Идва краят на такситата "ментета"

Борбата с т.нар. таксита менте досега беше обречена. Обичайните им стоянки са по летищата и хотелите, където има чужденци, които не са запознати с цените в България

© Георги Кожухаров

Борбата с т.нар. таксита менте досега беше обречена. Обичайните им стоянки са по летищата и хотелите, където има чужденци, които не са запознати с цените в България



Такситата с тарифи от 6 или 10 лв. на километър би трябвало да изчезнат, след като вчера парламентът прие окончателно промените в Закона за автомобилните превози. С тях се въвежда таван на цените и той ще бъде определян от съответната община. Тарифите ще се актуализират най-малко веднъж годишно, като санкцията за шофьор, който кара по-скъпо, започва от 3 хил. лв.


Така т.нар. фалшиви таксита, или "копърки", в момента отговарят на всички законови изисквания и никой не може да ги санкционира за нереално високите цени. Те често имитират надписите на наложили се на пазара превозвачи, а тарифите им обикновено са зацапани или са така изписани, че заблуждават клиентите. Има и допълнителни уловки - в цената за престой или първоначалната такса.


В края на януари от бранша заговориха за таван от 2 лв. на километър, но не всички компании са съгласни. "Поискахме от представителите на бизнеса да предложат пределни цени, преди ние да ги определим", каза за "Дневник" зам.-кметът по транспорта на София Любомир Христов. Според него често споменавана сума за тавана на таксиметровите услуги в столицата е 1.50 лв. на километър.




В момента такситата возят на цени между 54 и 70 стотинки дневна тарифа. "До момента нищо не е пречело на компаниите да вдигат цените. Но факт е, че не го правят, което означава, че се съобразяват с търсенето. Не би трябвало да има опасения, че цените ще растат след определянето на таван", смята зам.-кметът.


Според него на максималната цена ще возят само компаниите, които предлагат допълнителни услуги или по-голям комфорт за клиентите. Досега нито един превозвач не е обявил, че ще се възползва от тавана, за да вдигне тарифите. Причината е, че по данни на компаниите клиентите са намалели с поне 30% в последните две години заради икономическата криза. 


Депутатите записаха още, че колите, които се използват за таксиметров превоз, могат да бъдат с до седем места, включително и това на шофьора. Това означава микробуси. Досега имаше ограничение за пет места. Срещу промяната възрази Петър Мутафчиев от левицата, защото според него така такситата се превръщат в маршрутки.


"Разпоредбата ще създаде хаос и няма да има ясно разграничение какво е основна автобусна линия, допълнителна линия, какво е такси и какво е случаен превоз", смята Мутафчиев. "Целта е да се облекчи ситуацията по курортите, когато често се налага такситата да превозват семейства с много багаж", отговори Свилен Крайчев от ГЕРБ.


Парламентът реши още специализираните, случайните и превозите за собствена сметка на деца и ученици да се извършват само от шофьори, които имат най-малко две години професионален опит и са над 25-годишни. Автобусите, превозващи деца, трябва да имат удостоверение за преминат допълнителен преглед на оборудването.


Фирмите, които не назначават шофьорите си според законовите изисквания, ще бъдат глобявани с до 10 000 лв. При повторно нарушение санкцията става двойна. Възложители и организатори на превози, които не осигурят безопасността при пътуванията на деца, са заплашени от 5000 лв. глоба. Станислав Иванов от ГЕРБ уточни, че тази разпоредба засяга учители, директори, туроператори и други организатори на рейсове.

Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на joseph_stalin
    joseph_stalin
    Рейтинг: 1291 Весело

    Борбата с т.нар. таксита менте досега беше обречена. Обичайните им стоянки са по летищата и хотелите, където има чужденци, които не са запознати с цените в България

    И сега чужденците като се запознаят с наредбата за пределните цени, няма да се оставят да бъдат повече лъгани. Смях в залата.
    От друга страна, след като фирмите не вдигат цените, поради намаляло търсене на услугата, кому са нужни тези административни гимнастики? Колкото до "копърките", те пак ще преминат през едрата мрежа на пределните цени. Защото при тях наглостта е безпределна.

  2. 2 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    До коментар [#1] от "joseph_stalin":

    А ти как си представяш борбата с нередностите? Инспектор в таксито заедно с всеки чужденец или пък допълнителна възпитателна работа с шофьорите на таксита? Тя крадливостта идва от племето, а не от законите.

    Нали поне нормативна база трябва да има за да почнат да ги гонят. Поне нещо са зачекнали.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  3. 3 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1291 Весело


    Врене е за декларация на СК,
    че се нарушават пазарните принципи ....... и искане за оставка на ресорния министър ...

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  4. 4 Профил на Анастас
    Анастас
    Рейтинг: 1240 Любопитно

    И дали ще сработи това като общините решат пределните цени да са 3лв примерно за София и 5лв за Варна, колко по-добре ще е?
    Трябва цените в момента които са, да може максимума да е 50% над тях и да може да се променят според инфлационен индекс или цената на говорито, т.е. при сегашната ситуация максимума да е около 1.20!

    http://atphoto.bg
  5. 5 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 726 Весело

    До коментар [#3] от "barcelonski":

    Рано е още да искат оставки..............
    Те чакат изказването на Трактора.
    Командира съчинява речите си по случая поливайки виолетови теменужки,а Мартинчо е на служба!
    Съдба........

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  6. 6 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1291 Весело

    И какво гледам поредния гаден комунист се е изцепил по тема която не разбира. Аман от дегенерирали червени илитерати.

    В почти всяка западна страна можеш да си вземеш такси-микробусче ако имаш много багаж или сте много хора.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  7. 7 Профил на joseph_stalin
    joseph_stalin
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#2] от "emil_":
    как си представяш борбата с нередностите?

    Уважаеми другарю e, драги mil,
    Борбата си я представям по най-елементарния начин. Другарят Цветанов пуска от своите цивилни "ловци на глави" двадесетина човека и те само за няколко дни ще изловят "копърките". Колкото до законовата уредба на въпроса - безспорно такава трябва да има. Иначе как ще конфискуваш автомобила и ще пратиш шофьорът, който вози за 20 лева на километър, да работи пет години в строителството на магистралите.
    Така се води борбата. Това с пределните цени, са някакви добри пожелания, които ще бъдат съвсем скоро забравени и от тези, които са ги предложили. Повярвайте ми.

  8. 8 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1086 Любопитно

    Пределни цени за километър? А пределни цени за първоначална такса и престой?

  9. 9 Профил на The 8
    The 8
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Нещата могат да се регулират толкова елементарно (както помежду другото всичко проблемно от този характер), че чак не си струва голямата дискусия, която явно са подхванали някои!

    Достатъчен е текста: "Максималната цена на километър не може да надвишава минималната, за такситата към района на съответния град/община повече от ТРИ ПЪТИ"!

    Събуди се, българино! В противен случай ще изчезнеш безславно ...и то сравнително скоро :( НАУЧИ СЕ ЗАДРУЖНО И ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ДА ОТСТОЯВАШ ПРАВДАТА!
  10. 10 Профил на Jay Gould
    Jay Gould
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Като знаем, че нито един закон в страната не се приема ако не е интерес на някого (Пука му на бамбука на Бат ви Бойко и на останалите политически дегенерати и човекомразци по колко ви дерат бакшишите) се чудя чии ли интереси обслужва новия закон щом посегнаха на бизнеса на бившите ченгета и измамници които висяха с такситата си пред автогари, гари и летища.

    investments.dir.bg
  11. 11 Профил на Ежко
    Ежко
    Рейтинг: 1291 Весело

    Напълно съм съгласен с другаря Сталин. Какво й беше обреченото на борбата при положение, че всички знаят къде да намерят такситата менте? Качва се клиентът Х в таксито и след като шофьорът му каже 120 лв., той си показва служебната карта и най-любезно го замолва да кара към 6-то управление например.
    Ама са намесени сериозни интереси там, плаща се много добре по веригата нагоре. Да видим дали новите мерки ще дадат резултат.

  12. 12 Профил на joseph_stalin
    joseph_stalin
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#11] от "Ежко":

    Уважаеми другарю,
    Добре, че поне вие и още няколко човека ме разбраха.
    И ситуацията е точно такава, както я описвате. Правилните решения в тази държава са здраво блокирани с много пари по веригата. Във всички посоки. И вярата на наивниците, едва ли ще промени положението.

  13. 13 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 770 Весело

    До коментар [#3] от "barcelonski":

    Днес, СДС и нароилите се ДСБ, ССД и тем подобни, извървяха дългият път до партията майка БКП/БСП.

    Огромно падение за Мартин, а за Костов то си е ясно че е комунист.
    Някой да беше подведен под отговорност камо ли осъден за погрома извършен от БСП върху България през 1996/7 ?!
    Не, нямаше нито един!
    Някой агент да беше махнат, не нито един!

    Днес Костов и Димитров доказаха на практика тезата на Борисов за безалтернативността на ГЕРБ.

    Искам, мечтая, млади и необременени с минало хора, да се сдружават и формират нови партии, които да поемат властта след като се изградят докажат, че са по-добри, по-знаещи, по-можещи от ГЕРБ.

    Никога вече власт за синьо-червената мафиотска банда!

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  14. 14 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#11] от "Ежко":

    Високите цени досега не са били противозаконни, защото е нямало закон, който да ги регулира.

    Не разбирам защо е толкова трудно за разбиране.

  15. 15 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    нека най после да ги озаптят.Дебнат като лешояди около летището.

  16. 16 Профил на Ежко
    Ежко
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#14] от "kaka_ginka":

    Не говорим за високите цени, а за такситата менте. И на мен ми се е случвало да видя такси с обявени цени 6 лв. на километър и просто не се качвам.
    Но когато някой ти поиска 100 лв за 12-15 км., даде ти касов бон, на кой отдолу пише "нефискален бон", тогава определено трябва да се намесят съответните органи.

  17. 17 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Браво! А дано!
    1 лв дневна
    1.50 нощна
    50 ст престой
    1 -2 лв повикване!
    това трябва да са таваните

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  18. 18 Профил на 4itatel
    4itatel
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Моят принцип е :никога в такси с надпис "ЛЕВИНС"!

    4itatel
  19. 19 Профил на european
    european
    Рейтинг: 521 Неутрално

    "Така т.нар. фалшиви таксита, или "копърки", в момента отговарят на всички законови изисквания и никой не може да ги санкционира за нереално високите цени."
    Най-сетне да се сетят да озаптят тези боклуци. До сега нито едно правителство не го е правило. И сега някои твърдят, че този закон няма да реши въпроса. Не, ще го реши, защото вече ще има законово основание за санкционирането им. Край на пълненето на партийни каси с тези пошли и долни номера.

  20. 20 Профил на Едно_Българче
    Едно_Българче
    Рейтинг: 572 Неутрално

    до един месец ще са намерили начин как да продължат да мамят ... нищо лично срещу хората каращи такси, но по- голямата част от тях имат доста голям криминален потенциал

    Fortuna favet fortibus!
  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    Герберите днес още вият осмисляйки факта, че СК иска оставката на четвърти министър. На предишните трима оставката беше приета, сега и този е пътник. Никога няма да им дойде акъла защо СК може да прокарва намеренията си, но това така или иначе няма значение.
    По темата - копърките обслужват една-единствена фирма, която от както Боко е кмет на София тази фирма е почти монополист тук и се бърка пряко в управлението на града. С идването на Фандъкова нищо не се промени. Даже ми е трудно да повярвам, че ще забранят копърките. А това със забраната на таксита над 7 места е пълно безумие - в нормалния свят е съвсем нормално да си извикаш такси за група.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    До коментар [#5] от "Белия Негър":
    До коментар [#13] от "ironhorse":

    Вие сте отличен пример за това колко елементарни и злобни са повечето български "избиратели". Ами като "немало алтернатива", живейте си в мърша, избирайте царе и пожарникари. Не правете никакви анализи, не се интересувайте от данни, повтаряйте дружно митовете от комунизма. Ама защо да пречите на тези, които могат и искат повече?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  23. 23 Профил на arch_
    arch_
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#21] от "Тони!":

    Забраната за големи таксита съвсем определено е дошла от лобито на маршрутките.
    В Германия (в Берлин и Мюнхен със сигурност поне) има обща тарифа на такситата, пък не съм забелязала бизнесът им да е в застой, въпреки солените цени. Проблемът на копърките не е толкова в цените, а че се насочват нарочно към беззащитни жертви. Чужденци, пенсионери, хора по гарите с объркан вид и много багаж, и което според мен е особено гнусно - хора пред спешните центрове и болниците. Когато ти е лошо или си оставил болен близък не ти е много до гледане на тарифите, нали? Според мен няма да е проблем да останат, ако ги разделят на някакви ценови категории, които да са маркирани с големи знаци мнооого ясно на вратите и на предните и задните стъкла. Така ще си отмрат сами.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  25. 25 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    До коментар [#23] от "arch_":

    Проблема на копърките е, че изкривяват нормалната пазарна среда и насочват клиентите към една фирма. Това, че има ужилени клиенти е следствие и добре дошло за самите копърки.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  26. 26 Профил на gogoggggggg
    gogoggggggg
    Рейтинг: 521 Неутрално

    пазарна икономика ,бай бай

  27. 27 Профил на HerrNY
    HerrNY
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Наказателен кодекс:

    Чл. 209. (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., в сила от 01.07.1982 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 10 от 1993 г., изм. - ДВ, бр. 26 от 2010 г.) Който с цел да набави за себе си или за другиго имотна облага възбуди или поддържа у някого заблуждение и с това причини нему или другиму имотна вреда, се наказва за измама с лишаване от свобода от една до шест години.

    (2) (Изм. - ДВ, бр. 10 от 1993 г., изм. - ДВ, бр. 26 от 2010 г.) Който със същата цел използва заблуждението, неопитността или неосведомеността на някого и с това причини нему или другиму имотна вреда, се наказва с лишаване от свобода до пет години.

    (3) (Изм. - ДВ, бр. 103 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г.) В маловажни случаи по предходните алинеи наказанието е лишаване от свобода до една година или пробация.

  28. 28 Профил на renegat
    renegat
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    До коментар [#13] от "ironhorse":

    ...той боко не ги маха, ти си седнал костов да дрънчиш...

  29. 29 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1091 Любопитно

    "Копърките" можеха да бъдат елиминирани отдавна, както правилно отбелязва Другаря Сталин. Липсва желание, не закон! При желание можеха да се използват както наказателния кодекс, цитиран от HerrNY, така и наредби на общините. Властта създава грешната представа, че липсата на закони и пречела. Нищо подобно! Цялата система на зависимост на полиция, магистрати, депутати, та чак до Президента и Министър-Председателя от "бизнесмени" и откровени престъпници е изградена на напълно доброволни начала. "Лапкането" не спира нито денем, нито нощем! Вижте бързо закръглящите се бузи и други части на повечето от известните и всякакво съмнение ще отпадне.

  30. 30 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1462 Неутрално

    Да както при комунизма нямаше таксита ментета, така и сега очакваме и да се въведат пределни цени на хляба, после на сиренето, на панталоните....на апартаментите....на труда.

  31. 31 Профил на Snowpeak
    Snowpeak
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Аз си го представям да има светещи ел. табелки на предното стъкло който да информират клиентите за цените. Така всеки който застане на стоянката ще може да осредни цената и да избере.
    Големите таксита трябва да бъдат позволени. Колко често ви се е случвало да сте 5 души а да викате две таксита, кому е нужно.

    rideo dicere verum
  32. 32 Профил на sommerfugl
    sommerfugl
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#2] от "emil_":
    решението е българинът да се научи да ЧЕТЕ и да внимава за собствените си интереси, а не да разчита на "онези горе" да го пазят. парламентът да се занимава с приоритетите на страната, а да остави цените на такцитата да се регулират от пазара. ниските цени и безобразното качество на услугите навежда на мисълта за картел, но това е др тема.

  33. 33 Профил на JPJ
    JPJ
    Рейтинг: 594 Неутрално

    а борбата с простотията на бакшишите кога ще започне?

  34. 34 Профил на Христомир Йорданов
    Христомир Йорданов
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Борбата със скъпите таксита не може да бъде с поставяне на таван на цените - някой може да иска да предложи луксозно такси с, да речем, мини-бар в него, на цена 10лв на км. Просто трябва да се спазват законите за лоялна конкуренция, които не позволяват да се копират фирмени символи, както и да се въведе стандартизиран формат на ценоразписа и забрана за изписване на каквито и да е други цифри по таксито. Това е пазарния и демократичен подход, а не налагането на ограничения.

  35. 35 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 738 Неутрално

    тея копърки са много изобретателни, наскоро гледах един уж нормален, копирал много точно известно лого, и цени следните:
    - на км 70 ст
    - първоначална 70 ст
    - за повикване 70 ст
    - за престой на мин 70 ст
    уж всичко точно, ама ако не забележиш, че за минута висене е 70 (а не 15, колкото вземат нормалните таксита) ще дадеш 10 лв докато минеш светофара на орлов мост, дето се чака 15 мин.

    та сигурно ако има пределни цени за км, ще ментят с начални такси или цени за минута.

  36. 36 Профил на interesen1
    interesen1
    Рейтинг: 521 Неутрално

    ОПИТ за връщане на имиджа и клиентите.

  37. 37 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    Най-после!

    От години водим дискусия на тази тема с мои приятели в България. Те ми обясняват, че в пазарна икономика нямало как да се определят тавани на цените, а аз им обяснявам, че на Запад за някои неща (и таксиметровите услуги са между тях) си има тавани. Което хич ама хич не им пречи да си имат пазарна икономика.

    Много бавно, но все пак нещата в България започват да се нормализират. Тези бандити по летищата са едно от най-гнусните неща с които България посреща и изпраща чужденци озовали се по някакво стечение на обстоятелствата в страната. Дано с този закон най-после се приключи с това.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  38. 38 Профил на hito
    hito
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Шофьорите на таксита ментета ще се качат на таксита не ментета, където положението си е пак доста зле.

    Всеки път като взимам такси от летището, се очаква от мен да дам поне 2лв бакшиш, и едва ли не трябва да се моля за рестото.

    Или като се прибирам от някъде (вечер, когато няма трафик, може би леко подпийнал), се чувствам като на изпит за таксиметров шофьор. Оттук ли, оттам ли, по този булевард или по онзи. Зарекъл съм се следващия път да си нося гпс-а и да му кажа на поредния бакшиш, "чакай малко да въведа адреса, и ще ти покажа по кой маршрут", защото съм сигурен, че опциите които ми се предлагат далеч не са най-благоприятните за джоба ми.

  39. 39 Профил на Yoda
    Yoda
    Рейтинг: 470 Весело

    Аз пък се сещам за един исландец, попаднал на копърка за 80 лева от летището до центъра как обясняваше доволно колко било евтино тука.

  40. 40 Профил на 1984
    1984
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Единна цена на такситата е практика в голяма част от западна Европа. Таксита микробуси с по 7-8 места също са практика и возят на нормалната цена + някаква допълнителна такса от порядъка на 2-3 евро. Ако имам много багаж, че се обадя за комби, което е на нормалната цена просто може да се наложи да почакам малко повече, или да си го поръчам от предната вечер примерно.
    Маршрутки има, защото няма адекватен градски транспорт.

    "One-upmanship is the systematic and conscious practice of making one's associates feel inferior and thereby gaining the status of being "one-up" on them.
  41. 41
    ****

    Този коментар беше изтрит в 22:24 на 10/02/2011 от неговия автор.

  42. 42 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 921 Неутрално

    8,
    Абе, престоят е нормативно определен като % от таксата за километър. Сигурно и началната такса има подобна връзка.
    Сега добре са го гласували това с пределните цени, макар и с огромно закъснение. Дано промени нещо. Поне един смислен текст да пуснат без лобизъм в него, макар че е неясно как ще определят таваните в общините, примерно. Можеше да е просто нещо свързано със средната цена на фирмите в региона(примерно махат най-ниските и най-високите и осредняват, за да не влияе наличие на тарифи 10ст и 10лв) и % отклонение от нея, ама това е лично мое мнение на непрофесионалист.

  43. 43 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Всъщност ако имаше трамвай или метро до аерогарата никой нямаше да ползва такси.
    Ако имаше метро до младост - технополис никой нямаше да взима такси. Ако вървеше до 1:30 през нощта, както е в Мюнхен от където Тони! обича да дава примери, таксита никой нямаше да ползва.
    Тука нямаме градски транспорт - а такситата, че и копърките са функция от това. Маршрутките пък са функция на криминалния контингент в СОС като оня Андрей Иванов - полицаят милионер, шефа на общинския парламент който герберите не могат да изгонят от партията си.
    Уж трябваше да карат по маршрути които не дублират градските линии, пък маршрутка до Железница няма, а от Младост до Орлов Мост са 7 линии, поне.
    И в целия тоя калабалък на всичко отгоре некой олигофрен от Силистра да се довлече в София и да тури един стикер и да мами хората докато ние спорим колко било недемократично е много смешно.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  44. 44 Профил на Perfanov
    Perfanov
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#43] от "Десен":

    Е, кога ще стигне метрото?

    .




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK