
© Красимир Юскеселиев
Холдинг "Български държавни железници" е най-изостаналият жп оператор в Източна Европа и докато не бъде реформиран, няма смисъл да се наливат европейски пари в него. Това каза зам.-ръководителят на отдела за България в Главна дирекция "Регионално развитие" на Еврокомисията Карстен Расмусен на днешната конференция "Стратегическа инфраструктура България 2011. Приоритети 2020", организирана от в. "Строителство Градът" и в. "Капитал".
В същото време ръководството на БДЖ поиска преди няколко месеца дружеството да бъде включено като бенефициент по оперативната програма "Транспорт". От компанията планират да използват европейските средства по различни проекти, включително за купуване на нови вагони и локомотиви. От изказването на Расмусен днес стана ясно, че това едва ли ще стане преди преструктурирането на дружеството. В момента се изпълнява план за това, който трябва да приключи през 2014 г. Част от него е оздравяване на компанията с държавен заем от 460 млн. лв. от Световната банка. "Подкрепяме изцяло преструктурирането на БДЖ", каза Расмусен днес.
Освен че разкритикува състоянието на БДЖ, представителят на Еврокомисията определи като провал усвояването на европейски средства за железопътните проекти. Тежките инфраструктурни сектори "Транспорт" и "Околна среда" все още са под средното ниво на усвояване на евросредствата, обобщи Расмусен. Той припомни проекта за ремонт на линията Пловдив – Свиленград, който трябваше да бъде направен с пари по предприсъединителната програма ИСПА, но не беше завършен в срок. В резултат България загуби 80 млн. евро. Сега част от линията се довършва с пари по оперативната програма "Транспорт".
До средата на годината щели да са готови и двата участъка, които се правят по ИСПА - от Пловдив до Първомай и от Първомай до Димитровград. "В средата на май се очаква да отворим офертите за линията от Димитровград до Свиленград", каза зам.-директорът на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) Красимир Крачунов. Тази част от линията, както и вече строящият се участък от Свиленград до турската граница се правят с пари по оперативната програма.
Тази година трябва да започне и работата по други две отсечки, финансирани с европари - от Пловдив до Бургас и от Септември до Пловдив. За първата отсечка вече е подписан договор с изпълнителя - консорциум около фирмата "Трейс". В момента се прави проектирането, като скоро се очаква да започне и строителството. Крайният срок за завършването на проекта е 2014 г. От НКЖИ очакват през май да бъде избран изпълнителят на отсечката от Септември до Пловдив, която ще струва около 400 млн. лв. "С това се изчерпват парите за жп инфраструктура по програмата", каза Крачунов. Тази година по плановете на НКЖИ трябва да бъде избран и строител на интермодален терминал в София, като този проект също се бави с години.
Според зам.-председателя на българската асоциация на консултантските фирми в жп транспорта Севдалин Вълнаров основните проблеми при железопътните проекти са липсата на административен капацитет и нереалистично ниските цени по договорите за строителство и надзор. Според асоциацията поръчките за строителен надзор трябва да се правят преди тези за строителство, тъй като тяхното забавяне спира и започването на същинската работа. Изборът на фирми, които давали нереалистично ниски цени, пък водел до проблеми при изпълнението. От асоциацията препоръчаха компаниите с нереално ниски оферти да бъдат изключвани от търговете.
100 Рублей за Доллар
Рейтинг: 1112 ВеселоХАХА
Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!lima
Рейтинг: 581 НеутралноЕ как да бъде реформирано БДЖ и да купят новините машини без пари? От съкращения на персонал и заплати не става. Намирисва ми на умишлено фалиране на БДЖ с цел вкарване на нов/и играчи. Може би е за добро.
Читател
Рейтинг: 1577 НеутралноТова заслужава да е на първа страница!
Вчера, по централните новини на БНТ, казаха, че от 2050 г. в европейските градове няма да бъдат допускани автомобили на бензин и дизел, за сметка на тези с електричество. И, че приоритетно ще се развива ж.п. транспорта, като най-екологичен. А у назе... Това са 39 години. Можем ли да влезем в час за толкова, като за 20 е видно на какво дередже сме?
Comandante Marques
Рейтинг: 1441 Любопитноказано в прав текст, това е положението. А онова бледо подобие на министър на транспорта, който легна по корем пред първата заплаха за стачка и сега пак данъплатците ще плащат малодушието му и пораженския и популистки стил на преговори на БоБо.
low riders teamотврат.
spoko
Рейтинг: 638 ЛюбопитноКачете се на пътнически влак от София до Бургас,ама дневен!След пътуването,ще ви се прииска да влезете с Калашник в Министерския съвет!
interesen1
Рейтинг: 581 НеутралноЕгати триковете - да подкупиш директно или ин-директно евро-чиновник да плюе ЯКО срещу БДЖ, за да си прокараш някакви "идеи"... ей това е станало.
Срамота, г-да! Срамота, прочетете малко Вазов.
Philip
Рейтинг: 1032 ВеселоАууууууууу...Кофти тръпка. От една страна - харчат се пари, за да не стачкуват жепейците, от друга - ЕК не ги одобрява тези неща и иска преструктуриране, а от трета ни взимат пари защото не можем един читав проект да направим!
PHILIPОн всякъде си е пръчка за Министерски съвет...Ама ББ нали сади картофи - гладни няма да останат. А и жепейците ще станат едни картофовъди.
veneling
Рейтинг: 1 НеутралноЕ, казаха ни го хората. Ако има правителство, което съумее да я свърши тази реформа ще гласувам за него на следващите избори
lehchevo
Рейтинг: 122 НеутралноБДЖ-то ли?
1911737380-Slujiteli_na_BDJ_iztochvat_gorivoto_ot_ dizelov_lokomotiv.html
http://www.btv.bg/news/bulgaria/prestapnost/story/
Darth Plagueis
Рейтинг: 1472 НеутралноОпа, ми кво стана с новите трасета, високоскоростните блянове на транспортното недоразумение и обещаваните манни небесни към служителите на БДЖ?
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИначе точно така се реформират закостеняли и неграмотни структури - насила. Очевидно е при тях, че няма друг начин.
Боно Нончев
Рейтинг: 686 ВеселоПревод:
Расмусен: "Европейските данъкоплатци да не са луди да наливат пари във политическата касичка БДЖ."
Ръководството на БДЖ: "Абе се тоя чии пари са, все ще ги изхарчим, а дали ще видите нови влакове един бог знае."
Правителството: "Е.ал съм ги и фондовете, тука има едни пари от здравни и пенсионни осигуровки, така че финанси за "инфраструктур" ще се намерят."
Българските граждани: "О.о???"
zmii4e
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#5] от "spoko":
“Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...Скоро се возих и трябва да ти кажа , че е приличен .
Боно Нончев
Рейтинг: 686 НеутралноДо коментар [#6] от "interesen1":
Какъв подкуп те гони бе човек, ти качвал ли си се на пътнически влак?
drun_drun
Рейтинг: 675 НеутралноНикой не налива пари в каца без дъно...
deutschland
Рейтинг: 894 НеутралноДо коментар [#2] от "lima":
Така е.. това е много стара "практика".
Много ясно че сега няма смисъл да се наливат пари.. нали първо трябва да теглят 1-2-3 заемчета с държавна гаранция, да задлъжнеят още повече, накрая държавата или ще плати заемите и ще налива още субсидии... или ще продаде компанията за 50лв...
Айде нема нужда, гледали сме го тоя филм...
ban
Рейтинг: 716 ВеселоМда, то утре някой чиновник ще каже, че в толкова изостанала и нереформирана страна въобще няма що да се наливат никакви средства!!!
Imaginary Friend
Рейтинг: 830 НеутралноДо коментар [#2] от "lima":
Не цъкам плюсове и минуси.Че то си е фалирано и ако няма субсидии от държавата, го пиши напълно изгоряло. А нови играчи ще влязат трудничко - БДЖ има осигурен от държавата монопол над пътническите превози. Ако го нямаше, до момента нови компании да са затрили тотално.
В края на февруари пътувах от София за Бургас с нощния влак. Закъснях и не можах да си взема място в спалния вагон, така че трябваше да си намеря място в купето. Отопление имаше не повече от 1 час сумарно за цялото разстояние до Бургас.
iivailo1
Рейтинг: 122 Неутралновозил съм се в ебати колите И ПАК СИ МИЕ КЕФ ДА СИ СЕ ВОЗЯ ВЪВ ВЛАКА
пътувал съм с Бургас/София и си е доста прилично
това плюене и мрънкане е с една цел и тя е да се настрои общественото мнение против БДЖ и да започнат частници да взимат железопътната транспортна мрежа
стар номер подходящ за по-тъпоумните българи
давайте ми минуси и ме докарайте до оргазъм но съм прав хахаха
pitonchef
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#13] от "pi314_":
www.futbolnizalozi.comМиналата година хванах пътника Пловдив - Ямбол до Стара Загора беше от тез новите композиции. Много добре беше чисто удобно само дето бавничко се движеше. Ако оправят линиите да се движат по бързо влаковете и ако купят още 10-15 композиции като тези автобусните компании ще фалират. Има целенасочена кампания срещу БДЖ и тя не е от вчера играят някакви големи интереси тука да знаета.
Драги ми господине
Рейтинг: 1154 НеутралноТези от ЕК ще видят, като ни направят китайците скоростни жп линии. Ще искат да се возят у нашите тренове, но Сашо Китаеца, няма да ги пуска.
Природата е най-важният капитал, с който разплага България. Да го опазим.кинти
Рейтинг: 1319 НеутралноДо коментар [#18] от "iivailo1":
http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8Компанията се точи и краде от собственото и ръководство и служители. Едните сключват договори за реновирани златни спални вагони, на цена като нови, и ни убеждават колко било изгодно. Другите влачат гориво и какво заварят, не късат билети, а вземат на ръка, ... да не останат и те назад. ЗАТОВА е такова положението БДЖ, а резултатът ще съкращения, намалиение на направленията и отново държавни пари, платени от всички нас.
Ти се вози и се кефи. Лошо няма.
the_sceptic
Рейтинг: 810 НеутралноУдивително! Правилно решение на ЕК. Абсолютно безсмислено е да се наливат пари в нещо, което зависи и като управление, и като изпълнение, от бездарни, мухлясали, корумпирани, крадливи типове.
Въглерод
Рейтинг: 466 НеутралноЕвропа става все по-откровена с нас. Явно наглярството на нашите управници може да бъде спряно само отвън.
sasoss
Рейтинг: 812 НеутралноОще от средата на 90-те години се знаеше, че БДЖ трябваше да се "преструктурира". Думата вече е клише и синоним на нищоправене в случая на БДЖ. По политически причини никое правителство не посмя да го направи. Сега си сърбаме попарата надробена от 15 години.
В БДЖ мисленето на служителите е същото като преди 40 или 50 години и очевидно няма шанс да бъде променено. Не става дума само кражби на туби с гориво, а за мотивация и знания. Всъщност кражбите съвсем не се изчерпват на нивото на редови служители. Преди няколко години узнах, че някой резервни части са запасени за 20 години напред.
Ричард Брансън, който между другото също има опит с закостенели като мислене жп организации, е казал, че е много по-лесно да организираш нова компания, отколкото да променяш стара. В случая с БДЖ - закриване и прехвърляне на активите в нови компании (държавни за да не се възбудят някои) с нова организационна структура и наново подбран персонал. Частният превозвач БЖК прави 8 пъти по-малко товарни превози, но с 30-40-50 пъти по-малко персонал. А един зам. министър вече обеща, че нямало да се съкръщават хора от БДЖ. Т.е. поредното правителство, което няма да има смелостта. Въпросът е дали ЕК няма да им наложи да направят нещото до края на мандата им.
Запознат с материята
Рейтинг: 452 НеутралноВ Блогът за железници - rail.blog.bg това го говорим от години вече ! Но нали автомагистралите са приоритет пред жп сектора - кой го е грижа ? Сега, когато всичко е докарано до катастрофа в сектора е най-лесно да се критикува ...
Strygalldwir
Рейтинг: 725 НеутралноДо коментар [#16] от "ban":
Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.И ще е прав
****
Този коментар беше изтрит в 16:52 на 29/03/2011 от неговия автор.
Barionas
Рейтинг: 561 НеутралноИска да каже в прав текст , че нямат изготвена схема как да се гепат кинтите в БДЖ . Като я направят ще пуснат кинти за да могат да ги откраднат или изнасят като другите приватизирани монополисти.
Дамян
Рейтинг: 1407 Неутралноban
на Станишев. Забрави ли?
Е ми те го казаха
ban
Рейтинг: 716 НеутралноМда, все учени хора дотук, всички разбиращи. Аз, бих казал, защо не затворим България, да я преструктурираме и да внесем 5-6 милиона японци!!! Някой все пак наясно ли е какви са държавните субсидии за железниците във Франция да речем, или каква е цената на билета за влак в Англия.
iivailo1
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#24] от "sasoss":
реформация и преструктуриране в България значи съкращения,драстично намаление на материалната база,унищожаване и накрая продаване!!! Особено в това кухо правителство се забелязва още повече това явление
iivailo1
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#30] от "ban":
хайдее ляяяв завоййй ии бааам в стената
дам в Англия за 30 км отиване и връщане платих по нашему 10лв в метрото за 3 спирка платих 5лв
pitonchef
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#30] от "ban":
www.futbolnizalozi.comПо скъпи са от самолетен билет даже от тези нискотарифните де.
Galito
Рейтинг: 466 НеутралноНищо против нямам БДЖ, защото вече няма да го ползвам...просто емигрирам и това е! Да му мислят, като го реформират БФЖ, дали дотогава някой ще е останал, за да се вози...за да печелят от него?
Какво да кажат "по-възрастните" студенти или т.е. тези над 26 г. за които няма намаление? Това си е дискриминация по възраст откъдето и да го погледнеш.!!!
Все едно да кажеш на пенсионер на 50, да изчака 65, за да се вози с намаление?! и куп други не чак дотам трагични неща, които просто ти убиват желанието...дори да се повозиш просто ей така!
bloger
Рейтинг: 237 НеутралноБлогът за железници - мнения на клиенти, анализи, коментари protest-shte-otidete.702582
http://rail.blog.bg/drugi/2011/03/09/a-vie-na-koi-
spoko
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#12] от "zmii4e":Нямах в предвид самия влак,затова писах "дневен"!Инфраструкту ата е като в трилър!Направих няколко снимки на коловози,спирки и гари!Стана ми мъчно и чоглаво!А за жепейците,които загледах,какво да ти кажа!Трябва или да си в безизходица,или страшно много да си обичаш професията,за да ходиш там на работа!
yield
Рейтинг: 638 НеутралноВъобще не ви четох коментарите от бегъл поглед ще ви кажа че сте адски зле БДЖ то е много добре позиционирано у нас
До всяко предприятие и вътре в него имаше коловози за жп превоз от картата за 100-те национални обекта знам когато съм взимала печати .Защото имаше Внос /Износ и бг лева беше конвертируема валута 1:1$.
Да сте си правили и вие такива обиколки
че не са лъскави двата маршрута дето ги знаете
Сф-Вн и Сф- Бс не ви са виновни Европейците.ще се возите в мръсотия да ви дойде акъла,а първо ще се модернизират промишлените отсечки.
reality
Рейтинг: 832 ЛюбопитноНай-интересното е, че всички коментиращи съдим за БДЖ по някакви инцидентни возения с влак- "возил съм се", "хванах миналата година влака", и т.н. Дали ще доживея момента, в който влака е масово най-предпочитаното превозно средство, в което не се возят само студенти, пенсионери, роми и такива единични случайни търсачи на силни усещания?
Stupidity should be painfulДамян
Рейтинг: 1407 Неутралноban
Айде пак, Англия, Франция... а бе моля ви, казвайте ми как е в Чехия, Словакия, Словения, Естония, Унгария... Даже Румъния и Полша имат несравними с нас население, територия и икономика. Да не забравяме, че в България голяма част от територията е планинска и полупланинска.
iivailo1
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#37] от "yield":
подкрепям
ban
Рейтинг: 716 НеутралноДа, цените са доста високи, въпреки субсидиите им, които сигурно далеч не са малко!
****
Този коментар беше изтрит в 17:05 на 29/03/2011 от неговия автор.
nemisemisli
Рейтинг: 537 Неутралноь нещо за прохода Петрохан казаха ли? Дали няма най-накрая да направят тунел или магистрала тап?
Comandante Marques
Рейтинг: 1441 Неутралнопо отношение на далаверите в БДЖ, няма да е лошо да се разследва бившия финансов директор Михаил Драгиев, много неща ще изпее, само да го натиснат леко. Но той е бушон на Мутафчиев.
low riders teamDave
Рейтинг: 466 НеутралноВ БДЖ трябва да остане 1/3 от персонала и линията Свиленград - Калотина да превозва турските тирове които инак ни газят по пътищата ни.
Така е и в Австрия - като свършат разрешителните за тирове и качват всичко на влакове и така минават през страната им.
Без пътници и товари - БДЖ няма да има.
yield
Рейтинг: 638 НеутралноАз съм израсла в Долината
и по гъстота на жп мрежа се равнява на най големите промишлени средища, гари дето съм виждала само по тв-то
не ми се вярва брата ром да ги е занесъл всичките за скраб
а и да иска не може.
Yankee
Рейтинг: 810 НеутралноТоя не е чул за влака - стрела Видин-Петрич!!! Само една гара има за измазване още!
Дуле Савич
Рейтинг: 1040 НеутралноАвторката е много готина мацка
)))
Forza Lazio!!!slq84014722
Рейтинг: 900 НеутралноЩе оправим и БДЖ-то, няма страшно. Сега тепърва ще поскъпва бензина и ще се увеличава превозването на хора и стоки с железопътния транспорт.
Георги Лозанов
Рейтинг: 245 ГневноХора замислете се защо е зле БДЖ?Кой печели от това?Печелят автобусните фирми а най-големите автобусни превозвачи са част от "обръчите от фирми"
т
Рейтинг: 530 НеутралноГосподари на ефира показаха какви хора работят в БДЖ. Шефът на БДЖ разказа, че се назначавали хора с нечисто съдебно минало, защото позициите не били привлекателни и нямалко кой друг да върши работата. А в същото време те протестират, за да не ги уволняват. Много правилно ЕК не иска да дава пари докато не е ясно къде отиват те.
Ако БДЖ не може да се преструктурира лесно, защо не се остави да фалира? Така много лесно ще се преструктурира.
Васил Дакев
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#10] от "Тони!":По отношение високоскоростните трасета "работата" продължава.В редица градове на Северозапада ГЕРБ продължава срещите с "местното население" ,за да им разясни,че няма опасност за тяхното здраве от преминаването на "свръхскоростния влак" от Видин за София,който ГЕРБ ще започне да строи след 2020 г.В това отношение скептицизма във вашия въпрос е най-малко неуместен.
ggte
Рейтинг: 237 НеутралноКъде са предните двама - трима министри на транспорта? Особено ми дойде наум онова очилатото, дето говорело японски.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1472 НеутралноДо коментар [#52] от "molesan2":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКО, простете. Не очаквах толкова позитивна новина
Значи всичко е цветя и рози (гербери)
iivailo1
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#52] от "molesan2":
Парите ги даваме ние или народа на ЕС и ГЕРБ не строи ние строим
Да не идваш от партийно събрание???
ГЕРБ е партия а не човек който строи и дава пари
Боно Нончев
Рейтинг: 686 НеутралноДо коментар [#19] от "pitonchef":
Факт, влаковете са ми любимият начин на транспорт! Само че не и БДЖ - главните линии са що-годе читави, но много от пътническите влакове са много, много зле. Стари, мръсни и основно неподдържани.
А БДЖ, като всяко държавно нещо, се точи и от шефове, и от персонал. И за това трябва да се разкара час по-скоро от бюджетната издръжка. Не може всяка година да наливаме субсидии за да се поддържа безумно раздут щат, вместо да се модернизира.
bette
Рейтинг: 810 ВеселоАма естественоу, най-добре е да се наливат европари само в германия, откъдето идват там и отиват, а ние само плащаме данък участие и пращаме от време на време по една фрегата, за да дадем рамо на големите ЕС-страни
Wasabi
Рейтинг: 474 НеутралноДо коментар [#34] от "Galito":
Има намаление стига да си платиш картата, която струва 45лв за година. И ползваш 50% намаление за 2-ра класа, а за първа плащаш към намаления билет само добавката за първа класа. Освен това ползваш сериозно намаление, ако си купиш билет отиване и връщане, който важи месец. Няма никаква дискриминация. Кажете коя автобусна компания предлага такива намаления? Пътувам почти всяка седмица с влак през цяла България и досега съм я избил многократно, а по-евтин транспорт от влака няма в БГ, освен да пътуваш на стоп. При това по повечето линии закъсненията са минимални.
Е условията във влаковете не са най-луксозните, вагоните са стари и пътуването е с около час и половина два повече от автобус, но какво толкова, на този на който час му е проблем да се качи на автобус или самолет, срещу съответната цена, ще има и лукс, и бързина. Със сигурност държавата не трябва да изоставя ЖП транспорта както го е правила до сега с какви ли не користни цели. Но с плюене по симптомите нищо не се получава.
iivailo1
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#56] от "pi314_":
знаеш ли тогава само кои остават на държавна издръжка МИ СЕТИ СЕ БЕ
хайде герберче да махнем всичко на държавна издръжка да разпродадем където каквото може
BGman1
Рейтинг: 1441 ЛюбопитноДо коментар [#57] от "bette":
الرجل الكبيرTи сигурно работиш в БДЖ... и си кондукторка...
Крез
Рейтинг: 803 НеутралноКакто всичко в кочината и БДЖ е така забатачено със крадливо некомпетентно ръководство и разпасан редови персонал
та мисията е невъзможна .
Николов
Рейтинг: 586 Неутралноех, къде е бай Тошо сега да оправи нещата?
zmii4e
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#36] от "spoko":
“Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...То цялата ни държава е на това дередже , инфраструктурата е държавна влаковете са частни вече и плащат на държавата да използват инфраструктурата .
Mai Tai
Рейтинг: 1441 НеутралноНякой ако си мисли, че в Англия като си приватизираха железниците са много добре жестоко се лъже! Сега мислят как да ги национализират обратно. Който е пътувал по-дълго време с влак в УК ще знае, че точното пристигане на влака е просто рядко срещано явление, пътувала съм и във вагони без отопление, да не говорим, че като спре влака заради авария по линията няма измъкване - прозорци и врати не могат да се отварят и седиш часове в неведение кога ще тръгнеш! А колко катастрофи с човешки жертви имаше да не говорим - заради икономиите на частните компании с цел увеличаване на печалбата. Нашето БДЖ щеше да е супер ако не го крадяха така усърдно.
ventsy
Рейтинг: 524 ВеселоДо коментар [#62] от "hue":
Да, при бай Тошо щяха да ни карат на бригади събота и неделя да ремонтираме ЖП инфраструктурата ...
bat_plamen
Рейтинг: 4588 НеутралноДо коментар [#65] от "ventsy":Прав си ,но ние щяхме да имитираме ,че нещо правим,начлниците над нас щяха да докладват,че всичко е преизпълнено(относно ленинските съботниците) и щяха да си вземат премиите,но всичко щеше да е пак окаяно!БДЖ няма никаква осезателна промяна към по-добро поне от двадесет години насам!
diogen_1
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#8] от "veneling":
то това трябваше да им го кажат в прав текст, защото тия тъпанари от управлението вкл. и от министерството се правят на ущипани, иначе това е наистина жалката истина, а е жалка по много причини, аз съм фен на железопътния транспорт,но това което става в БГ трябва да спре, те се съдраха да крадат, а иначе в самите железници има много свестни хора, при някои фамилии това е наследсвена професия, обаче ги докараха до просяшка тояга, да те е срам да кажеш, че си железничар.
Дано със силния натиск на Карстен, а той е много упорит и директен,постигнал е непостижими неща в някои страни от източна европа преди да стигне до нас, дано се промени нещо, но и с тоя министър, не знам,надеждата умира последна
_ninja_
Рейтинг: 466 ВеселоНекакви помощи за БДЖ! Айде де, ще ми возят те с цени на частните превозвачи! Питам Аз къде отива разликата от парите в ценообразуването в тарифите на коммпанията ? Ясно е къде, където винаги е отивала.
https://www.tapatalk.com/groups/daciaforum/index.phpd2kr
Рейтинг: 810 НеутралноЖелезницата я заебаха тотално. Локомотивен парк на 40 години! За вагонен не съм сигурен. Жп мрежа най рядка в ЕС! За сметка на това, скоростите са най ниски. Влаковете се движат на магия, ако изобщо може да се нарече движение. На такова ниво сме, че с ремонти трудно ще стане, по добре ще е да се руши и строи отново. Ще сгреши този обаче този, който мисли че ще бъдем що годе държава без железница, да не говорим за модерна държава.
"Чашата е пълна поне наполовина" - казал оптимистът. "Чашата е пълна само наполовина" - казал песимистът. "В чашата има отрова" - казал реалистът."troi
Рейтинг: 623 ЛюбопитноПокрай японските трагедии начих, че тамошните, японските железници имат 300,000,000,000 долара задължения. 300 милиарда.
забавление и приключениеBBC
Рейтинг: 581 НеутралноАми тогава в нормалните държави спестяват 700 милиона от фонда за спасяване на Гърция и Португалия и ги инвестират в реформирането на БДЖ!
Инфантилните народи се изтребват сами!gargantua100
Рейтинг: 524 НеутралноНоо сложен въпроз. Без железници не може, за приватизация не стават, трябва държавата да се гърби с тях.
АКО по-малко се краде(почти невъзможно), та да трупат малки загуби, в бъдеще могат да са печеливши. Като поскъпнат горивата. И ако българите не бяха чак толкова злобни.
Разяснение: ако искаш да имаш дюкян в квартала, та за един хляб и едно мляко, да не маршируваш половин км, то направи на човека оборот, да не фалира.
Ако искаш даима железници, ползвай ги. Аз го правя с кеф, щото мога да се разхождам, да пикая, да пуша, да посетя вагон-кръчмата, ако има.
bette
Рейтинг: 810 ВеселоДо коментар [#60] от "bigman1":
)) От автобусите се схващам, не можеш да мръднеш на никъде, същото е и с автомобил, може да се спира тук таме, но иначе не можеш да се разхождаш в общи линии
Не, но пътуванията във влакове са ми най-приятни, особено като са нови, БДЖ има и такива, ако може да замени всички вагони с тези от новичките или пооправи и стегне старите, поизпере седалките и разчисти по-хубаво от това няма да има
иначе по тая логика ти пък трябва да си шофер на някоя автобусна междуградска ... или пък стюард, ако има такива
diogen_1
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#73] от "bette":
да наистина си права, сега мисля, че имат около 50 нови сименсчета, обаче за да покрият всички линии им трябват още толкова, а всяко влакче струва по около милион евро, обаче и с цените трябва нещо да се направи, понеже като са толкова ниски първо тази железница ще е се на загуба, второ возят се елементи, които разрушава, по принцип има полицаи в новите влакчета, ама те могат ли да видят всичко.
Всички самоуважаващи се държави имат много добри железници, с тях се пътува сравнително бързо без задръствания, много линии са доста живописни, можеш да се поразходиш, в Хърватска дори ти предлагат кафе или друга напитка срещу билетчето. Екологични са.
Както казах плачевно е състоянието при нас, обаче надеждата ми си остава, не трябва много, само един добър мениджър и много работа, да се спре краденето и да се оптимизират процесите, ама кой го интересува.
diogen_1
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#19] от "pitonchef":
много си прав шефче,
c0ng0
Рейтинг: 438 НеутралноЦелта на занятието е да се докара приватизация на БДЖ. Тъй като е много "губещо" ще се продаде на символична цена, която сигурно ще е 1/20 от цената само на сградите на ЖП гарите в големите градове. Всичките релси, локомотиви, стълбове и т.н. ще се прибавят като безплатна екстра. После следва уволнения, бракуване (разпродажби), закриване на линии. В един момент ще имаме печеливши железници, само че печеливши за неизвестен собственик - за народа ще са много по-губещи при 2-3 пъти по-високи цени на билети. Ако някой направи проста сметка ще разбере, че сегашните "гигантски" загуби са един вид субсидия на пътниците, а те не са от най-богатите. Казано накратко от мен - който иска да си има железници, да си построи. Не да се прави на "инвеститор" с основна цел разпродажба на метали.
c0ng0
Рейтинг: 438 НеутралноPS: От тия прословути европари сме на минус, но в същото време доста нагло ни се месят в работите. Давам ти 1000 лв, ти ми връщаш 500 и ми поставяш условия сякаш не си взел 1000 преди това с намек "то ако не съм аз си изгубен".
agata_kristi
Рейтинг: 738 Неутрално"...До средата на годината щели да са готови и двата участъка, които се правят по ИСПА - от Пловдив до Първомай и от Първомай до Димитровград. "
Не разбирам. Пътят от Пловдив до Първомай го ремонтираха преди години и е с добро качество.
Пътят от Първомай до Димитровград също го ремонтираха с европейски пари. Има един участък от Горски извор до Димитровград, който е на 4 години основно изграждане. Не че настилката не е напукана, деформирана и пр. провла, но този провал си е на община Димитровгар и гешефтарите там.
Не разбирам защо ще се дават пари за ремонт на пътища в относително много добро качество или такива, на които скоро е правен основно изграждане.
Има къде, къде по-остаряли настилки.
dakata
Рейтинг: 8 НеутралноА бе вие или някои от вас май са луди или полудяват в момента,когато чуят за БДЖ!Слава Богу,че има и много читави..вижте,няма да я бъде тая работа бат'ви Бойко да продаде жепето.тука винаги е имало железница и тя ще продължи да съществува въпреки Б.Б.,Дянкова компания и прочие..а...метрото им - да си го направят ако искат до Перник и до Турну Мъгуреле,то няма да им спечели изборите.