на В. Петров са съпоставими с неговите (например)?
    2. Само 15 души в Б-я (извън БАН) ли са заслужили нашата парична отплата? Не са ли поне 200? Няма ли университетски учени, учители, редови лекари, инженери, юристи и т.н., вкл. и талантливи студенти и дори ученици, които макар и в по-малък размер, да получават нашето и парично признание? Пример: заслугите на акад. Додунеков (математик) са сигурно големи, но "заслугичките" на младите ни 6 математика (трето място- Франция - 24.06-1.07. 2009) не заслужават ли и те нещо повече от забутано медийно съобщение?
    3. Вече "вътре" в БАН - защо само и единствено тези около 40 души (57-15) от БАН се радват на тази солидна парична награда - най-голямата в Б-я? Няма ли в БАН "средни" и млади учени с високи и м/ународно утвърдени постижения, които да заслужат - ако не по 1900 лв. месечно и доживот - поне по 500 лв. поне докато са на щат?
    - Или правителството на Станишев си "купи" подкрепата на академиците, а за всички останали - да му мисли следващото правителство. Лесно е, нали?
    И става логично, че именно хора от висшия ешелон на БАН (вкл. и от корпуса на академиците) са най-големите защитници на статуквото, респ. противници на каквато и да е реформа.

    Поздрави
  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    До коментар [#10] от "lz2":

    Като ви трябва наука, първо да беше изучил литературния похват - ирония, и второ да смениш политическата ориентация, че герберите не обичат науката много, много..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22
    ****

    Този коментар беше изтрит в 07:45 на 11/01/2011 от неговия автор.

  23. 23 Профил на Георги Балджиев
    Георги Балджиев
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Фактът, че ще има среща е стъпка напред. Нещата преди два месеца бяха зациклили дотам, че нито една от страните желаеше да се среща с другата и да говори, а сляпо се скандираха някакви искания и идеи, фикции и прочее.

    Нека мине срещата, нека видим за какво са говорили, кой зад каква позиция е застанал и защитил, пък тогава да правим големите заключения за науката в България.

  24. 24 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 768 Неутрално

    абе ясно е, че в БАН не може да се продължава така. Трябва да се отдели зърното от плявата, която е сигурно над 50%.
    В БАН е пълно с хора които не правят нищо - или изобщо нищо, или поне нищо свързано с науката. Много звена работят на практика като частни фирми, търсят си и изпълняват договори, и нямат нищо общо с науката. В това няма нищо лошо, дори е чудесно, но защо държавата да им плаща заплати, помещения, режийни и т.н.?
    Ако останат само тези дето вършат работа, плюс да кажем 10% плява, парите ще стигнат за всички.

  25. 25 Профил на Ивайло Йосифов
    Ивайло Йосифов
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Учените да разработят нови методи, техники и способи за наблюдение, шпионаж, подслушване, диверсия и хипноза по масмедиите. Даже могат да бъдат зачислени към службите. Какво са тръгнали за наука да харчат пари. Науката да я оставят на Бойко - тука има въпиюща нужда от нови микрофони, камери и тем подобни.

    http://5starhospitality.weebly.com/
  26. 26 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1525 Весело

    До коментар [#18] от "retardant":

    Благодарности за самоопределянето ти като мързел и некомпетентен катил.
    На мързел и катил не му трябват отговори. Не може да ги разбереш.
    Катил!

  27. 27 Профил на primus
    primus
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Давай Дянков, забий и го. Те трябва да бъдат унищожени, т.е феодалните старци, ние сме с теб!

  28. 28 Профил на ve
    ve
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Миналата година имам излезли две публикации и две са в печат. Експериментите, описани в тях са изпълнени в по-голямата си част в чужбина поради липса на финансиране у нас. При тези условия е много трудно да се работи и дори не е сигурно, че ще може да се работи.

    Вчера една колежка ме агитираше да ходим по училищатата и да говорим с учениците за наука, да ги агитираме да стават учени.

    Дали няма да ми тежи на съвестта после?

    Като чета тия коментари, като гледам какви настроения се формират в обществото, си мисля като шопа:

    "Можем да копам, ама можем и да не копам"

    То бива алтруизъм и ентусиазъм, ама като ни отрязаха половината заплата за два месеца таман преди нова година, всеки ще се замисли.

  29. 29 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2418 Неутрално

    На снимката има два плаката с текст:

    • Министерството на финансите е нерентабилно - закрийте го.
    • Stop приватизацията на просветата.

    Учудвте ли се се за какво може да се разговаря с авторите на подобни идиотизми. Не се учудвайте, министрите са дори по-сочни идиоти. При това с остро изразен нравствен дефицит.

  30. 30 Профил на kef
    kef
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар #9 /от Тони/

    Нас ни трябва наука, но УНИВЕРСИТЕТСКА!!!!!
    Държавните средства за Наука трябва спешно да се предадат на Университетите. Крайно време е научните изследвания да се извършват заедно със студентите. Нали е така и в Европейските и Американските университети с които си кореспондират 99 % от учените от БАН?!!
    Така е в света. СССР-то вариантче БАН трябва да се реформира в средище за срещи на Мъдреците от Университетите.

  31. 31 Профил на bozkata
    bozkata
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Гледах по БНТ репортаж с “академиците“ от БАН, които излизат да “протестират“.
    И четиримата говореха с един селендурски акцент, типичен навремето за “пролетерите“ от Политбюро. И 4-мата казваха : ще отидемЕ, ще връчимЕ, ще направимЕ и мн. др. Каква простотия, на български се казва : ще отидем, ще видим, ще направим, ще връчим и т.н. И това са представители на БАН ?! Няма какво “феодалните старци“ си остават феодални простаци. Това са хората, които трябва да учат народа на правилен български!

  32. 32 Профил на bozkata
    bozkata
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Драмата на БАН е, че учените от БАН като цяло не са включени в Европейското изследователско пространство и не ползват, разбира се в режим на субсидиарност, парите, които Европейската комисия отпуска за иновации, технологии, по дигиталната а...дженда и т.н. Вместо протести, защитаващи единствено интересите на номенклатурата в науката, по-добре е усилията да се вложат в разучаването на технологията на попълване на европейски проекти и кандидатстване за европейско спонсориране. Дянков не е виновен за мързела и НЕЗНАНИЕТО на българските учени. Разбира се за част от тях. Науката има нужда не от пребиваващи "учени" между 70 и 80 г., каквито са членовете академици в Президиума на ВАК /слава Богу до 31.03.2011 г./, а от млади хора, които знаят какво е eLearning, digital agenda и т.н. Именно за иновации и технологии има Европейската комисия отпуска милиарди за наука. Българските учени обаче поради лошо управление на науката вече 22-а година, са извън Европейското изследователско пространство.

  33. 33 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    Хайде стига толкова независимост, независима съдебна система и независимо народно събрание са ми предостатъчни, ако може, да няма други организации, които да използват независимостта си за да правят каквото си искат.

  34. 34 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    До коментар [#10] от "lz2":

    Кът не разбираш от нещо, що дрънкаш толкоз? Трай си поне.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  35. 35 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    До коментар [#20] от "Starec":

    Аз лично не подкрепям така раздавани пари за никого. Та МС да отмени малоумното гейчово постановление. А ако има някой наистина заслужил и в нужда да му гласува лична почетна пенсия.

    ПП Абе що старците не риват срещу това постановление? Нали им изяжда няколко милиона от и без друго орязания бюджет. не, че не знам, ма ми е весело.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  36. 36 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    До коментар [#24] от "Ментор":

    Вярно си е. Едно 50% са си за навън.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  37. 37
    ****

    Този коментар беше изтрит в 14:33 на 14/01/2011 от неговия автор.

  38. 38 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1366 Неутрално


    - Ало Академиците ... чуваме ли се ... ??!!

    Само с наливане на пари няма да стане работата ..... 10-тина петилетки бяхте в "авангарда" на Партията, сега се иска да сте в авангарда на промените ...... и НЕ се правете на неЗАВИСИМИ .....

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  39. 39 Профил на latch059
    latch059
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Учените от БАН ще се срещнат със Симеон Дянков и Сергей Игнатов...
    Учените ще се срещнат с дилетанти и недоучени ?

  40. 40 Профил на latch059
    latch059
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#1] от "Красимир Кабакчиев":
    Αποστασία - отстъпничество
    Типичен пример за ренегат и предател е Красимир Кабакчиев. Ренегат от латински: renegatus, от renego — „отричам се“ е понятие, с което се обозначава човек, изменящ на своите убеждения и преминаващ в лагера на противника; изменник, отстъпник.

  41. 41 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#28] от "ve":

    явно работиш в БАН.
    Според теб нямаш ли колеги, които са напълно излишни ? И не мислиш ли, че ако ги няма, за твоята работа ще има повече пари?
    Чудесно е да говорите с учениците за наука. Ще ви тежи на съвестта само ако слушайки ви, те след години попаднат в нещо като днешния БАН.

  42. 42 Профил на latch059
    latch059
    Рейтинг: 279 Неутрално

    ... ТЪЙ, ОТ ДНИТЕ РОБСКИ И ХАЙДУШКИ
    СМЕ ИЗЯЛИ МНОГО ЛЮТИ ЧУШКИ.
    ЗАТОВА НИ Е ЛЮТИВ ЕЗИКА...
    И ТЕЖКО МУ КОЙ НИ ПРЕДИЗВИКА.
    Под заглавие "Реорганизация" Радой Ралин перифразира известната пословица по следния начин: "Променил се Алия, погледнал се, пак в тия". А отгоре е нарисувано дрипаво плашило.В книгата "Люти чушки" е допусната несъвместимата с всякакъв морал и законност, изключваща комунистическата партийност, илюстрация на Б. Димовски" в която е злоупотребено с подписа на първия секретар на ЦК на БКП и председател на Министерския съвет на НР България, като е поставен на опашката на едно прасе. Над тази "илюстрация" е отпечатана епиграмата "Глух, но послушен": "Сит търбух за наука глух". При това отпада всякакво колебание, че и някои други епиграми са насочени против ръководството на партията. Така например под заглавие "Басня" е поместена поговорката: "Хитрата сврака с двата крака". Над нея Борис Димовски е нарисувал изправен човек, стъпил върху две бюра, т. е. човек, който държи две власти.
    Ленин бе казал, че .....за да бъдеш остър, трябва да имаш право на това. а правото на острота се получава от туй - думата да не противоречи на делото. Например:
    Кой постъпва честно, не живее лесно.
    Кой излезе прав, не излиза здрав.
    Кой душа не продава, той имотен не става.
    Епиграмата "Сит търбух, за наука глух" е със заглавието "Глух, но послушен.". Под нея художникът Борис Димовски е нарисувал една свиня с опашка - дълга и завъртяна като "министерски подпис", която, както се говореше и тогава и както разказва Георги Марков в един от "задочните си репортажи за България", напомняла подписа на най-високопоставеното лице в страната.



  43. 43 Профил на Сава Мутафов
    Сава Мутафов
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Досега си мислех, че в България всеки разбира от политика, футбол и възпитание на деца. Оказва се, че към това число трябва да се прибави и наука.

    Тук един господин (няма да го цитирам), който е очевидно детайлно запознат със същността и функциите на науката, предлага "държавата да финансира само разходите по фундаментални теми", половината от тематиката да са "приложими разработки", които "да носят 100% приходи за издръжката". Може би той ще изясни по-детайлно (но първо за себе си, моля!) как да стане това без финансиране на приложни изследвания, без технологични разработки, без пилотни проекти и, накрая, без маркетингови изследвания?

    За някои хора науката, погледната отстрани, изглежда като "боцнеш пръчка - пиеш вино". Ама не е така. Ще бъде много любопитно господинът да опише със свои думи как вижда приложимите разработки на астрономите например , от които приложни разработки да дойде закупуването ако не на телескоп, то поне на театрален бинокъл. Може би компетентният господин ще предложи още на историците да понапишат някоя и друга "История славянобългарска", да тръгнат да я продават по сергиите наред с булевардните романчета и с получените пари да си купят пачи пера.

    И още нещо. Престанете да предъвквате Дянковото пубертетско "феодални старци". Не забравяйте, че в Българската академия на науките не работят само възрастни хора. Вместо да пустословите на ангро колко процента "плява" има, напрегнете се да измислите обективни наукометрични показатели за оценяване на хората в науката, защото се оказва, че истината за заобикалящият ни свят, която е главна цел на науката, не може да се измери с брой на публикации или с брой на цитати, а най-малко с цената на някакви продадени артикули.

  44. 44 Профил на goshogoshev
    goshogoshev
    Рейтинг: 544 Весело

    До коментар [#43] от "0bi":

    Еееех и ти ,нали четеш коментарите. Хората искат скандали, кръв секс .Ти астрономи, историци. Чудно как никой досега не ти е казал че 19 годишна канадка откри нова звезда без да е член на БАН а наще чукундури го проспали и само пари искат

  45. 45
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:58 на 10/01/2011 от неговия автор.

  46. 46
    ****

    Този коментар беше изтрит в 07:44 на 11/01/2011 от неговия автор.

  47. 47 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2570 Неутрално

    До коментар [#42] от "latch059":

    ЛАЧОООУ,

    Ти като не можеш да измислиш нищо твое,все цитати ръсиш! Ама с цитати човек поглупява,не поумнява! То не че комунист може да поглупее повече от това,което вече е поглупял!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  48. 48
    ****

    Този коментар беше изтрит в 07:50 на 11/01/2011 от неговия автор.

  49. 49
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:47 на 10/01/2011 от неговия автор.

  50. 50 Профил на latch059
    latch059
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#47] от "lz2":
    Цитати, но Радой Ралин - нищожество "lz2".
    Едно, ама лъв! Хубавото не бива да се мери по количеството, но да се преценява според качеството - басните на Езоп.
    Цитат, но от Радой Ралин! - тикво зелена "lz2".

  51. 51
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:58 на 10/01/2011 от неговия автор.

  52. 52
    ****

    Този коментар беше изтрит в 07:44 на 11/01/2011 от неговия автор.

  53. 53 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1525 Весело

    До коментар [#52] от "retardant":

    Както сам се определи, ти си Катил.

    Катил, къде по точно, си бил? Това, че си "доктор" от ВАК за какво ти е? Досещай си се за каквото си искаш. Аз знам кой си.
    Леко със заповедните изречения!
    Гледай да не ми попаднеш в положение, когато ще си длъжен да ми даваш отговори. Даже ще се молиш да даваш.

  54. 54
    ****

    Този коментар беше изтрит в 07:45 на 11/01/2011 от неговия автор.

  55. 55 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1525 Весело

    До коментар [#54] от "retardant":

    Ех, а дърдориш, че знаеш кой, кой е.
    Мързел.

  56. 56 Профил на ivaylo_nikolov
    ivaylo_nikolov
    Рейтинг: 388 Любопитно

    До коментар [#53] от "AzDebil":
    Виж, аз наистина не те знам кой си! Изречението обаче: "Това, че си "доктор" от ВАК за какво ти е? " звучи доста обидно! Нима има доцент, професор и доктор, който да не е минал през ВАК през последните 60 години? Та ти с чиста ръка зачеркваш всичко, което пишеш - от една страна казваш да не закриваме БАН, а от друга казваш едва ли не що за катили има там? Нима дипломите им не са от ВАК? Доста умисъл има в изреченията ти! Аз съм ясен - завършил съм докторска степен по "Теория на познанието" в ИФИ, днес и моята съпруга си получи дипломата от ВАК по "Етика", и аз категорично не искам да закриват БАН! Откривам обаче, че точките от 1 до 3 включително на коментар №18 (без квалификациите "НЕКАДЪРНИЦИ" са напълно уместни. Но аз КАТЕГОРИЧНО знам кой е въпросният retardant - научен сътрудник в бившия вече ИФИ. Така че не е време да се плюем един друг...

  57. 57
    ****

    Този коментар беше изтрит в 07:45 на 11/01/2011 от неговия автор.

  58. 58 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1525 Любопитно

    До коментар [#56] от "ivaylo_nikolov":

    Аз също не те знам кой си. Не това е важно за анонимния дебат, който се води тук. А това, за което се възмущаваш, го написах съвсем съзнателно и целенасочено. Заради онзи "хубавец", на когото отговарях. Съгласно неговото "елегантно" отричане, омазване и оплюване на всичко и всички. Това за катилите той си го избра. Върни се на поста му, в който твърди, че всички пишешщи в нета са мързеливци и катили. Логично е и за него, като пишещ, да е такъв. Погледни и наглото му самочувствие, с което ЗАДЪЛЖАВА всички да му отговарят. На него, "богоизбрания". Поне да задаваше съществени въпроси. А отговорите ги има в стенограмите на заседанията на комисията в народното събрание. Но той разчита само на пропагандния ефект. Е, това с ВАК, разчиташе на същото, спрямо него. При неговото парадиране с докторската степен. Да, за съжаление трабва да си разиграваме и такива "игри" с разните "представители" на разнообразните интереси срещу БАН /в какъвто и да е вид/ и науката. Съжалявам но светът не е само бял и черен. Има и такива манипулатори като retardant.

  59. 59 Профил на ivaylo_nikolov
    ivaylo_nikolov
    Рейтинг: 388 Весело

    До коментар [#58] от "AzDebil":

    Нищо не разбрах от това, което написа, но да си жив и здрав!
    До коментар [#57] от "retardant":
    А ти си седни на задника! Иначе въпросите не са ти лоши!

  60. 60 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1525 Весело

    До коментар [#59] от "ivaylo_nikolov":

    Сполай ти.
    Нищо, че не си разбрал. Други са ме разбрали и ще се възползват. Благодаря за усилието, което положи, за да ме мотивираш за подобни разсъждения.
    Пак ще се срешнем.
    Бъди жив и здрав.

  61. 61 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 764 Весело

    До коментар [#43] от "0bi":
    Драги Оби, отдавна и в цял свят разработките се делят (все пак условно) на фундаментални и приложни. Примерът ти с астрономията е погрешен - тя е фундаментална наука, както са физиката на твърдите тела, биологията, математиката, ако щеш и философията и мн. др. И те именно се финансират от държавата/обществото. Докато от паралелната обработка на информацията, физика на твърдото тяло, хидродинамиката и т.н. можеш (и трябва) да очакваш И приложни р-тати. И те трябва да се финансират предимно от ползователите - т.е от бизнеса.
    А наличието на "плява" е доказано от известната м/ународна оценка от европейски експерти поръчана и платена от БАН (1/2 мил. лева). Те оцениха (именно по европейски критерии) като слабонадеждни близо 1/3 от институтите. Направи си труда да я прочетеш - поучителна е. Питам те - закрити ли са тези институти и къде е персоналът им? И понеже очевидно не знаеш, те информирам - пръснати са из високооценените институти (сакън, да не останат без работа). Ти искаш ли да им плащаш заплатите? Щото аз не искам.
    Чакам коментара ти?

    Поздрави
  62. 62 Профил на moon74
    moon74
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#18] от "retardant":

    Научи правописа, братле, а после говори за институти.

  63. 63 Профил на moon74
    moon74
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Накарайте поне един министър да напише три изречения без правописни грешки. Няма такъв. Те не пишат изречения. Пишат история.

  64. 64 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#56] от "ivaylo_nikolov", който пише: "завършил съм докторска степен по "Теория на познанието" в ИФИ".

    Хе-хе, много интересно! Най-после един реален играч на терена (ако е вярно това, което пише)! Господине, ще Ви бъда благодарен, ако отговорите на следния въпрос: какво мислите за лицето с хубавото име Проданов, което и в този момент се подвизава като директор на Вашия т.н. институт: http://www.philosophybulgaria.org/index.php Това лице, както е известно на обществото, е един АОНСУ-вец, който пише на поразия съчинения, в които отрича мащабите на сталинските зверства. За аналогично деяние - отричане на Холокоста, в Германия се отива право в затвора. Благодаря предварително за Вашия коментар.

  65. 65 Профил на open_position
    open_position
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Направи си комисия ако искаш да не ти се свърши работа или да се свърши на хартия.

  66. 66 Профил на ivaylo_nikolov
    ivaylo_nikolov
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#60] от "AzDebil":
    Благодаря ти! Не съм съгласен с това:"Поне да задаваше съществени въпроси. А отговорите ги има в стенограмите на заседанията на комисията в народното събрание." Само човек, който е бил в БАН знае за какво става дума.
    До коментар [#64] от "Красимир Кабакчиев":
    Какво трябва да отговоря?

  67. 67
    ****

    Този коментар беше изтрит в 07:45 на 11/01/2011 от неговия автор.

  68. 68 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#66] от "ivaylo_nikolov":

    И Вие ме питате какво трябва да отговорите?

    Вие, който твърдите, че работите в онзи така наречен институт, който се "ръководи" от индивид, който отрича мащабите на зверствата на сталинизма!

    И не знаете какво трябва да отговорите?

    Може би трябва да Ви обяснявам, така ли?

  69. 69 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Да помогнем на затруднения да отговори прясно изкласил докторант в т.н. философски институт. Какви научни постижения се осъществяват във Вашия т.н. институт, като се има предвид, че лицето, което го ръководи, се занимава с политическа пропаганда и отрича мащабите на зверствата на сталинизма? Вярно ли е наученото лично от автора на тези редове, че във Вашия т.н. институт до 1989 г. е имало "Секция по атеизъм", която след 1989 г. е прекръстена на "Секция по теология"? И че нейните членове не разбират нито от атеизъм, нито от теология?! Не е ли вярно, че Вашия т.н. институт за философски изследвания е едно комунистическо образувание, пълно с комунистически кадри и техни сподвижници, което трябва незабавно да бъде закрито, тъй като не дава никаква разумна научна продукция?

  70. 70
    ****

    Този коментар беше изтрит в 07:45 на 11/01/2011 от неговия автор.

  71. 71 Профил на latch059
    latch059
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#69] от "Красимир Кабакчиев":
    Αποστασία - отстъпничество
    Типичен пример за ренегат и предател е Красимир Кабакчиев. Ренегат от латински: renegatus, от renego — „отричам се“ е понятие, с което се обозначава човек, изменящ на своите убеждения и преминаващ в лагера на противника; изменник, отстъпник.

  72. 72 Профил на latch059
    latch059
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#69] от "Красимир Кабакчиев":
    В България изглежда вирее една порода много жалки хора, като Красимир Кабакчиев.
    Яд те е нали, неудачнико ! Точно неудачниците имат потенциала да успеят в живота. Защото точно те преследват мечтите си. Има един израз: „Скунксът неудачник мирише на лавандула“.

  73. 73 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Т.н. академици и член-кореспонденти не могат да управляват кафене, какво остава да дават консултациии на правителството - както пише в съседна статия! Това са в огромното си мнозинство едни некадърници, чиито противоконституционни привилегии следва да бъдат отнети, да бъдат ликвидирани званията "академик" и "член-кореспондент", и да бъдат натирени вкъщи! Тия - наред с криминалната пасмина, наречена управа, не можаха две десетилетия да създадат критерии и методика за оценка на научноизследователската дейност (чл. 58 от Устава на БАН), а компрометираният т.н. министър иска да им дава да консултират пратилеството!?!? ЦИРК! НАПЪЛНО ПРОФАНСКИ! БЪЛГАРСКИ!

  74. 74 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Защо е компрометиран министърът на образованието и науката? Всеизвестно е защо.
    Това лице внесе в Парламента закон за развитието на академичните кадри. Този профански така наречен закон беше обявен ПОЛОВИНАТА ЗА ПРОТИВОКОНСТИТУЦИОНЕН! Такова нещо не беше се случвало досега в 20-годишната история на демокрация в България. Досега само отделни изрази в закон или максимум едно изречение биваха обявявани за противоконституционни. А сега законът на така наречения министър е РАЗБИТ НА ПУХ И ПРАХ - ПОЛОВИНАТА Е ЛИКВИДИРАН. И ТАКА НАРИЧАЩИЯТ СЕ МИНИСТЪР НЕ ПОДАВА ОСТАВКА!?!? И НЯМА КОЙ ДА ПОИСКА ОСТАВКАТА НА БЛАМИРАНИЯ МИНИСТЪР! ЦИРК! БЪЛГАРСКИ!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK