ЕК: Няма смисъл да се наливат европари в БДЖ, защото е най-изостаналият жп оператор

ЕК: Няма смисъл да се наливат европари в БДЖ, защото е най-изостаналият жп оператор

© Красимир Юскеселиев



Холдинг "Български държавни железници" е най-изостаналият жп оператор в Източна Европа и докато не бъде реформиран, няма смисъл да се наливат европейски пари в него. Това каза зам.-ръководителят на отдела за България в Главна дирекция "Регионално развитие" на Еврокомисията Карстен Расмусен на днешната конференция "Стратегическа инфраструктура България 2011. Приоритети 2020", организирана от в. "Строителство Градът" и в. "Капитал".


В същото време ръководството на БДЖ поиска преди няколко месеца дружеството да бъде включено като бенефициент по оперативната програма "Транспорт". От компанията планират да използват европейските средства по различни проекти, включително за купуване на нови вагони и локомотиви. От изказването на Расмусен днес стана ясно, че това едва ли ще стане преди преструктурирането на дружеството. В момента се изпълнява план за това, който трябва да приключи през 2014 г. Част от него е оздравяване на компанията с държавен заем от 460 млн. лв. от Световната банка. "Подкрепяме изцяло преструктурирането на БДЖ", каза Расмусен днес.


Освен че разкритикува състоянието на БДЖ, представителят на Еврокомисията определи като провал усвояването на европейски средства за железопътните проекти. Тежките инфраструктурни сектори "Транспорт" и "Околна среда" все още са под средното ниво на усвояване на евросредствата, обобщи Расмусен. Той припомни проекта за ремонт на линията Пловдив – Свиленград, който трябваше да бъде направен с пари по предприсъединителната програма ИСПА, но не беше завършен в срок. В резултат България загуби 80 млн. евро. Сега част от линията се довършва с пари по оперативната програма "Транспорт".




До средата на годината щели да са готови и двата участъка, които се правят по ИСПА - от Пловдив до Първомай и от Първомай до Димитровград. "В средата на май се очаква да отворим офертите за линията от Димитровград до Свиленград", каза зам.-директорът на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) Красимир Крачунов. Тази част от линията, както и вече строящият се участък от Свиленград до турската граница се правят с пари по оперативната програма.


Тази година трябва да започне и работата по други две отсечки, финансирани с европари - от Пловдив до Бургас и от Септември до Пловдив. За първата отсечка вече е подписан договор с изпълнителя - консорциум около фирмата "Трейс". В момента се прави проектирането, като скоро се очаква да започне и строителството. Крайният срок за завършването на проекта е 2014 г. От НКЖИ очакват през май да бъде избран изпълнителят на отсечката от Септември до Пловдив, която ще струва около 400 млн. лв. "С това се изчерпват парите за жп инфраструктура по програмата", каза Крачунов. Тази година по плановете на НКЖИ трябва да бъде избран и строител на интермодален терминал в София, като този проект също се бави с години. 


Според зам.-председателя на българската асоциация на консултантските фирми в жп транспорта Севдалин Вълнаров основните проблеми при железопътните проекти са липсата на административен капацитет и нереалистично ниските цени по договорите за строителство и надзор. Според асоциацията поръчките за строителен надзор трябва да се правят преди тези за строителство, тъй като тяхното забавяне спира и започването на същинската работа. Изборът на фирми, които давали нереалистично ниски цени, пък водел до проблеми при изпълнението. От асоциацията препоръчаха компаниите с нереално ниски оферти да бъдат изключвани от търговете.

Коментари (79)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1112 Весело

    ХАХА

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  2. 2 Профил на lima
    lima
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Е как да бъде реформирано БДЖ и да купят новините машини без пари? От съкращения на персонал и заплати не става. Намирисва ми на умишлено фалиране на БДЖ с цел вкарване на нов/и играчи. Може би е за добро.

  3. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    Това заслужава да е на първа страница!

    Вчера, по централните новини на БНТ, казаха, че от 2050 г. в европейските градове няма да бъдат допускани автомобили на бензин и дизел, за сметка на тези с електричество. И, че приоритетно ще се развива ж.п. транспорта, като най-екологичен. А у назе... Това са 39 години. Можем ли да влезем в час за толкова, като за 20 е видно на какво дередже сме?

  4. 4 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    казано в прав текст, това е положението. А онова бледо подобие на министър на транспорта, който легна по корем пред първата заплаха за стачка и сега пак данъплатците ще плащат малодушието му и пораженския и популистки стил на преговори на БоБо.
    отврат.

    low riders team
  5. 5 Профил на spoko
    spoko
    Рейтинг: 638 Любопитно

    Качете се на пътнически влак от София до Бургас,ама дневен!След пътуването,ще ви се прииска да влезете с Калашник в Министерския съвет!

  6. 6 Профил на interesen1
    interesen1
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Егати триковете - да подкупиш директно или ин-директно евро-чиновник да плюе ЯКО срещу БДЖ, за да си прокараш някакви "идеи"... ей това е станало.
    Срамота, г-да! Срамота, прочетете малко Вазов.

  7. 7 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 1032 Весело

    Аууууууууу...Кофти тръпка. От една страна - харчат се пари, за да не стачкуват жепейците, от друга - ЕК не ги одобрява тези неща и иска преструктуриране, а от трета ни взимат пари защото не можем един читав проект да направим!
    Он всякъде си е пръчка за Министерски съвет...Ама ББ нали сади картофи - гладни няма да останат. А и жепейците ще станат едни картофовъди.

    PHILIP
  8. 8 Профил на veneling
    veneling
    Рейтинг: 1 Неутрално

    Е, казаха ни го хората. Ако има правителство, което съумее да я свърши тази реформа ще гласувам за него на следващите избори

  9. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    Опа, ми кво стана с новите трасета, високоскоростните блянове на транспортното недоразумение и обещаваните манни небесни към служителите на БДЖ?

    Иначе точно така се реформират закостеняли и неграмотни структури - насила. Очевидно е при тях, че няма друг начин.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 11 Профил на Боно Нончев
    Боно Нончев
    Рейтинг: 686 Весело

    Превод:

    Расмусен: "Европейските данъкоплатци да не са луди да наливат пари във политическата касичка БДЖ."

    Ръководството на БДЖ: "Абе се тоя чии пари са, все ще ги изхарчим, а дали ще видите нови влакове един бог знае."

    Правителството: "Е.ал съм ги и фондовете, тука има едни пари от здравни и пенсионни осигуровки, така че финанси за "инфраструктур" ще се намерят."

    Българските граждани: "О.о???"

  11. 12 Профил на zmii4e
    zmii4e
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#5] от "spoko":
    Скоро се возих и трябва да ти кажа , че е приличен .

    “Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...
  12. 13 Профил на Боно Нончев
    Боно Нончев
    Рейтинг: 686 Неутрално

    До коментар [#6] от "interesen1":

    Какъв подкуп те гони бе човек, ти качвал ли си се на пътнически влак?

  13. 14 Профил на drun_drun
    drun_drun
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Никой не налива пари в каца без дъно...

  14. 15 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 894 Неутрално

    До коментар [#2] от "lima":

    Така е.. това е много стара "практика".
    Много ясно че сега няма смисъл да се наливат пари.. нали първо трябва да теглят 1-2-3 заемчета с държавна гаранция, да задлъжнеят още повече, накрая държавата или ще плати заемите и ще налива още субсидии... или ще продаде компанията за 50лв...
    Айде нема нужда, гледали сме го тоя филм...

  15. 16 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 716 Весело

    Мда, то утре някой чиновник ще каже, че в толкова изостанала и нереформирана страна въобще няма що да се наливат никакви средства!!!

  16. 17 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 830 Неутрално

    До коментар [#2] от "lima":

    Че то си е фалирано и ако няма субсидии от държавата, го пиши напълно изгоряло. А нови играчи ще влязат трудничко - БДЖ има осигурен от държавата монопол над пътническите превози. Ако го нямаше, до момента нови компании да са затрили тотално.

    В края на февруари пътувах от София за Бургас с нощния влак. Закъснях и не можах да си взема място в спалния вагон, така че трябваше да си намеря място в купето. Отопление имаше не повече от 1 час сумарно за цялото разстояние до Бургас.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  17. 18 Профил на iivailo1
    iivailo1
    Рейтинг: 122 Неутрално

    возил съм се в ебати колите И ПАК СИ МИЕ КЕФ ДА СИ СЕ ВОЗЯ ВЪВ ВЛАКА пътувал съм с Бургас/София и си е доста прилично това плюене и мрънкане е с една цел и тя е да се настрои общественото мнение против БДЖ и да започнат частници да взимат железопътната транспортна мрежа стар номер подходящ за по-тъпоумните българи давайте ми минуси и ме докарайте до оргазъм но съм прав хахаха

  18. 19 Профил на pitonchef
    pitonchef
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#13] от "pi314_":

    Миналата година хванах пътника Пловдив - Ямбол до Стара Загора беше от тез новите композиции. Много добре беше чисто удобно само дето бавничко се движеше. Ако оправят линиите да се движат по бързо влаковете и ако купят още 10-15 композиции като тези автобусните компании ще фалират. Има целенасочена кампания срещу БДЖ и тя не е от вчера играят някакви големи интереси тука да знаета.

    www.futbolnizalozi.com
  19. 20 Профил на Драги ми господине
    Драги ми господине
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    Тези от ЕК ще видят, като ни направят китайците скоростни жп линии. Ще искат да се возят у нашите тренове, но Сашо Китаеца, няма да ги пуска.

    Природата е най-важният капитал, с който разплага България. Да го опазим.
  20. 21 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    До коментар [#18] от "iivailo1":

    Компанията се точи и краде от собственото и ръководство и служители. Едните сключват договори за реновирани златни спални вагони, на цена като нови, и ни убеждават колко било изгодно. Другите влачат гориво и какво заварят, не късат билети, а вземат на ръка, ... да не останат и те назад. ЗАТОВА е такова положението БДЖ, а резултатът ще съкращения, намалиение на направленията и отново държавни пари, платени от всички нас.
    Ти се вози и се кефи. Лошо няма.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  21. 22 Профил на the_sceptic
    the_sceptic
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Удивително! Правилно решение на ЕК. Абсолютно безсмислено е да се наливат пари в нещо, което зависи и като управление, и като изпълнение, от бездарни, мухлясали, корумпирани, крадливи типове.

  22. 23 Профил на Въглерод
    Въглерод
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Европа става все по-откровена с нас. Явно наглярството на нашите управници може да бъде спряно само отвън.

  23. 24 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Още от средата на 90-те години се знаеше, че БДЖ трябваше да се "преструктурира". Думата вече е клише и синоним на нищоправене в случая на БДЖ. По политически причини никое правителство не посмя да го направи. Сега си сърбаме попарата надробена от 15 години.
    В БДЖ мисленето на служителите е същото като преди 40 или 50 години и очевидно няма шанс да бъде променено. Не става дума само кражби на туби с гориво, а за мотивация и знания. Всъщност кражбите съвсем не се изчерпват на нивото на редови служители. Преди няколко години узнах, че някой резервни части са запасени за 20 години напред.
    Ричард Брансън, който между другото също има опит с закостенели като мислене жп организации, е казал, че е много по-лесно да организираш нова компания, отколкото да променяш стара. В случая с БДЖ - закриване и прехвърляне на активите в нови компании (държавни за да не се възбудят някои) с нова организационна структура и наново подбран персонал. Частният превозвач БЖК прави 8 пъти по-малко товарни превози, но с 30-40-50 пъти по-малко персонал. А един зам. министър вече обеща, че нямало да се съкръщават хора от БДЖ. Т.е. поредното правителство, което няма да има смелостта. Въпросът е дали ЕК няма да им наложи да направят нещото до края на мандата им.

  24. 25 Профил на Запознат с материята
    Запознат с материята
    Рейтинг: 452 Неутрално

    В Блогът за железници - rail.blog.bg това го говорим от години вече ! Но нали автомагистралите са приоритет пред жп сектора - кой го е грижа ? Сега, когато всичко е докарано до катастрофа в сектора е най-лесно да се критикува ...

  25. 26 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#16] от "ban":

    И ще е прав

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  26. 27
    ****

    Този коментар беше изтрит в 16:52 на 29/03/2011 от неговия автор.

  27. 28 Профил на Barionas
    Barionas
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Иска да каже в прав текст , че нямат изготвена схема как да се гепат кинтите в БДЖ . Като я направят ще пуснат кинти за да могат да ги откраднат или изнасят като другите приватизирани монополисти.

  28. 29 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    ban
    Е ми те го казаха на Станишев. Забрави ли?

  29. 30 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 716 Неутрално

    Мда, все учени хора дотук, всички разбиращи. Аз, бих казал, защо не затворим България, да я преструктурираме и да внесем 5-6 милиона японци!!! Някой все пак наясно ли е какви са държавните субсидии за железниците във Франция да речем, или каква е цената на билета за влак в Англия.

  30. 31 Профил на iivailo1
    iivailo1
    Рейтинг: 122 Неутрално

    До коментар [#24] от "sasoss":

    реформация и преструктуриране в България значи съкращения,драстично намаление на материалната база,унищожаване и накрая продаване!!! Особено в това кухо правителство се забелязва още повече това явление

  31. 32 Профил на iivailo1
    iivailo1
    Рейтинг: 122 Неутрално

    До коментар [#30] от "ban":

    дам в Англия за 30 км отиване и връщане платих по нашему 10лв в метрото за 3 спирка платих 5лв хайдее ляяяв завоййй ии бааам в стената

  32. 33 Профил на pitonchef
    pitonchef
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#30] от "ban":

    По скъпи са от самолетен билет даже от тези нискотарифните де.

    www.futbolnizalozi.com
  33. 34 Профил на Galito
    Galito
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Нищо против нямам БДЖ, защото вече няма да го ползвам...просто емигрирам и това е! Да му мислят, като го реформират БФЖ, дали дотогава някой ще е останал, за да се вози...за да печелят от него?
    Какво да кажат "по-възрастните" студенти или т.е. тези над 26 г. за които няма намаление? Това си е дискриминация по възраст откъдето и да го погледнеш.!!!
    Все едно да кажеш на пенсионер на 50, да изчака 65, за да се вози с намаление?! и куп други не чак дотам трагични неща, които просто ти убиват желанието...дори да се повозиш просто ей така!

  34. 35 Профил на bloger
    bloger
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Блогът за железници - мнения на клиенти, анализи, коментари
    http://rail.blog.bg/drugi/2011/03/09/a-vie-na-koi-protest-shte-otidete.702582

  35. 36 Профил на spoko
    spoko
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#12] от "zmii4e":Нямах в предвид самия влак,затова писах "дневен"!Инфраструктуата е като в трилър!Направих няколко снимки на коловози,спирки и гари!Стана ми мъчно и чоглаво!А за жепейците,които загледах,какво да ти кажа!Трябва или да си в безизходица,или страшно много да си обичаш професията,за да ходиш там на работа!

  36. 37 Профил на yield
    yield
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Въобще не ви четох коментарите от бегъл поглед ще ви кажа че сте адски зле БДЖ то е много добре позиционирано у нас
    До всяко предприятие и вътре в него имаше коловози за жп превоз от картата за 100-те национални обекта знам когато съм взимала печати .Защото имаше Внос /Износ и бг лева беше конвертируема валута 1:1$.
    Да сте си правили и вие такива обиколки
    че не са лъскави двата маршрута дето ги знаете
    Сф-Вн и Сф- Бс не ви са виновни Европейците.ще се возите в мръсотия да ви дойде акъла,а първо ще се модернизират промишлените отсечки.

  37. 38 Профил на reality
    reality
    Рейтинг: 832 Любопитно

    Най-интересното е, че всички коментиращи съдим за БДЖ по някакви инцидентни возения с влак- "возил съм се", "хванах миналата година влака", и т.н. Дали ще доживея момента, в който влака е масово най-предпочитаното превозно средство, в което не се возят само студенти, пенсионери, роми и такива единични случайни търсачи на силни усещания?

    Stupidity should be painful
  38. 39 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    ban
    Айде пак, Англия, Франция... а бе моля ви, казвайте ми как е в Чехия, Словакия, Словения, Естония, Унгария... Даже Румъния и Полша имат несравними с нас население, територия и икономика. Да не забравяме, че в България голяма част от територията е планинска и полупланинска.

  39. 40 Профил на iivailo1
    iivailo1
    Рейтинг: 122 Неутрално

    До коментар [#37] от "yield":

    подкрепям

  40. 41 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 716 Неутрално

    Да, цените са доста високи, въпреки субсидиите им, които сигурно далеч не са малко!

  41. 42
    ****

    Този коментар беше изтрит в 17:05 на 29/03/2011 от неговия автор.

  42. 43 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 537 Неутрално

    ь нещо за прохода Петрохан казаха ли? Дали няма най-накрая да направят тунел или магистрала тап?

  43. 44 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    по отношение на далаверите в БДЖ, няма да е лошо да се разследва бившия финансов директор Михаил Драгиев, много неща ще изпее, само да го натиснат леко. Но той е бушон на Мутафчиев.

    low riders team
  44. 45 Профил на Dave
    Dave
    Рейтинг: 466 Неутрално

    В БДЖ трябва да остане 1/3 от персонала и линията Свиленград - Калотина да превозва турските тирове които инак ни газят по пътищата ни.
    Така е и в Австрия - като свършат разрешителните за тирове и качват всичко на влакове и така минават през страната им.
    Без пътници и товари - БДЖ няма да има.

  45. 46 Профил на yield
    yield
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Аз съм израсла в Долината
    и по гъстота на жп мрежа се равнява на най големите промишлени средища, гари дето съм виждала само по тв-то
    не ми се вярва брата ром да ги е занесъл всичките за скраб
    а и да иска не може.

  46. 47 Профил на Yankee
    Yankee
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Тоя не е чул за влака - стрела Видин-Петрич!!! Само една гара има за измазване още!

  47. 48 Профил на Дуле Савич
    Дуле Савич
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Авторката е много готина мацка )))

    Forza Lazio!!!
  48. 49 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Ще оправим и БДЖ-то, няма страшно. Сега тепърва ще поскъпва бензина и ще се увеличава превозването на хора и стоки с железопътния транспорт.

  49. 50 Профил на Георги Лозанов
    Георги Лозанов
    Рейтинг: 245 Гневно

    Хора замислете се защо е зле БДЖ?Кой печели от това?Печелят автобусните фирми а най-големите автобусни превозвачи са част от "обръчите от фирми"

  50. 51 Профил на т
    т
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Господари на ефира показаха какви хора работят в БДЖ. Шефът на БДЖ разказа, че се назначавали хора с нечисто съдебно минало, защото позициите не били привлекателни и нямалко кой друг да върши работата. А в същото време те протестират, за да не ги уволняват. Много правилно ЕК не иска да дава пари докато не е ясно къде отиват те.
    Ако БДЖ не може да се преструктурира лесно, защо не се остави да фалира? Така много лесно ще се преструктурира.

  51. 52 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#10] от "Тони!":По отношение високоскоростните трасета "работата" продължава.В редица градове на Северозапада ГЕРБ продължава срещите с "местното население" ,за да им разясни,че няма опасност за тяхното здраве от преминаването на "свръхскоростния влак" от Видин за София,който ГЕРБ ще започне да строи след 2020 г.В това отношение скептицизма във вашия въпрос е най-малко неуместен.

  52. 53 Профил на ggte
    ggte
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Къде са предните двама - трима министри на транспорта? Особено ми дойде наум онова очилатото, дето говорело японски.

  53. 54 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    До коментар [#52] от "molesan2":

    О, простете. Не очаквах толкова позитивна новина
    Значи всичко е цветя и рози (гербери)

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  54. 55 Профил на iivailo1
    iivailo1
    Рейтинг: 122 Неутрално

    До коментар [#52] от "molesan2":

    ГЕРБ е партия а не човек който строи и дава пари Парите ги даваме ние или народа на ЕС и ГЕРБ не строи ние строим Да не идваш от партийно събрание???

  55. 56 Профил на Боно Нончев
    Боно Нончев
    Рейтинг: 686 Неутрално

    До коментар [#19] от "pitonchef":

    Факт, влаковете са ми любимият начин на транспорт! Само че не и БДЖ - главните линии са що-годе читави, но много от пътническите влакове са много, много зле. Стари, мръсни и основно неподдържани.

    А БДЖ, като всяко държавно нещо, се точи и от шефове, и от персонал. И за това трябва да се разкара час по-скоро от бюджетната издръжка. Не може всяка година да наливаме субсидии за да се поддържа безумно раздут щат, вместо да се модернизира.

  56. 57 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 810 Весело

    Ама естественоу, най-добре е да се наливат европари само в германия, откъдето идват там и отиват, а ние само плащаме данък участие и пращаме от време на време по една фрегата, за да дадем рамо на големите ЕС-страни

  57. 58 Профил на Wasabi
    Wasabi
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#34] от "Galito":

    Има намаление стига да си платиш картата, която струва 45лв за година. И ползваш 50% намаление за 2-ра класа, а за първа плащаш към намаления билет само добавката за първа класа. Освен това ползваш сериозно намаление, ако си купиш билет отиване и връщане, който важи месец. Няма никаква дискриминация. Кажете коя автобусна компания предлага такива намаления? Пътувам почти всяка седмица с влак през цяла България и досега съм я избил многократно, а по-евтин транспорт от влака няма в БГ, освен да пътуваш на стоп. При това по повечето линии закъсненията са минимални.

    Е условията във влаковете не са най-луксозните, вагоните са стари и пътуването е с около час и половина два повече от автобус, но какво толкова, на този на който час му е проблем да се качи на автобус или самолет, срещу съответната цена, ще има и лукс, и бързина. Със сигурност държавата не трябва да изоставя ЖП транспорта както го е правила до сега с какви ли не користни цели. Но с плюене по симптомите нищо не се получава.

  58. 59 Профил на iivailo1
    iivailo1
    Рейтинг: 122 Неутрално

    До коментар [#56] от "pi314_":

    хайде герберче да махнем всичко на държавна издръжка да разпродадем където каквото може знаеш ли тогава само кои остават на държавна издръжка МИ СЕТИ СЕ БЕ

  59. 60 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    До коментар [#57] от "bette":

    Tи сигурно работиш в БДЖ... и си кондукторка...

    الرجل الكبير
  60. 61 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 803 Неутрално

    Както всичко в кочината и БДЖ е така забатачено със крадливо некомпетентно ръководство и разпасан редови персонал
    та мисията е невъзможна .

  61. 62 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 586 Неутрално

    ех, къде е бай Тошо сега да оправи нещата?

  62. 63 Профил на zmii4e
    zmii4e
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#36] от "spoko":
    То цялата ни държава е на това дередже , инфраструктурата е държавна влаковете са частни вече и плащат на държавата да използват инфраструктурата .

    “Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...
  63. 64 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Някой ако си мисли, че в Англия като си приватизираха железниците са много добре жестоко се лъже! Сега мислят как да ги национализират обратно. Който е пътувал по-дълго време с влак в УК ще знае, че точното пристигане на влака е просто рядко срещано явление, пътувала съм и във вагони без отопление, да не говорим, че като спре влака заради авария по линията няма измъкване - прозорци и врати не могат да се отварят и седиш часове в неведение кога ще тръгнеш! А колко катастрофи с човешки жертви имаше да не говорим - заради икономиите на частните компании с цел увеличаване на печалбата. Нашето БДЖ щеше да е супер ако не го крадяха така усърдно.

  64. 65 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 524 Весело

    До коментар [#62] от "hue":

    Да, при бай Тошо щяха да ни карат на бригади събота и неделя да ремонтираме ЖП инфраструктурата ...

  65. 66 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4588 Неутрално

    До коментар [#65] от "ventsy":Прав си ,но ние щяхме да имитираме ,че нещо правим,начлниците над нас щяха да докладват,че всичко е преизпълнено(относно ленинските съботниците) и щяха да си вземат премиите,но всичко щеше да е пак окаяно!БДЖ няма никаква осезателна промяна към по-добро поне от двадесет години насам!

  66. 67 Профил на diogen_1
    diogen_1
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#8] от "veneling":

    то това трябваше да им го кажат в прав текст, защото тия тъпанари от управлението вкл. и от министерството се правят на ущипани, иначе това е наистина жалката истина, а е жалка по много причини, аз съм фен на железопътния транспорт,но това което става в БГ трябва да спре, те се съдраха да крадат, а иначе в самите железници има много свестни хора, при някои фамилии това е наследсвена професия, обаче ги докараха до просяшка тояга, да те е срам да кажеш, че си железничар.
    Дано със силния натиск на Карстен, а той е много упорит и директен,постигнал е непостижими неща в някои страни от източна европа преди да стигне до нас, дано се промени нещо, но и с тоя министър, не знам,надеждата умира последна

  67. 68 Профил на _ninja_
    _ninja_
    Рейтинг: 466 Весело

    Некакви помощи за БДЖ! Айде де, ще ми возят те с цени на частните превозвачи! Питам Аз къде отива разликата от парите в ценообразуването в тарифите на коммпанията ? Ясно е къде, където винаги е отивала.

    https://www.tapatalk.com/groups/daciaforum/index.php
  68. 69 Профил на d2kr
    d2kr
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Железницата я заебаха тотално. Локомотивен парк на 40 години! За вагонен не съм сигурен. Жп мрежа най рядка в ЕС! За сметка на това, скоростите са най ниски. Влаковете се движат на магия, ако изобщо може да се нарече движение. На такова ниво сме, че с ремонти трудно ще стане, по добре ще е да се руши и строи отново. Ще сгреши този обаче този, който мисли че ще бъдем що годе държава без железница, да не говорим за модерна държава.

    "Чашата е пълна поне наполовина" - казал оптимистът. "Чашата е пълна само наполовина" - казал песимистът. "В чашата има отрова" - казал реалистът."
  69. 70 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 623 Любопитно

    Покрай японските трагедии начих, че тамошните, японските железници имат 300,000,000,000 долара задължения. 300 милиарда.

    забавление и приключение
  70. 71 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Ами тогава в нормалните държави спестяват 700 милиона от фонда за спасяване на Гърция и Португалия и ги инвестират в реформирането на БДЖ!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  71. 72 Профил на gargantua100
    gargantua100
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Ноо сложен въпроз. Без железници не може, за приватизация не стават, трябва държавата да се гърби с тях.
    АКО по-малко се краде(почти невъзможно), та да трупат малки загуби, в бъдеще могат да са печеливши. Като поскъпнат горивата. И ако българите не бяха чак толкова злобни.
    Разяснение: ако искаш да имаш дюкян в квартала, та за един хляб и едно мляко, да не маршируваш половин км, то направи на човека оборот, да не фалира.
    Ако искаш даима железници, ползвай ги. Аз го правя с кеф, щото мога да се разхождам, да пикая, да пуша, да посетя вагон-кръчмата, ако има.

  72. 73 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 810 Весело

    До коментар [#60] от "bigman1":

    Не, но пътуванията във влакове са ми най-приятни, особено като са нови, БДЖ има и такива, ако може да замени всички вагони с тези от новичките или пооправи и стегне старите, поизпере седалките и разчисти по-хубаво от това няма да има )) От автобусите се схващам, не можеш да мръднеш на никъде, същото е и с автомобил, може да се спира тук таме, но иначе не можеш да се разхождаш в общи линии

    иначе по тая логика ти пък трябва да си шофер на някоя автобусна междуградска ... или пък стюард, ако има такива

  73. 74 Профил на diogen_1
    diogen_1
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#73] от "bette":

    да наистина си права, сега мисля, че имат около 50 нови сименсчета, обаче за да покрият всички линии им трябват още толкова, а всяко влакче струва по около милион евро, обаче и с цените трябва нещо да се направи, понеже като са толкова ниски първо тази железница ще е се на загуба, второ возят се елементи, които разрушава, по принцип има полицаи в новите влакчета, ама те могат ли да видят всичко.
    Всички самоуважаващи се държави имат много добри железници, с тях се пътува сравнително бързо без задръствания, много линии са доста живописни, можеш да се поразходиш, в Хърватска дори ти предлагат кафе или друга напитка срещу билетчето. Екологични са.
    Както казах плачевно е състоянието при нас, обаче надеждата ми си остава, не трябва много, само един добър мениджър и много работа, да се спре краденето и да се оптимизират процесите, ама кой го интересува.

  74. 75 Профил на diogen_1
    diogen_1
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#19] от "pitonchef":

    много си прав шефче,

  75. 76 Профил на c0ng0
    c0ng0
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Целта на занятието е да се докара приватизация на БДЖ. Тъй като е много "губещо" ще се продаде на символична цена, която сигурно ще е 1/20 от цената само на сградите на ЖП гарите в големите градове. Всичките релси, локомотиви, стълбове и т.н. ще се прибавят като безплатна екстра. После следва уволнения, бракуване (разпродажби), закриване на линии. В един момент ще имаме печеливши железници, само че печеливши за неизвестен собственик - за народа ще са много по-губещи при 2-3 пъти по-високи цени на билети. Ако някой направи проста сметка ще разбере, че сегашните "гигантски" загуби са един вид субсидия на пътниците, а те не са от най-богатите. Казано накратко от мен - който иска да си има железници, да си построи. Не да се прави на "инвеститор" с основна цел разпродажба на метали.

  76. 77 Профил на c0ng0
    c0ng0
    Рейтинг: 438 Неутрално

    PS: От тия прословути европари сме на минус, но в същото време доста нагло ни се месят в работите. Давам ти 1000 лв, ти ми връщаш 500 и ми поставяш условия сякаш не си взел 1000 преди това с намек "то ако не съм аз си изгубен".

  77. 78 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 738 Неутрално

    "...До средата на годината щели да са готови и двата участъка, които се правят по ИСПА - от Пловдив до Първомай и от Първомай до Димитровград. "

    Не разбирам. Пътят от Пловдив до Първомай го ремонтираха преди години и е с добро качество.

    Пътят от Първомай до Димитровград също го ремонтираха с европейски пари. Има един участък от Горски извор до Димитровград, който е на 4 години основно изграждане. Не че настилката не е напукана, деформирана и пр. провла, но този провал си е на община Димитровгар и гешефтарите там.

    Не разбирам защо ще се дават пари за ремонт на пътища в относително много добро качество или такива, на които скоро е правен основно изграждане.

    Има къде, къде по-остаряли настилки.

  78. 79 Профил на dakata
    dakata
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А бе вие или някои от вас май са луди или полудяват в момента,когато чуят за БДЖ!Слава Богу,че има и много читави..вижте,няма да я бъде тая работа бат'ви Бойко да продаде жепето.тука винаги е имало железница и тя ще продължи да съществува въпреки Б.Б.,Дянкова компания и прочие..а...метрото им - да си го направят ако искат до Перник и до Турну Мъгуреле,то няма да им спечели изборите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK