Магистрала "Люлин" ще бъде пусната за движение на 15 март

"Преди две години магистрала "Люлин" беше един критичен проект, като неправителствената организация "Отворена Европа" го беше поставила на 7-ма позиция в категорията за това как не трябва да се управляват европари, заедно с басейни за коркодили и публични домове. Днес с достойнство пред българските граждани може да кажем: обещано - изпълнено", каза министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев по време на проверката.

© Красимир Юскеселиев

"Преди две години магистрала "Люлин" беше един критичен проект, като неправителствената организация "Отворена Европа" го беше поставила на 7-ма позиция в категорията за това как не трябва да се управляват европари, заедно с басейни за коркодили и публични домове. Днес с достойнство пред българските граждани може да кажем: обещано - изпълнено", каза министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев по време на проверката.



Магистрала "Люлин" ще бъде пусната за движение в едната посока от Перник към София на 15 март, а в двете на 15 май, обяви министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев. Днес той заедно с премиера Бойко Борисов и Карстен Расмусен, зам.-ръководител на отдела за България в Генерална дирекция "Регионална политика" на Европейската комисия направиха проверка на съоръжението.


Трасето е построено напълно и по него вече се движат перничани до София. Остават само довършителни работи, като поставяне на мантинели, маркировка, осветление в трите тунела, предпазна мрежа, шумоизолиращи стени. Най-много работа има по отводняването на стръмните скатове, които все още се укрепват.
"Виждате тези пилони, които ако зависеше от мене нямаше да харчим повече пари да ги облицоваме, защото така са като от римско време и са много красиви, но по проект трябва да ги облечем", каза премиерът Борисов.


Преди две години магистрала "Люлин" беше един критичен проект символ на неправилен начин на упрпавляване на еврофондовете, каза министър Плевнелиев. Той посочи, че през 2008 г. някои неправителствени организации, като "Отворена Европа", са го поставили на 7-ма позиция в категорията за това как не трябва да се управляват еврофондове, заедно с басейни за крокодили или публични домове финансирани с еврофондове. "Две години по-късно с достойнство пред българските граждани може да кажем: обещано, изпълнено", допълни Плевнелиев.




Фактите с днешната дата по думите на министъра на регионалното развитие са следните: "Люлин" е завършена 94%, усвоено е всяко евро от ИСПА помощта в размер на 111 млн. евро, 180 млн. евро са платени на всички, които са участвали в изграждането на магистралата. Това прави средно малко над 9 млн. евро за километър трасе. За сравнение - подобна магистрала в Германия би струвала 25 млн. евро/км, а в Чехия 35 млн. евро/км, каза Плевнелиев. "Абсолютни рекордьори сме по най-ниски цени в Европа", допълни министърът на регионалното развитие.


Расмусен посочи, че "Люлин" е най-стратегическият проект от инвестициите свързани с предприсъединителните фондове. "През 2008 г. този проект ни изпълваше с отчаяние, защото беше доникъде. От тогава следим проекта стриктно и сме удебедени, че това правителството ще го доведе до успешен край. Преживяхме какво ли не. Всичко, което можеше да се обърка, се беше объркало, но важното е, сега сме на успешния финал", каза Расмусен. Той повтори, че е много важто магистралата да бъде завършена качествено и в срок до 15 май и гарантира, че тогава България няма да губи нито евро.


Расмусен се надява това, което е постигнато по този проект да се случи и с останалите, финансирани с евросредства в България. Той призова да се използва натрупаната инерция от "Люлин" и постигнатите успехи н това трасе да се пренасат и другите обекти като магистрала "Струма" например.


Премиерът обеща това да се случи. Борисов каза, че плановете на военните за пътя през Креснеското дефиле ще помогнат за проектирането на този труден участък. Премиерът обясни как преди 20 години, когато България се е готвела за война с Гърция, военните са правили проучване къде да взривяват, за да спрат вражеските войски. Днес времената са се променили - България и Гърция са членове на НАТО и военните планове ще послужат за изготвяне на трасето през Креснеското дефиле, обясни Борисов. "При военните, знаете сметките са точни и стриктни", допълни той.


Данните на военните вече са изпратени на регионалното министерство. Те дават информация за геологията на терена и въможните решения как да се пресече трудния участък.


Борисов направи и виртуална разходка по бъдещия магистрален пръстен на България през "Тракия", "Марица", "Черно море" и "Хемус" . "Сигурен съм, че в деня, в който включите "Хемус" в европейската програма, ще ни направят почетни граждани на Варна и ще ни дадат един парцел на морето", каза Борисов. Расмусен отговори, че Брюксел подкрепя България за "Тракия", която върви много по-добре, отколкото "Люлин" в началото. "Шегата настрана, но за "Струма" трябва да проявим търпение, защото имаме много трудности. Надяваме се да започнете първи и четвърти лот на първо време", каза Расмусен. Според него прокарването на магистрала през планина е трудно и там чудеса не стават.


Премиерът Борисов обеща търговете за двата лота на "Струма" да бъдат пуснати през пролетта.


"Ако имаме втори мандат, ще направим и тунел под "Шипка", обеща още Борисов.

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1488 Неутрално

    Миличките, до днес срока беше 15ти май, сега толкова отчаяно им трябва добър и позитивен ход, преди вота, че може и утре да я пуснат.

    Иначе коментара за плановете на военните е изключително безумие - точно на тях не трябва да се стъпи, ма боко нали само с пагон може да мисли...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Първо ще открие едното платно. После другото. А накрая и двете! Чудно! Така де! А може после и всеки тунел поотделно да открие и да му среже лентата.

  3. 3 Профил на concept
    concept
    Рейтинг: 701 Неутрално

    коментарът за плановете на военните е такава безумна простотия, че просто няма какво да се коментира. Изпадаш в амок просто!

    за 2 години са построени няколко км магистрала, а сега за останалият срок прави планове за още поне 500???

    мдаааа....

  4. 4 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Преди 20 години сме се готвили за война с Гърция? 91-ва година?

  5. 5 Профил на concept
    concept
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#4] от "Mrrrr":

    да, в която, забележи, гърците щели да нападат. Това беше оправданието да се пращат сума войски по границите, за да пазят светлия социалистически строй от прогнилия капитализъм. Само че за толкова години ми е интересно колко хора са се опитвали да емигрират в България нелегално през границата, за сметка на тези, които са се опитвали да излезнат и са били разстреляни.

    изобщо, работата е не компютри, ами компоти; не Стамбул ами Ямбол. Ама нали трябва да се радва. Също така, за да взривиш нещо плановете ти със сигурност не са толкова подробни, както ако трябва да изградиш. Ако се съмняваш дали на едно място трябва да се сложат 5 или 6 кг взрив просто слагаш 10 без да му мислиш и знаеш, че ще свършиш работата. Така мислят военните. Но това няма нищо общо с правенето на мостове и магистрали.

  6. 6 Профил на VaKY
    VaKY
    Рейтинг: 642 Неутрално

    Тунел под Шипка, пичове - стегнете се, по-важни неща има в тези мандати. Кой ще гласува за тунел под Шипка?

    Pro bono publicum with a bit more gusto
  7. 7 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 754 Неутрално

    "Абсолютни рекордьори сме по най-ниски цени в Европа"
    ...това дали е еднозначно хубаво?

    "Ако имаме втори мандат, ще направим и тунел под "Шипка"
    ...а втори Дунав-мост кога?

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  8. 8 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Я какви големи пътни специалисти се събрали тук да коментират.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  10. 10 Профил на Deepdish
    Deepdish
    Рейтинг: 1345 Неутрално

    А ако имаме трети мандат "и деца ще ви направиме", както казваше един друг шоп.

  11. 11 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#5] от "concept":

    Не знаех, благодаря за разяснението. Тогава съм бил на 12 години, пък и май не се е коментирало много последните 15 години.
    Е, 8 години по-късно отидох граничар, за малко да ме пратят на гръцката, но се размина, та бях на Македонската. Там пък каква пародия беше....

  12. 12 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Тоест, отидох не по мое желание, казарма

  13. 13 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    Мазният Росен пак се изплющя. Хем магистралата е готова напълно, хем остават довършителни работи. Интересно като се извършат и довършителните работи още по-готова ли ще стане! Този мушморок с един юнашки анекс подари 40 млн. евро на МАПА Джингиз и мазно обещаваше, че до края на минлата година магистралата ще е готова.

  14. 14 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 718 Любопитно

    Магистрала като слънце?

    Някой може ли да каже какво е построил Гоце?

    ... а Яне?

    ... а Трактора?

    ... а Румен Петков?

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  15. 15
    ****

    Този коментар беше изтрит в 16:17 на 19/01/2011 от неговия автор.

  16. 16 Профил на vlad76
    vlad76
    Рейтинг: 594 Гневно

    До коментар [#13] от "svoboden":..Един известен бг беше казал на такива като теб..."Ти поне къщичка за птици построил ли си" ..за да плюете така яростно...

  17. 17 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1488 Неутрално

    До коментар [#14] от "Български патриот":

    А какво е построил Боце?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  18. 18 Профил на hyram1
    hyram1
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Расмусен два пъти му говори за магистрала СТРУМА премиера пък отново подхваща темата за магистрала ХЕМУС.
    Премиера не разбра ли ,че приоритет за Европеиския съюз е СТРУМА.От икономическа гледна точка Хемус не е изгодна за разлика от СТРУМА.Интереса на Европейския съюз е коридора на юг към Гърция а не източния пътен коридор.Ситуацията е сходна със проектите НАБУКО и ЮЖЕН ПОТОК.
    Колкото до гордоста на министър Плевленлиев, че в България се строят магистрали много евтино говори много ясно колко бедна и нещастна страна сме и колко ниско се заплаща труда в България.

  19. 19 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 434 Гневно


    Ма има ли българин дет да не мрънка, като се случва нещо положително и му подобряват (макар и малко) живота ????

    Тъпо негативно племе....

  20. 20 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 434 Любопитно


    Ма има ли българин дет да не мрънка, като се случва нещо положително и му подобряват (макар и малко) живота ????

    Тъпо негативно племе....

  21. 21 Профил на cogito
    cogito
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Трябва да отдадем заслуженото на някои от изказалите мнение ... и да определим някои от коментарите като чисто български синдром.
    Какво всъщност искаме - отрицателите на магистрала "Люлин", отрицателите и на другите неща, които малко попотръгнаха - да отидат и да "съборят" матигистралата.
    По този начин тези - другите "милички" ще се увековечат.
    Нали си спомняте - какво ли не сме събаряли и взривявали и преди "Девети септември" и след "Девети септември", че също така след "Десети ноември" като се почне от мандри, фабрики, черкви и какво ли не!....
    Какво му е - давайте да събаряме и това е ...
    Важното е да върви далаверата!
    Но нали знаете, че го и "Португалския консорциум" го няма вече за "Тракия". Раята щеше да е доволна да плаща такса за "право на движение" - 40 години напред ...
    Нека не се заблуждаваме - тогава българският гений щеше да роди други "милички кандидати-разрушители"... и тъй до края на света, извинявайте до края на България....

  22. 22 Профил на Angeloff
    Angeloff
    Рейтинг: 1021 Разстроено

    Каква е тая магистрала до Перник бе ?! Дотам само с кордон и сълзотворен газ, мамицата им!

  23. 23 Профил на ЕВАЛА
    ЕВАЛА
    Рейтинг: 434 Весело

    Най – после е избран изпълнител за прокопаване на тунел под прохода Шипка. Месец по-късно челната копаеща машина се разтърсва от мощен удар и спира. Екипът от специалисти и работници се събира мястото, а после следва буря от възклицания, вариращи от „О, май год!” до „Бах мааму!”. Скоро идва полиция, после официални лица, районът е отцепен. Всички следят новините и сменят канала точно преди спорта, което срива тотално рекламния пазар. За всеки случай проектът е променен и се почва копаене на съвсем друго място, но и там се повтаря същото – удар и т.н.
    Извиканите на място геолози (впрочем, доста идват по собствено желание) само констатират неумолимата истина – тунел няма да има.
    Понеже цялата основа за планината е един огромен слитък самородно злато, с тегло около десет милиарда тона.

    Когато научава новината, министър- председателят, който в момента одобрява стратегия за доказване, че всъщност сега народът живее много по-добре от преди две години, се сепва, отказва да отиде да открие линията на метрото „Люлин – Перник” и звъни на президента. Тъй като това е почти прецедент в последно време, държавният глава оставя за миг плана, предназначен да убеди всички, че никога не са живели по- зле и вдига слушалката на специалния телефон.
    „Гошо, разбра ли?” – пита възбудено министър- председателят – „Я зарязвай всичко и ела да се напием!”
    Когато чува новината, президентът само успява да попита: „Ама на всеки километър и така – до края?” Чул потвърдение, нарежда приготвят кортежа, а пилотната кола е пратена да купи домати – от розовите, които са най-скъпи.
    Така де, толкова злато не се намира всеки ден.

    Световните борси се сриват, неподготвени за подобен удар. Тъй като обаче твърде малко са страните, досетили се да държат резерви в калай или синьо сирене, нищо не може да се направи. Освен да се завижда, разбира се.

  24. 24 Профил на ЕВАЛА
    ЕВАЛА
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Редица основни играчи в в родното публично пространство получават микроинфаркт – да е тон-два, да го откраднеш, но цяла планина реже ли се с ножовки? Това да не ти е подводница? А и всичко е блокирано от армията, стреля се без предупреждение.
    Но все пак скоро кирките достигат цената на телевизорите и дори се превръщат в уместен сватбен подарък – да направиш първата копка, така да се каже. А оксижен се разменя срещу джип, но пак е трудно да се намери.

    2012 г.
    България отдавна е изплатила всички свои дългове и сега кредитира съседите си. Сериозно се обсъжда идеята левът да стане общоевропейска валута, но БНБ се колебае – все пак, да ни висят на гърба толкова икономики.... Никой вече не работи, заплатите се получават по сметка от държавата, голяма част от банките фалират, понеже никой не иска парите им.
    Всички български емигранти се връщат у дома, въпреки настоятелните молби на местните власти да останат и да харчат там парите си.
    Митниците и Министерството на труда и социалните грижи са премахнати като абсолютно излишни.

    „Ролс-Ройс” открива завод в Ловеч само за нуждите на местния пазар.

    2013г.
    Партиите са премахнати, понеже вече никой не го е еня за тях. Някой се сеща, че тя всъщност и Стара планина някога била подарена от народа на баща му, но този път го отсвирват. Обиден, той предлага да го направят поне цар.

    България става президентска република. За държавен глава е избран бившият министър-председател, понеже в кампанията си успява да докаже, че именно той е бил инициаторът да се прокара тунела, в резултат на което... Печели всички гласове на трите процента българи, направили си труда да отидат до урните. Впрочем, според новоприетата конституция това е не е проблем – нейният член първи гласи: „Гледай си живота и не се прави на интересен”.
    Сменен е и химна – сега той се нарича „Селската баня”, като при особено официални случаи на места се пее „на-на-на”.

    Най–големите световни банки заемат мястото на фалиралите местни. На мястото на „Кремиковци” започва строежа на „Българияленд”, увеличено копие на „Дисниленд”.

    Македония, Турция и Гърция започват да излъчват новини на български език.


    2014 г.
    Цар Киро купува „Манчестер Юнайтед” и назначава за президент Александър Томов. В резултат на това Бербатов прекратява договора си, връща се у нас и спори за титулярно място в „Спортист” – Своге с Кристияно Роналдо.

    Променена е изцяло учебната програма в средния курс – например, по математика се изучават само броене до сто и теория на вероятностите (основно приложението й при игра на рулетка). Останалите предмети почти всички отпадат, понеже на богат човек образование не му трябва. В часовете по физическо възпитание се играе само голф.

  25. 25 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    До коментар [#18] от "hyram1":

    а ти не можеш да разбереш че ББ го играе и иска да включи Хемус заедно с Струма за да може и двете да станат! Те това е дипломация баце - пазарлък макар и на нивото на илиянци но щом нещата стават - какво ти пука!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK