БДЖ ще губи по 550 хил. лв. на ден при евентуална стачка

БДЖ ще губи по 550 хил. лв. на ден при евентуална стачка

© Цветелина Ангелова, Капитал



Около 550 хил. лв. на ден ще е загубата за Български държавни железници (БДЖ), ако заради стачка спрат всички влакове между 8 и 16 часа. Това каза председателят на съвета на директорите на холдинг БДЖ Владимир Владимиров пред "Дневник". Днес синдикатите в железниците обявиха, че служителите на превозвача и на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) ще започнат протести от 10 март, когато ще спрат работа предупредително за един час, а от 11 март ще стачкуват ефективно по осем часа.


От НКЖИ също заявиха, че ще претърпят загуби от спирането на работата, но конкретните суми може да бъдат изчислени, след като се направи график на дежурствата по време на протестите. При стачка в компанията трябва да бъде осигурено минимално поддържане на линиите.


Причината за недоволството е намерението за свиване с 30% на разходите за труд в сектора до 2014 г. Това е едно от условията на Световната банка, за да отпусне кредит от 600 млн. лв. за оздравяването на БДЖ и за инвестиции в НКЖИ. Според плановете на дружествата до 2014 г. персоналът в тях трябва да бъде намален с около 5750. В момента в тях работят 27 хил. души.




"Стачката ще доведе до загуба и за пътническите, и за товарните превози. Товарите може да се превозват през нощта, но товаро-разтоварната дейност и организацията се правят през деня", каза председателят на съвета на директорите на БДЖ. Той добави, че преговорите със синдикатите ще продължат, но обясни, че намаляването на персонала трябва да стане до 2014 г., а не както искат синдикатите да се разсрочи с още две-три години.


"В БДЖ се прави оптимизация през пенсиониране и текучество. Съкращения няма", каза още Владимиров. Той даде за пример закриването на колетната дейност, в която са заети 200 души. Те нямало да останат на улицата, а да бъдат пренасочени към съвместно дружество с частна фирма, което в момента се подготвяло. "Не е необходимо оптимизацията да се проточва във времето и да се ограничава до 400 човека на година, както искат синдикатите, при положение, че никой не остава на улицата и това е добре и за компанията, и за служителите", каза Владимиров.


От НКЖИ са склонни да приемат искането на синдикатите да намаляват персонала си с по 400 души на година. От инфраструктурната компания за пореден път заявиха, че няма да има масово освобождаване на служители, а оптимизация чрез пенсиониране и доброволно напускане. Ръководството на НКЖИ ще продължи преговорите със синдикатите, като от компанията смятат, че може да се стигне до разбирателство след обсъждането на социалния пакет за преквалификация и пренасочване на служителите, но "не с цената на отказ от преструктуриране на железниците". Той беше предложен на синдикатите преди седмица, като е изготвен от социалното и транспортното министерство. Синдикатите обаче смятат, че мерките преписват колективните трудови договори в сектора и програмите, публикувани на сайта на министерството на социалната политика.


Във връзка с исканията на синдикатите за инвестиции в сектора, от ръководството на БДЖ заявиха, че вложенията в пътническите превози са въпрос на правителствена политика. За тази година са предвидени 20 млн. лв., а за следващите три години по 50 млн. лв. Според Владимиров тези средства са достатъчни за постигането на средно ниво на услугата. За инвестиции в товарните превози ще се разчита основно на собствените средства на дружеството, тъй като то не може да получава помощ от държавата. По въпроса с инвестициите от НКЖИ заявиха, че за да има такива, е важно дружеството да се преструктурира.

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Тази песен сме я слушали...Хем ще има стачки-загуби, хем нищо няма да преструктурират-загуби, хем ще има неудобство за пътниците-загуби, хем ще вземат пари заем-загуби, хем държавният бюджет ще ги спонсорира отново-загуби...Нищо добро не се очаква..БДЖ си е омагьосан кръг...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    Хм, значи, БДЖ имат приходи от половин милион лева на ден? Интересно. Тогава, защо са в такова състояние?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    Ако пък работи, ще губи по 1 млн ...

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  4. 4 Профил на БГА Балкан
    БГА Балкан
    Рейтинг: 652 Любопитно

    Това което е нерентабилно не е ли по-добре да се закрие?

    И в морето ми е до колене .....................
  5. 5 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    В развитите държави железниците се конкурорат със самолетите!А тук,ако тръгнеш на стоп от Варна,ще стигнеш София преди най-бързия експрес.Бавни са,мръсни и студени.А и опасни(справка-влака София-Кардам)

  6. 6 Профил на Елена
    Елена
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Пътувах скоро с влак, но въпреки че бях в първа класа, пътуването изобщо не беше приятно. Беше много студено, вратата беше развалена и не можеше да се затваря и съответно духаше много. Влакът беше препълнен, нямаше почти никакви места и в тази връзка не мога да разбера защо БДЖ все няма пари, а пък в същото време влаковете са все препълнени?

    "You must be the change you want to see in the world" Gandhi
  7. 7 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 534 Гневно

    Браво, а защо не стачкуват протим мързела и мърлящината в железниците, а? По-добре да обяват БДЖ във фалит и да създадат нова компания. И в нея нито синдикалист да не назначават. Синдикатите са недоубита комунистическа мафия. Срещу тях трябва да се играе само твърдо. И това е.
    Никакви пари за тази мърляшка компания! Нека стачкуват - да видим как ще изкарат месеца без пари!

  8. 8 Профил на moon74
    moon74
    Рейтинг: 619 Неутрално

    България няма нужда от железници. Рицари железни трябват! Хората да си копат... и да не одат насам-натам. Синдикално не става нищо. Освен временно.

  9. 9 Профил на moon74
    moon74
    Рейтинг: 619 Неутрално

    Железничари, комунисти, другари, бегайте на село и копайте що е останело. После по-лошо иде, бретчет.

  10. 10 Профил на uriah
    uriah
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#7] от "Vassco":

    Поредният дупедавен коментатор, койти нито познава онова което коментира, нито иска да го опознае. Та като те слушам "герберний мой Васко" се питам:
    1. Как такива като тебе упрекват с еднакъв ентусиазъм хората , които протестират и онези, което мълчат. Какъв ви ориентира?
    2. Ако се интересуваше малко повече щеше да знаеш, че пътническите превози са губещи, което се компенсира от товарните. Случайно да ти прави впечатление, че този път и 4 компании ще стачкуват ? Или това няма значение......
    3. Синдикатите не знам дали са недоубита комунистическа мафия, но ми прави впечатление, че те преговарят, а не ти...... Прочее нали не искаш да кажеш ,че ГЕРБ търсят разбирателство с комунистическата мафия ?
    4. Последното ти изречение е толкова малоумно, че не знам как да го коментирам.......според теб парите от СБ са за компанията или за мърлячите, които работят в нея? Ако беше почел малко книжки щеше да знаеш,че заемът е за покриване на СТАРИ задължения.
    Иначе, както е казал един наш велик сънародник - "Влез в един форум,па блъскай мама му стара". Айде - да си жив и здрав и да гербереш още чилядо годин.

  11. 11 Профил на moon74
    moon74
    Рейтинг: 619 Неутрално

    А колко губи БДЖ без стачка? Това е губещо или ликвидационна дружество. За чия сметка губи. За сметка на данъкоплатеца. Да се закрие. Ще пътуваме с волове и магарета.

  12. 12 Профил на bag
    bag
    Рейтинг: 524 Весело

    До коментар [#2] от "Тони!":
    ЗАЩОТО ИМАТ И РАЗХОДИ!
    Важно е да се знае отношението между двете.
    Никаде по света не е имало държавна собственост индустрия/бизнес да е преоспяла. Напротив! непрекъснато са на дотаций и прахосват парите на хората. А като прибавиш и негативният отпечатък на синдикатите към която и да е индустрия, то данъкоплатеца го работят от две страни-първо държавата и след това синдикатите.
    Единственият изход е всичко което притежава държавата е да се приватизира и номер 2 да се ограничи дейноста и правата на синдикатите.

  13. 13 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    До коментар [#4] от "БГА Балкан":

    Трябва, но казано от теб звучи прекалено шизофренично. Замисли се над никнейма си

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  14. 14 Профил на bag
    bag
    Рейтинг: 524 Весело

    До коментар [#4] от "БГА Балкан":
    Това не е лоша идея! В същото време трябва да се предприемат и анти-.монополни мерки.

  15. 15 Профил на bag
    bag
    Рейтинг: 524 Весело

    До коментар [#7] от "Vassco":
    Само така!
    Сидикатите са най-долната измет-корумпирани организирани типове дето агитират заблудените в "комунизъм" и правилно разпределение на благата. Да ходят б Северна Корея и Куба!

  16. 16 Профил на bloger
    bloger
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Блогът за железници - мнения на клиенти, анализи, коментари.
    http://rail.blog.bg/drugi/2010/10/26/internet-vyv-vlaka-ot-liatoto-da-no-niakoe-sledvashto.625560

  17. 17 Профил на bag
    bag
    Рейтинг: 524 Весело

    До коментар [#10] от "uriah":
    1) Прав си хубаво е да се протестира! Но трябва да знаеш с кого и защо! Да прорестираш със синдикатите особено отностно държавни, т.е. наша, обща собственост е ответствено да си раздаваш парите за тоя дето дуа!
    2)Губещи са само тези притежавани от държавата! Capiche?
    3)Синдикатите са интерестна комбинация от мафия, ракет, и псевдо комунизъм. Това което зелят единствено е да се облагоденствуват противопоставяйки своите членове и индустрията, с което да я плашат, както и да служат за маша по-време на избори. С една дума ГАДНИ КОПЕЛЕТА!
    4)Последното изречение и аз не го схващам.

  18. 18 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 923 Неутрално

    До коментар [#2] от "Тони!":
    Не смяташ правилно, човек!
    Когато работят ни струват на нас, данъкоплатците, по 1 млн. на ден. Като спрат и вземат да стачкуват, загубите падат наполовина.

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  19. 19 Профил на Perfanov
    Perfanov
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#6] от "Елена Донева":

    Понеже много хора се возят безплатно. Понеже много линии са губещи - обслужват села и малки градове.

    .
  20. 20 Профил на gwendolin
    gwendolin
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Проблемът на БДЖ е, че е все още държавна фирма. Като такава я натоварват с някои социални функции, което комбинирано с лош мениджмънт, типичен за всички държавни фирми, води до плачени резултати.

  21. 21 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2447 Неутрално

    На тези, които искат да няма железница - не сте прави. Дори там е бъдещето на транспорта. И в тази част е най-показателно как постигнатото не се поддържа, дори се унищожава. И докато другите държави създадоха всякакви видове железниц - за града, крайградски и поддържат хубави и нови влакове и е удобно за хората, ние правим някакви псевдоавтобусни превози и мърсиме въздуха с 20-30 годишни таралясници.
    Трябвва реформа много по - голяма от естествено намаляване на персонала

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  22. 22 Профил на sml45703379
    sml45703379
    Рейтинг: Неутрално

    Съгласен съм с исканията на синдикатите. Само че искам да кажат от къде да бъдат взети парите за субсидиране на БДЖ. От пенсиите ли? От образователната система ли? От здравеопазването ли? От вдигане на данъците ли?

  23. 23 Профил на sml45703379
    sml45703379
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#21] от "Gopeто":
    Прав си. Ама синдикатите са твърдо ПРОТИВ подобно предложение.

  24. 24 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Абе във всяка развита държава, железниците се дотират от държавата, поне що се отнася до пътническия превоз. Бедна ви е фантазията какви са загубите на ДБ (немските железници), да не говорим за ТГВ-то на французите. Или за новите влакове на китайците. Ама тия изброените имат достатъчно пари за прахосване и ги наливат вътре, мир да има....

    Въпроса е ние какво правим. БДЖ в пътническия сектор не може да е на печлаба по никакъв начин, ако ще и Уорън Бъфет да я менажира. При тези цени на нафтата, автомобилния/автобусния превоз винаги е предпочитания.

    Някой вика - лоши били вагоните затова не се возели. Е да за да станат хубави, ще ни трябва половин милиард, колко баби трябва да превозим после да ги избием...

    От друга страна без железница не може... Няма такава държава. Железницата е като държавната поща - работи на загуба със социална цел.

    Решение няма - ще си кютаме както досега, държава кенеф, не може да иска железница от 22 век.

  25. 25 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#22] от "Pivoley":

    Елементарно - от вдигане на данъците. Да си синдикалист е лесно - същото като да си левак комунист - да вземем от богатите изедници и да го дадем на бедните. Това по лозунг. А всъщност ще вземем от средните (до колкото въобще ги има), щото богатите са всъщност от нашите, а средните така или иначе са свикнали да опъват каиша.

  26. 26 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2447 Неутрално

    До коментар [#23] от "Pivoley": Те синдикатите винаги са против промяната на статуквото. И въобще не ги е еня за производителност на труда. При толкова персонал дори старите вагони могат да се поддържат в добър вид. Никой не говори за луксозни. Просто трябва повече усилия за поддръжка. Кондукторите трябва да са по стриктни, верочтно ще е нужна и охрана.
    Разбира се ще бъдат прави, ако съкращенията почнат да се правят откъм ценния персонал, а се оставят бройките. Което се случва по стар български обичай.
    Просто трябва да останат онези хора, които искат да бачкат. И да си направят далеч по-добра организация на работата

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK