"Умни" светофари ще дават предимство на градския транспорт


36 секунди по-бързо ще се пътува от Окръжна болница до НДК с новите тролеи

София ще инвестира 165 млн. лв. в градския транспорт в следващите две години. Резултатът трябва да е 20 "умни" кръстовища, нови спирки и табла, електронна система за таксуване в автобусите, 50 нови тролея, ново трамвайно трасе, намаляване на времето на пътуване с впечатляващите 2.2%.


Около 100 млн. лв. от парите ще бъдат осигурени от оперативната програма "Регионално развитие", а останалите ще бъдат заем от Европейската банка за възстановяване и развитие.




Около 60 млн. лв. ще бъдат дадени за 50 нови тролея по четири линии - 1, 2, 5 и 9. Резултатът от инвестицията трябва да е намаляване на времето за движение по маршрутите им с 2.2%. Така, ако сега от Окръжна болница до НДК с тролей №5 се пътува за половин час, след инвестицията разстоянието ще се изминава с цели 36 секунди по-малко.


"Чрез новите тролейбуси ще се намалят разходите за поддръжка и енергия, ще се увеличи експлоатационната скорост, ще се подобри удобството за пътниците", пише в доклад на общинския съвет.


За по-бързото придвижване трябва да помага и интелигентна система за контрол, която ще бъде поставена на 20 кръстовища. "Умните" светофари ще реагират на трафика, като ще дават предимство на градския транспорт, обясниха от общината. Крайният резултат трябва да е намаляване на закъсненията, които сега в пиковите часове достигат 30-40 минути.


С парите по проекта ще бъдат монтирани и 600 електронни табла, които показват след колко време ще пристигне автобусът, тролеят или трамваят. В момента има 93 такива. На 400 спирки от градския транспорт ще бъдат сложени нови навеси. Сега козирки има на около 1000 от всички 2500 спирки.


Върху новите европейски навеси няма да може да се слагат реклами, тъй като това е едно от изискванията на Брюксел. От общината смятат, че след обновяването на спирките ще бъдат привлечени повече клиенти на градския транспорт.


С парите от еврофондовете ще бъдат построени 2.8 км ново трамвайно трасе и ще се ремонтират други 1.8 км. Целта е да бъде възстановена линията от Семинарията до кв. "Дървеница". Ще бъдат ремонтирани и 31-годишните релси по бул. "България", като резултатът ще е увеличаване на скоростта на движение на трамваите от 16 на 19.5 км/ч.

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Angeloff
    Angeloff
    Рейтинг: 983 Неутрално

    36 секунди, еха.
    От 16 на 20 км в час. Страхотно.

    Горните два факта звучат смехотворно.

    Но подобряване на системата с електронните табла, която работи съвместно със сайта на СКГТ е добра идея. Има някои спирки и някои трамваи, които не излизат на мобилната версия на сайта. Трамвай до Дървеница ще означава олекотяване по част от маршрута на трамвай 18, което също е положително, винаги съм се чудил как се събират толкова много хора в такова малко превозно средство.

    Но основният проблем СКГТ да не функционира правилно е липсата на достатъчно контрол по редовността на пътниците, ниската шофьорска култура на автобусните и тролейбусните шофьори(освен движението по пътищата включвам и възможността да продават билети, както и да не са толкова мрачни. Като видя шофьора на 280 например, който вози минимум по 2800 пътника с физиономия "свят, мразя те", няма как да се чувствам сигурно). Хигиената също е под всякакъв коментар. Автобуси като 76, 413, 120, 310 са същински гробници. Миришат отвратително и са прашни, все едно са събаряли цял панелен блок в тях.

    Какъв е смисъла да се подобрява тролей номер 5? Та скоро той ще стане ненужен с въвеждането на новите метростанции. От Младост през СУ до Надежда ще се стига с метро. Същият проблем, макар и по-дългосрочен, стои и с 1 и 2.

    Но всяка крачка напред означава една идея по-удобен градски транспорт. А това е в наш плюс. Така че само можем да чакаме и да се надяваме. Това поне го можем :S

  2. 2 Профил на Орбал
    Орбал
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Не разбирам как ще възстановят трамвая от Семинарията до Дървеница, след като използваха част от трасето за нуждите на метрополитена

  3. 3 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Задача 1: Ако за 60 милиона лева инвестиции може да се спестят по 36 секунди от пътуване, колко пари могат да се спестят от задръстване, ако вместо това се купят велосипеди за по 300 лева и се раздадат на гражданите?

    Задача 2: Ако за 60 милиона лева се купят 50 нови тролея, колко време ще трябва да контрольорите да започнат да глобяват возещите се без билети цигани? Подусловие: За колко врем вандалите от български и цигански произход ще надраскат и накъсат новите тролеи?

    Задача 3: Ако за 60 милиона лева се купят 50 нови тролеи, колко пари трябва да се инвестират в нещото, наречено градски транспорт, за да идва навреме, да е топло през зимата/прохладно през лятото, да не смърди на пор вътре и линиите да са удобни на хората? Подусловие: Колко ще стане билетчето за градски транспорт?

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  4. 4 Профил на Felix
    Felix
    Рейтинг: 521 Неутрално

    А новите спирки ще имат ли функцията тролеите и автобусите да спират до бордюра, а не по средата на платното?

  5. 5 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 675 Неутрално

    "Около 60 млн. лв. ще бъдат дадени за 50 нови тролея"

    Тия малоумни ли са?! ЕГАТИ!!!

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  6. 6 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1291 Весело

    Тия от СКГТ май са поогладнели скоро нищо не се е случвало там и няма гушене
    В интерес на истината май поумняваме бавно защото гледам, че по спирките намаляха драсканиците на номерата им явно подрастващото бъдеще на страната му е удобно да си провери кога ще дойде железия кон или автобуса по мобилния телефон като вкара номера на спирката.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  7. 7 Профил на ggte
    ggte
    Рейтинг: 213 Неутрално

    ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще

  8. 8 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 506 Неутрално

    имам чувстовот, че в България дори ако има новина "утре всеки българин ще получи по 1000 лева подарък" пак всички мнения отдолу ще са негативни...

  9. 9 Профил на diogen_1
    diogen_1
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#8] от "Батков-вън":

    не е вярно тъкмо исках да кажа, супер, следващата стъпка е асвалтирането на всички улици, и рехабилитация на тротоарите, всички градинки да бъдат почистени и обновени и да се състави план за годишната им поддръжка. Да се построят паркингите в центъра и да се обновят автобусите, ама всички и като се завърши метрото, то ще натъпи такъв живот, че само си викам дано, а и ромките дето крадат около халите и шератон да ги разкарат.

  10. 10 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 653 Неутрално

    "ще бъдат привлечени повече клиенти на градския транспорт." - че сега малко ли са? в час пик не можеш да влезеш в трамвая или автобуса.
    да ги накарат всички да си дупчат билет - щото особено в навалицата половината се возят без. вместо контрольор от дъжд на вятър трябва да е като в метрото - на вратата бариера се отваря само ако си с билет или карта - иначе ходиш пеш.

  11. 11 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1291 Гневно

    Само да попитам общината като ще слага нови навеси на спирките, има ли намерение и да ги асфалтира? Защото нашите спирки са върху гола/кална земя. Та като са решили да дадат едни пари на свои хора за навеси, нека да дадат ако не за плочки и асфалт, то за един чакъл поне!

  12. 12 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 470 Неутрално

    1. Кога ще започнат да глобяват всички нередовни пътници?
    2. Кой ще опазва новите придобивки?
    То въпросите в този дух край нямат...
    А за икарусите по линията на 76 - могат да се сравнят само с чавдарките по междуселските линии от едно време

  13. 13 Профил на Дико
    Дико
    Рейтинг: 572 Любопитно

    Зорница Латева - "намаляване на времето на пътуване с впечатляващите 2.2%." - това "впечатляващите" очевидно е с доста ироничен намек и няма как друго яче.

    Аз питам обаче - тези всички промени за 60 млн. лева дали са хармонизирани с плановете на метрото?

    Защото просто така СКГТ да се нахрани както казва @tanas в коментар #6 е безсмислено.

    Трябва преди да се дават пари някому ей така за популистичното "ще се подобри удобството за пътниците" някак си... да ще са по-евтини като електроенергия, като части - едва ли.

    В момента в столицата имаме - маршрутки, градски транспорт и метро. Според мен всичко трябва внимателно да се съгласува с бъдещите планове, а не просто ей така на парче. План за следващите 15 - 20 години поне.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK