Кабинетът финансира авансово метрото и жп линия, преди да са одобрени от Брюксел

Половината от работата по разширението на метрото, за което се искат пари от Брюксел, вече е извършена

© Георги Кожухаров

Половината от работата по разширението на метрото, за което се искат пари от Брюксел, вече е извършена



Проектите за разширяване на софийското метро и за ремонт на жп линията Пловдив - Бургас ще получат средства от оперативната програма "Транспорт", преди Брюксел да е одобрил отпускането на парите. Това реши правителството днес. Така, докато Европейската комисия реши дали да одобри проектите, те ще бъдат финансирани с пари от държавния бюджет, заделени за тази европрограма.


Ако Брюксел откаже да отпусне средства по проектите, изграждането на метрото ще стане за сметка на Столичната община, а ремонтът на релсите между Пловдив и Бургас ще се финансира от държавния бюджет. Изплатената сума от оперативната програма пък ще трябва да бъде върната.


Целта е работата по проектите да започне максимално бързо, за да могат да бъдат завършени в срок.




За разширението на метрото са нужни 755 млн. лв., като в това се включват и парите за нови влакове. Около 490 млн. лв. от тях ще бъдат осигурени от оперативната програма. С парите ще се финансира изграждането на участъците от жк "Обеля" до пътен възел "Надежда" и от кв. "Младост 1" до бул. "Цариградско шосе".


По двете отсечки вече се работи, като досега са изпълнени половината от дейностите. Метрото от кв. "Обеля" до надлез "Надежда" се строи от фирмите "Сиенит" и "Джи Пи Груп" за около 75 млн. лв. "Джи Пи груп" е строила бензиностанции на "Лукойл България" и е изградила жилищните сгради в комплекса "Правец голф". Той е собственост на фирмата "Тера тур", управлявана от Васил Златев, баща на генералния директор на "Лукойл България" Валентин Златев. Сред обектите, изградени от "Сиенит", са хотели, търговски центрове, складове и производствени сгради.


Другата отсечка от метрото, за която се отпускат пари, се строи от консорциум, в който водеща е фирма, собственост на "Трейс груп холд". Стойността на договора е около 185 млн. лв. без ДДС. И двете отсечки трябва да бъдат завършени през 2012 г.


За ремонта на линията от Пловдив до Бургас са необходими 490.14 млн. лв. без ДДС, от които 427.57 млн. лв. са безвъзмездна помощ по оперативната програма, а останалите са съфинансиране от страна на бенефициента - Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Дейностите включват ремонт на инфраструктурата, оценка на съответствието и строителен надзор, както и проектиране и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникации в жп възел Бургас. За изпълнение на строителството беше избран консорциум, в който влиза строителната компания "Трейс". От НКЖИ обясниха, че договорът за 380 млн. лв. ще бъде подписан скоро. Строителството трябва да приключи през 2013 г.


В случай че финансовата помощ по проектите, одобрена от Брюксел, е по-ниска от посочената в договорите, както и в случай че проектите не бъдат одобрени, средствата за жп линията ще бъдат осигурени от държавния бюджет и от бюджета на Столична община – за метрото, пише в съобщението на правителствената пресслужба


Изграждането на друг голям инфраструктурен проект по тази програма - магистрала "Тракия", също започна, преди апликационната форма да бъде одобрена от Брюксел.

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Този коментар беше изтрит в 12:58 на 27/01/2011 от неговия автор.

  2. 2 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1467 Любопитно

    Демек давай да даваме; ако се окаже че не е както трЕбе - сметката се покрива от матрЯла?

    Правилно ли разбирам "политиката" на ГЕРБ...

    За какво е това бързане; кое е предизвикало забавянето - това никой не казва, ама явно и никой не пита....

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  3. 3 Профил на Георги Фурнаджиев
    Георги Фурнаджиев
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Целта е работата по проектите да започне максимално бързо, за да могат да бъдат завършени в срок.

    Наистина ли?

  4. 4 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#2] от "B52":

    Това не е грешно. Има риск, но не е голям. По същият начин започна и Тракия. Със средства от ДБ, без да е утвърдена апликационната форма, но рискът се оправда.
    И без това сме се забавили достатъчно с усвояването на средствата, та този подход е оправдан. Това трябва да се свърши, та и със собствени ресурси.

    Ecrasez l’infâme
  5. 5 Профил на barsa
    barsa
    Рейтинг: 649 Неутрално


    - Добра новина !!!

    - Успех !!!

    "BARSELONSKI" отново е "модериран", но НЕ може да бъде цензуриран !
  6. 6 Профил на rhiad
    rhiad
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#2] от "B52":

    как бързане бре човек? 20 години метро, 20 години магистрала, тука за 1-2 години започнаха сериозно да бъхтят по темата и веднага "квой туй бързане?". въобще ти в бг ли живееш или само по избори?

    Модераторът е ПЕДЕРАСТ!
  7. 7 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Браво на правителството.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  8. 8 Профил на УЛАФ
    УЛАФ
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#2] от "B52":

    Бързането е защото с тези строителства ще се отворят още работни места. Не виждам защо недоволстваш.

  9. 9 Профил на toshir
    toshir
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ако бойко завърши наистина проектите преди изборите ще е с пълно мнозинство в следващия парламент

  10. 10 Профил на Анастас
    Анастас
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    И с тези 500м за линиите до Бургас какво ще се оправи? Ще подменят някъде част от трасето, сигнализацията и токовата мрежа и ще са си пак същите стари влакове за 7 часа от София до Бургас!

    В тази мрежа не трябва да се инвестира нищо повече за поддръжка, трябва да се започне всичко наново с ново трасе за скоростни влакове.
    Когато го направят с хубави луксозни влакове да се стига за 3 часа до морето и може да стане печаливш транспорт!

    http://atphoto.bg
  11. 11 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2677 Неутрално

    Рискът е премерен. Важното е, че с 3-те лота на "Тракия" общо 5-6 обекта ще почнат навреме. И да не одобри ЕС 1-2 от тях, другите ще са готови навреме и ще генерират положителен ефект за икономиката, така че да се платят от държавния джоб. Пък ако ЕС за метро не дава, за магистрали не дава, за железници не дава, тогава за какво ни е изобщо?

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  12. 12 Профил на Цезар
    Цезар
    Рейтинг: 542 Любопитно

    МНОГО ДОБРА НОВИНА, за разлика от тройната ламя при Станишев кадето спряха ...Еврофондовете...

  13. 13 Профил на diogen_1
    diogen_1
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#10] от "Анастас":

    Това е много тактически ход, специално за този ЖП проект, съществува реално заплаха да не се финансира, ако не започне и най вече не завърши в срок, а време не остава много за такава мащабна работа, така, че не се губи кой знае какво с това решение, само се печели, възможността да има финансиране, т.е. то да не пропадне напълно.
    Ето какво ще се направи с тези пари:
    Обект на обществената поръчка е "Рехабилитация на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив – Бургас", по обособени позиции, както следва:
    Позиция 1 - Рехабилитация на железопътната отсечка Михайлово – Калояновец, включително главните коловози в гарите Михайлово и Калояновец, с приблизителна разгъната дължина на железния път 21 км.;
    Най-ниска оферирана цена при предишната процедура – 40 992500,64 лв.без ДДС.
    Позиция 2 - Рехабилитация на железопътните отсечки Стара Загора – Завой (до км190+590 в междугарието Ямбол - Завой) и Завой – Зимница (от км 192+706 до входната стрелка на гара Зимница), включително главните коловози в гарите Стара Загора и Ямбол и всички гари и спирки между тях с приблизителна разгъната дължина на железния път 120 км.;
    Най-ниска оферирана цена при проведената прдишна процедура – 205 421 320,03 лв. без ДДС
    Позиция 3 - Рехабилитация на железопътната отсечка Церковски – Карнобат, включително главните коловози в гара Церковски с приблизителна разгъната дължина на железния път 28 км и подновяване на железния път в отсечката Карнобат – Бургас, включително главните коловози в гарите Карнобат и Бургас и всички гари и спирки между тях, с приблизителна разгъната дължина на железния път 122 км.

  14. 14 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    Понякога има и добри новини. И наистина се вижда, че се изгражда нещо, което е изключително полезно. Не мога да разбера зашо всяко нещо трябва да се оплюва.

  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2677 Неутрално

    До коментар [#13] от "diogen_1":

    Много добре го обясни. Колкото е рискът да не одобрят един проект, толкова е и рискът един късно одобрен проект да се просрочи и в крайна сметка да не го платят, както щеше да стане на косъм с АМ "Люлин". По този повод, няколко балкански поговорки

    "Не е важно колко бързо бягаш, важно е кога ще тръгнеш" /сръбска/

    "Започнатото е наполовина свършено" /гръцка/

    "Наканването също е работа" /българска/

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  16. 16 Профил на Trace
    Trace
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Финансират ги по-рано, защото са сигурни, че търговете са проведени честно и по европейски правила. Така започна и строителството на магистрала "Тракия", видяхме че по-късно беше одобрена апликационната форма.
    Вярвам, че така ще сетане и с тези проекти и силно се надявам те да се реализирам възможно наи-скоро!

  17. 17 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 664 Любопитно

    Бързането е защото проектите са дадени на хора на ББ, които нямат никакъв опит в изграждането на метростанции и съответно метро. Съответно има голям риск да се повтори картинката със завода за боклука. Поради това ГЕРБ искат практически да предпоставят решението на ЕК, която да трябва да избира по-малкото зло. Защото нашите юнаци в един глас ще обясняват, че ако се спре проекта ще има много негативен ефект върху общественото мнение. А че е незаконно, че търга бе един цирк, че на всеки е ясно, че ще се пишат анекси и ще се дават повече пари за проекта отколкото е офертата на победителя Станилов, на кой му пука?
    Интересно дали пък този път ще мине номера? За Тракия мина. За боклука не. Дай да видим този път дали ще сполучи.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK