Паркирането в София ще се оскъпи, само 12 часа ще е безплатно

Паркирането в София ще се оскъпи, само 12 часа ще е безплатно

© Дневник



Новият ред за платено паркиране в София, с който ще бъдат повишени и цените, най-вероятно ще влезе в сила от май, съобщи днес председателят на общинската стопанска комисия Николай Стойнев (ГЕРБ). Освен това времето за платено паркиране ще бъде удължено с 2 часа - от 8 ч. до 20 ч., а в момента е от 8.30 ч. до 18.30 ч.


В Центъра за градска мобилност беше представен последният вариант на концепцията за организация и контрол на паркирането в столицата, който трябва да бъде гласуван от Столичния общински съвет следващия месец, а след това да бъдат приети и новите цени до април.


Той предвижда сега съществуващата синя зона, в която се плаща по 1 лв. за час престой, да бъде разделена на две части с различни тарифи за паркирането. Синята зона ще бъде оградена от булевардите "Сливница", "Васил Левски", "Ген. М. Д. Скобелев" и "Христо Ботев". В това каре ще е разрешен престой до два часа и цената ще е между 1.50 лв. и 2 лв. на час. 




Новата зелена зона ще бъде оградена от бул. "Княгиня Мария Луиза", ул. "Белоградчик", ул. "Веслец", ул. "Клокотница", ул. "Будапеща", ул. "Козлодуй", ул. "Константин Стоилов", бул. "Ген. Данаил Николаев", бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", бул. "Пенчо Славейков", бул. "Ген. Тотлебен", бул. "Ген. Скобелев" и ул. "Опълченска". В този ринг около синята зона ще е разрешен престой до 4 часа и вероятно ще се плаща по 1 лв. на час.


За хората, които живеят в двете зони, ще има годишен абонамент, срещу който ще могат да паркират безплатно на улицата, на която живеят, и на най-близката пресечна улица. Центърът за градска мобилност предлага тази цена да е 120 лв. на година, а стикерът да се издава срещу представена бележка за платена комуналана услуга - ток, вода или парно, а не срещу нотариален акт.


Столичната община се опита да въведе годишен абонамент за живеещите в центъра на града преди година, като цената на стикера беше 70 лв. След жалба на граждани той беше отменен от Върховния административен съд, който се позова на Закона за движение по пътищата, който в момента разрешава платено паркиране до 3 часа, а не денонощно. Друг мотив на съда беше, че не се гарантира място за паркиране срещу таксата.


Парламентът прие миналата седмица промени в Закона за движение по пътищата, с които се разрешава на общините сами да определят часовете престой в платените зони. Именно тази поправка чакаше Столичната община, за да приеме новия ред и цени за паркиране в града. Не е отпаднал проблемът с гарантираното място за паркиране, но според съуправителя на Центъра за градска мобилност Марчело Доковски живеещите в центъра ще са по-скоро доволни от възможността за годишен абонамент.


Паркирането в София ще се оскъпи, само 12 часа ще е безплатно

© Мария Съботинова, СГ/ИИ


В новата концепция се предвижда останалата част от града извън синята и зелената да се води жълта зона за паркиране. Тя ще е безплатна, но със заповед на кмета около търговски центрове и пазари ще може да се обособяват платени места за паркиране и там цената и времето за престой ще са като в зелената зона (1 лв. на час и до 4 часа престой), обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.


Нов регламент ще има и за всички държавни институции, сред които Народното събрание и министерствата, и за посолствата, обяви Христов. Той предвижда 3 места за безплатно паркиране за всяка от тези институции, а за останалите места ще се плаща абонамент. В момента парламентът плаща за оградения паркинг около БАН по договор със Столичната община.


Концепцията предвижда още по-строг контрол за автомобилите на инвалидите, които паркират безплатно в зоните, за да се възползват само хора с увреждания, каза още Любомир Христов. За поощряване на транспорта, който щади околната среда, ще има места за безплатно паркиране на електромобили и стоянки за колелета.


Запазва се възможността за плащане при паркиране в двете зони чрез SMS. За синята зона се запазва сегашният номер - 1302, а за зелената ще има нов - 1303, обяви Доковски. Центърът за градска мобилност ще има нов електронен адрес, на който гражданите могат да задават въпроси и да се оплакват - www.sofiatraffic.bg, уточни той.


Целта не е да получим повече приходи, а да облекчим трафика чрез по-високите цени, и очакваният ефект е до 25% по-малко трафик в централната част на града, обяви зам.-кметът по транспорта. Според Марчело Доковски платените места за престой на автомобилите ще станат около 15 хил. В момента те са близо 10 716.

Ключови думи към статията:

Коментари (240)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1416 Весело

    Май
    ще има от май!

    www.berbenkov.hit.bg
  2. 2
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:11 на 30/01/2011 от неговия автор.

  3. 3 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 796 Неутрално

    А дупките в синята зона кой да поправи? Щото данъка ми е 190 лв ама не съм видял полза от това. Хубаво е че гледат как е в Европа ама там няма дупки.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  4. 4 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1215 Гневно

    Направете го направо 10лв/час. Какво си играете.
    Крайно време е да преместят правителството във Горно Нанадолнище. Да се видят хората у коли и у пари.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  5. 5 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 596 Неутрално

    По-нисък процент гласували за ГЕРБ ще има от юли (или месеца когато са изборите).

  6. 6 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    Що направо не го направите и кило кръв например? Гадове, ще ходят в центъра...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  7. 7 Профил на Методи Герасимов
    Методи Герасимов
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    А нови и повече градски автобуси дали ще има от май?
    Или нормални велоалеи, които не минават през бордюри и електрически стълбове.

  8. 8 Профил на каруцар
    каруцар
    Рейтинг: 520 Неутрално

    А защо тия дето го решават не ги паркираме на май....... им !!!!!!!

  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#7] от "Методи Герасимов":

    Нали ти е риторичен въпроса

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на ioanov
    ioanov
    Рейтинг: 402 Весело

    "Друг мотив на съда беше, че не се гарантира място за паркиране срещу таксата."

    Ииииии пак ще ви осъдят по същата причина. АХАХАХАХ

  11. 11 Профил на feniks1
    feniks1
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#6] от "Тони!":

    Тони, течностите са в литри... ентилигенцио...

  12. 12 Профил на huh
    huh
    Рейтинг: 496 Неутрално

    е това обаче за електромобилите не ми е ясно ?!?!

  13. 13 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Горните коментари демонстрират ясно смисъла на израза "лош човешки материал".

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  14. 14 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#11] от "feniks1":

    Птицо, течностите може и да са в литри, но това по никакъв начин не променя два факта -
    Първия е, че това е част от стар български изказ, такъв, какъвто е, който ти няма как да знаеш, очевидно.
    Втория е, че това решение на герберите е поредния факт, който показва пълната им несъстоятелност, необразованост и неспособност да разпознаят проблемите, да не говорим за опити за решаването им.
    И един трети факт, бонус от мен - толкова си се зомбирал в защитата на герберистан, че си готов да ги браниш независимо каква е темата и колко са се осрали по нея.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  15. 15 Профил на Методи Герасимов
    Методи Герасимов
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#9] от "Тони!":

    Хахаха, съвсем чистосърдечно се запитах.
    Но като казваш... Може и риторично да е било.
    При всички положения, нормално е всяка репресивна мярка да се съпровожда от адекватна насърчителна - моркови, тояги, ала-бала.
    Другото е произвол.

  16. 16 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#15] от "Методи Герасимов":

    Именно, в противен случай въпросната мярка води единствено до корупция.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  17. 17 Профил на feniks1
    feniks1
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#14] от "Тони!":

    това е част от стар български изказ
    --------------------
    Първо, това точно ти няма как да го знаеш..подръжниците на Мангала... от кога във Факултето се имате за българи...
    Второ, в момента никого не защитавам...пуснах те по пързалката и ти захапа,явно зомбирания си ти... продължавай да храчиш... целта на твоя жалък живот...

  18. 18 Профил на Методи Герасимов
    Методи Герасимов
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#16] от "Тони!":

    Съгласен с две ръце.
    Иначе мерките май са по-скоро рестриктивни, нежели репресивни
    А и като се замисля, кое не води до корупция у нас
    Покажи ми нещо чисто, за да го окалям - проверена във времето народна мъдрост :Д

  19. 19 Профил на liolio3
    liolio3
    Рейтинг: 64 Неутрално

    я подай ми мале , тенката пушка

  20. 20 Профил на Хан Крум
    Хан Крум
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Приятно решение на Столична община, която хем ще спре правото на хората да карат колите си, хем ще им ограбва останалото в джобовете до шушка. В същото време служителите на феодалното дружество Столична община ще си се ширят в безплатно паркиране по цялата улица Московска и около храм-паметника Александър Невски. Наистина арабите са май по-решителни от българите. Трябва утре цялото население на София да се струпа с камъни и туби бензин пред общината и да подпалят превъртелите от алчност общинари от ГЕРБ.

    този коментар написа безплатно за вас дедо ви Хан Крум
  21. 21 Профил на Clint_Eastwood
    Clint_Eastwood
    Рейтинг: 816 Неутрално

    Всъщност скоро ще е готов и вторият лъч от метрото и малцина ще имат извинение да влизат с коли в центъра, така че повдигането на таксите може и да предостави решение на някои проблеми. И разбира се, ако получим и тролеи и автобуси от 21. век и истински велоалеи срещу повишените такси, всичко ще е точно.

    Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
  22. 22 Профил на feniks1
    feniks1
    Рейтинг: 233 Разстроено

    До коментар [#20] от "Хан Крум":

    О,Хане,предводительо наш...къде се гибиш...поведи ни като един Данко с туба бензин в ръка...мрака наш да осветиш... глупаците да просветлиш...

  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#21] от "clint_eastwood":

    Колко скоро ще е готов втория лъч? Ще реши ли всички проблеми? Останалите неща, които визираш факт ли са? Защо преди общината да е готова с моркова, започва с тоягата?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 740 Неутрално

    "Целта не е да получим повече приходи, а да облекчим трафика чрез по-високите цени"

    Аха, а ние ви вярваме. Смешници. Ше се строят още повече палати и ше се купуват скъпи лимузини с поредните откраднати от хората пари.

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  25. 25 Профил на Clint_Eastwood
    Clint_Eastwood
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#23] от "Тони!":

    До края на годината май трябва да е готов лъчът, а за останалото - ще видим. Все се надявам, че с построяването на метрото, ще се направи и окончателна реформа на градския транспорт.
    Пък дали решава всички проблеми това метро, не знам, ама аз отдавна пътувам с колата до една квартална спирка и оттам си пътувам с ръце в джобовете, доволен.

    Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
  26. 26 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    И сега голяма част от паркиралите коли в улиците в центъра, но не в зоната, са собственост на живущите наоколо. Тези 120 лв. трябва да са месец, за да изчезнат колите от центъра.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  27. 27 Профил на Присмехулник
    Присмехулник
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Какъв е проблемът не мога да разбера?
    В цялото това каре съвсем скоро ще има метро, да не говорим, че разстоянията са пешеходни. Освен това има автобуси, тролеи, трамваи, маршрутки. Като си толкова голям тарикат да излезеш с колата, въпреки че можеш да ползваш всички тези варианти - ами плащай! От всичките писали по-горе има ли някой, който да живее в това каре?!? Според мен не, защото в противен случай би трябвало да знае колко е приятно да не можеш цял ден да си изкараш колата от гаража, щото некой от горните списвачи не му се бърка кинта за синя зона. Или д въртиш вечерта в 11 по 15 мин, за да си намериш място на 3 пресечки от вас. Ай сиктир от балкански тарикати!

    Hang on tightly, let go lightly
  28. 28 Профил на Адриан Николов
    Адриан Николов
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    Нека въведат подобни мерки, дори и по-стриктни, крайно време е в центъра човек да може да се предвижва без да прави постоянни пируети между паркиралите безразборно автомобили.
    Нека обаче ги въведат тогава, когато има възможности за бърз и удобен алтернативен траспорт, бил той метро (в идеалния случай) или каквото и да било друго. Към момента няма такива условия - има части от столицата, от които придвижването до центъра без кола отнема повече от час, което е, хмм, неприемливо.

    http://josephflavius.wordpress.com
  29. 29 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1123 Любопитно

    Елементарната калкулация показва 24 лева на ден. 8760 лв на година, стига да не е високосна. За тези пари ще си купя гараж бре. Пардон, за момент се размечтах и забравих, че гаражи няма. Няма и да има. И нови трамваи няма да има. 20 тролея ще се купят за луди пари. В някои от рейсовете с ще продължавам с умиление ще си спомням как се возихме с прабаба заедно. Колелото ще продължава да ми гние на терасата, тъй като си имам чувство за самосъхранение.
    Може да съм офца, ама европейска! Щото човешки права в тая държава-нямам. Само ме доят, и пусто все още пуска

  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#27] от "Присмехулник":

    Какво значение има, че имало метро в карето бе? Не е ли важно да има метро от всякъде до карето, което не е факт?
    Къде ги видя тия автобуси, тролей и кво ли не още?

    Тук наивниците са втора версия на ония, които защитаваха синята зона - нали тя щеше да се въведе, за да реши проблемите, а с парите от нея да се правят паркинги? Е? Проблема се задълбочи, паркинги няма. Така ще е и сега.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на A.K
    A.K
    Рейтинг: 756 Весело

    И на всичката тази умност трябва да раздават на влизане в града, брошури с указания къде са всичките различни цветови зони , от колко до колко важи , колко трябва да се заплаща. Не всеки, който е от друг град и има работа в София, да се чуди къде да търси табелките скрити зад дърветата.

  32. 32 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    А бе, мераклиите на платеното паркиране, къде в центъра на София има паркинг, а не половин улица, намазана с боя? Всичко дето е повече от една лента е направено на синя зона, и коли колкото искаш. Я общината да се захване да изгради истински паркинги (а не да яде от улиците) и тогава да събира тези такси.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  33. 33 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#25] от "clint_eastwood":

    Честно да ти кажа, не виждам какъв е проблема да се реформира и сега градския транспорт, но не се прави. Никой не иска този проблем да бъде решен, лобито на Лукойл и на ОК супертранс е прекалено влиятелно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  34. 34 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Ако помогнат тези мерки за облекчаване на трафика и по-лесното намиране на места за паркиране,аз съм с двете ръце ЗА.

  35. 35 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#30] от "Тони!":

    Можеш ли да дефинираш най-накрая на теб какъв ти е проблема с предложението за новите зони за паркиране, а не да скачаш като цветарка на всяко мнение и да мрънкалясваш истерично? Ако ще седиш само и ще констатираш някакви проблеми - не е много полезно, да знаеш. По-умно решение от разширяване на синята зона имаш ли?

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  36. 36 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#35] от "Пловдивски":

    Имам, да. Адектватен и нормален градски транспорт. Нещо против?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  37. 37 Профил на feniks1
    feniks1
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#35] от "Пловдивски":

    Не бъди строг с Тони... той просто си заработва заплатата

  38. 38 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#36] от "Тони!":

    А, нищо. И аз искам световен мир, любов и Ред Хот Чили Пепърс да свирят всяка вечер в кварталното заведение.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  39. 39 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Наистина не мога да повярвам, че все още има такива хипермалоумни наивници, които се мислят, че всичко се прави за доброто на хората.

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  40. 40 Профил на Постовете на някой друг
    Постовете на някой друг
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Иначе откъде ще вземат за безплатни къщи за циганите? Все пак, парите не падат от небето.

  41. 41 Профил на deroto90
    deroto90
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#14] от "Тони!":

    Ако ти чете злобните писания човек който не живее в София - ще си помисли, че по времето на онзи " усмихнатия " - Стефан Софиянси, София е била едно райско кътче.

  42. 42 Профил на Присмехулник
    Присмехулник
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#30] от "Тони!":

    Брато, ти или си редко тъп или посещаваш София като турист. При положение, че метро в София има от 8 години, а реално няква метро мрежа ще има след най-малко 2, как по-точно очакваш цяла София да бъде покрита? Като не те огрява тебе, палиш си колата, спираш до най-близката метро станция и за 5мин си в центъра, където вече не ти трябва според мене нищо друго, различно от удобни обувки. Така правят много хора, живеещи вкл. на километри от София, например в Банкя.
    Автобуси, тролеи и трамваи има достатъчно. Не коментирам състоянието им, но мрежата не е лоша. Характерно за българина е като почне да прави 1000+ кинта да почне да се мисли за прекалено важен, че да се вози на градски транспорт. Явно ти върви бизнесът с паркети... В такъв случай се качваш в маршрутка за 1,5 лв, която за около 4 минути изминава километри разстояние. Таксита също дал Бог. Докъдето и да пътуваш няма как да се изръсиш с повече от 5-6 лв. А щом си истински баровец, какъвто не се съмнявам, че си - палиш бавареца нов внос, паркираш през входа на офиса, даже във входа, и даваш 10 кинта на ден. Ако си по-работлив - 20.
    Според мене така ще има щастие за всички.
    Синяъа зона не решава проблема, заради тарикати като тебе, които не спират на разчертаните квадранти, а в градинките, отляво, отдясно, отгоре, отдолу и навсякъде другаде, но не и там където трябва.

    Hang on tightly, let go lightly
  43. 43 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1793 Неутрално

    Защо в синята зона няма катастрофирали автомобили, автомобили-складове, изоставени бракми... бракми, които собственикът разпродава на части по обява в безплатния вестник....

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  44. 44 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#42] от "Присмехулник":

    Ебаси изводите направи
    Ще ти дам два примера - за да направиш това, което предлагаш - колата и до метрото. За пример - двете крайни станции, които се предполага да поемат потока от коли. Тази в Обеля трябва да поеме Надежда, Обеля, Костинброд и нагоре селата, Модерно предградие. На нея има всичко на всичко 14 паркоместа.

    Крайната станция в Младост, която се предполага да поеме Младост, селата в тази посока - Лозен, пристигащите в София от Цариградско, няма нито едно паркомясто.

    Това с нелошата мрежа е пълно безумие. Не знам кога си се качвал в ГТ последно, но мрежата става все по неадектватна.
    Ти последно кога ходи в София или слушаш за състоянието и по тИлИвизията от Данчето Фандъкова?

    ПП Това с паркетите как ти хрумна?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  45. 45 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#41] от "deroto90":

    Не, разхрухата на София започна при втория мандат на Софиянски. Затова и имаше недоволство срещу него. После Боко запази всички заместник кметове и продължи неговата политика.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  46. 46 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#38] от "Пловдивски":

    Ми като искаш - плащаш си за услугата, както аз си плащам различните видове данъци и си готов. Нещо неосъществимо ли искам в желанието ми да има нормален градски транспорт?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  47. 47 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2719 Неутрално

    До коментар [#29] от "Офца":

    И калкулацията ти е овча! Имаш право да паркираш за не повече от 4 часа, ако не живееш там. Ако живееш- годишна такса 120 лв. Къде насмете тези 8760 лв.?

  48. 48 Профил на Вавринец
    Вавринец
    Рейтинг: 796 Весело

    Паркирам си колата до метростанция Сливница и се возя с ръце в джобовете, после се връщам отново лайфно до колата и до дома.
    Градският транспорт има няколко недостатъка.
    1. Отоплението липсва в част от возилата, климатизацията почти навсякъде.
    2. Транспортните средства са стари, седалките са модел отпреди 20 години.
    3. Новата система за опоцестяване на идващия транспорт няма навсякъде табла, не винаги работят.
    4. Возещите се нямат навика да напасват маршрута си с разписанието на транспортните средства.
    Живях в продължение на 35 години на Патриарха с/щу св. Георги и си продадох апартамента за да започна да живея на добро място без непрестанна смогова мъгла, без непрестанни задръствания и най-важното безопасно и спокойно. Центърът е място за офиси, не за живеене.

  49. 49 Профил на Никола Петков
    Никола Петков
    Рейтинг: 241 Гневно

    Не се наемам да дискутирам законността на цялата измислена система. Смятам обаче за справедливо след като съм платил "общинския рекет" 120 лв., да имам право да паркирам в района на местоживеенето ми една кола, независимо чия собственост е. Пример: Ако влезе колата ми в сервиз за 2-3 седмици и по необходимост ползвам колата на брат ми, сина ми, кола под наем etc. защо да губя правото си да паркирам, за което вече съм заплатил!

  50. 50 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#43] от "cinik":

    Зоната за паркиране по местоживеене трябва да обхване почти целия град. Сткера трябва да е не 10 лв. (!!!) на месец, а поне 100лв. на месец, а събраните пари да се разходват за подобряване на улицицте, местата за паркиране и зелените площи. По друг начин няма да стане.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  51. 51 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    "Не е отпаднал проблемът с гарантираното място за паркиране, но според съуправителя на Центъра за градска мобилност Марчело Доковски живеещите в центъра ще са по-скоро доволни от възможността за годишен абонамент."

    Мммм не разбрах... защо да сме по-доволни от възможността да ни вземете парите?!

  52. 52 Профил на VellEll
    VellEll
    Рейтинг: 740 Неутрално

    И това няма да реши проблема - София се препълни и продължава да се пълни с хора и автомобили. Дано 2012 след пускането на 2-рия лъч на метрото трафика да намалее....има и друго - пълно е с изоставени коли които седят от години и общината не си мърда и малкия пръст, а за дупките да не говорим...съгласен съм да плащам и повече за синя зона и за данъци, но пътищата да са поддържани и добре почистени - особено през зимата.

  53. 53 Профил на jack_frances
    jack_frances
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Не съм юрист, но искам да знам има ли някой готов да съди с мен общината за дискриминация /неравнопоставеност/ по местоживеене.

    jack frances
  54. 54 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1793 Неутрално

    До коментар [#42] от "Присмехулник":

    "Синяъа зона не решава проблема, заради тарикати като тебе, които не спират на разчертаните квадранти, а в градинките, отляво, отдясно, отгоре, отдолу и навсякъде другаде, но не и там където трябва. "

    >>> Да! Примерът за това е бул. "Христо Смирненски". Докато откъм страната на ВИАС (синя зона) е рехаво, от другата страна муцуните на колите опират цоклите на сградите и отделно зад тях има по 2 реда спрели "за малко"

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  55. 55 Профил на Clint_Eastwood
    Clint_Eastwood
    Рейтинг: 816 Весело

    До коментар [#53] от "jack_frances":

    Е, да, не си юрист

    Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
  56. 56 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#22] от "feniks1":

    Аз пък си позволих да погледна като си толкова взискателен към другите какво ТИ си свършил днес (това поне сега е лесно проверяемо).
    И открих, че до момента днес си написал общо 7 постинга.
    Работяга си. Браво!

    Но разбрах също защо е тази твоя реакция към казаното от Хан Крум в постинг № 20. Много е просто . Хан Крум може и да напише и 1 постинг на ден, но си остава Хан Крум с присъствито си във форума, докато ти можеш да пишеш и по хиляда постинга, но...все тая.
    Прочее дерзай!
    Желая крупни успехи.

    The best way out is always through Robert Frost
  57. 57 Профил на The 8
    The 8
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Като за начало - "услужняването" на паркирането в центъра е принципно добра идея, но само принципно. Вярно - хората с "по-плитки" джобове няма да спират "по-одъртялите" си возила и да красят центъра, НО предлагам, след влизане в сила на новите мерки, да започнат да бутат и/или реконструират старите и много опасни сгради в тая същата централна част, за да може сградния фонд да допринесе за "по-европейския" облик на най-голямото селище у нас. Не само да разкараме колите на по-бедните.

    Колкото до: "Целта не е да получим повече приходи, а да облекчим трафика" - абе аз ли нещо не схващам...Трафикът не е ли всъщност образуван от движещи се МПС-та? Какво намаляване и изобщо повлияване в положителен аспект на трафика биха могли да имат новите мерки за паркиране ?!

    Според мен трябва да се концентрират нещата по-скоро към ограничаване на достъпа на автомобили, а не просто само някакво паркиране!

    Събуди се, българино! В противен случай ще изчезнеш безславно ...и то сравнително скоро :( НАУЧИ СЕ ЗАДРУЖНО И ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ДА ОТСТОЯВАШ ПРАВДАТА!
  58. 58 Профил на pistons
    pistons
    Рейтинг: 233 Неутрално

    "За хората, които живеят в двете зони, ще има годишен абонамент, срещу който ще могат да паркират безплатно на улицата, на която живеят, и на най-близката пресечна улица. Центърът за градска мобилност предлага тази цена да е 120 лв. на година"

    Най обичам напълно безплатно да си платя

  59. 59 Профил на Присмехулник
    Присмехулник
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#44] от "Тони!":

    Ее айде сега - не ме убеждавай, че в Обеля и Младост няма къде да се паркира. Предполагам, че си прав относно броя на паркоместата, но идеята е, че ако имаш желание да ползваш тази схема, едва ли ще ти представлява проблем да намериш къде да паркираш в радиус от 100-200м. Плюс тва тези станции са за хората, които живеят в тези квартали или извън София. А какво остава за десетките хиляди, които живеят в средно отдалечени квартали от центъра и въпреки това не ползват метрото, само защото не им е под носа. Освен това метрото е само един от вариантите.
    Колкото до мрежата - аз лично умерено ползвам градски транспорт, просто защото предпочитам да ходя. Но според мен, без да броя най-крайните квартали, до които не ми се налага да ходя, всички останали между Младост 4 и Люлин, който е при Околовръстното, имат поне по 2 линии. Да не говорим колко маршрутки.
    Центърът на София не може да поеме целия този поток от автомобили, гражданите й също. А единственият начин на общината да се справи с това е да удари по джобовете на тези, които имат избор дали да ползват кола или не и въпреки това избрат автомобила. Това е по-добро решение за повечето хора, не за всички, но така или иначе това е европейският модел. Съгласен съм с критиката, че паркинги не се правят, а те биха решили също много други проблеми като липсата на тротари, лошото им състояние и т.н.

    П.С.
    Другото ми предположение беше бизнес с изолации

    Hang on tightly, let go lightly
  60. 60 Профил на Анастас
    Анастас
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    Не може да се мисли само как да се лапа, а и да се прави нещо в замяна.
    Синята зона в София е някаква адска пародия. Дълго обикаляне, катерене по тротоари, лутане и какви ли още не глупости, за да оставиш 5-15лв докато си свършиш работата.

    Трябва да се построят още обществени паркинги и да се лимитира входа на колите в центъра с дадена такса.
    Иначе си остава същата гадна претъпкана селяния...

    http://atphoto.bg
  61. 61 Профил на Хан Крум
    Хан Крум
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#22] от "feniks1":

    Глупендъре, кой да те води
    с лукойлски бензин у шише,
    За помпиерска угода
    че мааш копита пеша.

    този коментар написа безплатно за вас дедо ви Хан Крум
  62. 62 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1123 Весело

    До коментар [#47] от "Дон Кихот":

    Калкулацията ми, както споменах е елементарна (демек проста). Т.е. на теб като за елементарен човек ще поясня, че става въпрос за принципи! И още по-елементарно да се изразя, че да ме разбереш-тези пари НЯМА да отидат за подобряване на инфраструктурата, за построяването на подземни паркинги и за "облагородяването" на обществения транспорт. Ако всичко беше чисто като сълза, както изглежда на пръв поглед-щяха да бъда с две ръце (4 копита) за. Да, да-ама не.

  63. 63 Профил на feniks1
    feniks1
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#56] от "Realistka":

    Нали знаете,че ,,любовта" ни е взаимна!

  64. 64 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#59] от "Присмехулник":

    Виж сега. За да има смисъл от метрото, а и да има добър градски транспорт, далеч построяването на един, два или пет лъча не е достатъчно. Довеждащия транспорт до него е важен. Такъв липсва. Да, мога да паркирам и в Младост и в Обеля, но къде - в градинките на хората живущи там. Това някак не е редно, общината е длъжна след като иска да вкара хората в метрото, да ги стимулира. Довеждащия транспорт към Обеля до момента се свежда до 150, който върти около 40 минути из Обеля докато стигне до станцията и трамвай 17, който върти из Надежда още толкова. Довеждащия транспорт до Младост са автобуси 3 и 5, които са на час и двайсе минути в пиковите зони.

    Ходенето пеша е нещо чудесно, и за мен също е предпочитано. Обаче, за да сме честни, трябва да погледнем състоянието на тротоарите, зелените площи и пешеходните зони. Някак си не става...

    За да имаш промяна трябва да създадеш алтернативите. Не сме сингапур, не сме лондон, за да имаме нужда от техните мерки. Хората сами ще слезнат от колите, ако имат друг вариант.

    ПП Що реши, че имам нещо общо със строителството изобщо?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  65. 65 Профил на feniks1
    feniks1
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#61] от "Хан Крум":

    Добър ден и на тебе... благодаря че ме забелязахте Ваше Величество...

  66. 66 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#63] от "feniks1":

    Не! Не знам.
    Ако знаех щях да кажа.
    Сега погледнах и видях, че си регистриран/а на 6 януари 2011 г.
    Странно кога успя за 23 дни да "залюбиш", да "разлюбиш"?!

    The best way out is always through Robert Frost
  67. 67 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1127 Разстроено

    Дори накрая на Дружба площта за паркиране вече е повод за дразги между съседите! Колите са много повече, а някои от тях не се използват от години. Общината да вземе да строи паркинги, на два и повече етажа, да разкара старите бракми и да таксува втората кола в семейството. С увеличаване на цените в синята зона няма да се освободят паркоместа.

  68. 68
    ****

    Този коментар беше изтрит в 17:27 на 30/01/2011 от неговия автор.

  69. 69 Профил на Присмехулник
    Присмехулник
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#64] от "Тони!":

    Ти описваш една идеална система, бих казал утопична за нашите стандарти и условия. Тук говорим как да облекчим трафика и изобщо придвижването в центъра при нашите дадености и конюнктура. Да, сигурно стигането с градски транспорт до крайните метро спирки не е удобно, да сигурно местата за паркиране там са кът и да не е като в Лондон. Е, хубаво... Означава ли това, че трябва да стигаме до центъра с кола. Ако за теб отговорът е "да", аз казвам, че трябва да си платиш за тази привилегия. Много е просто. Който реши, че може да си позволи престой в центъра по няколко часа на ден с кола, нека заповяда. Смятам все пак, че това ще е минималният процент от хора. И по този начин ще се усети качествена разлика за минимално време. Друг е въпросът има ли капацитет градският транспорт да поеме хората, които досега са ползвали коли. Според мен не. Но това не променя радостта ми от факта, че ще мога спокойно да ходя по тротоари, по които не съм стъпвал сигурно от поне 10г.
    Едно уточнение - въвеждането на по-широк периметър от платена парко-зона трябва да се въведе заедно със солени глоби и як контрол за неправилно паркиране там, където не е платено(обикновено от другата страна на улицата). Иначе се губи целият смисъл.

    П.С.

    Майтап бе, Уили, не говзимай толкова навътре

    Hang on tightly, let go lightly
  70. 70 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1127 Любопитно

    Дон Кихоте, теоретично 24 лева на ден могат да се плащат, макар че едва ли много ще са тези дето ще отидат на тоя вариант. Аз съм навън и си плащам като поп 40 на месец за паркомясто в блока дето съм под наем и още 20 на месец за паркинга пред службата. Ако работех в центъра, паркингът щеше да ми излезе поне 100 на месец, ако не и 200! Въпросът е обаче какво се прави с парите - отиват ли за строителство и експлоатация на паркинги на няколко нива - или не?

  71. 71 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#69] от "Присмехулник":

    Виж сега, ходенето в центъра с кола, във всеки един по-голям град е наказание, а не удобство. Никой не го иска. Ти обаче слагаш каруцата пред коня. Първо се вади моркова, после тоягата. В обратния случай просто правиш корупция. Щото още след месец ще видиш синята, зелената и бембената зона пълни с инвалидни коли, не че и сега ги няма, и пак живеещите в центъра ще се хванат за палците, пак тия от Паркинги и Гаражи ще си живеят живота и пак хаоса ще е същия.
    Нищо утопично няма в предложенията ми - оптимизацията на градския транспорт е повече плод на работа, отколкото на разходи, изграждането на паркинг в крайни квартали не е скъпо. Въпроса е, че никой не иска да го направи, и то умишлено.

    ПП Не се засягам, ма ми стана странно предположението - не за друго, ми това е прекалено далече от всичко, което съм вършил досега.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  72. 72 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#68] от "feniks1":

    Да!
    Разбрах.
    Точка.

    The best way out is always through Robert Frost
  73. 73 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Абе истината е една - София има повече автомобили отколкото може да понесе инфраструктурата и. Инфраструктурата и не може да предложи кои знае какво ново за облекчаване, защото центъра на тоя град е проектиран за конски впряг, а не за коли.

    В цяла Европа го има тоя проблем. И накрая се е установило, че единствения метод за решение е рестриктивния на база финанси. Т.е. който иска да бръмчи с кола в центъра, вади и плаща. Това е, дргуго решение не е измислено. А и забравих - бедните накрая пак го духат. Така е устроен света от няколко хилядолетия насам.....

  74. 74 Профил на Постовете на някой друг
    Постовете на някой друг
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#73] от "niakoi_si":

    Не е задължително бедните ДГД. Винаги може да се предложи да имаш определен брой паркирания годишно безплатно.

    Както и късите коли под 3.80 м да паркират безплатно - така бедните с късите коли хем ще спестяват място, хем няма да плащат, ще се насърчава покупката на къси коли, от което паркоместата ще се увеличат с 30% най-малко.

  75. 75 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 566 Неутрално

    "Целта не е да получим повече приходи, а да облекчим трафика чрез по-високите цени"- Тъпанар..... Вземи тези пари да строиш, а не да ги лапаш

  76. 76 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    Герджиков вън от общината! Достатъчно милиционери и доносници...

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  77. 77 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#46] от "Тони!":

    Виж сега, бате (защото се държиш точно като софийско бате) - градският транспорт не може да стане срещу левче на километър такова цвете, каквото е в Лондон примерно. И това ще е така докато Станка от Люлин има възможност да си вземе Корса за 2 бона, да я люпне на тротоара пред офисЪ някъде в пресечките на Витошка и после обратно да си се върне в Люлин, като това й излезе абсолютно безплатно. В Бълария масово цари върховната малоумщина, че хората се разделят на два вида - дупетата, ходещи в автомобилите на работа и останалите загубеняци, които се тъпчат като копърки в ГТ. Казвам ти го, защото ми е ясно какви са реакциите като кажа, че ходя пеша до работа, вместо да се бутам в трафика всеки ден и да се чудя къде да паркирам 15 минути около офиса ми в центъра на Пловдив, защото тук е не по-малък ад от идеалния център на София. Тук идва и странното схващане, че едва ли не ГТ трябва да е съставен от чисто нови автобуси с всички екстри, мултимедийни екрани и масажна функция на всяка седалка и това да струва един лев и то само в случаите, в които решим да дупчем билетчето. Градски транспорт се прави когато насила той стане привлекателен. Комфорта от това да се качиш на собствената си кола и да се закараш до където трябва е трудно да бъде заменен от ГТ, затова "стимулите" трябва да са в друга посока. Мисли преди да говориш глупости...

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  78. 78 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    Майна - казвам майна, щото се държиш като майна. Някак е нелепо да сравняваш проблемите на София с проблемите на град, който е на размер колкото някой софийски парк. На градския транспорт далеч не са му проблема возилата, а ценообразуването, маршрутите и синхронизацията им. Под ценообразуване имам предвид, че то е на брой качвания, което е безумно, при положение, че се изхарчиха милиони, за решение, което ни позволява и отчитане на разстояние. По ценообразуване имам предвид също така (че примера ти е с Лондон), билета може и 5лв да стане, но от ГТ могат да предлагат изгодни схеми на абонамент, каквито тук няма.. Под маршрути имам предвид, че същото това решение, което струваше милиони позволява следене на пътникопотока, ма Фандъкова казва, че не го ползвали, щото не знаели как. А инвестицията вече я има. Резултата е маршрути водещи от никъде до никъде, и съответно коли навсякъде. Под синхронизация имам предвид, че най-нормалното нещо е някое превозно средство да пристига точно след това, на което трябва да се прикачиш.
    Проблем е и довежащия транспорт до метрото, който липсва, проблем е и инфраструктурата около метростанциите.
    Още по-голям проблем е липсата на възможност да се ходи пеша в София, или с колело, нещо, което в Пловдив не е така. Винаги първо се предлага моркова, и едва тогава тоягата.
    Затова, молбата ми е, да се сетиш кой град точно коментираш, преди да показничиш така неадектватно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  79. 79 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    А, забравих нещо - в момента загубите от задръствания са толкова големи, че общината може да си позволи да направи транспорта безплатен, с безплатна мадама, плазма и обяд за всеки пътник, за да ограничи возенето в коли и пак ще е на плюс. Идея си нямаш от загубите в задръстванията очевидно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  80. 80 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Гневно

    Като се огледа човек в калабалъка в центъра прави впечатление , че от десет коли няма и половината да са със Софиискиа регистрация всичко е пришълци Обаче затова пък ако имаш кола и си трето поколение живеещ в центъра трябва да ми пребъркват джобовете за да може на мякащите да им е широкоОбщинаригте трябва да ограничат голямото преселиние в София , ама им е полесно само да ни скубят

  81. 81 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Единственото, което разбрах от мнението ти е, че Пловдив е с размерите на софийски парк и че управлението на София прави грешки с управлението на ГТ. Така и не разбрах това какво общо има с новата политика за паркирането в ЦГЧ. Политиката по паркирането е едно от нещата, които трябваше още отдавна да бъдат взети предвид, за да се развиват навиците на софиянци за обществен градски транспорт. Тук говорим за едно, ти си бръщолевиш някакви съвсем различни теми...

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  82. 82 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    До коментар [#80] от "shileto": А няма да е лошо да забранят на джиповете като камиони да влизат в центъра

  83. 83 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#80] от "shileto":

    Общинарите, професоре, няма как да спрат преселението, освен ако не вземеш да пренапишеш конституцията и не я взаимстваш от Северна Корея. Такава политика трябва да се води от държавата, не от общината. За съжаление правителството на Бо.Бо. показва политика точно обратна на правилната посока. Дянков имаче правилни мисли в тази насока в началото на мандата на правителството, но от тогава ни вопъл, ни стон по въпроса.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  84. 84 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 796 Гневно

    Целта не е да получим повече приходи, а да облекчим трафика чрез по-високите цени, и очакваният ефект е до 25% по-малко трафик в централната част на града, обяви зам.-кметът по транспорта


    ?!?!?! в прав текст си признава скапаняка, че няма никаква идея как да се реши проблема, така наречената общинска администрация заедно със малоумната селянка трябва да бъде обесена по дърветата на Московска :-Щ

    http://www.blitz.bg/news/article/118884
  85. 85 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1285 Неутрално

    Аз ще бъда още по-радикален. Влизането с кола в центъра да се таксува. Паркирането да е още по-скъпо.
    Но...
    Преди това общината да изгради изцяло трите метродиаметъра (класическо метро, а не както се опитват да го пробутат трети диаметър), цялото околовръстно, Каблешков, тангенти и пр. запланувани неща.

    Т.е. да не се слага каруцата пред коня.

  86. 86 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#81] от "Пловдивски":

    Ма ти наистина ли не правиш връзка между паркиране и градски транспорт?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  87. 87 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    До коментар [#83] от "Пловдивски": Абе приятелю горски ,сигурно е твой изгнилия пловдивски опел паркиран трети месец пред нашия вход

  88. 88 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#27] от "Присмехулник":

    Присмехулник, очевидно си доста ограничен и не можеш да погледнеш проблема с паркирането от друга камбанария. Само ще ти задам една по-различна от твоята посока. Представи си, че живееш в княжево, на 20 минути от 5-ицата трамвай, работиш в идеалния център и освен самия себе си трябва да организираш и воденето на дете на ДГ или училище в съвсем друг квартал. Получава се един доста неприятен триъгълник, който с твоя "добре развит" градски транспорт се взима за 3 часа отиване и връщане. Да не коментирам, какво е да си водиш детето в градския транспорт при -10 градуса... Ха сега се опитай да сметнеш, колко губи фирмата, респективно и държавата от толкова загубено време в ГТ за 250 работни дни в годината. Подобни тежки мерки са адекватни, само когато транспортната мрежа е наистина развита, а не да ми правят метролъч към Хладилника за едни 40 хиляди човека и да го копаят 4 години, а не да пуснат метрото надземно по линията на 5-цата и да има ефект за поне 5 пъти повече хора.

    generator
  89. 89 Профил на Постовете на някой друг
    Постовете на някой друг
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#75] от "Софианец2":

    "Целта не е да получим повече приходи, а да облекчим трафика чрез по-високите цени"

    Ама те ако забранят колите изобщо, съвсем ще се облекчи трафика, а и ще е по-социално - няма законът да важи само за бедните.

    А сега сериозно - повтарям предложението си за безплатно паркиране за късите коли под 3.80 метра.

    Друга идея е да се разреши на всяка кола да бъде такси и да вози пътници срещу заплащане на по-ниска тарифа - на километър или фиксирана като градския транспорт - така колите няма да пътуват празни. Това ми хрумва в момента и не е дообмислено. Това би трябвало да позволи на всеки да стигне от всяка точка до всяка с няколко прекачвания. Колите са редовни, бързи, а не като обществения транспорт и няма да се налага да се чакат, което бави транспорта и кара хората да излизат със собствени коли вместо с обществен транспорт.


    Използвам случая да поискам и аз по една безплатна къща за 10-те си неродени братя и сестри и 12-те си неродени деца, както и за самия мен. Все пак, би трябвало да съм равноправен с циганите с по толкова деца и не би трябвало да бъда финансово санкциониран за това, че съм положил усилия децата да не бъдат родени, а порцията на финансирането трябва да си я получа наравно и даже с предимство, защото съм бил социално отговорен и също имам право на живот като индивид и род! По 50 000 евро на парче мисля, че ще се приемат - x23 = 1 150 000 евро искам.

  90. 90 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4770 Неутрално

    а какво ще правим с фалшивите инвалидни пропуски за синя зона

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  91. 91 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#84] от "NWO":

    Ха, ти какви предложения имаш за решаването?

    Улиците са толкова широки, колкото са.

    За да се разширят, трябва да се бутат къщи.

    Явно строителството на частни паркинги (подземни или надземни на етажи) не е изгодно, тъй като такива няма.

    Трафикът в София е далеч от трафика в някои по-големи градове по света, но явно за мащабите на страната е изнервящ.
    Като се увеличат таксите за паркиране, на който му е близо метрото, ще предпочете да пътува с него и трафикът ще намалее. Също така, ще стане по изгодно да се строят паркинги, тъй като приповишената такса, на повече хора ще им стане изгодно да ги използват.

    И като допълнителен плюс, като нямаше синя зона, всички коли паркираха на тротоарите - защо им е на шофьорите да се съобразяват с пешеходците. Добре, че като въведоха синята зона, сложиха колчета и сега тротоарите могат да се използват по предназначение.

  92. 92 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#90] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ми кво, разширява се бизнеса.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  93. 93 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#87] от "shileto":

    Ей-й-й, колко много ме засегна точно там, където най-много ме боли! Победи в този спор с достойни и заслужаващи уважение методи. Браво, ще звънна на първанката да ти уреди Стара Планина по въпроса. Вече можеш да спиш спокойно.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  94. 94 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4770 Неутрално

    До коментар [#92] от "Тони!":

    в смисъл ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  95. 95 Профил на poi
    poi
    Рейтинг: 8 Неутрално


    Последните 6 кмета на София да влязат в затвора незабавно за да си пишат мемоарите със заглавие "Защо не построих и един паркинг в София".
    Нови избори за кмет на София НЕЗАБАВНО. На Софиянски, Борисов и Фандъкова да се забрани със закон и да помислят за държавна или изборна позиции.

    Категорична забрана на хора, които не са трето поколение софиянци , да бъдат избирани за кметове - град и райони, както и за градски съветници.

  96. 96 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4770 Неутрално

    До коментар [#91] от "kaka_ginka":

    колчетата и синя зона нямат нищо общо и освен това колчетата са незаконни защото нямат разрешение за строеж

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  97. 97 Профил на bpetkoff
    bpetkoff
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Супер идея, това е от препоръките на едни японци, само че с поскъпването на паркирането върви и изграждане на паркинги по метростанциите. Това не улесява гражданите, защото не предлага алтернатива, а само повишаване на цените. Проблемът с трафика и решаването му не са самоцел, с него трябва да се улесни живота на гражданите. А така, вместо да го улесняват, само го оскъпяват.

  98. 98 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 644 Гневно

    От синята зона в момента се крадат между 50 и 75 процента от приходите, които се разпределят между партиите престванени в Общинския съвет и няколко висши представители на администрацията в СО. Очевидно не им стига събраната сума и предвиждат да я увеличат двойно. Това че съда отменил идиотската им наредба с аргумента, че е дискриминационна и не гарантира на всеки живущ в центъра правото да паркира свободно, така както е гарантирано на хората в Младост да речем, на кого му пука? Вероятно съда пак ще отмени този правен абсурд. Но за времето до октомври, когато са новите избори сегашните общински съветници ще похапната сладко, сладко нашите парички.

  99. 99 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#94] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ми стават по-търсени, предлагането и цената се вдигат, бизнеса върви. То си е част от идеята.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  100. 100 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#96] от "КМЕТ В СЯНКА":

    А паркирането по тротоарите законно ли е?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK