А защо трябва да са пределни, а не общи цени? 75 стотинки на кимолетър за всички - ни нагоре, ни надолу. И оттам като си избирам такси да му гледам колата например дали ми харесва, вместо да се взирам в етикета...
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
тези бакшиши са луди искат с 20 - 30 километра преход на ден да си изкарат надницата и да си живеят защото по време на социализма издигаха в култ шофьорите .Даже песен им бяха измислили " шофьорите са като ято". и те бяха лумпен пролетариата дето правеха черни курсове и крадяха гориво.И сега станаха ударната сила на демокрацията която ходи пред Народното събрание да дюдюка и да плаши Михаля....... .Долу мръсните гадни бакшиши!
Май съм го казал преди таксиджиите, но ще се повторя:
Достатъчен е текста: "Максималната цена на километър не може да надвишава минималната*, за такситата към района на съответния град/община повече от ТРИ ПЪТИ"!
*минималната цена се определя по естествен път - от пазара
По-елементарно и ефективно от това - няма накъде! Нали знаете "Гениалността е в простотата"
Събуди се, българино! В противен случай ще изчезнеш безславно ...и то сравнително скоро :( НАУЧИ СЕ ЗАДРУЖНО И ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ДА ОТСТОЯВАШ ПРАВДАТА!
Не сте прави! Нещата трябва да се урегулират, за да се спре със спекулацията и то на всички нива, това не е комунизъм, това е справедливост. Крайно време е!
Така например в Атлантик Сити едно такси може да ти вземе ни повече, ни по-малко от 12долара (от точка А до точка Б)
Понеже и ти се повтаряш по темата, но за мен това означава, че не се усещаш за следното - НЕ МОЖЕш да фиксираш законово с конкретни стойности подобни параметри! Трябва да се разпише по начин, по който ще е валидно за различни пазарни ситуации! Ами ако утре горивата поскъпнат четворно?! Друго предложение ли да чакаме?
Събуди се, българино! В противен случай ще изчезнеш безславно ...и то сравнително скоро :( НАУЧИ СЕ ЗАДРУЖНО И ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ДА ОТСТОЯВАШ ПРАВДАТА!
Калкулациите на база бензин и дизел за безумни, тъй като 90% от колите са на метан или газ.
Проблема не е в цените - те в момента се регулират от пазара. Циганията по гари и летище е огромна. Трябва да се наказват сурови имитаторите и тези, които не поставят на видно място цените си.
...Заложената брутна заплата за водача на такси е 1 000 лева...
Ако не са бременни, не вярвам и един таксиметров шофъор в тази страна да се осигурява на тази сума.
До коментар [#2] от "chevyvolt":
Не е "точно" така. Примерно в УСА, които едва ли може да ги заподозре6 в "комунизъм" цените на доста места са ФИКСИРАНИ от об6тината. Който иска - кара, който иска - вози се!
Примерно е Нови Йорк (забележи че "разходка" от лети6тето е закована, а и не съм виждал смугли типове да се мотаят по фоайето и питат "да трЕбва такси"...
NYC Taxi Cabs
Taxi Fares
Cabs take both cash and credit/debit cards. The rates for taxicabs are as follows:
As of 2010:
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.40
Each 1 minute idle.......$0.40
Peak surcharge...........$1.00 (after 4pm until 8pm Mon-Fri)
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
New York State tax.......$0.50
Tolls....................$extra
Additional riders........FREE
Flat-fare to JFK.........$45.00 (Manhattan to/from JFK, plus tolls)
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
Започна да става сложно. За общинските администрации. Грбаджиите от парламента им предложиха, по закон, функциите на бившия комитет по цените.
Очевидна е немощта на министерството на транспорта да осмисли проблемите в сектора на "бакшишите". Поради умствена недостатъчност. И въпреки армията от чиновници, хранещи се от общата трапеза. Сега общините ще трябва да питат не кого да е, а таксиджиите за цените. Въпреки, че по закон цялата отговорност е тресната върху тях.
А проблемът с ментетата е в държавата а не в ценообразуването. Държавата не направи нищо за да не позволи на цяла сюрия мошеници да крадат наложени на пазара марки и знаци. Чрез които да лъжат клиентите.
Е, във форума се появиха и други "ценообразуватели". С предложения.
Ако тук пишещите някакви цени ми обяснят как и на каква база са изчислили тези числа, ще получат и сериозни оферти от самите фирми.
София не е много голям град, а ходенето е полезно за здравето. И без това толкова нагли са станали, че за "кратки" разстояния (поне за 5лв) изобщо не искат да те вземат. Да ходят да продават зеленчуци на пазара като са толкова специални. Всички работим. Да не говорим за това какви налудничави претенции имат към клиентите: "Не си слагай колана, изчеткай си обувките преди да влезеш, не ми блъскай вратата и тн". Все едно че страхотна услуга ти правят. Има и свестни но са единици...
Графе, тук във форума можем да си даваме цени като погледнем в тавана. Истинските обосновки трябва да ги правят общините - не като гледат в тавана. Там е проблема, не тук.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Освен пределни цени, самия ценоразпис трябва да е на стъклото на заднате/предните врати с големи букви и да се вижда отдалече, така със сигурност няма да има подведени, дори и от такива, които карат на максималната цена. Освен това трябва да се въведат и изненадващи проверки за т.нар. „помпи“.
Заедно с пределната цена за пробег, да се въведат и пределни цени за престой и начална такса. Иначе се действа половинчато и пак ще има злоупотреби. Бакшишите са царе в това. И най-важното - да се упражнява ефективен контрол върху такситата и да се даде нормативна уредба, автомобилите да могат да бъдат проверявани технически за монтирани устройства за измама в пробега. Да не се получава като сега - ДАИ казва, че реално нямала право да проверява автомобилите за това.
Мда ето как една добра идея "за пределни цени" в БГ ще се изроди до "фиксирани високи" цени. Изроди сме, ей.
Досега в София се возехме под левче. Като въведат пределна 1,15 всички ще идат фиксират на нея.
Въобще нормалните пазарни механизми са мислени за нормални хора. Тук обитават стада примати и израждат всичко - от пазарна икономика до комунизъм , нищо смислено не може да се пръкне тука!
Абе тези общински съветници таксиджиите ли са ги избирали или ние - останалите граждани на София? Откъде накъде ще питат бакшишите каква да е пределната цена? Те естествено ще кажат най-високата. Направо да слагат левче и това е.
Ами какво да кажем за провинцията. В един по-малък град където разстоянията са още по-малки започва борба с автобусните превозвачи, защото бакшишите им вземат пътниците до селата.Ако бакшиша вози само в границите на града щи лапа мухите и я изкарал 5 лв. днес я нищо.
Най-забавна в случая е калкулацията, направена от министерството на транспорта.
1.90... тоест, според тези "експерти" в момента нормалните таксиметрови шофьори и една стотинка не вземат...
Като майският бръмбар... не може да лети според законите на аеродинамиката, ама ей го на, хвърчи и не му пука...
Максималната цена би трябвало да не е по-висока от 2 лв/км. Това е поносима цена за клиентите (все пак такситата не са за ежедневно неколкократно ползване), а от друга страна ще даде финансова възможност на шофьорите да обновят автомобилния парк.
сега като напишат във вестника че заплатата на бакшишите в софия е 1000 лева гледай как ще се юрне всичкото село такси да кара ... не са споменали за месечните бонуси от телефони, портмонета и други неща втора ръка...
Не е комунизъм - в коскуджамити Ню Йорк (и повечето западни метрополиси) такситата са с твърди цени за тип кола, т.е. ако е лека кола е еди колко си, ако е миниван/шатъл е друго, ако е лимо трето и така...Така пазарът се нагажда към оптималния брой таксита по пътищата. Щото никоя община не иска да има 100 хил. таксиметрови коли дето тровят въздуха ненужно (40-50% от времето са празни, виж статията), вдигат шум и усложняват задръстванията.
Да обобщя - в идеални пазари обстоятелства и цената и броят на такситата са свободни и взаимозависими, но общината иска минимум таксита при максимум услуга за гражданите си - в този случай очевидно трябва да се ограничи със закон или броя на лицензите за таксита (мисля, че по света има и такива решения) или цената, а броя да се нагоди по пазарен механизъм. Като че ли вторият начин е по-демократичен и близо до пазарната логика, а и оставя доста място за конкуренция, докато в същото време е в полза на клиентите, които както Тони! вече е писал, няма да се зверят в тъмното да четат сложни ценоразписи с размер на постер, а само ще гледат колата и шофьора (не ви ли е писнало да ви карат разни разгащени немити /небръснати анцузи?) . поздрави
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Darth Plagueis
Рейтинг: 1453 НеутралноА защо трябва да са пределни, а не общи цени? 75 стотинки на кимолетър за всички - ни нагоре, ни надолу. И оттам като си избирам такси да му гледам колата например дали ми харесва, вместо да се взирам в етикета...
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКchevyvolt
Рейтинг: 994 НеутралноДо коментар [#1] от "Тони!":
Защото това е комунизъм!
Аз съм за 1.15
Десен
Рейтинг: 1441 Неутрално1.50 дневна
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.2.00 нощна
2.00 повикване
0.50 престой
Това трябва да са таваните.
Ivailo Vasilev
Рейтинг: 524 Гневнотези бакшиши са луди искат с 20 - 30 километра преход на ден да си изкарат надницата и да си живеят защото по време на социализма издигаха в култ шофьорите .Даже песен им бяха измислили " шофьорите са като ято". и те бяха лумпен пролетариата дето правеха черни курсове и крадяха гориво.И сега станаха ударната сила на демокрацията която ходи пред Народното събрание да дюдюка и да плаши Михаля....... .Долу мръсните гадни бакшиши!
BatiThe 8
Рейтинг: 915 НеутралноМай съм го казал преди таксиджиите, но ще се повторя:
Събуди се, българино! В противен случай ще изчезнеш безславно ...и то сравнително скоро :( НАУЧИ СЕ ЗАДРУЖНО И ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ДА ОТСТОЯВАШ ПРАВДАТА!Достатъчен е текста: "Максималната цена на километър не може да надвишава минималната*, за такситата към района на съответния град/община повече от ТРИ ПЪТИ"!
*минималната цена се определя по естествен път - от пазара
По-елементарно и ефективно от това - няма накъде! Нали знаете "Гениалността е в простотата"
Иво Банов
Рейтинг: 8 НеутралноНе сте прави! Нещата трябва да се урегулират, за да се спре със спекулацията и то на всички нива, това не е комунизъм, това е справедливост. Крайно време е!
Така например в Атлантик Сити едно такси може да ти вземе ни повече, ни по-малко от 12долара (от точка А до точка Б)
Darth Plagueis
Рейтинг: 1453 НеутралноДо коментар [#2] от "chevyvolt":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЗначи немците са комунисти? Интересна теория...
The 8
Рейтинг: 915 НеутралноДо коментар [#3] от "Десен":
Събуди се, българино! В противен случай ще изчезнеш безславно ...и то сравнително скоро :( НАУЧИ СЕ ЗАДРУЖНО И ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ДА ОТСТОЯВАШ ПРАВДАТА!Понеже и ти се повтаряш по темата, но за мен това означава, че не се усещаш за следното - НЕ МОЖЕш да фиксираш законово с конкретни стойности подобни параметри! Трябва да се разпише по начин, по който ще е валидно за различни пазарни ситуации! Ами ако утре горивата поскъпнат четворно?! Друго предложение ли да чакаме?
дамян русев
Рейтинг: 1269 НеутралноБах ти цените, то в центъра на Лондон е по-евтино.
The HunteR
Рейтинг: 409 НеутралноКалкулациите на база бензин и дизел за безумни, тъй като 90% от колите са на метан или газ.
Проблема не е в цените - те в момента се регулират от пазара. Циганията по гари и летище е огромна. Трябва да се наказват сурови имитаторите и тези, които не поставят на видно място цените си.
stoiank
Рейтинг: 1475 Весело...Заложената брутна заплата за водача на такси е 1 000 лева...
Ако не са бременни, не вярвам и един таксиметров шофъор в тази страна да се осигурява на тази сума.
B52
Рейтинг: 1757 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "chevyvolt":
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.Не е "точно" така. Примерно в УСА, които едва ли може да ги заподозре6 в "комунизъм" цените на доста места са ФИКСИРАНИ от об6тината. Който иска - кара, който иска - вози се!
Примерно е Нови Йорк (забележи че "разходка" от лети6тето е закована, а и не съм виждал смугли типове да се мотаят по фоайето и питат "да трЕбва такси"...
NYC Taxi Cabs
Taxi Fares
Cabs take both cash and credit/debit cards. The rates for taxicabs are as follows:
As of 2010:
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.40
Each 1 minute idle.......$0.40
Peak surcharge...........$1.00 (after 4pm until 8pm Mon-Fri)
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
New York State tax.......$0.50
Tolls....................$extra
Additional riders........FREE
Flat-fare to JFK.........$45.00 (Manhattan to/from JFK, plus tolls)
Graf
Рейтинг: 1441 НеутралноЗапочна да става сложно. За общинските администрации. Грбаджиите от парламента им предложиха, по закон, функциите на бившия комитет по цените.
Ecrasez l’infâmeОчевидна е немощта на министерството на транспорта да осмисли проблемите в сектора на "бакшишите". Поради умствена недостатъчност. И въпреки армията от чиновници, хранещи се от общата трапеза. Сега общините ще трябва да питат не кого да е, а таксиджиите за цените. Въпреки, че по закон цялата отговорност е тресната върху тях.
А проблемът с ментетата е в държавата а не в ценообразуването. Държавата не направи нищо за да не позволи на цяла сюрия мошеници да крадат наложени на пазара марки и знаци. Чрез които да лъжат клиентите.
Е, във форума се появиха и други "ценообразуватели". С предложения.
Ако тук пишещите някакви цени ми обяснят как и на каква база са изчислили тези числа, ще получат и сериозни оферти от самите фирми.
Боян Магесник
Рейтинг: 638 ГневноСофия не е много голям град, а ходенето е полезно за здравето. И без това толкова нагли са станали, че за "кратки" разстояния (поне за 5лв) изобщо не искат да те вземат. Да ходят да продават зеленчуци на пазара като са толкова специални. Всички работим. Да не говорим за това какви налудничави претенции имат към клиентите: "Не си слагай колана, изчеткай си обувките преди да влезеш, не ми блъскай вратата и тн". Все едно че страхотна услуга ти правят. Има и свестни но са единици...
Potestatem obscuri lateris nescis!****
Този коментар беше изтрит в 11:56 на 11/02/2011 от неговия автор.
****
Този коментар беше изтрит в 11:57 на 11/02/2011 от неговия автор.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1453 НеутралноГрафе, тук във форума можем да си даваме цени като погледнем в тавана. Истинските обосновки трябва да ги правят общините - не като гледат в тавана. Там е проблема, не тук.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКVitaminX
Рейтинг: 581 НеутралноОсвен пределни цени, самия ценоразпис трябва да е на стъклото на заднате/предните врати с големи букви и да се вижда отдалече, така със сигурност няма да има подведени, дори и от такива, които карат на максималната цена. Освен това трябва да се въведат и изненадващи проверки за т.нар. „помпи“.
Missão dada é missão cumprida!VitaminX
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#18] от "VitaminX":
447398PTbeGG
Missão dada é missão cumprida!Нещо такова, също става:
http://good-times.webshots.com/photo/1382050934050
liberville
Рейтинг: 466 НеутралноЗаедно с пределната цена за пробег, да се въведат и пределни цени за престой и начална такса. Иначе се действа половинчато и пак ще има злоупотреби. Бакшишите са царе в това. И най-важното - да се упражнява ефективен контрол върху такситата и да се даде нормативна уредба, автомобилите да могат да бъдат проверявани технически за монтирани устройства за измама в пробега. Да не се получава като сега - ДАИ казва, че реално нямала право да проверява автомобилите за това.
niakoi_si
Рейтинг: 696 НеутралноМда ето как една добра идея "за пределни цени" в БГ ще се изроди до "фиксирани високи" цени. Изроди сме, ей.
Досега в София се возехме под левче. Като въведат пределна 1,15 всички ще идат фиксират на нея.
Въобще нормалните пазарни механизми са мислени за нормални хора. Тук обитават стада примати и израждат всичко - от пазарна икономика до комунизъм , нищо смислено не може да се пръкне тука!
Vassco
Рейтинг: 542 ГневноАбе тези общински съветници таксиджиите ли са ги избирали или ние - останалите граждани на София? Откъде накъде ще питат бакшишите каква да е пределната цена? Те естествено ще кажат най-високата. Направо да слагат левче и това е.
mitaka41
Рейтинг: 409 НеутралноАми какво да кажем за провинцията. В един по-малък град където разстоянията са още по-малки започва борба с автобусните превозвачи, защото бакшишите им вземат пътниците до селата.Ако бакшиша вози само в границите на града щи лапа мухите и я изкарал 5 лв. днес я нищо.
Yotce
Рейтинг: 1874 ВеселоНай-забавна в случая е калкулацията, направена от министерството на транспорта.
1.90... тоест, според тези "експерти" в момента нормалните таксиметрови шофьори и една стотинка не вземат...
Като майският бръмбар... не може да лети според законите на аеродинамиката, ама ей го на, хвърчи и не му пука...
Eddie
Рейтинг: 409 НеутралноМаксималната цена би трябвало да не е по-висока от 2 лв/км. Това е поносима цена за клиентите (все пак такситата не са за ежедневно неколкократно ползване), а от друга страна ще даде финансова възможност на шофьорите да обновят автомобилния парк.
****
Този коментар беше изтрит в 00:50 на 12/02/2011 от неговия автор.
Tuco
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#2] от "chevyvolt":
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The RatКато не е комунизъм, анархия ли да бъде...
Аман.
lol
Рейтинг: 1441 Веселосега като напишат във вестника че заплатата на бакшишите в софия е 1000 лева гледай как ще се юрне всичкото село такси да кара ... не са споменали за месечните бонуси от телефони, портмонета и други неща втора ръка...
Недев
Рейтинг: 237 Неутрално...Всяко 8 от 10 таксита...
Ей, журналистите, нема ги научите тия дроби мааму стара. Какво значи горната фраза???
sensini
Рейтинг: 475 НеутралноДо коментар [#2] от "chevyvolt":
Не е комунизъм - в коскуджамити Ню Йорк (и повечето западни метрополиси) такситата са с твърди цени за тип кола, т.е. ако е лека кола е еди колко си, ако е миниван/шатъл е друго, ако е лимо трето и така...Така пазарът се нагажда към оптималния брой таксита по пътищата. Щото никоя община не иска да има 100 хил. таксиметрови коли дето тровят въздуха ненужно (40-50% от времето са празни, виж статията), вдигат шум и усложняват задръстванията.
Да обобщя - в идеални пазари обстоятелства и цената и броят на такситата са свободни и взаимозависими, но общината иска минимум таксита при максимум услуга за гражданите си - в този случай очевидно трябва да се ограничи със закон или броя на лицензите за таксита (мисля, че по света има и такива решения) или цената, а броя да се нагоди по пазарен механизъм. Като че ли вторият начин е по-демократичен и близо до пазарната логика, а и оставя доста място за конкуренция, докато в същото време е в полза на клиентите, които както Тони! вече е писал, няма да се зверят в тъмното да четат сложни ценоразписи с размер на постер, а само ще гледат колата и шофьора (не ви ли е писнало да ви карат разни разгащени немити /небръснати анцузи?) . поздрави