Електронни услуги се отлагат поради липса на пари

Електронни услуги се отлагат поради липса на пари

© Юлия Лазарова



Въвеждането на електронни услуги от министерствата и агенциите се отлага, защото не са предвидени средства за това. Това е един от изводите в доклада на транспортния министър, който анализира състоянието и готовността на администрациите да участват активно в електронното управление. Докладът беше възложен с решение на правителството през 2010 г. и трябваше всички министерства и агенции да осигурят информация за броя на услугите, които предоставят, и възможностите те да бъдат електронни. Утре документът ще бъде разгледан на заседанието на кабинета, съобщи правителствената информационна служба.


74% от администрациите, подали информация, определят предоставяните от тях услуги с най-висок обществен ефект. 12 на сто не предоставят услуги на гражданите и бизнеса по Закона за администрацията. 4% от ведомствата са заявили, че спецификата на услугите, които предоставят, не позволява те да бъдат електронни. 2 на сто от анализираните администрации отчитат, че предоставянето на услугите им по електронен път не води до реализиране на съществени икономии.


"За реализирането на електронните услуги ще са необходими допълнителни средства, които не са предвидени в бюджетите на организациите", пише в правителственото съобщение.




В него е посочено още, че за ускореното развитие на електронното управление в България са необходими осем допълнителни стъпки. Те са свързани с:
- актуализация на правната рамка
- извършване на координация от надведомствен орган
- избор, внедряване и/или развитие на ключовите централни системи на електронно управление
- приоритетизация и внедряване на услугите на регистрите на ключови първични администратори
- избор и реализация на приоритетни комплексни административни електронни услуги за гражданите и бизнеса
-  описание на процесите на услугите, които предлагат всички администрации и реинженеринг по приоритетност
- поетапно внедряване на системи за вътрешен електронен документооборот в администрациите, централна документооборотна система и присъединяване към централните системи на електронното управление
- внедряване на централизирана система за управление на държавните такси по електронен път.


Мерките, които се предлагат в доклада, ще залегнат в пътната карта за реализиране на наскоро приетата Стратегия за електронно управление. Пътната карта е в процес на съгласуване и предстои да бъде внесена за приемане от Министерския съвет през април, е посочено в съобщението.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK