Преди 10 години: "Балкан" катастрофира тежко

Гледка от летище "София" от втората половина на февруари 2001г.

© Надежда Чипева

Гледка от летище "София" от втората половина на февруари 2001г.



В новата рубрика "Преди 10 години" през следващите седмици ще четете материали, които "Дневник" е публикувал в броя си на съответната дата, но през 2001 г.


Разровихме архивите покрай рождения си ден и решихме, че си заслужава да припомним някои материали отпреди едно десетилетие. 





Изборът днес е от първата страница на шестия брой на "Дневник" (17 февруари: 

На българския национален превозвач, собственост 75% на израелския "Зееви холдинг", съвсем му тръгна на зле. Висшият мениджмънт напусна България, (защо не и компанията), МВнР спря продажбите на имоти на превозвача в чужбина, никой не иска да поема полетите на "Балкан", Международната въздухоплавателна асоциация IATA е на път да обяви, че билети на "Балкан" не трябва да се приемат. Хаосът в авиокомпанията е пълен, заяви вътрешен човек от "Балкан". Според очевидци паралелно с отпътуването на ръководството за Израел от "Балкан" е изчезнала ключова документация. От няколко дни вървят и слухове за разпродажба на активи."Сега очакваме какво ще реши държавата и дали компанията ще премине към несъстоятелност," коментира служител на авиокомпанията. Министерството на външните работи вчера спря продажбата на имоти на авиокомпанията в чужбина. "Посолствата на България в страните, където "Балкан" притежава сгради и офиси, имат разпореждане да не съдействат при опити за продажба на активите", съобщи за "Дневник" главният секретар на МВнР Стоян Тодоров. Той призна, че до него са достигнали слухове за намерения на авиокомпанията да продаде някои от имотите си, по-специално офиса в Мадрид. "Преди да предприеме каквото и да било в тази насока, "Балкан" би трябвало да ни уведоми", заяви Тодоров. Държавата държи 25% от авиокомпанията. В момента в "Балкан" работят около 2000 души.


Никой не иска да поеме полетите на "Балкан". Отказали са "Бритиш еъруейз", "Олимпик", "Луфтханза", "Тарум", "Суисъер", "Сабена" заради съмнения, че няма да им се плати. "Компаниите бързат да прекратят отношенията с "Балкан", тъй като ситуацията е кризисна.


"Балкан" ще остави минимум 5300 пътници без транспорт до понеделник, но няма пари да им плати билетите. Авиокомпанията съобщи, че няма да лети до понеделник вечерта. Загубите от спирането са 500 хиляди долара.


В авиокомпания от четвъртък са забелязани и предишните й шефове - Филип Мустаков и Барух Чакъров, които преди около половин година напуснаха "Балкан" и създадоха компанията за чартърни полети "Бългериън еър чарт". Служители свързват появата им както с надеждата за повече поръчки за чартърни полети покрай фалита на "Балкан", така и с проучване на възможностите за нов инвеститор.


"Хиляда седемдесет и седем пътника, от които 503 заминаващи от София, няма да излетят с авиокомпания "Балкан" днес (бел. ред. - петък). Никой не иска да поеме нашите клиенти", заяви Виктор Меламед, директор на "Връзки с обществеността". "Офисите ни по места се опитват да се справят с най-належащите случаи. Вчера бяха отменени полетите до Франкфурт, Рим, Амстердам, Виена, Лондон, Париж, Брюксел, Атина и Одеса.


"Бритиш еъруейз" заяви, че няма да обслужи клиентите на българския национален превозвач, считано от 16 февруари. Такава помощ бе отказана и от "Сабена", която всъщност пое само 17 пътници през първия ден от кризата. "Всяка авиокомпания, която извозва пътниците на "Балкан", поема риска да не получи дължимите й средства", коментира ситуацията Силвия Тодорова, директор "Продажби" в "Сабена".


"Единайсет пътника от Франкфурт ще летят с "Луфтханза", заяви шефът на офиса на "Балкан" във Франкфурт Петър Петров. Това обаче противоречи на информацията, дадена от самия "Балкан", за отказа на германския превозвач. Полетът от Лондон ще се осъществи с "Малев" и чешките аеролинии утре.


"Не ми е известно "Бритиш еъруейз" да са отказали да приемат наши билети, още повече че тази сутрин с тях излетяха групата от Триполи плюс още девет човека", каза Георги Ангарски от лондонския клон на "Балкан". Това обаче ще важи само за билетите, купени до 16 февруари.


Ситуацията във Виена не е по-добра. Двадесет и шестте пътника, които е трябвало да пътуват в петък, няма да могат да отлетят днес с австрийските авиолинии поради липса на свободни места и вероятно ще заминат в неделя с Lauder Air. Следващ полет на "Балкан" от Виена за София във вторник едва ли ще има, съобщиха от австрийския офис.


Десетимата журналисти, които отразяваха делото срещу медиците ни в Либия и пътуващият с тях адвокат Владимир Шейтанов едва вчера следобед се прибраха в София. Групата пътува с полети на "Бритиш еъруейз".


Темата "Балкан" вчера подгря и страстите в парламента. Опозицията внесе две предложение за извънредни заседания на парламента - в събота и във вторник по проблемите на превозвача, но и двете бяха отхвърлени.


"Правителството е готово да компенсира финансово ощетените клиенти на авиокомпания "Балкан," съобщи вицепремиерът Петър Жотев в парламента. Това може да стане само със съгласието на авиокомпанията.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (64)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tralala2010
    tralala2010
    Рейтинг: 551 Неутрално

    ...и един мургав мъж, вече бивш премиер на България си го премести от единия крачол в другия.

  2. 2
    Yankee
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  3. 3 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    това и е хубавото на приватизацията, когато дс скакалците опоската едно предприятие не е нужно държавата да потъне с него...

  4. 4 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#1] от "tralala2010":
    Мургавият мъж е вече целият в бяло.

  5. 5 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3710 Неутрално

    До коментар [#1] от "tralala2010":
    Ти сам ли си избра ника или ти го приписаха?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  6. 6 Профил на jamaisvu
    jamaisvu
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Комунисти или не, това беше и винаги ще бъде една от най-позорните далавери на изтупания в бяло черен човек. Дали преди или след него са правили същото - в случая няма значение. За мен си остава факт това убийство на БГА Балкан.

  7. 7 Профил на tinkerbell
    tinkerbell
    Рейтинг: 8 Гневно

    Факт е, че трагедията с "Балкан" се случи по времето на Костов. Но нали в България никой (от управляващите) никога не е виновен за нищо!!! Така и това приватизационно предателство си остана ненаказано....Всъщност имаше наказан и това беше държавата, която трябваше да изплати обезщетение на Зееви за това, че той съсипа авиокомпанията. Абсурд или парадокс, не знам точно как да го нарека?!!!

  8. 8 Профил на rotos
    rotos
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#1] от "tralala2010":

    За кой "мургав мъж" говориш? Да не би да е Гаргамел?

    Недей, ще обидиш зомбитата.


    Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.
  9. 9 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 922 Неутрално

    Авиокомпании фалират по цял свят. А точно Балкан не трябва да се дава като пример за заколена златна кококошка, защото тази компания си беше жив мъртвец още по времето на приватизацията си. Всъщност тя е между живота и смъртта вече около 20 години. И далаверите около това не са една и две. Продажбата на Зееви беше неуспешен опит за спасение. Ако разровите пресата от времето на Виденов ще прочетете за агонията на компанията от времето преди продажбата ѝ. Ако разровим историята и след Зееви, ще видим как правителството налива едни милиони в тази компания, а после я продава на групировката ТИМ за сума по-малка от налятите пари. Ще прочетем и как ТИМ обещават в приватизационното споразумение да открият нови линии и да увеличат броя на самолетите, а прехвърлят линиите и самолетите от другата им компания Хемус Ер към България Ер.

  10. 10
    хм
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  11. 11 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 725 Разстроено

    Човекът който ликвидира Балкан отново се изживява като ментор в българската политка. Срам нямат.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  12. 12 Профил на Илия Максимов
    Илия Максимов
    Рейтинг: 457 Весело

    Нямате си представа, как 10 години по-късно ситуацията отново е същата и историята ще се повтори.

    Между другото България Ер не е Балкан - напълно нов бардак, нищо че със старите к**ви.

  13. 13 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#12] от "Илия Максимов":

    и? така или иначе има 1000 евтини авиокомпании които са по- читави от българия ер...

  14. 14 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#11] от "Български патриот":

    Така ли? Не го бях чувал и виждал отдавна. Говорим за Жан Виденов, който включи Балкан в списъка за ликвидация 96та година, нали?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  15. 15 Профил на enterfornone
    enterfornone
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Малко по-късно фалираха Сабена и Суисеър.
    Там също Костов е виновен и не може да вземе 4% на избори и в Белгия и Швейцария.
    Или всъщност авиокомпаниите фалират (както всяка компания) особено ако преди това са били напълно източени.
    Приватизацията беше последен опит са спасение на едно мъртво предприятие, яви се некачествен инвеститор (защото продавахме скапан актив) и опитът за спасение се провали. Толкова. Няма нужда от драми.
    И държавата не потъна с Балкан. Което е хубаво.
    Виж друго си е да наливаме пари в източвани мастодонти като Топлофикация-София и БДЖ. Това е истинската социална политика! Държавност и патриотизъм!

  16. 16 Профил на Boriaz
    Boriaz
    Рейтинг: 877 Разстроено

    Сега трябва да дойде Костов на власт, за да пищите, че е съсипал България Еър както ще врекнете, ако разберете колко пари налива държавата в една безсмислена авиокомпания, така ли? Я почнете да си използвате главите не само за равновесие бе, ревльовци! Докато държавата дотира една компания (и то здраво) никой няма да дойде да развива съответния бизнес тука. Е, вярно, че дотациите са с нашите данъци и затова ни е такъв стандарта на живот- България Еър, Кремиковци, Булгартабак и т. н. Добре, че започнаха да измират един по един та белким се отвори място и за честния бизнес. Аман от хрантутници.

    Искането няма мярка- даването има КРАЙ!
  17. 17 Профил на Boriaz
    Boriaz
    Рейтинг: 877 Разстроено

    Дневник, и вие ли започнахте с "Костов е виновен за всичко"?

    Искането няма мярка- даването има КРАЙ!
  18. 18 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 746 Весело

    До коментар [#8] от ".dru":

    Няма да се обидят.
    В момента трескаво събират кинти за мумифициране,че идват избори!

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  20. 20 Профил на Ashkovoto
    Ashkovoto
    Рейтинг: 442 Весело

    b_d_s е единственият тук, който знае за какво става дума. Останалите се упражняват в мръснопис.
    Компанията беше мъртва още в средата на 90-те. Тя просто нямаше място в истинския свят на конкуренцията. Оптимистично планираните разходи още на книга бяха повече от също така оптимистично планираните приходи. Наемането на западни самолети беше неизбежно, но в същото време носеше непрекъснато нови и нови загуби. На едно съвещание тогавашния генерален директор К.Ботев каза дословно:"Е, какво, колеги, взехме нови самолети, а чак сега ли ще им търсим работа?". И се започна едно откриване на нови линии по метода на посочване с пръст на глобус. Моята линия/в Азия/, при себестойност на полет 105,000 щ.д., при разчет за 100% затоварване с пътници и карго, излизаше с 20-тина хилки загуба, да, ама средногодишното затоварване беше около 50%.
    А сега "мургавия" бил виновен.Ние всички в Балкан бяхме виновни, всеки имаше своя принос чрез действие или бездействие. Ако евреите не я бяха взели/подчертавам, взели, а не купили, щото те я взеха/, по закон трябваше да бъде фалирана няколко дена след "сделката". Е, не се оказаха читави. Ама като нямаше други кандидати? А защо е нямало? Ами аз подозирам отговора, ама тук всички нали си "знаят" за "мургавия", та направо минусчето, кво ша му четем на тоя...
    А в материалчето има доста неверни неточни неща, сега, 10 години по-късно, с удоволствие установявам колко много израстнаха журналистите на Дневник. А онези, в началото, явно са смятали, че австрийската компания Niki Lauda e поделение на Esthee Lauder.

    Това е най-нормалното и елементарното,и мисля,че е положително,което може да се допусне и да се констатира.С.Сакскобургготски
  21. 21 Профил на Ashkovoto
    Ashkovoto
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Моля за извинение на последните включили се, докато се потях над творението си, те са написали верни и справедливи неща. Това с мръснописа не е за тях.

    Това е най-нормалното и елементарното,и мисля,че е положително,което може да се допусне и да се констатира.С.Сакскобургготски
  22. 22 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Преди 10 години: "Балкан" катастрофира тежко, а сега и България.

  23. 23 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1608 Любопитно

    До коментар [#20] от "Ashkovoto":

    Аш колсун!!! Право в 10-ката, ама това на зомбирани/платени (не си и правя труда да се опитвам да ги различавам) драскачи не може да им го обясни6...

    За тях и Балкан и Кремиковци и Радомир са "символи" на едно време когато е имало "аванта" и безплатно ручане, разбира се на гърба на данъкоплатеца - всички бяха еднакво бедни.
    Когато на тези недоносчета им махнаха системите закономерно изпаднаха в клинична смърт.

    Но вместо да се потърси вината в Системата която ги е родила, в некомпетентното "управление" на материални и чове6ки ресурси е много по-лесно да се вика - УУУУ, Костов, крадец, мангал, знам ли какво...
    По простата причина че иначе следва да се замислят върху самите себе си...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  24. 24 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3857 Неутрално

    Мдааа...

    Спомням си го това време.
    Често летях с тях. Самолетите бяха полупразни. (това и към тия, "носталгиците" по "великата" и "печеливша" компания).
    Иначе беше кеф - опъваш си се където и както искаш като пет пари в кесия.
    Само обслужването, малийййй .... И едни закъснения, прехвърляния от терминал на терминал заради това, едно обикаляне на летищата ...

    А и си спомнян как тогава направих бележка на стюарда, че вече са израелска компания, а са отворили вратата на пилотската кабина като "ела, Вълчо, изяж ме".
    Тогава в Залива си беше джумбуш. Една война беше минала и се задаваше втора...

    Е, и бяхме 10 години по-млади.

  25. 25
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 605 Гневно

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  26. 26 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#25] от "greenman":

    Моля, сподели с всички нас какви са поразиите, които Костов направи на държавата.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  27. 27 Профил на enterfornone
    enterfornone
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#26] от "Пловдивски":

    Продаде великия актив Балкан за един лев. Така и друго не можаха да му намерят, но това ще го пишат в учебниците скоро!
    А - и живее в Драгалевци, макар че не мога да се сетя защо е нещо, за което трябва да е виновен.

  28. 28 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    уби малкия пепи заедно с муравй, но смелите бакшиши, тоя гръбнак на гражданското общество у нас го разкриха...

  29. 29 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    като се замисля сега, има шанс да сме прекарали евреи да вземат нещо, което не струва нищо, ако е така продажбата на Балкан е постижение, щото компанията си беше фалирала и нямаше нито един собствен самолет

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#28] от "lol":

    Разсече с брадва пенсиите, но не беше разчел правилно удара, и те взеха, че се вдигнаха.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Интересно е човек да види в ретроспекция нещата.
    Много неща се научават по този начин.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  32. 32 Профил на Ashkovoto
    Ashkovoto
    Рейтинг: 442 Весело

    Аз не бих казал, че Костов слезе целият в бяло от министър-председателския пост.За съжаление,и по негово време се вършиха нередни,глупави и престъпни неща.Ноооо,той самоубийствено направи няколко реформи,без които сега щяхме да сме всичките редом до Балкан на Елисейските полета/не тия в Париж,а ония на оня свят/.Та до ден днешен всички след него мнооого се оплакват от лошото наследство в здравеопазването, пенсионното дело и други, но нищо не правят и нищо не пипат. Ами като е толкова лошо, защо не го оправиха, цели 2 мандата и половина след "циганина"?

    Това е най-нормалното и елементарното,и мисля,че е положително,което може да се допусне и да се констатира.С.Сакскобургготски
  33. 33 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    Престъпленията на Костов са приватизацията по балансова стойност (без да се отчитат цените на активите) и услужливо сключените в полза на купувача договори (дали е от неграмотност?), като например липсващи условия за срок на плащане (!).

    Тогавашен шеф на агенцията по приватизация е Левон Хампарцумян. Вижте филма за приватизацията на "Слънчев бряг", в него Левон загатва задкулисните игри на преебатизацията.

  34. 34 Профил на iron_cross
    iron_cross
    Рейтинг: 544 Неутрално

    На днешната дата - баба ви трънкина! Още преди приватизирането му Балкан имаше 9-цифрени задължения и то не в неденоминирани левове, а в долари - по тогавашния курс. Просто Командира сбърка, умишлено или случайно, с купувача. Но че Балкан е бил кауза пердута е било пределно ясно още преди 2001 г.
    Апропо, Дневник, това заглавие от БСП ли ви го поръчаха???

  35. 35 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1377 Весело

    До коментар [#27] от "enterfornone":

    Гаден костовист, забравил си да кажеш, че изучи дъщеря си в чужд университет

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  36. 36 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1366 Весело

    Предлагам за утре една вечна класика за дневник:

    "Преди 10 години: България уби дете!"

  37. 37 Профил на iron_cross
    iron_cross
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#36] от "lol":

    не, това с детето беше април месец, помня, че ми се наложи да мина около 2 км пеша поради таксиджийиската блокада и не бях особено доволен, особено след като се разбра истината по случая

  38. 38 Профил на pesho1921
    pesho1921
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Излиза начи, че ако държавата се отърве от фалирала компания, е укорително. Ако обаче налива в нея милиони, с години наред, както и в още много губещи, си е ОК. Ако въпреки налетите милиони, компанията си оставя губеща, също е ОК. Ако я източват, пак е ОК. Ако синдикатите реват за запазване на р. места на 400 пилоти(отде толкова аероплани???) и за вдигане на заплатите им, в условия на фалит, също е ОК.
    С една дума, политиката на др. Виденов си беше ОК и трябва да го даваме за пример, а да укоряваме тоя, дето спестил на държавата милионите.
    И какво прави някаква си компания толкова ценна, та да я спасяваме на всяка цена, като Мадарския Конник или Самарското Знаме?

  39. 39 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3857 Неутрално

    До коментар [#33] от "хм":

    Адаш, работата не е толкова проста.

    Костов нямаше вариант.
    Приватизацията мина по закона от Виденовия парламент. Едно - защото нямаше време за основна преработка и второ - вътре в СДС нямаше мнозинство за това защото един куп "силни фигури" си играеха ош-беш с комунистическите олигарси.
    А трябваше спешно да приватизира.
    Предприятията бяха ошушкани още до и при Виденов чрез източване с "даване на късо" на входа и изхода, складовите запаси бяха "приватизирани" за една нощ (даже без да излизат от склада) от който трябва още при хиперинфлацията на Жан. Вучев беше давал указания на директори да взимат кредити, но да не погасяват. Ясно защо...
    Отделно, че беше блокирана преоценката на активите и всичко беше с десет годишна давност. Пак ясно защо. А заради борда, спешната нужда от приватизация и липсата на мнозинство по въпроса вътре в СДС нямаше как да се преоценят активите преди продажбата.

    Костов, Костов, Костов ...
    Костов не беше единствената "силна фигура" в СДС. И кривите дърва не трябва да са само на негов гръб.
    Аз го признавам, защото знаеше с какво се захваща, но си понесе кръста. Неслучайно тогава при блокадата на НС той два дена се дърпа преди "да скочи на коня", ако си спомняш де.
    Пък и в ситуацията в която се намери мисля, че се справи повече от прилично.

  40. 40 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3857 Неутрално

    До коментар [#38] от "pesho1921":

    Ъхъм.

    Спомням си, че бяха извадили покрай данданията тогава статистика, че Балкан има на "пътникокалпак" повече персонал отколкото Луфтханза и Бритиш Еруейз.

  41. 41 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 767 Неутрално

    Балкан беше пътник много отпреди Драгалевеца, това е безспорно. Остава спорно обаче дали това, което все пак се случи, беше просто лош или възможно най-лошият ход.
    И солта излизахме, и боя изядохме, и третото също.

    Като бил толкова зле Балкан, можеше просто да си се обяви фалитът и толкоз - комуто колкото и дотам.
    Или пък държавата да си разпродаде активите сама, а не това да прави Гад срещу смешните 100 000 долара.
    Но във всички случаи, можеше да не бъде подписан балъшки договор, по който същият тоя Гад после дори ни осъди за неустойки на арбитража в Париж.
    Хипотези много, отговорите са субективни.

    Сигурно е едно - това не беше никаква приватизация, а купуване на мястото на главен разпродавач на едни активи и всички взели решенията са го знаел от самото начало.
    Никой не е в бяло, вкл. крепителят на ДАНС, известен като Ваньо Мъжката Дума, колкото и на поклонниците му да не им харесва.

  42. 42 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 605 Весело

    До коментар [#1] от "tralala2010":

    Днес Балкан щеше да е по-зле и от БДЖ, като оставим настрана източването на държавата през любимите ви държавни компании!

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  43. 43 Профил на kensiko
    kensiko
    Рейтинг: 557 Неутрално

    ...като чета имената им излиза нещо като
    "оставили вълка да пази стадото"...

  44. 44 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    До коментар [#32] от "Ashkovoto":
    Добре казано!

    Костов има много, МНОГО чепове за дялане, но до момента по-добър реформатор не се е появил, за голямо съжаление.

    България е член на НАТО и ЕС именно в резултат на "самоубийствените" дела на ИК и неговия екип (добри или калпави), пусто де да бяха повече хората които да мислеха за страната си 10-20 години напред, а не само за рейтинга си и следва6тите избори...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  45. 45 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1608 Весело

    До коментар [#35] от "Пловдивски":
    Хората нямат чувство за хумор и това е...

    Но може и други "дела" да рециклираме за "Злодея" - "уби дете" според таксиджиите, "аферата Сапио", и...
    Дори го подозирам че в мазето си има едно малко негърче, което периодично бие....

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  46. 46 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#45] от "B52":

    Не е едно. Сменят му го всяка седмица. Все пак не забравяй, че ги яде живи.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  47. 47 Профил на Nikolas Ivanov Naydenov
    Nikolas Ivanov Naydenov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    NAI-GOLEMIAT BOKLUK,UNISHTOJITELIAT NA BULGARIA I BG IKONOMIKA , OKRAL 35 000 000 000 lv. OT NEGOVATA PRIVATIZACIA , BOKLUKA NA BOKLUCITE, JIVEESHT V DRAGALEVCI E .... VIE SI GO ZNAETE...

  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#47] от "mark37":

    Хахахаха, неграмотен неандерталец, пишещ тъпотии, и мрази Костов. Колко типично

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на Ashkovoto
    Ashkovoto
    Рейтинг: 442 Неутрално

    forza, продажната цена беше 150 хилки, а не 100.
    Темата за продадените "активи", ще ме извиниш, е дъвка по форумите от години, но всички говорите по принцип.
    От активите на Балкан евреите продадоха доста малко, а именно: 4 трошки Ту-154 за смешната сума от 4 ли, 5 ли милиона долара, не помня, но не толкова, колкото се привижда на всички душмани на "циганина"; една част от акциите с SITA Equant/не цитирам за да блесна, а за да покажа, че говоря с познаване, а не с подхода "на мен ми се струва"/, за около 9 милиона щ.д./но не можаха да отнесат всичките, защото по това време се летеше и имаше и разходи, все пак, де/; един/1/ апартамент в Лисабон и...еми,това е всичко. Защото сделките с хотел Плиска, административната сграда и др. бяха обжалвани от синдиците Лютов и Тонев и развалени от съда. Един/1/ апартамент, моля да се отбележи. Другото е фолклор и градски легенди, разпространявани от незнаене или злонамерено. Да, свиваха, но повече на лична основа/примерно, оказа се, че за година лицето Чакъров беше изписал канцеларски материали за 200 хилки, примерно. А лицето Мар Хаим, еврейски циганин, ходеше командировка и носеше за осребряване фактури за хотел по 500 щ.д. на вечер. Ама ако и до ден днешен тук в БГ няма нито един чиновник, който да прави такива далавери, кой пръв ще хвърли камъните по тях? И те крадяха по-скоро от сайбията, неже ли от Балкан.
    В тарапаната имаше и синдици/смениха се няколко броя/, които също се облажиха, ама това май не е по темата.

    xm, въпросът не беше до липса на време, а защото СБ, ЕБВР и Брюксел настояваха този закон, приет под тяхно внушение, да се изпълнява. Което пък беше в наш интерес, убеден съм. Инак сега щеше да е много по-зле. А дали щеше да е по-добре Костов да фалира Балкан?Хъм, в онази обстановка, с настръхналите и насъскани от Позитано синдикати/имам ясен спомен за двете синдикални лица, едното очевадно управлявано в действията си, а другото се представи и поради това не подлежи на разгласяване, които идваха да насъскват хората, крещяха глупости с дразнещ фалцет, обещавахаа небето и земята, апосле ги хвана липсата и самото професионализма и добрата воля на Лютов и Тонев изплатиха до стотинка на всички дължимите заплати и обезщетения/, трябваше да си луд и в суицидално настроение, за да го направиш.
    Благодаря за вниманието.


    Това е най-нормалното и елементарното,и мисля,че е положително,което може да се допусне и да се констатира.С.Сакскобургготски
  50. 50 Профил на Ashkovoto
    Ashkovoto
    Рейтинг: 442 Весело

    В52, коленопреклонно благодаря за подкрепата!

    Това е най-нормалното и елементарното,и мисля,че е положително,което може да се допусне и да се констатира.С.Сакскобургготски
  51. 51 Профил на ЦОНЕ
    ЦОНЕ
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не мога да повярвам че има толкова много хора на който Костов им липсва!!! Срам!!!

  52. 52 Профил на clearly
    clearly
    Рейтинг: 497 Неутрално

    От архива на сп.,,Тема ''БГА "Балкан" е подарена на среднощно заседание
    Ивайло Божанов


    Парижкият арбитражен съд осъди държавата ни да плати 10 млн. долара на израелския предприемач Гад Зееви. Точно преди година министър Румен Петков внесе в прокуратурата 9 папки с допълнителни данни за източването и обеща да каже на глас истината
    България трябва да плати 10 млн. долара на скандално известния бизнесмен Гад Зееви за неизпълнени клаузи от договора за приватизационната сделка за авиокомпания "Балкан". Това решение взе Парижкият арбитражен съд на 25 октомври. Така след продължилото няколко години дело, което води като купувач на бившия ни национален превозвач, израелският бизнесмен успя да осъди България. И въпреки че според практиката на Парижкия арбитраж решението все още не е оповестено официално, по-голямата част от информацията вече се знае.

    Междувременно Министерството на финансите обяви, че обмисля варианти за реагиране на решението, и декларира, че няма намерение да изплаща на Зееви $10 млн. неустойка. До края на седмицата наетата от министерството международна юридическа компания Freshfields, Bruckhaus & Deringer ще се запознае с решението на арбитража и ще предложи варианти за изход. Юридическата компания е една от големите в Европа с основно седалище в Лондон. Тя има оторизирани представители в 28 държави, за нея работят като сътрудници 2500 правоспособни адвокати, а офисът на компанията за Източна Европа е в Букурещ.

    Гад Зееви започна да съди българската държава през 2001 г., малко след като Софийският градски съд обяви авиокомпанията в процедура по несъстоятелност. Общо претенциите му бяха за над $230 млн. В същото време по думите на експерти от компанията Зееви е спечелил над 300 млн. от разпродажбата на авиопарка, слотовете, акциите в CITA и имотите на БГА "Балкан" в целия свят. Две години по-късно по делото бе конституирана и българската държава в лицето на министъра на финансите. През лятото на 2004 година бе дадено началото на арбитражното дело по същество. След като всички процедури в съда приключиха, Агенцията за приватизация предупреди, че арбитражът ще излезе с решение по делото на Гад Зееви срещу България, но заяви, че по време на процеса твърденията на Зееви Холдингс са били оборени с правни аргументи. България заведе контрадело в Парижкия арбитраж за $8 млн. срещу бившия собственик на авиокомпанията заради неизпълнени инвестиционни обещания, което още не е приключило.

    Всъщност през 2001 г. Зееви заведе в Париж два иска срещу България, като вторият беше за 70 млн. долара, с които по негови твърдения кредитирал "Балкан". Именно по втория иск е въпросното решение на съда от 25 октомври, с което на Зееви се присъжда да получи неустойка от 10 млн. долара. Според юристи има варианти за реакция по съдебния спор. Единият е да се приложи правото на България за признаване или отхвърляне от неин съд на решението на международния арбитраж. Другият начин е обжалване на решението. България веднъж вече използва такъв ход през 90-те години по делото, заведено срещу страната ни от гръцката "Интраком" за разваления договор за управлението на спортния тотализатор. Тогава "Интраком" също осъди България за 10 млн. долара, но български съд не призна решението на Парижкия арбитраж, което отделно бе обжалвано. Според председателя на бюджетната комисия в парламента Петър Димитров процедурата изисква решението на арбитража да бъде потвърдено и от български съд. Той заяви, че се надява българската държава да не плати тези 10 млн. долара, и изрази мнение, че едва ли има български съдия, който да не знае какво се е случило с приватизацията на "Балкан". Лидерът на "Подкрепа" Константин Тренчев пък призова Иван Костов и екипът му да платят тези 10 милиона долара вместо държавата: "Във връзка с приватизацията на авиокомпанията в публичното пространство периодично се повдигат коментари, които обаче не доведоха до никакви реални резултати. При тази сделка не само бе ощетен националният интерес, но и споменатият приватизатор разпродаде всичко, което можеше да бъде продадено в страната и в чужбина, също така изхвърли на улицата стотици висококвалифицирани работници, специалисти, стюардеси, пилоти. В интерес на справедливостта би следвало дължимите от България $10 млн. да бъдат платени от лицето Иван Йорданов Костов и неговия екип." От "Подкрепа" настояха премиерът да упражни цялото си влияние, за да може виновниците за скандалната приватизация на БГА "Балкан" да поемат вината си и да получат полагащото им се наказание.

    Как се стигна до скандалната приватизация и каква е вината на екипа "Костов"? Националният авиопревозвач БГА "Балкан" беше продаден на израелската компания "Зееви груп", собственост на Гад Зееви, в консорциум с "Аркия" на 30 юни 1999 г. "Аркия" мистериозно се оттегли, без някой да разбере дали наистина е присъствала в сделката, а от българското общество бе скрит фактът, че Гад Зееви е специалист всъщност по ликвидация на подобни дружества, а не по оздравяването им. Скоро след покупката Зееви като едноличен собственик спря полетите. На 29 октомври 2002 г. Софийският градски съд обяви в несъстоятелност авиокомпания "Балкан". В момента на продажбата авиокомпанията имаше 18 самолета Ту-154, а година и половина по-късно - само един. От още толкова малки пътнически и товарни самолети оцеляха едва няколко, продадени бяха слотовете и акциите на превозвача в CITA. Четири години и половина след продажбата трима от изпълнителните директори на "Балкан", назначени от Гад Зееви, бяха привлечени като обвиняеми по следствено дело за източване на средствата на авиокомпанията в чужбина. Това са главните изпълнителни директори Цви Франк и Андрю Грей и финансовият директор Йеахим Мар Хаим. През април т. г. това дело все пак стигна до съд, макар тримата да ги съдят задочно, защото отдавна са напуснали България. Тримата директори са вършили системни нарушения на Валутния закон и на Наредбата на БНБ за сделки между местни и чуждестранни лица, като в продължение на 2 г . са превеждали приходите на авиокомпанията в Холандия.

    Делото се наблюдаваше от прокурора Магдален Маринов от Софийската градска прокуратура. Според него Гад Зееви не фигурира сред обвиняемите директори, защото не е взимал управленски решения. Тези решения са взимани само от изпълнителните директори. Те са лицата, с действията на които средствата на авиокомпания "Балкан", общо над 35 млн. долара, са били системно източвани през 15 банки от България към паралелно създаденото дружество в Холандия.

    Знаят се имената само на трима министри от кабинета "Костов", сложили подписите си под договора за продажба на националния превозвач. Гад Зееви получава "Балкан" малко преди полунощ, след заседание на кабинета в много тесен кръг, въпреки че сделката е подписана само от петима от 11-те експерти към Агенцията за приватизация. Директор на Агенцията за приватизация тогава е Захари Желязков. Зееви взима БГА "Балкан" за 150 000 долара, колкото струва луксозен апартамент в София. Двадесет процента от акциите остават държавни, но държавата абдикира веднага след подписването на продажбата и в органите на управление не остава неин представител. Договорът за продажба в пълния му и окончателен вариант не беше известен до март 2000 г. дори на транспортния министър Антоний Славински. Освен официалния договор обаче има и секретна документация. Главницата по дълга на "Балкан" към държавата от $15 199 000 се разсрочва за 20 г. с 5-годишен гратисен период при лихва, забележете, 1% за целия период. Опрощават се дългове към кредитори и около 5 млн. долара към бюджета, държавата поема задължения от 1 600 000 долара на "Балкан" към РВД, поема се ангажимент дори държавата да уреди вземанията на Югославия към "Балкан". Всичко това се съдържа в секретната документация към приватизационния договор подписана от финансовия министър в кабинета "Костов" Муравей Радев. През 2001 г. Петър Жотев, вицепремиер по това време, заяви, че и нашата държава вероятно ще предяви иск към Зееви в Парижкия арбитраж заради неизпълнение от тяхна страна на приватизационния договор. Тогава Муравей Радев нарече претенциите на Гад Зееви смехотворни и се опита да обясни, че те се базират на "някакви писма, неподписани от никого".

    По думите му е имало 12 или 13 претенции на Гад Зееви за неспазване от страна на България на ангажименти по договора, те били разгледани внимателно и аргументирано отхвърлени още по негово време. "Ако се стигне до международен съд и ако този съд е обективен, ще стане ясно, че Гад Зееви не изпълни ангажиментите си към България, а не България към него" - бе убеден Муравей Радев при започването на делото на Зееви срещу България в Парижкия арбитраж. Междувременно за продължилото и след оттеглянето на Зееви разграбване на авиокомпанията бе заведено дело срещу синдиците Олга Миленкова и Христо Моллов.

    Това дело от април т.г. също стигна до съдебна зала, но все още е далече от присъди. За сключването на неизгодни договори обвиняема стана и шефката на фирма "Глобал комерс консулт" Румяна Иванова. Според прокуратурата авиопревозвачът е бил ощетен с повече от 624 000 лева, като само по делото за "Глобал комерс консулт" сумата е 132 000. Що се отнася до основното дело за приватизацията и разграбването на авиокомпания "Балкан", то и до ден днешен не е приключено в прокуратурата. Беше спряно по разпореждане на екипа на бившия главен прокурор Никола Филчев, по-точно от заместника му Христо Манчев, който и сега е заместник главен прокурор, с аргумента, че решението за продажбата е взето от колективен орган - Министерския съвет, и той по българското наказателно право не може да носи отговорност. По данни на депутата Петър Димитров на среднощното заседание на кабинета са присъствали само част от министрите, а приватизационният договор е разнасян за подпис на коляно на другите министри. В крайна сметка договорът не е подписан от всички министри, което Димитров сочи и в актуалния си въпрос към тогавашния премиер Костов от трибуната на Народното събрание.

    На 21 октомври миналата година вътрешният министър Румен Петков внесе в прокуратурата 9 папки с допълнителни материали за източването на "Балкан" и обеща публично да разкрие цялата истина, а на 14 декември 2005 г. предостави и още документи. По случая бяха извикани на разпит в столичното следствие на улица "Майор Векилски" трима бивши министри от кабинета на Иван Костов - Муравей Радев, Александър Божков и Вилхелм Краус. Румен Петков обаче и до момента не е изпълнил заканата си да оповести цялата истина, а и откъм прокуратурата не личи, че и този път делото за разграбването на "Балкан" да приключи.
    http://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=168&aid=4412

    toni
  53. 54 Профил на 45iv
    45iv
    Рейтинг: 428 Весело

    На Балкан катострофира след това ,когато Костов хариза компанията на Гад Зееви , и тои понеже я полуЧи по4ти без пари запо4на да разпродава активи вместо да я стабилизира , но какво да се 4удим то вси4ките разпродажби бяха подобни.

  54. 55 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Докато костов чете това потрива ръце и се просълзяв от умиление като си спомни как се е нагушил

  55. 56 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    Когато една държавна компания не е печеливша и е в тежест на бюджета,тя може да бъде фалирана,активите продадени и да влязат в същия бюджет!Някой да оспори,че Балкан имаше огромни активи?Какаво направи Костов-продаде я за един гол на един евреин,който по-късно разпродаде активите,че и осъди България!
    Същият този велик"икономист"днес се изживява като ментор и поставя условия!

  56. 57
    ****

    Този коментар беше изтрит в 22:45 на 17/02/2011 от неговия автор.

  57. 58
    ****

    Този коментар беше изтрит в 22:57 на 17/02/2011 от неговия автор.

  58. 59
    ****

    Този коментар беше изтрит в 19:12 на 18/02/2011 от неговия автор.

  59. 60
    ****

    Този коментар беше изтрит в 23:23 на 17/02/2011 от неговия автор.

  60. 61 Профил на Borislav
    Borislav
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Ако някой наистина се интересува и има въпроси ще се отзова.
    [email protected]

  61. 62 Профил на kokorbashiyata
    kokorbashiyata
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#61] от "Borislav":


    До коментар [#49] от "Ashkovoto":

    Моля ви недейте така да изнасяте истината, че ще съсипете червената пропаганда развивана повече от 10 години и ще ги оставите без стрешните приказки за злият Костов, с които сплашват електората си.
    Сега остава някой да разкрие истината и за размера на пенсиите по времето на управлението на Костов и дали той наистина ги е намалил и ограбил пенсионерите и съвсем ще объркате комунягите.

  62. 63 Профил на Borislav
    Borislav
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Като бивш банков/кеш мениджър на Балкан, през който минаваше, може да се каже всеки лев/долар, почти до решението на съда за окончателна ликвидация, мога да потвърдя следното:
    Радвам, се че след толкова години има цял куп разумни хора, и то мнозинство, на които им е ясно, че Балкан беше фалирал много преди приватизацията, и че вестниците по онова време изписаха куп небивалици. Дори и съда обяви, че несъстоятелността е била налице още от преди приватизацията.
    Нямате си на идея колко много струваше на данъкоплатеца Балкан в годините си на държавна компания. Дълга тема.
    Не знам от къде да започна, но ако трябва да кажа накратко - по медиите тогава се разпространиха куп глупости и лъжи. Никой не се заинтересува от интервю с хората от счетоводството, но затова пък някои стюардеси и техници станаха медийни звезди, и основен източник на информация за депутата Петър Дмитров от БСП, както сам потвърди той. Имаше една плеяда от бивши функционери в компанията, които съгласувано с БСП и синдикатите сториха куп поразии и инсинуации, и саботираха през цялото време всякакви промени. Те са хората, които тиражираха заедно с недобросъвестни и със непрофесионални журналисти едно безцеремонно омаскаряване. Собственикът Зееви съвсем реално беше налял 20 и няколко милиона долара, под формата на заеми, и като приспаднем акциите СИТА, наистина му оставаха по мои сметки около 10-на милиона като вземане от компанията. По негово време се направиха неистови усилия от мениджърския екип дружеството да си стъпи на краката. Дори излезе на минимална печалба. Собственикът каза, че държавата не намалила таксите на ГВА и Летището, както е обещала и сделката се разпадна. Разсипахме си я тази компания ние - държавните директори, руските фирми на които плащаха баснословни суми за ремонти и резервни части, губещите линии, прекомерното надуване на персонала, и т.н., и т.н. Като капак на всичко накрая дойдоха добре познатите на г-н Огнян Герджиков синдици Миленкова и Моллов, в тази връзка явно се е намесила и Върховната касационна прокуратура, и аз силно се присъединявам към тяхната позиция.

  63. 64 Профил на Мравояд Всеядев
    Мравояд Всеядев
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Дневник, браво на вас за тази рубрика "преди 10 години" - който не помни миналото, не може да гледа напред в бъдещето. Пропомняте ми интересни и важни неща, а повечето форумци са мислещи хора на ниво.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK