Делото за влака София - Кардам тръгна с искане за нова експертиза

Делото за влака София - Кардам тръгна с искане за нова експертиза

© Ройтерс



Защитата по делото за влака София - Кардам поиска нова пожаротехническа експертиза. Процесът тръгна днес в Апелативния съд във Велико Търново. При инцидента през февруари 2008 г. загинаха девет души.


Според защитата причината за пожара във влака все още не е известна заради пропуски в досъдебното производство. Затова беше поискана нова пожаротехническа експертиза. Защитата поиска и справка за вътрешното разследване по случая от Министерството на транспорта.


Адвокатите настояват още докладът на френския експерт да бъде включен като доказателствена част по делото, както и да бъде направена съдебномедицинска експертиза на обвиняемата Иванка Костадинова.


Това е втората инстанция, на която се разглежда казусът. През май 2010 г. окръжният съд в Плевен призна за виновни шафнера Георги Иванов и началник-влака Иванка Костадинова. Двамата получиха съответно 8 и 12 години затвор. Към наказанията им бяха прибавени и по 100 000 лв. кръвнина за близките на всяка една от жертвите. Бившият заместник-директор на предприятие "Експлоатация спални вагони" към БДЖ беше оправдан.

Ключови думи към статията:

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 495 Неутрално

    ... Което трябва да върне тютюнопушенето във влаковете....

    На света има достатъчно за нуждите на всеки, но не и за алчността дори на един човек!
  2. 2 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    А съдебномедицинската експертиза на началничката на влака за какво е? Сега ще се изкарват че назначават малоумници ли?

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  3. 3
    ****

    Този коментар беше изтрит в 13:00 на 14/01/2011 от неговия автор.

  4. 4
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:42 на 13/01/2011 от неговия автор.

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 877 Гневно

    До коментар [#3] от "д-р Ох Боли":

    Нали? А наш Готце си стрелкаше по защитени видове в момента, в който хората живи се печаха... да гори в ада дано!!!

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  7. 7 Профил на kostapetrov
    kostapetrov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Смятам за некомпетентни коментариите и двете предполагаеми от техическата експертиза причини за вьзникналия пожар в шесто купе на влака София-Кардам.Сочените причини не са причини,но могат да са инициатори на пожара,което е сьвсем различно.Защото инициатор на огьн може да е запалена клечка кибрит,искрене на ел.сьединение,нагрято тяло ,запалка за цигари.И за да стане някакво огнище за последващ пожар е необходимо да има подходящи близки и околни горими материали,които пьк определят разпространението и скороста на огьня(пожара).Според мястото на пожара пьк ,дали е в затворен или отворен обем и с какво е запьлнен той, огьня може да се разпроетрани плавно или експлозивно.Експлозивното разпространение става когато вьздуха в помещението(обема) е наситен с горими газове-пропан-бутан,природн газ,спирт,ацетон и т.н.Според свидетелските описания пожара е експлозивен,бьрз и всеобхватен.Вьпроса конкретно тук трябва да е,какьв е бил газа за тази бьрза огнена реакция и накрая откьде е дошьл и как е било неговото освобождаване в затвореното и топло купе.От там нататьк и малката искра или топлина е достатьчна за експлозивен пожар.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK