Много от колите на бензин сложиха газови устр.! Затуи като му спадна потреблението и цената му е по ниска от на дизела. В САЩ като карат масово на бензин защо дизела е по евтин.
Аз зареждам на "ЕКО", които взимат горивата си от Гърция. И гръцките горива не са евтини. В края на миналата седмица заредих 100 октанов на цена 2.72лв. Мисля, че ОМВ също внасят голяма част от горивата си, но не мога да го кажа със сигурност.
Нещо за сертификатите за качество няма ли да споделите?!
А за нормата на печалба ?! А за спесификацията на петрола от русия от който излиза повече дизелово гориво?!
По лошо, тук май доказват с тези диаграми, че държавата е виновна за цената!!! забележете диаграма 3 - Холандия, Гърция , Белгия,Дания имат прекалено голяма разлика между обложено и необложено гориво. Така е и в България... Изкуствено, с оправдания, че ЕК така искала. Май само кърпим дупки в бюджета от нашите джобове.
Петрола в най скоро време ще се изчерпа , може би зависи от възраста , някои от тук пишещите ще са свидетели на това нещо , защото петрола не е само бензин и дизел , от него се произвеждат пластмасови изделия , изкуствени влакна (платове) , битумни смеси (асфалт) и хиляди други приложения. Ако разглеждаме земните недра ,като един резервоар ,то той съвсем не е бездънен. Това се знае от около 25-30 години , но се разчиташе на намиране на нови находища. Плюс всичко това , различни лобита не разрешаваха да се развиват алтернативни технологии за да не им спаднат печалбите ,иначе примерно вече щяхме да имаме скок напред при електромобилите например(както с GSM преди 20 години всеки знае как изглеждаше и колко струваше един апарат)
Не знам за петрола, но ми е интересна цената за киловат/час, която според "дъ офишъл статистикс ъф юропиън юниън" е по-висока в Англия, отколкото тук, а мен за 90 квадратни метра ме карат да плащам три пъти повече, от мои другари в Лондон, които имат къщи на два етажа, с градинско осветление и т.н.
Не е дъжд това което вие се излива на главите, уважаеми граждани. Не е дъжд ... сетете се сами какво е.
И 10 000 бензиностанции да има, производителят на суровината е един и същ.
Уважаемият монополист Лукойл, просто си измива ръцете с прессъобщението... да не говорим че реагира леко в стил гузен-негонен бяга.
Не може бензинът в Австрия и България да е на почти еднаква цена. Просто е смешно че уважамият монополист се опитва да ни убеди как всъщност е нормално да плащаме 1.25Евро за литър. Че сме балами - балами сме.
Ами всичко си има граница на търпимост.
"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
Тия ни вземат съвсем за балъци. При рафинирането бензина е последващ продулт след дизела, следователно неговата производствена цена е по-висока.
Все едно триците да са по-скъпи от брашното.
Ама са ПРОСТИ тези от Лукойл-а.. Сами се насадиха на пачи яйца.. Я да ми обяснят след като цените са се вдигнали с 23%, плюс това държавата увеличи акцизите от януари, как така стана, че те като са света вода ненапита са вдигнали цените само с 12%??? Това не означава ли единственно, че миналата година са плячкосвали и правили незаконна печалба на гърба на потребителите???
There is no way to happiness, happiness is the way!
Пазар с над 3000 бензинонстанции и един доставчик монополист Лукойл.
Българите са най-бедните в Европа по доходи, но за сметка на това плащат най-скъпите горива като цени се нареждаме сред първите 6 държави като Англия, Германия, Испания, Италия.Същевременно има поне други 9 държави, които освен, че са по-богати като покупателна способност са с цени на горивата по-ниски от българските до 20 стотинки на литър.
От вчера има официално становище от финансовия министър, че в България акцизът на горивата е най-ниският от ВСИЧКИ Европейски страни членки.
Как тогава сме сред първите 6 по цени?
Отговорът е МОНОПОЛ+КАРТЕЛ в доставките и ценообразуването!
От кого да купят бензиностанциите гориво? От Лукойл Нефтохим-България, от Лукойл Румъния или от Лукойл Гърция?
За какво говорим? За НАДнационален монопол!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
До коментар [#4] от "Пловдивски":
ОМВ внасят гориво от Австрия (скъпите модели бензин и дизел), а от Румъния по-евтините.
Разпространител им е : http://saksa-bg.com/?&show=item&item=9
ръпончо
Всъщност ключовото твърдение е друго: "...при наличието на пет рафинерии в пряко съседство, няма никакви пречки за внос на горива по законосъобразен начин, ако техните цени са по-изгодни от тези на бургаския комбинат..."
Ето това твърдение трябва да се провери Има ли внос на горива в България в момента? За съжалиение имам данни от 2009 г. След малко ще ви ги пейстна. Има значителен внос на горива от други рафинерии.
Незнам за цените, но като сменя маслото в САЩ (след 7000 мили) излиза чисто като олио, а като го сменях в България (след 10 000 км, което е по-малко от 7000 мили) излизаше черна като катран течност. Така че сами се сетете за какво плащате луди пари!
Българина е рядко тъпо животно. Хората са го казали, в съседство има още 5 рафинерии. Направете си бензиностанция и внасяйте горивото от там, пък и само с 10 ст. по-евтино да го продавате, пак ще имате огромен оборот. Който не го устройва качеството на бургаската рафинерия, да налива в Еко - гръцки бензин, Ромпетрол - румънски или ОМВ алпин дизел или 100 октановия - директно от Австрия.
И не правильно думать, что есть
чьим-то богом обещанный рай
До Дневник!
не повтаряйте безкритично лъжите на Лукойл, че нафтата в Европа е по-скъпа от бензина!
Току-що направих справка в Гугъла за средните цени на горивата днес в един департамент на Франция, Eure-et Loire. Знаете Франция е страната в ЕС с най-много дизелови автомобили:
Е 98 - 1.508 EUR (BGN 2.95)
E 95 - 1.499 EUR (BGN 2.94)
Gasoil - 1,339 (нафта) (BGN 2.62)
Франция е страната може би с най-високи акцизи върху горивата. Лошо е когато медиите повтарят небивалиците на монополистите!
Защо като обявиха че намалят,цените с 1.6% в сила от 7.00часа днес сутринта.Всички бензиностанции в Бургас в 8.00ч.сутринта си бяха на старата цена 2.49лв. А95 а цената трябваше да бъде 2.45лвА95! Чист монопол даже и картелизиране на бензиностанциите в страната!Съобщението си е субективно в цялата му част,руският петрол е по евтин и производството в Нефтохим е също по евтино,не сравнявайте европейските цени и производство!!! Стига с тези манипулации Лукоил!!!
Такаааа, през 2009 г. е внесен бензин А95 218.7 хил. тона за 193.3 млн. лв или 884 лв. за тон.
При дизеловото (сяра под 0.05%) гориво вносът е 597.4 хил.тона за 488 млн. лв или по 817 лв на тон.
За съжаление нямам представа какъв пазарен дял е това.
Мога да кажа и основните страни от които внасяме
До 26
Единствено Ромпетрол не продава горива на Лукойл! И то не във всички бензиностанции. Само 10% от продаваните горива в БГ не са на Лукойл, а т.нар. специални марки на ОМВ и Шел са с добавки на фирмите.
Горивата на Еко не се внасят от Гърция. Вноса за Гърция е само за бензиностанциите в югозапандна България - от Благоевград надолу. Всичко останало се зарежда от Нефтохима. Единствените в БГ които внасят горивата са Ромпетрол ( от Румъния).
А за колеката по-горе в Гърция рафинерията е на Хеленик петролиум, които нямат нищо общо с Лукойл.
Интересува ме графиката на цените на петрола ,цените без ДДС и акцизи и крайни цени от 2007 до края на 2010.Какви бяха нивата преди скока на петрола да 150 долара за барел и след това.Тогава тройната мълчеше как Лукойл ни крадеше,след това гробарите мълчаха.Даже днес един манипулатор направо е повърнал в един от часовите вестници.Там са корените на сегашните весоки цени.През 2011г имаха само поводи да вдигат цените,а предишните години вдигаха оснавата.След пика на цените на петрола барелът секолебаеше в рамките на 75-85 долара,а цените на горивата у нас вървяха по възходяща- плюс 3-4 стотинки при 85 долара при 75 долара спад 1 стотинка,пак + 3-4,пак минус 1 и така до 2,30.Сега даже се правят и на социалноотговорни- малко били вдигнали цените.А за качеството да не говорим- държавата може да контролира десетки хиляди магазинчета ,примерно в Пловдив, а не може да контролира 3 хиляди бензиностанции за качество и продажби???!!!На кого тия?
Въпросът Кой има интерес от отлагането е повече от актуален. Все пак при 5% изискване за съдържание на биоетанол в горивата, това означава че Лукойл губи директно 5% от пазара си.
А в Германия онзи ден въведоха бензин Е10, т.е. с 10% съдържание на етанол.
Крушката си има опашка както се казва.
"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
А защо са само 10% (което, всъщност, не е малко)? Щото на границата седи талибан от лукойл и саможертвено взривява всяка цистерна, дръзнала да я пресече?
И не правильно думать, что есть
чьим-то богом обещанный рай
"...при наличието на пет рафинерии в пряко съседство, няма никакви пречки за внос на горива по законосъобразен начин, ако техните цени са по-изгодни от тези на бургаския комбинат..."
______________________________
Ама нали поне 3 от тези пет рафинерии са на един и същи собственик, така че за каква пазарна регулация говорим и за какви по- изгодни цени става дума!
До коментар [#23] от "Orda":Те са такива,защото пъдарите/държавата/ ги няма.Затова няма "стратегически" инвеститор,който да не ни стриже както си иска. Докато не се промени начинът на подбор на управляващиия ни елит тия мутрополитици ще ни цакат както си искат.
До 33
Ето една калкулация по цените на Емо Ангелов, 29 за 1 л нафта:
цена от внос 0,817
акциз 0,615
ДДС 0,2864
Тотал 1,7184
До 2,54 има почти 25% разлика
gwendolin
Оу, не си обърнала внимание, че дадените от мен цени са СРЕДНИ за 2009 г!!!!
Сега се ровя в архива да видя цени на едро на Лукойл Нефтохим през този период.
Чекартел си има си е вярно. Никоя голяма компания не внася горива за да не дразни Лукойл и да не тръгнат към собствения му пазар.
А нашата рафинерия е пригодена да рафинира само руски петрол и неговите цени нямат нищо общо с пазара.
Трябва да се гледа колко струва нефтът ма територията на Русия, да се добавя експортната такса и транспортните разходи. Какво ми пишат как се движел на световните борси, като доставките му въобще не са свързани с това.
Много просто бе тупан, никой не е ДЛЪЖЕН да ти продава точно на тебе, на точно определени цени. Като не ти харесва, не купувай. Ще останеш силно удивен, но нефтохима нема да фалира.
И не правильно думать, что есть
чьим-то богом обещанный рай
по-ясно и точно не можеха да го обяснят честно казано... дори накрая са включили и малко разяснение за това какъв всъщност ни е проблемът - недоразвита икономика, а не конспирации и капиталисти измамници...
Цената на дизела след вчерашното намаление с 1,6%. В тази цена, която е за 1000л. е включен и акциза с вкл. ДДС 738лв. (615 лв без ДДС)
За дизел Б-3 е 2 401,20лв. (1 663,20лв без акциз, с ДДС)
За Евродизел - 2 341,20лв ( 1 603,20лв без акциз, с ДДС)
В скобите получавам цената на горивото, излизащо от Нефтохим-Лукойл, без акциза, с вкл. ДДС
До 52
точно така, в момента Лукойл продава евродизела за 1,336 без ДДС. Тези данни ги намерих в интернет, и в тях няма нищо тайнствено, медиите съвсем спокойно могат да си ги открият
Вижте сега, наистина Лукойл Нефтохим не може да поддържа монополно високи цени на горивата си за по-дълго време. Единствената причина за това е именно наличието на конкурентни рафинерии наоколо. Вие може да не помните, но аз помня - опитаха се веднъж да го напрявят някъде в края на 2000 или началото на 2001 г. но не успяха. Почти веднага се увеличи вноса от Румъния, Гърция и даже от към Австрия.
АКО, казвам ако, има монополни печелби, те са за кратко време около големите флуктуации на международните цени. Местните цени се качват бързо, даже предварително, а се свалят по-бавно. Но не вярвам мащабите да са големи... няколко процента за сравнително кратко време. И да не забравяме - Лукойл не купува нефт от международните пазар камо ли с фючерси това им стига
Много добре ви затапи всички многознайковци Лукойл. Специално що се касае за цената на дизела. Вместо да слушам плач всеки път колко лош е Лукойл ви давам съвет да се пробвате на Ромпетрол - над 50 бензиностанции , практически във всеки по-голям град. Горивата са румънешки. Айде да ви вида сега...
ръпончо
сори, наистина не излиза прегледно, ползвай предишните ми числа, които закръглих и превърнах в млн.лв и хил.тона. Данните по страни са в лв и кг.
Руските копелета, агенти реализират СВРЪХ печалба ...Това е факт , защото шибаният руски петрол-НЕ Е на цената на Брент или дори американския ..
2.Заплатите в Нефтохима, - дори САМО там, би трябвало да са от 3000 евро- нагоре-колкото се плаша в ЕС- за тази мръсна работа ..
3.Никой не смее вече да гобява - за лошата екология , другарчето златев ...
Мръсен монополист - който е СОБСТВЕНИК на кладенеца , след това - на рафинерията и накрая-на много бензиностанции...
Добре е за знаете, когато си имате работа с руски олигарси , руската империя и нейните слуги-анти булгари , у нас ..
Червени , вмирисани БОКЛУЦИ ..
Апропо, на КАКВА цена , мръсни копелета си продава НЕФТА- ЛУЪК-ойл - на МЕЖДУНАРОДНИЯ пазар ??? И това е тайна- няма борсови цени - за руската мафия у нас ...
Кажи копеле правешко- там е центърът на 'елита" ни и за Боко тиквата, та кажи- на КАКВА цена 'отлепя" танкерът -отсреща на Черно море - от руското пристанище ??
2.Колко са транспортните - до Бургас ??
3.Колко са режийните - с големите заплати-от по 500 евро ??
4.С КОЛКО ЛЪЖЕТЕ българската държава и данъчните, че ви струва бензина на 'портата" на нефтохима ?? КАКВИ данъци плащате- върху каква измислена от златевчето цена / производствена / ??
КОЕ от горното са европейските разходи ,за да имаме евро цена на бензина ???
Мафия , мръсна , руска и червена ..Това е ...
"Към настоящия момент у нас почти половината от крайната цена на горивата (40-46%) се формира от държавни вземания – ДДС и акцизи"
Не е коректно да се цитира без коментар монополиста Лукойл!
Във всяка една цена има 20% ДДС, и никой не се сърди!
Но цената от 1 336лв. (без ДДС) за 1000л. нафта, и то с немалко съдържание на сяра, на база уралски петрол, чиято цена на барела надали е над 90 долара, е страшно висока!
Скокът на петрола на борсата е безспорен, но не мога да разбера защо бензина струва почти колкото в Германия. Там 70% от цената се формира от данъци. Могат ли да отговорят от Лукоил защо обаче качеството на българския е плачевно?
Цената на уралския проблем е голяма тайна! Намерих цени на Брент и американски лек петрол, за уралския някакви цени отпреди 2-3 години. По-евтин е от Брент с 10-15%, но не намерих точни цифри.
Изобщо дали в Западна и централна Европа ползват руски (уралски) нефт?
Ромпетрол не продавали гориво от ЛУКОЙЛ,вървете на техните бензиностанции и вижте цените,те са същите.Да не са луди при тази ситуация да продават по евтино,де,де случайно да се минат.
miho45
да, логиката е такава, но така отнемат пазарен дял на Лукойл, което по-принцип е неизгодно за тях. Ако могат, биха свалили цените, за да изхвърлят Ромпетрол от пазара. Тогава пък Ромпетрол би трябвало да смъкнат... Всичко зависи от производствените разходи - трябва да има за смъкване. Ако има, но не смъкват - почти сигурно има картелно споразумение, но на международно ниво. Е те такива споразумения не ги гледа нашата КЗК, а ЕК и санкциите са жестоки! Вервай ми
Всички са се вгледали в повишението от 12%. Аз искам да питам:ю
1. ДДС-то ясно то отлита за "к'ви да е" нужди на държавата
2. Акциза обаче, къде точно отива, как е похарчен акциза от горивата миналата година?
Наистина ще се радвам ако някой напише
П.С. ОМВ ЕКО защо примерно не возят от Гърция/Турция Румъния/Австрия/Иран, а купуват от Лукоил?
Сигурно затова в западна Европа цените са по-ниски, при по-висок акциз на горивата!
А такова нещо еднакви цени без значение дали е в град, селска или бензиностанция на магистрала няма.
Да не говорим за цените на грани, напитки и всички други неща в бензиностанциите.
Печалбите са им толкова големи, че може спокойно да продават горивото в момента по 1.50лв литъра!
Неслучайно, сме с най-много бензиностанции на глава от населението в света, всеки знае, че може да изкара пари оттам!
Цената на уралския проблем е голяма тайна! :))))))
Търси, търси ...Напразно ..и аз търсих..)))))
НЯМА цена , когато руската ДЪРЖАВНА МАФИЯ продава нещо:))
Това - за путинците :)))
Така и газта ни продаваха..Така и "евтин" ток от Белене ще ни продават..Комунизъм , тайнствен - в действие...
Свикнали сме им , някои , на ЛЪЖИТЕ червени ...
"Лукойл България: Пазар с 3 хил. бензиностанции с различни собственици е най-силният регулатор"
Не е точно така - Лукойл България измисли нов закон на икономиката. Бензиностанциите може да са и 30 хиляди, ако само Лукойл България ги снабдява с горива - все тая.
ЕДНСТВЕНИЯТ РЕГУЛАТОР Е КОНКУРЕНЦИЯТА! А ТАКАВА НЕМА! Питайте и Иван Костов и той дори ще ви каже, че като продадеш единствения производител и доставчик на пазара на руска фирма неминуемо се стига до положение като настоящото.
Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.
Верно е, по-добър им е дизела, за бензина - не знам. Когато пътувам за Севлиево зареждам про Сопот от Ромпетрол. Но цените и там са горе-долу същите, защо да не използват създалата се ситуация...
Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.
Собствениците на бензиностанции са различни, но доставчикът е един: Лукойл България. Това си е монопол в най-чист вид. Налагат такива цени, каквито са им изгодни.
Енергийната руска Меча прегръдка е яка-газ, ядрено гориво, петрол и продукти от него, може би "Белене" и ток от нея с неизвестна цена. Няма мърдане и в бъдеще. За всичко тава е виновен.....кажете вие.
Най-добрият регулатор са 3000 бензиностанции и два източника за доставка на петрол. Визирам НАБУКО разбира се като втория източник на суров петрол и съживяване на ПЛАМА Плевен като истински конкурент на НЕФТОХИМ Бургас за преработка на суровината. Ей тогава ще видим истински пазар и справедливи цени. Дано интересите това да се случи да надделеят на жестоката съпротива над Златев и Ко.
Алооооо, Тиквата , вземи да сглобиш три изречения, покрай мачлетата, за цените на горивата..
ВСЕКИ министър председател в ЕС - ги коментира тези дни ...Нали и на онзи ,с волската мутра, от правец , си му кум .....
Само да добавя, че според мене всички тези събития в близкия изток са предизвикани с цел повишаване цените на петрола. А че има картелно споразумение между международните производители ( включително Русия и САЩ) в това няма и не може да има никакво съмнение.
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
Хубава статия, за групова терапия. Радиусът на ефективна логистика на една рафинерия е около 400 км. (говорим за сухоземен транспорт). Тоест всички рафинерии (или акцизни складове на територията на РБ) в тази граница е конкурент на гореспоменатата рафинерия.
Пък и дава повод на сума ти разбирачи да артикулират с купешки думички - високи сери, сертификати за качество и прочия.
Да, горивата поскъпват, но не виждам какво толкова се занимавате с Лукойл...
Бил монополист... Ами едва ли в държава с размера на България може да има пет рафинерии... Никой не е забранил вноса.
Слагали си свърхпечалба... Че откога има закон срещу печалбата? Хубаво, ще върнем комитета по цените и ще ограничим печалбата... може и нещо да национализираме... ще върнем социализма, после ще си караме ладичките и москвичите с евтин бензин.
Всъщност, ЗАЩО трябва да има изискване за минимален акциз в ЕС? Това е единствения реален начин държавата да държи по-приемливи цени на определени стоки, ориентирайки се по благосъстоянието на поданиците си.
В този ред на мисли интересували ли сте се за прозихода на капиралите с които е създадена ОМВ?Поинтересувайте се и ще видите,че е толкова австрийска,колкото и "Щрабаг"От край време Виена е място,където се изпраха милиарди червени пари,и от там дойдоха "западни"инвеститори със нашите откраднати пари,и с мераци да ни дерат още....Българския пазар на горива е на практика монополизиран от руски фирми.Гледайте цената на горивото и мислете за "Белене".За да не стане след време да говорим за цената на тока,така както говорим днес за цената на горивата... Монополът винаги води до високи цени и некачествени услуги и стоки....
Петролът се бил се качил с 23% Може би, но в ДОЛАРИ!!! Тия съвсем ли за баламурници ни взеха????
Курс на долара към 31.12.2010 - 1.47276, към 9.03.2011 - 1.40424 - доларът пада за този период с 4,65%
Сметнато в левове цената на петрола се качва със 17% ..
НО има още нещо около 0,90-1 лв. от крайната цена е акциз!!! Който е фиксиран на количество... или 38% от цената на дизела въобще не се влияе от цената на петрола. Иначе казано влиянието на тези 17% покачване на петрола е реално води до повичаване на крайната цена с 10,5% .. ЗНАЧИ ЛУКОЙЛ НЕ САМО НЕ Е НАМАЛИЛ ТЪРГОВСКАТА СИ ПЕЧАЛБА С 12%, А Я Е УВЕЛИЧИЛ С 1.5%!!!!!!
ИЗМАМНИЦИ!!!!
Но признавам и журналистите, че са толкова продажни - дори не са си направили труда да направят проверка!!! Но нали Лукойл дава за реклами!!!
Поне да ги бяхте прекарали да си пуснат измамата като платено съобщение!!!
Както от Лукойл казват дизелът е поскъпнал с 12%, т.е. Лукойл е повишил маржа си на печалба!!!
Визирам НАБУКО разбира се като втория източник на суров петрол и съживяване на ПЛАМА Плевен като истински конкурент на НЕФТОХИМ Бургас за преработка на суровината.
-------------------------------
Ами вместо да строим цяла втора атомна в Белене, да финансираме два нови реактора в Козлодуй и реконструкцията на Плама така, че да произвежда качествени горива, подобни на тези, които се продават в ЕС. Поне като ще инвестира държавата в нещо, да има полза от данъците ни
Имаше и ПЛАМА Плевен тогава,но за да се оформи монопола на ЛУКОИЛ,тя трябваше, а и беше фалирана.Ами ако беше купена например от ШЕЛ,ТОТАЛ, или някоя друга примерно китайска компания?
rayo
Момчета, от къде ще внасяме и с какво нефта за Плама?
По добре в България (може и в Плама) да се развият мощности за производство на горива от въглища комбинирано с производство на биодизел и етанол. Сега последните две се внасят от вън за да се покрият евронормите за % биогорива.
Емо, да те питам...
В Турция беше 3.20 още преди кризата. Как така става че те не внасят от нас? Например след като Нефтохима би имал по висок марж ако изнася натам.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
ръпончо
Рейтинг: 1405 ЛюбопитноЕ като им вдигате цената на входа, какво като има 3 000 бензиностанции с незнам си колко собственици?
Много народ тук се е взел насериозно! :)Andon Staykov
Рейтинг: 277 НеутралноОткога голямо количество потребители на монополист означава качествена регулация?
SS
Рейтинг: 2785 НеутралноМного от колите на бензин сложиха газови устр.! Затуи като му спадна потреблението и цената му е по ниска от на дизела. В САЩ като карат масово на бензин защо дизела е по евтин.
Тъпата майна
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#2] от "groober":
Това мнение е дело на една тъпа майнаАз зареждам на "ЕКО", които взимат горивата си от Гърция. И гръцките горива не са евтини. В края на миналата седмица заредих 100 октанов на цена 2.72лв. Мисля, че ОМВ също внасят голяма част от горивата си, но не мога да го кажа със сигурност.
Рол
Рейтинг: 544 НеутралноДолни манипулатори. При положение, че петролната съставяща на горивата е 30% то 23% означава повишение от около 7.5%
mombo
Рейтинг: 229 Любопитноа дали може да видим и данни за цените на горивата през последните две години, а не само за два месеца?
Thunder From the Blue
Рейтинг: 340 ЛюбопитноНещо за сертификатите за качество няма ли да споделите?!
А за нормата на печалба ?! А за спесификацията на петрола от русия от който излиза повече дизелово гориво?!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Evo K
Рейтинг: 1088 НеутралноПо лошо, тук май доказват с тези диаграми, че държавата е виновна за цената!!! забележете диаграма 3 - Холандия, Гърция , Белгия,Дания имат прекалено голяма разлика между обложено и необложено гориво. Така е и в България... Изкуствено, с оправдания, че ЕК така искала. Май само кърпим дупки в бюджета от нашите джобове.
За едни благата, за други ла*натаnasko_saba
Рейтинг: 450 НеутралноПетрола в най скоро време ще се изчерпа , може би зависи от възраста , някои от тук пишещите ще са свидетели на това нещо , защото петрола не е само бензин и дизел , от него се произвеждат пластмасови изделия , изкуствени влакна (платове) , битумни смеси (асфалт) и хиляди други приложения. Ако разглеждаме земните недра ,като един резервоар ,то той съвсем не е бездънен. Това се знае от около 25-30 години , но се разчиташе на намиране на нови находища. Плюс всичко това , различни лобита не разрешаваха да се развиват алтернативни технологии за да не им спаднат печалбите ,иначе примерно вече щяхме да имаме скок напред при електромобилите например(както с GSM преди 20 години всеки знае как изглеждаше и колко струваше един апарат)
Evo K
Рейтинг: 1088 Неутралноп.п
За едни благата, за други ла*натаА, и защо липсва на диаграмата България? къде сме ние?
VaKY
Рейтинг: 710 НеутралноНе знам за петрола, но ми е интересна цената за киловат/час, която според "дъ офишъл статистикс ъф юропиън юниън" е по-висока в Англия, отколкото тук, а мен за 90 квадратни метра ме карат да плащам три пъти повече, от мои другари в Лондон, които имат къщи на два етажа, с градинско осветление и т.н.
Pro bono publicum with a bit more gustoNPaine
Рейтинг: 1391 ВеселоНе е дъжд това което вие се излива на главите, уважаеми граждани. Не е дъжд ... сетете се сами какво е.
"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."И 10 000 бензиностанции да има, производителят на суровината е един и същ.
Уважаемият монополист Лукойл, просто си измива ръцете с прессъобщението... да не говорим че реагира леко в стил гузен-негонен бяга.
Не може бензинът в Австрия и България да е на почти еднаква цена. Просто е смешно че уважамият монополист се опитва да ни убеди как всъщност е нормално да плащаме 1.25Евро за литър. Че сме балами - балами сме.
Ами всичко си има граница на търпимост.
pastor
Рейтинг: 569 НеутралноТия ни вземат съвсем за балъци. При рафинирането бензина е последващ продулт след дизела, следователно неговата производствена цена е по-висока.
pastorВсе едно триците да са по-скъпи от брашното.
ostin22
Рейтинг: 672 НеутралноАма са ПРОСТИ тези от Лукойл-а..
Сами се насадиха на пачи яйца..
Я да ми обяснят след като цените са се вдигнали с 23%, плюс това държавата увеличи акцизите от януари, как така стана, че те като са света вода ненапита са вдигнали цените само с 12%??? Това не означава ли единственно, че миналата година са плячкосвали и правили незаконна печалба на гърба на потребителите???
There is no way to happiness, happiness is the way!Deepdish
Рейтинг: 1393 НеутралноОтговорете на въпроса защо продавате най-скапаните горива в целия свят, които прецакват работата на автомобилите и вдигат разхода?
radoslavivanov
Рейтинг: 506 НеутралноПазар с над 3000 бензинонстанции и един доставчик монополист Лукойл.
Българите са най-бедните в Европа по доходи, но за сметка на това плащат най-скъпите горива като цени се нареждаме сред първите 6 държави като Англия, Германия, Испания, Италия.Същевременно има поне други 9 държави, които освен, че са по-богати като покупателна способност са с цени на горивата по-ниски от българските до 20 стотинки на литър.
От вчера има официално становище от финансовия министър, че в България акцизът на горивата е най-ниският от ВСИЧКИ Европейски страни членки.
Как тогава сме сред първите 6 по цени?
Отговорът е МОНОПОЛ+КАРТЕЛ в доставките и ценообразуването!
chevyvolt
Рейтинг: 1177 НеутралноЦени в цяла Европа
http://www.energy.eu/#Domestic
Цени в Германия
http://www.clever-tanken.de/statistik4.asp?type=4
ръпончо
Рейтинг: 1405 ВеселоДо коментар [#8] от "Wornoxmaniak":
Много народ тук се е взел насериозно! :)Натисни ми едно отбягвам и ще ми падне... рейтинга
джендър NATO generals
Рейтинг: 1020 НеутралноОт кого да купят бензиностанциите гориво? От Лукойл Нефтохим-България, от Лукойл Румъния или от Лукойл Гърция?
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токЗа какво говорим? За НАДнационален монопол!
chevyvolt
Рейтинг: 1177 НеутралноДо коментар [#4] от "Пловдивски":
ОМВ внасят гориво от Австрия (скъпите модели бензин и дизел), а от Румъния по-евтините.
Разпространител им е : http://saksa-bg.com/?&show=item&item=9
Емо Ангелов
Рейтинг: 1391 Неутралноръпончо
Всъщност ключовото твърдение е друго: "...при наличието на пет рафинерии в пряко съседство, няма никакви пречки за внос на горива по законосъобразен начин, ако техните цени са по-изгодни от тези на бургаския комбинат..."
Ето това твърдение трябва да се провери
Orda
Рейтинг: 63 НеутралноДолни рекетьори и измамници това е ЛукОйл.
OrdaNPaine
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#18] от "chevyvolt":
"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."Да обобщим:
Цените на литър 95 в България са по високи от
Словения (част от Еврозоната)
Румъния
Полша
Кипър (част от Еврозоната)
Естония (част от Еврозоната)
Латвия
и са почти еднакви с цените в най-богатата държава в ЕС - Люксембург.
Yankee
Рейтинг: 782 НеутралноНезнам за цените, но като сменя маслото в САЩ (след 7000 мили) излиза чисто като олио, а като го сменях в България (след 10 000 км, което е по-малко от 7000 мили) излизаше черна като катран течност. Така че сами се сетете за какво плащате луди пари!
Реконструктор
Рейтинг: 727 НеутралноБългарина е рядко тъпо животно.
Хората са го казали, в съседство има още 5 рафинерии. Направете си бензиностанция и внасяйте горивото от там, пък и само с 10 ст. по-евтино да го продавате, пак ще имате огромен оборот. Който не го устройва качеството на бургаската рафинерия, да налива в Еко - гръцки бензин, Ромпетрол - румънски или ОМВ алпин дизел или 100 октановия - директно от Австрия.
И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный райpontius_glarus
Рейтинг: 3498 НеутралноДо Дневник!
не повтаряйте безкритично лъжите на Лукойл, че нафтата в Европа е по-скъпа от бензина!
Току-що направих справка в Гугъла за средните цени на горивата днес в един департамент на Франция, Eure-et Loire. Знаете Франция е страната в ЕС с най-много дизелови автомобили:
Е 98 - 1.508 EUR (BGN 2.95)
E 95 - 1.499 EUR (BGN 2.94)
Gasoil - 1,339 (нафта) (BGN 2.62)
Франция е страната може би с най-високи акцизи върху горивата. Лошо е когато медиите повтарят небивалиците на монополистите!
mihomen
Рейтинг: 1004 НеутралноЗащо като обявиха че намалят,цените с 1.6% в сила от 7.00часа днес сутринта.Всички бензиностанции в Бургас в 8.00ч.сутринта си бяха на старата цена 2.49лв. А95 а цената трябваше да бъде 2.45лвА95! Чист монопол даже и картелизиране на бензиностанциите в страната!Съобщението си е субективно в цялата му част,руският петрол е по евтин и производството в Нефтохим е също по евтино,не сравнявайте европейските цени и производство!!! Стига с тези манипулации Лукоил!!!
Емо Ангелов
Рейтинг: 1391 НеутралноТакаааа, през 2009 г. е внесен бензин А95 218.7 хил. тона за 193.3 млн. лв или 884 лв. за тон.
При дизеловото (сяра под 0.05%) гориво вносът е 597.4 хил.тона за 488 млн. лв или по 817 лв на тон.
За съжаление нямам представа какъв пазарен дял е това.
Мога да кажа и основните страни от които внасяме
pontius_glarus
Рейтинг: 3498 НеутралноДо 26
Единствено Ромпетрол не продава горива на Лукойл! И то не във всички бензиностанции. Само 10% от продаваните горива в БГ не са на Лукойл, а т.нар. специални марки на ОМВ и Шел са с добавки на фирмите.
chevyvolt
Рейтинг: 1177 НеутралноДо коментар [#24] от "NPaine":
Извади Словения от списъка, защото там е по-скъп
Иначе си прав, което обаче не променя факта, че простите "камионджии" подвеждат с грешна информация от всички национални медии.
Александър
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#4] от "Пловдивски":
АЗГоривата на Еко не се внасят от Гърция. Вноса за Гърция е само за бензиностанциите в югозапандна България - от Благоевград надолу. Всичко останало се зарежда от Нефтохима. Единствените в БГ които внасят горивата са Ромпетрол ( от Румъния).
А за колеката по-горе в Гърция рафинерията е на Хеленик петролиум, които нямат нищо общо с Лукойл.
чобанмахала
Рейтинг: 736 НеутралноИнтересува ме графиката на цените на петрола ,цените без ДДС и акцизи и крайни цени от 2007 до края на 2010.Какви бяха нивата преди скока на петрола да 150 долара за барел и след това.Тогава тройната мълчеше как Лукойл ни крадеше,след това гробарите мълчаха.Даже днес един манипулатор направо е повърнал в един от часовите вестници.Там са корените на сегашните весоки цени.През 2011г имаха само поводи да вдигат цените,а предишните години вдигаха оснавата.След пика на цените на петрола барелът секолебаеше в рамките на 75-85 долара,а цените на горивата у нас вървяха по възходяща- плюс 3-4 стотинки при 85 долара при 75 долара спад 1 стотинка,пак + 3-4,пак минус 1 и така до 2,30.Сега даже се правят и на социалноотговорни- малко били вдигнали цените.А за качеството да не говорим- държавата може да контролира десетки хиляди магазинчета ,примерно в Пловдив, а не може да контролира 3 хиляди бензиностанции за качество и продажби???!!!На кого тия?
NPaine
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#28] от "mihomen":
11/02/24/1049562_benzinut_s_biosustavka_se_otlaga_ za_2014_g/
"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."Много си прав. Бих Ти предложил да се замислиш и върху следната новина от преди 3 седмици която за съжаление леко се позабрави вече:
http://www.dnevnik.bg/ekobiznes/zelena_energiia/20
Въпросът Кой има интерес от отлагането е повече от актуален. Все пак при 5% изискване за съдържание на биоетанол в горивата, това означава че Лукойл губи директно 5% от пазара си.
А в Германия онзи ден въведоха бензин Е10, т.е. с 10% съдържание на етанол.
Крушката си има опашка както се казва.
Реконструктор
Рейтинг: 727 НеутралноДо коментар [#30] от "gwendolin":
И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный райА защо са само 10% (което, всъщност, не е малко)? Щото на границата седи талибан от лукойл и саможертвено взривява всяка цистерна, дръзнала да я пресече?
ръпончо
Рейтинг: 1405 НеутралноДо коментар [#22] от "Емо Ангелов":
Много народ тук се е взел насериозно! :)"...при наличието на пет рафинерии в пряко съседство, няма никакви пречки за внос на горива по законосъобразен начин, ако техните цени са по-изгодни от тези на бургаския комбинат..."
______________________________
Ама нали поне 3 от тези пет рафинерии са на един и същи собственик, така че за каква пазарна регулация говорим и за какви по- изгодни цени става дума!
чобанмахала
Рейтинг: 736 НеутралноДо коментар [#23] от "Orda":Те са такива,защото пъдарите/държавата/ ги няма.Затова няма "стратегически" инвеститор,който да не ни стриже както си иска. Докато не се промени начинът на подбор на управляващиия ни елит тия мутрополитици ще ни цакат както си искат.
Цезар
Рейтинг: 608 ЛюбопитноЗащо Лукойл не обяви ... ПЕЧАЛБАТА.... си за миналата и по миналата ... ГОДИНА ... колко са на .. кяр ... демек откраднали от потребителите ....
Александър
Рейтинг: 506 Гневноhttp://protest2011.weebly.com/index.html
АЗДа подкрепим направенат аорганозация, вместо да стоим пред компютрите!
pontius_glarus
Рейтинг: 3498 НеутралноДо 33
Ето една калкулация по цените на Емо Ангелов, 29 за 1 л нафта:
цена от внос 0,817
акциз 0,615
ДДС 0,2864
Тотал 1,7184
До 2,54 има почти 25% разлика
Evo K
Рейтинг: 1088 НеутралноДо коментар [#22] от "Емо Ангелов":
За едни благата, за други ла*натаХайде виж, че ми стана наистина интересно.
Емо Ангелов
Рейтинг: 1391 Неутралноgwendolin
Оу, не си обърнала внимание, че дадените от мен цени са СРЕДНИ за 2009 г!!!!
Сега се ровя в архива да видя цени на едро на Лукойл Нефтохим през този период.
pontius_glarus
Рейтинг: 3498 НеутралноЗа да имаш право да внасяш горива, има специални ограничения, и условия къде да ги съхраняваш.
Затова само 10% от горивата са от внос.
гт
Рейтинг: 1391 ВеселоДо коментар [#29] от "Емо Ангелов":
И източникът е?!...
Емо Ангелов
Рейтинг: 1391 Неутралнорапончо, прав си за 3 от 5. Казах, че това трябва да се провери
чакай данни по страни (рафинерии) след малко
Емо Ангелов
Рейтинг: 1391 Неутралногт не казвам
ако данните ти се видят неверни, не им обръщай внимание
гт
Рейтинг: 1391 ВеселоАз сляпо ти вярвам!
Но пък е коректно човек да посочи източник!
ЙЕИ
Рейтинг: 490 НеутралноЧекартел си има си е вярно. Никоя голяма компания не внася горива за да не дразни Лукойл и да не тръгнат към собствения му пазар.
А нашата рафинерия е пригодена да рафинира само руски петрол и неговите цени нямат нищо общо с пазара.
Трябва да се гледа колко струва нефтът ма територията на Русия, да се добавя експортната такса и транспортните разходи. Какво ми пишат как се движел на световните борси, като доставките му въобще не са свързани с това.
Реконструктор
Рейтинг: 727 НеутралноДо коментар [#40] от "gwendolin":
И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный райСупер, Лукойл продава нафтата на 1.336. Намери къде я дават за почти два пъти по-малко пари и действай, ще забогатаееш много бързо.
ръпончо
Рейтинг: 1405 ВеселоДо коментар [#47] от "гт":
Много народ тук се е взел насериозно! :)База данни ли си трупаш?
Емо Ангелов
Рейтинг: 1391 НеутралноВнос на бензин А 95 2009 г.
Страна лева кг лв/тон
Румъния 112 436 680 131 489 578 855,10
Гърция 76 875 940 82 675 451 929,85
Израел 3 979 843 4 502 266 883,96
Реконструктор
Рейтинг: 727 НеутралноДо коментар [#48] от "ЙЕИ":
И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный райМного просто бе тупан, никой не е ДЛЪЖЕН да ти продава точно на тебе, на точно определени цени. Като не ти харесва, не купувай. Ще останеш силно удивен, но нефтохима нема да фалира.
Емо Ангелов
Рейтинг: 1391 НеутралноЧетете Капитал в събота
ще има публикация по въпроса.
Малко да ви зарибя с данни
Кептн
Рейтинг: 676 Любопитнопо-ясно и точно не можеха да го обяснят честно казано... дори накрая са включили и малко разяснение за това какъв всъщност ни е проблемът - недоразвита икономика, а не конспирации и капиталисти измамници...
гт
Рейтинг: 1391 ВеселоДо коментар [#50] от "ръпончо":
Като ми трябваше навремето - си имах.
Групи, брой обекти, рафинерии, внос...
ръпончо
Рейтинг: 1405 ВеселоДо коментар [#51] от "Емо Ангелов":
Много народ тук се е взел насериозно! :)А, опитай пак това е нещо в секстилиони ( 10 на 21 степен), а такива стойности ме съмняват.
pontius_glarus
Рейтинг: 3498 НеутралноЦената на дизела след вчерашното намаление с 1,6%. В тази цена, която е за 1000л. е включен и акциза с вкл. ДДС 738лв. (615 лв без ДДС)
l
За дизел Б-3 е 2 401,20лв. (1 663,20лв без акциз, с ДДС)
За Евродизел - 2 341,20лв ( 1 603,20лв без акциз, с ДДС)
В скобите получавам цената на горивото, излизащо от Нефтохим-Лукойл, без акциза, с вкл. ДДС
http://www.investor.bg/news/article/113657/332.htm
pontius_glarus
Рейтинг: 3498 НеутралноДо 52
точно така, в момента Лукойл продава евродизела за 1,336 без ДДС. Тези данни ги намерих в интернет, и в тях няма нищо тайнствено, медиите съвсем спокойно могат да си ги открият
Емо Ангелов
Рейтинг: 1391 НеутралноВижте сега, наистина Лукойл Нефтохим не може да поддържа монополно високи цени на горивата си за по-дълго време. Единствената причина за това е именно наличието на конкурентни рафинерии наоколо. Вие може да не помните, но аз помня - опитаха се веднъж да го напрявят някъде в края на 2000 или началото на 2001 г. но не успяха. Почти веднага се увеличи вноса от Румъния, Гърция и даже от към Австрия.
това им стига
АКО, казвам ако, има монополни печелби, те са за кратко време около големите флуктуации на международните цени. Местните цени се качват бързо, даже предварително, а се свалят по-бавно. Но не вярвам мащабите да са големи... няколко процента за сравнително кратко време. И да не забравяме - Лукойл не купува нефт от международните пазар камо ли с фючерси
Сгугню
Рейтинг: 664 ЛюбопитноМного добре ви затапи всички многознайковци Лукойл. Специално що се касае за цената на дизела. Вместо да слушам плач всеки път колко лош е Лукойл ви давам съвет да се пробвате на Ромпетрол - над 50 бензиностанции , практически във всеки по-голям град. Горивата са румънешки. Айде да ви вида сега...
Емо Ангелов
Рейтинг: 1391 Неутралноръпончо
сори, наистина не излиза прегледно, ползвай предишните ми числа, които закръглих и превърнах в млн.лв и хил.тона. Данните по страни са в лв и кг.
ръпончо
Рейтинг: 1405 НеутралноДо коментар [#58] от "gwendolin":
Много народ тук се е взел насериозно! :)Обаче, тази цена е без акциз.
BIG AL
Рейтинг: 1391 ГневноРуските копелета, агенти реализират СВРЪХ печалба ...Това е факт , защото шибаният руски петрол-НЕ Е на цената на Брент или дори американския ..
BIG AL2.Заплатите в Нефтохима, - дори САМО там, би трябвало да са от 3000 евро- нагоре-колкото се плаша в ЕС- за тази мръсна работа ..
3.Никой не смее вече да гобява - за лошата екология , другарчето златев ...
Мръсен монополист - който е СОБСТВЕНИК на кладенеца , след това - на рафинерията и накрая-на много бензиностанции...
Добре е за знаете, когато си имате работа с руски олигарси , руската империя и нейните слуги-анти булгари , у нас ..
Червени , вмирисани БОКЛУЦИ ..
Апропо, на КАКВА цена , мръсни копелета си продава НЕФТА- ЛУЪК-ойл - на МЕЖДУНАРОДНИЯ пазар ??? И това е тайна- няма борсови цени - за руската мафия у нас ...
Сгугню
Рейтинг: 664 ЛюбопитноДо коментар [#63] от "BIG AL":
айде ти пък ся, да не вземеш да получиш инфаркт
BIG AL
Рейтинг: 1391 НеутралноКажи копеле правешко- там е центърът на 'елита" ни и за Боко тиквата, та кажи- на КАКВА цена 'отлепя" танкерът -отсреща на Черно море - от руското пристанище ??
BIG AL2.Колко са транспортните - до Бургас ??
3.Колко са режийните - с големите заплати-от по 500 евро ??
4.С КОЛКО ЛЪЖЕТЕ българската държава и данъчните, че ви струва бензина на 'портата" на нефтохима ?? КАКВИ данъци плащате- върху каква измислена от златевчето цена / производствена / ??
КОЕ от горното са европейските разходи ,за да имаме евро цена на бензина ???
Мафия , мръсна , руска и червена ..Това е ...
pontius_glarus
Рейтинг: 3498 Неутрално"Към настоящия момент у нас почти половината от крайната цена на горивата (40-46%) се формира от държавни вземания – ДДС и акцизи"
Не е коректно да се цитира без коментар монополиста Лукойл!
Във всяка една цена има 20% ДДС, и никой не се сърди!
Но цената от 1 336лв. (без ДДС) за 1000л. нафта, и то с немалко съдържание на сяра, на база уралски петрол, чиято цена на барела надали е над 90 долара, е страшно висока!
Сгугню
Рейтинг: 664 ВеселоДо коментар [#65] от "BIG AL":
Дишай дълбоко, освен да се примириш нищо не ти остава. Всяко чудо е за три дни, нали знаеш...
Abaddon
Рейтинг: 395 ВеселоДо коментар [#4] от "Пловдивски":
It is the nice place.ОМВ имат рафинерия в Румъния.
В интерес на истината, горивата на Ромпетрол и ОМВ са по качествени.
За цените не мога да говоря.
Не искам да бъда лаик по темата.
Има си там разни Графове,и други люспи...................
frunze
Рейтинг: 395 НеутралноСкокът на петрола на борсата е безспорен, но не мога да разбера защо бензина струва почти колкото в Германия. Там 70% от цената се формира от данъци. Могат ли да отговорят от Лукоил защо обаче качеството на българския е плачевно?
pontius_glarus
Рейтинг: 3498 НеутралноЦената на уралския проблем е голяма тайна! Намерих цени на Брент и американски лек петрол, за уралския някакви цени отпреди 2-3 години. По-евтин е от Брент с 10-15%, но не намерих точни цифри.
Изобщо дали в Западна и централна Европа ползват руски (уралски) нефт?
Емо Ангелов
Рейтинг: 1391 Неутралноgwendolin 70
Добър въпрос
Kalin
Рейтинг: 561 Гневнолъжи....
Kalinкъм момента цената на дизела в България е на 8 най-скъпо място в света
http://gasoline-germany.com/international.phtml
miho45
Рейтинг: 612 НеутралноДо коментар [#30] от "gwendolin":
Ромпетрол не продавали гориво от ЛУКОЙЛ,вървете на техните бензиностанции и вижте цените,те са същите.Да не са луди при тази ситуация да продават по евтино,де,де случайно да се минат.
Емо Ангелов
Рейтинг: 1391 Неутралноmiho45
да, логиката е такава, но така отнемат пазарен дял на Лукойл, което по-принцип е неизгодно за тях. Ако могат, биха свалили цените, за да изхвърлят Ромпетрол от пазара. Тогава пък Ромпетрол би трябвало да смъкнат... Всичко зависи от производствените разходи - трябва да има за смъкване. Ако има, но не смъкват - почти сигурно има картелно споразумение, но на международно ниво. Е те такива споразумения не ги гледа нашата КЗК, а ЕК и санкциите са жестоки! Вервай ми
ь
Рейтинг: 1391 РазстроеноНякой разбра ли нещо, освен това, че ни вземат за улави?
Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)ceci_
Рейтинг: 624 НеутралноВсички са се вгледали в повишението от 12%. Аз искам да питам:ю
1. ДДС-то ясно то отлита за "к'ви да е" нужди на държавата
2. Акциза обаче, къде точно отива, как е похарчен акциза от горивата миналата година?
Наистина ще се радвам ако някой напише
П.С. ОМВ ЕКО защо примерно не возят от Гърция/Турция Румъния/Австрия/Иран, а купуват от Лукоил?
Анастас
Рейтинг: 1280 ГневноСигурно затова в западна Европа цените са по-ниски, при по-висок акциз на горивата!
http://atphoto.bgА такова нещо еднакви цени без значение дали е в град, селска или бензиностанция на магистрала няма.
Да не говорим за цените на грани, напитки и всички други неща в бензиностанциите.
Печалбите са им толкова големи, че може спокойно да продават горивото в момента по 1.50лв литъра!
Неслучайно, сме с най-много бензиностанции на глава от населението в света, всеки знае, че може да изкара пари оттам!
BIG AL
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#70] от "gwendolin":
))))))
)))))
))
)))
BIG ALЦената на уралския проблем е голяма тайна! :
Търси, търси ...Напразно ..и аз търсих..
НЯМА цена , когато руската ДЪРЖАВНА МАФИЯ продава нещо:
Това - за путинците :
Така и газта ни продаваха..Така и "евтин" ток от Белене ще ни продават..Комунизъм , тайнствен - в действие...
Свикнали сме им , някои , на ЛЪЖИТЕ червени ...
niakoi_si
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#4] от "Пловдивски":
Блажени са вярващите
ь
Рейтинг: 1391 ЛюбопитноНе съм зареждал на Ром петрол и взех да се замислям. Някой тука някъде писа, че дизела им е по-добър. Вярно ли е?
Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)rotos
Рейтинг: 561 Неутрално"Лукойл България: Пазар с 3 хил. бензиностанции с различни собственици е най-силният регулатор"
Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.Не е точно така - Лукойл България измисли нов закон на икономиката. Бензиностанциите може да са и 30 хиляди, ако само Лукойл България ги снабдява с горива - все тая.
ЕДНСТВЕНИЯТ РЕГУЛАТОР Е КОНКУРЕНЦИЯТА! А ТАКАВА НЕМА! Питайте и Иван Костов и той дори ще ви каже, че като продадеш единствения производител и доставчик на пазара на руска фирма неминуемо се стига до положение като настоящото.
rotos
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#80] от "ъ":
Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.Верно е, по-добър им е дизела, за бензина - не знам. Когато пътувам за Севлиево зареждам про Сопот от Ромпетрол. Но цените и там са горе-долу същите, защо да не използват създалата се ситуация...
ceci_
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#80] от "ъ":
И по-евтин най-вероятно, поне 30%-40%!
petkan
Рейтинг: 450 НеутралноСобствениците на бензиностанции са различни, но доставчикът е един: Лукойл България. Това си е монопол в най-чист вид. Налагат такива цени, каквито са им изгодни.
Licho
Рейтинг: 395 НеутралноИма статистика и на този адрес:
n_en.htm#
http://ec.europa.eu/energy/observatory/oil/bulleti
dievski
Рейтинг: 395 НеутралноЕнергийната руска Меча прегръдка е яка-газ, ядрено гориво, петрол и продукти от него, може би "Белене" и ток от нея с неизвестна цена. Няма мърдане и в бъдеще. За всичко тава е виновен.....кажете вие.
ngrudev
Рейтинг: 458 НеутралноНай-добрият регулатор са 3000 бензиностанции и два източника за доставка на петрол. Визирам НАБУКО разбира се като втория източник на суров петрол и съживяване на ПЛАМА Плевен като истински конкурент на НЕФТОХИМ Бургас за преработка на суровината. Ей тогава ще видим истински пазар и справедливи цени. Дано интересите това да се случи да надделеят на жестоката съпротива над Златев и Ко.
wild.barn
Рейтинг: 332 НеутралноТука има статистика на цената на петрол Русия http://ec.europa.eu/energy/observatory/oil/import_ export_en.htm
CIF 76$ за барел
BIG AL
Рейтинг: 1391 НеутралноАлооооо, Тиквата , вземи да сглобиш три изречения, покрай мачлетата, за цените на горивата..
BIG ALВСЕКИ министър председател в ЕС - ги коментира тези дни ...Нали и на онзи ,с волската мутра, от правец , си му кум .....
Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
Рейтинг: 1711 ВеселоДо коментар [#74] от "Емо Ангелов":
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...Само да добавя, че според мене всички тези събития в близкия изток са предизвикани с цел повишаване цените на петрола. А че има картелно споразумение между международните производители ( включително Русия и САЩ) в това няма и не може да има никакво съмнение.
Лудколю Деликолев
Рейтинг: 1178 НеутралноХубава статия, за групова терапия. Радиусът на ефективна логистика на една рафинерия е около 400 км. (говорим за сухоземен транспорт). Тоест всички рафинерии (или акцизни складове на територията на РБ) в тази граница е конкурент на гореспоменатата рафинерия.
Пък и дава повод на сума ти разбирачи да артикулират с купешки думички - високи сери, сертификати за качество и прочия.
Yotce
Рейтинг: 1200 НеутралноДа, горивата поскъпват, но не виждам какво толкова се занимавате с Лукойл...
Бил монополист... Ами едва ли в държава с размера на България може да има пет рафинерии... Никой не е забранил вноса.
Слагали си свърхпечалба... Че откога има закон срещу печалбата? Хубаво, ще върнем комитета по цените и ще ограничим печалбата... може и нещо да национализираме... ще върнем социализма, после ще си караме ладичките и москвичите с евтин бензин.
Всъщност, ЗАЩО трябва да има изискване за минимален акциз в ЕС? Това е единствения реален начин държавата да държи по-приемливи цени на определени стоки, ориентирайки се по благосъстоянието на поданиците си.
wre501051215
Рейтинг: 3307 НеутралноВ този ред на мисли интересували ли сте се за прозихода на капиралите с които е създадена ОМВ?Поинтересувайте се и ще видите,че е толкова австрийска,колкото и "Щрабаг"От край време Виена е място,където се изпраха милиарди червени пари,и от там дойдоха "западни"инвеститори със нашите откраднати пари,и с мераци да ни дерат още....Българския пазар на горива е на практика монополизиран от руски фирми.Гледайте цената на горивото и мислете за "Белене".За да не стане след време да говорим за цената на тока,така както говорим днес за цената на горивата... Монополът винаги води до високи цени и некачествени услуги и стоки....
Bate B
Рейтинг: 450 ГневноПетролът се бил се качил с 23%
Може би, но в ДОЛАРИ!!! Тия съвсем ли за баламурници ни взеха????
Бате БКурс на долара към 31.12.2010 - 1.47276, към 9.03.2011 - 1.40424 - доларът пада за този период с 4,65%
Сметнато в левове цената на петрола се качва със 17% ..
НО има още нещо около 0,90-1 лв. от крайната цена е акциз!!! Който е фиксиран на количество... или 38% от цената на дизела въобще не се влияе от цената на петрола. Иначе казано влиянието на тези 17% покачване на петрола е реално води до повичаване на крайната цена с 10,5% .. ЗНАЧИ ЛУКОЙЛ НЕ САМО НЕ Е НАМАЛИЛ ТЪРГОВСКАТА СИ ПЕЧАЛБА С 12%, А Я Е УВЕЛИЧИЛ С 1.5%!!!!!!
ИЗМАМНИЦИ!!!!
Но признавам и журналистите, че са толкова продажни - дори не са си направили труда да направят проверка!!! Но нали Лукойл дава за реклами!!!
Поне да ги бяхте прекарали да си пуснат измамата като платено съобщение!!!
Както от Лукойл казват дизелът е поскъпнал с 12%, т.е. Лукойл е повишил маржа си на печалба!!!
rayo
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#87] от "ngrudev":
un buen dia empieza con un solo rayoВизирам НАБУКО разбира се като втория източник на суров петрол и съживяване на ПЛАМА Плевен като истински конкурент на НЕФТОХИМ Бургас за преработка на суровината.
-------------------------------
Ами вместо да строим цяла втора атомна в Белене, да финансираме два нови реактора в Козлодуй и реконструкцията на Плама така, че да произвежда качествени горива, подобни на тези, които се продават в ЕС. Поне като ще инвестира държавата в нещо, да има полза от данъците ни
miho45
Рейтинг: 612 НеутралноДо коментар [#81] от ".dru":
Имаше и ПЛАМА Плевен тогава,но за да се оформи монопола на ЛУКОИЛ,тя трябваше, а и беше фалирана.Ами ако беше купена например от ШЕЛ,ТОТАЛ, или някоя друга примерно китайска компания?
Емо Ангелов
Рейтинг: 1391 Неутралноrayo
Момчета, от къде ще внасяме и с какво нефта за Плама?
По добре в България (може и в Плама) да се развият мощности за производство на горива от въглища комбинирано с производство на биодизел и етанол. Сега последните две се внасят от вън за да се покрият евронормите за % биогорива.
Емо Ангелов
Рейтинг: 1391 НеутралноПлама я направиха малоумно, като Кремиковци, въодушевени от намерения нефт край Долни дъбник. Само че нефта там се оказа от местно (окръжно) значение
Десен
Рейтинг: 1391 НеутралноЕмо, да те питам...
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.В Турция беше 3.20 още преди кризата. Как така става че те не внасят от нас? Например след като Нефтохима би имал по висок марж ако изнася натам.
Nickname
Рейтинг: 892 НеутралноДо коментар [#26] от "Реконструктор":
Русофилът безродник е рядко тъпо животно...